9. december 2016

Økonomisk uafhængighed er påkrævet: Venstrefløjen forsøger at ramme Den Korte Avis økonomisk

Kampagnen startede med venstreorienterede Tommy Kirkegaard, der ikke kunne drømme om at læse Den Korte Avis, men fik Nordea Danmark til at trække sine reklamer fra mediet. Siden gik DR-journalist Abdel Aziz Mahmoud ind i sagen, og i skrivende stund har 15-20 medier fulgt trop. Umiddelbart en stor sejr for #Stopfundinghatedk og den værdipolitiske venstrefløj, men på længere sigt ikke den værste udvikling.

MSM er historisk presset, og uanset hvordan de problematiserer ‘fake news’, så er det i realiteten et frontalangreb på holdningsmedier til højre for midten. Alt hvad man får af andre, kan man miste igen, og det nytter ikke noget at basere sit virke på mediestøtte eller reklameindtægter. Den yderste venstrefløj skyr ingen midler, og uafhængighed, betyder i særdeleshed økonomisk uafhængighed. Google Ads ville ikke have annoncer hos Snaphanen, og vi kan ligeså godt erkende, at en eventuelt borgerlig boykot aldrig vil kunne afbalancere venstrefløjens koordinerede hetz.

Der er historier jeg ikke får skrevet, fordi jeg skal passe mit job, men til gengæld er jeg ikke så sårbar. Hverken Den Korte Avis, NewSpeek eller Snaphanen har mig bekendt andre indtægter – og er hermed afhængig af støtte i en eller anden udstrækning. Drop medielicensen, og støt medier der forsvarer dine interesser. Det kan ikke understreges nok. Mange bække små…

Interview med den gode Ralf Pittelkow i Jyllands-Posten – Rasende Pittelkow om annoncør-flugt: Et historisk angreb.

“Dagen igennem har chefredaktøren for Den Korte Avis, Ralf Pittelkow, kunne følge strømmen af annoncører, der har vendt hans netmedie ryggen. Én efter én har flere end 12 virksomheder – herunder Nordea, Spies og Ikea – besluttet, at de ikke længere vil have deres annoncer vist på Pittelkows omstridte hjemmeside, som han driver sammen med sin hustru Karen Jespersen. …

Det han refererer til, er en græsrodskampagne, som har spredt sig vildt på sociale medier de seneste dage. Kampagnen går ud på, at brugere på særligt Facebook og Twitter kontakter virksomheder og opfordrer dem til at droppe reklamer på Den Korte Avis, fordi mediets indhold ifølge dem er fremmedfjendsk eller ligefrem racistisk. Kampagnen benytter blandt andet hashtagget #StopFundingHateDK og er en dansk pendant til et lignende britisk initiativ. …

‘Vi er en avis, der i vores holdninger og vores artikler repræsenterer en meget stor del af den danske befolkning. Og så beslutter nogle mennesker på Facebook at lave en organiseret kampagne imod os, og så skider virksomhederne – undskyld udtrykket – grønne grise, når de bliver kontaktet af diverse pressionsgrupper,’ siger Ralf Pittelkow.

(Abdel Aziz Mahmoud på Twitter, 8. december 2016)

Oploadet Kl. 21:11 af Kim Møller — Direkte link38 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/78762/trackback

38 Comments »

  1. Det er mit gæt, at det er noget, vi bare skal igennem, og at det en dag rammer afsenderne som en boomerang.

    For eksempel har jeg da ikke spor svært ved at forestille mig, at Elgigantens kunder sagtens finder gode tilbud hos Skousen, Coop og de andre.

    Der er noget støvet over denne hetz mod Den Korte Avis, afsenderne har ikke fattet, hvilken vej vinden blæser, Med mindre de satser på en fremtid med hovedsageligt kunder på overførselsindkomst og med alternative indstillinger til service og reklamationer?

    Kommentar by denonde — 9. december 2016 @ 21:29

  2. Abdel skal forestille at være jounalist men er kun propagandist.

    Kommentar by River — 9. december 2016 @ 21:32

  3. Generelt er der for mange højreorienterede der lader det blive ved rygklappende medier som denne.

    Hvor mange af jer er betalende abonnenter på Folkets Avis (https://www.folkets.dk/), som er en fremragende alternativ avis der taler magten imod?

