4. november 2016

‘Ghetto Tours’ vil nedbryde danskernes fordomme, og rækker hånden ud: Husk beskyttelsespenge…

Fredag i sidste uge havde Go’ Aften Danmark inviteret Sara El Ghazi og Jasser Umarein i studiet, for at fortælle om ‘Ghetto Tours’. Et projekt der har til formål at nedbryde danskernes fordomme om islamiserede boligområder og moskéer. Det blev en akavet samtale, hvor førstnævntes tale om ‘række hånden ud’ til danskerne, fik en helt ny betydning. Indslaget kan ses på TV2 Play.

Jasser Umarein, ‘Ghetto Tours’: … hvordan håndterer man det, når man går om aftenen, og man lige ned af gaden kan se femten rødder, som lige gør et par store armbevægelser og råber lidt for højt. De fleste vil gå over på den anden side af gaden, men de finder hurtigt ud af, at man fint kan komme over og snakke med dem, sige god aften. Det er de selvsamme rødder som de møder på vores ture. Det er ofte sådan nogle ting.

Vært: Men hvis du nu kommer gående, eller hvis i nu kommer gående med en gruppe som skal rundt og se det her område, og der står sådan en gruppe på femten unge, vil i så gå uden om dem i en bue, eller gå hen til dem.

Jasser Umarein: Altså, selvfølgelig kan man jo godt blive lidt utryg, når man ikke ved hvem de er, men i bund og grund skal man tage det med et åbent sind, og gå forbi som man plejer.

Vært: Altså, netop med hensyn til de yngre knægte. Du har forslået, altså det er selvfølgelig frivilligt, at når man er ude og vises rundt, at man så lige tager en hundredekroneseddel med, for den kan der komme en masse godt ud af.

Jasser Umarein: Mere måske, hvis man selv bor der. Men Hvis man lige skal danne en relation eller bryde isen, så kast en Snickers eller kast en is imod nogle af de her unge der, og så tror jeg, eller så lover jeg, at så sker der nok ikke noget. Især ikke hvis du lige er flyttet til et nyt område, et belastet boligområde. Prøv lige at give dem en is eller en Snickers, så er du i hvert fald sikret de næste fem år.

(Collage: Jasser Josephson Umarein, Ghetto Tours)

Oploadet Kl. 23:42 af Kim Møller — Direkte link27 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/77593/trackback

27 Comments »

  1. Kort sagt, så forventer dyrerne at de bliver fodret hvis man vil se dem i deres naturlige omgivelser ellers går de til angreb.

    Kommentar by Thorsted — 4. november 2016 @ 23:48

  2. Jamen… Jamen…. Afskaf licensen

    Kommentar by Phil — 5. november 2016 @ 00:18

  3. Man får det dårligt som Dansker når man læser ovenstående artikel, hvis en gruppe personer i et ghetto område opfører sig truende mod Danskere der opholder sig der så skal korandyrkerne sammen med deres klaner smides ud af Danmark, de indavlede retarderede fætter/kusine frembragte kriminelle, stenkastende pyromaner har ingen rettigheder i Danmark, kan de ikke fatte dette så er det ud af Danmark og spark deres imamer samme vej, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 5. november 2016 @ 02:35

  4. Sikkerhed mod betaling;

    Der indgås altså en “dhimma”, hvilket er en slags bindende beskyttelsesaftale mellem en troende og en vantro. Dhimmaen giver den ikke-troende (kaldet: “Dhimmi”) en slags prioriteret beskyttelse mod betaling at “jizya”. Jizya er en kopskat, der betales per individ – de som ikke betaler, eller som ikke kan betale, er at betragte som fredsløse.

    Vores politikere må virkelig have et stærkt ønske om at smadre Danmark!

    Kommentar by Polka Charlie — 5. november 2016 @ 03:19

  5. Lidt bestikkelse og lidt beskyttelsespenge har altid gjort underværker. Men mon en flok lav-IQ-muslimer lader sig spidse af med kun een hundredelas?

