8. november 2016

Donald Trump & det hvide USA mod Hillary Clinton, medier og minoriteter, 8. november 2016

Så er jeg tilbage på posten. Min valgnat startede med Datolinjen på Radio24syv, der sendte live fra Store Vega, hvor Socialdemokraterne holdt landets største valgfest for Demokraterne. Gæstetaler var Venstres Kristian Jensen, og det underholdende indslag blev leveret af Omar ‘Jeg vil ikke være dansker’ Marzouk, der blev præsenteret som værende ‘folkelig’ i modsætning til splittede Donald ‘Make America Great Again’ Trump. Han mente at, Trump var ‘tragikomisk’, at det hele var lidt sørgeligt, men at han som komiker trods alt kunne gå efter Trumps vælgere. Jeg parkerede bilen, da en VU-lokalformand kaldte Trump for ‘et forfærdeligt menneske’.

TV2 News har lige sendt live fra New York, hvor Ulla Therkelsen forklarede at Trump var en ‘demagog’. Hun er nu erstattet af Nina Groes fra Kvinfo, der så frem til at få en kvindelig præsident. Alle lyder som David Trads. Det bliver en lang nat.

(Donald Trump og datteren Ivanka i New Hampshire, 8. februar 2016; Foto: New York Times)

23.35 CNN fortæller, at meget kommer til at afhænge af, hvorvidt det lykkedes Hillary at få minoriterne til at stemme.

00.09. Emailsagen har været brugt i ‘propagandistisk øjemed’, lyder det på TV2 News.

00.29. Jacob Holdt taler om omfanget af Republikaneres ondskab. Han afløses af en 14-15 årig ‘USA-ekspert’.

00.39. Højrefløjens fokus på Hillarys helbred var en ’smædekampagne’, som blandt andet cirkulerede hos Breitbart, lyder det på TV2 News.

01.07. De første stater er talt op, og der er ingen overraskelser. Flere stater, hvor der ikke skulle være spænding (begge veje) er i skrivende stund ‘too close to call’. To procent er talt op, og Trump fører 19 valgmandsstemmer mod 3. Det siger intet om det endelige resultat.

(‘negative campaigning’)

01.33. Trump vinder West Virginia fortæller CNN (TV2 News gav den til Clinton, men rettede): 24 mod 3 valgmandsstemmer. 270 er målet kandidaterne jagter.

01.45. Florida er svingstaten med fleste valgmænd. Her er 55 procent talt op, og Trump fører med 2,3 procent. De store byer kommer sidst, og her er der typisk demokratisk flertal. Obama vandt Florida med 1-2 procent i 2008 og 2012. Netop som jeg skrev det er 65 procent talt op, og Clinton er foran med 1,3 procent.

01.57. Om få minutter kommer resultater fra 16 stater med i alt 172 valgmænd. Florida ser ud til at falde, og så kan det reelt være slut.

02.04. Adskillge delstater er talt op, og Clintong fører 68 mod 48. Flere stater er ‘too close to call’, herunder vigtige Florida.

02.16. 86 procent er talt op i Florida, og Trump fører med 740 stemmer. 87 procent optalt – Hillary fører marginalt. Jeg har opgivet TV2 News, der mere er interesseret i danske valgfester end de faktiske tal. Og ja, David Trads er i studiet.

(CNN der analyserer de faktiske tal, der ændrer sig løbende)

02.24. 88 procent er talt op i Florida, og Trump fører med 9-10.000 stemmer.

03.02. New York Times har en ganske fin oversigt, der i skrivende stund giver Trump 30 procent chance for at vinde. 76 procent i Florida. Man fornemmer, at CNN er overrasket over at Trump har kunne mobilisere republikanske vælgere.

03.08. 23 stater optalt, og Trump har sikret sig 123 mod Hillarys 97 valgmænd. 14 procent er optalt, og i rene stemmetal fører han 50 mod 46 procent.

03.27. Trump fører de fleste svingstater, og står til at vinde Florida, Ohio, Virginia og Georgia. New York Times giver Clinton 60 procent chance for at vinde. Uanset hvad det ender, så er det blevet væsentligt tættere end eksperterne forudsagde.

03.36. New York Times gør nu Trump til favorit med 53 procent sandsynlighed. Yihhaaa.

(Grafik: New York Times)

03.59. Skriver og taler med begejstrede Trump-støttere. New York Times har Trump som favorit med 63 procent. “Meningsmålingerne før valget har ikke været præcise nok”, fortæller Mads Fuglede på TV2 News.

04.06. Som tiden går nærmer Trump sig en meget sandsynlig sejr. New York Times har ham som favorit med 69 procent, og selvom Hillary får flest stemmer i rene tal, så vinder Trump 283 valgmandsstemmer. Har sat lyd på TV2 News – vil gerne have lyden med når de sender live fra røde fester. New York Times har nu som vinder med 72 procent. TV2 News fortæller, at tallene viser at USA er splittet. Førte Hillary med samme margin, så var USA samlet. Man græmmes.