    Jeg har i dag skrevet en personlig mail til Nordea og Just Eat, som jeg er kunde hos og fortalt dem jeg ikke vil være kunde længere. Det tog mig 5 minutter, hvorfor har du ikke gjort det?

    Kommentar by Erik — 9. december 2016 @ 21:36

  4. Obs.

    Rettelse:

    “Generelt er der for mange højreorienterede der lader det blive ved rygklappende medier som denne”

    Skulle være:

    “Generelt er der for mange højreorienterede der lader det blive ved rygklappende kommentarer på medier som denne”

    Kommentar by Erik — 9. december 2016 @ 21:37

  5. Jeg så at også Telia var hoppet med på galejen, med de abonnementer jeg har lige nu tjener de cirka 7000kr om året på mig (internet + telefon) men fra i næste uge må det være slut.
    Og med den frie markedsøkonomi, kan man jo selv vælge og vrage hvor man vil lægge sine penge.

    Kommentar by Jan Huus — 9. december 2016 @ 21:43

  6. Hver erhvervsvirksomhed må selvfølgelig selv vurdere.
    Når der opstår en shitstorm, må den vurdere cost/benefit ved at aktivt tilmelde sig, alternativt at forholde sig passivt (under radaren).
    Det undrer mig, at så mange i forbrugermarkedet denne gang vurderer at deres kunder (og ikke-kunder) prioriterer modstand imod DKA højere end kundeloyalitet – de må være lidt usikre.
    Personligt tror jeg ikke, at der er så mange i facebooksegmentet, der har stort kendskab til DKA – men hvem ved.
    Eller måske sidder der nogen mindre erfarne med ansvar for sociale medier?

    Personligt vil jeg skrive til Spies, og forklare dem, at jeg er dybt uenig i deres boycot, og at jeg derfor, som ellers mangeårig kunde, i fremtiden vil rejse med andre, der tilbyder tilsvarende vare.

    Kommentar by Bastardo — 9. december 2016 @ 21:44

  7. Jeg har nu skrevet til Spies.

    Kommentar by Bastardo — 9. december 2016 @ 21:50

  8. Alle forsøg på at ramme Den Korte Avis vil give bagslag for afsenderen;

    for afsenderene har helt glemt/overset, at det faktisk et oplyst og selvtænkende folk, der indhenter/suplerer deres informationer på DKA (lige som på uriasposten, newspeek.info og snaphanen)og de ve´d at bakke op om friheden til seriøs oplysning, der, modsat de fleste medier, også dokumenteres,
    og netop af den grund, bakker mange nu op om DKA og forsvarer dem hvor man har mulighed for det.

    Selv har jeg skrevet under på:
    http://www.newspeek.info/boykot_nordea_og_just_eat

    og (endelig) fået oprettet et månedlig kontant tilskud til DKA,

    for sammen er vi stærkere, end venstrefløjen ønsker og hvis, som nu, at firmaer/kapitaler føler sig for “fine” til selskabet, kan jeg kun takke for, at de SÅ tydeligt viser deres grimme fjæs, så vi både kan boykotte de nævnte firmaer og i daglig tale ise dem ud, når nogen tør tale om dem/støtte deres leflen for venstrefløjens underminering af dansk demokrati og ytringsfrihed.

    Kommentar by Carstens — 9. december 2016 @ 21:57

  9. IKEA er allerede et overstået stadium i denne families liv. Det er, som om deres varer mangler sjæl, og det finder man ud af. De ryger nemlig for nemt ud igen, og så er der intet sparet. De gode gedigne ting patinerer på en helt anden måde.

    Kommentar by denonde — 9. december 2016 @ 22:05

  10. Virksomhederne bestemmer selv, hvordan de når deres potentielle kunder og herunder hvilke medier, de benytter sig af. De køber ikke annoncer for at støtte bestemte politiske formål såsom kritik af islam eller voldelig kommunistisk revolution for den sags skyld, men for at nå en målgruppe bedst og billigst. Hvordan de gør det, og via hvilke medier, må være deres eget valg.

