8. december 2016

Folketingsdebat mellem valg: Justitsminister Søren Pape om ‘en kvindelig muslim ansat ved Fyns Politi’

Når jeg med jævne mellemrum forsvarer Dansk Folkeparti her på siden, så skyldes det blandt andet at jeg følger den politiske debat i Folketinget lidt på sidelinjen. Det er legitimt at mene Dansk Folkeparti skulle droppe støtten til Lars Løkke Rasmussen, men der påhviler selvfølgelig også et stort parti at være en del af den politiske debat på godt og ondt. Det ville fryde mig hvis regeringen faldt, men det giver formentligt ikke færre indvandrere – og det er vel i sidste ende det der er succeskriteriet. Problemet er, set herfra, at den folkelige modstand mod den førte politik, ikke afspejler sig i folketingets sammensætning.

Min politikerkæreste oplever ofte problemet på nært hold. Onsdag i sidste uge i forbindelse med et Asmaa Abdol-Hamid-relateret § 20 til justitsminister Søren Pape Poulsen, manden bag den meget omtalte ‘naziislamisme’-kampagne. En politiker der indledte valgkampen med en kronik om den islamistiske ‘kræftsvulst’, ‘en farlig indre fjende’, der skulle ‘bekæmpes og illimineres’. Hvordan denne kamp manifesterer sig i den politiske praksis illustrerer nedenciterede dialog.

(Pernille Bendixen, Dansk Folkeparti)

Onsdag den 30. november 2016, § 20-spørgsmål S 257 Om en kvindelig muslim ansat ved Fyns Politi.

Pernille Bendixen, DF: Mener ministeren, at det bør få ansættelsesmæssige konsekvenser – og hvad vil ministeren i så fald gøre for at sikre sig, at det sker – hvis en ansat i politiet nægter at give hånd til personer af det modsatte køn under udførelsen af sit hverv, som det f.eks. er tilfældet med en kvindelig muslim ansat ved Fyns Politi?

Søren Pape Poulsen, justitsminister: Tak for det. Jeg vil sige, at ligesom min forgænger er jeg på det punkt af den helt klare holdning, at medarbejdere på Justitsministeriets område skal udvise en præsentabel, åben og venlig fremtræden over for hinanden, over for borgerne og over for andre personer, som henvender sig til myndighederne på ministeriets område. Derfor forventer jeg som justitsminister, at ansatte i dansk politi selvfølgelig udviser den fornødne respekt, og at der gives hånd i de situationer, hvor det forekommer helt naturligt, at man giver hånd til hinanden, f.eks. når man mødes.

Om det så skal medføre ansættelsesretlige konsekvenser, hvis en medarbejder ikke lever op til den forventning, vil jo bero på de konkrete omstændigheder i sagen. Og det skal i givet fald håndteres af ansættelsesmyndigheden for den pågældende medarbejder, men naturligvis ud fra de præmisser og de regler, der er fastsat. Når det gælder en helt konkret personalesag, ønsker jeg ikke at udtale mig om den offentligt.

Pernille Bendixen, DF: Det er fair nok, at man ikke vil udtale sig om en konkret sag. I forhold til ministerens svar om at give hånd der, hvor det forekommer naturligt: Når man har at gøre med en person, som af princip ikke giver hånd, så vil denne person jo aldrig give hånd, heller ikke når det måtte forekomme os andre naturligt. Og i hvilke situationer vil det i så fald ikke være naturligt at give hånd?

I forhold til om det er en konkret situation, vil jeg sige: Jamen det er jo en konkret situation, fordi vi konkret har at gøre med en, som altså af princip nægter at give hånd. Men det er ikke det eneste, der er. Den her person er sådan set i 2007 blevet anmeldt for landsforræderi, og det er af hr. Rasmus Jarlov, som er medlem af ministerens parti. Og der er det da naturligt at spørge: Når man har en person ansat, som har været anklaget for landsforræderi, og som man så har gående rundt i Fyns Politi, er det så bare uden betydning? Altså, der er jo en signalværdi i det, og man må tro, at ministeren i hvert fald på et tidspunkt har haft den holdning, at den her person måske har nogle lidt ekstreme holdninger.

