6. september 2016

Nørrebro Lokaludvalg dropper støtten til handelsforeningens julebelysning: Ingen jul i Kebabistan

Nørrebro Handelsforening kan ikke får medlemmerne til at betale for julebelysning i Nørrebrogade, og derfor har (den liljehvide) Nørrebro Lokaludvalg støttet opgaven med 500.000 over de seneste fire år. Lokaludvalgets formand forklarer, at det har været ‘redninger’, og nu lukker kassen så i. Nørrebro er det rødeste sted i Danmark, så det er vel helt naturligt at Nørrebro’ere bliver de første der oplever logiske følger af befolkningsudskiftningen.

Fra Nørrebro/Nordvest-bladet – Handelsforening i chok over manglende julestøtte.

“Der er ganske vist længe til jul, men der er også meget langt til julefred på Nørrebro, efter det nu står klart, at den traditionsrige julebelysning i Nørrebrogade ikke bliver til noget i år.

Nørrebro Lokaludvalg har nemlig ikke, som de sidste fire år, har valgt at støtte julebelysningen med hovedparten af pengene, og derfor kommer julene altså ikke til at skinne i år. Den beslutning har vakt vrede hos Nørrebro Handelsforening, som hvert år har stået for julebelysningen.

‘Vi er altså nogen, der kæmper for at holde gang i omsætningen på Nørrebro, og nu forsvinder juleomsætningen i stedet til Indre By og indkøbscentrene, når der ikke engang er julelys i Nørrebrogade,’ siger formand for Nørrebro Handelsforening, Hans Mejlshede.

Han og resten af Nørrebro Handelsforening havde egentlig regnet med, at det var en ren formsag at få Nørrebro Lokaludvalg, hvor Hans Mejlshede selv er mangeårigt medlem, til at støtte julebelysningen…”

(Nørrebrogade)

Oploadet Kl. 10:54 af Kim Møller — Direkte link32 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/75942/trackback

32 Comments »

  1. Velkommen til Eurabien.

    Kommentar by Morten Andersen — 6. september 2016 @ 11:05

  2. Mon der så bliver penge til at fejre EID? De kan jo passende få fadbamsen med i optoget sammen med pinden

    Kommentar by redneck — 6. september 2016 @ 11:17

  3. Hovedet på blokken, islam råder over en del af Danmark og det er med hjælp fra politikerne på Christiansborg og den Danske politi etat der ikke ønsker unødig konfrontation med korandyrkerne som de frygter, politiet er sat til vægs af islamisterne og deres venner AFA/enhedslisten, militæret burde kontrollere visse områder i Danmark indtil ro og orden er etableret igen, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 6. september 2016 @ 11:29

  4. Jeg så personligt meget gerne at nørrebro blev omdannet til hvad der svarer til molenbeek i bruxelles. Ikke fordi jeg ønsker det for resten af landet, men netop fordi jeg ikke ønsker det for resten af landet.
    Det skal bare ligge der, tæt på magten, og udstille politikernes magtesløshed og forfejlede politik, så resten af landet kan se på det og sige “sådan skal vi ALDRIG ende”. Det her er bare et lille skridt på vejen, og jeg hilser det velkomment. Meget mere af det tak!

    Kommentar by per — 6. september 2016 @ 11:43

  5. Venstrefløjen på Nørrebro tør ikke savne julehyggen. Det kunne blive udlagt “df-agtigt” nede i gårdhaven, og det er ikke værd at risikere.

    Så derfor må man fabrikere en passende myte. “Det er heller ikke godt for CO2-udledningen med så meget lys”. Og: “Julen er jo bare noget opreklameret, kommercielt pis!” O. s. v. At Peter Fabers sang om juletrængslen herefter er anakronistisk, og ikke passer på børnenes virkelighed, gør ikke noget. Ingen tør savne. Ingen tør elske.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 6. september 2016 @ 11:55

  6. Ja, det er også bedre for alle de grønne juletræer hvis de ikke bliver fældet og gjort til kapitalismens alter med julegaver og julehygge og alt det gamle fis.

    Næeh, lad os få noget halal-slagtet simremad og sammen istemme et “Eid Mubarak” for vores nye multikulturelle centrum på Nørrebro

    Kommentar by redneck — 6. september 2016 @ 12:19

  7. @Kommentar by per — 6. september 2016 @ 11:43

    I sandhed gode nyheder… Og det er lige på “grænsen” til Østerbro.. Åhhh må denne berigende monokultur, brede sig til journalisternes landsby i “katoffelrækkerne”… NÅR det sker, så skal jeg have Krug Champagne og østers…. :-)

    Kommentar by ny kommentator — 6. september 2016 @ 12:34

  8. Hvorfor ikke afbryde al elektricitet til Nørrebro? – Den slags vantro opfindelser er u-islamiske!

    Kommentar by Voldposten — 6. september 2016 @ 12:37

  9. Skønt med lidt multikulturel mangfoldighed

    Kommentar by A Andersen — 6. september 2016 @ 12:56

  10. > Voldposten 12:37

    Fordi de bruger gasflasker til deres friturer og kebabteknik.

    On topic: I øvrigt kommer jeg ikke til at savne Nørrebro, for min skyld kan man indhegne Shawamarstreet og kun lukke ud med gyldige papirer, ingen stjålne bimmere og ingen knallerter med tre mospuder på i fuld grin over os dumme danskere.

    Kommentar by Henrik Petersen — 6. september 2016 @ 13:13

  11. Hvordan fungerer sådan et lokaludvalg? Er det kommunen, der finansierer dem, og hvad er formålet med skidtet?

    Kommentar by Odo — 6. september 2016 @ 13:29

  12. Jaaa, hvad skal man sige? Man kan sige, at forandring fryder.

    Kommentar by Menig 442 — 6. september 2016 @ 14:33

  13. Kim Møller

    Ikke engang DF’eren i Nørrebro Lokaludvalg synes altså, at der skal være julebelysning i Nørrebrogade?

    Så kan den vel ikke tørres af på de røde?

    Kommentar by ABC — 6. september 2016 @ 14:50

  14. Sæt pærer i gadelygterne med jule motiver
    Pynt jeres egne vinduer med lys, gran og sne samt alle mulige motiver man nu kan få med lys i. Op med blinkende kæder. Det må da ligne deres eget lidt.

    Kommentar by P — 6. september 2016 @ 15:13

  15. Værsgo Odo: http://www.kk.dk/artikel/lokaludvalg. Og nej, de har ingen indflydelse på noget som helst.

    Kommentar by Henrik Petersen — 6. september 2016 @ 18:09

  16. Multikultur er antikultur. Hvor er den så højt besungne mangfoldighed henne på Nørrebro? Har mangfoldighed ikke noget at gøre med berigelse? Hvorfor så alle disse kendetegn på kulturel fattigdom?

    Kommentar by Arne Torp — 6. september 2016 @ 18:15

  17. Multikultur har intet at gøre med multi-nogetsomhelst.

    Multikultur er blot en eufemisme for muslimer, en invasiv art, der invaderer Europa.

    Langt lettere end at migrere til USA, Australien eller Kina. Japan og Australien har formået det, men det er også lidt lettere for østater.

    Støjberg og Pind er uduelige i dén sammenhæng. Muligt, de har andre kvaliteter, de er blot vanskelige at få øje på.

    Kommentar by Henrik Petersen — 6. september 2016 @ 18:30

  18. For en ordens skyld: Julebelysningen betales stort set af de lokale butikker. Og når de lokale bikse på Shawarmastreet altovervejende er muslimsk-ejede, kan man nok gætte på udfaldet.

    Kommentar by Henrik Petersen — 6. september 2016 @ 18:37

  19. Multikultur = vesteuropæisk kulturs kapitulation overfor islam.

    Kommentar by Bror Lerbror — 6. september 2016 @ 18:41

  20. EB har også en artikel om det. Ledsaget af flot billede fra Strøget.
    http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/noerrebro-dropper-traditionel-julebelysning-i-aar/6277639

    Kommentar by tavsen — 6. september 2016 @ 18:46

  21. – ABC

    Hvor har du det fra?

    Artiklen omhandler økonomisk støtte.

    Kommentar by Kim Møller — 6. september 2016 @ 20:35

  22. Ho, ho, ho!

    http://www.motifake.com/prozac-demotivational-posters-33350.html

    Kommentar by Stirner — 6. september 2016 @ 21:25

  23. OT Numseservietter.
    Jacob Nybroe: »Læserne kan forvente mindre Muhammed«
    Jyllands-Postens nytiltrådte chefredaktør, Jacob Nybroe, varsler en avis med mindre Muhammed og mere relevans og nærhed for læserne.

    Nu er det ikke Jydepotten, Men kun Potten.
    for nu bliver avisen kun til at tørre sig med. !

    Kommentar by Sindsro — 6. september 2016 @ 22:42

  24. Dette er ikke første gang!

    Som beboer på Nørrebro kan man kun ryste på hoved. At reducere den manglende julebelysning på Nørrebrogade, til et spørgsmål om ansøgningsfrister, og Nørrebros lokalråds beslutningsperaksiser, er bevist at misforstå problemstillingen.
    I andre bydele er der julebelysning, ofte betalt af de lokale forretninger, typisk handelstands-foreningen, dette kan ikke lade sig gøre på Nørrebrogade. Derfor overgik julebelysningen for et par år siden til Nørrebrolokalråd (dvs. politisk udvalgte personer) der er baseret på skatte-midler, dvs. at julebelysningen IKKE længere er baseret på det private erhvervsliv, det er ikke længere frivillige, det er ikke længere civilsamfundet der fejrer en fælles højtid.
    Julen er ikke længere noget vi samles om, det er blevet reduceret til en formel bureaukratisk procedure, med ansøgningsfrister.

    I “gamle dage” var hele Nørrebrogade fra Dronning Louisesbro til Nørrebro-station via rundelen oplyst af juleudsmykning. Et par år var der kun julebelysning på den øvre-del(rundelen til højbanen) eller på den nedre-del (broen til rundelen). I slut 90´erne begyndte der at være problemer med financieringen, og der var et par år, jeg mener at det var 04,05 eller 06 var der ingen julebelysning. Jeg er ikke helt sikker, men jeg er sikker på at dette ikke en ny situation.
    Muslimerne er ligeglade med at vi (kristne, danskere)fejre jul, hvad de ikke er ligeglade med, er territorial magt. At rent fysisk vise, at de bestemmer på dette sted. Det er mest af alt en form for afpissning af områder. Her dele de samme opfattelse som vores venstreorienterede “venner”, der også dyrker vold imod mennesker de ikke deler mening med. Derfor var det en katastrofe for BZ og AFA at ungdomshuset(deres kasserne) blev nedrevet, de “sidder ikke længere på Nørrebro”. Og problemerne omkring Folkets Hus (Stengade/Griffenfeltsgade) som basalt blev overtaget af 2´G bander der sælger hash. De har kun Bunzen tilbage.
    På trods af at der ofte luftes typiske venstreorienterede Nørrebro fraser og floskler, så ved alle hvem der styre bydelen, og det er dem der cruiser rundt i biler, med 4 mand i hver, og det er ikke politiet.

    Julen er hjerternes fest, ja det er der vi må holde den, fordi det politiske miljø har besluttet, at i multikulturalismens navn er julen blevet for kostbar.

    Mvh.
    Historyman

    Kommentar by Historyman — 7. september 2016 @ 00:08

  25. Jeg fik at vide af Rasmus Nøhr at alle er glæde på Nørrebro, så hvorfor ikke opgive den tradition så vi ikke gør nogen uglade..

    Kommentar by hans01 — 7. september 2016 @ 00:17

  26. Slightly off topic, (som bemærket længere oppe), men ikke desto mindre relevant:

    http://www.jyllands-posten.dk/premium/indblik/Indland/ECE8981302/jacob-nybroe-laeserne-kan-forvente-mindre-muhammed/

    Det eneste, der overstiger irritationen ved at læse Jacob Nybroes usammenhængende og floskulære ævl, er synet af hans behagesyge og selvfede fjæs.
    Kommer fra en stilling hos TV2 Newz. Hvor ellers..?
    Er i øvrigt bror til den 150% sanddru og tidligere gidseltagne journalist, Jeppe.

    Det er næppe i Jyllands Posten, man fremover kan finde artikler, som problematiserer manglende julebelysning. Og mon ikke Trads vil få en mere fremtrædende rolle – evt. som lederskribent..?

    Kan det på nogen måde blive værre..?
    Hvad blev der egentlig af Jyllands Posten som jeg abbonerede på en gang..?

    Kommentar by Bror Lerbror — 7. september 2016 @ 01:48

  27. Politikens Hus.

    Kommentar by Bastardo — 7. september 2016 @ 08:15

  28. Kim Møller

    Stemte DF’eren i Nørrebro Lokaludvalg imod at yde økonomisk støtte til julebelysningen i Nørrebrogade eller undlod vedkommende at stemme eller var vedkommende ikke til stede?

    Kommentar by ABC — 7. september 2016 @ 11:06

  29. Hvad har manglende indbetaling for juleudsmykning med indvandring at gøre? Hvad er den logisk sammenhæng? Ud over den holbergske logik, der fremføres her?

    Kommentar by Niels O — 8. september 2016 @ 19:32

  30. > 29

    Niels O: Please commit suicide.

    Kommentar by Bror Lerbror — 8. september 2016 @ 19:57

  31. 30. Hvorfor dog det, Bror Lerbror? Hvad har jeg dog gjort dig?

    Kommentar by Niels O — 8. september 2016 @ 21:32

  32. Nå, det kunne jeg ikke få svar på.

    Kommentar by Niels O — 9. september 2016 @ 20:08

RSS feed for comments on this post.