9. november 2016

Donald Trump, USA’s 45. præsident: En syngende lussing til medierne og virkelighedsfjerne globalister

Eksperterne havde fortalt mig, at valget ville være afgjort først på natten, men det lidt længere – til gengæld var resultatet værd at vente på. The Donald vandt de fleste svingstater, fik (formentligt) flere stemmer end Hillary Clinton, og er nu ‘president-elect’, USA’s kommende præsident. Meningsmålingerne tog fejl på et højere plan, nøjagtig som de gjorde ved folketingsvalget sidste år, og Brexit tidligere på året. Man kunne kalde det DF-effekten.

(Den samlende sejrstale kan ses på Youtube)

“I’ve just received a call from Secretary Clinton. She congratulated us. It’s about us. On our victory, and I congratulated her and her family on a very, very hard-fought campaign. …

Now it is time for America to bind the wounds of division, have to get together. To all Republicans and Democrats and independents across this nation, I say it is time for us to come together as one united people.” (Donald Trump, sejrstale)

Dagens Radio24syv-stikprøve bragte mig ind i en Rushys Roulette valgspeciel, hvor en ‘Gitte’ var i gang fortælle, at Trump var racist og en ny Hitler, hvad hun ikke rigtigt kunne argumentere for, da hun blev ked af at høre ham tale, og altid slukkede. Stine Bosse kunne så herefter berolige: Han er måske ikke racist, men han har ‘bakket de hvide op’, og ‘talt grim om folk der er sorte’. Virkelighedsfjerne globalister kan kalde det ‘racistisk’ og ‘fremmedfjendsk’ at bekæmpe illegal indvandring, men de taler i et ekkokammer uden folkelig opbakning.

Hverken Bruce Springsteen, Jon Bon Jovi eller Beyonce er gennemsnitlige amerikanere, og man kan, som en ven formulerer det, ikke vinde valget ved at håne potentielle vælgere. Den bedste analyse er som altid på skrift. Christian Skov skærer ind til benet – Derfor vandt Trump.

Clintons svaghed. Hun var en svag kandidat, moralsk korrumperet og med et blakket ry. Hun har ikke kunnet mønstre nok engagement til at holde fast på Obamas koalition af minoriteter. … De demografiske ændringer, som Demokraterne længe har sat deres lid til, har en bagside og det gælder både i USA og i Europa. Udviklingen, der af demografer kaldes ‘the browning of America’ og hvis motor først og fremmest er en de facto meget liberal indvandringspolitik, skubber traditionel arbejder-/middelklasse over på højrefløjen, fordi den truer deres identitet.

Dette har ført til, at særligt den hvide arbejderklasse begynder at opføre sig som det, progressive aldrig svigter en chance for at minde dem om, at de er, nemlig en minoritet. Med andre ord bevæger de sig mod at stemme en bloc og uheldigvis for Demokraterne har de arbejdet hårdt på at skubbe dem, deres tidligere kernevælgere fra sig. Den hvide arbejderklasse udgør stadig 35-40 procent af befolkningen og er den største vælgergruppe i landet – uanset de demografiske ændringer.

Venstrefløjens ideologiske fallit. USA’s venstrefløj har længe slået sig op på en aggressiv multikulturalisme og afvist mytologien om USA som en smeltedigel til fordel om idéen om landet som en salatskål. På samme vis har den kastet sig ud i en aggressiv kønsidentitetspolitik, hvor den har villet undergrave traditionelle (og om man vil naturlige) kønskategorier til fordel for en ustyrligt blomstrende kønspluralisme, som de fleste har vanskeligt ved at kapere. Venstrefløjens identitetspolitik har været et væsentligt udslag af og er fortsat en væsentlig komponent i dens ideologiske og kulturelle dominans, men den er også – for nu – årsagen til dens fald.”

Dagens udgave af P1 debat var på mange måder en opvisning i ’spinkontrol’. Når nu amerikanerne valgte Trump på trods af hans løgne (Vincent Hendricks), så havde det udelukkende materialistiske årsager. Det handlede om økonomi, og var et opgør med ‘Big Business’ – en forlængelse af ‘Occupy Wall Street-bevægelsen’ (Lars Trier Mogensen). Berlingskes Anna Libak var langt fra skiven, men tættest på.

“Man kan sige, at hvis man vil vende det 180 grader, så kan man godt udråbe Trumps sejr, som en sejr for demokratiet, i den forstand, at folk har som aldrig før – det de sociale medier som har muliggjort det, at føre en politisk debat og handle ved at gå hen og stemme. Det kan man godt kalde for en sejr for demokratiet. Vi ser det også i Danmark, hvor der er opstået en hel underskov af medier, som ligesom bygger på den antagelse, at der i de officielle medier er en konspiration, at man ikke vil fortælle sandheden. Det er sådan noget som 180 grader, det er Snaphanen, det er Uriasposten, og det samme ser vi jo i USA. … Lenin sagde, at det første man skal gøre hvis man vil lave en revolution, det er at erobre telegrafen. I dag har alle i kraft af de sociale medier, både en telegraf, og har fået mulighed for med ligesindede, at enes om hvor dum Hillary er.” (Anna Libak)

På POV International skriver Bjarke Larsen, at “Neoliberalismen døde i nat”. For et par uger siden kunne man på samme side læse, at Hillary ville vinde stort og at Trump i øvrigt var ‘ideologisk fascist’. Det blev neo-liberale republikanere også kaldt for får år siden. Det er et grundvilkår.

(Reaktioner på Ronald Reagans valgsejr, Ekstra Bladet, 1980)

“Studerende protesterer over Trump-sejr”, skriver TV2 Online i deres præsentation af en video, optaget i Californien. De kunne også have skrevet, at indvandrere demonstrerer med det mexicanske flag mod en folkevalgt præsident i det land de er gæster i. Salige Samuel P. Huntington beskrev dilemmaet fint i The Clash of Civilizations under overskriften ‘The News Era in World Politics’ (1996).

“On October 16, 194 in Los Angeles 70,000 people marched beneath ‘a sea of Mexican flags’ protesting Proposition 187, a referendum measure which would deny many state benefits to illegal immigrants and their children. Why are they ‘walking down the street with a Mexican flag and demanding that this country give them a free education’ observers asked. ‘They should be waving the American flag’. Two weeks later more protesters did march down the street carrying an American flag – upside down.” (s. 19f)

(Latinamerikanere demonstrerer mod folkevalgt præsident, Californien; Via TV2 Online)

Citater.

“Den første, og måske vigtigste, grund til Trump-sejr er ifølge Michael Moore fire stater i det industritunge Rustbælte: Michigan, Ohio, Pennsylvania og Wisconsin. Det er fire traditionelle blå stater, det vil sige stater vundet af demokraterne. Men Michael Moore tror, at Trump vil gå benhårdt efter de stater, der i høj grad består af mennesker i arbejderklassen.” (Michael Moore, 24. juli 2016)

“Nu søger New York Times svar på, hvordan Donald Trump kunne snyde så godt som hele den etablerede presse og alle de største meningsmålingsinstitutter. … Blandt andet hæfter avisen sig ved, at Donald Trump klarede sig langt bedre end tidligere republikanske præsidentkandidater hos hvide amerikanere med kort eller ingen uddannelse.” (TV2 Nyhederne, 9. november 2016)

“Outsiderens sejr kommer efter mange år, hvor en selvtilstrækkelig elite har trampet hen over den hvide arbejderklasse og middelklasse, som traditionelt har været de bærende elementer i det amerikanske samfund. … Det er ikke så underligt, at hårdtarbejdende amerikanere bliver vrede, når hele byer går ned, fordi industrien flytter til udlandet, når der er en enorm illegal indvandring med social dumping til følge, og der hersker en kvælende politisk korrekthed. Den cocktail førte til en eksplosion, akkurat som man så det ved Brexit.” (Erik Holstein, Altinget, 9. november 2016)

(Malik Obama, bror til Barack Obama, hylder Donald Trump; Foto: Twitter)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/77808/trackback

42 Comments »

  1. Det må være nederen for Lügenpresse/journalisterne. At blivet slået i ansigtet med en pisvåd avis af eget ophav.

    Og ellers:
    Opsig konventionerne.
    Start repatrieringerne.

