8. september 2016

Politiet nægter at fortælle om stenkasters etnicitet – Ubekræftet: AEH’er, elev på Hasseris Gymnasium

Mandagens stenkast fra en motorvejsbro i Aalborg Ø, medførte onsdag anholdelse af to 17-årige, herunder en gymnasieelev. Ekstra Bladet interviewede i den anledning efterforskningsleder Frank Olsen.

“Er de to anholdte pæredanske, eller har de anden etnisk baggrund end dansk?

– Det kan jeg ikke svare på. Det vil i givet fald kræve, at jeg går ned og taler med dem, hvis jeg skal svare på det, siger Frank Olsen.

Men du kan vel fortælle, om de har et danskklingende efternavn, eller om efternavnet ikke lyder dansk?

– Det vil jeg ikke svare på, svarer efterforskningslederen. (via Facebook, 8. september 2016)

Ikke-svaret blev efter blot 55 minutter erstattet af følgende sentens:

“Vagtchefen har ikke yderligere oplysninger om identiteten på drengene på nuværende tidspunkt.” (EB.dk, 8. september 2016)

Jeg skrev rutinemæssigt til Nordjyllands Politi, og fik følgende svar fra kommunikationsansvarlig Christian Brinck.

Politiet kategoriserer ikke mistænkte eller lovovertrædere på etnicitet. Dette oplyses kun, hvis det har særskilt betydning for sagen.” (8. september 2016)

(Collage: Hasseris Gymnasium, Aalborg)

Lokale Uwe Max Jensen undrer sig over, at Ekstra Bladet problematiserer en opdatering fra Pernille Vermund (NB) om de ‘ukendte stenkastere’, og noterer følgende, hvad i sagens natur er ubekræftet. Jeg følger sagen til dørs.

“Ifølge mine oplysninger er den mand, der blev anholdt på Hasseris Gymnasium midt i undervisningen, ikke-dansk.” (8. september 2016)

Oploadet Kl. 20:08 af Kim Møller — Direkte link88 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/75999/trackback

88 Comments »

  1. Ja, nu har vi jo fornylig set en sag om en grønlænder i København og en schweizer i Schweiz, og det fik jo afgørende betydning for mængden af kommentarer efterfølgende. Den faldt, da der ikke længere skulle gættes helt uhæmmet på etniciteter.

    Kommentar by Niels O — 8. september 2016 @ 20:13

  2. – Det vil jeg ikke svare på, svarer efterforskningslederen.“

    DET er svar nok :-)

    Kommentar by kent — 8. september 2016 @ 20:17

  3. Små faser i krigens udvikling. Naturligvis er det terror, og naturligvis er terroristerne den kommende fjende.

    Kommentar by BB — 8. september 2016 @ 20:20

  4. #1 Hop nu tilbage til 180grader, hvor du anmelder folk hele dagen lang, så de bliver banned pga. dine til tider sygelige tendenser. For sider som disse er du som bjørneklo er for naturen. Gift der efter bedste evne skal bekæmpes.

    Kommentar by Anonym — 8. september 2016 @ 20:35

  5. Politiet nægter at fortælle om stenkasters etnicitet.

    Dermed har politiet allerede fortalt at han er af anden etniker end dansk.
    Nærmere betegnet EN MUSLIM.

    Kommentar by Sindsro — 8. september 2016 @ 20:36

  6. Tænk, det havde jeg aldrig gættet på. Hasseris er – mig bekendt – e af de mere eftertragtede bydele i Ålborg.

    I øvrigt mangler jeg at se, at politiet svarer på spørgsmål om etnicitet. Det er kun, når de formodede forbrydere er etnisk danske, at politiet oplyser det.

    Så ikke-svaret er såmænd tilstrækkeligt sigende…

    Kommentar by Henrik Petersen — 8. september 2016 @ 20:38

  7. Undskyld jeg spørger- har “20 gange Pedersen” skiftet navn til Niels O.?

    Kommentar by k.m — 8. september 2016 @ 20:40

  8. > 1

    Niels O: Please commit suicide.

    Kommentar by Bror Lerbror — 8. september 2016 @ 20:45

  9. Hvem tror politiet lige, de narrer? Uanset om de siger AEH’er eller holder mund, kender vi sandheden. Når de nægter at udtale sig, bekender de sig bare som nogle kulturradikale rygklappere. Vores politi er en joke – en flok feminiserede svanser.

    Kommentar by JK — 8. september 2016 @ 20:53

  10. Kim Møller. Du er kendt for at opstøve fakta i junglen af løgne.
    Du må nemt kunne finde ud af om #1 Niels O er identisk med Pedersen.

    Hvis det er tilfældet skal vedkommende knaldes for at være en forbandet løgnhals.

    Kommentar by k.m — 8. september 2016 @ 20:59

  11. 8. Hvorfor det?

    Kommentar by Niels O — 8. september 2016 @ 21:07

  12. 10. Hvad er problemet? Jeg har aldrig heddet Pedersen. Jeg hedder Niels O.

    Kommentar by Niels O — 8. september 2016 @ 21:08

  13. Politiet skal registrere etnicitet. Østjyllands Politi nægtede en tidlang at gøre dette, fordi østjyske politifolk mener – som de sagde – at “dette her handler ikke om hudfarve!” Det mente justitsministeren heller ikke, og hun forventede i hvert fald, at de rettede ind efter landets justitsminister. Men hvis de ikke gør det, er der jo ikke så meget at gøre. Man kan jo ikke fyre en politichef.

    Er det Søren Pinds instruks, at vi ikke må få de svar, der gør os i stand til at forstå? Eller er det et led i politiets egen politiske strategi?

