3. august 2016

Cirkus Danmark: Afvist asylansøger får genoptaget sag, fordi hendes aktivisme gjorde hjemrejse farlig

Mandag formiddag skulle en afvist asylansøger have været sendt hjem med et fly til Uganda, men sådan gik det heller ikke denne gang. I Uganda er det forbudt at være homoseksuel, og vanen tro aktionerede den yderste venstrefløj med ‘Asyl til alle’-parolen. En vellykket aktion. Tyve forkølede venstreradikale har tilsyneladende mere pondus, end det store flertal af danskere der har fået nok af masseindvandringen.

En enlig homoseksuel kvinde fra Uganda er ikke problemets kerne, men sagen illustrerer problematikken. Jeg hørte om sagen i Nyhederne på Radio24syv, hvor det blev fortalt, at sagen blev genoptaget fordi der forelå nye oplysninger. At hun i sin tid i Danmark havde været aktiv i LGBT-miljøet, hvad gjorde det endnu farligere at vende hjem. Jeg hørte ikke forkert, som man kan læse på TV2.dk – Få timer før udvisning: Nu får lesbisk kvinde fra Uganda lov til at blive.

“En af kvinderne fra Uganda stod ellers til at blive deporteres til sit hjemland. Men nu har Flygtningenævnet besluttet at genoptage hendes sagen. Kvinden får dermed lov at blive i Danmark, mens sagen behandles. Det oplyser hendes asyladvokat, Jytte Lindgård. …

– Risikoen, for at der vil ske hende noget, er alt for stor. Hun har blandt andet holdt foredrag om, hvordan det er at være lesbisk asylansøger, siger Jytte Lindgaard og tilføjer, at hendes klient også har deltaget i demonstrationer i forbindelse med LGBT (Landsforeningen for bøsser, lesbiske, biseksuelle og transpersoner).

– Derfor er der endnu større risiko for, at civilsamfundet i Uganda vil gøre hende noget, og myndighederne så ikke vil beskytte hende. Eller at myndighederne selv vil sætte hende i fængsel.

(‘Welcome to Denmark’ aktionerer i Kastrup Lufthavn, 1. august 2016; Foto: Twitter)

“Jeg kan fortælle generelt, at det som jeg har lagt meget vægt på, at på de oplysninger der ligger, så er risikoen for at der vil ske hende noget når hun kommer til Uganda, alt for stor. … Det jeg har lagt vægt på det er, at når hun har været profileret som hun har været i Danmark, og det har hun været fordi hun ganske naturligt har været en del af LGBT-asyl og holdt foredrag der om hvordan det er være lesbisk og asylansøger, hun har deltaget i demonstrationer i forbindelse med LGBT-demonstrationer og det vil sige, på den måde – når man nu er profileret, og blevet det, så er der endnu større risiko når man vender tilbage. At der vil ske hende noget.” (Advokat Jytte Lindgaard til Radio24syv, 1. august 2016)

Oploadet Kl. 23:04 af Kim Møller — Direkte link34 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/75164/trackback

34 Comments »

  1. Venstreorienterede har altid let ved at få fri fra arbejde i en god sags tjeneste, eller er der en anden forklaring?

    Kommentar by Jakob — 3. august 2016 @ 23:37

  2. Kim . grav og find
    Der foregår store våben leverancer til EU `s LÆS : muslimer
    http://www.ismail-tipi.de/inhalte/2/aktuelles/135894/ismail-tipi-vorsicht-dschihadisten-in-deutschland-bewaffnen-sich/index.html

    Kommentar by john k. — 3. august 2016 @ 23:43

  3. OT
    Busafbrænding i paris, med passaserer og det hele.
    https://www.youtube.com/watch?v=cZFW7pxoVjo

    Borgerkrigen kan vidst ikke vente længere. !
    Alle kan jo se at det ikke kan udsættes.

    Politikerne skal meget snart til at beslutte noget i en vældig fart, for ellers bliver de ryddet af vejen.

    Kommentar by Sindsro — 4. august 2016 @ 00:52

  4. Send hende tilbage til Uganda, Danmark skal ikke hjælpe alle regnbuerne eller islamisterne, hvis der sker hende noget så skal alt ulandsstøtte stoppes, i øvrigt så bør Dansk flygtningehjælp nedlægges da denne organisation driver politik slig andre hjælpeorganisationer, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 4. august 2016 @ 01:13

  5. Det er så udspekuleret at uvidende venstreorienterede dårligt kan have udtænkt strategien om at lade som om man som asylant er lovbryder i sit hjemland, og ved at dette omtales i nogle medier kan den afviste asylsøger alligevel ikke hjemsendes, fordi selve medieomtalen skaber en risiko for forfølgelse i hjemlandet.

