20. august 2016

Calais: Danskere angrebet af unge migranter – “… på en måde er jeg taknemmelig for at det er sket”

Steven R. Williams, der blandt andet freelancer for TV2, har en meget interessant opdatering. Interessant fordi virkeligheden kommer frem råt for usødet, men også lidt tragisk, fordi reaktionen ret beset er et håb om åbne grænser. Grænsekontrollen er ‘ekstrem’, vi bør hjælpe migranterne, og det var godt det skete, da “det får en til at åbne øjnene og selv hungre efter en reaktion fra politikere, befolkning og generelt bare det gode hjerte.” Mænd rejser illegalt gennem det halve Europa, smadrer alt omkring sig, og får sympati fra ofre. Vi lever i absurde tider.

Herunder let forkortet.

“Hej alle,

Jeg er ikke kendt for at lave lange opdateringer herpå, men denne her er vigtig for mig og det burde den også være for dig. Det er den nye virkelighed som vi lever i. Det har været en dybt skræmmende, opsigtsvækkende og voldsomt oplevelse.

Christian Halberg, Christian Ruaro og jeg er i færd med at lave et event, i London på V Festival, for en virksomhed med fart på. Turen til England foregik i 2 varevogne fyldt med gear. Vi kørte fra Danmark søndag kl. 10 og brugte en del tid i kø på den tyske Autobahn.

16 timer senere ankommer vi til den sidste strækning, 2 km inden Calais og holder igen i kø. Denne gang har det intet med trafikken at gøre.

Flygtninge har barakkeret motorvejen med træ, 50 meter foran os. Vi har ingen idé om hvad der sker til at starte med, men pludselig, da en overflåd af mænd i alderen 15-30 kaster sig over 3 lastbiler foran os er det indlysende at det er flygtninge der er i færd med at ‘overmande’ vognene og biler.

Lastbilerne slipper fri med smadrede ruder, bulede kølere, men en stor gruppe begynder nu at marchere op mod vores store udlejningsbiler og vi begynder at køre stille og roligt. Vi opfatter hurtigt at der er en masse aggressivitet i luften og vi træder derfor lidt på gassen. Vi må dreje og kringle vores vej igennem unge drenge der febrilsk forsøger at hive i dørhåndtagene.

I deres forsøg slår og sparker de på bilerne og det lykkedes dem at smadrer den ene siderude med et stort stykke træ. Christian Ruaro sidder på passagersædet, lige hvor ruden sprænger. Jeg køre nu bilen med fuld gas efter Halberg som køre i den forreste bil helt alene.

Der er glas over det hele og jeg er tæt på at ramme et par af flygtningene. Det lykkedes Halberg at komme fri at træet som ligger på motorvejen og jeg følger trop. Vi var i chok og vi rystede, men samtidig holdte vi hovedet koldt. Tildækket i glas kørte vi videre fra motorvejen med tanker på de familiebiler der holdte efter os i køen.

(Steven R. Williams på Facebook, 19. august 2016)

Politiet stoppede os kort efter da de nok synes vi virkede mistænksomme, men da vi steg ud af bilerne med blod på arme, ben og splintret glas fik de en helt anden tone og de fortalte os at det desværre er hverdagskost i Calais. Det foregår sågar i dagstimerne og selv indbyggerne i Calais er begyndt at søge nye hjem andre steder, da det også går ud over dem.

Bilerne er bulet fra koben, bat, spark og slag. Vi har små flænger på arme og ben. Efter en times søvn og en masse ævlen med fransk politi kom vi sikkert videre til England dagen efter, men ventetiden var hård og nervepirrende. …

Grænsekontrollen til England var ekstrem. Vi blev tjekket omkring 12 gange inden vi kom op til færgekøen. Det tog lang tid. Efter episoden sidder jeg tilbage og føler mig magtesløs og underinformeret og er derved sikkert ikke den eneste.

