12. september 2016

Wilke for Jyllands-Posten: DF står alene, blot 32,9 pct af danskerne vil udtræde af flygtningekonvention

Skræmmende meningsmåling i dagens Jyllands-Posten, som næppe fortæller den fulde sandhed, men dog indikerer at det ikke kun er politikere som står i vejen for en holdbar udlændingepolitik. En stor andel af danskerne vil have mere af det samme, og der kommer intet paradigmeskifte før folket tvinger det igennem. Forleden saksede jeg nogle kommentarer fra danske kvinde i en Facebook-debat om kriminelle udlændinge:

“Men jeg tror faktisk, at der er lidt flere danskere, der er ballade magere.”; Uden at vide det, så tror jeg at de fleste muslimer er flinke.“; De er sgu nogen flink menisker muslimer hvorfor smide dem ud af Danmark” (september 2016, Stavefejl bevaret).

Politik handler mestendel om følelser, og kolde demografiske fremskrivninger, har ikke større vægt for den enkelte dansker end en flink grønthandler eller en hjælpsom taxichauffør.

Fra dagens Jyllands-Posten – Danskerne afviser DF-forslag om muslimstop og konventionsopgør (kræver login).

“Et flertal af danskerne ønsker at fastholde det internationale samarbejde, som det er fastlagt i FN’s Flygtningekonvention.

Det viser en meningsmåling, som analyseinstituttet Wilke har foretaget for Jyllands-Posten. 54,6 pct. af vælgerne mener, at Danmark fortsat bør overholde Flygtningekonventionen, mens en tredjedel ønsker at udtræde af konventionen. Kun blandt Dansk Folkepartis vælgere er der flertal for at sige farvel til konventionen.

Målingen får ikke DF til at fravige sit krav om et opgør med konventionerne i de igangværende forhandlinger med regeringen om en ny økonomisk 2025-plan, fastslår udlændingeordfører Martin Henriksen (DF).

Som et af partiets fem hovedkrav i forhandlingerne vil DF ‘frigøre’ sig fra konventioner, som forhindrer Danmark i at føre en selvstændig udlændingepolitik. … Konkret vil DF tage forbehold eller ændre i Flygtningekonventionen, Statsløsekonventionen og Menneskerettighedskonventionen, og kan det ikke lade sig gøre, skal Danmark træde ud.

(Collage: Jyllands-Posten, 12. september 2016)

DF har heller ikke opbakning fra vælgerne, når det gælder et forslag om at indføre et stop for flygtninge fra muslimske lande i fire til seks år. Udspillet i sommerferien fra udenrigsordfører Søren Espersen (DF) skabte heftig debat og blev nedskudt af alle øvrige partier. Nu siger 51,1 pct. af vælgerne også nej til forslaget, mens 37,4 pct. støtter det, viser Wilke-målingen.”

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/76085/trackback

84 Comments »

  1. Kim, du kan trække dig tilbage. Og det samme kan vi. Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves

    Kommentar by Mette — 12. september 2016 @ 11:37

  2. DANSKERNE – min bare. JP skal bare fortsætte i det spor, så opsiger jeg mit næsten 30-årige abonnement. Jeg er nu heller ikke helt rolig ved det chefredaktørskifte.

    Kommentar by Bente — 12. september 2016 @ 11:40

  3. Hvad sagde jeg og har sagt i mange år – de vil ikke – de tør ikke – de gør lige som vi altid har gjort – for lidt og for sent…Danmark bliver et land/delstat og det føles som om, at hvis man tænker på de mennesker der levede i 1910´erne, i 1930´erne og vel til alle tider – deres samtid forandres og selv få årtier senere, er alting forandret og deres børn og børnebørn lever i en helt anden verden – end de kunne drømme om – det samme sker igen – denne gang med katastrofale følger og nogle samfund vil i dag slet ikke kan forestille os – kun ved at se SI-Fi-film…
    Såååå – la´ dem dog gå til grunde – de vil det jo selv.

    Kommentar by Black Watch — 12. september 2016 @ 11:41

  4. Mette – havde vi så bare nogle guder – det har vi så sgu heller ikke!

    Kommentar by Black Watch — 12. september 2016 @ 11:42

  5. Vi lufter vores bekymringer og vores hunde, men mere magter vi ikke. Så må det jo gå, som det kan. Men sørg for at have pas og penge parat.

    Kommentar by Jakob — 12. september 2016 @ 11:50

  6. @5.
    …og hvor har du så tænkt dig, vi kan rejse hen?

    Kommentar by Bente — 12. september 2016 @ 11:55

  7. De +30% er en god begyndelse. Kan vi få dem til at stemme på DF, NB, DP eller DS (uden stemmespild), så vil mange ulykker kunne undgås ved truslen om at sende nye love til folkeafstemning.

    Hvorfor mon man ikke bare har spurgt folk om de mener der er plads til flere muhammedanere eller om der allerede er for mange?

    Kommentar by Hans Und — 12. september 2016 @ 11:55

  8. Når flertallet lever af andres arbejde og det samme flertal får kløe i godheden så er samfundet fortabt. Kristne værdier som at sørge for sig selv, at mennesker der ikke vil arbejde skal ikke have føden, at der er forskel på dit og mit, og forstå at næstekærlighed kun vedrører det personlige plan, er alt sammen gået tabt i en malstrøm af tomhed, had, misundelse og historieforfalskning. Det ser godt nok sort ud.
    Der diskuteres totalt ligegyldige ting som pensionsalder, nedskæringer af ditten og datten, topskat og hvad har vi. Som at male i maskinrummet på Titanic lige efter grundstødningen.
    Er personligt gået fra at være deltager til at være iagttager.

