1. november 2016

Pavelige Bonnichsen tror på det multikulturelle, citerer Jesus: “Den der tager imod… tager imod mig.”

“Vi er jo lidt pjattede med Pave Frans her på redaktionen”, lød det fra Anne Sofie Allarp i Datolinjen på Radio24syv i går, og centrum/venstre er tydeligvis vilde med ham. Formentligt på grund af politiserende kommentarer i stil med den seneste, “Man kan ikke kalde sig kristen og samtidig afvise en flygtning.” Det pavelige besøg i Lund var en stor dag for statsminister Løfven, men en gennemsnitlig trist efterårs-mandag for alle andre. Nok om det.

Forrige søndag sendte P1 direkte fra Sankt Stefans Kirken på Nørrebro, hvor tidligere PET-chef Hans Jørgen Bonnichsen uvist af hvilken årsag havde fået til opgave at prædike politik. Jeg hørte de seksten minutter, og havde egentligt tænkt mig at transskribere uddrag til det fortløbende arkiv. Tid er desværre en mangelvare, så her blot et kort oprids af pointerne.

Bonnichsen henviser til en lignelse i Mattheus-evangeliet, fortæller lidt om sine erfaringer som politimand, og går så til angreb på alt fra pointsystem og grænsekontrol til debatten om danskhed. “Den der tager imod et sådant barn, tager imod mig.”, sagde Jesus, og så kører det ud over stepperne med henvisning til jordbærplukning med oldebarnet Charlie, der ikke behøver flygte fra noget. Forskellige hudfarver gør ingen forskel, for der er ingen dem og os. Og vi skal i øvrigt tvivle på alt, men tro på det bedste i mennesker, og så lige huske på at ondskaben har et menneskeligt ansigt, Amen. Tvivl på alt, bare ikke på troen… på multikultur.

Pavelige Hans Jørgensen Bonnichsen kan høres på DR.dk, der bragte følgende foromtale af Højmessen – Bonnichsen skal prædike i kirke i morgen: Vil lange ud efter ‘fundamentalistisk’ fremmedfrygt.

Det danske frisind er under pres fra en fundamentalistisk fremmedfrygt, der ikke har tvivlens nådegave. Redningen skal komme fra gode vaner, der fremelsker både tro og tvivl. Det mener tidligere operativ chef i PET, Hans Jørgen Bonnichsen, der søndag skal stå på prædikestolen i Sankt Stefans Kirke på Nørrebro i København. Her er han inviteret af sognepræst Pernille Østrem til at prædike. …

Men uden gode vaner, der konfronterer os med nye tankebaner og perspektiver, frygter Hans Jørgen Bonnichsen, at selve det danske frisind kan være i fare:

– Vi ser nogle fastlåste, polariserede ja næsten fundamentalistiske holdninger, hvor vi ikke har det frisind til at acceptere, at andre kan have en anden tilgang til verden, at andre kan have en anden tro eller se anderledes ud end os. Og dermed begiver vi os lige præcis ud i det, som vi bebrejder dem, nemlig en fundamentalistisk verden. …

Det er ikke første gang Hans Jørgen Bonnichsen står på prædikestolen på søndag. Men tilhørerne skal ikke forvente en afdæmpet Bonnichsen:

– Der er mange ting i søndagens tekst, som godt kan give mig anledning til at sige ting, som måske vil provokere nogen.

Men intentionen er ikke at skabe polarisering. Bonnichsen håb er med hans egne ord, at prædikenen kan give et lille bidrag til at ’skabe et samfund, som er bedre end den polarisering, vi oplever i dag.'”

(Collage: Pave Frans, statsminister Løfven og agent Bonnichsen)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/77249/trackback

20 Comments »

  1. Den eneste måde at bremse polariseringen er at få de fremmede ud. Det er konflikten om indvandringen, der har polariseret Danmark, fordi multikulturalisterne ikke ville acceptere, at der skal være konsensus om en så skelsættende beslutning som at ændre et homogent samfund til et multikulturelt.