    Der hvor jeg selv får en rynke mellem brynene, er når virksomheder aktivt støtter bestemte politiske formål med pengegaver, eller eventuelt, som det er normalt i Sverige aktivt markerer mod et bestemt relativt uforargeligt politisk parti og dets vælgere.

    Kommentar by Nils — 9. december 2016 @ 22:06

  11. Det her bliver en pyrrhussejr for Løgnerpressen og venstrefløjen!

    – Just Eat konto lukket d.d.
    – Samtlige MSM omfattet af Adblock Plus
    – Skiftet fra Call Me(ejet af Telia), skifter til et ikke Telia/TDC(yousee) ejet selskab.

    Elgiganten kan højst blive brugt som testroom i fremtiden, hvorefter der kan handles billigere online.

    Liste skrevet bag øret:
    Nordea
    Telia(Call Me, Familietele, DLG Tele)
    Just Eat
    IKEA
    Elgiganten
    Læger Uden Grænser
    Alm. Brand
    YouSee(TDC, Telmore, M1, Fullrate, Unotel, Dansk Kabel TV, Onfone)
    Spies
    TUI Danmark
    Momondo
    Sofakompagniet
    Sportmaster
    Kipling Travel
    Plan Danmark
    DriveNow

    Kommentar by Geert — 9. december 2016 @ 22:09

  12. Jeg har lige nu opsagt mine forsikringer hos Alm. Brand med en uvenlig hilsen via mail.
    De er sikker pisseligeglade…dem om det.

    Kommentar by Black Watch — 9. december 2016 @ 22:11

  13. Denne “mediekamp” har været i gang længe, og det er selvfølgelig trist at “Den korte Avis” bliver angrebet, men denne sag bliver blæst lidt vel op, ”man” burde ikke så hurtigt påtage sig offerrollen.

    Firmaer har selvfølgelig lov til selv at bestemme hvem de vil støtte – lidt ligesom kunder på Nettet kan bruge AdBlock for at undgå at støtte. Mange private firmaer har altid handlet politisk, og doneret penge til de partier man sympatiserer med.
    Det er selvfølgelig lidt primitivt stillet op, men jeg synes at det er svært at tage den enes eller den andens parti.

    Denne affære handler formentlig ikke kun om upopulære holdninger i ”Den korte Avis”, men også om cool cash.
    MSM og deres ansatte er meget trængte, og vil bruge alle midler for at undgå at måtte lukke, og dette ”reklametricks” bliver næppe det sidste. Det var en “ide” som pludselig dukkede op og som nu bliver udnyttet til det fulde.

    Jeg synes at alt mediestøtte burde fjernes, og det er jeg sikkert ikke ene om at synes. Men så fjerner man jo også mediestøtten til “Den korte Avis”, ellers er man jo dobbeltmoralsk.
    Så der er ikke andet at gøre end at finde nye økonomiske udveje, reklamepenge eller ej.
    Sandheden (og den kommer ikke fra MSM) ender ofte med at få det sidste ord.

    Kommentar by Birger Jensen — 9. december 2016 @ 22:16

  14. De firmaer der er panisk angste for dårlig omtale, kan man faktisk nemt give dårlig omtale, flere har allerede givet deres besyv med:

    https://dk.trustpilot.com/review/www.nordea.dk
    https://dk.trustpilot.com/review/www.telia.dk
    https://dk.trustpilot.com/review/www.yousee.dk
    https://dk.trustpilot.com/review/www.almbrand.dk
    https://dk.trustpilot.com/review/www.just-eat.dk
    https://dk.trustpilot.com/review/www.spies.dk
    https://dk.trustpilot.com/review/www.ikea.com
    https://dk.trustpilot.com/review/www.elgiganten.dk

    Kommentar by Geert — 9. december 2016 @ 22:20

  15. # 11
    Jo men sagt pænt, de skal bare holde deres kæft om hvem de støtter og ikke støtter for derefter, nærmest lave et manifest omkring det.

    Det er næsten den samme fremgangs måde de kommunistiske fagforeninger gjorde for ikke så mange år siden, var man ikke medlem af en ‘hvis fagforening’ ville de slet ikke have en på pladsen eller man kunne slet ikke komme i betragtning med et tilbud på en entreprise.

    Kommentar by Jan Huus — 9. december 2016 @ 22:29

  16. Hvornår må vi slå igen?

    Som Kim så rigtigt siger, så vil en boykot fra vores side nok ikke have den store effekt. Men det er dog alligevel et forsøg værd. Hvis vi kan undgå de virksomheder der – boykotter os, – der skader os, – der økonomisk rammer os, skulle vi så ikke gøre et forsøg?

    Jeg ved godt at licensen nærmest er lovpligtig, men skal vi ikke presse på med, at DF nu holder op med hele tiden at være denne ulidelige version af Socialdemokratiet. Jeg tænker på Peter Skaarup, Alex Ahrendtsen og Morten Marinus læserbrev/kronik. http://www.b.dk/kronikker/skaer-dr-ned-med-25-procent

    Er det nok at beskære DR med 25%, hvad med 50 – 60 %, så hård at det kan mærkes. Som nyudnævnte kultur minister Mette Bork(ikke lige min kop te)så rigtigt har sagt, så er der mange andre end DR der kan producere public service programmer. Konkurrence skader jo ikke.
    Ja, lad dette være en begyndelse. Jeg ved godt at Radio24/7 også er noget venstreorienteret megafon-råberi. Men de har i det mindste lavet et ægte kapitalistisk program som “Millionærklubben”, lide eller lade værd, det var ikke noget DR kunne eller ville lave.

    Hvad med, at staten og kommunerne holder op med, at opslå stillings opslag i Politiken. Så kunne selv hjørne kontoret på Rådhuspladsen mærke en kølig borgerlig hånd, gribe fat om deres økonomiske testikler og ruske dem godt.
    Vi (højerfløjserne) vil blive forfulgt til det sidste, og med større og tiltagende desperation. Der er nu så mange i disse stats-støttede medier, der kan se skriften på vægen. Deres monopol er tidsbestemt og tiden er ved at rende ud. Men hvis vi ikke begynder at slå igen, når vi(borgerlige) har statsmagten, så bliver strømmen af marxistisk propaganda ved, og vi og vore synspunkter marginaliseret. Og landet tabes.

    mvh.
    Historyman

    Kommentar by Historyman — 9. december 2016 @ 22:36

  17. De firmaer der er panisk angste for dårlig omtale, kan man faktisk nemt give dårlig omtale, flere har allerede givet deres besyv med:

    https://dk.trustpilot.com/review/www.nordea.dk
    https://dk.trustpilot.com/review/www.telia.dk
    https://dk.trustpilot.com/review/www.yousee.dk

    Kommentar by Geert — 9. december 2016 @ 22:42

  18. Historyman

    Vi har da fået knækket nakken på dem en gang før, monopol på fagforening blev fjernet.

    Nu er vi så kommet til monopol på internet og fjernsyn adgang, mon ikke vi vinder denne gang også?

    Kommentar by Jan Huus — 9. december 2016 @ 22:47

  19. Vores reaktioner har måske ikke stor indflydelse på IKEA og Nordea m.fl. men de får utvivlsomt andre til at tøve og kan på den måde virke forebyggende.

    Kommentar by denonde — 9. december 2016 @ 22:52

  20. Beklager at mit indlæg kom ind to gange, der var for mange links i første indlæg.

    Først flygtede annoncørerne: Nu vil politikere også trække støtten til ’stærkt farvet’ medie
    http://www.bt.dk/politik/foerst-flygtede-annoncoererne-nu-vil-politikere-ogsaa-traekke-stoetten-til-staerkt

    »Jeg mener ikke, Den Korte Avis har ret til mediestøtte. De laver et fuldstændigt vanvittigt farvet tenderende til et racistiske indhold, og jeg synes, Den Korte Avis er en skændsel,« siger medieordfører for SF Jacob Mark.

    Mon Jacob Mark mener at støtten så også skal tages fra Arbejderen og Modkraft?

    Kommentar by Geert — 9. december 2016 @ 22:55

  21. Det virker kun hvis man samtidig gør opmærksom ( E-mail ) på hvorfor man fravælger et givent produkt.

    Betragt venstrefløjens kampagne som en gengældelsesaktion for den så ofte brugte sætning “FRAVÆLG licensen” så giver det mening. Ikke at det skal stoppe os, tværtimod, de er bange og desperate så det er nu vi skal lægge mere pres på.