    Kommentar by River — 12. september 2016 @ 12:07

  9. Fremadrettet bliver det meget dyrt at være skaffedyr i Danmark, ligesom i middelalderen skal der i dag betales aflad til korandyrkerne, det største ønske ville være at national økonomien brød sammen og de retarderede skal til at spise græs i grøftekanten sammen med kulturstøttede nasserne, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 12. september 2016 @ 12:08

  10. En meet stor andel af befolkningen, er aldeles uegnede til at deltage i en informeret, politisk samtale.

    “The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.” – Winston Churchill

    Kommentar by BB — 12. september 2016 @ 12:09

  11. re: Hans Und

    Hvilken grufuld tanke.
    Så havde man fået det forkerte svar, og det ville ifølge Søren Vatpind kunne radikalisere nogle af de indavlede.
    Nej, man stiller spørgsmålene så de giver det politisk korrekte svar.

    Kommentar by Erik — 12. september 2016 @ 12:11

  12. Flygtninge og menneskerettighedskonventionen er blevet markedsført som “de internationale konventioner”, “internationale forpligtelser” mm. Sproget er meget autoriativt så folk har respekt som var det et Milgram forsøg. Ingen fortæller folk, at disse konventioner er frivillige for alle stater og derfor er de underskrevet. Det er kun de vestlige stater og især de vesteuropæiske, der har ratificeres dem og gjort dem til lov.

    Kommentar by Thorsted — 12. september 2016 @ 12:21

  13. Jeg kunne godt ønske mig at der blev “gravet” lidt dybere. Hvordan lød Wilkes spørgsmål? Er det kun bestemte grupper der er blevet spurgt? Er spørgsmålene blevet stillet i forbindelse med andre spørgsmål? Hvorfor er lige netop Wilke blev valgt af Jyllands-Posten?
    O.s.v.
    Meningsmålingerne 1. maj kunne også udlægges tvetydigt:
    http://denkorteavis.dk/2016/ny-maling-viser-at-en-stor-del-af-arbejderne-stemmer-pa-dansk-folkeparti/

    Selveste Uffe Ellemann-Jensen skal engang have været så uheldig at sige noget rigtigt:
    “Statistik er ligesom en bikini – den viser meget, men skjuler det væsentligste”

    Kommentar by Birger Jensen — 12. september 2016 @ 12:28

  14. Ja, fordi medierne er jo helt upartiske og meningsmålingsinstitutterne kan jo ikke finde et hvilket som helst svar på et hvilket som helst spørgsmål

    Kommentar by Ole Kjelmann — 12. september 2016 @ 12:44

  15. Hvordan er spørgsmålet blevet stillet i telefonen?
    Hvor mange har slet ikke villet svare ?
    Har man regnet “DF-faktoren” med der er kendt fra folketingsvalg?
    (Den vil også spille ind her)

    Men bare vent, tallene vil ændres i takt med at kulturberigelserne øges

    Kommentar by jønne — 12. september 2016 @ 12:57

  16. “…DF står alene, blot 32,9 pct af danskerne vil udtræde af flygtningekonvention…”

    5-10 “radikale” muslimer… Det er hvad der DESVÆRRE skal til for at rykke folkestemningen. Nørreport Station, Politikens Hus og Distortion Festival i København… Mon ikke de “radikale” kigger på disse emner..!!!

    PS 500 terrorister i Tyskland og 15.000 radikaliserede i Frankrig.. Hvormange i Danmark??

    Kommentar by ny kommentator — 12. september 2016 @ 12:59

  17. Klik for at afgive din stemme, så bogen Beyond Terrorism kan blive udgivet:http://www.annemariewaters.org/an-appeal-for-two-minutes-of-your-time/
    Jeg har tænkt mig at købe mig et eksemplar af bogen. Med nuværende tempo/kadence på klikkene ser det ud til at ske engang om 50 år, så kan jeg få en julegave 26 dage efter min 105 års fødselsdag i 2066.

    Kommentar by barfbag — 12. september 2016 @ 13:06

  18. I følge flygtningekonventionen har mange af de “flygtninge” der opholder sig i Danmark i dag, forlængst mistet enhver ret til asyl.
    En flygtning kan ikke frivilligt vende tilbage til det land, vedkommende er flygtet fra, uden at miste sin ret til asyl.

    Kommentar by fidibus — 12. september 2016 @ 13:11

  19. Mon ikke svarene også afspejler at spørgsmålende er dumme?

    Det er ikke FN konventionerne der er årsagen til de mange flygtninge, det er EU’s manglende grænser.

    Og stop for muslimer? Der burde vel være stop for alle flygtninge/migranter. Så slipper man også for farcen med at de lader sig døbe osv.

    Kommentar by Zatopek — 12. september 2016 @ 13:15

  20. Formuleringen “det internationale samarbejde, som det er fastlagt i FN’s Flygtningekonvention” er stærkt ledende.

    Meningsmålingen viser desuden, at statsradiofoniens(DR og TV2’s) nær monopol på meningspåvirkning af danskerne virker.

    Statsradiofoniens(DR og TV2’s)dominerer totalt nyhedsformidling og meningsdannelse. Uden statsejede medier ville resultatet formodentlig have været det omvendte.