04.12. New York Times er oppe på 78 procent for Trump-sejr. Jeg vil gerne se Florida lukket.

04.26. En sort mand (der ikke støtter Trump) interviewes af TV2 news på gaden i New York, og siger det kort og præcist: “Det viser hvor fantastisk USA er.” Trump tager Ohio og er nu oppe på 86 procent i New York Times prognose. Jeg åbner en øl mere.

04.40. New York Times er oppe på 91 procent, noget højere end Nate Silver.

04.51. TV2 News mener NYT overvurderer sandsyligheden for Trump-sejr, og argumentationen er sådan set okay. Trump vinder Florida!

05.01. NYT: >95 procent for Trump-sejr. Vinder han Michigan, så er det ingen vej til Hillary-sejr.

05.17. TV2 News interviewer en trist kvinde, som har taget en burka-Barbie-dukke med til valgmøde. Hun har jødiske og arabiske aner, og frygter for fremtiden under Trump.

05.23. Em blond kvinde med pagehår i TV2 News-panelet, ser Trumps succes som et resultat af ‘konspirationsteorier’, noget der begyndte med Sarah Palins og Teaparty-bevægelsen for otte år siden. Nu fik ekstremisterne et politisk talerør.

05.31. Trump skal vinde Michigan eller Wisconsin, så er han præsident. Han fører begge stater, og Fox har lige udråbt ham som vinder af Wisconsin. Snart er det slut. Passende link: Lewis Black, Drinking in Wisconsin.

06.54. Trump er 26 valgmænd fra sejren, men optællingen er gået lidt i stå. Jeghar en aftale om fire timer, og går i seng. Trump vandt. Reaktioner de kommende dage,

Opdateres løbende…

Oploadet Kl. 23:12 af Kim Møller — Direkte link85 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/77756/trackback

85 Comments »

  1. Jeg er også oppe lidt endnu … Ja, ak. Den danske pressedækning har været forfærdelig hele vejen igennem. Jeg synes nu også, Trump er en temmelig forfærdelig kandidat – kunne republikanerne virkelig ikke gøre det bedre? – men hellere ham end Clinton. Han må overlade det praktiske lovgivningsarbejde til Pence, som i dén grad har styr på det.

    Kommentar by Nemo — 8. november 2016 @ 23:26

  2. Jeg er på linje med Hugh Hewitt: USA er fortabt, hvis Clinton får lejlighed til at udpege 1-3 højesteretsdommere. Så må vi bare sluge alt det andet.

    Kommentar by Nemo — 8. november 2016 @ 23:29

  3. Ja kim. Det bliver det. Lad os håbe på de bedste.

    Kommentar by Carsten — 8. november 2016 @ 23:34

  4. God aften, folk. Tak fordi du skriver så fedt og gider, Kim.

    Bliver det for seriøst, er Bill Burr og Doug Stanhope på besøg hos Joe Rogans live podcast fra kl 01.00.

    https://www.youtube.com/c/powerfuljre/live.

    MAGA!

    Kommentar by Anti-VasaStriben. — 9. november 2016 @ 00:37

  5. Tv2 News dækning skriger pro Hillary. Man piller slet ikke ved Hillarys åbentlyse troværdighedsproblemer. Der er bare fuld skrue på: “Grab them by the…”
    Men Kim, du må da indrømme, at ham knægten på News gjorde det godt.
    ;-)

    Kommentar by Revseren — 9. november 2016 @ 00:51

  6. Jeg så Dr2 hvor en Mellemøsten-ekspert, måske ufrivilligt, kom til at give indtrykket af Trump som den mere besindige kandidat i. f. h. t. Syrien og Rusland. Han ville ikke have noget problem med en Assad der bliver, og Rusland kunne man indgå en aftale med. Det er for mig at se også et af de vigtigste plusser ved Trumps eventuelle sejr -Set fra Europa.
    Jeg synes Dr2 har været NOGENLUNDE saglige dagen igennem, med undtagelse af taletiden til ondskabsfulde feminister, der brugte ordet “pussy” i en køre. “pussy grabback” hvad deres “pussy” ville stemme osv. Sjovt så vulgære de ofte er på venstrefløjen…Og jeg tænkte da på hvordan det ville lyde hvis det var det modsatte kønsorgan der hele tiden blev nævnt:-D

    Kommentar by Wagnerian — 9. november 2016 @ 00:52

  7. Indiana i hus. Virginia (en stor stat m mange stemmer i valgkollegiet) tæt løb….

    Kommentar by Moran ya Simba — 9. november 2016 @ 01:04

  8. Og Florida :-)

    Kommentar by Hr. Naturli' — 9. november 2016 @ 01:18

  9. … ahem … måske lidt tidligt at blive glad …

    Kommentar by Hr. Naturli' — 9. november 2016 @ 01:21

  10. http://www.nbcnews.com/politics/2016-election/FL

    Nederst på siden kan man vælge stat.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 9. november 2016 @ 01:22

  11. Så er David jeg lyver Trads på banen på Tv2. Han er mere end forfærdelig.

    Kommentar by Revseren — 9. november 2016 @ 01:24

  12. din mening

    Hvilken af de amerikanske præsidentkandidater ville du stemme på?

