31. august 2016

Nyborg: Afghansk asylansøger stak med køkkenkniv – “Situationen opstår, fordi han ikke får sin vilje.”

Sagen optræder ikke i politiets døgnrapport, der i denne uge blandt andet har omtalt tyveriet af en ‘Græsslåmaskine, mrk. Tiga samt to ‘batteri kantklippere til græs’. Bemærk i øvrigt skænderiets udgangspunkt: Bostedets ansatte afviste at køre mere taxi for asylansøgeren.

Der er problemer med stikkende knive i Hjulby ved Nyborg, kan man læse på Fyens.dk – Ansat på bosted ramt af knivstik.

“En ansat på Novus Vita i Hjulby, et behandlingstilbud for stærkt belastede unge i alderen 12-18 år, blev mandag ramt på højre arme af knivstik. …

Ifølge forstanderen på Novus Vita, Emrah Tuncer, er der tale om en uledsaget flygtning fra Afghanistan, der har været tilknyttet bostedet siden april i år. …

– Situationen opstår, fordi han ikke får sin vilje. De har været i Odense og er på vej tilbage, da han gerne vil et smut ind til Nyborg. Det går min medarbejder med til, men pludselig ombestemmer den unge mand sig. Da de kommer tilbage til Hjulby, vil han alligevel gerne ind til byen og får da beskeden, at det må vente. Så er det, at han reagerer aggressivt, fortæller Emrah Tuncer.

Den 18-årige smadrer i første omgang forruden på behandlingsstedets minibus. Derefter går han ud i køkkenet og tager to køkkenknive, som han giver sig til at fægte med. Og det er i den forbindelse, at han rammer den ansatte.”

Oploadet Kl. 20:36 af ogiers — Direkte link20 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/75820/trackback

20 Comments »

  1. Når man læser videre siges det, at politiet løslod galningen og at han skulle være flyttet i sommerhus med 2 ansatte…!!
    Politiet har ikke villet registrere det som en politisag, så vidt jeg ved?

    Det lyder godt nok mærkeligt? Så kan man jo sagtens får statistikkerne til at passe med fald i krimi og man kan dysse folket ned…!

    Kommentar by Black Watch — 31. august 2016 @ 20:48

  2. Emrah Tuncer, er det ikke ham den Radigale tyrker, der også laver sharia-plejehjem m.m. i det nordvestsjællandske?

    Han har sørme mange kasketter på… Han er vist en dyr mand for det offentlige dvs. skatteyderne, men islamiseringen må jo gå sin gang.

    Kommentar by Polka Charlie — 31. august 2016 @ 20:48

  3. Vi skal bare åbne vore hjerter.. eller noget?

    Kommentar by JK — 31. august 2016 @ 21:09

  4. Hmm, ja, hvad kunne man forvente andet fra en muslimsk galning? Hvorfor blev han i øvrigt ikke i Afghanistan, når han åbenlyst hader vesten. Tja, hvorfor, hvorfor mon?

    Blot et gæt: Han skal fungere som anker for resten af storfamilien i Afghanistan til familiesammenføring.

    Det er ikke videre sandsynligt, at han – helt på egen hånd og sikkert uden penge – kunne finde til Danmark fra Afghanistan. Derudover har han vel – jævnfør Dublinkonventionen – passeret rigtig mange sikre lande undervejs.

    Så ud, og det kan kun gå for langsomt, Støjberg! Begynd med Tyskland, så kan Tyskland selv sende ham videre til Østrig, som så igen kan sende tossen til Ungarn. Dér skal han nok ikke regne med familiesammenføring.

    Østeuropæerne skal nok vide at dæmme op for sluserne. Det er kun vi danskere, tyskere og svenskere, der er idioter.

    Kommentar by Henrik Petersen — 31. august 2016 @ 21:14

  5. #3 De burde sidde i isolationsfængsel på vand, rugbrød og vitaminpiller, indtil de kan vende hjem, i stedet for at blive kørt rundt i landskabet. Gerne ti i en celle, så de kan slå hinanden til plukfisk.

    Kommentar by Odo — 31. august 2016 @ 21:19

  6. Det er da rigtigt godt, at de stakkels uledsagede kan blive integreret ved at deltage i madlavningen. Blot synd, at knivene springer op og angriber de ansatte.

    Kommentar by Bastardo — 31. august 2016 @ 21:31

  7. Jo – Jo – Men reelt er det jo historien om hvordan myndighederne på alle planer håndterer denne her episode og de tusindvis af andre lignende hændelser – eller snarere mangelen på overhovedet at håndtere hændelsen rigtigt og permanent og dermed lade det være forebyggende.

    Som jeg har sagt det utallige gange (jo mere rigtigt bliver det desværre), alt sker med vilje, med fuldt overlæg…derfor fortsætter det og intensiveres dagligt…

    Kommentar by Black Watch — 31. august 2016 @ 21:40

  8. Good one, Odo. Man behøver nu ikke ti muslimer i samme celle, to er mere end rigeligt, så klarer de det selv, og der er kun én tilbage, muligvis nul. Call a Doctor, men tag jer tid.

    Vitaminpiller, hmm? I betragtning af, at mennesker med mørkere pigment får mindre d-vitamin fra solen, og at kvinderne samtidig er i burka eller mindst i tørklædefængsel, dør de stille og roligt, men deres utallige retarderede børn overlever nok nogle år. Desværre….

    Kommentar by Henrik Petersen — 31. august 2016 @ 21:41

  9. > Black Watch 21:40

    “..alt sker med vilje, med fuldt overlæg….”

    Nah, kunne man tænke sig, at det sker som følge af temmelig mange politikeres dumhed? Jeg tvivler seriøst på, at Pind og Støjberg har overvejet dette med fuldt overlæg.

    At absolut forhenværende Elleman, Rønn Hornbech, Nyrup Rasmussen osv. skulle være i stand til med vilje at beslutte en muslimsk invasiv art, tiltror jeg ikke deres intelligens.

    At Jelved, Stampe osv. ønsker denne invasive art i vores baghaver tror jeg på, men det skyldes nok mest en eller anden form for defekt.

    Kommentar by Henrik Petersen — 31. august 2016 @ 22:00

  10. Ok Henrik – det jeg mener er at de bl.a. undlader at gøre noget/skride ind og i stedet taler problemer ned (Pind m. m. fl.) – der i ligger deres brøde og deres ageren med fuldt overlæg – når man ikke vil gøre noget og har kendskab og indsigt i sagerne/udviklingen og undlader at gribe ind, især når man har magten og midlerne til det, hvis man virkeligt ville, mener jeg man er skyldige og handler med vilje og overlæg.
    Men det kan der jo være mange meninger om – det er bare min opfattelse.

    Kommentar by Black Watch — 31. august 2016 @ 23:01

  11. Kan man undlade at anmelde et mordforsøg på et bosted, det kan man ikke medmindre der ikke føres offentlig tilsyn med stedet og den ramte medarbejder bør også melde det til arbejdstilsynet, der kan tænkes den mulighed at stedets ansatte har fået mundkurv på, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 1. september 2016 @ 00:04

  12. Det er da synd for den stakkels asylansøger, giv ham mere kærlighed…. og statsborgerskab naturligvis

    Kommentar by redneck — 1. september 2016 @ 04:55

  13. Grå dis over Knebel vig.
    Skjult dirrende knive.
    På dette næsten tilfældige sted
    som næsten tilfældigt rører mig
    Hvis er magten?

    Kommentar by Ole Kjelmann — 1. september 2016 @ 05:21

  14. Angående politiets “døgnrapport”: Hvis episoden er anmeldt, så fremgår den på politiets døgnrapport. Den fremgår dog ikke af den stærkt forkortede og meget, meget mangelfulde “døgnrapport” som er tilgængelig for offentligheden på politiets hjemmeside. Der er tale om to forskellige ting: Det ene er et internt arbejdsredskab. Det andet er en begrænset offentlig service, hvor borgere kan læse om *visse* af anmeldelserne fra deres lokalområde: Typisk berigelsesforbrydeler af bagatelagtig karakter.

    Kommentar by Thorvald — 1. september 2016 @ 06:29

  15. Når han bare får sin vilje, så er han centerets rareste dreng. Problemet er jo helt enkelt, at personalet ikke har hjertet på det rette sted og er for dovne til at servicere ham.

    Kommentar by Menig 442 — 1. september 2016 @ 09:42

  16. Burde straksudvises

    Kommentar by redneck — 1. september 2016 @ 09:57

  17. Uha, hvis sagen anmeldes er det jo en plet på hans cv/kr. Det kunne jo skade en asyl sag og måske hjemsendelse. De lever jo af og have og holde på asylansøgere. Det giver job.

    Kommentar by P — 1. september 2016 @ 10:17

  18. Havde en dansker overfaldet og såret en person med knivstik, var han omgående blevet varetægtsfængslet i flere uger. Det ved vi. En asylansøger bliver sendt i sommerhus med tjenestefolk. Der er sandelig forskel på mennesker i dette land.

    Kommentar by Arne Torp — 1. september 2016 @ 14:47

  19. Sendt i sommerhus med to ansatte? Det lyder så åndssvagt, at det sikkert er rigtigt.
    Her-og-nu løsningen burde være, at anbringe ham bag lås og slå, indtil han kan hjemsendes.
    Det burde alle asylansøgere for øvrigt. Kald det “indkvartering under fængselslignende forhold” eller kald det “sæt asylansøgere direkte i fængsel”, jeg er ligeglad.
    De skal ikke have nogen friheder, når de møver sig ind i vores land, bortset fra friheden til at forlade landet med uforrettet sag (ingen hjemrejsepenge, bare UD).

    Kommentar by Rollo — 1. september 2016 @ 20:18

  20. Årh altså! Hvorfor sender hende Rødtoppen inde på Borgen ikke sådanne stympere UD!!?? Hvad laver de egentlig heroppe, disse voldspsykopater fra Iran, Kuwait, Afghanistan, Pakistan og hele Afrika? Er der borgerkrig i alle lande? Er der noget, jeg ikke ved..?

    Afghanistan er enormt, og der er masser af rolige områder dernede, så det er bare retur med idioten! På med vanten, Rødtop!

    Kommentar by Kuffar — 2. september 2016 @ 14:46

RSS feed for comments on this post.