    Kommentar by A-mad — 12. september 2016 @ 13:24

  21. Der er altid flere der ville holde med DF i en reel afstemning end i en meningsmåling. Det ser vi hvert eneste folketingsvalg. Og i dette tilfælde er der virkelig mange der har svaret ved ikke. Men stadig en skidt måling. Jeg gad godt at se spørgsmålene.

    Kommentar by Phil — 12. september 2016 @ 13:30

  22. Undskyld Wilke. Spørgsmålet, der faktisk blev stillet, er ikke så ledende. Det har dog en bias.
    Der skal ikke meget til at billedet vender. Luk statsradiofonien(DR og TV2) så vender billedet i løbet ½ år! :-)

    Kommentar by A-mad — 12. september 2016 @ 13:41

  23. For at sige det rent ud, folk er ikke bange nok. 33% er nået til ‘konventionsfasen’.

    Fra denne gruppe skal findes den, sikkert meget lille, gruppe der mener (fristet til at sige ‘erkender’) at islam ikke kan behandles som andre grupper i Danmark da den er noget helt unikt i størrelse, fjendtlighed og voldsparathed. Og jeg tror det er den eneste realistiske mulighed for at det her ikke går helt, som i ‘historisk definitivt helt’, galt.

    Dertil skal lægges den betydelige tidsforsinkelse der er mellem befolkningsstemning og politisk handling. Så dagen er ved at være meget sen.

    Kommentar by Moran ya Simba — 12. september 2016 @ 13:54

  24. Enhver bør kunne sige sig selv, at et meningsmålingsinstitut har en database over deres brugere, og kan ringe den procentdel op, som har den holdning, de gerne vil have til at være 67,1%.

    Kommentar by Ole Kjelmann — 12. september 2016 @ 14:08

  25. Det bekræfter bare hvad jeg længe har sagt: Danskerne er idioter der kun forstår at islam betyder krig når muslimer begår terrorangreb, og selv der er de i tvivl!

    Daglige skudepisoder, røverier, knivoverfald, voldtægter, vold, bedrageri, osv forstår de ikke, og selv direkte jihad opfordringer fra imamer der læser ordret op af koranen tror de skyldes sociale problemer.

    Jeg er ked af at sige det, men vi er nødt til at sætte vores lid til at islamisk stat får lært dem at stemme anderledes, for de er tydeligvis de eneste der formår at trænge igennem til dem.

    Når de har skiftet deres facebook profil billede nok gange begynder de vel at blive trætte af det..

    Kommentar by per — 12. september 2016 @ 15:07

  26. Muslimer er opdraget til at følge Koranen. Det tvinger dem til at arbejde hen mod Kalifat overalt på jorden.

    Hvad flygter de fra ??? Muslimske borgerkrige, Islamisk Stat – kort sagt deres elskede Kalifat.

    Koranen plus muslimernes manglende evne og vilje til at uddanne sig, gør at de aldrig kommer videre. Det ses i vores skoler hvor der udtænkes den ene handlingsplan efter den anden, plus der ofres en masse spildte penge til ingen nytte.

    Det er mulig vi kan ændre noget i konventionerne, men vi ændrer ikke Islam og muslimernes tankegang. Derfor er det her en evig kamp.

    Kommentar by k.m. — 12. september 2016 @ 15:07

  27. Læg mærke til meningsmålinger i Tyskland.
    En overraskende stor del af befolkningen vender sig mod Merkels velkommen politik, og Alternative Für Deutchland får masser af stemmer.

    Kommentar by k.m. — 12. september 2016 @ 15:15

  28. http://www.fyens.dk/indland/Overlaege-efter-stormloeb-paa-OUH-Otte-sikkerhedslukninger-den-seneste-maaned/artikel/3067372

    “Søndag aften var personalet på akutmodtagelsen på Odense Universitetshospital udsat for et stormløb, hvor fem personer kom truende ind på hospitalet.

    Den ene blødte kraftigt efter et knivstik i den ene arm, og da personalet ville behandle manden, gjorde de fem personer personalet og patienterne så utrygge, at de blev nødt til at tilkalde politiet.

    Det fortæller ledende overlæge Michael Hansen-Nord.

    – De taler højt, råber og skriger og har en attitude, der virker skræmmende. Heldigvis var politiet der efter få minutter, siger han.”

    *****
    “Sådan er det jo” sagde Margrethe Vestager

    Kommentar by k.m. — 12. september 2016 @ 15:23

  29. Kommentar by River — 12. september 2016 @ 12:07

    Ganske enig. Jeg ORKER jævnligt ikke at deltage. Deltager man mange steder, får man slettet og bannet sine meningstilkendegivelser af politisk korrekte site ejere, hvilket de naturligvis også er i deres ret til, og det bliver værre og værre, som man set det med fjæsbogen med helt hysteriske moderatorer og i det små med 180 grader, hvor man har sat en sindssyg galning til at være uofficiel moderator.

    Kommentar by Knud Madsen — 12. september 2016 @ 15:28

  30. Jeg har to bemærkninger:
    Først undrer jeg mig over den jubeloptimistiske tolkning i JP. Burde de ikke gå i sort ved tanken om, at en trediedel af befolkningen er så grimme højreorienterede, at de vil noget så drastisk som at opsige konventionerne?
    Dernæst det samme spørgsmål som flere andre kommentatorer: Blev der ikke stillet “midter-spørgsmål”, såsom: Bør konventionerne reformerese og/eller fortolkes strammere?
    I givet fald ville afstemningen efter min mening blive langt mere oplysende. Kan nogle give mig klar besked her?