Det er rystende at mennesker i denne verden er så dårligt stillet og uønsket at de må handle på disse måder. Det handler jo om liv eller død for dem. Man ved ikke hvad der foregår før man er i det og på en måde er jeg taknemmelig for at det er sket (heldigvis uden større skræmmer) for det får en til at åbne øjnene og selv hungre efter en reaktion fra politikere, befolkning og generelt bare det gode hjerte.

Kan det virkelig passe at vi i Europa ikke kan hjælpe disse mennesker uden hus og hjem. Det er muligvis det mindste de har prøvet at miste. De kommer fra undertrykkelse, krig og regler man slet ikke kan forstå… Jeg håber inderligt at volden og overfaldene stopper, men jeg håber endnu mere at politikere, borgere og hvem der nu end kan gøre en lille forskel finder en løsning med det gode hjerte i menté. Alle fortjener en chance.

Oploadet Kl. 14:18 af Kim Møller — Direkte link30 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/75554/trackback

30 Comments »

  1. Alle fortjener en chance?Vrøvl og sludder!
    Hvad skal vi med gale og voldelige muslimer?

    Kommentar by ivan johansen — 20. august 2016 @ 14:42

  2. “Barrakaderet”?????????

    Kommentar by Jette — 20. august 2016 @ 14:49

  3. “Kan det virkelig passe at vi i Europa ikke kan hjælpe disse mennesker uden hus og hjem.”

    Ja, sådan er virkeligheden. Der er hundredvis af millioner af stakkels mennesker i Verden, og nej vi kan ikke give plads og husly og mad til dem alle. De foreløbige erfaringer viser, at det vil være dumt at forsøge.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 20. august 2016 @ 15:02

  4. For deres skyld håber jeg da det sker for dem igen og igen. Velbekomme.

    Kommentar by Helmuth Kohl — 20. august 2016 @ 15:03

  5. Vor Herre bevares! Det er det man kalder at være “blåøjet”. Er der for mange af hans slags, der, selv når de oplever umotiveret vold og intimidering direkte rette mod dem selv, tager overgrebsmændene, fjenderne, i forsvar, er der for mange af den slags VATNISSER!!! så har “blåøjede” folkeslag ingen fremtid (uden at det selvfølgelig er et spørgsmål om udseende).
    De mange pinlige stavefejl i de avancerede ord han prøver at bruger, er også symptomatisk for en kultur og nation i forfald, selvom han sikkert har en gymnasial uddannelse -En ung mand, af hvem al mandighed og evne til at blive vred er pillet ud. Jeg har desværre indtrykket af at det er sådanne bløddyr af mænd, der bare ikke KAN blive vrede på nogen, undtagen de “intolerante”, der kommer ud af den nuværende velfærds- og moderstats bløde favn.

    Kommentar by Wagnerian — 20. august 2016 @ 15:16

  6. I øvrigt chokerende at et europæisk land, Frankrig, ved en travlt benyttet international grænseovergang, accepterer det, som altså af politiet beskrives som “normaltilstand”. Frankrig synes i sandhed fortabt.
    Med tanke på roma-lejre og migranter på motorvejen kan jeg godt blive i tvivl om vores myndigheder har voldsparathed nok til at kunne forvare os.
    Europæiske stater, for “gode” til denne verden!

    Kommentar by Wagnerian — 20. august 2016 @ 15:25

  7. “barakkeret” .. “overflåd”.. “uden større skræmmer”. Hvad freelancer han som? Forhåbentlig ikke som journalist.

    Kommentar by Odo — 20. august 2016 @ 15:31

  8. Mon han i virkeligheden er så blåøjet som han giver udtryk for?
    Er der et snært af taktik i at projektere problemet over på europæerne og politikerne? Ved at gøre det kan han beholde sit verdensbillede, og ovenikøbet blive lidt at en eftergivende helt i miljøet.
    Skulle han omvendt tage et opgør med ideen om at folkevandringen fra overbefolkede lande ikke kun er et gode, kunne det koste venner, bekendte og arbejde i Godhedsindustrien.