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 8. september 2016 @ 21:09

  14. Politiet har jo netop bekræftet det ved ikke at bekræfte det, som andre også er inde på.
    Alle ved jo at hvis det var pæredanske drenge der stod bag, SÅ ville deres baggrund med garanti pludselig være meget vigtig at få frem så de kunne tvære den i hovedet på alle os “fordomsfulde” mennesker.

    Biler brænder og sten flyver gennem luften helt uden at nogen kan fortælle hvem der har gjort det, og selv når de anholder gerningsmændene er de ude af stand til at oplyse det!

    Mon det er søren pind der har givet dem en “kode 291” som i sverige? Han mener jo at problemerne skabes med tilbagevirkende kraft af dem der omtaler dem!

    Kommentar by per — 8. september 2016 @ 21:10

  15. – K.M

    Uden at have undersøgt det: Det er ikke den samme.

    Kommentar by Kim Møller — 8. september 2016 @ 21:19

  16. Det er lidt tungt for den siddende administration og deres tidligere secretary of state efterhånden

    Hillary Final Collapse! Criminal Evidence Is Staggering!! Must See!!
    (184.819 views since 3.9.16)

    https://youtu.be/zN9AdlGUtj4

    Judge Jeanine Pirro er virkelig vred :)

    Kommentar by Ole Kjelmann — 8. september 2016 @ 21:24

  17. 15. Hvad er pointen?

    Kommentar by Niels O — 8. september 2016 @ 21:25

  18. Niels O er lig med Jannick på 180grader, der efter en lidt usikker start, med kraftig smag af den pt. fraværende Simon73, leverer en gennemført rolle som almindelig muslimfjendtlig debattør, der ikke støder dem som Niels O kalder bodegasegmentet.
    Afsløret af indlogningsfejl:
    http://imgur.com/a/fXuYv

    Kommentar by Træt — 8. september 2016 @ 21:32

  19. Må og kan politiet nægte pressen den slags oplysninger og hvis ja, i hvilken lov har de retten til det.? Mig vekendt, står der INTET i politiloven eller retsplejeloven om, at politiet kan aggere smagsdommere og udøve censur, når ikke det handler om detaljer, som kan forstyrre en efterforskning eller afsløre et evt navneforbud. Det gælder både mht døgnrapporter og så sager som denne. Eks står der altid i min lokal avis døgnrapport lidt ligegyldigheder om lidt smårapserier og andet ligegyldigt, til trods jeg er bekendt med grove lovovertrædelser i ghettoer, overfald på unge mennesker mv., alt sammen begået af indvandrere … Man bør fra eks DF’s stille spørgsmål til Søren Pind om, hvorfor den slags igen og igen ties ihjel af en i øvrigt total virkelighedsfjern politiledelse..

    Kommentar by Revseren — 8. september 2016 @ 21:50

  20. Stenkastning høre jo Mellemøsten til..så det er nærliggende at tro at dem der kaster med sten/eller andre ting efter politiet, brandfolk, ambulancefolk og nu billister er slimer eller I hvertfald brunfarvet.

    Kommentar by jrp — 8. september 2016 @ 21:52

  21. 21:32 Det er en klassiker, svært at holde styr på alle de forskellige konti, når man bliver lidt hektisk og bare skal have den kommentar afsted, tastefejl og stavefejl behold. :)

    Kommentar by Ole Kjelmann — 8. september 2016 @ 21:53

  22. Stenkastning høre Mellemøsten til.

    Kommentar by jrp — 8. september 2016 @ 21:53

  23. Kim, jeg har lyst til at kalde dig i samråd, for- bag lukkede døre at få klarhed om sagen.

    Kommentar by k.m — 8. september 2016 @ 21:54

  24. 21:50 Det er jo fuldstændigt vanvittigt, da det sløver borgernes sanser for, hvad som er relevant at observere. Det gør dem også ligeglade i at komme frem med relevante oplysninger for efterforskningen, da myndighederne øjensynligt agerer idioter i deres omgang med vigtige offentlige informationer, som bør – uden ophold – komme til alles kendskab, så vi ved, hvad vi er oppe imod.

    Kommentar by Ole Kjelmann — 8. september 2016 @ 21:57

  25. Signaturen Niels O. Har genereret betydelig støj på 180 grader, så måske vil det vil klogest at “kvæle” ham i fødslen , Kim Møller?

    Kommentar by Jakob — 8. september 2016 @ 21:59

  26. Det kan aldrig være politiets opgave, at medvirke til en folkestemning. Politiet oplyser om etnicitet, når de efterlyser ud fra et signalement givet af vidner eller overvågning, eller i forbindelse med personer der dømmes for alvorlig kriminalitet.

    At der så er en overordnet samfundsmæssig interesse og et behov for, at indkredse disse sindsyge handlinger og adfærd til kategoriserede demografiske grupper, er et anliggende for den offentlige og politiske debat. Tonen i debatten kan aldrig være problemet, men det er det jo tydeligvis alligevel for alle parter, da definitionerne og hvad deres lading er, opfattes forskelligt fra afsender til modtager og igen anderledes for tredjepart.

    Pernille Vermund reagerer jo iøvrigt selv udfra disse præmisser, når hun sletter eller relativisere udtalelser iforhold til hendes dagsorden, og hvad der tjener den bedst. Det er da befriende, at komme med en knivskarp pointe man står inde for, men synkronisering med modtagerne bliver aldrig en naturlov.