    Kommentar by Neuhammer — 9. november 2016 @ 13:36

  2. “Venstrefløjens ideologiske fallit…”

    Blablabla…

    Demokraterne er sgu da ikke venstreorienterede, manner!

    De er den amerikanske version af det Radikale Venstre, med andre ord globalistisk-liberalt centrum-højre.

    Valget handlede om jobs. Jobs globalisterne har flyttet til Kina.

    Kommentar by Ich bin Allah (Akbar) — 9. november 2016 @ 13:38

  3. -> Ich bin

    Skov taler om den amerikanske venstrefløjs ideologiske fallit. Hillary har lænt sig op af det universitære overdrev, der dyrker Internationalismen, og hermed skubbet den almindelige amerikaner væk fra sig.

    Kommentar by Kim Møller — 9. november 2016 @ 13:43

  4. Spændende, hvad der sker med den lovede mur mod Mexico. Faktisk tiltror jeg Trump viljen, og med flertal i Kongressen burde det jo være muligt. Bortset fra, at en række af hans partikolleger ikke bryder sig om ham.

    Lationer udfylder blot rigtig mange af de uudannede jobs i US, og US har en enorm statsgæld.
    Morten Uhrskov Jensen fra Dansk Samling har skrevet rigtig meget om emnerne. Så igen, rigtig spændende.
    Trump bliver jo heller ikke indsat før medio januar 2017, så meget kan ske.

    Kommentar by Henrik Petersen — 9. november 2016 @ 14:00

  5. Nu er det jo bare at smide stængerne op og nyde den flod at tårer der vil flyde fra venstrefløjen.

    Ps. Misundelsens brød skal også spises!

    Kommentar by Santor — 9. november 2016 @ 14:04

  6. Stor nydelse at se alle de taber-bæhoveder i den danske medieverden her på denne dag.

    Kommentar by Jette — 9. november 2016 @ 14:06

  7. Jul kom tidligt i år, I behøver ikke købe mig noget.

    Er helt oppe at køre, godt at læse jeg ikke er den eneste der nyder lyvepressens hylen i fulde drag, når regressive gæster viser deres tudefjæs.

    I sandhed en velsignet dag.

    Skål!

    Kommentar by Anti-VasaStriben. — 9. november 2016 @ 14:15

  8. Trump vandt helt fortjent. Og a propos DF-effekten, hvor meget har DF egentlig opnået med deres flotte stemmetal? Og Brexit ser jo heller ikke ud til at blive lige med det samme.

    Vil Trump ende som DF der lovede alt med intet holdt? Eller vil bureaukratiet modarbejde ham som det sker med Brexit? Kun tiden kender svaret…

    Kommentar by redneck — 9. november 2016 @ 14:22

  9. Har åbnet en Vintage portvin. Det skal virkelig fejres, at establisment, gutmenschen har fået et los i røven, så det kan mærkes. Løgnepressen og meningsmålinger, smid lortet ud på lossepladsen. Man kan så bare håbe på, at de gør noget ved sagen, hvor de nu får magten, og at det ikke ender som DF, der uden at kræve noget af Løkke, har givet ham et sikkerhedsnet.
    Man kan så håbe på, at når vælgerne til næste år skal stemme i Tyskland og Frankrig, at de smider de etablerede partier på porten, og efterfølgende kan EU så skrottes.
    EU’s skjulte dagsorden er, at de prøver med alle midler, at nedbryde de nationale skel, selvom befolkningerne vil beholde dem og de lukkede grænser. Hvad gør man så, man indfører i hundretusind vis muslimske daglejere, så de kan destabilisere landene. Det er på tide at de etniske befolkninger tager sagen i egen hånd, i stedet for at lade sig manipulere.

    Kommentar by der Adler — 9. november 2016 @ 14:39

  10. 👍🏻👍🏻👍🏻

    Kommentar by RioErDopet — 9. november 2016 @ 14:43

  11. Det var dejligt at vågne op til nyheden i min clock-radio kl 6 i morges.

    Jeg vidste Trump havde en stor begejstret bevægelse med sig og at det valghistorisk var uden sidestykke, at han som amatør var kommet ind fra gaden og havde vundet alle de republikanske primærvalg, så han blev republikanernes præsidentkandidat.

    MSM undervurderede ham hver gang, men lærte ikke af det og forudsagde at næste gang så ryger han. Han gjorde alle deres forudsigelser om hans næste nederlag til skamme hver gang.

    Nu kan man se, hvor forvirrede de er i CNN og i (DR/TV2) og deres aggressioner ligger lige under overfladen, tror jeg.

    Igår da TV2 og DR præsenterede alle de journalister, de havde sendt til USA for at dække valget, sagde min kone: “Hvad i h..skal de alle sammen have en tur til USA på vores regning?”

    Jeg kunne heller ikke forstå, hvorfor de først skulle ‘tygge drøv’ på resultaterne før vi fik dem. Deres interviews og kommentarer var alle både intetsigende og irrelevante.

    Monty Python komisk med ‘Cheshire cat’ Steinmetz og ‘Fred Astaire’ Skammelsen på et tomt tag på en høj bygning i New York!:-)

    (Mindelser om det endnu mere syrede studio, TV2 i sin tid havde oprettet på Tahrir-pladsen i Cairo inden deres kvindelige studieværter måtte tage benene på nakken for at undgå at blive ‘voldtaget’ af de nu ‘frigjorte’ muslimske mænd, der i flok ville begramse dem seksuelt. Som deres ‘brødre’ senere gjorde sidste nytår i Køln foran Kölner Dom af alle steder!:-)

    Kommentar by A-mad — 9. november 2016 @ 14:59

  12. Patetiske, uværdige tøsedrenge af begge køn:

    http://www.b.dk/politiko/politisk-morgenpost/i-et-demokrati-bestemmer-folket.-jeg-beder-til-det-har-set-noget

    Jeg vågnede – uvist af hvilken årsag – op kl 04:00, og konstaterede straks, at der var faldet 10 cm sne. Da jeg alligevel var vågen, valgte jeg ufortøvet at gøre noget ved problemet, og gik derfor direkte ud i snemasserne for at rydde mit fortov. Da jeg endelig var færdig, tillod jeg mig for en kort stund at dumpe ned i sofaen, for at få en tår kaffe og lade mig orientere om nattens hændelser i forventning om, at HRC formodentlig allerede var blevet udpeget President Elect af David Trads og kompagni.

    Men hov, da jeg tændte for TV´et, kunne jeg efter nogle få sekunder konstatere, at det måske ikke forholdt sig således, for der var bedemandsansigter over hele linjen, og Mads Fuglede så ud som om han havde bidt i en lort. Det skærpede faktisk interessen en hel del, og jeg kunne på et splitsekund se af diverse optællinger på nettet, at “the blue wall” stod for fald.

    Jeg fulgte derefter udviklingen løbende henover formiddagen, helt indtil det punkt hvor HRC gav op, og DT hold sin første tale som President Elect.

    Hvilken fryd, hvilken lise, hvilket opløftende momentum der pludselig er opstået.
    Bedst af alt, den snakkende klasse´s forsvar og bortforklaringer.

    Og netop nu kører “Ellemann og Lykketoft” på TV2 – de har stadig intet lært eller forstået.
    Det er folk som dem, og et evigt lyvende og manipulerende pressekorps, der skal have æren for nattens valgresultat.

    Havde den generelle dækning af den nu afsluttede valgkamp været omfattet af et minimum af værdighed og objektivitet, var udfaldet måske blevet et andet.

    Men så havde parnasset selvfølgelig ikke haft mulighed for at skælde ud på de dumme vælgere – de vælgere, hvis stemme man tilsyneladende har sværere og sværere ved at lytte til.

    Kommentar by Bror Lerbror — 9. november 2016 @ 15:05

  13. Hillary var henrykt over at have Madonnas støtte – “Madonna der offentligt har givet tilbud om at udføre blow jobs på enhver der stemmer på Hillary (Hun vil endog tage sine tænder ud!)” skriver Ann Coulter.
    Det løfte har vel skræmt nogen og gjort de har stemt Trump???
    En fordel ved Trump er at han sådan set ikke skylder nogen noget. Han har holdt sig fri at kapitalinteresser, og deres lobbyister, fordi han har haft råd til det. Så “What you see is what you get” forhåbentligt.

    Kommentar by synopsis-olsen — 9. november 2016 @ 15:08

  14. Det er bare en helt fantastisk dag!
    Til lykke alle jer!!

    Kommentar by Erik — 9. november 2016 @ 15:18

  15. Jeg har hørt der skete en togulykke her til morgen.

    Løgne X-pressen fyldt med journalister og politiske Kloge Åger hoppede af sporet et sted ude i MidtVesten.

    Der rapporteres ikke om dødsfald, men de gæve bladsmører tumler forvildet rundt, de fleste i choktilstand.

    Radio P4trekanten bragte flere gange et interview med Liberty Jepsen, der bor i Nørup v. Vejle. Hun er helt knust, har mistet appetitten, ved ikke hvordan hun skal forklare sine børn, hvordan Donald Trump kan være USA’s præsident med alt det han har sagt i valgkampen.

    Til sidst i udsendelsen, lige før kl.10.00, gik studievært Pernille Frahm sukkerkold, og kunne ikke rumme mere valgsnak, hvorfor hun lynhurtig slog over til, at vi i aften kan se finalen i Den Store Bagedyst.

    Mennesker i chok kan finde på at snakke usammenhængende og uklart, det var helt sikkert det der skete på P4 trekanten, da de ikke længere kunne skjule at Trump var valgt.

    Kommentar by k.m. — 9. november 2016 @ 15:23

  16. Rettelse til min egen #15

    Studievært hedder Rikke Frahm, ikke Pernille Frahm som er SF’er.

    Kommentar by k.m. — 9. november 2016 @ 15:35

  17. Hvor er det fantastisk at følge nyhederne i disse timer, alle de frelste vrider sig og kommer med det ene efter andet mere fantasifulde postulat for at forklare Trumps sejr. Ellemann og Lykketoft (hvornår f…. bliver de hevet af skærmen som irrelevante?) var for en gangs skyld underholdende, vist ikke set i dette årtusinde…
    Igen igen viser virkeligheden sig at være noget andet end journalisterne forestiller sig, mon der er bare en eneste som kunne formå at kigge sig i spejlet og lave et reality-tjek…næppe!
    Man kan så se frem til at bølgen ruller videre til de kommende valg i Frankrig, Tyskland, Holland…og hvornår får vi lov til skifte den inkompetente regering og de EU leflende, taburet klæbende fjloser på hoppeborgene ud???
    En stor tak til Kim Møller for en seriøs blog med de nyheder man ellers kan kigge langt efter!

    Kommentar by Fighting Falcon — 9. november 2016 @ 15:39

  18. Double win – Spillede 2000 Kr. på Trump som vinder til odds 4 •ᴗ•

    Kommentar by bvm — 9. november 2016 @ 15:51

  19. http://www.avisen.dk/trump-skeptikere-tvinger-canadisk-immigrationsside-i_414712.aspx
    “Med udsigten til Donald Trump som præsident i USA er Canadas hjemmeside for immigration brudt sammen tirsdag.”

    Lad dem stikke af, så langt ud i ødemarken som mulig, mon de kan undvære speltmel og caffe-latte?

    Kommentar by k.m. — 9. november 2016 @ 16:02

  20. Ups – ja. Kvinder på min arbejdsplads har gået forvirrede rundt. En sagde i går at hun havde ondt i maven. Hun må have vidst hvor det bar hen. En anden spurgte om jeg var chokeret. Næ – sagde jeg bare. Jeg skal lige tilføje at jeg arbejder et ret internationalt sted. I morges tog jeg på arbejde mens jeg småsang; ” We are the Trumpians” frit efter Queen. Desværre gik det ikke helt så godt med “Trump” baseret på van Halens “Jump”, men det kan hurtigt blive en sjovere dag som Danske Spil plejer at sige.

    Kommentar by Sigwar — 9. november 2016 @ 16:05

  21. http://jyllands-posten.dk/international/usa/ECE9135944/hvis-den-store-idiot-vinder-flytter-jeg-min-sorte-roev-til-sydafrika/

    Politik er ret kedeligt, men det bliver sgu sjovt at følge.
    Samuel L. Jackson siger :”»Hvis den store idiot vinder, flytter jeg min sorte røv til Sydafrika.«

    Hvis han beskriver sig selv sådan, vil jeg gerne have svar fra den danske venstrefløj, hvorfor vi ikke må kalde sorte – sorte?