Søren Pape Poulsen, justitsminister: Først og fremmest kan jeg kun sådan udtale mig om mine forventninger til medarbejderne, og min holdning er altså den, at man viser den fornødne respekt ved at give hånd, hvor det er naturligt. Det kan være, man lige går forbi hinanden og vinker, men hvis spørgeren og jeg møder hinanden, er det min opfattelse, at det selvfølgelig er helt naturligt, når man henvender sig, at man giver hånd. Det burde man til enhver tid gøre, og når man er ansat i dansk politi, skal man også gøre det.

Pernille Bendixen, DF: Det er selvfølgelig rigtigt. Men altså, den her person er jo også en person, som f.eks. har nægtet at skrive under på grundloven, som har været talsmand for de 11 organisationer, som i sin tid sagsøgte Jyllands-Posten efter Muhammedtegningerne, som har udtalt, at danske soldater er et legitimt mål, og som jo altså ikke vil give hånd til mænd. Er man så en god repræsentant for Justitsministeriet og for politiet? Er det det signal, man skal sende? Er det gode og sunde og hæderlige holdninger?

Man må jo gå ud fra, at en ansat under Justitsministeriet også repræsenterer Justitsministeriet, også ved sine holdninger.

Søren Pape Poulsen, justitsminister: Jamen der er nogle helt klare forventninger til, at man på sin arbejdsplads får at vide, hvordan det er, man opfører sig der. Der er det jo sådan, at hvis man bliver bedt om, hvad man naturligt gør, at give hånd og være høflig over for andre mennesker, så gør man det. Så kan én ting være, hvad man har udtalt og ment, og det har man selvfølgelig gjort under det ansvar, man nu har. Men helt generelt vil jeg sige, at spørgsmålet her handler om, om man skal give hånd eller ej, og der har jeg det bare sådan, at selvfølgelig giver man hånd, når man hilser på folk. Og det gør ansatte ved det danske politi også.

Pernille Bendixen, DF: Man giver hånd, det er naturligt. Vi gør det, når vi mødes. Men kan ministeren anerkende, at der faktisk er nogle, for hvem det ikke er naturligt at give hånd? Og er det så ikke muligt at kræve, at sådanne personer simpelt hen retter ind, at man siger: Nu er vi her; du har en stilling; der medfølger et ansvar; så kan det godt være, det er unaturligt for dig at give hånd i nogle situationer, men det er altså naturligt for os andre, og det er det, vi forventer af dig?

Hvis nu Fyns Politi ikke vil rette ind i den her sag, agter ministeren så at skride til handling?

Søren Pape Poulsen: Jeg har ikke fantasi til at forestille mig, at Fyns Politi ikke følger de anvisninger, der er, og jeg forventer, at man selvfølgelig ledelsesmæssigt tager hånd om det, hvis der er medarbejdere, der ikke følger de instrukser, der er, og ikke agerer, som dansk politi og ansatte skal gøre. Og det er bl.a. naturligt, at når man møder hinanden, giver man hånd.

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/78550/trackback

49 Comments »

  1. Herre Jemeni, hvor jeg dog savner politikere, som bare siger det, de mener og tror på. Og hvor er Pape dog et fjols, forfremmet uendelig langt udover sine evner.

    Kommentar by Morten Andersen — 8. december 2016 @ 15:50

  2. Lidt of topic her. Er der noglen der ved hvad der er blevet af Dispatch International’s hjemmeside?

    Kommentar by Dave — 8. december 2016 @ 15:53

  3. Dave – prøvede lige at logge ind…fik denne side : http://ww2.d-intl.com/?folio=7POYGN0G2 Enten er de vel blevet hacket, eller også er de vel blevet underlagt censur fra EU…For den kommer snart i stor stil… https://www.youtube.com/watch?v=-VnJChTQ1QU

    Kommentar by Lightmann — 8. december 2016 @ 16:13

  4. Et Folketingsvalg vil være særdeles værdifuldt lige nu. Så får vi en rød regering, som vi har lov at håbe kun kommer til magten, fordi Nye Borgerlige ikke vil støtte “Blå Blok”.