    Ps. Nej er stadig ikke Niels

    Kommentar by Pedersen — 8. september 2016 @ 22:05

  27. 10. Præcis samme tanke fra mig. Kim, hvorfor gider du?
    Han har alt for god tid. Er først selv kommet hjem nu. Lidt som den udbredte tendens hvor gode film sendes til midt på natten.
    Jeg er selv registreret ved min e-mail. Kan der ikke filtreres på det?

    Kommentar by River — 8. september 2016 @ 22:06

  28. 21:59 Jeg tror Niels O arbejder for at afskaffe ytringsfriheden, men det er en så monumental ret, så den kan ikke tages fra os. Den blev givet af Gud til os, og kun Gud tager den tilbage.

    Kommentar by Ole Kjelmann — 8. september 2016 @ 22:10

  29. Politiet skal ikke blande sig i en folkestemning.! De har pligt til at svare på pressens spørgsmål.! For hvis ikke vi får fakta på bordet, så vliver det svært at beslutte noget. Politiet har ingen ret til at holde informationer tilbage..

    Kommentar by Revseren — 8. september 2016 @ 22:15

  30. De fleste danskere med lidt hjerne i behold havde gættet, at det er perkere, der står bag de nedrige og onde stenkast, og det ligger i deres gener! Politiet agerer stupidt i sådanne sager, og de burde blot sige det, som det er, nemmerlig at det ER perlere. I øvrigt er det komplet idioti, at de slipper de to andre løs, så de kan kaste flere sten i nat, for konsekvens og straf – og landsforvisning – er det eneste, disse åndsamøber har respekt for.

    Hvorfor er der næsten ingen kriminalitet i Saudi Arabien? Fordi lovløst rakkerpak bliver straffet ultimativt! Pærenemt! Vi burde indføre meget slemme straffe for disse stympere, fx hjul og stejle.

    Kommentar by Kuffar — 8. september 2016 @ 22:21

  31. Åh nej nu er den berygtede internettrold Niels O også begyndt at terrorisere Uriaspostens debatspor. Hører hans terror da aldrig op?

    @ 18 : Hans profil er også blevet banned på 180grader i dag

    Kommentar by Jørgen — 8. september 2016 @ 22:22

  32. I følge de officielle kriminalitetsstatistikker fra Danmarks Statistik, så er det absolut højest sandsynligt en ikke-vestlig indvandrer der står bag steningen.

    Derfor er det dybt patetisk at EB forsøger at håne og udskamme Pernille Vermund for at antyde det mest sandsynlige.

    Kommentar by Jørgen — 8. september 2016 @ 22:27

  33. Jeg gider ikke høre mere om niels 0 og pedersen – kom nu videre…

    Kommentar by Black Watch — 8. september 2016 @ 22:27

  34. @Revseren

    De svarer jo også, og selvfølgelig må de holde div. informationer tilbage. Der skete et mord til en fest på Hasseris gymnasium for ti år siden, hvor det var meget tæt på, at flere mistede livet, det har selvfølgelig ikke noget med det her at gøre, men det medvirker givetvis til politiets håndtering af sager der relaterer til gymnasiet.

    Kommentar by Pedersen — 8. september 2016 @ 22:38

  35. #29 Black Watch: “Jeg gider ikke høre mere om niels 0 og pedersen – kom nu videre…”

    Det kræver bare at Kim Møller blokerer de to trolde, i hvert fald Niels O har intet fornuftigt at sige, han kan hyle med ulvene på Radikale.net og Modkraft.dk

    Kommentar by Træt — 8. september 2016 @ 22:47

  36. “Politiet kategoriserer ikke mistænkte eller lovovertrædere på etnicitet. Dette oplyses kun, hvis det har særskilt betydning for sagen.”
    Politiet kan ikke vide, hvad der har betydning for sagen. Oplysninger om f.eks. etnicitet har betydning for, hvilke vidner og vidneudsagn, man får frem. Vidneudsagn kan være afgørende for at finde frem til de skyldige og i mange tilfælde frikende mistænkte.

    Politi, myndigheder, presse og politikere er godt og grundigt i gang med at underminere befolkningens tillid til dem. Deres ageren er modsat grundlovens princip om åbenhed i retsplejen, der skal sikre retfærdighed og hindre myndigheders magtmisbrug.

    Kommentar by Niels P. — 8. september 2016 @ 23:06

  37. ->6, Henrik Petersen,

    Hasseris Gymnasium ligger kun et par kilometer fra Skelager-Parken.
    I mid-firserne var der allerede en del fremmede i bolig blokkene.
    Maaske er omraadet ved Skelagervej med tiden blevet omdannet til en ren perker ghetto?

    Kommentar by grove city, ohio — 8. september 2016 @ 23:18

  38. Det her er, med Bejamin Carsons ord: “the pc-police out in force”, det er aktiv PK i udførsel. Vi kan alle konstatere rent logisk, at Pedersen og Niels O er den samme person, hvad han da også selv lader skinne igennem, da det er fuldstændigt åbenlyst.

    Men alligevel lægger vi stadig naivt argument til det ikke udtalte postulat, at der er en chance for at dette ikke er tilfældet, hvilket enhver kan se er et falsum og ikke værd at overveje.

    Men en uskreven kontrakt om, hvad man kan postulere og hvad man kan udtrykke sig skråsikkert om, og hvad som fortjener at tvivlen altid kommer den anklagede til gode, da de omtalte profiler i udgangspunktet skal betragtes som to forskellige identiteter (selvom vi godt ved, det ikke er tilfældet, så tvinges vi alligevel til at holde muligheden åben).

    Som når Hillary Clinton åbenlyst lyver og stjæler og bedrager, så tvinges vi alligevel til stadig at tvivle på, om hun nu også er skyldig???

    Kommentar by Ole Kjelmann — 8. september 2016 @ 23:22

  39. Jeg vil anbefale Kim at banne Niels O. Han er ingen almindelig trold, han har nærmest superkræfter når det kommer til at dominere blogs fuldstændigt. Der er stort set intet der hjælper på ham.

    Kommentar by Balle-Lars — 8. september 2016 @ 23:55

  40. Wow, der kom lige en masse folk fra 180grader, men som her kalder sig noget andet. Hvorfor mon de gør det? Jeg hedder det samme alle steder på nettet.

    Jeg prøver at debattere sobert, men det er der åbenbart ikke interesse for, kan jeg forstå. Selv om uriasposten er et debatsite.

    Men der er åbenbart en Kim, der bestemmer, om man må debattere her.

    Så må jeg jo se, hvad der sker.

    Kommentar by Niels O — 9. september 2016 @ 00:06

  41. 38. Jeg aner ikke, hvem denne Pedersen er, som så mange åbenbart er så bange for. Har ikke noget med mig at gøre.

    Kommentar by Niels O — 9. september 2016 @ 00:08

  42. 41 Niels O/Pedersen. Nej, det er jo indlysende, eftersom du som Pedersen er her i tråden og klovner som du gør som Niels O. Og så dig, som læser alle kommentarer .. altså Pedersen/Niels O, det er da fint, at du er dig selv, det er jo også det tråden, drejer sig om. Alle andre har vel også mange navne og hvad så? Nogen hedder ISIS, nogen hedder FSA, nogen hedder Al-Nusra, og så er der nogle andre, de hedder noget andet og nogle flere der også hedder noget, så du kan godt se, det bliver en livlig debat, ikke? Det kan du godt, ikke Niels O?

    Kommentar by Ole Kjelmann — 9. september 2016 @ 00:16

  43. 42. Jeg læste ikke resten efter, at jeg kom til ordet “klovner”.
    Hvis du vil sige noget til mig (som ikke er denne Pedersen), så må du moderere sproget væk fra nationalbodegadialekten. Ellers forstår jeg det ikke.

    Kommentar by Niels O — 9. september 2016 @ 00:29

  44. 43 Nej, du er netop et komplet naragtigt offer for den pc-korrekthed, superduperhypermegasensitivtet for om jeg kalder dig en klovn (som du bevisligt er), som jeg tidligere har lagt link til omtalt af Ben(jamin) Carson.

    Kan da benytte lejligheden til at gentage det vidunderlige link til en utrolig tale, der må have ramt Obama meget, meget dybt og givet ham dybe ar i hans sjæl.

    On C-Span:

    Ben Carson Humiliates Obama! Senator Sessions Set It Up! Hindsight Explains A Lot!

    Benjamin Carson has endorsed Donald Trump as – I believe – the only republican presidential candidate

    https://youtu.be/ehqE3gKIpA4

    Kommentar by Ole Kjelmann — 9. september 2016 @ 00:36

  45. Niller-Nul vs. Winston Churchill/Ole Kjelmann .. Clash of the Retards … Clash of the Morons.

    Kim Møller, det er på tide at sortere i kommentatorerne.
    Idioterne kører en agenda om fokusforskydning. Det gavner hverken Danmark eller noget-som-helst-andet. Kun disse attention whores.

    Jeg forstår problemet med at ville give enhver ret til at ytre sig.
    Men livet er fyldt med kompromisser.
    Vi accepterer heller ikke den 10-årige, som bliver ved med at råbe “PIK !!!” ved middagsbordet, vel?

    Kommentar by Hr. Naturli' — 9. september 2016 @ 03:11

  46. “Politiet kategoriserer ikke mistænkte eller lovovertrædere på etnicitet.
    Jeg tror at hvis de fik lov til at kategorisere på etnicitet så havde de også gjort det.
    Det ville være en befrielse for alle hvis de gik ud i pressen og fortalte hvordan de er blevet bundet på hænder og fødder af politikere og embedsmænd når det kommer til islam og muslimer.

    Kommentar by Frank Hagmann — 9. september 2016 @ 05:53

  47. Hun svarer godt for sig. Hun burde nævne at oplysninger, alle oplysninger, er det mest centrale for demokrati. Folket skal vel selv vurdere hvad de mener der er relevante oplysninger. Når magthaverne siger det ikke er relevante oplysninger kan man sige at det er det for mig da jeg former min mening ud fra hvilke grupper der kaster med sten.

    Kommentar by River — 9. september 2016 @ 07:03

  48. Til Kim Møller
    Du satte focus på en bestemt blogger i indlægget “20 gange Pedersen”
    http://www.uriasposten.net/archives/75980

    I næste indlæg fortsætter den rasende meningsudveksling om “Pedersen”
    http://www.uriasposten.net/archives/75980
    som om det mere drejer sig om personen end indhold i indlægget.

    Nu er den så gal igen her, med “Pedersen” “Niels O.” og en herre som påstår han ikke har noget med de to at gøre.

    Det kan ikke være tilfældigt, og der må være nogen der forsøger at sætte sig på bloggen for at ødelægge den fri debat om det vigtigste emne i Danmark lige nu.

    Jeg foreslår du skærer igennem, og Een gang for alle får lukket uvisheden om hvem der er hvem, om nogen lyver for at skaffe sig adgang til Uriasposten, efter at være bannet et andet sted som flere skribenter antyder.