    Kommentar by k.m. — 9. november 2016 @ 16:23

  22. Jeg tror jeg vil starte traktoren og køre over til nabogården for at se TV i aften. Fruen derovre ser altid TV-A(mmestuen) kl. 18.30 og TV/Too kl 19.00 fordi hun elsker tudehistorier om folk (sjovt nok altid kvindfolk), der har det svært. Så når alle de futmælkskommunistiske skærmtrolde og -finker – med samt deres ‘eksperter’ fra RUC og tilligende børnehaver – i aften toner frem på flimmeren mens de vrider sig som ål på en pande og steger i deres eget fedt, får hun jo nok noget at snøfte over… Imens vil manden og jeg knappe øl op og slå os på lårene af fryd. Nå, jeg må hellere også huske popcorn…

    Kommentar by Voldposten — 9. november 2016 @ 16:41

  23. Jeg kalder nu ikke danske medier “en konspiration”, for jeg bruger dem ikke så meget, at jeg kan udtale mig om det.

    Kommentar by Snaphanen — 9. november 2016 @ 16:53

  24. -> Snaphanen

    Konspiration er et nedladende udtryk, men intet jeg har skrevet her på Uriasposten om valget kan med nogen rimelighed siges at være konspiratorisk.

    Kommentar by Kim Møller — 9. november 2016 @ 16:56

  25. Var det ikke Peter AG/Gnags der engang sang “det den dejligste morgen i hundrede år”

    – Og det var det sgu også i morges, da jeg stod op og tændte for nyhederne.

    Det er fantastisk !

    Kommentar by M.P. — 9. november 2016 @ 17:03

  26. Lars Løkke og Mette Frederiksen håber ikke Donald Trump fører den politik ud i livet som han gik til valg på. Da tror jeg de to tager fejl af Trump. Hvis man har lyttet godt efter hvad manden sagde, er han typen der tænker:”Hvad rager lille Danmark mig?, jeg har problemer nok herhjemme der skal løses”

    Hvis han viger for meget fra sine valgløfter, kommer reaktionen fra vælgerne, der med rette vil beskylde ham for løftebrud. Det er den balancegang alle politikere er ude for.

    Kommentar by k.m. — 9. november 2016 @ 17:15

  27. Double – 2016-05-07 15:09:25
    -/——-/——-

    Resultat af Storbritanniens folkeafstemning om EU-Medlemskab
    Politik Stemmer for at forlade EU
    Odds:3,35 V

    USAs næste Præsident
    Vinder Donald Trump
    Odds:8,00 V

    Vinder EM i fodbold 2016
    Vinder Frankrig
    Odds:3,00 V

    Copa America 2016 – Vinder
    Vinder Chile
    Odds:3,20 V

    6 væddemål á 2500.00
    Indsats:15000.00 kr.
    Gevinst:165,782.14 kr.

    De første håndører er rullet ind 😆

    Kommentar by Pedersen — 9. november 2016 @ 17:36

  28. Det flueben skal selvfølgelig ikke være ved Frankrig!

    Kommentar by Pedersen — 9. november 2016 @ 17:57

  29. Anna Libak har et sympatisk udseende, men rammer da helt ved siden af:

    Den ene gruppe af de sociale medier brokker hun sig over:
    “I dag har alle i kraft af de sociale medier, både en telegraf, og har fået mulighed for med ligesindede, at enes om hvor dum Hillary er.” For Libak bygger den gruppe “på den antagelse, at der i de officielle medier er en konspiration, at man ikke vil fortælle sandheden.”

    Men den anden gruppe af de sociale medier kunne hun passende betegne således (men gør det ikke):
    “I dag har alle i kraft af de sociale medier, både en telegraf, og har fået mulighed for med ligesindede, at enes om hvor dum Trump er.” For Libak bygger denne anden gruppe IKKE “på den antagelse, at der i de officielle medier er en konspiration, at man ikke vil fortælle sandheden.”

