1. september 2016

P4 lod hypnotisør analysere Lars Løkkes lancering af 2025-plan: Minder om nordkoreansk stats-tv…

Mandag lancerede Venstre sin 2025-plan, hvad som en form for happening blev lanceret via Facebook Live. Han sprang det journalistiske filter over, og gjorde journalister vrede, og det skal naturligvis ikke bruges imod ham. Jeg er mere vred over, at han hellere vil sætte pensionsalderen op, end lukke masseindvandringen der gør det nødvendigt.

Formiddag på 4’eren, satte en hypnotisør til at analysere statsministerens tale, og det gik lige akkurat som man kunne forvente. Sekvensen kan høres her.

Vært, P4: Jacob Strachotta er lige gået, han laver en lille ting til Facebook, hvis du er medlem af vores gruppe, så kan du gå ind og se ham der. Og en af de ting der fascinerede mig ved snakken, det var at han sidestillede jo faktisk Lars Løkke med en hypnotisør.

Lars Løkke Rasmussen (tale): – en helhedsplan der gør vores land stærkere, rigere og tryggere. Så Danmark også i fremtiden er et af verdens allerdejligste lande.

Jacob Strachotta, hypnotisør: Han holder gode pauser, han er god til at fastholde folks blik når han taler i tv. Den ros skal han have. Og, hvis jeg lige må spille et andet klip, for at vise hvordan man også kan gøre. Det her er fra det nordkoreanske stats-tv. Er du klar?

Vært: Ja.

[Nordkoreansk speak]

Vært: Hvad siger hun?

Jacob Strachotta: Hun siger, at du skal holde op med at ryge, at du skal holde op med at drikke. Du skal holde op med at spise, der er alligevel ikke mere ris. Men Nordkorea er et rigtigt rigtigt fint land.

Oploadet Kl. 10:33 af Kim Møller — Direkte link16 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/75846/trackback

16 Comments »

  1. P4 lorteradio, både musikken der spilles og studieværternes optræden

    Kommentar by k.m — 1. september 2016 @ 10:43

  2. Det er utroligt hvad man kan slippe af sted med når man er skatteyderlønnet, det gælder både journalisten og statsministeren, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 1. september 2016 @ 10:58

  3. Det trækker op til valg det er ihvertfald helt sikkert. Iforhold til Kim Jung Un er Løkke nok ikke helt så sikker på taburetten, men man må da sige, at han ligesom Kim er god til, at legitimere hans retoriske”folkeforførelse” igennem sin konstituerede magt.

    Interessant er det, at se om LA falder til patten, og om DF smider masken, noget kommer helt sikkert, at ske inden jul. Men Løkke er da lidt af en hypnotisør, og han er durkdreven udi “management” af modvillige støttepartier. Dog er spørgsmålet hvorvidt DF fortsat vil lade sig kue på den økonomiske politik på bekostning af vælgertilslutningen.

    Det er lidt svært, at se hvad LA egentlig har gang i, og specielt når Venstre iøjeblikket svækkes. Man kunne mistænke Samuelsen for den virkelige megaloman i den her artikel kontekst, han ikke bare drømmer, men tror virkelig, at magten er nær.

    Kommentar by Pedersen — 1. september 2016 @ 11:18

  4. Hvorfor ikke en astrolog, en handikappet clairvoyant dværg eller en sort heksedoktor med albino knogler om halsen?

    Privatiser nu de medier så de kan klovne for egen regning.

    Kommentar by Santor — 1. september 2016 @ 11:28

  5. Lars Løkke har lavet et flot oplæg, hvor han kommer både DF og LA meget i møde på deres mærkesager. LA insisteren på 5% “hele vejen op” viser at Samuelsen bare er en hånddukke for Lars Seier.

    Kommentar by zatopek — 1. september 2016 @ 11:45

  6. @zatopek

    Ja Løkke er lidt af en hypnotisør;-) Fortryllelsen er nu nok ikke større end, at den fundamentale politisk økonomiske uenighed der er imellem DF og LA vil komme til udtryk i mere end bare Samuelsens legen russisk roulette.

    Ser man 2025 planen som helhed, er det jo i virkeligheden Socialdemokratiet Løkke går i møde, og det er selvfølgelig ikke tilfældigt, da Venstre jo skal tage forbehold for et kommende valgs udkomme, og afstemme sin politik fremadrettet så Venstre får mest mulig indflydelse i forlig såvel i som udenfor en regering.

    DF og LA har slet ikke samme organisatatoriske intelligens som Venstre og de andre “gamle” partier har. Selvfølgelig kommer det i sidste ende ud på vælgertilslutning og mandater, men uden indgroet politisk snusfornuft kommer man ikke langt. DF burde iøvrigt snart have lært den lektie, men spiller koldblodige på en meget dumdristig måde.

    Når LA udspiller ultimative krav på en økonomisk politik der er i diametral modsætning til DFs, skal Thulesen selvfølgelig spille langt mere følelsesladet på, at vælgerne iøjeblikket går modsat, og lade Løkke stå tilbage som den følelseskolde leder, der er det virkelige problem, og ikke fantasterne i LA.

    DF kan ikke kapre vælgere af betydning fra LA, men det kan de derimod både fra Venstre og Socialdemokraterne, og DFs chancer for ministerposter og mandat relativ indflydelse vil stige betragteligt, hvis de kan få et af de gamle partier til, at tilslutte sig deres udspil og ikke omvendt.

    Kommentar by Pedersen — 1. september 2016 @ 13:23

  7. Det var ikke pænt af mig at sætte Alex Nyborg Madsen i bås med alle de andre studieværter på P4. Han er trods alt et lys i mørket.

    Kommentar by k.m. — 1. september 2016 @ 14:19

  8. #6 Jeg forstår ikke rigtig hvad du mener. Planen virker meget anti-socialdemokratisk på mig. Men LA risikerer ikke desto mindre at sende V i armene på S, for jeg vil vædde på at Løkke hellere vil det end helt at afskaffe topskatten.

    Kommentar by Zatopek — 1. september 2016 @ 14:44

  9. Læg mærke til hvor dygtig røde Pedersen er til at manipulere, og trække focus væk fra emnet. Som en hypnotisør lokker han folk til at diskutere valgstrategi, Liberal Alliance og andre partiers oplæg til forhandling.

    Lad jer ikke forføre af Pedersen, han har alligevel ingen kommentar til DR´s svinske indlæg i formiddag på 4’eren

    Kommentar by k.m. — 1. september 2016 @ 14:50

  10. @K.M

    Dum og ubegavet som du er, har du selvfølgelig ikke gidet, at høre hele udsendelsen. For så ville du vide, at hele gimmicken med hypnotisør vinklen netop er, at debattere Løkkes strategiske evner.

    Det kan godt være, at du ophøjer dig selv til dommer over hvad der må laves satire over og hvad der ikke må, men det er isåfald en indbildt vrangforestilling.

    Men kulsorte K.M hyg du dig bare med det..

    Kommentar by Pedersen — 1. september 2016 @ 15:10

  11. Ved dette års finanslovsdebat er det som altid under en procent af budgettet, der er til debat. Det er rent skuespil.

    Hvad der sker i 2025 ved ingen. Altså bortset fra at Staten til den tid vil bruge endnu flere af vores penge.

    Kommentar by Anonym — 1. september 2016 @ 15:10

  12. Av for Søren, sandheden er for meget for psykopat Pedersen

    Kommentar by k.m. — 1. september 2016 @ 15:37

  13. Jeg nægter af princip af rose lars uløkke da ingen af de stramninger var nødvendige hvis ikke det var for ham!
    De konventioner han konstant henviser til som årsagen til at han lukker halvdelen af mellemøsten ind til evig forsørgelse og kriminalitet kan tolkes mere eller mindre som man vil, som det blev afsløret, eller rettere oplyst, i denne uge. For sådan har det åbenbart altid været!!!
    Var der nogen retfærdighed til sad manden og en stor del af resten af regeringen i fængsel nu for hvad de har gjort, men danskerne er idioter der vil bedrages hvis bare det betyder at de kan få en lidt større fladskærm.

    Kommentar by per — 1. september 2016 @ 19:32

  14. 13. per:

    Jeg er helt enig med dig.
    Og jeg fatter ikke, at man fortsat diskuterer “prominente” politikkeres “nye” “fantastiske” udspil, uden at tage fat om roden til al ondskaben: Muslimsk indvandring og krav!

    Hold kæft hvor kunne vi få DK op på højderne, i alle forhold, hvis der blev sat total stop for Islam og udvisning af ALLE dets tilhængere NU !!!
    ………….

    Jeg tager afstand fra LA, for de vil åbenbart hellere stå fast på deres skattelættelser for dem der har nok i forvejen (og i øvrigt fik mere end rigelig i nullerne) og så give venstrefløjen frit spil, hvis de ikke som små børn får deres vilj nu.

    Og jeg tager afstand fra DF, som lod hele vælgerskaren i stikken og overgav magten til Venstre, som havde tabt aller størst på valget og senere bedragede selv deres egne vælgere.

    Jeg ser KUN en vej for landets, vores og vore børns fremtid og det er, at få de nye partier på banen, som HAR indset, at landet går under, hvis der ikke bliver sat en omgående og effektiv stopper for islam i Danmark og for islams indvadering af vores eget fælles rum, kultur og velfærd.

    Kommentar by Carstens — 1. september 2016 @ 22:31

  15. Nu har de kære politikere nægtet, at tale langsigtet i alle mine leveår og destruktivt skiftet retning i deres højre/venstrefløjspsykose i generation efter generation, men nu er alle pludselig enige 9 år ude i fremtiden og de kommende 9 år er for længst skrevet i sten?????

    Det er jo en stor administrativ, teknokratisk, medieopgejlet, politikerembedsmandmandsvældeagtig supermegaløgn, som jeg aldrig vil acceptere, som udtryk for andet end blot og bar kulsort ræverødemorkommurød-Nordkoreansk demagogi.

    Kommentar by Ole Kjelmann — 2. september 2016 @ 03:05

  16. Thulesen er ik helt uden evner

    http://nyheder.tv2.dk/politik/2016-09-02-thulesen-dahl-til-regeringen-drop-liberal-alliance-og-snak-med-s

    Kommentar by Pedersen — 2. september 2016 @ 12:44

RSS feed for comments on this post.