    Kommentar by k.m. — 9. september 2016 @ 07:15

  49. Link nr2 i kommentar 07:15 er forkert, den rigtige kommer her
    http://www.uriasposten.net/archives/75994

    Kommentar by k.m. — 9. september 2016 @ 07:20

  50. Det var ligesom i 80’erne når amerikanske krigsskibe lagde til kaj i danske havne og kaptajnen blev spurgt om der var atomvåben ombord…. det havde han heller ingen kommentarer til… men vi havde alle lov at gætte

    Kommentar by redneck — 9. september 2016 @ 07:26

  51. Klassisk kulturmarxisme. Mener en hvid at nogle etniciteter er mere kriminelle end andre er han nazist. Begår en ikke-hvid livsfarlig kriminalitet er han ‘uden etnicitet’….

    Kommentar by Moran ya Simba — 9. september 2016 @ 07:28

  52. Vi kender alle Niels O, som efter han blev bannet på 180 Grader, er genopstået derinde under navnet Ftang Ftang…

    At han er bannet på 180 grader er fint, for han misbrugte siden, til at få dem han var uenige med (Ca. 99%), bannet, og det lykkes i mange tilfælde, så der gav det mening at nægte ham adgang til sine indlæg…

    Men herinde kan han ikke gøre skade, og hvis vi banner alle, som vi er uenige med, så ender vi op med at diskutere med os selv, og det kommer der intet frugtbart ud af, se bare på de forummer, hvor den “rumlige” Venstrefløj, efterhånden kun har sig selv at diskutere med, efter alt og alle, der ikke var enige med dem, blev bannet. Og det vil være lidt af en tilsnigelse at påstå, at Venstrefløjen udvikler sig…

    Men ellers er jeg ening, stenkasterne er kulturberigere, deres bil afbrændinger, voldtægter og stenkast er hverdags kost over hele Europa, og det vil kun blive værre og værre, og dem der påstår, at sådan forholder det sig ikke, (Feks. personer som Dhimmi Trads og Zinke Stampe m.m) beviser kun, at de er 100% fakta-resistente.

    Kommentar by Christian — 9. september 2016 @ 08:40

  53. Venstrefløjen har et forklaringsproblem, idet de vil være rumlige
    men altid ender med at dele op i “dem” og “os”.

    I Norge er en frisør kommet i modvind fordi hun nægtede at ekspedere en hijab klædt.
    http://www.vg.no/nyheter/innenriks/religion/hijabkledd-kvinne-ble-kastet-ut-av-frisoeren-det-handler-om-noe-mye-stoerre-enn-meg-og-henne/a/23788718/
    “MUSLIM: Malika Bayan het tidligere Charlotte. Først for fem år siden ble hun muslim.”
    “– Det var svært krenkende. Det er forstyrrende at hun behandler folk på denne måten i et fritt land. Norge er mitt land. Hun snakker om at islam er kvinneundertrykkende, men det er hun som undertrykker meg, sier hun.”

    Særlig konvertitter bliver ekstrem anti-vestlige. Selv om kvinden her er norsk født og siger Norge er hendes land, bekriger hun nu landet for at diskriminere hende. Sindssygen har taget plads i hendes hoved og vi får kun bøvl med hende fremover.

    http://www.tv2.no/a/8563684/

    Kommentar by k.m. — 9. september 2016 @ 09:23

  54. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/partnerdrap/flest-innvandrere-begaar-og-utsettes-for-partnerdrap/a/23783761/

    Kommentar by k.m. — 9. september 2016 @ 09:30

  55. Togpassagerer ville stoppe chikane af en ældre mand i toget, men blev selv angrebet.
    http://www.focus.de/regional/berlin/brutale-attacke-in-berlin-maenner-beweisen-zivilcourage-und-werden-brutal-verpruegelt_id_5912908.html
    ” Die Polizei bittet um Mithilfe
    Bei den Tätern handelte es sich laut Zeugenaussagen um 16 bis 18 Jahre alte Männer mit arabischem Erscheinungsbild.”

    Gerningsmænd : 16-18 årige arabisk udseende

    Kommentar by k.m. — 9. september 2016 @ 09:44

  56. Det er uhyre vanskeligt at banne personer. Enhver kan oprette x-antal mail-adresser, og hvis man checker ip-adressen, er det formentlig stadig muligt at finde internetudbydere, der tilbyder dynamiske ip-adresser. Derudover netcaféer, stort set alle caféer i hvert fald i København og fx McD samt DSB, der tilbyder frit wifi.

    Det er muligt, men teknisk set kan de fleste omgå en banning. Det er langt lettere at se på stavning, måden at udtrykke sig på osv.

    Det letteste er såmænd at scrolle forbi trolle-indlæg.

    Kommentar by Henrik Petersen — 9. september 2016 @ 09:51

  57. Trolls kill!:-(

    Kommentar by A-mad — 9. september 2016 @ 10:19

  58. “– Det vil jeg ikke svare på, svarer efterforskningslederen.“ ”

    Og dermed kom han med et meget præcis svar.

    Kommentar by kenneth — 9. september 2016 @ 10:26

  59. -> Flere

    Jeg kender ikke ‘Niels O’, men vil holde øje med ham den kommende tid. Hvis han systematisk forsøger at ‘kapre tråde’, som flere påstår han gør på 180 grader, så ryger han ud med badevandet. Det bliver den sædvanlige tilgang med gentagne henstillinger, før jeg eventuelt banner. Udelukkelse af debattører skal ikke være en ugentlig begivenhed.

    Kommentar by Kim Møller — 9. september 2016 @ 10:33

  60. 59.
    Rigtig Kim.
    Det skal jo helst ikke være at vi bloggere skændes om småting og er uvenner, for så griner fjenden.

    Kommentar by Sindsro — 9. september 2016 @ 10:57

  61. Nu prøver jeg lige at afklare det her igen, og jeg håbet, at du Kim Møller hører lidt med.

    Jeg vil regne mig selv for en ret begavet debattør. Det baserer jeg på facts. Nu er det her ikke en konkurrence, og jeg er ikke her for at vinde, selvom det intet problem er for mig at vinde næsten alle diskussioner, så er det heller ikke et problem for mig at lade være.

    Det kan måske undre nogen, som nu f.eks. Hr. Naturli’, som ikke kan få ind i sit firkantede hoved, at mit er rundt, og klarer sig fint i ethvert selskab. Hr Naturlig er måske også klar over, at der ikke er uendeligt mange debattører med mine egenskaber og mine politiske holdninger, som jeg har lov til at have og som alle er rationelle og yderst velunderbyggede.

    Når man således gerne vil være så pissekorrekt, og så gerne vil gemme halvdelen af løgnene væk, og ikke kan fatte, at en ørn kun flyver fordi den har en right-wing og en left-wing, så har man allerede udelukket sig selv fra at se klart.

    Man forstår måske heller ikke, at hvis man generer en debattør nok, og gør det så besværligt for ham at skrive, at han ikke gider, at så er der også en chance for at man mister en vigtig stemme, som kunne have udrettet noget med ord. Hvad jo er hvad det hele går ud på: At tale med hinanden og nå frem til erkendelse.

    Jeg vil næsten med garanti kunne konstatere, hvis jeg kunne kigge ind i i hvert fald Hr “Naturli'”s hoved, at han ikke er god til engelsk, og at han stadig ikke har hørt Ben Carson i det indlæg, jeg nu har bedt jer alle om at høre to gange.

    Når i slet ikke reagerer på det indlæg, ligesom mange andre gange, så er det jo ikke mit forbandede ansvar, at i ikke kan tale med og forstå, hvad jeg siger. Og det er ikke min forbandede pligt, at tvinge jer til at drikke af truget, hvis i har andre ting at lave end at deltage i mine referencer.

    Ytringsfrihed består i, at lade meninger komme til orde.

    Trolleri består i at finde intelligente debattører med stort overblik og en højt udviklet evne til at tænke abstrakt på tværs af alle debatter og gå ind i en konkurrence med disse (da de ved vi er konkurrencemennesker, arrogante og aldrig opgiver en diskussion) – og få dem til at nedkæmpe trollen med de midler der er til rådighed: intelligens, ord og referencer og debat til verdens ende.

    Det er det våben trollen har. Han kan have alle de profiler han vil (man kan jo altså bare oprette mange ip-abonnementer, og man kan selvfølgelig også bruge proxyservere, Tor og man kan have adgang til et helt universitet eller en hel virksomheds armada af IPadresser, det siger sig selv.)

    Så kan man være f.eks. Hr. Naturli’ (siger ikke at det er sådan) og ligge i dvale med flere forskellige profiler og angribe med nogle andre og få det hele til at se ud som om det er mig – Ole Kjelmann, som OGSÅ er skurken her, hvilket ikke er tilfældet.

    Sagen er at Niels O er en trold af værste skuffe, og at jeg kan fjerne ham med velvalgte ord, hvad i andre åbenbart ikke magter.

    Når den proces foregår, så er det som regel mig, som bliver udråbt til den store skurk og bliver udelukket, og det er min stemme som forsvinder og ved i hvad?? Jeg er sgu så træt af alle jer andre undermålere, så det rager mig egentlig efterhånden.

    Jeg ved at hver eneste satans sætning jeg nogensinde har skrevet, var skrevet på et rationelt og velunderbygget grundlag og emmede af substans, prægnans og resonans, hvilket selvfølgelig aldrig vil gælde for Hr. Naturli, Pedersen og Niels O, som kun er her for at fjerne så mange af min type som muligt, via i andres pc-korrektheds elendige debatpolitk.

    Kommentar by Ole Kjelmann — 9. september 2016 @ 11:06

  62. -> Ole Kjelman

    Det var mange ord, der ignorerer det væsentlige: Mens du nedkæmper en troll med dine helt unikke debatevner, ødelægger du tråden for alle andre. Det bedste er at ignorere, og hvis det ikke virker, så må jeg som moderator tage affære. Man kan ikke vinde en debat med en troll. Alle taber.

    Kommentar by Kim Møller — 9. september 2016 @ 11:14

  63. ” selvom det intet problem er for mig at vinde næsten alle diskussioner”

    Forsimplet. Folk diskuterer med mange forskellige formål og da der således ikke nødvendigvis er enighed om kriterierne for at ‘vinde’ en diskussion, er der heller ikke enighed om kriterierne for at ‘vinde’ den.

    Det kræver yderligere kvalifikation at hævde at du kan vinde alle diskussioner. Du er nødt til at definere hvad du forstår som at vinde. ‘Faktuelt korrekt’ kommer du ikke langt med hvis formålet er at overbevise, så ville PC ikke have en chance. De fleste mennesker er dybt irrationelle.

    Kommentar by Moran ya Simba — 9. september 2016 @ 11:18

  64. 62/63 Det forstår jeg godt og det har jeg sådan set allerede adresseret, og det har mange andre også adresseret.

    Jeg vil gerne holde igen, beviset er, at jeg allerede gør det. Hvis jeg skulle skrive i mit eget tempo, så ville der kun stå mine kommentarer, det er jeg godt klar over.

    Jeg har dog noteret mig at Moran ya Simba har ret vide beføjelser for hvor mange indlæg han/hun må lægge i tråden, og der er mange andre, der heller ikke anses for problematiske.

    Der er sådan set uendelig meget plads i hver eneste tråd. Det er kun et spørgsmål om at scrolle ned forbi det, man ikke finder interessant og hen til den debattør, som man er i clinch eller dialog med.

    Kommentar by Ole Kjelmann — 9. september 2016 @ 11:29

  65. 59. Hvad mener du med at kapre tråde? Jeg siger min mening, og så er der måske mange, der svarer. Er det da ikke et debatforum, det her?

    Kommentar by Niels O — 9. september 2016 @ 11:31

  66. “Sagen er at Niels O er en trold af værste skuffe, og at jeg kan fjerne ham med velvalgte ord, hvad i andre åbenbart ikke magter.”

    Ja, det kører bare for dig Einstein :-)

    Kommentar by Hr. Naturli' — 9. september 2016 @ 12:22

  67. Som enhver med logikken i behold, kan sige sig selv, så er Niels O i mange af de profiler, i andre ikke kan se er ham.

    Kommentar by Ole Kjelmann — 9. september 2016 @ 12:49

  68. Som jeg også har gjort opmærksom på før, så kan man programmere sig ud af trolleproblemet.

    Man kan unikt identificere enhver stemme ved at lave et tekstkorpus over deres udgydelser, og så kan man fastslå identiteten.

    Problemet med Niels O er ikke at identificere ham, problemet er at forstå, at han kan være en hel organisation og bestå af mange medlemmer, som kontakter hinanden bagom den foreliggende offentlige diskussion.

    Kommentar by Ole Kjelmann — 9. september 2016 @ 12:57

  69. Hasseris Gymnasium ligger på Hasserisvej og IKKE i Hasseris. Det er få 100 meter fra ghettoen.

    Kommentar by Helmuth Kohl — 9. september 2016 @ 14:41

  70. Hvis danskerne og indvandrerne havde været bedre til integration, havde der ikke været integrationsproblemet.

    Hvis debattørerne på 180grader.dk og Uriasposten var bedre til at ignorere Niels O, så ville han ikke være noget problem.

    Jeg er pragmatiker, integrationen er slået fejl, og kun ed allermest koldblodige lader sig ikke tirre af Niels O, så derfor skal vi standse indvandringen og banne Niels O, der beskriver sig selv på flg. måde:

    “Mine tre hovedinteresser på 180grader:

    1) Poste væsentlige nyheder inden for nationaløkonomi

    2) Poste væsentlige nyheder fra Konservative, som jeg støtter

    3) Tirre glammende lænkehunde, der intet relevant har at byde på i den desværre efterhånden dominerende indvandrer-“debat” på 180grader.

    NB! Endnu er ingen blevet blokeret hos mig. Men alle ad hominem angreb mod mig eller andre debattører vil blive slettet. Dette gælder også racistiske og chauvinistiske ytringer.

    Kommentar by Træt — 9. september 2016 @ 16:19

  71. 16:19 Jeg giver dig ret i at man skal ignorere enhver, man synes er for åndssvag, konsistent. Men man skal også tage kampen med dem en gang imellem, for at vise at man har ret.

    Man kan ikke slette og censurere sig helt ud af problemet, og det er heller ikke ønskværdigt, det letteste er bare ikke at gå ind i, alt man er uenig med. Men prøve selv at indtage en position, forsvare den mod eventuelle angreb, især fra prokværulanter, som ikke ønsker at finde løsninger, men blot vil relativisere en myre med en elefant til verdens ende.

    Man skal ikke fylde hver tråd med Niels O og hans venner, men man skal diskutere ham, når nu det er, der man er, og Kim Møller har inviteret til en generel diskussion af netop Pedersen-Niels O fænomenet.

    Kommentar by Ole Kjelmann — 9. september 2016 @ 16:37

  72. Ole Kjelmann, hvem pokker er du? Og hvorfor er du helt besat af min tilstedeværelse? Jeg ønsker bare debat. Så levér varen. I stedet for at gå ad hominem.

    Kommentar by Niels O — 9. september 2016 @ 16:49

  73. Ole Kjellmann
    Det er muligt du har en IQ på 170. Det er også muligt den ligger på niveau med en haletudse. Pas på dit ego ikke bringer dig i alvorlige vanskeligheder.

    Kommentar by k.m — 9. september 2016 @ 16:56

  74. “Jeg har dog noteret mig at Moran ya Simba har ret vide beføjelser for hvor mange indlæg han/hun må lægge i tråden, og der er mange andre, der heller ikke anses for problematiske.”

    Det skal jeg da huske at takke Kim for :-) jeg var ikke klar over jeg fik særbehandling. Det tror jeg nu heller ikke jeg gør. Den her blog er ret 1st amendment agtig.

    Kommentar by Moran ya Simba — 9. september 2016 @ 17:08

  75. 16:56 Det har intet med intelligens at gøre. Jeg er såmænd ikke særlig intelligent. Men jeg ved, hvordan jeg vinder enhver diskussion, det er nemlig helt ufatteligt enkelt.

    Man forholder sig kun til, det man ved er sandt i ens egne synspunkter.

    Man skal blot sige sandheden og holde muligheden åben for, at man ikke ved alt.