    Scenariet vil da blive en “rød” regering (hvis farverne endnu giver mening) der vil befinde sig i kronisk, parlamentarisk mindretal. Det vil være godt for nationen.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 8. december 2016 @ 17:02

  5. Lene Espersen havde heller ikke “fantasi til at forestille” sig, at Østjyllands Politi nægtede at efterkomme justitsministerens pålæg om at registrere lovovertræderes etnicitet. Men det nægtede Østjyllands Politi ikke desto mindre med ordene: “Dette her handler ikke om hudfarve!”

    Jylland er meget mere progressivt, end vi tror …

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 8. december 2016 @ 17:13

  6. http://www.e-pages.dk/dispatch/2/
    Firefox på Linux giver først Google der vil have accept for at fortsætte.
    Opera giver ingen problemer hos mig.

    Kommentar by Peter Buch — 8. december 2016 @ 17:15

  7. Søren pape: “jeg forventer, at man selvfølgelig ledelsesmæssigt tager hånd om det, hvis der er medarbejdere, der ikke følger de instrukser, der er”.

    -Her burde pernille bendixen måske have gjort ham opmærksom på at det faktisk er ham der er ledelsen.

    Kommentar by per — 8. december 2016 @ 17:31

  8. Det er absolut nødvendigt at DF giver regeringen en advarsel. Konkret,bombastisk kan det bedst gøres ved at give Integrationsminister Inger Støjberg et særdeles berettiget mistillidsvotum. Samtidig bliver de øvrige partiers holdning til indvandring atter sat i skarpt relief.– Fru Bendixen kan påtage sig opgaven som bannerfører for overnævnte. Så udviser hun den handlekraft, som justitsminister Pape Poulsens fejt flygter fra. Fru Bendixen pust i Gjalderhornet.

    Kommentar by dansker — 8. december 2016 @ 17:34

  9. Mig bekendt står der ikke noget i den Danske lovgivning om at man skal gi´ hånd.
    Så pas nu på
    Det kan gi´bagslag ved at i også kan tvinges til at gi´hende hånden.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 8. december 2016 @ 17:35

  10. Tugthuskandidaterne på hoppeborgen gør intet som helst for at udvise de muhammedanere der HVER dag truer vores lands eksistens og gør livet til et helvede for dets borgere.

    Kommentar by Nielsen — 8. december 2016 @ 17:50

  11. Tugthuskandidaterne på hoppeborgen gør intet som helst for at udvise de muhammedanere der HVER dag truer vores lands eksistens og gør livet til et helvede for dets borgere.

    Kommentar by Nielsen — 8. december 2016 @ 17:52

  12. Pape tågesnakker, kan man ikke give en simpel forklaring aner man ikke hvad man taler om.

    Kommentar by Leo — 8. december 2016 @ 18:01

  13. Tak til Pernille Bendixen for at tage problematikken op. I det hele taget hører Asmaa ikke hjemme i dansk politi. Hun hører ikke hjemme i en offentlig institution i Danmark, med de ekstreme holdninger hun har.

    Kommentar by Liva — 8. december 2016 @ 18:41

  14. De konservative er en parodi og det illustreres glimrende ved at deres formand/kvinde er bøsse.

    Kommentar by benny bomstærk — 8. december 2016 @ 18:41

  15. Søren Pape bliver jo udstillet som den varmluftballon han er, på samme måde som det skete med selvpromoverende Søren Pind.

    Kim har du overvejet om der kunne være en historie i de vanvittigt mange søgninger Danmark har foretaget i Europol, kontra sammenlignelige lande som Sverige og Norge?

    Kenneth Kristensen Berth satte stilfærdigt spørgsmål ved antallet at danske søgninger i Europol, i Deadline forleden. Værten forsøgte at lave adskillige stråmænd på ham. Få dage efter kom Kenneth Kristensen Berth i en shitstorm…

    I samme Deadline kaldte Rasmus Jarlov, Pelle Dragsted for Danmark Radios allierede, da Deadline brugte Pelle Dragsted research.

