23. november 2016

Multikulturelle Libyen: Tyve døde, da Gaddadfa-stamme-abe rev tørklædet af Awlad Suleiman-pige

Libyen er et kludetæppe af forskellige etniciteter og stammekultur, men landet fremhæves aldrig som et eksempel på multikulturalisme. Det er der sikkert flere grunde til, men den væsentligste er nok, at det er et land hvor blodig kulturkamp er lige under overfladen. Forløbet omtalt herunder siger sådan set alt. Her sakset fra Time Magazine – A Pet Monkey May Have Triggered Deadly Tribal Fighting in Libya

“At least 20 people have been killed and around 50 injured after days of clashes between rival tribes in Libya that were apparently sparked by a pet monkey.

According to activists and locals in the southern city of Sabha, four days of fighting erupted after three men from one of the city’s main tribes, the Gaddadfa, set a monkey loose on a high school girl, where it bit and scratched her, and pulled off her headscarf, reports the Associated Press. Members from another powerful tribe, Awlad Suleiman, reportedly sought revenge by killing the young men and the monkey.

The ensuing conflict between the two most powerful tribes in Sabha — both are backed by armed militia — escalated after two days with the use of tanks and mortars, Reuters reports.

‘There are still sporadic clashes and life is completely shut down in the areas where there has been fighting,’ said a Sabha resident who wished to remain anonymous Sunday.”

Oploadet Kl. 04:16 af Kim Møller — Direkte link28 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/78250/trackback

28 Comments »

  1. “I har hørt, at der er sagt: “Øje for øje og tand for tand.” Men jeg siger jer, at I ikke må sætte jer til modværge mod den, der vil jer noget ondt. Men slår nogen dig på din højre kind, så vend også den anden til”. (Matt 5,38f).

    Den del af kristendommen muhammed ikke forstod.

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 23. november 2016 @ 05:50

  2. Zenia Stampe’s idealsamfund!

    Kommentar by Sigwar — 23. november 2016 @ 07:12

  3. Er der et par aber i overskud til shariazonen, Nørrebro og Nordværst? Dér ville være nok at se til.

    På den anden side er der i forvejen temmelig mange udresserede aber der.

    Kommentar by Henrik Petersen — 23. november 2016 @ 07:49

  4. Danmark om et par generationer hvis ikke der snart kommer politikere på banen der er udstyret med ordentlige cohònés…

    Kommentar by Fighting Falcon — 23. november 2016 @ 07:59

  5. Og samtidig er “værløse-drengen” Fardin Messi Majidzadeh i gang med et projekt hvor han klapper piger bagi og lægger det på nettet.

    “Tænk hvis det var din søster” Siger han selv… ja var det hans søster kører hans klan nok kampvognene i stilling…. og hvis det var min søster og jeg gjorde noget mod ham fik jeg en kniv i ryggen.

    http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/fardin-klapper-pigerne-i-numsen-taenk-hvis-det-var-din-soester/6416388

    Kommentar by redneck — 23. november 2016 @ 08:51

  6. Så længe de holder sig til at slå hinanden ihjel, så for min skyld ingen alarm. En død muhamedaner er som bekendt en god muhammedaner.
    Det har minder mig om vores “muhammedkrise” over nogle tegninger, der i visse tilfælde end ikke eksisterede. Det kostede også nogle af tosserne nogle velfortjente Darwin Awards. Gad vide om ikke muhammedanere i særklasse er tossede??

    Kommentar by Holger Madsen — 23. november 2016 @ 09:45

  7. 23 dræbt, 31 på hospitalet i byen Aswan i Ægypten.
    Dele af byen sprængt i luften – byen beskrives som en krigszone – grunden? – børn fra den ene klan lavede grafitti.

    http://www.jerusalemonline.com/news/middle-east/the-arab-world/breaking-23-people-killed-in-egyptian-family-feud-4670%20

    Giver et indblik i den tankegang, der hersker i klan-samfund – apropos reaktionen på muhammed tegningerne.

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 23. november 2016 @ 09:59

  8. Min prognose: Sådan får vi det her inden længe.

    Kommentar by Tommy Jørgart — 23. november 2016 @ 10:17

  9. Kunne det tænkes at lange sultperioder, tvangshandlinger så som 5 daglige bønner og generel dårlig opdragelse i virkeligheden leder til en mental brist?