    Kommentar by Ole Kjelmann — 9. september 2016 @ 17:41

  76. Kommunikationsmedarbejdere må vel efterhånden tilhøre den mest essentielle og værdiskabende faggruppe hos politiet. Fraregnet naturligvis de ordenhåndhævere der betjener fotovognene på de danske omfartveje.
    Politiledelselsen ynder sædvanligvis at udveksle erfaringer med styrker i tropiske områder, indbefattende længere studieture på f.eks. Copacabana. Det virker dog som om om man i forhold til de massive problemer med muslimske ørkenrøvere har fundet “best practice” hos vore svenske naboer. Her blev al kriminaltet, udført at kulturberigere rubriceret og efterfølgende hemmeligstemplet under den såkaldte kode 291. Hvilken ydmygelse at skulle betale skat til finansiering af denne organisation og alle deres pelsglade konsulenter.

    Kommentar by Nothingman — 9. september 2016 @ 19:49

  77. Vor herre bevares. En troll. Så fik man lært det udtryk også. Flere debattører undrer man sig over indimellem fx Pedersen – og Balder ( en sølle antisemit) og jeg kunne være fristet til at nævne Peter Buch, der dog befinder sig i den uskyldige omend usammenhængende ende. Men Adler han er fabdengaleme morsom. Det vil vi gerne høre mere til!

    Kommentar by Satan — 9. september 2016 @ 19:59

  78. Er det ikke lige meget, om politiet fortæller om etnicitet? Nationalister har jo allerede bestemt, at der er tale om muslimer, og så kører den jo bare løs der fra.
    Politiet fortæller heller ikke om øjenfarve, hårfarve, fregner eller ej etc. etc.
    Det er selvfølgelig kun, når man skal efterlyse mistænkte.

    Kommentar by Niels O — 9. september 2016 @ 20:05

  79. 17:08 Ja, bravada Uriasposten og Kim Møller og ikke at forglemme 1st Amendment :) Den sidste plet på Danmarkskortet ikke smurt tykt ind i censur og “moderering” (hvilket er det samme)

    what bravada …

    https://youtu.be/f80FoILNpzw?t=4708

    http://www.urbandictionary.com/define.php?term=troll


    Top Definition
    troll
    One who posts a deliberately provocative message to a newsgroup or message board with the intention of causing maximum disruption and argument ”

    17081 upvotes – 3599 downvotes

    Niels O/Pedersen/Antifa/Redox/Statsministeriet/TV-2/PølletikensSkur/DetRadigalningeVenstre/EUkommissionen/Pentagon:

    Hvis i trykker på plusknappen, så kan i selv tilføje jeres egen definition, jeg vil foreslå jer et eller andet med stealth/proxy eller lignende begreber og krydre med kvaj, fjols, klovn, nar, monster, satanist og den slags.

    Kommentar by Ole Kjelmann — 10. september 2016 @ 05:14

  80. Mig bekendt har politiet set på om der skulle være en sammenhæng mellem motorvejsangrebene, ergo en fyldestgørende beskrivelse af gerningsmændene relevant.

    Kommentar by Migranter gider ikke telte — 10. september 2016 @ 08:42

  81. 80. Hvis der så ikke er tale om såkaldte ikke-etniske danskere, hvor meget vil du så bibeholde din interesse for motorvejssagerne?

    Kommentar by Niels O — 10. september 2016 @ 12:10

  82. 79. Hvad er det præcist, du har gang i med mit navn, Ole Kjelmann (et navn jeg ikke selv kendte for fire dage siden)?

    Kommentar by Niels O — 10. september 2016 @ 12:11

  83. […] Det er efterhånden ved at være en vittighed, men når politiet ikke vil oplyse om etniciteten på en formodet gerningsmand, så kan man godt gå ud fra, at der er tale om en muhammedansk politiet har fat i. I ugen der gik var der således yderligere jihad angreb på bilister med sten fra vejbroer. Mere om det på Uriasposten, her. […]

    Pingback by Etnisk oplysning | Undskabens Hotel — 10. september 2016 @ 12:55

  84. 82 12:11 Du har jo ikke noget navn. En sjælløs person åbenbart.

    Ja, måske er du kælling, over halvdelen af Danmarks befolkning er kællinger. Rigtige mænd har et efternavn, og kællinger har bare et nul.

    Kommentar by Ole Kjelmann — 10. september 2016 @ 13:36

  85. 84. Hvad rager det dog, hvad jeg hedder? Jeg spørger til mit navns tilstedeværelse i 79.? Svar på det, mand!

    Kommentar by Niels O — 10. september 2016 @ 16:35

  86. Admiral (Ret.) James Ace Lyons August 21 2016 LA conference

    https://youtu.be/fx7N2lsCHD0

    Pamela Geller & Robert Spencer Aug 21 Los Angeles conference

    https://youtu.be/f7R8BdrLg60

    Daniel Greenfield Aug 21 LA V2 1080p

    https://youtu.be/vqXXf73rIT0

    Kommentar by Ole Kjelmann — 10. september 2016 @ 18:50

  87. 85 16:35 Du er en kælling.

    Kvinder bør holde kæft engang imellem, ellers bliver de til kællinger.

    Kommentar by Ole Kjelmann — 10. september 2016 @ 19:01

  88. Hemmeligholdelse af etnicitet for politiets side, kan medføre selvjustits.
    selv om politiet oplyste etnicitet, kan det også medføre selvjustits.

    Vi ved alle, det er de små muslimske r….ller, der udfører gerningerne.
    De har ikke befolkningen med sig, kun overløberne og stikkerne. Dele af politiet er ved at skide i bukserne af skræk, for de er godt klar over, Hvis det forsætter er toget kørt.

    Er de overhovedet i sikkerhed i arresten. ??

    Kommentar by Sindsro — 10. september 2016 @ 19:11

RSS feed for comments on this post.