    Kommentar by Christian Neven — 12. september 2016 @ 15:57

  31. Jeg flytter til Polen eller Ungarn. Måske Island?

    Kommentar by Heldigvis ikke svensker! Luk broen! — 12. september 2016 @ 15:58

  32. @ 8 River og 29 Knud Madsen.

    Jeg er aldeles enig med jer. Når et flertal synes, at det er helt fint at holde mindretallet som slaver, så er vi færdige.

    De røde og liberalisterne skriger af grin over os, når vi vil have burkaforbud og den slags. De røde vil bare have os ned i skidtet, og de liberallende vil have håndbroderede boxershorts og fede ben.

    Kommentar by Svend — 12. september 2016 @ 16:07

  33. Korrekt overskrift: Kun halvdelen af befolkningen synes, vi skal overholde Flygtningekonventionen.

    Kommentar by Bastardo — 12. september 2016 @ 16:12

  34. Korrekt overskrift: Kun halvdelen af befolkningen mener, at vi IKKE skal have totalstop for muslimsk indvandring.

    Kommentar by Bastardo — 12. september 2016 @ 16:16

  35. Luk de såkaldte journalistuddannelser.

    Kommentar by Bastardo — 12. september 2016 @ 16:17

  36. 24.Ole Kjelmann. Sådan foregår det garanteret ikke. Det stillede spørgsmål giver det angivne svar +/- 5% point.
    Folk ved ikke, hvad de svarer på/kender ikke FN’s flygtningekonvention, som de islam indvandrings positive vha statsradiofonien (DR og TV2) systematisk har skræmt vælgerne med igennem næsten ½ århundrede.
    Der er selvfølgelig ikke nogen konventioner, der kan forhindre os i at stoppe illegal indvandring.
    De islam indvandrings positive og statsradiofonien (DR og TV2) lyver og spørger aldrig ‘eksperter’, der har en anden mening og fortæller ikke at mange lande ikke tillader asylansøgere at komme illegalt ind i landet.
    Senest har Andreas Kamm fra Røde Kors og Institut for Menneskerettigheder ‘indrømmet’, at vi ikke ifølge ‘konventionen’ behøver at lukke asylsøgere ind i landet, hvis de kommer fra et tredjeland f.eks Tyskland.
    Husk at mange asylsøgere i DK har rejst op til 5-6.000 km næsten udelukkende over land !

    Kommentar by A-mad — 12. september 2016 @ 16:48

  37. Det har altid undret mig, at så mange jøder mistede livet i de tyske udryddelseslejre.
    Hvorfor forlod man dog ikke Tyskland mens tid var?
    Den helt tydelige jødeforfølgelse startede jo allerede midt i trediverne.
    Jeg kan ikke se anden grund, end at jøderne ikke evnede at forestille sig hvad fremtiden ville bringe, eller man nægtede at se realiteterne i øjnene før det var for sent.
    I dagens Danmark er situationen den samme. De fleste har nok en ide om at noget går skævt i vort land, men det går nok, – og vi må jo tænke på de stakkels mennesker som er forfulgte i deres hjemland.
    Dag for dag ser vi tegnene på et samfund i opløsning, men ingen reagerer.
    Kun en folkebevægelse under en stærk leder kan nu redde Danmark, idet befolkningen må rejse sig og gøre det klart for de fremmede at de er gæster, som må skik følge eller land fly.

    Kommentar by Rodina — 12. september 2016 @ 17:13

  38. “Ingen fortæller folk, at disse konventioner er frivillige for alle stater og derfor er de underskrevet….”

    “Folk ved ikke, hvad de svarer på/kender ikke FN’s flygtningekonvention, som de islam indvandrings positive vha statsradiofonien (DR og TV2) systematisk har skræmt vælgerne med igennem næsten ½ århundrede….”

    Det er her hunden ligger begravet. En mængde danskere forbinder ikke ulykkerne med politik og jura. Udlændingeloven fra 1983 har de aldrig hørt om. De ved ikke, at Marianne Jelved, Sven Auken og Gammeltoft Hansen har forårsaget elendigheden – horder af snyltere, voldtægt, mord, bandekrig, ritualmord. Og skod-tv arbejder i døgndrift på fordummelse af seerne.

    Er der nogen, der husker ordet “folkeoplysning”?

    Kommentar by Torben Snarup Hansen — 12. september 2016 @ 17:20

  39. “Ingen fortæller folk, at disse konventioner er frivillige for alle stater og derfor er de underskrevet….”

    “Folk ved ikke, hvad de svarer på/kender ikke FN’s flygtningekonvention, som de islam indvandrings positive vha statsradiofonien (DR og TV2) systematisk har skræmt vælgerne med igennem næsten ½ århundrede….”

    Det er her hunden ligger begravet. En mængde danskere forbinder ikke ulykkerne med politik og jura. Udlændingeloven fra 1983 har de aldrig hørt om. De ved ikke, at Marianne Jelved, Sven Auken og Gammeltoft Hansen har forårsaget elendigheden – horder af snyltere, voldtægt, røveri, bandekrig, ritualmord. Og skod-tv arbejder i døgndrift på fordummelse af seerne.

    Er der nogen, der husker ordet “folkeoplysning”?

