30. august 2016

Defend Paris, Collection Coexist

Forleden dag så jeg en ung fyr i en ‘Defend Paris’-trøje. Jeg er ikke ubetinget vild med grafikken, men frydede mig over, at der trods alt stadig var lidt kampgejst tilbage i den danske ungdom. Det viser sig, at ‘Defend Paris’ ikke er et Generation Identiaire’-inspireret tøjmærke, men en slags ‘Che Guevara-symbol for multikulturalister’. Tøjmærket nåede offentligheden i 2013, et par EID-fester før Charlie Hebdos redaktion og spillestedet Bataclan blev angrebet af maskinpistolbevæbnede muslimer. Vi er ikke i krig med Islam. Det kræver en aktiv indsats, en vilje til forsvar.

Når man kombinerer termen Defend Paris med et velkendt krigssymbol, kan det umiddelbart virke ret underfundigt, men det anvendte våben er i virkeligheden et fredssymbol. Defend Paris sigter således til Paris som fredens by. Defend Paris står for oprør og idealisme, og deres forskellige beklædningsgenstande er prydet med symboler, der tidligere blev anvendt mod regeringer, men som nu forbindes med uretfærdighed, uanset land.” (Junkyard.dk via defend-paris.fr)

(Defend Paris, Collection Kalash’ & Collection Coexist, 2016)

Oploadet Kl. 12:02 af Kim Møller — Direkte link12 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/75794/trackback

12 Comments »

  1. Deres modeller er fra forskellig etniske oprindelse og hvem modtager overskuddet fra salget af sloganet, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 30. august 2016 @ 12:38

  2. Den her er vist direkte farlig at have på i de gennemislamiserede dele af Paris hvor loyaliteten er med IS og jihadismen istedet for med Republikken.
    http://defend-paris.fr/media/catalog/product/cache/15/image/667×1000/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/a/b/abbie_face_defend_fw16_1.jpg

    Kommentar by Hans Gruber — 30. august 2016 @ 13:03

  3. Det er så sygt og perverst så vi sikkert må regne med at Uffe Elbæk, Rasmus Nordqvist og de andre gennemfeminiserede mandslinge fra Alternativet snart lader sig fremvise i det outfit – skal vi vædde?

    Kommentar by Bøje fra nr. 16 — 30. august 2016 @ 16:11

  4. Budskabet er jo selvmodsigende, man kan ikke forsvare noget, der ikke er muslimsk, og så samtidig ønske af inkludere det muslimske.

    Kommentar by Johnson — 30. august 2016 @ 17:57

  5. Hvordan lever man fredeligt sammen med en religion og kultur der vil slå en ihjel?

    Does not compute!

    Kommentar by Santor — 30. august 2016 @ 18:13

  6. Stik mig kalasnikov’en og behold t-shirten. Vi har ikke brug for flere smarte slogans

    Kommentar by Redneck — 30. august 2016 @ 20:02

  7. http://www.boutique-identitaire.com

    Kommentar by Støt Generation Identitaire — 30. august 2016 @ 20:02

  8. Jeg så en trøje med ak47’eren på for et års tid siden i Aalborg. Jeg græmmedes over det faktum at netop det våben blev brugt i angrebet på Charlie Hebdo. Men det er vel kendetegnende for multikulturalister, de er ikke de skarpeste.

    Kommentar by Baronsylte — 30. august 2016 @ 21:19

  9. Dejligt hvis de unge ikke lader sig spise af med politisk korrekt fejhedsdiplomati. De giver friheden et håb for fremtidige generationer.

    Kommentar by Michael Unna — 31. august 2016 @ 05:05

  10. Sikke noget fims, det kan jo betyde hvad som helst, og hvad hvis en muslim tager det på?

    Kommentar by Zatopek — 31. august 2016 @ 07:37

  11. Jeg ville ønske at man kunne købe nogle kvalitetsprodukter med div. slogan fx: Bevar Danmark, Europa for europæerne. Altså positive udsagn diskret placeret på T-shirt mv. der er pæne og ikke de almindelige dårligt siddende m bombastiske bogstaver.

    Kommentar by britta due andersen — 31. august 2016 @ 07:57

  12. Skrev H.C.Andersen ikke den der med Erdogan og geden. Jeg husker muligvis forkert. ??
    Der er mange gode vittighedstegninger der egner sig til T-shirts og hættetrøjer.

    Kommentar by Sindsro — 31. august 2016 @ 09:52

RSS feed for comments on this post.