14. september 2016

Helmuth Nyborg: Indvandringen skaber en lav iq-underklasse, der ikke kan forsørge sig selv

“Jeg er ikke højre-, men fremtidsorienteret amatørdemograf”, skriver Helmuth Nyborg, og går i rette med Søren Pind og de systemtro. Tabuet forsvinder ikke, men før tankerne trykkes, vil intet ske. Kronik af Helmuth Nyborg i Jyllands-Posten – Indvandringens konkrete risici.

“Lad os da et øjeblik være dødsens alvorlige og spørge kritikerne, hvordan de helt konkret vil løse følgende borgerkrigsfremmende problemer:

Om generelle og religiøse problemer dette:

Dansk iq er normalfordelt omkring 97 og har en spredning på 15. Ikkevestlig lav-iq 86. Indvandring sænker gennemsnittet, øger spredningen og øger generelt forskellen mellem rig og fattig.

Meisenberg-reglen siger, at gdp falder med 9 pct. for hvert faldende iq-point, og endvidere at den fulde effekt først ses årtier senere. Danmark har gennem de seneste 10 år lidt under afsvækket økonomisk udvikling. Markante grønthøsterbesparelser finder derfor sted i øjeblikket. Denne ouverture til et muligt nationalt socioøkonomisk kollaps skyldes bl.a. stigende udgifter til ikkevestlig lav-iq-indvandring.

Der er et omvendt forhold mellem iq og sociale patologirater. Lav-iq-indvandring betyder derfor bl.a. mere kriminalitet. Overordnet er kriminalitetsraterne faldende, men ikkevestlige indvandrere er stærkt overrepræsenterede i statistikkerne.

Dansk retroanalyse antyder, at der vil være trekvart million ikkevestlige med iq under 90 i Danmark inden 2072. De kan kun bestride de simple job, der nu outsources eller automatiseres bort, og vil være fremtidens sociale tabere på permanent overførselsindkomst. …

Inden 30 år vil folkeskolen være domineret af ikkevestlige børn. Størstedelen vil forlade skolen uden en kvalificerende afgangseksamen. De vil ikke kunne forsørge sig selv i et højteknologisk samfund. … Antallet af elever, der forlader den rumlende folkeskole som funktionelle analfabeter, stiger eksponentielt. Børn har en forbløffende præcis idé om, hvem der er kloge og dumme i klassen. Folkeskolens inklusionspolitik konfronterer dagligt lav-iq-elever med nederlag. God pædagogik eller umenneskelig konfrontation?

[…]

Kritikernes mavesug, symbolpolitik, benægtelse, muslimsk FN-kritik af europæisk politik og de obligatoriske angreb på skinger retorik løser ingen af disse alvorlige problemer. Vore børn fortjener konkrete forslag til løsninger, fulgt op af effektive politiske handlinger.

Nu!”

Oploadet Kl. 10:26 af Kim Møller — Direkte link26 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/76113/trackback

26 Comments »

  1. Helmuth Nyborg har ret, men det skal ikke reduceres kun til IQ! Hvis horder af høj IQ japanere strømmede ind i landet, bør modstanden være lige så stor. Den danske nation er uløseligt forbundet med den danske etnicitet.

    Danmark som etnostat!

    Kommentar by Aslak — 14. september 2016 @ 10:40

  2. -> Ole Kjelmann

    Jeg har slettet din kommentar. Vil du poste Youtube-links, så gør det i OT-tråden.

    Kommentar by Kim Møller — 14. september 2016 @ 10:57

  3. 10:57 Ok, du ønsker altså ikke debat herinde, kan jeg forstå?

    Kommentar by Ole Kjelmann — 14. september 2016 @ 11:00

  4. Jeg vil sige, at det er svært at kommentere i en hyperlinktekst, hvis man ikke må bruge hyperlinks.

    Kommentar by Ole Kjelmann — 14. september 2016 @ 11:02

  5. Men jeg har intet problem med at blive censureret, det betyder I-N-G-E-N-T-I-N-G.

    Kommentar by Ole Kjelmann — 14. september 2016 @ 11:03

  6. Ping KimMøllerobject.com:

    Der er den lille hage, at efter jeg nu har postet det, så optræder det ikke i samletråden.