    Kommentar by Birger Jensen — 5. november 2016 @ 05:16

  6. Husk at putte rottegift i isen.

    Kommentar by Nielsen — 5. november 2016 @ 06:23

  7. Kunne godt tænke mig at spørge koran-aben om, en pose flæskesvær også kan gøre det ?

    Kommentar by HMAK — 5. november 2016 @ 07:16

  8. jeg vil gerne se ‘kønsneutrale Matti’ på ‘Ghetto Tours’ ))

    Kommentar by poul sørensen — 5. november 2016 @ 07:23

  9. Hvis man bevæger sig ind på et fremmed område, så er det en rigtig god idé at bestræbe sig på at komme på god fod med de lokale.

    Det gælder dog ikke hvis muslimer bevæger sig ind på et fremmed område.

    Kommentar by BE — 5. november 2016 @ 08:39

  10. Mon ikke det er skatteyder finansieret?
    “Prøv lige at give dem en is eller en Snickers, så er du i hvert fald sikret de næste fem år.”
    Han er ikke engang idiot. Han er godt klar over et der findes danskere der er så dumme at de ser det her som en mulighed til at få finpudset de moralske stjerner på skuldrene.
    Der er nok nogen der skal hoppe på touren.

    Kommentar by Frank Hagmann — 5. november 2016 @ 10:36

  11. En is og 5 års fred!
    Hvorfor hyrer kommunen ikke Hjem Is, hvert 5. år, til at køre rundt i ghettoen og uddele gratis is?

    Kommentar by Menig 442 — 5. november 2016 @ 10:50

  12. Hahaha, ja klart nok. Jeg ville fandme tage det som en kæmpe fornærmelse hvis jeg stod på gaden, og der så kom nogen hen og forsøgte at købe sig til fred ved at håndfodre mig! Hvis han reelt mener det så siger han jo nærmest direkte at arabere reagerer som dyr og skal behandles på samme måde! Jeg er ikke 100% uenig, men det er nok ikke alle der ville tage det som et kompliment.

    Kommentar by Per — 5. november 2016 @ 11:22

  13. Det er en betændt byld, som burde fjernes inden infektionen breder sig.

    Super kommentar #1, #4, #7, #8 med flere !

    Kommentar by For_Mangfoldighed — 5. november 2016 @ 12:25

  14. Den herskende klasse på Nørrebro….
    P.

    Kommentar by Piotr — 5. november 2016 @ 12:32

  15. En ny måde at udnytte de vantro på.
    Sikke en kreativitet de har. Snart tager de mobilpay.
    Det er latterligt uden at være sjovt.

    Kommentar by XXXXX — 5. november 2016 @ 13:17

  16. En Landrover med forstærket kofanger, døre og vinduer kunne gøre safari-stemningen næsten autentisk.

    Kommentar by monse — 5. november 2016 @ 14:48

  17. >12 For_Mangfoldighed
    Muhammedanerne = islam er den betændte byld!

    Kommentar by Nielsen — 5. november 2016 @ 16:08

  18. Mine fordomme bryder ud i lys lue, når jeg ser et ansigt som hans.

    Kommentar by k.m — 5. november 2016 @ 16:20

  19. Vi har nu, i 30 år+. spenderet os selv ud af normal vældfærd for vore egne og dem som har hjælp behov i nærområderne og så skulle vi også give rosset passer-skat på gaden?

    Hvis ikke vi kan udsende Slammet af landet, så må det vel være på sin plads, at de ikke bliver løsladt af jobcenter, inden de har papirer på fornuftigt arbejde?

    INGEN dansker, med arbejde i det private, sygemelding, tilknytning til kontanthjælp eller jobcenter, har tid/overskud til, at agerer “kvarterets hersker”, så der må godt nok være nogle offentligt ansatte, som fælt (landsforrædderisk?) har misligholdt deres forpligtelse for, hvad de bliver lønnet for af skatteborgerne?