    Kommentar by Torben Snarup Hansen — 12. september 2016 @ 17:21

  40. 39 17:21 Tror ikke du skal regne med det:

    https://youtu.be/bTV5uHxlbpQ (55.379 views since yesterday)

    Kommentar by Ole Kjelmann — 12. september 2016 @ 17:33

  41. per — 12. september 2016 @ 15:07

    “Jeg er ked af at sige det, men vi er nødt til at sætte vores lid til at islamisk stat får lært dem at stemme anderledes, for de er tydeligvis de eneste der formår at trænge igennem til dem.”

    Fra sammenhængen må du mene danskere/vesterlændige med ‘dem’ og så er jeg helt enig. Vi har jo brug for mange nye begreber i vores nye absurde verden. Eet begreb jeg finder logisk er Daniel Pipes’ ‘education by murder’. Folk I vesten VIL ikke lære fra andet end blodige overskrifter. Det er også derfor du og Morten – – – ikke kan anslå ‘vores’, alm. europæeres, voldspotentiale nu. Der kan komme et hysterisk stemningsskifte i Europa og der er så småt tgen på det, fra Brexit til åben tale om risiko for borgerkrig i Frankrig til tyske opfordringer til at have forsyninger til en uge liggende til Østeuropas mere og mere klare tale til Berlin og Brussels. Men de fleste vil ikke lære fra andet end bunker af lig.

    http://www.danielpipes.org/1126/education-by-murder

    Kommentar by Moran ya Simba — 12. september 2016 @ 17:34

  42. “Ingen fortæller folk, at disse konventioner er frivillige for alle stater og derfor er de underskrevet….”

    Det ligger jo implicit i definitionen på national suverænitet

    Kommentar by Moran ya Simba — 12. september 2016 @ 17:35

  43. Somebody got a lot of word eating to do, what a ridiculous thing to do :D lol till the end of eternity.

    Kommentar by Ole Kjelmann — 12. september 2016 @ 17:37

  44. Rodina — 12. september 2016 @ 17:13,

    Helt enig i dine betragninger. Det her er et vigtigt psykologisk fænomen (og slog fx mange ihjel 11. september. De fik gudhjælpemig at vide ‘gå tilbage til jeres arbejde’ efter det første fly var styrtet ind i et tårn. Dem der gjorde det…)

    https://en.wikipedia.org/wiki/Normalcy_bias

    Kommentar by Moran ya Simba — 12. september 2016 @ 17:41

  45. 36 16:48 Kan det passe at Kamm også arbejder på rigshospitalet i Glostrup, altså har han flere jobs?

    Kommentar by Ole Kjelmann — 12. september 2016 @ 18:19

  46. http://www.tvsyd.dk/artikel/efter-uro-i-haderslev-kraever-politiker-mere-politi-straks

    “Der har i weekenden været en del uro i Haderslevs natteliv, hvor blandt andet to betjente måtte trække sig tilbage, fordi de blev truet. Der har været hærværk mod biler, hvor to biler udbrændte.”

    *****
    Hvor er vi henne når ikke engang politiet kan forsvare sig selv?

    Kommentar by k.m. — 12. september 2016 @ 18:42

  47. Én af de faktorer, vores side for alvor undervurderer, er den, at rigtigt mange danske familier nu er i familie med muslimske mænd, i form af svigersønner og svogre. Det har en langt større indflydelse, end vi har været villige til at erkende, og er også en effekt, Marianne Jelved forstår og ved vil fremme hendes sag efterhånden. Muslimske mænd spreder i høj grad deres sæd til danske familier og ændrer derfor deres holdning.

    Og derfor – også derfor – er borgerkrigen utænkelig, Moran. Mon ikke du begynder at erkende det?

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 12. september 2016 @ 19:34

  48. Vi skal være glade for de 37 %. Det er mange, modige og trofaste mennesker med hjerte.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 12. september 2016 @ 19:38

  49. 46 – K.M. Hvor vi er henne spørger du?
    På herrens og lars tyndskids mark sammen med en kvabset citronmåne som med panikken lysende ud af øjnene fumler med sin lavpris-maskinpistol.

    Kommentar by Black Watch — 12. september 2016 @ 19:45

  50. Jeg har lige erfaret noget, der fryder mig. Baggrunden er:
    Jeg kommer fra et udkantshul i Danmark, en stat i staten, hvor vi børn fik lov at lege med skydevåben. Lige fra de sædvanlige flitsbuer til en armbrøst, videre til luftbøsser og jagtrifler.( – vi har altså alle overlevet!) Jeg tænkte tiden var moden til at tage dén tråd op og ville melde mig ind i en skytteforening. Men tænk jer, der er pludselig opstået en ret langt venteliste til skytteforeningerne… Jeg tolker det sådan, at mange danskere, der har “lugtet lunten” ikke taler så højt, men handler i stedet. Forbereder sig. Det var en trøst at erfare, når man er ved at stirre sig blind på de kulsorte skyer i horisonten.

    Kommentar by Margrethe — 12. september 2016 @ 19:55

  51. “Og derfor – også derfor – er borgerkrigen utænkelig, Moran. Mon ikke du begynder at erkende det?”