    Hillary Clinton, demokraternes kandidat49%
    Donald Trump, republikanernes kandidat51%

    David Rebouh 9 timer siden Debatvært

    Vi lukker nu for nye indlæg, det vil fortsat være muligt at læse hele debatten og alle kommentarerne.
    enig (8) uenig (4) Del
    Foto: DR
    David Rebouh 9 timer siden Debatvært

    Kære alle, tak for jeres interesse og deltagelse i dagens debat om det vanvittigt spændende valg i USA. Hele 64 pct. af jer bakker op om Trump som præsident, det bliver interessant at se, om den rigtige valgkamp også byder på en overraskende sejr til The Donald.
    enig (1) uenig (5) Del

    https://www.dr.dk/nyheder/debat/usa-til-valg

    Det er ikke danske vælgere, der afgør valget i USA. Men at have ført med 64% mod nu 51% tyder på et stort portentiale for Trump. Selv i Danmark.

    Kommentar by Peter Buch — 9. november 2016 @ 01:48

  13. Med Hilary får vi nok færre våben og flere flygtninge og indvandrere. Med Trump det modsatte, så hvad skal man føle sig mest tryg ved?
    Trøsteløst valg.

    Kommentar by Jakob — 9. november 2016 @ 01:48

  14. Fra disse stater kommer der nu løbende resultater.
    Tallet til højre angiver antallet af Electoral Votes.
    Siderne opdaterer sig selv.

    http://www.nbcnews.com/politics/2016-election/fl 29
    http://www.nbcnews.com/politics/2016-election/ga 16
    http://www.nbcnews.com/politics/2016-election/nc 15
    http://www.nbcnews.com/politics/2016-election/va 13
    http://www.nbcnews.com/politics/2016-election/in 11
    http://www.nbcnews.com/politics/2016-election/sc 9
    http://www.nbcnews.com/politics/2016-election/ky 8
    http://www.nbcnews.com/politics/2016-election/wv 5
    http://www.nbcnews.com/politics/2016-election/nh 4
    http://www.nbcnews.com/politics/2016-election/vt 3

    Kommentar by Hr. Naturli' — 9. november 2016 @ 02:05

  15. Forskellen mellem Trump og Hillary i Florida er lige nu 28 stemmer ved ca. 3,8 mio. !!!

    Kommentar by Hr. Naturli' — 9. november 2016 @ 02:21

  16. Det er sindsygt spændende, tak for linket:-)

    Kommentar by Revseren — 9. november 2016 @ 02:25

  17. I ser på den forkerte stat. Trump SKAL have Florida for at vinde, men fokus på Florida er bygget på at man gik ud fra at Trump vandt Ohio. Der ser det umiddelbart ud til, at Clinton vinder med 1-2%.

    Uden Ohio taber han, selv med Florida.

    Kommentar by Henrik — 9. november 2016 @ 02:26

  18. På Oddset var der for ca en time siden odds 8 på Trump og 1.1 på Hillary. Nu er den på 1.55 til Hillary og 2.45 til Trump. Dramatisk.!

    Kommentar by Revseren — 9. november 2016 @ 03:22

  19. Fedt du forsat skriver, Kim! Andre gav op da Clinton var foran i Florida og Ohio…

    Make America Great Again! Han vinder!!!!!!!!

    Kommentar by Anders — 9. november 2016 @ 03:26

  20. https://www.youtube.com/watch?v=VrrFZ2d0KqA

    Kommentar by Nielsen — 9. november 2016 @ 03:35

  21. Der knappes øl op :-D

    Kommentar by Henrik — 9. november 2016 @ 04:08

  22. Uha ALLE de eXperter….
    JEg glæder mig til at høre David Trads / Uffe Elbæk ….haha
    TRUMP for PRESS
    USA USA USA

    Kommentar by klaus — 9. november 2016 @ 04:22

  23. Igen igen er de “nationalkonservatives” attitude imod DR udstillet som nonsens DR gav DS Morten Uhrskov 1 times fri debat om valget med brugere på DR.dk i forgårs, lavede 1 times fri debat med Søren Hviid og en nærmest moderat feminist igår sammen med en afstemning blandt brugerne der med 62% ville stemme Trump hvis de kunne (kan man være bruger på dr.dk uden at betale licens? Sikkert nasseri falder naturligt for segmentet), og endelig i nat en dækning der er en hel mere neutral end TV2 og diverse skandinaviske tv-stationer.

    Tilbage til udviklingen, i øjeblikket står jeg rent faktisk til at blive millionær indenfor det næste døgn, og det er sgu lidt svært sådan helt, at være utilfreds med det. Så modsat blogejer Kim Møller, så vil resultatet på nuværende tidspunkt nok gøre en hel del forskel for mig og min familie her i Vendsyssel selvom alt er åbent endnu..

    Kommentar by Pedersen — 9. november 2016 @ 04:26

  24. http://redice.tv/live

    Alt right live coverage

    Kommentar by Balder — 9. november 2016 @ 04:42

  25. >20
    Hun vinder ikke. Og din ludomani, imaginær eller faktisk, gør dig ikke troværdigere.

    Kommentar by Nielsen — 9. november 2016 @ 04:49

  26. @Nielsen

    Nej det håber jeg sgu heller ikke at hun gør, når jeg har 300.000 på div. kombinatione, men alle med Trump som vinder. Og så er jeg sådan set hamrende ligeglad med hvor troværdig du eller nogen anden mener jeg er. :-)

    Kommentar by Pedersen — 9. november 2016 @ 04:55

  27. Trump skal bare vinde enten Michigan eller Wisconsin, og så er han USAs næste præsident! $$$$

    Kommentar by Pedersen — 9. november 2016 @ 05:12

  28. #23 #24 – Ja det fint Simon

    Kommentar by PBrad — 9. november 2016 @ 05:17

  29. HOld da kæft. Jeg følger valget på CNN (på det seneste bedre kendt som Clinton News Network), og der er hverken skyld eller skam at spore, over at de har fyldt vælgerne med mildt sagt enøjede analyser i mange, mange måneder.

    Kommentar by Nemo — 9. november 2016 @ 05:23

  30. >21 Balder
    Din foreslåede kanal er en smule introvert.
    Jeg skruer over på en anden.
    Hvad synes du om Corbett Report?

    Kommentar by Nielsen — 9. november 2016 @ 05:24

  31. Trump fører i øjeblikket med 2% i Wisconsin, er bagud i Michigan, men en af de to stater er som sagt nok.

    Kommentar by Pedersen — 9. november 2016 @ 05:29

  32. >30
    Så er du ved at tabe de penge du satte på Clinton.

    -De penge du købte guld for, skulle du mok have brugt på at købe guld. :-)

    Kommentar by Nielsen — 9. november 2016 @ 05:35

  33. Vapedi vapedi VAP!!! Trump tager Wisconsin JEG ER NYSLÅET MILLIONÆR TAK FOR DET USA 😄

    Kommentar by Pedersen — 9. november 2016 @ 05:37

  34. @Nielsen

    Jeg taber ialt godt 240.000 på Clinton bets (flere var kombinationer med 3/4 hvor jeg går skadesfri) ligenu står jeg til 1.4 mill på Trump bets og kombinationer har 300.000 ude her.

    Kommentar by Pedersen — 9. november 2016 @ 05:41

  35. Hvor er alle latinoerne der skulle knuse Trump?
    Det bliver en laaaaaaang flyvetur hjem for Clement Kjærsgaard og de andre DR reportere.

    Kommentar by k.m — 9. november 2016 @ 05:57

  36. Det er vist endnu engang blevet understreget at vores hjemlige medier er en del af problemet :D

    Kommentar by Jan — 9. november 2016 @ 05:58

  37. @Pedersen, Du har brug for en dosis Larken Rose.

    Kommentar by Nielsen — 9. november 2016 @ 05:58

  38. House of Representatives ser ud til at være republikanernes.
    Det kan blive 4 år i kulden for demokraterne:-):-)
    http://www.zerohedge.com/news/2016-11-08/republicans-retain-control-house

    Kommentar by Frank Hagmann — 9. november 2016 @ 06:13

  39. @Nielsen

    Ha ha nej men jeg skal en tur på Cirkle K! Ka sgu ik sove nu. Danske spil, betfair og ladbrokes har alle sendt en mail hvor de skriver, at jeg ikke kan logge ind før jeg kontakter dem. Tak for i nat😀

    Kommentar by Pedersen — 9. november 2016 @ 06:15

  40. http://www.avisen.dk/harm-jacob-holdt-det-vaerste-ved-trump-er-at-han-sn_414666.aspx?fk=teaser

    Jacob Holdt bekræfter det jeg sagde om venstrefløjen. Han mener amerikanere er uuddannede som ikke har forstand på politik.
    Op i røven med den gamle hippie, må han græde sig i søvn resten af sit liv.

    Kommentar by k.m — 9. november 2016 @ 06:31

  41. Kæmpe nederlag for DR og TV2. Det er tredie val de taber , først Folketingsvalget så EU afstemning og nu USA, måske det var på tide at få skiftet, de venstre radikal kampagne folk ud og ny ledelse for der er tydeligvis ikke nogen.

    Kommentar by Anders Nielsen — 9. november 2016 @ 06:33

  42. Det bliver sjovt at se og høre msm forsøge at sno sig ud af de sidste måneders løgne og propaganda i den kommende tid.
    Breitbart havde i oktober over 30.000.000 unikke hits på siden og har dermed sat ny personlig rekord.
    Så tog han også Iowa:-)

    Kommentar by Frank Hagmann — 9. november 2016 @ 06:48

  43. > k.m. 06:31

    Kongekommentar, tak for dén!

    Valget, tja blandt to onder håber jeg på det mindste onde, som så er Trump. Han er også mere underholdende…..

    Kommentar by Henrik Petersen — 9. november 2016 @ 06:52

  44. Uden sammenligning i øvrigt minder det lidt om folketingsvalgene i Danmark: Få tør sige til meningsmålingstosserne, at de vil stemme DF, hvilket de så gør i stemmeboksen.

    På lidt samme måde i US, hvor man bliver betragtet som dum, uvidende bondeknold og redneck, hvis man sagde, man ville stemme Trump.

    Kommentar by Henrik Petersen — 9. november 2016 @ 06:59

  45. Buuuhuh……ha ha ha:-)

    http://www.zerohedge.com/news/2016-11-09/meanwhile-hillary-clintons-headquarters-tragedy

    Kommentar by Frank Hagmann — 9. november 2016 @ 07:01

  46. Hvor er det her for vildt, Trump vinder! :D

    Kommentar by Anti-VasaStriben. — 9. november 2016 @ 07:23

  47. Spiegel.de har en fremragende grafik, hvor man også på de endnu ikke optalte stater kan se, hvor langt optællingen er, endda lige først på forsiden. DR og TV2, I er så langt bagud teknologisk….

    Kommentar by Henrik Petersen — 9. november 2016 @ 07:33

  48. Demokrati er måske nok det mindst ringe, men hvorfor det ikke er bedre end det er fatter jeg ikke.
    Hvorfor ikke lade antallet gyldige stemmer afgøre valg?

    Hvorfor lade valgmænd, der overhovedet ikke er bundet af folks stemmegivning afgøre noget som helst?
    Valgmænd- og kvinder hvoraf 270 er nødvendige for at blive præsident er ikke engang fordelt efter antallet af gyldige stemmer afgivet, der er det antal valgmænd/valgkvinder staten befolkningsmæssigt er bedømt til, uden det har sammenhæng med antal gyldige stemmer afgivet.
    For en valgperson i alle stater er gennemsnitsbefolkningsmængden for tildeling af en valgperson for forskellig til det har noget med demokrati at gøre.
    Set herfra.

    Kommentar by Peter Buch — 9. november 2016 @ 07:34

  49. Hurra, hvor er det en god morgen at vågne op til!! Fantastisk – sådan USA!

    Kommentar by JK — 9. november 2016 @ 07:39

  50. > Peter Buch 07:34

    Det kan du have ret i, men det er nu engang US-vælgerne, der udfærdiger forfatningen dér.

    Man kan i øvrigt også sige meget negativt om UK-valgsystemet, men igen, det er UK, der bestemmer dér.

    Så kan vi godt sidde i lille DK og undre os, men det tror jeg nu, både US og UK er temmelig ligeglade med.

    Kommentar by Henrik Petersen — 9. november 2016 @ 07:43

  51. Ifølge spiegel.de har Trump nu 264 valgmænd mod Clintons 215, så der mangler for Trump kun 6. Kommer nok i takt med optællingen.

    Kommentar by Henrik Petersen — 9. november 2016 @ 07:48

  52. Løgnepressen tabte igen.
    Nu skal vi måneder frem høre løgne og bortforklaringer om hvorfor alle de selvfede såkaldte journalister tog fejl. For de er jo i egen optik hverken dumme, eller dårligt uddannede, og langt fra rød-partiske.
    Boykot løgnepressen og fjern al mediestøtte, nedlæg DR og sælg TV2. Hvorfor skal vi danskere over skatten betale for udbredelsen af løgnehistorier. Føj!

    Lad os håbe at Trumps sejr også giver et inspirerende lysglimt her i Europa, i denne triste mellembrune, mørkebrune og sorte muslimske tid.

    Kommentar by Birger Jensen — 9. november 2016 @ 07:48

  53. DRs side her er sådan set udmærket:

    http://www.dr.dk/nyheder/udland/valg-i-usa-2016/resultater

    De kritiske artikler om svindel med meningsmålinger på bl.a. Zerohedge har haft ret hele tiden. Der er behov for et opgør med svindelanalytikere og MSM.

    Kommentar by Sigwar — 9. november 2016 @ 07:51

  54. > Peter Buch fortsat:

    Det enkelte folketingsmedlem er ifølge Grundloven kun bundet af egen overbevisning, uagtet hvad hans/hendes parti måtte mene. Det sker som hovedregel sjældent, men er dog fundet sted. Synes du, det er meget bedre end valgmandsreglerne i US?

    Kommentar by Henrik Petersen — 9. november 2016 @ 07:54

  55. 265-218

    Kommentar by Henrik Petersen — 9. november 2016 @ 08:03

  56. Det er ikke med glæde at det konstateres at Trump bliver USA’s næste præsident. Alternativet er ikke i mine øjne værre, bare anderledes på en masse parametre som man er uenig i…på samme måde som Trump er…skal vi også skalde det anderledes på en masse parametre man er uenig i.

    Dette er en klassisk Lose-Lose situation, men heldigvis er vi ikke Amerikanere og skal leve under en af de to’s overherredømme.

    Værre ser det ud hvis han også får kongressen med sig. En magtkoncentration er aldrig godt, uanset om det er ti lden ene eller anden fløj.

    Vi får se hvad der sker de næste par år.

    Kommentar by Vantroende — 9. november 2016 @ 08:10

  57. Det Trump har gjort er intet mindre end fantastisk.

    Trump har imod alle odds klaret at faa baade Bush og Clinton dynastierne helt ned med nakken og samtidigt afsløret MSM journalisterne som de korrupte skiderikker de er.

    Herunder er Rock’s sang til Hillary
    https://youtu.be/-nOAJkq6DSA

    Kommentar by grove city, ohio — 9. november 2016 @ 08:19

  58. Henrik Petersen

    Ja, de danske regler på det område er gode nok. Jeg synes partier i udgangspunktet er fup og legepladser for byrokrater og andre sørgelige skæbner. Det er bedre enhver valgt følger sin overbevisning end partiets linje. Uanset linjen.
    Mens det i USAs eksempel er ikke valgte der udpeger præsidenten. Det er noget ganske andet.

    Kommentar by Peter Buch — 9. november 2016 @ 08:20

  59. Berlinske kan stadig ikke stoppe sig selv. Billedet øverst på forsiden 8:18:
    “Amerikanernes idealer er ikke forkerte. De vandt bare ikke i nat”.

    Åh… hvor patetisk – og rent latterligt, og det betaler vi penge for!
    Stop al mediestøtte, nedlæg DR og sælg TV2.

    Kommentar by Birger Jensen — 9. november 2016 @ 08:20

  60. Det her var “The white mans Last Stand” så der er trods alt håb endnu, men fremtiden ligger ikke i Europa.

    Kommentar by Jan — 9. november 2016 @ 08:29

  61. 276-218, fordi Wisconsin næsten er talt op. Say hello to mr. President Trump, like it or not.

    Kommentar by Henrik Petersen — 9. november 2016 @ 08:37

  62. ..og også Pennsylvania.

    Kommentar by Henrik Petersen — 9. november 2016 @ 08:39

  63. Hvilken herlig morgen! – Lad os glæde os over denne gigant-begmand til Løgnepressen og hele det øvrige korruptokrati! – Havde jeg fjernsyn ville jeg tænde det, blot for at se alle sjovnalisterne anlægge hængemuler og sørgerande under øjnene, mens de fortvivlet forsøger at bortforklare deres nederlag.
    Spørgsmålet, de nu stiller sig selv, er: “hvad gør vi nu, lille du?” – Her har de to muligheder:

    1. De gør som i EUSSR: annulerer resultatet, jfr. alle folkeafstemninger eller dømmer omkamp indtil folket stemmer rigtigt. Som ved de franske, hollandske og danske afstemninger. Og nu sidst Brexit, hvor man indsætter de juridiske ‘elite’-tropper…
    2. Slår alt fejl, myrder man simpelthen Trump.

    Men i dag skal vi glæde os! – Skal der musik til, så er denne passende…

    Kommentar by Voldposten — 9. november 2016 @ 08:40

  64. Først Brexit, så Donald Trump. De røde lejesvende græder snot.

    Kommentar by Ole Madsen — 9. november 2016 @ 08:40

  65. STORT til lykke til alle os ordentlige mennesker med TRUMPS sejr!! :-)
    Hvor er det smukt at se alle hængemulerne hos de satans røde journalister, der snor sig på TV lige nu! FRYD!!!