    Eller er det noget af I-Slammet, som vor Justitsminister bukker sig i ære for, til fordel for et slimet EU-CV?

    Kommentar by Carstens — 5. november 2016 @ 23:37

  20. Koebe sig fri for at faerdes i egen by??????????????????????

    Kommentar by Dunk — 6. november 2016 @ 03:23

  21. >19 Carstens: Det er mere end 30+ år, det er 40+ år vi har levet med dette konstant voksende og indenfor nuværende rammer uløselige* selvskabte** problem

    http://denstoredanske.dk/Danmarkshistorien/Lavv%C3%A6kst_og_frontdannelser/En_bygning_sl%C3%A5r_revner/Blandt_nye_naboer/%E2%80%9EVelkommen,_Mustafa%E2%80%9D

    *Uløseligt indenfor rammerne af det nationale og internationale demokratiske system. For at en given løsning skal have effekt kommer man næppe udenom et opgør med dette system.

    **Selvskabt i misforstået godhed mod fremmede på bekostning af ens egne. Det er ikke kun politikernes skyld. Den størst skyld ligger hos vælgerne, som har givet politikerne mandat til at ødelægge Danmark.

    Kommentar by monse — 6. november 2016 @ 11:04

  22. 21. monse;

    Det er helt korrekt, men jeg tog udgangspunkt i udlændingeloven a’ 1983

    http://danmarkshistorien.dk/leksikon-og-kilder/vis/materiale/udlaendingeloven-af-8-juni-1983/

    Kommentar by Carstens — 6. november 2016 @ 15:07

  23. OK, ja, det var en milepæl af rang i hvad der tegner til at blive Danmarks slutspil i historien.

    Kommentar by monse — 6. november 2016 @ 15:18

  24. Det bliver spændende når Israelske turister (bl.a Jøder), kommer på sådan en bus tour i det intregrationsvenlige multikulti mangfoldighedsislamiske område. Så sandelig tolerance.

    Kommentar by Michael Unna — 6. november 2016 @ 19:28

  25. Når erfaringer bliver kaldt fordomme, vil idioterne vinde samfundet til dets undergang.

    Kommentar by Michael Unna — 6. november 2016 @ 19:29

  26. Det må da være et spark til nytænkning i De radigales integrationscirkus. Altså skal vi styrke integrationen, skal vi bare smide sneakers og Is ud til de islamiske områder i Danmark.

    Kommentar by Michael Unna — 6. november 2016 @ 19:35

  27. […] Det er værten, der tager sagen op. Han siger: “Altså, netop med hensyn til de yngre knægte. Du har foreslået, altså det er selvfølgelig frivilligt man er ude og vises rundt, at man så lige tager en hundredekroneseddel med, for den kan der komme en masse godt ud af.” Jasser Umarein: “Mere måske, hvis man selv bor der”. Han fortsætter: “Hvis man lige skal danne en relation eller bryde isen, så kast en Snickers eller kast en is imod nogle af de her unge der, og så tror jeg, eller så lover jeg, at så sker der nok ikke noget. Især ikke hvis du lige er flyttet til et nyt område, et belastet boligområde. Prøv lige at give dem en is eller en Snickers, så er du i hvert fald sikret de næste fem år.” Det er virkelig et interessant forslag til at nedbryde parallelsamfundene: Man skal stikke folk en is eller en Snickers. Hvorfor er der ingen, der har tænkt på det noget før? http://play.tv2.dk/programmer/magasiner/serier/go-aften-danmark/rundvisning-i-et-belastet-boligomraade-281016-del-1-125341/ TV2 Play. http://www.uriasposten.net/archives/77593 […]

    Pingback by To muslimer vil vise danskere rundt i ghettoen for at nedbryde deres ‘fordomme’ – de kommer med et forslag, så man ikke tror sine egne ører » Den Korte Avis - Klar – Skarp – Seriøs — 7. november 2016 @ 11:54

RSS feed for comments on this post.