    Kommentar by Geert — 8. december 2016 @ 19:15

  16. Pernille er god nok. Problemet med en sådan debat er imidlertid, at folk står helt af når Pape ruller sit tågeslør ud. Jeg mener, står af, lukker af, indtil han er færdig med at snakke, og derefter videre til næste debat eller hvad der nu fanger interessen. Papes horrible tågesnak udløser blot en ekstra portion politikerlede, men igen reaktion. Politkerleden er bare noget folk går rundt med, ikke noget man reagerer mod. En lille portion ekstra, nå, ja, hvad så? Folket er desensibiliseret gennem alt for lang tids eksponering til allergenet.

    Kommentar by monse — 8. december 2016 @ 20:43

  17. Eksemplet illustrerer tydeligt problemerne med den parlamentariske praksis. Svareren svarer i vest, når spørgeren spørger om øst. Men problemet er på begge sider. Kort og kontant skal der spørges, hvordan Papa har det med ekstremister i sit politikorps – ikke om hvorvidt ekstremisterne vil give hånd eller ej. Spørgeren inviterer ligefrem svareren til at affærdige det hele med, at han synes, at der skal gives hånd. Punktum.

    Jeg er klar over, at sådan er reglerne i det parlamentariske spil. Det er det, der er problemet.

    Kommentar by Arne Torp — 8. december 2016 @ 20:53

  18. Kim Møller: Når du forsvarer Dansk Folkeparti handler det vel om at din kæreste er folketingsmedlem for DF, og du ønsker ikke at hun skal blive arbejdsløs. Enhver anden nationalkonservativ med indsigt og hæderlighed står ved at DF har spillet fallit. De burde have stået fast på udlændingestramninger for lang tid siden og enten kørt Venstre i sænk eller fået dem til at spille bold. Nu er det op til Nye Borgerlige eller DS.

    Kommentar by Morten — 8. december 2016 @ 21:24

  19. “Når jeg med jævne mellemrum forsvarer Dansk Folkeparti her på siden…”

    Tja.. Vi forstår vel alle den DF-positive linje du har anlagt. Det er hvad det er, og i bund og grund forståeligt nok.

    Problemet er, hvis man skal tage diverse kommentarsektioner til indtægt, at DF sælger deres mandater for billigt. Det ender i symbolpolitik uden virkning, hensigtserklæringer, venstredrejninger og snak. Det er vælgerne blevet trætte af.

    DF burde vælte Løkke og genopfinde sig selv som midterparti, hvis det virkelig er ‘Tulle’-vejen, som man ønsker at gå. Det koster nok en del mandater uanset hvad, men de MF’ere der ryger ud, får jo deres eftervederlag og deres pamper-pension som trøstepræmie.

    Mit gæt er, at DFs folketingsgruppe halveres ved næste valg. – Og det vil vel egenligt være billigt sluppet.

    Kommentar by Polka Charlie — 8. december 2016 @ 21:25

  20. – Morten

    Næh. Faktisk så ville det være rart at have hende hjemme, som i gamle dage. DS bliver ikke opstillingsberettiget, og NB trækker ikke folk over midten. Bottom line: Et svagere DF kan vanskeligt give færre indvandrere. NB kan selvfølgelig ryste posen, men det virker useriøst at tro indvandringsfælden forsvinder uden et folkeligt jordskred.

    Kommentar by Kim Møller — 8. december 2016 @ 22:08

  21. Polka Charlie har ret. DF bliver og skal straffes for deres laden-stå-til.

    Kommentar by Morten — 8. december 2016 @ 22:08

  22. Dette Paphoved er ikke en skid bedre end hans forgænger. De trænger gevaldig til en udskiftning hele banden.

    Tøsedrengen til Justitsministeren tø ikke træde i karakter.