    Kommentar by Holger Madsen — 9. november 2016 @ 08:41

  66. Den er hjemme!

    Kommentar by Konservativ Nihilist — 9. november 2016 @ 08:54

  67. I øvrigt har republikanerne flertal i både Senatet og Repræsentanternes Hus.

    Men som Voldposten anfører, giver det nok anledning til fornyet optælling og omkamp. Her kunne US lære lidt af de hedengangne nationer USSR og DDR, hvor kommunistpartiet, i DDR SED altid fik ca. 99% af stemmerne.

    Kommentar by Henrik Petersen — 9. november 2016 @ 08:54

  68. Glæder mig mest til at høre den 14-15 årige USA-eksperts analyse af resultatet.

    Kommentar by Anti-VasaStriben. — 9. november 2016 @ 08:59

  69. Trumps politik bliver at berige sig selv, familien og vennerne i milliardærklubben. Han er ikke bundet af konkrete valgløfter eller nogen partilinie.
    Jeg græder tørre tårer over Hillary. Elendig udenrigsminister. Ikke engang som kvinde er hun ordentligt kvalificeret, komplet åndssvag valgkamp.

    Kommentar by Zatopek — 9. november 2016 @ 09:20

  70. Historiens største nederlag for eksperterne.

    Kommentar by Menig 442 — 9. november 2016 @ 09:35

  71. Når politisk korrekthed forveksles med virkeligheden, og de politisk korrekte journalister og politikere selv tror på deres egne løgne, og ingorere fakta, så indhentes de af virkeligheden. Det er muligt man kalde Trumf personlighed som værende vulgær. ( Vel Ikke værre end Clintons levinsky sag). Men hans indenrigspolitiske meldinger med at hæve mindstelønnen financieret ved at give en skattestigning til de rigeste, samt hans udtalelser vedrørrende Iran synes jeg er totalt på sin plads. Men ok. Lad os se hvad der sker under ham.

    Kommentar by Michael Unna — 9. november 2016 @ 09:36

  72. Denne herlige morgenstund giver mig en smule håb for fremtiden.
    Jeg har hele valgkampen igennem slet ikke kunnet forestille mig andet udfald, alene fordi jeg synes at den korrupte crooked Hillary burde slet ikke kunne vinde. En blanding af håb og pragmatisme, amerikanerne måtte ikke være så sindssyge, at de kunne finde på at vælge den korrupte so. Det var de så heller ikke, og gudske tak og lov for det.
    Jeg tror på, at vi får en præsident ala Reagan, som alle i datidens valgkamp også anså for værende en katastrofe.
    Interessant at se aktiemarkedet, der reagerer meget behersket, uagtet at alle havde dømt død og undergang og totalt fallit, hvis Mr. Trump skulle gå hen og vinde. Igen en masse useriøse idioter, der gør sig klåååååååge på politik og økonomi. De aner ikke en hujende skid mere end alle os andre fornuftige mennesker.

    Kommentar by Holger Madsen — 9. november 2016 @ 09:40

  73. Tilbage til hovedkommentaren fra Kim Møller: “…Omar ‘Jeg vil ikke være dansker’ Marzouk”.

    Tak, kan vi så regne med, at du rejser, og det må gerne være i dag? Jeg betaler gerne taxien. Men ellers har du vel en ‘fætter’, der kan køre dig?

    Kommentar by Henrik Petersen — 9. november 2016 @ 09:45

  74. […] er et link til Uriaspostens glimrende oversigt over de danske mediers kronologiske dækning af […]

    Pingback by Fyr alle USA-journalister og “eksperter” … | Hodjanernes Blog — 9. november 2016 @ 09:46

  75. Det må i øvrigt have været en temmelig kedelig valgfest for Socialdemokratiet på Store Vega.
    Ikke så meget at juble over, selv om Omar Marzouk underholdt. Og et par venstre-folk ifølge Møller deltog i underholdningen.

    Kommentar by Henrik Petersen — 9. november 2016 @ 09:58

  76. Og de røde sataner i MSM bliver ved med at male fanden på væggen.
    Til trods for at C20 er flot OPPE med med en procent, er det lige kundgjort at C20 er nede med 3 % Hvad helvede sker der???

    Kommentar by Holger Madsen — 9. november 2016 @ 10:06

  77. Som altid! Det er de dumme, lavtuddannede, uvidendes skyld. Tumberne fra udkantsbøhlandet.
    Da socialdemokratiet i sin tid kom til magten i Danmark, sagde man det samme. Nu skal man lade sig styre af dumme, uvidende arbejdere fordærvet af dårlig mad og usunde boliger. Ren populisme!
    Jeg er født socialdemokrat. Min uvidende arbejderfar var betydeligt klogere end Martin Heidegger og mange andre, da det virkelig gjaldt.
    I dag vil jeg betegne mig som social-nationalist. Faktorernes orden er ikke ligegyldig!
    Som Moran ya simba skrev til forrige post. – Det valg er ikke ligegyldigt. Det vil få indflydelse både i Voldsmose og Skjern.