    Grunden til at vi to ikke kan blive enige om det her er at vores respektive vurderinger er reflektioner af vores meget forskellige temperamenter. Jeg kunne føre krig om ikke med samme evner (det har jeg ingen ret til at hævde) så med samme brutalitet som Zhukov, for at forhindre et islamisk Europa. Du er mere af Scavenius skolen. Hvis jeg havde magt til det, ville jeg gå ligeså langt som situationen krævede, og det ville koste floder af blod. Det kan jeg så beklage i mit stille sind. Historie er spændende at læse om men brutal at gennemleve. Østfronten i WW2 er måske ikke den dårligste model:

    “Probably only a dictatorship as savage as Stalin’s, and a people as inured to barbarism as the Russians, could have broken Hitler’s power. The story of how they did so has never been one for weak stomachs.”
    http://historyimages.blogspot.dk/2009/12/raw-images-from-russian-front.html

    Det er et spørgsmål hvem der kommer til magten, i Danmark og hos stormagterne. Forstået i en kørende krigssituation ville jeg acceptere at folk blev skudt for din defetaisme. Det er naturligvis hverken en trussel eller ønske om at noget skidt skal tilkomme dig. Det er et udtryk for at vi kommer fra forskellige universer.

    Kommentar by Moran ya Simba — 12. september 2016 @ 19:55

  52. Partiet, der blev stiftet for 20 år siden på ruinerne fra Fremskridtspartiet, står nemlig til at blive landets andetstørste parti med 21,1 procent af stemmerne. Ved valget i 2011 fik partiet 12,3 procent af stemmerne.

    DF fik ca.21,1 procent af stemmerne ved seneste valg.
    Det er noget af et spring op til de 32,9 procent der ifølge måling vil ud af konventionerne.

    Enten er DF gået meget frem siden valget, eller også er der mange vælgere fra andre partier der stemmer for at træde ud af de omdiskuterede konventioner.

    Ergo står DF ikke alene, men løgnepressen kører for fulde omdrejninger.

    Kommentar by k.m. — 12. september 2016 @ 19:56

  53. Borgerkrig er ikke utænkelig, nærmere uundgåelig.
    Man kan så tænke over hvem løbet kommer til at pege på. Der er desværre mere end Een fjende i Danmark.
    I dag er der flere landsskadelige elementer iblandt os end der var under besættelsen 1940-45, så næste krig bliver helt anderledes.

    Kommentar by k.m. — 12. september 2016 @ 20:09

  54. k.m. — 12. september 2016 @ 20:09

    Hellere borgerkrig end islamisering. Og det er ikke sagt i afmægtig affekt.

    Kommentar by Moran ya Simba — 12. september 2016 @ 20:14

  55. Jeg synes, tallene er strålende, og at der er al mulig grund til optimisme. At så mange danskere er villige til at slagte den hellige ko, som FN er blevet, er helt enestående. I kan bande på, at for ti år siden ville der have været tale om et perifært mindretal. Alene spørgsmålet ville dengang have været utænkeligt.

    Er respondenterne tilmed et dækkende udsnit af befolkingen, kan man roligt regne med, at op imod 10 procent er for flygtningekonventionerne alene af den grund, at de overhovedet befinder sig her.

    For mig er tallene derfor en festdag.

    Kommentar by Arne Torp — 12. september 2016 @ 20:26

  56. > 47. Morten 12. september 2016 @ 19:34

    Ja, plus vi måske har undervurderet “den marxistiske feministiske hvidhedsforskning” (Skadegård Thorsen familien/GLOBAL CSR/FRONT, Henrik Marstal og mange flere). Der er nok ikke mange, uden en universitets uddannelse, der helt forstår hvad de ævler om – men de fleste har sikkert fattet ‘hvide’ mennesker er skyld i alt dårligt.

    Mon ikke alle med en ‘ikke dansk’ ægtefælle (inkl. børn / adopterede) føler sig ramte og køber postulatet?

    http://www.avisen.dk/vred-rohde-til-stoejberg-min-mor-ville-ikke-kunne-bl_342441.aspx
    http://politiken.dk/debat/profiler/marstal/ECE3026533/lad-os-goere-op-med-at-den-hvide-race-er-normal/
    Danskerne vil have færre asylansøgere 27.06.16
    http://www.altinget.dk/artikel/145690-danskerne-vil-have-faerre-asylansoegere

    Kommentar by anno — 12. september 2016 @ 20:33

  57. Hvor mange procenter vil afsværge nato? Som er betydeligt værre end diverse ligegyldige internationale lovtekster.

    Kommentar by Nielsen — 12. september 2016 @ 20:35

  58. Hvis man vil redde Danmark, må man tage opgøret med de forræderiske danske kvinder. Mænd må finde sammen, solidarisk, liberalisme og anden kræmmeradfærd må lægges på hylden. Redningen kommer næppe fra de erklæret borgerlige.

    Kommentar by Kim Poulsen — 12. september 2016 @ 20:43

  59. Det ville jo være rart med kønsfordeling på disse tal, ikke?

    Kommentar by Kim Poulsen — 12. september 2016 @ 20:45

  60. “Sjukov” … “Østfronten” … Nu ved jeg, det rabler for dig, Morani.

    Pudsigt nok læser jeg i disse dage en bog om blandt andre Sjukov og Østfronten. Men det kommer knapt nok sagen ved.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 12. september 2016 @ 21:05

  61. Morten – – – — 12. september 2016 @ 21:05

    Du er en kujon, længere er den ikke.

    Kommentar by Moran ya Simba — 12. september 2016 @ 21:19

  62. 47 Morten
    “Én af de faktorer, vores side for alvor undervurderer, er den, at rigtigt mange danske familier nu er i familie med muslimske mænd, i form af svigersønner og svogre.”