    Endnu værre var det tidligere da rendyrkede terrorister som den egyptiske djihadist Talat Fouad Kasem fik asyl i Danmark. Han forsvandt dog under en rejse i Kroatien under den daværende djihadkrig mellem bosniakker og kristne eks-jugoslaver.

    Kommentar by perhag — 4. august 2016 @ 01:40

  6. Når venstrefløjen således prioriterer flygtninge med livstilsvalg, så kan de vel sove godt om natten ift rigtige flygtning som der ikke bliver råd til? En ugandalebbe er naturligvis også sjovere at feste med end en traumatiseret kvoteflygtning.

    Kommentar by Marius — 4. august 2016 @ 05:08

  7. Er hun lesbisk i det hele taget?
    De siger jo alt for og blive. Overgår endda til kristendommen. I islams navn er det tilladt at lyve.

    Kommentar by Anonym — 4. august 2016 @ 05:21

  8. Når man er asylansøger i Danmark, bør man nok holde lav profil, til sagen er afsluttet. Dvs. ikke stille op til regnbuemøder og andet.

    At asylansøgeres sager så trækker i uendeligt langdrag, skyldes til dels de danske asyladvokater, Bjørn Elmquist og ligesindede, der trainerer sagerne langt ud over enhver rimeligheds grænse, fordi de derefter kan grine hele vejen til banken.

    De er p****-ligeglade med asylansøgerne, men meget omhyggelige med deres efterfølgende regninger til staten, dvs. skatteyderne.

    Hvad blev der i øvrigt lige af en fast flygtningepolitik, Støjberg?? Ærgerligt med dit privatliv, men hvad med lige at føre en politik, som vælgerne faktisk har valgt blandt andet Venstre og DF på?

    Lebben fra Uganda er i øvrigt ikke flygtning, da hun næppe har købt en direkte flybillet fra Kampala til Kastrup, da en sådan rute næppe eksisterer, hvorfor hun dermed har passeret adskillige sikre lande undervejs.

    Kommentar by Henrik Petersen — 4. august 2016 @ 06:08

  9. Og for en ordens skyld: Negre er notorisk dygtige til at slagte hinanden, omend i skarp konkurrence med arabere.

    Så lad i det mindste asylansøgningerne foregå i nærområderne, før negrene og araberne og de andre atomfysikere fra Iran og Pakistan kommer til Danmark.

    Al erfaring viser, at er en sådan allerede landet i Danmark, er det uendeligt vanskeligt at få vedkommende sendt tilbage. Det er få procent af de åbenbart grundløse asylansøgere, der nogensinde hjemsendes, for tænk, uha, hvis de udsættes for deres hjemlands retspleje som alle andre i deres land?

    Så hun får nok tålt ophold i landet som alle de andre. Ellers besætter ‘Kirkeasyl’ og ‘Oldemødre for asyl’ nok en kirke eller to, indtil Haarder og Støjberg samt DF bøjer af….

    Kommentar by Henrik Petersen — 4. august 2016 @ 06:21

  10. Hej Marius
    Der tror jeg ikke, at du har ret.

    Denne udvidelse af asylpotentialet vil på på ingen måde begrænse finansieringen af andre flygtninge. Der vil derimod ske flere besparelser på unge- og ældreforsorgen. Stat og kommuner skal jo prioritere, og når politikerne nægter at sætte begrænsninger på asylområdet – og for godhedsindustriens ekspansion i det hele taget – så må man spare på andre områder, især der hvor der er svage og medgørlige interesseorganisationer såsom inden for børne- og ældreområdet.

    Med import af både muslimer og afrikanske homoer opbygger man en sikker konflikt, hvor de afrikanske homoer på ingen måde vil komme til at føle sig sikre i DK.

    Helt ude af billedet i vurderingen af masseimporten er selvfølgelig, om danskerne vil komme til at føle sig sikre og trygge i eget land. Allerede i mange år har underklassen været stærkt udsatte, og i takt med at importen stiger, breder usikkerheden sig op i middelklassen.

