3. august 2016

Red Barnet: Asylansøgere krænker piger, fordi de er traumatiserede – Vished om ophold vil afhjælpe…

Ekstra Bladet har talt med 19-årige Christel fra Nordsjælland, en af flere piger, der blev seksuelt krænket under Langelandsfestivalen af udlændinge. “Han befamlede mig og forsøgte virkelig at få hænderne ind under min trøje.”, fortæller hun.

Psykolog Kuno Sørensen fra Red Barnet forklarer til Berlingske, at unge asylansøgere er traumatiserede, og derfor ikke altid ved hvordan de skal opføre sig. “Ved at give dem vished om, at de kan få ophold…”, kan man afhjælpe problemet, forklarer han. Udenfor integrationsindustrien i den virkelige verden, handler det om synet på kvinder i det offentlige rum. Anvendt Islam.

En Ritzau-historie i Berlingske – Psykolog: Opvækst i krigszone kan forklare asylansøgeres overgreb.

“Uledsagede, unge asylansøgere har ofte voldsomme oplevelser i bagagen, og nogle er ikke rustet til at begå sig i det danske samfund.

Derfor kan de have svært ved at overholde regler og love. Det forklarer børnepsykolog Kuno Sørensen fra Red Barnet.

‘Nogle har gennem deres opvækst ikke lært almindelige sociale spilleregler, fordi de hele tiden har været i en krigslignende situation.’

Mandag blev fem drenge i alderen 14 til 17 år bortvist fra asylcentret Tullebølle på Langeland. Forinden havde politiet sigtet to af drengene for voldtægt og tre for seksuel chikane på Langelandsfestival, der blev afholdt i weekenden.”

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/75137/trackback

25 Comments »

  1. kristeligt-dagblad.dk/danmark/flygtninges-traumer-skyldes-mere-end-krig

    Kommentar by anno — 3. august 2016 @ 00:24

  2. Dette er en udtalelse til EB fra et medlem af centerledelsen:

    “- Ane er seksuelt ekstremt begrænset. Hvad jeg synes, er fuldstændig normalt, vil hun ikke være med til. Af de piger, jeg har været sammen med, har jeg aldrig oplevet nogen, der er så begrænset.”

    Det gælder sikkert også for diverse voldtægtsofre landet rundt i disse uger – de er meget ‘begrænsede’ i forhold til lidt ufrivillig sex med de tilvandrede brune masser.

    http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/ulrik-fra-gift-ved-foerste-blik-folk-tror-jeg-er-sexfreak/5846002

    Alt andet lige, så er asylindustrien en magnet for ‘gode folk’…

    Kommentar by Polka Charlie — 3. august 2016 @ 00:37

  3. Opsig konventionerne.
    Start repatrieringerne.

    Kommentar by Neuhammer — 3. august 2016 @ 04:18

  4. Smid ALLE perkere og negre ud af Danmark, NU !

    Kommentar by Anonym — 3. august 2016 @ 04:39

  5. Psykolog Kuno Sørensen har også en mening om heste: “Kun hensynsfuld ridning har pædagogisk værdi”:
    http://www.ledøjesmørumrideskole.dk/index.php/artikler/17-borns-forhold-til-heste-og-ridning

    Kommentar by Birger Jensen. — 3. august 2016 @ 04:48

  6. Jeg er stoppet med at støtte alle disse “humanitære” organisationer for mange år siden. Har ikke lyst til at medvirke til drift af disse samfundsskadelige virksomheder. Mon dog ikke lille Lars og de øvrige kællinger på borgen nok skal sørge for at der bliver puttet penge i kasserne så Kuno-typerne også kan få deres løn.

    Kommentar by Nothingman — 3. august 2016 @ 06:04

  7. Løfte om permanent ophold garanterer intet udover at de kommer til at være Danmark til last resten af deres liv på den ene eller anden måde. Øjeblikkelig udvisning derimod…

    Kommentar by Zatopek — 3. august 2016 @ 06:26

  8. Når de er mange sammen laver de uro og begår overgreb imod kvinder. Når de er alene bliver de til ensomme ulve. Listen af (dårlige) undskyldninger er uendelig.

    Kommentar by Satan — 3. august 2016 @ 07:16

  9. Indsamlingsloven skal ændres således at disse NGO’er ikke længere kan indsamle så mange penge. Det er vejen frem til en begrænsning af deres virke.

    Kommentar by Sigwar — 3. august 2016 @ 07:31

  10. Og med en diagnose er voldtægt blevet tilladt.

    Kommentar by Anonym — 3. august 2016 @ 07:41

  11. Afpresning af værste skuffe. Hvis ikke vi får garanteret ophold, så bliver de jo bare endnu værre.Som om ingen af disse tabere har ansvar selv eller at vi kunne kræve en anstændig opførsel af dem.
    Minder om en udsendelse jeg så i England hvor eftersatte forbrydere i bil og i høj fart åbnede døren og holdt deres store taberhund ud for at true politiet til at stoppe forfølgelsen. Som om andre holder mere af deres køter end de selv gør.
    Ad 5. Har fulgt dette råd i mange år. Spørger altid mig selv (og konen) hvor er forældrene henne. Faren er sikkert ude og lufte ak47eren og en vis anden legemsdel. Hvorfor skal vi holde mere af deres børn end de selv gør? Hvorfor skal vi lade deres børn overleve for at de kan udrydde vores?