    Hermed fortæller Libak indirekte, at de etablerede medier er allierede med Hillary-støtterne om at dyrke udskamningen af Trump. I denne alliance bliver objektivitet og sandhed nødvendigvis det første offer. Og dermed bekræfter Libak, at de etablerede medier ikke vil objektiviteten/sandheden: Hun tilstår dermed, at i “de officielle medier er en konspiration, at man ikke vil fortælle sandheden.”

    Kommentar by traveler — 9. november 2016 @ 18:12

  30. Pedersen må have brug for at bevise et eller andet

    Kommentar by k.m. — 9. november 2016 @ 18:17

  31. Det var en meget positiv nyhed hvis de i Ekstrabladets debat registrerede danske klik undervejs var 64 % for Trump, såfremt det var tilnærmelsesvis nær at være et repræsentativt udvalg. Synes jeg.
    Folket holdt som Pedersen på den rigtige.

    Kommentar by Peter Buch — 9. november 2016 @ 18:24

  32. Længe leve den frie nationalstat og nej til elite-MSM og licensfacisme

    Kommentar by Lars — 9. november 2016 @ 18:29

  33. Peter Buch
    Pedersen ville sætte kryds ved Clinton hvis han havde chancen. Han har derimod sat penge på den mindst sansynlige vinder, det er det der giver penge – hvis vi ellers kan tro på manden der virker som en nulevende Von Münchausen.

    Kommentar by k.m. — 9. november 2016 @ 19:03

  34. Apropos medier: Er der overhovedet nogen, der efterhånden er i stand til at afkode Søren Pinds rablerier..?

    http://www.b.dk/kommentarer/bonus-pater-familias

    – der er simpelthen rod i kasserne på loftet…

    Kommentar by Bror Lerbror — 9. november 2016 @ 19:08

  35. Når man siger, at det var “Trump mod minoriteterne”, så er det jo altså ikke helt sandt. Den velintegrerede kinesiske minoritet stemte massivt Trump.

    Ligeledes glæder kineserne i det kinesiske hovedland sig over Trumps sejr. Noget “journalisterne” (hvis man kan kalde dem det) endnu ikke har ønsket at forstå.

    En meget stor del af verden udenfor USA jubler. – Også fordi, deres intuition sagde dem, at Hillary ville have været farlig. Og det tror jeg, de har fuldstændigt ret i.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 9. november 2016 @ 19:13

  36. Har lige set en stortudende Miley Curus, som jo ville flytte til Canada hvis Trump vandt, på Twitter.

    https://twitter.com/MileyCyrus/status/796377820091981824

    Alle de SJW, Feminister og Leftwings tror vitterlig at han spiser små børn til morgenmad og sparker sorte til blods for at falde i søvn.

    De er jo dybt åndssvage hele bundet.

    Kommentar by Santor — 9. november 2016 @ 20:19

  37. Herligt at læse flertallet af kommentarerne her i tråden. Jeg er altså ikke ene om at være jublende og boblende glad.
    Jeg kan slet ikke komme mig over, hvor voldsomt det glæder mig at alle de skide tradser og andre tåber, der nu er blevet totalt til grin. Jeg må indrømme, at jeg er virkelig ondskabsfuld skadefro!! :-))))))

    Kommentar by Holger Madsen — 9. november 2016 @ 21:29

  38. Jeg kan skimte en yngre Jacoob Holdt på et af billederne, selv dengang havde han knald i låget

    Kommentar by k.m — 9. november 2016 @ 21:30

  39. k.m. meget kan man sige om ham, men stabil og forudsigelig, det er han ;-)

    Kommentar by Hr. Naturli' — 9. november 2016 @ 21:44

  40. Mon vore politikere i DK / EU fatter vinket med vognstangen denne gang?

    Kommentar by Carstens — 9. november 2016 @ 21:47

  41. Se her Kim:

    http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/dr-vaert-om-sejr-til-trump-fuck-dig-gud-hjaelp-os/6396631

    Kommentar by Revseren — 9. november 2016 @ 22:12

  42. #40 Carstens, næppe. Deres determinisme vil blot antage mere desperate og irrationelle former. Ikke fordi, det ikke er slemt nok nu, men det bliver meget værre.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 10. november 2016 @ 00:35

RSS feed for comments on this post.