    Kan vi eventuelt slette samletråden, og gøre den en del kommentarer kortere, så vi andre også kan kommentere i den tråd?

    transferring data .. waiting for ping ..

    Kommentar by Ole Kjelmann — 14. september 2016 @ 11:11

  7. Må også lige igen sige, at jeg forstår ikke det der sorteringskriterie: youtubevideo?? Hvilket kriterie er det? Youtube.com er en adresse på internettet, youtubevideoer er videoer uploaded til denne adresse og indholdet er videoer, som er et medie, hvorpå der kan være alt, en optagelse af Hillary Clinton eller en god sang. Jeg kan ikke se problemet med at det er et youtubevideolink man skriver i sin hypertekst, kan jeg ikke få en forklaring på dette kriterie?

    Kommentar by Ole Kjelmann — 14. september 2016 @ 11:29

  8. Det er ikke overraskende, og man kan kun give professor Nyborg fuldkommen ret.

    Jeg tror at selv normalt begavede danskere udmærket forstår konsekvensen af at udskifte den danske befolkning med masseimporterede primitive, fortrinsvis muslimske, ikke-vestlige migranter med en meget lav IQ.

    Den Danske Forening har advaret om dette katastrofale udfald siden 80’erne.

    Kommentar by Holger — 14. september 2016 @ 11:30

  9. ->OK: Jeg kan intet se i “Nye Tips” , http://www.uriasposten.net/nye-tips

    Mvh Kimpo / sysadmin

    Kommentar by Kim Poulsen — 14. september 2016 @ 11:38

  10. Helmuth Nyborgs forskning er ikke velkommen, fordi den ikke underbygger multikulturen som paradiset. Sådan et havareret subjekt, der taler vor undergang op, kan jo risikere, at have ret, og hvis han får ret, hvad skal vi, der står tilbage, som de sidste dages idioter så gøre. For freden og den gode tones skyld luk endelig munden på ham.

    Kommentar by Menig 442 — 14. september 2016 @ 11:44

  11. Helmuth Nyborg har jo haft mange problemer i universitetskredse, hvor påstanden er, at han ikke kan regne, og at hans statistik ikke holder.

    Det kan jeg ikke vurdere kvalificeret, men da emnet er meget politisk, kan man jo let forestille sig, at der er andre grunde til modstanden i akademiske kredse.

    Jeg kan dog let se en masse grunde, baseret på kultur (opdragelse), som gør, at folk med mellemøstlig baggrund (især de religiøse) fremstår som stærkt underfrankerede.

    Kommentar by mb — 14. september 2016 @ 11:51

  12. Virkeligheden bliver endnu værre hvis man går i dybten med IQ forskning.

    Flynn – effekten ( som godt nok er omdiskuteret men tydelig i den vestlige verden ) tilskriver at IQ skal stige med 3 point hvert 10´ende år. Regnes denne naturlige stigning med har vi ikke blot en nedgang men en regulær tilbagegang – med andre ord vi er kollektivt blevet dummere!

    Kommentar by Santor — 14. september 2016 @ 12:14

  13. Det vi kalder kulturforskelle skal i reglen forklares med forskelle i miljøet som opdragelse. Dette har været den officielle forklaring på alle problemer. Ser man på grundforskning i genetik er der dog et andet billede, der er ved, at aftegne sig. Vi udtrykker vores genetik i vores miljø. Vores genom er aktivt hele tiden i vores interaktion med vores omverden så hvad, der er biologisk grundlag for, at “lære” kommer til udtryk. Muslimer er måske født med en klanorganisation med ære og skam følelser, som udtrykkes i deres opvækst. Der er nok ikke et biologisk grundlag for en anden social organisation med andre værdier. Troen på, at de kan få andre værdier uden islam er nok meget naiv. Det samme med intelligens og “social arv”. Vi kan pumpe en masse midler ind i programmer med uddannelse hvor vi forsøger, at skabe nye rammer i den tro, at folk kan ændre sig men det biologiske/genetiske grundlag er der ikke. Jeg har hørt og læst forskellige steder genetikere udtrykke bekymring over konsekvenserne af den grundforskning de står med. Specielt efter 2012 hvor man fandt ud af, at den meget store del af DNAet man kaldte “junk DNA” hvor den største forskel ligger mellem etniske grupper og som man troede ingen betydning havde, nu viser sig, at være regulatorer for DNA regulering og udtryk. Så, vi deler de samme gener, men vi udtrykker dem forskelligt i vores miljø. Dette vil blive bedre forstået de kommende år og der vil nok vise sig, at kulturforskelle er biologisk funderet.