    Kommentar by Sindsro — 8. december 2016 @ 22:17

  23. Nyt Nyt KIM

    Nordea dropper annoncer hos Den Korte Avis – kan ikke stå inde for indholdet
    Nordens største bank, Nordea, kan ikke stå inde for indholdet på det omstridte netmedie Den Korte Avis og stopper derfor annoncering.

    Mere på potten.
    http://jyllands-posten.dk/kultur/ECE9212947/nordea-dropper-annoncer-hos-den-korte-avis-kan-ikke-staa-inde-for-indholdet/

    Skift bank omgående. Og boykot lortet.!!
    Håber Nordea går fallit.

    Kommentar by Sindsro — 8. december 2016 @ 22:36

  24. At gå i regering er risikabelt for De Konservative i en tid, hvor de er på vippen. At sætte sig på justitsministerposten er dertil intet mindre end at spille hasard med partiets fremtid. Jeg har mere end svært ved at tro, at Søren Pape Poulsen kan vælge den vej, uden at have gjort sig helt klart, hvad han skal præstere, for at partiet skal kunne profitere af den taktik.

    Gør Pape det – til alles overraskelse – formidabelt … så tager De Konservative den store gevinst hjem. Men sidder han bare og smiler og glatter ud … så er det sket. De kommende måneder bliver spændende.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 8. december 2016 @ 22:57

  25. > Sindsro

    Den svenske stat var i en lang årrække storaktionær og det har præget banken i mange år. Nordea-fonden er heller ikke gået ram forbi – mange af deres donationer er ren ‘halal’ eller udtryk for “dhimma” om man vil…

    Denne gang er Nordea dog gået for vidt, så jeg har faktisk også tænkt mig at skifte bank. Jeg har heldigvis ingen mellemværender med dem, så det skulle være en formsag. Danske Bank er desværre ikke meget bedre, Jyske Bank er vist bankernes svar på Restaurant Noma (i forhold til priser) og Sydbank ender nok op i et tvangsægteskab med Nykredit (hvilket kunderne kommer til at betale dyrt for). Så det kræver lidt analysearbejde at skifte bank.

    https://www.instagram.com/p/BNMWFkCB-Eu/?taken-by=nordeafonden

    Kommentar by Polka Charlie — 8. december 2016 @ 23:19

  26. Rettelse, 23:19:

    *betaling af jizya, for dhimma-status.

    Med Islam følger så mange “spændende” nye ting og begreber, at man kan blive helt forvirret…

    Kommentar by Polka Charlie — 8. december 2016 @ 23:33

  27. Det er sjovt, hvordan folk har forskellige ritualer for, hvad de gør, og hvad de ikke gør, der er en dokumentar om netop det emne her:

    Deep Inside Bohemian Grove – Documentary
    https://youtu.be/X9EjPxNrT8E

    Kommentar by Ole K — 9. december 2016 @ 00:12

  28. Justitsministeren i Danmark Søren Papkasse taler udenom spørgsmålet fra Pernille Bendixen, Papkassen er godt klar over problematikken ved at have ansat rabiate islamister i de offentlige stillinger, ved at Papkassen holder hånden over den affaldssække udklædte indavlede korandyrker fremmer han ikke integrationen i Danmark, og det ved Papkassen ganske udmærket, så Papkassen spiller bevidst dum, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 9. december 2016 @ 01:45

  29. Som at hælde vand på en gås, eller som at slå i en dyne. Intet trænger igennem til de politisk korrekte, som flygter fra deres ansvar med syvmileskridt.

    Kommentar by barfbag — 9. december 2016 @ 06:06

  30. Fyr Asmaa!

    Kommentar by redneck — 9. december 2016 @ 06:32

  31. Hvad koster varm luft pr.m3 om aaret ??

    Kommentar by Dunk — 9. december 2016 @ 06:51

  32. Varm luft koster 5 milliarder om året i “mediestøtte” læs: propagandabetaling.

    For de penge kunne man købe 7 Gripenjagere eller 2 fede ubåde eller
    10.000 betjente.

    Kommentar by Hul igennem? — 9. december 2016 @ 07:38

  33. Lars Løkke er en snu politiker.
    Han kunne se at han kunne blive væltet på spørgsmålet om topskat.
    I stedet for at lægge et stykke ost ind i rottefælden, kørte han en ministerbil derind. Dumme og magtbegærlige som de er i Liberal Alliance, drønede de ind i fælden og lemmen klappede i bag dem.
    Nu mener LA det modsatte af hvad de gik til valg på, og både de og Konservative får svært ved at vælte den regering de så gerne ville ind i.
    Hvis Venstre vælter, tager de LA og K med i faldet, den krig er Dansk Folkeparti udenfor, og jeg tror de kan drage fodel af det politiske spil.
    DF blev ikke spået mange chancer, men har arbejdet sig op til at være næststørst i Folketinget, det kan blive til endnu mere hvis de spiller kortene rigtig.

    Kommentar by k.m. — 9. december 2016 @ 08:31

  34. EU og visumregler
    EU ved den er gal, men Dansk Folkeparti kritiseres for at ville sende flygtninge retur. Hvordan forklarer Stine Bosse det paradoks?

    Kommentar by k.m. — 9. december 2016 @ 08:45

  35. http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE9213223/noedbremse-strammer-op-paa-visumfri-adgang-til-eu/

    Kommentar by k.m. — 9. december 2016 @ 08:45

  36. #25
    Jeg har selv skiftet bank for nogle måneder siden fra nordea til Pensam Bank. Kan anbefale Pensam.

    Kommentar by benny bomstærk — 9. december 2016 @ 09:05

  37. Det forlyder at 70% af al lovgivning er flyttet til EU. Jeg tror på det.
    Det er jo rystende at man har tid til at diskuterer sådanne en gang gyldne i folketinget.
    Man må simpelthen have for for meget tid på borgen.
    Derudover vil jeg sige, at når det meste af væesentlig af lovgivning forsvinder så må det jo få en effekt i form af manglende viden om hvordan samfundet fungerer.
    Det må så igen resultere i en fuldstændig mangel kundskab i de politiske demokratiske styringsredskaber.
    Det må så igen betyde, at man, for at få pseudo styr på de dele man rent faktisk kan styre og lovgive om, bliver nød til at ty til centralisering, registrering og overvågning.
    Når man så skal bearbejde resultaterne af det, ja så tror man fuld og fast på at resultatet er af brugbar og af en lærerig værdi. Det er skruen uden ende.

    Kommentar by Jesper Springer — 9. december 2016 @ 09:06

  38. # 6 – Peter Buch. Tak for link

    Kommentar by Lightmann — 9. december 2016 @ 09:10

  39. På sin vis er det patetisk at overvære en politiker som Pernille Bendixen der tager sit hverv seriøst overfor en levebrødspolitiker som Søren Pape.

    Søren Pape vil – ligesom sin forgænger Søren Vatpind – sige hvad som helst og gøre ingenting så længe det giver en taburet. Han er totalt ligeglad med ideologi, hvad han er valgt på eller det folk han er valgt til at tjene.

    Pernille er den uslebne diamant der er valgt af folket og som faktisk fremfører hendes vælgeres synspunkter. Men hun tages ikke seriøst (ikke stueren) og affærdiges med diverse kancelli-fraser.

    En politiker som Pernille har to valg…. lære jargonen og blive en del af magteliten eller få mavesår og til sidst forlade politik skuffet og disilliosioneret. Hendes egen partiformand har valgt det første selvom han nok havde tjent danmark bedre ved det sidste

    Kommentar by redneck — 9. december 2016 @ 09:11

  40. 33:

    Hvis du søger efter konsistens i, hvad Stine Bosse siger, risikerer du at blive rundtosset.

    Kommentar by Bastardo — 9. december 2016 @ 10:36

  41. Bastardo
    Jeg slynger tit spørgsmål ud, som jeg kender svaret på, det er kun for at få andre herinde til at reflektere på det jeg skriver

    Kommentar by k.m. — 9. december 2016 @ 11:25

  42. @ 15.
    Søren Pape Poulsen bliver ikke udstillet (af andre forstås).
    Han udstiller sig selv.
    At tro man kan få Fyns politi til at agere i denne sag er ude i hampen.
    Hættemågen burde aldrig være blevet ansat.
    I øvrigt har Fyns politi efterhånden opbrugt kvoten for dumheder.

