18. august 2016

Mads Brügger: “… venstrefløjen opfatter det at være højreorienteret som en sygelig tilstand”

Jeg har forlængst opgivet tanken om public service. Som direktør for det borgerlige alternativ til marxisterne på P1 valgte man et tidligere centralkomitémedlem i Kommunistisk Arbejderparti. Resten er historie. Jeg har hørt røde Ravn tale solen sort om at køn i virkeligheden er en social konstruktion, men når blå Mikael bliver vært for et programm om kulturkampen set fra højre, så ender det med debat om debatten. Personligt gider ikke argumentere for retten til ikke at finansiere bevæbningen af mine fjender. Licensen kan afmeldes her.

Interview med den gode Mads Brügger i Berlingske – ‘Intolerancen hos tolerante mennesker er forbløffende’

“Du er ansvarlig for programmet ‘Je Suis Jalving’, som Anne Lise Marstrand-Jørgensen kritiserer for at være ‘iscenesat som et journalistisk debatprogram, mens det i virkeligheden bare er et talerør for det yderste og allermest islamkritiske højre’. Hvad siger du til det?

‘… Vi har ansat ham, fordi vi qua vores sendetilladelse skal have debatprogrammer med værter med markante og personlige holdninger, og her ligger det os meget på sinde, at alle synspunkter bliver repræsenteret på sendefladen over tid. Forrige sommer havde vi ‘Tradsalderen’, hvor David Trads talte for det multikulturelle samfund og indvandring og gik imod islamkritik, og derfor syntes vi, at det i år var helt oplagt med en person med det modsatte synspunkt.’

Anne Lise Marstrand-Jørgensen mener, at programmet krydser en grænse og er xenofobisk og racistisk. Hvad er din kommentar til det?

Jeg synes, at det er påfaldende, at mennesker, der bekender sig til tolerance, humanisme og næstekærlighed ofte bliver enormt vrede og aggressive, når de bliver præsenteret for synspunkter, der går imod deres egne. Intolerancen hos tolerante mennesker er forbløffende. Det virker som om, at man på venstrefløjen opfatter det at være højreorienteret som en sygelig tilstand – og det er det altså ikke. Mikael Jalving har dagligt inviteret venligboere til at ringe ind. Men det har de bare ikke rigtig gjort…'”

(Grafik set i venstreorienterede og islamistiske kredse)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/75507/trackback

14 Comments »

  1. Skal man vurdere venstrefløjen på deres sympatier med Pol-pot, Lenin, Mao, Stalin, Marx og lignende halvhjerner, så har de jo tydeligvis ikke nogen hjerne overhovedet, og skal man vurdere dem i forhold til det understregede statement ovenfor, så har de heller ikke mulighed for at få en transplantation, da der altså er noget i deres grundlæggende struktur, som ikke kan håndtere hjernebølger.

    Kommentar by winston churchill — 18. august 2016 @ 11:11

  2. Ja, de såkaldt tolerante feel-good personer er såmænd de mest intolerante af alle….. det har jeg nu sagt i årevis men rart at se på tryk

    Kommentar by redneck — 18. august 2016 @ 13:38

  3. Mads Brûgger imponerer. Jeg ved ikke præcist hvad han står for personligt, men han er hæderlig og professionel i forvaltningen af sit ansvar.

    Kommentar by Wagnerian — 18. august 2016 @ 13:53

  4. Forleden kom jeg til at tænke over hvor mange af de store totalitære ideologier gennem historien med over 100.000 døde mennesker på samvittigheden der er røde. Er det ikke stortset dem allesammen?
    Man skulle tro at de burde have opbrugt deres ret til at blive taget seriøst efterhånden..

    Kommentar by per — 18. august 2016 @ 14:47

  5. Tja. det var den samme holdning man havde i sovjet til alle dem der formastede sig til at påpege virkeligheden. De blev sendt på sindssygehus og tvangsmedicineret, hvis ikke de blev henrettet eller deporteret til Sibirien.

    Kommentar by sigurd — 18. august 2016 @ 14:51

  6. De der piller, er det noget man skal tage før eller efter at halsen er skåret over? Før ik?

    Kommentar by Per747 — 18. august 2016 @ 15:33

  7. Jeg ser rigtigt mange gode overvejelser omkring det brændende spørgsmål om tonen. Det synes at have forbigået manges øjne og tanker, at når der lukkes en bunke hadefulde, spydige, truende, ikke-stuerene, ignorante, stødende, injurierende, intolerante, facistiske, nazistiske og modbydeligt truende kommentar op på nettet her og ikke mindst der, så er det fordi, meningen er at de skalvære hadefulde, spydige, truende, ikke-stuerene, ignorante, stødende, injurierende, intolerante, facistiske, nazistiske og modbydeligt truende.

    Get it?

    Kommentar by winston churchill — 18. august 2016 @ 18:28

  8. beklager tastefejl for Pedersens skyld, men skyd gerne, så skal jeg se hvor mange kugler jeg kan ramme dig med

    Kommentar by winston churchill — 18. august 2016 @ 18:29

  9. Nå, da Pedersen vel er for meget kujon til at ytre sig imod mig, så vil jeg i stedet citere lidt fra 180, fordi de er jo så gode til at debattere:

    Kom nu ind i kampen og prøv at forstå hvad almindelige mennesker mener, i stedet for at flippe ud over måden de siger det på.