    Jeg har ikke fået noget indtryk nogen steder af, at danske kvinder vælger muslimske mænd. Det er sjældent, man ser sådan et par på gaden. Og danske mænd, der tager en muslimsk pige som mage, synes endnu mere usandsynligt. Du skriver “rigtig mange danske familier”, men jeg tror nu at det er et ret lavt tal. Har du noget belæg for påstanden?

    Kommentar by JK — 12. september 2016 @ 21:47

  63. Blot 32,9? Ja, altså tallet er da for lavt, men det er trods alt 1/3 – det går fremad…

    Kommentar by Johnson — 12. september 2016 @ 21:52

  64. Hvis man tager højde for mediernes manipulation, politikernes violinspilleri, frygten for social stigmatisering og uddannelsesinstitutionernes indoktrinering, så er små 33% faktisk overraskende fint. – Og der er jo nok et mørketal, eller en DF-effekt, som det påpeges i kommentarsporet.

    > Kommentar by Kim Poulsen — 12. september 2016 @ 20:43

    Du har sædvanligvis ret. Det at være ‘borgerlig’ er tæmmeligt diffust – det kan være alt fra radigal over Kristian Jensen’sk venstremand til Krarup’sk DF’er. Så at være ‘borgerlig’ kan mildest talt være mange ting. At være ‘dansker’, en ‘mand’, en ‘kvinde’ eller ‘nationalkonservativ’ er derimod langt mere håndgribeligt og definerbart. Den store udfordring er praktikken, nemlig hvordan skabes fællesskabet (og hvad er vi helt præcist fælles om?) – og ikke mindst – hvordan vedligeholdes og udbygges dette fællesskab?

    Kommentar by Polka Charlie — 12. september 2016 @ 22:57

  65. “Men jeg tror faktisk, at der er lidt flere danskere, der er ballade magere.”; “Uden at vide det, så tror jeg at de fleste muslimer er flinke.“; “De er sgu nogen flink menisker muslimer hvorfor smide dem ud af Danmark”

    Den var go:
    Ud af dk. Jo: Fordi Islam er uforenelig med grundloven
    Og ifl §69 er den afvigende religion ikke nærmere optaget ved log som det foreskrives at Justitsminister skal opsætte som lovforslag, hvilket ikke er gjort.

    De flinke muslimer skal ud af Danmark”

    og så lige:
    Forræderen har højest et år at leve i, siges der:
    Se Tuben inden det forsvinder.
    https://youtu.be/HoBL7fqOVcQ

    Kommentar by Sindsro — 12. september 2016 @ 22:59

  66. Ja, islam ER fjende af Danmark og alle andre lande, der ligner. Muslimer skal naturligvis ikke have adgang til vores land. Som Mogens Glistrup ganske rigtigt gjorde opmærksom på: Muhammedanere slår os ihjel, når de bliver mange nok. Og det bliver de! Med Søren Pinds, Helle Skatteåls og Pia Kjærgårds vedvarende import af de fremmede barbarer.

    Kommentar by Nielsen — 13. september 2016 @ 00:08

  67. jamen hvis flertallet af danskerne vil have et fordummende sharialand, så skal de da bare beholde den mening……men så er klokken også slået for demokratiet og friheden. så slutter parlamentarismen på den ene eller anden måde, og dumheden kommer i højsædet.

    Kommentar by Michael Unna — 13. september 2016 @ 08:45

  68. 58 Kim Poulsen

    Hvor stor rabat vil du tildele de forræderiske mænd?

    Kommentar by M — 13. september 2016 @ 11:46

  69. @ #62 JK

    Tallet skal ikke være højt. Det skal bare være højt nok, og det er det. Iblandt ser man konstellationen muslimsk mand/dansk kvinde. Ægtepar sjældnere en “kærester”. I Underdanmark er det ikke så sjældent.

    Hvis du vil have tal for det, kommer du for lidt ud. “Tal” er ikke lige så gode, som de observationer, man umiddelbart gør, når man færdes blandt mennesker. Og: Tallene findes ikke. En muslim bliver ikke regnet for en udlænding, når han bor her.

    De mennesker, der kan forventes at være på vor side, stammer især fra Underdanmark. Det er derfor det har betydning, at muslimske mænd, som man skal have diplomati med, og måske ligefrem sympati for, bliver en del af enhver familie.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 13. september 2016 @ 12:04

  70. Moran … du er en hund, der gør :) – Og den slags bider som bekendt ikke.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 13. september 2016 @ 12:06

  71. -> M — 13. september 2016 @ 11:46:

    Forræderiske mænd bør ikke have rabat – men det er ikke afgørende. Det vigtige er at fatte kvinders forræderiske natur, når de er en del af samfundet. Deres interesse er kun eget afkom – og deres bidrag til samfundet er splittelse og egoisme – i jagten efter en endnu bedre han til deres børn. Det er mænd, som skaber og vedligeholder samfund.

    Kommentar by Kim Poulsen — 13. september 2016 @ 13:28

  72. Morten – – – — 13. september 2016 @ 12:06,

    Hold nu bare kæft din hankælling. Hvis jeg havde respekt for dig ville jeg foreslå at vi afgjorde det i bokseringen. Men det duer ikke med gamle østrogen-dankere som dig.