    Kommentar by AK JA. — 9. december 2016 @ 12:47

  43. “har nægtet at skrive under på grundloven”

    Nu er gamle kulturnationer som fx Danmark eller Indien ikke defineret ved deres forfatning, modsat fx USA. Men det er dog HELT utroligt at man kan være ansat i staten, og SÆRLIGT i den våbenføre del, politi og forsvar, hvis man ikke vil/kan skrive under på GRUNDLOVEN!! Den infantile inkompetence der har greb om statens ror idag trodser de lavest tænkelige forventinger!!

    Kommentar by Moran ya Simba — 9. december 2016 @ 13:00

  44. redneck — 09:11 god karakteristik…

    Kommentar by Balder — 9. december 2016 @ 19:05

  45. Søren snakker som en papegøje. Det store problem er ikke at give hånd, men uvisheden om en trojansk hest.

    Kommentar by Menig 442 — 9. december 2016 @ 20:50

  46. Til Kim Møller: tak for en super blok, imponerende at du kan magte det!
    Jeg opdagede tilfældigt at man uden de store problemer kan kommentere artikler, så her er min kommentar:
    Jeg er enig i din analyse, mht. at hvis DF fælder regeringen, og Socialdemokratiet vinder folketingsvalget, jamen så får vi en politik som er 10-20 procent mere “flygtninge/muslim” venlig end vi har nu. Men det interessante er jo hvad der sker på sigt? Her er det klart, at hvis Venstre forstår at DF ikke er bange for Soc.Dem flertal med mindre Venstre kan levere end udlændingepolitik som er VÆSENTLIGT anderledes end Soc.dems, jamen SÅ skal du nok se en ny politik fra Venstre, men du får ikke denne ændring før du fører denne taktik/strategi.
    Venstre vil gøre alt for at få regeringsmagten, – de vil også indføre totalt asylstop – men de har pt ikke respekt for DF, – Løkke har forstået – ligesom os andre – at Thulesen Dahl blot ævler men ikke vil sætte handling bag ord – og desuden er han vist nok bange for at der kommer et flygtninge stop, for så kunne det være han blev arbejdsløs….

    DF er pt masokister: de støtter AKTIVT et parti, Venstre, som gør grin med dem, ja enddog håner dem, jeg kan nævnte Christian Jensen, Jan E Jørgensen os

    Kommentar by Jeppe — 9. december 2016 @ 21:35

  47. Er der nogen, der er det mindste i tvivl om, at Søren Pape som justitsminister er lig med Det Konservative Folkepartis undergang? Har der end ikke internt været advarende røster fremme? Vedholdende røster?

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 9. december 2016 @ 23:33

  48. Lars Løkke Rasmussen kan under ingen omstændigheder danne regering efter et valg, fordi Nye Borgerlige ikke vil pege på ham som statsminister. Det kan vise sig ligegyldigt, hvis Rød Blok har flertal (hvilket ikke er givet, uanset meningsmålingerne) men hvis Rød Blok ikke opnår flertal, står de i den situation, at de skal danne en regering, der får mere end svært ved at få sin politik igennem. Det scenarie lægger i høj grad op til nye alliancer, og måske sågar nye konstellationer.

    Eller … i tilfælde af flertal til Blå Blok: Hvad med en DF-mindretalsregering? Nej? Jamen, hvad så? LLR kan ikke danne regering, for det vetoer NB. Med mindre LLR vender på en tallerken i koloniseringsspørgsmålet.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 10. december 2016 @ 00:34

  49. Mon ikke mange konservative længes efter “Mr. Ten Percent”
    a.k.a. Bendt Bendtsen?

    Kommentar by Jern Henrik — 10. december 2016 @ 12:45

RSS feed for comments on this post.