    Kommentar by Odo — 1. november 2016 @ 10:56

  2. Hvornår skal han prædike om islams syn på kvinder, homoseksuelle og jøder i en moské?

    Kommentar by BE — 1. november 2016 @ 11:02

  3. Pave Frans er ikke velset af mange stærkt troende katolikker.
    Men elsket af venstreorienterede ikke- eller anti-religiøse.
    Så hvad fortæller det om pave Frans?

    Han laver sin egen egohumanistiske elitens oprør mod hele den katolske kirkes historie, tradition og selvforståelse.

    Kommentar by traveler — 1. november 2016 @ 11:22

  4. Det er pudsigt, at Bonnichsen lige skulle citere fra Matthæusevangeliet, hvor Jesus netop viser sin mest racistiske, og indsnævrede side.

    Jesus om åbne grænser: “Hvor snæver er ikke den port, og hvor trang er ikke den vej, der fører til livet, og der er få, som finder den!” (7,14)

    Jesus om kriminelle indvandrere: “Jeg har aldrig kendt jer. Bort fra mig, I som begår lovbrud!” (7,23)

    Jesus om muslimer: “Jeg er ikke sendt til andre end til de fortabte får af Israels hus.” (15,24)

    Jesus om bistand til muslimer: “Giv ikke hunde det hellige, og kast ikke jeres perler for svin, for at de ikke skal trampe dem ned med deres ben og så vende sig om og sønderrive jer.” (7,6)

    Kommentar by MartinH — 1. november 2016 @ 12:44

  5. Hans Jørgen Bonnichsen mangler at fortælle hvor mange migrant’erede ”småbørns-muslimer” han selv, med hans eget “store frisind”, har boende?
    Har Bonnichsen selv kone og børn, og bor han selv i en af de muslimfrie ghettoer? Og hvilke positive erfaringer har han med de muslimer han selvfølgelig selv har boende, og deres “evne til at modtage kristen indpodning?

    Mon ikke Bonnichsen snarere er farisæer, den type “troende” om hvem Wikipedia fortæller er “en bevægelse som i evangelierne er havende et hyklerisk fromhedsliv”?

    Det er rystende at den type personager har Danmarks haft (og har stadig) siddende på højt betroede stillinger i samfundet!

    Kommentar by Birger Jensen — 1. november 2016 @ 13:09

  6. Sankt Stefans Kirke er selveste højborgen for feelgood-PK-kristendom, så der er god sammenhæng i at man inviterer Bonnichsen til at stå på prædikestolen. Bonnichsen brillierer så iøvrigt med sit manglende bibelkendskab. “Disse små” er ikke småbørn i al almindelighed, det er Jesu disciple, der er tale om. Uanset Bonnichsens manglende bibelkundskab, så kunne han også være reddet af almindelig tekstforståelse. Tilføjelsen “som tror på mig” er temmelig vigtig. Teksten handler om noget helt andet end det Bonnichsen tror.

    Kommentar by Michael — 1. november 2016 @ 13:37

  7. Aktuelt og hele tiden er det ikke kun klovne der går rundt.
    Der er massemordere, potentielle massemordere, andre og nogle der nærmest er engle.
    Fundamentalistiske fastholden tvivlens nådegave er at se stort på virkelighedens verden.
    Når lokumsbomberen ikke sad hjemme hos hr. Bonnichsen er det måske rigmeligt at andre hellere havde set ham afvæbnet allerede ved grænsen og tilbagesendt eller ud og forrette sin nødtørft i ingenmandsland?

    Kommentar by Peter Buch — 1. november 2016 @ 13:58

  8. Er det ikke samme præst, som under en gudstjeneste smed præstekjolen og valsede rundt i kirken, tilsat lidt rockmusik?
    Når man ikke har noget budskab at prædike, så må man jo finde på andet gøjl. For det er det kirkerne efterhånden har udviklet sig til.

    Bonnichsen er jo berygtet for at have bragt dette “pragteksemplar” Slimane Hadj Abderrahame til DK: Den såkaldte Guantanamo-fange. Var tidligere pengekurer for terrororganisationen GSPC. Har efter hjemkomsten fra Guantanamo gennem PET fået et andet navn (JK), og blev ansat som postbud på Greve postkontor. Blev den 30.10.2007 dømt 10 måneders fængsel for at have stjålet 2 pas og 3 dankort med pinkoder fra postsækken og senere at
    have lænset kortene for cirka 110.000 kroner. (Se Jyllands-Posten 31.10.2007 s.7 og ”24 Timer” 31.10.2007 s.8.
    Heldigvis er han gået til de 72 jomfruer.

    Kommentar by der Adler — 1. november 2016 @ 14:36

  9. Og Gud satte de venstreorienterede i verden for at de kunne provokere og skabe polarisering. De andre satte han i verden, for at de skulle tie og lytte.

    Kommentar by Bastardo — 1. november 2016 @ 15:04

  10. Tak til biskop Lise-Lotte Rebel i Helsingør stift, der sendte afbud til den pavelige happening i Skåne.

    Hvad Bonnichsen angår, er livet for kort til at lytte til ham. Han har allerede gjort alt for meget skade.

    Kommentar by denonde — 1. november 2016 @ 15:07

  11. Bonnichsen er en hykler.
    Hvorfor går han ikke forest som Jesus med et godt eksempel. Og forærer alle sine ting bort? Eller flytter ind i en ghetto hvor han kan gå og gøre gode gerninger dagen lang.
    Eller endnu bedre flytter ned til vennerne i Mellemøsten, så gør han idet mindste ikke skade på Danmark.

    Jesus var flygtning, men de flyttede tilbage da kong Herodes var dø og faren var overstået.
    Muslimerne er ikke flygtninge. Men kriminelle på flugt. Det er ikke det samme.

    Man skal hjælpe andre, men ikke lade sig røvpule. Bare fordi de har en anden hudfarve.

    Kommentar by XXXXX — 1. november 2016 @ 15:54

  12. Når der kan stå en imam på prædikestolen i Haderslev domkirke, så kan Bonnichsen jo også bestige en prædikestol. Jeg vil være fristet til at udlove halv flaske brændevin til den første, der kan gøre rede for, hvor Bonnichsens snak skiller sig ud fra imamens.

    Kommentar by Menig 442 — 1. november 2016 @ 19:15

  13. Stefanskirkens ypperstepræst, Anne Braad Thomsen, døde heldigvis i 2008. Før da var hun sammen med Flemming Pless og en række lige så blæste præster og biskopper snarere fortaler for muslimer end for kristne. Tænk ‘Kirkeasyl’.

    Stefanskirken ligger i øvrigt på indre Nørrebro, og der er som regel bannere uden for om ‘jazzgudstjeneste’, ’spaghetthigudstjeneste’ og andet gøgl.

    Én af mange grunde til at melde sig ud af Folkekirken. Det er faktisk muligt at være kristen uden at være medlem af Folkekirken.

    Kommentar by Henrik Petersen — 1. november 2016 @ 21:01

  14. Bonnichsen er overbevist om at være et godt menneske.

    Han skulle hellere prædike over Matthæus 7:3, der indeholder det ordsprogsdannende spørgsmål: “Hvorfor ser du splinten i din broders øje, men lægger ikke mærke til bjælken i dit eget?”

    Men han fattes evnen til at se, at hans godhed bidrager til det ondes fremvækst i verden.

    Kommentar by Niels P. — 1. november 2016 @ 21:24

  15. @ Niels P. – Så sandt som det er sagt.
    I øvrigt et godt billede. Det kan kun være et spørgsmål om tid, før de tre bliver kanoniseret. Bonnichsen ser allerede salig ud. Sankt Bonnichsen. Vor Herre i skuret!

    Kommentar by Fisken — 2. november 2016 @ 00:00

  16. Sjovt nok, her i foråret til folkemødet der udtalte han at PET ingen samvittighed har. Det kan være at han forsøger at finde en form for samvittighed. Hvis det er det, så er det et meget, meget pinligt forsøg. Han skulle hellere i gang med at udbetale erstatning til alle de islamkritikere ham har forfulgt, det klamme svin..

    Kommentar by Asger Trier Engberg — 2. november 2016 @ 07:53

  17. Jesus taler om dem, som vil gøre gode gerninger for at blive set af menneskene, og samtidig lægger store byrder på andre menneskers skuldre, men som ikke selv vil være med til at bære:

    Markus 12:38. Og han underviste dem og sagde til dem: “Tag jer i agt for de skriftkloge, som gerne vil gå omkring i lange klæder, og som gerne vil blive hilste på på torvet

    39. og som gerne vil sidde forrest i synagogerne og på de fornemste pladser ved gæstebud, ­

    40. de udsuger enkers hus, medens de for syns skyld holder lange bønner. De vil få en desto hårdere dom.”

    41. Og han satte sig lige overfor offerkisterne og så, hvordan folk lagde penge i kisterne. Og mange rige lagde meget.

    42. Men en fattig enke kom og lagde to skærver, det er en øre.

    43. Da kaldte han sine elever til sig og sagde til dem: “Sandelig siger jeg eder: Denne fattige enke lagde mere end alle de andre, som lagde noget i offerkisterne.

    44. Thi de lagde alle af sin overflod, men hun lagde af sin armod alt, hvad hun havde, så meget som fandtes i hendes eje.”

    Matteus siger om samme sag:

    23:1 Derefter talte Jesus til folket, og til sine elever

    2 og sagde “På Moses’ stol har de skriftkloge og farisæerne sat sig.

    3. Derfor, alt hvad de siger eder, det skal I gøre og holde, men efter deres gerninger skal I ikke gøre; thi de siger, men gør ikke.

    4. De binder ihop tunge byrder og lægger dem på menneskenes skuldre; men selv vil de ikke røre en finger for at flytte dem.

    5. Og alle deres gerninger gør de for at blive set af menneskene. De gør deres bederemme brede og kvasterne på deres klæder store.

    6. De vil gerne have de bedste pladser ved gæstebud og sidde på de fornemste pladser i synagogerne.

    7. og vil gerne blive hilsede på torvet og af menneskene kaldes “rabbi”.

    Kommentar by Hodja — 2. november 2016 @ 11:37

  18. I visse kristne kredse har pave Frands længe været anset for den falske profet nævnt i bibelen, og som skal stå frem i de sidste dage og prædike en falsk lære.

    Mere praktisk betyder det, at pave Frands arbejder på at danne én verdensreligion (One World Religion), som er nødvendig for at holde styr på folk, når den nye verdensorden bliver oprettet (One World Government).

    Derfor elsker globalisterne og de venstreradikale ham.

    Han har dog nogle problemer med at forene det uforenelige Islam med de andre religioner. (surprise)

    Pave Benedikt d. 16 (Joseph Ratzinger) er stadig den retmæssige pave i manges øjne, og meget bemærkelsesværdigt blev Frands pave uden at den forrige pave var afgået ved døden.

    Kommentar by Per747 — 2. november 2016 @ 12:17

  19. Pave Benedikt er måske ikke en uansvarlig jubelolding som Frans, men med en fortid i Hitler-Jugend turde Benedikt heller ikke som korstigenes ophavsmand, Urban 2., kalde til kamp mod invasionisterne.

    Officielt trak Benedikt sig af helbredsårsager, men foreløbig er han blevet ældre end alle andre paver i nyere tid.

    Kommentar by perhag — 2. november 2016 @ 14:25

  20. “turde Benedikt heller ikke som korstigenes ophavsmand, Urban 2., kalde til kamp mod invasionisterne.”

    Det forekommer mig da, at Ratzingers Regensburg tale dårligt kan opfattes som andet end en særdeles modig advarsel om muslimske omringningsmanøvrer.

    Kommentar by denonde — 2. november 2016 @ 21:00

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper