28. september 2016

Herning: Anklager kræver nybagt mor fængslet, for en kommentar på Facebook om moské-attentat

39-årige Ditte kommenterede sidste år historien om et brandattentat mod Islamisk Trossamfundpå Facebook, og har nu ved Retten i Herning fået seks dagbøder af 500 kroner. Anklager Linette Lysgaard anker dog dommen, da hun gik efter ’60 dages ubetinget fængsel’. Det er dumt at skrive “Jeg vil oz gerne give en liter benzin”, men det er altså ikke klogere at sende en nybagt mor i fængsel for noget hun skrev i vrede på Facebook. Fra TV2 Online – Får seks bøder for Facebook-kommentar: – Det dummeste jeg nogensinde har gjort.

“Det har nu kostet hende seks dagbøder af 500 kroner. … Anklageren i sagen, Linette Lysgaard, krævede kvinden idømt en bøde på 60 dages ubetinget fængsel, men retten nøjedes altså med en bødestraf.

Ifølge anklageren er der ikke en klar retspraksis i den type sager, og hendes indstilling til statsadvokaten er derfor, at sagen skal ankes til landsretten.”

(Dittes kommentar i ‘Nej Til Moskeer – Oprigtigt’, 2015)

Oploadet Kl. 11:33 af Kim Møller — Direkte link19 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/76495/trackback

19 Comments »

  1. – Det var rigtig dumt at tilbyde benzin til det projekt. Hun skulle hellere have opfordret folket til at gemme på det samme brændstof til den dag, hvor vi skal ha’ et opgør med dén dømmende(- inkl. pressen), den udøvende og den lovgivende magt, som jager sit eget folk rundt i manegen på den måde. Den franske revolution viste, hvordan det kan ende. Jeg græder tårer som Tøk, når den dag kommer.

    Kommentar by Margrethe — 28. september 2016 @ 12:01

  2. Og imens er “politiet” ude af stand til at fange de “unge” der nat efter nat sætter ild på sagesløses biler.

    Retssamfund?

    Kommentar by redneck — 28. september 2016 @ 12:20

  3. Dommen viser tydeligt, at statsapparatet er danskernes fjende; Et korrekt statsapparat forvalter de fælles goder og løser konflikter til borgernes bedste. Da det nuværende statsapparat ikke gør det, har det mistet sin legitimitet

    Kommentar by Frihedskæmperen — 28. september 2016 @ 12:24

  4. PS.:
    At sagen overhovedet føres, viser at etablissementet er presset :-)

    Kommentar by Frihedskæmperen — 28. september 2016 @ 12:27

  5. Retten er sat, retssystemet i Danmark er politisk og det skal Danskerne ikke finde sig i, Lars Hedegaard blev idømt en bøde på kr. 10.000, idiotien bør stoppes ved at Danskerne kræver en anden justitsminister der er upolitisk og forlanger domme der følger den Danske grundlov og ikke alverdens godhedskonventioner vedtaget af udemokratiske selvudnævnte overbetalte levebrødspolitikere samt overvurderede akademikere, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 28. september 2016 @ 12:32

  6. Man skal godt nok ikke sige noget om vores muslimske herrer.

    Kommentar by Phil — 28. september 2016 @ 13:26

  7. Der er noget fundamentalt totalitært over at straffe folk for facebook kommentarer.

    Kommentar by Moran ya Simba — 28. september 2016 @ 13:37

  8. Dette er en grum historie.
    Hvor er 39-årige Ditte henne i sagen? Får hun den hjælp og støtte og opbakning hun har brug for? Hun bør ikke lades i stikken!
    Det er et sygt samfund vi er i gang med at skabe. Det er ikke de største hjerner der er sat i toppen, og ej heller i midten!

    Kommentar by Birger Jensen — 28. september 2016 @ 14:01

  9. Facebook er ikke andet end en selvangivelse til tankepolitiet.

    Kommentar by Zatopek — 28. september 2016 @ 14:40

  10. Jeg spørger igen: Hvad skal vi i grunden med antiracisterne? Systemet lader til at klare opgaven ganske fint alene.

    Kommentar by Arne Torp — 28. september 2016 @ 15:53

  11. At gemme et gevær af vejen for en morder er nærmest straffrit, når man undlader at spørge om, hvad det har været brugt til.
    I Dittes tilfælde er en sætning allerede blevet tolket af dommeren som en bevidst kriminel handling, selv der ikke kan føres bevis for, at benzinen er afhentet eller nogen har lidt skade.
    For en muslim må det være skønt at leve i en retsstat.