    Kommentar by River — 3. august 2016 @ 07:46

  12. Jeg holder aldrig op med at undre mig over, hvor ubegavet og let gennemskuelige sådanne som Kuno Sørensen kan være. På mig virker de skamløse, og jeg vil i dag droppe den sidste af de “humanitære” organisationer, jeg har støttet i mange år. De kanutter er blevet meget for grove og primitive, og jeg vil ikke være til grin for mine egne penge.

    Kommentar by denonde — 3. august 2016 @ 07:47

  13. # Lige præcis. Kuno Sørensen er fuldstændig blæst.

    Kommentar by Anonym — 3. august 2016 @ 07:56

  14. Hvis de virkelig ikke kan begå sig i det Danske (Vestlige, civiliserede) samfund, så skal de fandeme heller ikke ud i det og da heller ikke befinde sig i det.

    Opsig konventionerne.
    Start tvangs-repatrieringerne!

    Kommentar by Vantroende — 3. august 2016 @ 08:21

  15. Det er lige til at falde til druk over, at vi skal være børnehjem for alverdens forkrøblede kulturers børn. Og ikke mindst, at der Gud hjælpe mig står en hærskare af idioter klar som hjælpere ok krammere af denne 5. kolonne.

    Kommentar by Menig 442 — 3. august 2016 @ 08:24

  16. Er der nogen der har hørt om at danske soldater (eller andre vestlige) eller deres børn har reageret udadvendt med SEXUELLE overgreb, pga PTSD..? NEJ NEJ og atter NEJ… Efter hvad jeg forstår… Så reagerer PSDT ramte INDADVENDT…
    Bare ikke araberer, de vil KNEPPE (lyse piger) når de har krigstraumer..!!!???

    Kommentar by ny kommentator — 3. august 2016 @ 08:52

  17. #6:
    Glem ikke at der stadig er Blå Kors som hjælper danske med alkoholproblemer og ikke mindst børn fra alkoholbelastede hjem.
    Kun en stærk fører som kan rejse en folkestorm kan nu redde Danmark.

    Kommentar by Rodina — 3. august 2016 @ 09:50

  18. Denne muslimske kultur forstår vist ikke kærlighed og forholdet imellem agape og eros, som den vestlige kultur er rundet af.

    Kommentar by de Hemmer — 3. august 2016 @ 10:18

  19. Vores tålmodighed har været stor, men vores hukommelse er lang, med tiden kommer hævnen helt af sig selv til at gå sin blodige gang.

    Kommentar by Balder — 3. august 2016 @ 11:00

  20. Boycot Red Barnet. Boycot eventuelle offentlige institutioner der direkte eller indirekte støtter Red Barnet, fx via tv indsamlingsshow.

    Kommentar by Bastardo — 3. august 2016 @ 13:21

  21. efter krigstraumer så man måske også utallige tyske flygtninge efter 2.VK begå voldtægter, ungarske og vietnamesiske krigsflygtninge ligeså. Men det må jo have været fortiet, eller hur

    Kommentar by steen marr — 3. august 2016 @ 14:12

  22. Man kan fra børnespsykologens udtalelser regne ud at det kniber en del med hans historieundervisning, hvor der jo findes en del fortilfælde der tilbageviser den slags vrøvl han fremkommer med

    Andre muligheder er at han er generel uvidende ,eller også at han finder han på en forklaring fordi han ganske enkelt ikke bryder sig om den mest indlysende forklaring…at det er et kulturelt problem…og at det sandsynligvis er ikke-løsbart.

    Kommentar by jønne — 3. august 2016 @ 14:47

  23. Kuno Sørensen er ikke velforvaret! I islam handler voldtægt om både det at følge sin reptilhjerne, men så sandelig også dét at følge koranens forskrifter, som tillader og nærmest opfordrer til voldtægt af vantro kvinder. De har lov til det, og det er også en terror-strategi, som skal indgyde skræk og vrede i den befolkning, de ønsker at islamisere.

    Kommentar by Kuffar — 3. august 2016 @ 16:02

  24. Alle bør læse denne: https://www.jihadwatch.org/2016/01/female-al-azhar-prof-allah-allows-muslims-to-rape-non-muslim-women

    Gid vore politikere og alle venligboere blev tvunget til at læse den…

    Kommentar by Kuffar — 3. august 2016 @ 16:04

  25. Gid alle politikere og væmmeligboere blev deporteret til arabien.

    Kommentar by Nielsen — 3. august 2016 @ 18:48

RSS feed for comments on this post.