    Kommentar by redneck — 23. november 2016 @ 10:54

  10. Libyen er næsten etnisk homogent. De er næsten alle arabere. Der er nogle berbere i det sydvestlige Libyen og nogle Taureger i syd. Landet består af omkring 180.stammer med oprindelse i beduinkultur. De er endogame og gifter sig arrangeret mod familien. Dette giver et fravær af et civilsamfund som også er den sociologiske basis for demokrati. Gadaffi kom fra den stærkeste stamme i landet med base i byen Sirte som også var stedet hvor han søgte tilflugt og blev dræbt.

    Kommentar by Thorsted — 23. november 2016 @ 11:03

  11. # 9

    Ja, og indavl gennem mange generationer!

    Kommentar by TH — 23. november 2016 @ 11:12

  12. Så er der nyt om vores allesammens yndlings postbud BH:

    “State Department Terrorist Designations of Abdullah Ahmed al-Meshedani, Biip Hiip :-) , and Abdelilah Himich”

    http://www.state.gov/r/pa/prs/ps/2016/11/264498.htm

    USA tør hvor Danmark tier

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 23. november 2016 @ 11:13

  13. – Thorsted

    Jeg forstår din pointe, men etnicitet og stamme er i daglig tale synonyme begreber.

    Kommentar by Kim Møller — 23. november 2016 @ 11:22

  14. Jeg synes at aben på billedet minder mig om venstrefløjens kælemuslim Abdel Aziz Mahmoud.

    Er de i familie?

    Kommentar by TH — 23. november 2016 @ 12:00

  15. Billedet, KEK!

    Kommentar by Helmuth Kohl — 23. november 2016 @ 12:28

  16. Herlig illustration til artiklen :)

    Kommentar by Niels Thomsen — 23. november 2016 @ 12:35

  17. Jeg er sikker på, at aben var jødisk. Der står selv i Koranen, at jøder er aber og svin.

    Kommentar by MartinH — 23. november 2016 @ 12:41

  18. @12 Jørgen, Det er lidt sent, de spærrer hans bankkonti. Ifølge Syrien blog er Hassan lige meldt død.

    Kommentar by MartinH — 23. november 2016 @ 12:45

  19. …og Hassan vil ikke blive savnet. En god muslim er en død muslim. Men hvis aben er god til at hive tørklæde, burka og andet stads af kvindelige muslimske herrefolk, skal den da være velkommen i shariazonen.

    Kommentar by Henrik Petersen — 23. november 2016 @ 13:03

  20. Aben er er jo tydeligvis den mest intelligente af alle involverede parter i det cirkus.

    Islam sucks!

    Kommentar by Islambert — 23. november 2016 @ 13:10

  21. @19 – aben blev vist dræbt sammen med de tre mænd allerede i konfliktens første faser…

    “It scratched her face and pulled off her headscarf. Suleiman members retaliated and killed some Gaddadfa men. According to local reports, not yet confirmed by CNN, the monkey was also killed.”

    http://edition.cnn.com/2016/11/21/africa/libya-monkey-tribes-deadly-clash-trnd/

    Måske den kan tildeles et “Purple Heart” posthumt?

    Kommentar by redneck — 23. november 2016 @ 13:11

  22. Hvad er problemet?

    Kommentar by Santor — 23. november 2016 @ 13:29

  23. @21 – Dicks out for Harambe

    Kommentar by Helmuth Kohl — 23. november 2016 @ 16:18

  24. Mr Trump, hvilken part i konflikten i Libyen bør Vesten holde med?

    Aberne.

    Kommentar by Nils — 23. november 2016 @ 16:19

  25. Enig Nils. Der er blot så forfærdende mange primater dernede, de fleste langt mindre intelligente end de rigtig aber.

    Kommentar by Henrik Petersen — 23. november 2016 @ 16:38

  26. Gaddafis søn Hannibal Gaddafi har iøvrigt læst Monkey Business på CBS.

    Kommentar by Sigwar — 23. november 2016 @ 19:29

  27. “22 Santor, at tøserne havde slør på, og at deres ejermænd slog aben ihjel.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 23. november 2016 @ 19:37

  28. SQ da synd for aben, at tøsens hunde ikke var bedre opdraget. IQ?

    Kommentar by Carstens — 23. november 2016 @ 21:47

RSS feed for comments on this post.