    Kommentar by Menig 442 — 28. september 2016 @ 16:33

  12. Så vidt jeg husker er den facebookgruppe vist lukket for andre end medlemmer, måske kan det være en redning for hende. Men uanset hvad så kunne jeg anmelde flere tusinde muslimer for ting der er langt værre hver dag på facebook hvis jeg gad bruge tid på det.
    Og det gider jeg ikke, for når muslimer der hjælper med at skaffe og bortskaffe våben i en terroraktion i københavn kan blive frikendt og bagefter have udsigt til en millionerstatning, så kan det sgu være ligemeget.
    De ville sikkert bare blive udnævnt til rollemodeller af søren pind!

    Kommentar by per — 28. september 2016 @ 18:01

  13. “Jeg vil oz gerne give en liter benzin”

    Kommentar by HMAK — 28. september 2016 @ 18:37

  14. Jeg vil give al den benzin jeg har i tanken, til at nedbrænde muhammedansk ejendom! Dommere og politianklagere har ikke meget andet end lort i hovederne.

    Kommentar by Nielsen — 28. september 2016 @ 20:34

  15. En af mine bekendte er blevet optaget i en facebook gruppe som jeg ikke vil skrive navnet på, men det er en facebook-gruppe for muslimer i Danmark . . . det er ellers også artige sager der diskuteres derinde skulle jeg hilse og sige.
    Men det er jo håbløst at forsøge at anmelde det, man kan hjælpe svinehunden og terrorristen Omar med at begå 2 drab og alligevel blive frikendt og løsladt !

    Kommentar by For_Mangfoldighed — 28. september 2016 @ 20:52

  16. Det er ikke den Salomonske visdom, der trykker under de blanke isser inde på Borgen eller i politikredsene, og det ser man af så syge sager som denne! Lad det fare, politi! Det er ikke en landsforræder, vi har med at gøre, men landsforræderne sidder på Borgen og forærer vores land væk til det mest bestialske folk på kloden: muslimerne.

    Politikerne burde rulles i tjære og fjer for at lade stå til, når det gælder de ca. 600 fritgående isis-terrorister, der feder den på vores skattepenge og måske planlægger at begynde at anlægge kalifatet i Danmark!! De kan gå frit rundt, mens en nybagt mor risikerer fængsel for at give udtryk for bekymring og vrede!? Hvem ved, hvor mange af disse hjemvendte, der har hugget hoveder af kristne og yazidier i Nordirak og Syrien?

    Pindsen, Støjberg og Fadbamsen laller derudaf og ævler løs om, hvilke fattigfolk de nu kan plukke. Hvorfor? Ret beset fordi de indvandrende og uduelige, voldelige muhammedanere koster kassen for Danmark, men det siger man ikke højt. Hedegaard estimerede det engang til at koste DK 100 mia. om året. Tallet er for opadgående, og i Sverige kom det sidste år frem, at indvandrere koster Sverige rundt regnet noget med 290 mia. SEK.

    Vesten mangler ledere som Orban, ikke leflere og caffe latte-drikkende livsnydere som Merkel, Tusk, Løkke og Løfven!!

    Kommentar by Kuffar — 28. september 2016 @ 21:34

  17. Anklagemyndigheden er nogle svin

    Kommentar by tilfældig — 28. september 2016 @ 22:38

  18. @16 Kuffar — 28. september 2016 @ 21:34:

    “… når det gælder de ca. 600 fritgående isis-terrorister, der feder den på vores skattepenge og måske planlægger at begynde at anlægge kalifatet i Danmark!!”

    Det gør de. Muslimerne har de seneste 1400 år ført erobringskrig mod resten af menneskeheden for at underlægge alle mennesker deres ækle tyrani. Lilleasien og Nordafrika er hverken tyrkernes eller arabernes naturlige habitater, men områder de har erobret efter selv at være blevet tvangsislamiseret – Muslimer er en pest, der skal fordrives fra vort land.

    Vi er nødt til at sige fra og sende dem hjem. Jo før vi gør det, des mere humant kan vi gøre det. Stampe, Charlotte Tudefjæs og alle de andre muslimelskere er velkomne til at tage med dem hjem

    Kommentar by LysetsVej — 29. september 2016 @ 05:39

  19. 2 redneck

    Og hvis de fanger dem, får de ALDRIG en dom på 60 dages ubetinget fængsel for brandstiftelse.

    Kommentar by M — 30. september 2016 @ 11:29

RSS feed for comments on this post.