    Kommentar by Geert — 20. august 2016 @ 15:35

  9. De har et eventfirma, der bl.a har stået for ‘Tour på TV2’. Vennen der blev ramt af glas er efter FB at dømme ikke særlig vild med Trump. Sweeet.

    Kommentar by Kim Møller — 20. august 2016 @ 15:44

  10. Ubetaleligt morsomt. Blåøjede og dumme er eventfolkene IKKE. De lyver og spinder en snøfte historie for at holde deres firma i gang. Lige som alle andre fornuftige mennesker kan de godt se at den eneste måde at fjerne den slags forhindringer på, er med magt, de tør bar ikke sige det. Næste gang betaler de for en dyrere flybillet, til dem selv og deres grej og lader andre om at tage risikoen på vejene.

    Vips – problem løst!

    Kommentar by Santor — 20. august 2016 @ 16:07

  11. Der er mange gode grunde til at slukke for tv’et. Dette er endnu en. Jeg håber som Helmuth Kohl, at de må få mere kulturberigelse.

    Kommentar by Nielsen — 20. august 2016 @ 16:11

  12. “Det er rystende at mennesker i denne verden er så dårligt stillet og uønsket at de må handle på disse måder”.
    Pladder humanistiske naive voksne mænd. Man græmmes.

    Kommentar by Frank Hagmann — 20. august 2016 @ 16:12

  13. Men er der nogen der kan forklare hvorfor Frankrig accepterer denne tilstand? De er vel alle illegale, og øver hærværk og vold åbenlyst lige omkring grænseovergangen. Jeg fatter det ikke, at et land med temmelig lange krigeriske traditioner kan tåle denne udstilling af egen svaghed.

    Kommentar by Wagnerian — 20. august 2016 @ 16:34

  14. Selv hvis en af disse unge “eventdrenge” havde mistet livet… Havde de stadig skrevet “Alle fortjener en chance”… underforstået.. Negere og Menap’er. Ikke højreorienterede eller nationalsindede… :-) IDIOTER ER KUN ET FATTIGT ORD..

    Kommentar by ny kommentator — 20. august 2016 @ 17:07

  15. Steven R. Williams er en syg stodder, der er sikker 400 millioner der p.t. godt kunne tænke sige at komme til Europa, hvis det sker er det helt farvel til tilværelsen som vi kender den.

    Kommentar by Johnson — 20. august 2016 @ 17:27

  16. – og mindst 2 stavefejl eller sprogfejl pr linie.

    Kommentar by Bastardo — 20. august 2016 @ 18:10

  17. Jeg ønsker nogle havde en masse svært bevæbnede vagter med sig altid.
    Det er ikke rigmeligt nogle udsættes for virkeligheden, de tåler den ikke.

    Kommentar by detgodehjerte — 20. august 2016 @ 18:58

  18. Det lyder som om de ikke fik nok, jeg håber de skal samme vej en anden gang og ender på hospitalet. Min sympati for SÅ store idioter er sluppet op.

    Kommentar by per — 20. august 2016 @ 19:35

  19. Jeg troede forresten de havde ryddet den lejr, det var der ellers store overskrifter om for nogle måneder siden? Man får jo intet at vide i de danske medier!

    Kommentar by per — 20. august 2016 @ 19:36

  20. Lejren har eksisteret i årtier. Det er Frankrigs ansvar. Det er EU’s ansvar. Det er Den europæiske Menneskerettighedsorganisations ansvar.

    Hvorfor kommer muslimer i Europa? De har jo deres fredselskende religion, 57 fredselskende muslimske lande og deres succesrige civilisation, ordineret af Allah og Muhammad og med tilslutning fra DR og Politiken, Danmarks førende medier. Derom er det ingen tvivl.

    Kommentar by Niels P. — 20. august 2016 @ 20:55

  21. Håber der er en masse der bliver kørt over af bilerne, det må da for satan tynde ud i fluerne.

    Kommentar by Sindsro — 20. august 2016 @ 21:11

  22. Som jeg har sagt det tidligere: disse mannesker vil ikke engang kunne opdage deres egen undergang, selvom det blev posted på Facebook.

    Kommentar by Per747 — 20. august 2016 @ 21:41

  23. gjødslet” med ?

    “Bouchart sier angrep på lastebiler skjer stadig oftere, i regi av menneskesmuglere og ytterliggående venmstreradikale.

    – Det går i jernstenger, baseballkøller og tåregass og brennende madrasser, eller trekubber i veibanen for å stoppe trafikken på ringveien, sier borgermesteren.”

    Kommentar by Hodja — 20. august 2016 @ 23:20

  24. “Alle fortjener en chance.” Hvorfor steg du så ikke ud af bilen og talte venligt med de mennesker der smadrede din bil, og fortalte dem at det var okay? at du forstod deres frustrationer? at de ikke skulle tænkte på din bils skader, for det klarede forsikringen? hvorfor, nu hvor du nævner en bekymring for familiebilerne bag dig, steg du ikke ud og fortalte de sikkert skrækslagne familier, at det ikke var dem personligt som de unge mænd gik efter? derimod var de bare frustreret og ønskede at påpege at der var noget galt med systemet, siden de ikke hjælpe alle disse stakkels højt uddannede akademikere til England? Føj for helvede…

    Kommentar by Lightmann — 21. august 2016 @ 04:32

  25. Det er da altid noget at volden går ud over nogle, der værdsætter det. Jeg håber ikke at den ramte nogen af familiebilerne, hvor børnene som bekendt ikke har haft stemmeret og derfor er uskyldige i dette vanviddet.

    Kommentar by Phil — 21. august 2016 @ 06:16

  26. @25 Kommentar by Phil — 21. august 2016 @ 06:16
    Gode linjer du skriver.

    Og ellers:

    Opsig konventionerne.
    Start repatrieringerne.

    Kommentar by Neuhammer — 21. august 2016 @ 07:56

  27. Søren Pind mener at debatten om islam er blevet for hård i retorikken fra højrefløjen i Danmark og at Venstre er nødt til at trække en streg i sandet, det må tolkes som knæfald for islam af Venstre og fordi Lars Uløkke er til middag hos Merkelig, de folkevalgte har besluttet sig for at forære Danmark til Erdugal, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 21. august 2016 @ 08:02

  28. Ja, hvorfor Frankrig accepterer Frankrig denne tilstand? Hvorfor lader ‘eventdrengene’ sig frivilligt overfalde og hvorfor udtrykker de bagefter sympati for deres overfaldsmænd?
    Har du forklaringen? Jeg har den ikke.
    Jeg har kun hypoteser.
    -dødsdrift?
    -hjernevask af skole og uddannelse samt Statsradiofonien (DR og TV2)?
    -‘follow the money’ de lever af det som en slags ‘værnemagere’?
    Det er nok det mest interessante socialpsykologiske forskningsprojekt, men det må der aldig forskes i, tror jeg?

    Kommentar by A-mad — 21. august 2016 @ 09:48

  29. Indlægget bærer præg af at være skrevet af et … middelbegavet menneske. En overfladisk konklusion som: “De kommer fra undertrykkelse, krig og regler man slet ikke kan forstå”, angiver niveauet. For sandheden er naturligvis i lige så høj grad, at: “De kommer med undertrykkelse, krig og regler man slet ikke kan forstå”.

    Krig, undertrykkelse, og elendighed er ikke luftbårne sygdomme. Hvor er kvinderne i øvrigt? Har de slet ikke grund til at flygte? Fjolset (ja, undskyld “tonen”) forstår slet ikke omfanget af disse menneskers tyranniske tankegang, der betyder, at kvinder ikke kan handle selvstændigt.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 21. august 2016 @ 09:58

  30. Hvad er det med indvandrere og biler? Er det fordi at de plejer at mishandle deres kameler og æsler der hvor de kommer fra?

    Kommentar by Ole Larsen — 21. august 2016 @ 11:37

RSS feed for comments on this post.