    Kommentar by traveler — 4. august 2016 @ 06:40

  11. Min første indskydelse da jeg hørte om sagen var at det helt sikkert er løgn at hun er lesbisk. Og ganske rigtigt, hendes sag blev afvist fordi myndighederne ikke troede på hendes forklaring. Hun lyver, men skal nok få asyl alligevel. 95 pct af asylansøgerne er ikke rigtige flygtninge. 100 pct er løgnere.

    Kommentar by Satan — 4. august 2016 @ 07:29

  12. Det bør være 100% privatsag om man er homoseksuel. Hvis man som ugandisk borger skilter offentligt med det i eller udenfor Uganda må det være en sag for egen risiko. Hvad angår folks seksualitet mig, skal jeg ligefrem forsørge dem fordi deres bollevaner er dybfølte?

    Kommentar by Zatopek — 4. august 2016 @ 08:02

  13. Gad vide hvor mange børn “lebben” skal familiesammenføres med.

    Kommentar by Balder — 4. august 2016 @ 08:49

  14. Klovne, og heldigvis kan flere og flere se at de er det.

    Kommentar by Johnson — 4. august 2016 @ 09:01

  15. Det er en sindssygt farlig præcedens og praksis, der her etableres. I starten kan vi pusle om de få, der søger asyl på denne måde. Men når ‘få’ bliver til ‘mange’ bliver der tale om masseekspedition og glødende stempler. Et nyt ’sesam’ er skabt.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 4. august 2016 @ 09:04

  16. I en del lande er der dødsstraf for besiddelse af ikke lægeordinerede rekreative stoffer, i mange andre lande blot helt vild høje strafferammer og beslaglæggelse af ejendom (nogle stater i USA). Er de mennesker ikke lige så politisk forfulgte som homoseksuelle i Uganda? Det er jo en politisk beslutning at kriminalisere euforiserende stoffer eller f.eks. homoseksualitet.

    Til side:

    Hverken Jøder, homoseksuelle eller andre etniske minoriteter er de mest forfulgte på verdensplan. Det er folk som ønsker at fornøje sig med nogle af de mange produkter som moder natur tilbyder, men som emsige selvudråbte moraldommere ikke mener de skal have lov til. Det samme emne er et godt udgangspunkt for kritik af de såkaldte liberale og markedsorienterede partier / ideologier, der sjældent tager hensyn til de såkaldte fritænker-principper men oftest agerer som moralpartier på et protestantisk småborgerligt grundlag. Man kan og skal grine af Uffe Elbæk og Hens Fantaster, men der er dog nogle aspekter og indsigter i den ideverden som savnes i den mere etablerede politik.

    Kommentar by Balder — 4. august 2016 @ 09:10

  17. I guder!!! man må virkelig håbe at Advokat Jytte har sine beviser iorden.
    Hvornår stopper vanvidet?
    P.

    Kommentar by Piotr — 4. august 2016 @ 10:58

  18. Advokaten der omtales, har som jeg erindrer dette, snavs på fingere i tidligere sager, især omkring påståede overgreb imod børn som skulle være foretaget fra disses fædre.
    Er der nogen her der erindrer sagen hvor en mindre landsbys mænd først blev dømt lange fængselsstraffe for derefter at blive frifundet. Det var løgn fra ende til anden. Her var en kvindelig norsk psykolog indblandet.

    Kommentar by AK JA — 4. august 2016 @ 11:06

  19. Engang var seksualitet en privat ting.

    Kommentar by de Hemmer — 4. august 2016 @ 12:20

  20. @Traveler Du har naturligvis ret, der er stadig masser af ældre og svage danskere som egohumanisterne kan ofre for deres syge projekt.

    Kommentar by Marius — 4. august 2016 @ 13:01

  21. > Hemmer — 12:20

    “Engang var seksualitet en privat ting.”

    Indtil du lige ser nogle yderst offentlige vægmalerier fra den græske og romerske oldtid….

    Det er yderst vanskeligt for en kvinde eller mand at bevise, at de er homoseksuelle og dermed personligt forfulgte i deres hjemlande.

    Men naturligvis hjælper det kvinden, at hun har optrådt i regnbueland. Hvilket myndighederne i Uganda, formentlig stadig i Idi Amins ånd, nok vil vide at se nærmere på, omend jeg ikke tiltror negre en IQ på over 85, ca. sinkestadiet.

    Kommentar by Henrik Petersen — 4. august 2016 @ 13:32

  22. Koranen og dens Muslimske dyrkere er SEXFIKSERET.

    Derfor elsker de geden. Se blot: Er du gal.
    Det kunne jo være at kvinden gik ud til bukken. :)

    Kommentar by Sindsro — 4. august 2016 @ 14:17

  23. Lad os sende venstrefløjserne til Uganda, hvor de kan tage kampen op mod det de mener er så uretfærdigt.

    Kommentar by k.m. — 4. august 2016 @ 15:37

  24. Hun formerer sig nok ikke. Man skal se det positive i alt!

    Kommentar by Sigwar — 4. august 2016 @ 15:58

  25. Uganda er et af Udenrigsministeriets prioritetslande 2016 og fremad, fsva ulandsbistand. Jowjow.

    Kommentar by Bastardo — 4. august 2016 @ 19:02

  26. Desværre er Danmark heller ikke længere et sikkert sted at være for LGBT folk. Endnu mere ærgerligt at LGBT blokken ikke vil være ved at muslimer er farlige for dem og derfor deltager i kampen om at få begrænset indvandringen af muslimer. Hvis bare vi kunne få et valg mellem om muslimer eller LGBT skulle være velkomne her, så ved jeg godt hvad jeg ville foretrække!

    Kommentar by Hovsada — 4. august 2016 @ 20:47

  27. “Hvis bare vi kunne få et valg mellem om muslimer eller LGBT skulle være velkomne her, så ved jeg godt hvad jeg ville foretrække!”

    Det valg vil aldrig opstå. For LGBT-aktivisme og muslimsk indvandring er del af den samme bevidst udtænkte komplot. Det er noget som er skabt på kunstig vis for at skabe splittelse i samfundet (af Frankfurterskole-discipler selvfølgelig). Soros står bag meget af det der, og så snart den økonomiske støtte ophører vil disse bevægelser implodere.

    Billionaire Soros comes under fire in homeland

    Hungarian PM blames Soros for fueling refugee crisis in Europe

    Kommentar by Balder — 4. august 2016 @ 21:18

  28. Bøsser/lesbiske graver deres egen grav når de ønsker mere muslimsk indvandring

    Kommentar by k.m. — 5. august 2016 @ 09:16

  29. Mon disse venstrefløjsere ville have aktioneret for en kristen, der stod til udvisning til et muslimsk land?? Føj for nogle Farisæere!

    Da man sidste år ville udvise en lille kristen familie tilbage til Pakistan, som havde boet her i 5 år, og hvor faren var ødelagt af dårlige nerver, og den 5-årige datter var blind, hvor var disse venstrefløjsere da? Der er ekstrem forfølgelse af kristne i Pakistan.

    Hvorfor demonstrerer EL, AFA og andre venstrefløjsere ikke, når muslimer truer og tæver kristne i asylcentrene? Fordi kristne og jøder i venstrefløjsernes øjne ikke har nogen værdi. Venstrefløjen har på mange måder rigtig meget tilfælles med islamisterne!

    Kommentar by Kuffar — 5. august 2016 @ 15:44

  30. @ 8 og 9 – Henrik Petersen – Godt sagt!

    Kommentar by Kuffar — 5. august 2016 @ 15:49

  31. @ 2 Godt spottet, John K! Der er jo ikke kontrol med grænser eller med noget som helst, og man må vel ikke kropsvisitere de dejlige små ‘Sorte Sambo’ eller nougatbrune ‘Ali’.

    De masseimporterer jo våben, måske også biokemiske våben, så de kan adlyde kaliffen og angribe tilfældige på samme tidspunkt – over hele Europa! Det er jo dét, de går efter, og når man sidste år sagde, at mindst 5.000 isis-jihadister havde indfundet sig i Europa, så vil de kunne udrette rimelig megen skade. Nogle gange tænker jeg, at EU måske ligefrem ønsker en nedslagtning af europæerne… det virker ærligt talt sådan.