    Kommentar by Moran ya Simba — 13. september 2016 @ 13:35

  73. Afgør om der bliver borgerkrig? Det skal tiden nok afgøre.

    – En udfordrer vælger ikke “våben”, så det bliver i givet fald ikke kampsporten boksning, da jeg formoder, du vil have fordel af erfaringen, mens jeg aldrig har haft boksehandsker på.

    Men så får du da din borgerkrig. Krig mod dine egne … Det er vel i egentligste forstand borgerkrig. Og det bliver så med statsgaranti den eneste “borgerkrig”, du får. “I am impressed, mr. Bond”.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 13. september 2016 @ 18:33

  74. “– En udfordrer vælger ikke “våben”, så det bliver i givet fald ikke kampsporten boksning, da jeg formoder, du vil have fordel af erfaringen, mens jeg aldrig har haft boksehandsker på.”

    Jeg FRAvalgte jo netop det da jeg lavede et (stærkt) formodet gæt om at det ikke ville være rimeligt. Men du vælger bare, IQ prøve, matematik, armbøjninger. Vi kan squ også løbe om kap lol :-) :-)

    Du kan også udfordre mig i fransk oversættelse eller latinske verber, med eller uden ordbog. Så vinder du squ nok lol

    Pick your weapon :-p

    Kommentar by Moran ya Simba — 13. september 2016 @ 18:37

  75. Men okay, cool nok. Jeg synes du burde ‘mande’ lidt op og det er måske fremgået. Du er hjertens velkommen til at mene om mig hvad du vil. Vi får se med den borgerkrig.

    Det interessante er at hvis de fleste danske mænd er som dig, får du ret. Og er de fleste som jeg, får jeg ret :-)

    Kommentar by Moran ya Simba — 13. september 2016 @ 18:39

  76. Nej, ikke noget af det. Mener du det? :) Ville det give nogen mening for dig med en dyst? Jeg har ikke lyst til en “hadets kamp” eller noget i den stil. Brækkede næser og ituslåede tandsæt er jeg ganske rigtigt blevet for gammel til. Jeg forstår ikke formålet, men jeg er da aldrig gået af vejen for en god gammeldags brydekamp :)

    “Der var kun én måde, de kunne afgøre deres uenighed på …” :)

    Problemet er, at vi nok netop ikke kan afgøre vores uenighed på denne måde. Vi skilles nok lige uenige, uanset udfaldet.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 13. september 2016 @ 18:49

  77. Vi krydsedes. Altså … du forestiller dig, at alternativet til borgerkrig er passivitet? Det er ikke det, jeg taler om. Om jeg formår at gøre noget, vil tiden vise. Men det håber jeg da, jeg gør.

    Ånden er redebon, men kødet er ganske rigtigt skrøbeligt. Vi er alle under pres. Dem, der har ressourcer, har ingen idéer. Og dem, der har idéer, har ingen ressourcer.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 13. september 2016 @ 18:54

  78. Morten – – – — 13. september 2016 @ 18:49,

    En ærlig brydekamp, det går jeg ikke af vejen for :-) Kim kan udveksle kontakt info. Iøvrigt ingen ‘had’ fra min side men irritation over hvad jeg ser som din verdensfjerne holdninger og lidt fimsede stolthed der forhindrer dig i at indrømme at det ser ud som om jeg har ret.

    Mere generelt har jeg det sådan at jeg finder mig ikke gerne i fornærmelser (som at blive kaldt hund) og mener at det næsten totale fravær af fysiske konsekvenser har gjort ‘white collar’ (akademikere) mænd i vesten mere feminine og intrigante (ting jeg hader hos mænd) og det synes jeg er en fejl. Ideen om at man ikke kan være ‘intellektuel’ (i traditionel forstand; at tjene pengene ved hovedarbejde) og fysisk modig er i mine øjne tilbagevist af historien, en del af feminiseringen af mænd og dermed vores problemer idag.

    Vi kan mødes til en brydekamp og en øl bagefter? No ‘hate’ :-)

    Kommentar by Moran ya Simba — 13. september 2016 @ 18:59

  79. Okay, så :)

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 13. september 2016 @ 19:00

  80. Har spurgt Kim om han vil udveksle kontakt info. Glæder mig til at se hvad du har at byde på. Respekt at du accepterer :-)

    Kommentar by Moran ya Simba — 13. september 2016 @ 19:06

  81. I lige måde! :)

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 13. september 2016 @ 19:07

  82. Jeg har også givet tilladelse til udlevering af min e-mailadresse. Så korrespondancen fortsætter pr. e-mail. Jeg tjekker ud herfra. Vi mailes!

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 13. september 2016 @ 19:13

  83. Tak for linket, som jeg først fik set og hørt nu, 40. Ole Kjelmann — 12. september 2016 @ 17:33.
    Efter det indslag burde løgnepressen være totalt afsløret og dens journalister burde nu stå sidst i arbejdsløshedskøen!
    Hvorfor er den afsløring af løgnepressen ikke mere kendt?
    Kan løgnepressen efter denne totale afsløring fortsat regere landende som dens journalister finder for godt?
    Den eneste amerikanske tv-station jeg kan se er CNN og de bliver mere og mere agressive i deres tilsvining af Donald Trump og deres propaganda for Hillary Clinton bliver mere og mere udspekuleret og massiv.
    Jeg håber amerikanerne kan gennemskue det og/eller undlader at se CNN?

    Kommentar by A-mad — 14. september 2016 @ 09:13

  84. min stemm er JA

    Kommentar by Finn overgård — 27. august 2017 @ 17:27

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper