29. oktober 2016

Politiet afviser frustreret far: Forsvar din søn uden brug af vold, ring igen, hvis der er ‘et overfald’ igang

Når politiet vælger ikke at gribe ind, så er selvtægt en naturlig løsning. Tager han kampen op mod fire store teenagedrenge, så kræver det en eller anden form for våben. Beklageligt, men klart bedre end alternativet. En frustreret far taler ud i Berlingske – Søn tæsket: Ingen hjælp fra politi, da voldsmænd vendte tilbage.

“Da sønnen drejede om hjørnet, blev han passet op af fire drenge. De angreb ham med spark og knytnæveslag, indtil sønnen vristede sig fri og flygtede. De fire teenagere og en række tilskuere stod grinende tilbage og morede sig over episoden. Det fremgår af en video, som Berlingske har set, og som angiveligt er optaget af en af tilskuerne.

Det var en forslået søn, Lars Bisgaard Lund fik hjem. Hans ansigt var hævet af de mange slag, og han havde tydelige blå og gule mærker de steder, hvor knytnæverne havde ramt.

Dagen efter var familien bange for, at de fire teenagere ville slå til endnu en gang, så derfor aftalte de, at Lars Bisgaard Lund skulle hente sønnen fra skole. Han tog derhen i god tid omkring kl. 14.30, så han kunne nå at tale med skoleledelsen om overfaldet. Men da Lars Bisgaard Lund ankom, kunne han med det samme konstatere, at de fire drenge stod ude foran og ventede.

‘Jeg gik lidt væk, ringede 112 og fortalte, at fire teenagedrenge stod og ventede på min søn foran hans skole, og at de havde banket ham dagen før. Jeg fortalte kvinden, at jeg oplevede, at der var en reel risiko for, at min søn ville blive overfaldet og spurgte hende, om de havde en vogn, der kunne kigge forbi ved 15-tiden. Hvis der var et overfald i gang, ville de kunne stoppe det, og ellers ville de måske kunne tage en snak med de fire teenagere om gårsdagens overfald’. …

Til hans store skuffelse, fortalte kvinden, at de ikke havde ledigt mandskab, og hun foreslog derfor, at han selv fulgte sønnen ud og eventuelt skilte parterne ad.

‘… Jeg spurgte kvinden, om jeg skulle slå igen, hvis de overfaldt os, og hun sagde, at jeg ikke måtte slås med nogen, men at jeg skulle ringe til politiet igen, hvis et overfald gik i gang,’ siger Lars Bisgaard Lund…”

Oploadet Kl. 15:44 af Kim Møller — Direkte link30 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/77452/trackback

30 Comments »

  1. “De seneste år er kriminaliteten i DK bare raslet ned.”

    Hilsen pinden der snart får sin straf.

    Kommentar by HMAK — 29. oktober 2016 @ 15:46

  2. Bedre at helbrede end at forebygge?

    Kommentar by Bastardo — 29. oktober 2016 @ 15:55

  3. Tag et baseball-bat med, næste gang du hemter sønnen, og lad det dingle diskret, men synligt, over skulderen. Hvis du kan komme i dialog med dem, så forklar dem hvordan man opfører sig, og hvad du tror der sker med dem fremover, hvis de ikke kan finde ud af det.

    Kommentar by Bastardo — 29. oktober 2016 @ 16:00

  4. Det er typisk politiet. Man skal være et offer. Lader man sig overfalde får man tæv af voldsmændene…forsvare man sig mod voldsmændene kommer myndighederne efter én bagefter. Uanset hvad så skal man være offer. Vores system tillader ikke man kommer ud som en vinder der kunne sige:” Jeg vil ikke være offer”. Vores myndigheder kan bedre håndtere danskerne hvis de er i offerrollen og er forsvarsløse. Det er efterhånden svært at skelne imellem vores myndigheder og den egentlige voldsmand. De vil alle os ondt.

    Kommentar by jrp — 29. oktober 2016 @ 16:02

  5. At Vatpindens ministerium påstår at kriminaliteten rasler ned, er en løgn af de store. Episoder som overnævnte, hvor politiet virker ret ligeglad, rygtes jo hurtigt, og det er jo ikke den første. Ergo, hvor mange gider så ringe 112, når man ved eller kender til den passitivitet der åbenbart hersker indenfor etaten.

    Jeg kan kun gentage, forsvar jer selv og dem i holder af, og forvent intet fra samfundets side. Køb knojern, peberspray, gaspistol, kan købes lige syd for den danske grænse. Skaf jer kendskab til, hvor man med stor effektivitet kan lamme et andet menneske med en knytnæve eller håndkant. Alle kneb gælder, når man er trængt. Spark, bid, hårdt tryk bag ørene, og er man virkelig i knibe, så flå et øje ud. Ting jeg som gammel veteran har lært indenfor militæret.

    KÆMP FOR DANMARK

    Kommentar by der Adler — 29. oktober 2016 @ 16:14

  6. Der gives intet signalement udover alder af overfaldsmændene, allerede der går det galt med den egentlige sandhed, et skud i tågen kunne være at det drejer sig om narkogæld den samme gæld der styrer Christiania, faktisk så tror jeg at Søren Pindsvin tager narko, det bremser ham i hans retfærdigheds opfattelse, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 29. oktober 2016 @ 16:59

  7. Det er desværre den ubehagelige situation danskerne nu bliver sat i:
    Find dig i at du eller din familie får tæsk eller tag en dom for vold – der er ikke rigtig nogen mellemvej længere. Mon Justitsministeren forstår at statsmagten har mistet sin legitimitet, når den ikke længere evner eller gider at håndhæve sit voldsmonopol?

    Kommentar by Jan — 29. oktober 2016 @ 17:11

  8. Politiet arbejder ikke for folks fred og sikkerhed men er udelukkende affaldsfjernere der kun rykker ud når der er noget snavs der skal fjernes fra gadebilledet. Efterfølgende kan de, hvis de tilfældigvis falder over en gerningsmand, lave en sag ud af det.

    Kommentar by Santor — 29. oktober 2016 @ 17:47

  9. Vi har i mange år vidst, at politiet “ikke har ledigt mandskab” til at håndtere multikulti. Og derfor vil kriminaliteten naturligvis “falde”.

    Subkriminel adfærd bliver skoven, de opvoksende generationer ikke ser for bare træer, fordi vi lærer vore børn at “undgå konfrontationer”, for vi kan ikke bære at miste dem. Så også konfrontationer af enhver art vil “falde”.

    I det hele taget er det fuldbyrdet multikulti samfund et meget harmonisk samfund.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 29. oktober 2016 @ 17:48

  10. Man burde give Søren Pinds børn samme tur , bare for at kontrollere om politiet ville yde forskelsbehandling.

    Kommentar by A Andersen — 29. oktober 2016 @ 18:07

  11. Spot on med at undgå konfrontationer. Opvokset tæt på Tåstrupgård og har boet mange år på Nørrebro og sidst men ikke mindst i Nordvest. Man lærer lynhurtigt ikke at “bide på” de flokke af muhammedanere der i flokke søger et nemt offer ved provokerende adfærd, som tilråb, spytklatter eller skub og direkte spørgsmål om man vil noget…Eller som de ynder at udtrykke det:”Har du problemer?”…

    Kommentar by Frafalden moderat — 29. oktober 2016 @ 19:02

  12. Naturligvis har ‘politiet’ ikke ‘ledigt mandskab’. Som før nævnt spiser citronmånen ikke sig selv og kaffen bliver jo kold. Kling og Klang samt Dupont og Dupond har jo travlt.

    > Frafalden moderat 19:02

    Din opvækstadresse er vel dine forældres ansvar, men at bosætte sig på Nørrebro for ikke at tale om Nordværst er måske ikke det bedste? Men jeg går ud fra, at du nu har fundet et bedre sted, det ønsker jeg for dig.

    Kommentar by Henrik Petersen — 29. oktober 2016 @ 19:26

  13. Jeg har altid mine golf køller liggende bag i bilen… Hvis min søn blev udsat for dette, så ville de “unge” vide hvorfor det er muligt at “sende” en 45 grams kugle op til 300 meter gennem luften… Jeg vil slå ihjel for min familie, hvis det skulle være nødvendigt… Og konsekvenserne ville jeg tage med oprejst pande…!!!!!!!!!!!!!

    Kommentar by ny kommentator — 29. oktober 2016 @ 19:51

  14. Meget præcist formuleret Morten. Kriminologer, sociologer og andre, som pressen ynder at kalde eksperter, undgår behændigt den faktor når de på bestilling igen og igen med fusk og svindel formår at dokumentere at samfundet aldrig har været mere sikkert og trygt. Så kan journalister jo ukritisk viderebringe disse falske konklusioner til befolkningen i aviser, radio og tv. Af frygt for at starte tredje verdenskrig opretholdes dansk lov og ret ikke længere i de mange kriminelle ghettoområder omkring de store- og mellemstore byer. Skulle man ikke også få denne praksis ophævet inden der igen skråsikkert og arrogant konkluderes på kriminalitetsudviklingen.

    Søren Pinds udtalelser bekræfter kun at den vamle flødbolle ikke har skyggen af fornemmelse af hvad der foregår uden for de trygge rammer han, som priviligeret, færdes i.

    Den mere og mere paralyserede politi-etat og dens berøringsangst over for de indplantede voldspsykopater fra arabien og afrika er et udtryk for så stort et svigt at man man som lovlydig borger efterhånden kun har foragt til overs for organisationen og dens håndlangere.

    Kommentar by Nothingman — 29. oktober 2016 @ 20:02

  15. Jeg husker et indslag med en politichef (i kbh tror jeg) der sagde direkte at de end ikke forsøger at opklare indbrud hvis der var stjålet for under 100.000 kr. Nu er jeg ikke kriminel, men det er alligevel fristende. Man skal bare stjæle for under 100.000 kr, og bliver man taget af på fersk gerning af ejeren af huset må de ikke forsvare sig med vold, ellers straffer politiet dem!

    Man kan fandme ikke fortænke alle de mennesker der kommer fra steder i verden hvor enhver er sig selv nærmest at de betragter danmark som et stort tag selv bord, og det sker på direkte opfordring fra vores politikere.

    Kommentar by per — 29. oktober 2016 @ 20:41

  16. Der må komme en dag, hvor enten højtstående politikeres børn, eller de selv bliver banket af en flok AEH.
    Det er tilsyneladende det eneste sprog de forstår.

    Kommentar by k.m — 29. oktober 2016 @ 20:47

  17. Fukcing åndssvagt han ikke meldte det. Så tror de jo præcist det er et tag-selv-bord hvor de risiko-frit kan banke ham igen. Blev selv overfaldet af indvandrere som teenager. Anmeldte det, og trods truslerne bøjede jeg ikke. De fik selvfølgelig kun en betinget straf, og jeg har hadet systemet og eliten lige siden. Hadet.

    Kommentar by Morten — 29. oktober 2016 @ 20:58

  18. Lad være med at ringe til politiet.
    De fucker det bare mere op.
    De kan finde på, at udlevere din adresse og dit personnummer til gerningsmændene.

    Kommentar by XXXXX — 29. oktober 2016 @ 21:48

  19. Politiet afviser frustreret far: Forsvar din søn uden brug af vold, ring igen, hvis der er ‘et overfald’ igang

    Jo. Tag et jernrør med, Og vurdér så, om du vil bruge det. Jeg er sikke på de fleste vil gøre det.!
    Hvor er Pindsvinet er den gået i HI ?.

    Jeg ved bare, hvad der ville ske hvis det var min søn der bliver overfaldet på denne måde, og over politiets handlingslammelse.

    Kommentar by Sindsro — 29. oktober 2016 @ 22:16

  20. 5.
    Vatpinden er Hillary-fikseret: Fuld a løwn.

    Kommentar by Sindsro — 29. oktober 2016 @ 22:20

  21. Minder om historien hvor en mand er plaget af indbrud og ser personer i færd med at stjæle hans bil en aften. Ringer til politiet og får “ingen resourcer” som svar og lægger på.

    2 min senere ringer han og siger “det var mig der ringede angående et biltyveri for et par minutter siden. I behøver ikke komme, jeg har skudt tyvene” hvorefter han lægger på.

    5 min efter er der patruljevogne, SQUAT i hjælme og en politihelikopter svævende over huset. Manden lægges naturligvis i håndjern og føres til den ansvarlige politigeneral der spørger. “Du sagde du havde skudt nogle tyve, men der er jo ingen lig?”…hvortil manden svarer “ja, og I sagde I ingen resourcer havde…”

    Kommentar by redneck — 29. oktober 2016 @ 22:22

  22. Først lader den danske mand sig gennemfeminisere og styres af kvinder, så når han ikke evner, at forsvare sig selv og sin familie, så tuder han som en kælling, over at politiet ikke kommer og hjælper..

    Sig min hvorfra har han fået den fjollede opfattelse at politiet har tid til hans småproblemer?

    Kommentar by hans01 — 30. oktober 2016 @ 00:27

  23. Svindel Svindel
    http://nyheder.tv2.dk/valgusa/article.php/id-1515319

    Kommentar by Sindsro — 30. oktober 2016 @ 01:02

  24. Anden del af Henrik Petersens kommentar (12) viser, at dele af Danmark er, ikke kun besat, men rent faktisk annekteret af muhammedanerne. Og løgnen som HMAK (1) refererer til viser mediernes medansvar i Danmarks kommende borgerkrig, som uundgåeligt vil komme, hvis ikke vi får sat nogle uselviske DANSKE politikere på taburetterne.
    Jeg synes den skadedyrsyngel, der fejgt angriber en dansk dreng, skulle have så mange tæsk af drengens far og gerne hans evt. hjælpere, at de knapt kan kravle derfra. For politi og politikere er for hjernedøde, til at deportere dem og deres familier.

    Kommentar by Nielsen — 30. oktober 2016 @ 04:16

  25. Der skal spares penge overalt for at få råd til alle de parasitære perkere og negre (af “top”folk i samfundet kaldet arbejdskraft), af hvilke en lejlighed i min opgang lige er blevet koloniseret. Der mangler vel 1000 ansatte i politiet fo at klare de opgaver, koloniseringen fører med sig. Men folk stemmer jo stadigvæk ikke på nok af de fornuftige politikere til folketingsvalg. Det er mao folks egen skyld, at almene boliger nu tildeles kolonisatorerne, ikke indfødte danskere, at der ikke er nok politi, etc., etc.

    Kommentar by barfbag — 30. oktober 2016 @ 04:55

  26. Der er ikke noget at gøre. Vi skal køres i sænk. Af en eller enden grund vil politikerne og en meget stor del af vælgerne dette her – og man må simpelthen spørge sig selv, om det er et led i den naturlige evulotionsproces, at vi destruerer vores kultur og samfund frivilligt.

    Tag f.eks. denne idiotiske udmelding fra Mette Frederiksen:

    http://www.b.dk/politiko/efter-bandeskyderier-mette-frederiksen-vil-flytte-betjente-fra-graensen-til-

    Altså: Luk endnu flere perkere ind. Ikke et ord om at flytte indsatsen væk fra kontrol af nummerpladeskruer og cykellygter eller andre offerløse “forbrydelser”.

    PS: Mon ikke det erterhånden står klart for enhver, at Søren Pind ikke er helt klar i hovedet..?

    Kommentar by Bror Lerbror — 30. oktober 2016 @ 07:59

  27. http://jyllands-posten.dk/debat/kronik/ECE9111442/det-forpligtede-menneske/

    Se hvad røvhullet skriver i dag i JP.

    Han bliver dyr at have gående i det politiske sytem…

    Kommentar by Black Watch — 30. oktober 2016 @ 08:53

  28. Bror lerbror 07:59
    Det glæder mig at se, ar du fanger den teori som jeg har været inde på i lang tid. Der er sket en fejl i menneskets udvikling der gør, at de ødelægger fremtiden for deres eget afkom.
    Lad os sige Danmark skifter til Islam i morgen, Danmarks Radio tvinges til kun at sende muslimsk dikteret propaganda, hvor mange indsamlingsshow tror du så DR kan lave sammen med Røde Kors?

    Når Danmarks velstand er ædt op af uproduktive besættere, har De Radikale, Alternativet m.fl. bombet os tilbage til stenalderen hvor alle er lige fattige.

    Kommentar by k.m — 30. oktober 2016 @ 09:37

  29. Politiet og de landsforræderiske politikere hverken kan eller vil beskytte danskerne mod de fremmede voldspsykopater som de landsforræderiske politikere har lukket ind i vort land.

    Kommentar by Bent — 30. oktober 2016 @ 10:12

  30. Har man bare en smule forstand på rigets lovgivning og særligt straffeloven, vil man vide, at man til hver en tid må forsvare sig selv og endda andre. Dog er det vigtigt at understrege, at forsvaret skal foregå under selve overfaldet og ikke efterfølgende, da der så vil være tale om selvtægt, som er ulovligt.
    Disse politisvigt, både hvad angår manglende udrykning, manglende registrering af overfaldet, samt forkert rådgivning, er desværre summen er et politi, som er presset totalt i bund. For få folk, for mange djøffere og for mange opgaver. Jeg kan kun opfordre faderen til at klage over episoden.

    Kommentar by Revseren — 30. oktober 2016 @ 11:38

RSS feed for comments on this post.