1. september 2016

Lone Nørgaard om Kurt Strands ‘Je suis Jalving’-debat: “… viste, at de ikke tåler en virkelig fri debat.”

Da jeg tidligt onsdag morgen, træt kørte hjem fra arbejde efter femten timer på job, tændte jeg for Radio24syv, og røg ind i Nattevagten (Highlights), hvor en langsomt tænkende kvinde talte veteranpolitik med Keith Thomas Lohse. Han skjulte ikke sin radikale venstreorienterethed, og jeg forsøgte at finde et musikalsk alternativ. Det lykkedes ikke, jeg røg tilbage, og blev udsat for følgende maksimalstatshungrende tirade.

“Jeg ser et Danmark der er under afvikling på alle områder… Invalidepension? Du kan stå med dine egne ben i hånden, og ikke få invalidepension… Hvis du er på kontanthjælp, og jeg lige er kommet forbi og laver kaffe for dig, så bliver du trukket, du ved: Hvad fanden er det for et land vi har, hvorfor bliver vi ikke vrede? (Keith Thomas Lohse, Nattevagten, Radio24syv, 31. august 2016)

Formatet er forskelligt, men selvom Keith Thomas Lohse har haft tre ugentlige timer på Radio24syv i fem år, så har det ikke vakt debat. Debatten om ‘Je suis Jalving’ fortsætter derimod ufortrødent, senest i Mennesker og Medier på P1. Lone Nørgaard opridser i Kristeligt Dagblad – Er det uanstændigt at kritisere islam.

Jeg vidste ikke, om jeg skulle le eller græde, da Kurt Strands spørgsmål gav udtryk for, at han var pikeret – ja, lettere forarget – over, at gæster hos historiker og blogger hos Morgenavisen Jyllands-Posten Mikael Jalving ikke var ‘deklareret’ på en måde, som levede op til Strands kriterier. Ordene faldt i en samtale med Mads Brügger, programchef på Radio24syv: ‘Hvordan synes du det generelt går med at deklarere?’.

I øvrigt skulle Mads Brügger grilles, fordi han sådan i det hele taget havde givet programflade til en Jalving og hans indvandrer- og islamkritiske udsendelser og gæster. Disse, måtte anstændige Strand-lyttere forstå, var nærmest at sammenligne med ‘mørkets kræfter’. Når man tænker på, hvordan P1-programmer som ‘P1 Morgen’, ‘Orientering’ og ‘Europa lige nu’ – og altså ‘Mennesker og medier’ med Strand ved roret – igen og igen benytter gæster og politiserende eksperter, der sjældent eller aldrig bliver ‘vare-deklareret’ i forhold til politisk ståsted, så bor Strand i et gigantisk glashus.

Når disse ikke bliver ‘deklareret’, hænger det selvfølgelig sammen med, at de som hovedtendens tilhører det samme kulturradikale segment, som det store flertal af journalister – det segment, som i DR-osteklokken bliver regnet for ‘det normale’. …

Programmet afslørede Kurt Strand – og i samme ombæring dagbladet Politiken – som mimoser. Farlige mimoser vel at mærke, fordi det faktisk viste, at de ikke tåler en virkelig fri debat. Strands nysprog består i, at de gæster og kilder, der udsiger sandhederne i for eksempel ‘Je suis Jalving’, bliver associeret med uanstændighed, mens den position, Kurt Strand står på, er den anstændige. Et spadestik dybere afslører dels selektiv formidling, dels faktaresistens.”

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/75852/trackback

12 Comments »

  1. Venstretosserne har for længst tabt diskussionen så nu skal folk altså ‘deklareret’. Sidst der var nogen der prøvede det kostede det en verdenskrig, bogstaveligt talt.

    Kommentar by Santor — 1. september 2016 @ 13:00

  2. Mig behøver i ikke deklarere. Jeg ligger lige præcis på midten.

    Kommentar by Bastardo — 1. september 2016 @ 13:41

  3. Det gør jeg også, ligger på midten, og det gør Jalving også. Et citat af ham vandrer i disse dage rundt blandt venner, og vil nok chokere mange af Uriaspostens læsere, som heller ikke bryder sig om Pernille Vermunds brev til Sherin Khankan.

    »Jeg appellerer til, at vi taler og diskuterer tingene så bramfrit og ærligt som muligt i stedet for at bekymre os om semantik. Jeg synes ærlig talt, at regeringen skulle tage imod de signalementer, teorier og analyser, der bliver lagt frem. Jeg har fandeme stemt på de tosser, og nu får jeg så en spand lort i hovedet sammen med alle mulige andre.«

    Kommentar by denonde — 1. september 2016 @ 14:56

  4. De politisk korrekte pludrer løs som om de har forstand. Det har man kun når man læser en masse bøger, tror de selv.
    Erfaring og fakta er skræmmende for denne selvudråbte elite. Erfaring fordi den med lidt sort under neglene giver faktuel viden. Fakta fordi den er det bedste våben til at gennemhulle deres elitære bullshit (pardon my french).

    Løftet til status via lange uddannelser står disse opsnyltede “spyttemænd”. Fra deres positioner sviner de den som stikker hovedet op og påpeger det åbenlyse.

    Jeg er ret ny på siden og takker Kim Møller for sin skarpe insats.

    Kommentar by Leo — 1. september 2016 @ 15:01

  5. Det bliver mere og mere grotesk…!! Umiddelbart kommer jeg til at tænke på det gamle ordsprog.. “Tyv tror hvermand stjæler”… Når Donald Trump, Gert Wilders, Marine Le Pen, Jimmie Åkeson, Alternative für Deutzland, Nye Borgerlige, Dansk Samling osv osv bliver de største partier… (hvilket vil ske).. Så bliver der kø ved håndvasken.. DR/TV2 vil der ikke længere være nogen der gider at betale til… Jeg giver det max 10 år..

    Kommentar by ny kommentator — 1. september 2016 @ 16:01

  6. I glemmer “det tavse flertal” – dem der er flest af og som ikke kan drømme om at ændre noget markant – de skal nok finde en grund til at fortsætte med at tro på vanviddet og stemme derefter.

    Det her kan ikke løses på demokratisk vis – desværre!

    Måske har “vi” lige nu et vist momentum…sådan noget bliver ikke ved, hvis der ikke sker noget virkeligt markant nu eller meget snart…så drukner vi i vores egen slipstrøm og tro på “vores” anlagte andel af utopien med at “vi” kan ændre historien – Også vi bliver “metaltrætte” – det ved “vores” modstandere godt!!!
    Derfor bruges medierne og sågar landets justitsminister i den strategi: Lad dem æde deres egen hale.

    Kommentar by Black Watch — 1. september 2016 @ 19:10

  7. ny kommentator “DR/TV2 vil der ikke længere være nogen der gider at betale til… Jeg giver det max 10 år..”

    Jeg glæder mig til alle de kommende underholdende TV udsendelser på den kommende neonationale nyhedskanal, hvor forhenværende lügenpresse-journalister og kulturradikale landsforrædere får forevist gamle klip med deres gamle hadske og løgnagtige udsagn, og derefter bliver ristet af det nye regimes kritiske borende journalister, mens den offentlige anklager ser med fra sidelinjen…. Lars Hedegaard får lov til at affyre en pistol tæt på Krasniks hoved, så han kan få fornemmelsen af hvordan det er at blive truet af en ekstremist. Derefter en nu version af “Blade Runner” hvor vores helt prøver at indfange og uskadeliggøre de sidste fritlevende kulturradikale. Der bliver masser af underholdning i fremtiden. Og masser af mennesker vil tage et frihedskæmper armbånd på… -;)

    Kommentar by Balder — 1. september 2016 @ 19:25

  8. Hvor er jeg dog taknemmelig for det arbejde som K.M mfl. gør for at tilvejebringe fakta som de små kære journacister gør alt for at fortie og fordreje – hvor er det skønt at leve i et frit land med en fri, ærlig og troværdig presse – Leonid Bresjnev må have frydet sig, hvis han havde den slags afskyelige dolce vita og party reportere til sin rådighed.

    Kan vi dog ikke få luget ud i denne flok løgnhalse meget snart og påny få en åben og troværdig presse. Jeg begynder at forstå hvorfor der er så mange journalister, der fylder sig med div. stimulanser til lunger og næsebor – samvittigheden må jo dulmes.

    Kommentar by Lars — 1. september 2016 @ 19:29

  9. Balder, det var sgu godt skrevet. Det gav næring til min fantasi…

    Elsebeth Gerne Nielsen i sort burka. I Egypten. I otte timer i direkte sol i juli måned.
    Så en lille hyggesnak med en af de personer, som hun forsøgte at udskamme pga. deres “menneskesyn”, dengang i halvfemserne, hvor hun var “noget”.

    Eva Smith bliver gruppevoldtaget af fire negere (vi kan sikkert betale dem for det), hvorefter hun skal forsvare dem i retssagen.

    Der er masser af muligheder for spændende nyt reality-TV. Kun fantasien sætter grænser.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 1. september 2016 @ 20:27

  10. Anstændigt vis skal det jo siges at DR får licensmidler til at være alsidige og bredt dækkende for landets borgere. Det er DR ikke og har aldrig været. De er enøjede Venstreorienterede kulturradikale pikerede. De lavede en idiotantipropaganda imod SIAD. De lefler løs for Islam på trods af alt den undertrykkelse og terror den skaber. De er lettere pikeret overfor det de kalder -højrefløjen- og moralisere ensidigt for kulturradikale krydret med lidt venstrefløjsromantik fra forrige årtusind. Intet ærligt program om f.eks DenDanskeForening eller Tidehverv. Ingolf Gabold har helt ærligt afsløret dets ensidighed i hans had til DF. Journaliststandens synspunkt og udgangspunkt burde være et must at deklarere inden et politisk kulturelt interview forekom, for objektiviteten er gået totalt af fløjten. Det ville sådan set også være iorden, hvis det et privat foretagende. Men det er det ikke. Så drop licensmidlerne til dette ensidige propagandaorgan.

    (Personligt foretrækker jeg tyske tv og radio stationer, da de er langt mere objektive i nyhedsdækningen og interview)

    Kommentar by Michael Unna — 2. september 2016 @ 00:39

  11. Der er uendeligt meget at diskutere i islam, hvis man er muslim, ellers ser jeg ikke den store grund til nogen længere diskussion.

    Irshad Manji – The trouble with Islam is not Islam, it’s the Muslims!

    https://youtu.be/ZCGXM2MJnYU

    It’s Not the ”Radical Islam”. It’s Islam. [from the horse’s mouth]

    https://youtu.be/huthzhiGj2U

    Kommentar by Ole Kjelmann — 2. september 2016 @ 05:23

  12. Ovenpå alt den naivitet fra den officielle politiske presse, og mediestuntet fra Sherin Khan om at lave en mooske kun for kvinder har jeg fået en GENIAL ide (til næste mediestunt). Her er det bare for DR, Politiken o.a ligende naivistiske kulturradikale (idiot) medier at gribe chancen.

    Mooskeen for vantro! Jeg vil lave en mooske for vantro dhimmier! Kurt Strand, Suzanne Brøgger, Karen thisted, Løkke Rasmussen, og hende den tidligere statsminister…hvad er det nu hun hed thi hi (Helle dusse da), Flemming Pless, tidligere biskop Keld Holm og Carsten Jensen, Lisbeth Knudsen. Redaktionen fra Politiken og DR er hermed inviteret. Selve multikultigudtjenesten indledes således.

    Lad os alle bede: ÅÅh gud. du som er så stor. (Koret: Kæmpe). tilgiv vores næsegrusliggende spytslikkeri, men du kære gud er simpelthen bare så fabelagtig enorm. (Koret: Omfangsrig). ÅÅh gosshs jeg kan sige, vi er virkelig helt utrolig imponeret hernede på denne lille jord, men du kære Gud er simpelthen så utroligt kæmpe stor. (Kor: gigantisk stor). Husk dem som advare imod krokkeldillen selv er skyld i at den bider, og vi underkaster os gerne undertrykkelsen med fraserne- mangfoldighed- integration-og tolerance overfor undertrykkelsen med social kontrol.Lad os synge

    Åh kære gud filer os ej, Gourmer os ej, Paner os ikke på en paaande. Rul os ej i tjære og fjer, og lad os ikke braande
    Rist os ej og salami os ej, og giv os ikke til en kok.
    Lad os ej vende og dreje i en olieret wook.

    (Inspireret af Monthy Python). Jeg går ud fra vi kan få lidt støtte fra licensmidlerne til dette stunt, og jeg får livstidsansættelse som multikulti ekspert sponsoreret af petroindustrien som orakel for den officielle presse.

    Kommentar by Michael Unna — 3. september 2016 @ 04:30

RSS feed for comments on this post.