    Kommentar by Fisken — 9. november 2016 @ 10:06

  78. Synd for de små muslummer. Nu kan de ikke kolonisere USA. Forhåbentligt følger flere vestlige lande efter.
    Folket har igen vist sit forståelige had til de samfundsundergravende islamofascister.

    Kommentar by Konservativ Nihilist — 9. november 2016 @ 10:11

  79. Det bliver spændende at se hvordan MSM vil forklare at de IKKE forudså udfaldet.

    Hint : De er en flok talentløse løgnere!

    # 71 Henrik Petersen.

    Yup, jeg ser også frem til at halvdelen af Hollywood stjernerne udvandre til Canada ( som de jo truede med ).

    Kommentar by Santor — 9. november 2016 @ 10:15

  80. Hvor ville jeg ønske at Kim Møllers overbevisninger og meninger var langt mere repræsenteret i de danske medier. De fører lige nu en linje der dæmoniserer Trump ud over alle grænser. Manden er en lallende idiot men Hillary er falsk og arrogant som Obama og ikke en tøddel bedre end Trump. Jeg tænker at de danske medier er så indoktrinerede og subjektive at resultatet kun kan blive ensidigt. Til fordel for hvem de end måtte støtte ideologisk set. Kritisk journalistik er ofte en by i Rusland hvad DK angår. Det ærger mig at det er sådan men journalister har en af de laveste troværdigheder overhovedet så det overrasker ikke. De er ikke bare interviewere men fortropper for nogle stærke politiske kræfter bag kameraet.
    Tænk bare over hvor ELENDIG DR er på de punkter og tænk så over hvor meget demokrati vi i virkeligheden har mediemæssigt. Tak til Kim Møller og deltag endeligt mere i medierne de trænger tiæ noget modspil

    Kommentar by Endnu en vantro — 9. november 2016 @ 11:29

  81. Mon ikke vi kan forvente at få serveret et nyt USA-ekspertpanel i fremtiden? Næppe. Massemediernes indkaldte eksperter har sjældent ret i nogetsomhelst, og alligevel ser vi altid de samme på skærmen. Nettet har som bekendt flydt over af dygtige og kompetente eksperter, men de har været henvist til at operere på diverse blogge som denne. Aldrig nogensinde har de fået adgang til de store kanaler (måske bortset fra på FOX, som jeg ikke har haft lejlighed til at følge).

    Om fire år skal vi igen se Mads Fuglede sidde og ævle løs om ting, han ikke har forstand på – når han ikke sidder og stortuder.

    Kommentar by Arne Torp — 9. november 2016 @ 11:37

  82. Så ingen af de danske kanaler, vidste på forhånd hvad de ville sige af fordomme og politiske korrektheder; de ved netop intet om amerikansk politik som i bund og grund er apolitisk baseret lokalt (ikke føderalt) på amerikansk provinsialisme; de grundlæggende fædre var og må ligeledes være apolitiske for at komme hen til de sande ideer som et samfund er bygget på. Præfikset a- betyder jo ikke ´ikke´ men ´på afstand af´, for således at de økonomiske udregninger, antikke og kristne principper og filosofisk problemer kan løses i åbenhed.

    Kommentar by de Hemmer — 9. november 2016 @ 12:17

  83. Alle danske supermarkeder melder udsolgt af Tudekiks !

    Kommentar by kent — 9. november 2016 @ 12:18

  84. Apropos konspirations teorier (opdateringen 05.23) så har wikileaks lækket emails fra Clintons kampange manager, der linker hende og hendes mand til en satanistisk pædofili ring. Jeg skal på forhånd advare folk som vil søge information omkring det. Det er stærke sager og jeg blev næsten fysisk syg bare af at høre de udvandede udgaver.

    Ærligt talt troede jeg ikke på det først, og jeg ville ønske at jeg ikke havde kigget ind i sagen. Men jeg føler en pligt til at sende informationen ud.

    Kommentar by Lisbeth — 9. november 2016 @ 12:21

  85. Pontus kræver pondus.
    Hillary R. Clinton blev vejet og fundet for let.
    Jeg synes også hun virkede for rundtosset.

    Ved tidligere præsidentvalg fandt jeg større tests hvoraf man kunne se hvor man nogenlunde selv befandt sig i forhold til kandidaterne. Jeg så, eller fandt kun meget korte tests dennegang. men ledte måske ikke nok eller et rigtigt sted.

    Kommentar by Peter Buch — 9. november 2016 @ 18:11

RSS feed for comments on this post.