    Under denne overskrift vil jeg placere resten af kommentaren fra en Jens Knudsen med 21 upvotes på nuværende tidspunkt, hvilket er rigtig meget for 180grader:

    “Det konstruerede ord “nethadet” er endnu et eksempel på fænomenet “italesætning” hvor sproglige krumspring benyttes i den politiske korrektheds tjeneste for at gøre direkte og ufiltreret almindelig arbejderdansk til noget der ikke er stuerent.

    Jeg synes bestemt man skal gøre sit bedste for at benytte et sprog der ikke støder modtageren, men samtidig forstår jeg at der er mennesker som ikke har de sproglige evner til at pakke sine holdninger ind, så man ikke støder mennesker der er ultra tyndhudede på deres forståelsesapparat.

    Når der er nogen i debatten som udtrykker sig i meget skarpe vendinger, synes jeg at man som modtager bør prøve at forstå meningen, i stedet for at gå i baglås på grund af “tonen”.

    Det er utrolig nemt, men overmåde overfladisk og frem for alt politisk korrekt at kalde enhver skarp ytring for “hadsk”. Det er et klamt italesætningstrick som anvendes til at afvise en ytring allerede inden man har forsøgt at forstå indholdet. Føj for pokker!

    Derfor har Pernille (Vermund (min tilføjelse)) helt ret. Enhver fugl synger med sit eget næb, og selv en havnearbejder har lov til at sige sin mening – også selv om der medfølger bandeord og andre unuancerede udtryk.”

    Til denne overskrift svarer en Ib Andersen:

    Så ville de jo skulle forholde sig til det?

    hvortil hmadsen tilføjer svaret:

    “Og det kan de ikke for skulle de det så var de nødt til at indse at det verdensbillede de render rundt med inde i deres hoved, ikke passer med hvordan virkeligheden ser ud.

    Det er så her mange af dem konkluderer at passer virkeligheden ikke med deres opfattelse af virkeligheden, så er det virkeligheden den er gal med og ikke deres opfattelse af den.”

    (Pedersen er velkommen til at sætte kommaer og klage over tastefejl både i det citerede og i mine ytringer)

    Tonen, og den politiske korrekthed står således alt for ofte i vejen for forståelsen, i den misforståede sproglige belevenheds navn.

    Kommentar by winston churchill — 18. august 2016 @ 19:32

  10. Det er i grunden maerkeligt at vi lader dette ske,andetsteds taler man nu om “gatet comunities”, man skal naesten strippe totalt foer man kan komme med et fly, flere og flere omraader over hele Europa er nu “no go zones” for landenes oprindelige indbyggere, dette var ikke tilfaeldet i tiden foer denne ukontrollerede import af mennesker uden nogensomhelst forstaaelse af de kulturer de invaderer.Deres tilsyneladende stoerste bidrag til de lande de flytter til er en foroeget kriminalitet, og et steoerre underskud paa offentlige midler.Vi kan ikke vaere bekendt overfor vore boerne boern at fortsaette paa denne maade , da vi fratager dem muligheden for nogensinde at deltage i debat forumer,hvor de kan ytre sig frit som vi stadigvaek kan, for en tid endnu,forbyd islam

    Kommentar by dunk — 19. august 2016 @ 03:25

  11. WC

    En gang imellem er jeg ramt af noget, der hedder arbejde. Trods flere vaccinationer med store betting overskud(på Brexit, Englands nederlag til Island og Theresa May som PM) er jeg ikke helt “rask”..

    Mine dobbel bets på Clinton og Trump skulle dog gerne råde bod på det. I øjeblikket har jeg 560.000 ude på enkelbets og kombinationer, og på nuværende er et overskud på 320.000 sikret. Det ser dog ud til, at jeg skulle have satset lidt mere på specielt Clinton i div. kombinationer med OL events(Sara Slott, antal af danske medaljer indenfor margin, Bolt og Phelps). Kombinations bet hvor Clinton er helt oppe på 3.40 og hvor de andre bets er hjemme.

    Som det står nu, vil jeg indkassere 1.7 mill i overskud hvis Trump vinder. Vælger jeg, at stoppe de kombinations bet hvor det er muligt, er jeg alligevel sikret 175.000 i overskud alene på bets hvor Trump indgår. I øjeblikket falder oddsene på Trump kraftigt, men jeg håber på et enkelt opsving inden november, så jeg kan trække nogen flere kombinations bet med overskud, for selv om jeg gør det, vil jeg indkassere et overskud i nærheden af 1 mill hvis Trump vinder.

    Weekenden skal bruges med lommeregneren og lidt spas med 20.000 til crazy odds på Superligaen og OL, så du slipper for mig WC ;\~).

    Kommentar by Pedersen — 19. august 2016 @ 09:43

  12. Sygelig tilstand?
    Vil nok hellere sige et nedarvet gen fra urtiden til og forsvare sig. Man forsvarer sin familie og sit territorium.

    Kommentar by P — 20. august 2016 @ 09:20

  13. I just like to say, that you Danes are not supposed, to give up the last defence line before the Finnmark.

    Kommentar by Juri Atoli — 20. august 2016 @ 11:41

  14. Islamofobi er et underligt ord..Islam betyder underkastelse, så man har en fobi hvis man ikke ønsker at underkaste sig?

    Kommentar by Lightmann — 21. august 2016 @ 04:34

RSS feed for comments on this post.