    Kommentar by Kuffar — 5. august 2016 @ 15:54

  32. Uuueh hvor du kan en masse fine ord Balder. “småborgerlige moralprædikanter” og der’u’a mæ meningsmaskinen. For jer antimoralprædikanter handler det selvfølgelig om vi, der evner at se, at det enkelte menneskes adfærd indgår i en sammenhæng, hvor de kan påvirke mange andre negativt. Det er, hvad der ligger bag, at du ikke har ultimativ frihed til at gøre, hvad der passer dig. Men når du nu er så vild med ultimativ frihed, må vi så sende regningen til dig, for alle de uarbejdsdygtige hashvrag, heroinvrag, khatvrag osv, der kommer ud af, gør-hvad-du-vil tankegangen? Jeg vil nemlig ikke betale for hverken deres underhold eller voldsomme træk på sundhedsvæsnet. Men jeg har ikke frihed til at fravælge regningen. Husk lige at tage dét med i jeres “kamp for frihed”. Så er det en evig diskussion, hvor snittet skal så lægges mht. hvad man må og ikke må i et samfund? Det findes der heldigvis ikke nogen skarp facitliste på. For i så fald er man totalitær i sit væsen. Det afhænger af kultur, historie, givne omstændigheder osv. Vi har ét temmelig indgroet rusmiddel i vores kultur, alkohol. Lad det blive ved det. Det skaber rigeligt skader. Hvorfor skal vi have mere elendighed på den konto?

    Kommentar by Margrethe — 6. august 2016 @ 11:52

  33. @Kuffar angående de kristne forfulgte, jamen så langt rækker de MEGET frelste venstre-orienteredes evner desværre ikke. At beskytte dem der står os nærmest. Virkelig står os nærmest. Jeg har ALDRIG forstået logikken i muslimsk indvandring, og gør det stadigvæk ikke den dag i dag. Det er så basalt, hvem står virkelig os nærmest? Det er klart dem fra vores naboland, og dem der snakker vores sprog nærmest nemlig Sverige og Norge. Island og Færøerne og Grønland gør historisk, men ja åndeligt. Det er ikke den fornemmelse jeg har fået af disse 3 landes folk de sidste 30+år. Omend de står os tæt, så bør de ikke være en del af Danmark.

    Alle de aktivister, der skal spille frelste, ved godt hvor uendeligt ligegyldigt det er at kæmpe for én persons asyl. Det vil sige hvor mange tusinde/millioner er der ikke ladt tilbage i stikken i hjemlandet og kontinentet?

    Men allerværst er og bliver den manglende forståelse og ja respekt for dem der står os nærmest. De siger jo at ALLE er lige, og alle har lige ret til at komme til Danmark. Okay men måske det også skulle være gengældt? Det er jo problemet. Ikke som sådan at de ønsker ALLE en bedre tilværelse i Danmark, men at det IKKE er gengældt. De har ikke nogen moralsk eller åndelig samhørighed ej forpligtigelse til at ville Danmark det bedste.

    Det var da det første jeg ville gøre hvis jeg skulle vælge hvem der skulle ind i landet, nemlig kigge på tilhørsforhold og på erfaringerne ift hvem der passer bedste ind i landet. Men det er åbenbart ikke første prioritet, og har nok ikke været det i årtier.
    Verden har masser af fattigdom, religøs og etnisk konflikter, krig, diktatur osv, og gudhjælpemig om man ikke lærer af den erfaring. At vi har alt for forskellige kulturelle og religiøse og historiske forskelle, til at det kan lade sig gøre at leve sammen på den bedst mulige måde.

    Man kan jo selv mærke efter, når man ser på forskellige mennesker rundt om i landet. Hvem bryder man sig mest om, hvem føler man mest fællesskab med, hvem vil Danmark det bedste. Den slags er for længst smidt ud af vinduet, til fordel for en komplet umulig indvandring, og en fremtid uden nogen som helst fornuft.

    Udlændinge har snydt og udnyttet Danmark og asylsystemet i årtier, hvordan pokker kan man være så naiv at give asyl på baggrund af seksualitet? Selvfølgelig er det dybt forkert at det er forbudt i Uganda og i næsten alle muslimske lande at være homoseksuel. Men det er jo ikke Danmarks problem.
    Hvordan pokker kommer Danmark ind i billedet? Hvad får en homoseksuel(påstået) fra UGANDA til at tage flyveren hele vejen til Danmark? Der er måske ikke lande tættere på det er bedre at rejse til ? Eller hvad var det præcis der trækker i Danmark? Det skulle disse kære aktivister måske tænke på.
    Men Danmarks bedste har nok aldrig været deres prioritet, det er bare at invitere ALLE herop, og så lade det hele sejle efterfølgende. Det er toppen af uansvarlighed. Men de er jo åhhh så frelste. Jeg er ved at brække mig.

    Kommentar by Danskeren1 — 6. august 2016 @ 21:05

  34. De lesbiske i Uganda har en åben datingside dernede. Hvordan det, når det skulle være farligt?

    https://www.divadate.co.uk/profiles/UG/

    Kommentar by tavsen — 7. august 2016 @ 14:10

RSS feed for comments on this post.