    Kommentar by Thorsted — 14. september 2016 @ 12:18

  14. IQ-geniet Søren Bilderberg Pind er heldigvis totalt ligeglad med virkeligheden. Søren Bilderberg kører den ind med postmoderne skyld og skam. Vi er alle dumme. Undtaget Søren Bilderberg.

    Kommentar by tilfældig — 14. september 2016 @ 12:47

  15. Måske skulle indvandrere bare ikke gå på gymnasiet, for de trækker jo danskerne ned, fordi der hele tiden skal tages specielle hensyn til disse problemfolk! Der er evig og altid problemer med folk fra Arabien, Tyrkiet og Afrika!

    Man kan ikke proppe mere hjerne ind i disse folkeslag, fordi man sætter dem i samme klasse som de hvide, og derfor bør vi hurtigst muligt gøre kort proces og sige, at indvandrere skal placeres i særlige skoler og gymnasier, for det kan immervæk ikke være rigtigt, at danske børn og unge skal tynges ned af disse individer, som ret beset slet ikke hører hjemme i civilisationen. Det viser de jo hver dag overalt i Vesten og Mellemøsten.

    Kommentar by Kuffar — 14. september 2016 @ 13:18

  16. -> Ole Kjelmann

    Din tid på Uriasposten slutter i løbet af de næste 24 timer, med mindre du overrasker mig positivt. Jeg gider ikke ikke debattere, hvorvidt det er rimeligt at smide et link til en Youtube-sang ind i en tråd om Merete Riisager. Jeg gider ej heller bruge dyrbar liv på at forklare dig, at tre kommentarer i samme tråd på tre minutter er no-go uanset hvad.

    I sidste uge pralede du med dine debat-evner, men jeg synes du er langt under middel. Man er ikke en god debattør fordi man har set en Alex Jones-video, og synes han har så meget ret, at linket skal ud i tråde omhandlede alt andet. Hvis man ikke er en troll, så er man en belastning, og den går ikke i længden.

    Jeg banner ikke kommentatorer, der reagerer i vrede eller dummer sig lidt, men gider ikke sidde i mine pauser på job, og scanne kommentarsporet for dine OT-links. Ret ind eller forsvind.

    Kommentar by Kim Møller — 14. september 2016 @ 13:33

  17. Men de fleste offentligt ansatte laver ikke koblingen mellem indvandring og offentlige nedskæringer.

    Jo mere indvandring fra lav IQ lande jo større offentlige udgifter. Dette må nødvendigvis omsættes i højere skatter, lavere offentlig vækst på andre områder eller en kombination af begge dele.

    Her ligger en stor kommunikationsopgave gemt som jeg ikke tror de ultrablå har løftet endnu!

    Kommentar by Sigwar — 14. september 2016 @ 15:25

  18. Jeg kan godt forstå at du gerne vil banne mig. Jeg har aldrig oplevet andet fra nogen debatredaktion, moderator, blogger eller noget andet forum jeg har været i.

    Det er klart, da jeg lukker hver eneste tråd og ikke ser, at der er modstand tilbage, hver gang.

    Kommentar by Ole Kjelmann — 14. september 2016 @ 15:50

  19. -> Ole Kjelmann

    “Jeg kan godt forstå at du gerne vil banne mig. Jeg har aldrig oplevet andet fra nogen debatredaktion, moderator, blogger eller noget andet forum jeg har været i.”

    Det forstås. Med baggrund i tre OT-kommentarer efter advarslen tidligere i dag, er du hermed bannet fra Uriasposten til 1. december.

    Kommentar by Kim Møller — 14. september 2016 @ 16:14

  20. “Størstedelen vil forlade skolen uden en kvalificerende afgangseksamen.”

    Nej da! Til den tid har vi skam sænket kravene, så alle får en god karakter :) Intet dér at bekymre sig om.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 14. september 2016 @ 19:19

  21. Ang. lav IQ … kald mig bare fordomsfuld:

    http://lokalavisen.dk/politiet-jagter-denne-udenlandske-gerningsmand—del-gerne-efterlysningen-/Politi/20160914/artikler/160919607?trackid=Jp%20lister%20seneste

    Kommentar by Hr. Naturli' — 14. september 2016 @ 21:34

  22. Ole Kjelmann — 15:50 “Det er klart, da jeg lukker hver eneste tråd og ikke ser, at der er modstand tilbage, hver gang.”

    Ole Kjelmann, jeg har aldrig i mine indlæg gennem årene på forskellige medier, derunder msm fora, lagt fingrene imellem indholdsmæssigt. Jeg har (næsten) aldrig tøvet med at stå ved og forvare mine eller andres ret til at have “ekstreme” holdninger, jeg forsvarer selv nazister mod falske anklager, og er stærkt zionistkritisk. Det er dog beskedent hvor mange gange jeg er blevet banned, bortset fra “Den Frie” avis Information – men der er der at bannings og moderationsproblem som højre og venstre for en gangs skyld er enige om er latterligt.

    Det at man bliver banned er ikke i sig selv bevis på ens egne fortræffeligheder eller ens argumenters styrke.

    Jeg håber at du ikke stikker halen mellem benene, bravt accepterer dit ban, og vender tilbage med bedre manerer. Det er nok mest det det drejer sig om. Jeg kan godt lide dine links osv. men man må lade Kim bestemme blogpolitikken. Der er ikke tale om censur her, det bevidner mange af mine egne indlæg som stadigvæk er på Uriasposten, selv efter hele kliker af debattører ønskede mig banned og fordømte og forbandede “jødehaderen” i tide og utide. Og hvis der er noget som kan værende belastende for en blog, så er det antizionistiske skriverier, historisk revisionisme og det nærmeste man kommer på at være erklæret Nazist; at man vover på at lægge vægt på det arvebiologiske / etniske / racemæssige. Det skulle ikke en gang undre mig hvis Kim er gået glip af en del økonomisk opbakning på grund af det åbne kommentarspor. Jeg er klar over du ikke kan svare, men jeg håber du læser det her og dropper vreden og offerattituden. Jeg håber vi høres ved i december.

    Kommentar by Balder — 15. september 2016 @ 09:10

  23. Stop nu dig selv Ole Kjelmann!

    Alle som selv har været blogger ved hvor irriterende det er at oprette en tråd og så få kommentarfeltet ødelagt af OT-kommentarer.

    Kommentar by kenneth — 15. september 2016 @ 10:07

  24. Den ikke-vestlig indvandring til Danmark kan intet bidrage end en dag ender dette her med et rabalder. Jeg ser for mig de personer som i mange år har bidraget til flere ikke-vestlig migration til landet vil flygte og hals & hoved fra Danmark fordi de godt ved hvad dette her vil ende med og hvad der kan ske med deres egen skæbne hvis de bliver.

    Kommentar by jrp — 15. september 2016 @ 15:13

  25. Nationalister er nok den klasse i Danmark med den laveste iq.

    Kommentar by Ole Kagedåse — 18. september 2016 @ 20:43

  26. Ja, det kan godt være, Ole Kagedåse #25

    Jeg er nationalist, og jeg kan godt genkende, at man enten skal være ret stålsat/vred eller skruptosset for at erklære sig som nationalist. Man får ikke ret meget ros for sit standpunkt – tværtimod kan det godt koste én noget. Og hvem vil dog udsætte sig for det?

    Nej, de kloge vælger nok en Venstrefløjs-identitet.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 19. september 2016 @ 10:13

RSS feed for comments on this post.