    Bliv politiske forbruger og hold standarden så vil det virke i det lange løb. Statsstøtten til div. medier er på vej ud og vejen frem er selvfinansierende medier som dem på nettet.

    Kommentar by Santor — 9. december 2016 @ 23:08

  22. Apropos tilskud, så har skatteyderne også længe betalt tilskud til politikernes og Christiansborg-journalisternes måltider.

    http://jyllands-posten.dk/politik/ECE9214163/folketingets-politikere-faar-halvdelen-af-frokosten-betalt-af-staten-andre-maa-selv-punge-ud/

    I øvrigt mener jeg, at journalisterne skulle smides ud af Christiansborg.

    Kommentar by denonde — 9. december 2016 @ 23:08

  23. Jeg åndede lettet op, da jeg konstaterede at ingen af de nævnte firmaer nogensinde har haft mig som kunde. Og ej heller får det. Faktisk småhygger jeg mig med, at siden Mohammedkrisen har jeg ikke købt eet eneste Arla-produkt og min cirkulationspumpe er ikke fra Grundfoss. Desuden fyrer jeg lejlighedsvis en browser op, som ikke har AdBlock installeret, og orienterer mig så på avisernes hjemmesider om hvilke annoncører der flimser rundt der (at folk kan holde det flimmer og pang-farve halløj ud er mig en gåde). Disse firmaer støtter altså fjenden og er følgelig værnemagere. Rart at huske, når indkøbsseddelen skrives…

    Kommentar by Voldposten — 9. december 2016 @ 23:23

  24. #21, Voldspostenm.

    Ha, ja sådan omtrent er det også her, og da jeg blev konfronteret med andres bemærkninger om, at de er dødtrætte af “den lille svans til
    Abdel Aziz Mahmoud”, formanede jeg dem om tonen, og at vi vel i realiteten ikke ved, hvilket af de 60-70 køn (som de politisk korrekte opererer med), han tilhører, og at jeg finder det fuldstændig uinteressant og da især i pr-øjemed i et offentligt betalt medie som DR. Jeg skal undlade at referere, hvad der derefter skete, men jeg har taget ad notam, at nogen er meget trætte af DR, Tordenskjolds soldater og mener, at mange journalister går voldens ærinde.

    Personligt finder jeg det mere opportunt at anbefale Nordea at springe helt ud og at avertere med at være de bange menneskers bank. For det kan umuligt være Den Korte Avis’ nuværende form, der har skræmt ledelsen til at melde offentligt ud, at man kvitter den økonomiske støtte. Den Korte Avis har jo ikke ændret kurs og var faktisk langt mere provokerende i sit udgangspunkt. Må jeg foreslå:

    Vælg Nordea. Fordi du er bange. Eller mere personligt: Nordea, fordi jeg er bange og har fortjent det.

    Kommentar by denonde — 9. december 2016 @ 23:58

  25. Firmaerne kalkulerer med at flere nye vil handle hos dem end dem som forlader dem, og det kan meget vel være tilfældet i en situation med langt over halvdelen af befolkningen som massemediepropagandaofre.

    Ganske som dengang nogle hysteriske danskere, herunder regeringen, boycottede franske vine, så er det vigtige at påpege hvordan de boycottende firmaer intet begreb har om virkeligheden, hvis de virkelig tror på DR skulle være et mere troværdigt og mindre hadefuldt medie end Den Korte Avis.

    Kommentar by perhag — 10. december 2016 @ 01:42

  26. > Jan Huus

    Du må da være skrupskør: Kr. 7000/år til Telia for internet og telefoni (eller også har du en mængde børn)?

    Jeg betaler via min forening kr.78/md for internet, ja, fiber 100/100, og hos mit teleselskab kr. 79/md incl. fri tale osv. Ca. kr. 1900 årligt. Nå ja, og sparer ca. kr. 2400/år for tvangsmedielicensen, se højere oppe i en anden post.

    Kommentar by Henrik Petersen — 10. december 2016 @ 02:16

  27. Nodea svar på FB:

    “Nordea Danmark Kære Hans, der er ikke tale om, at vi lader os trække rundt i manegen af nogen, og vi boykotter faktisk heller ikke nogen. Vores annonce er ved en fejl endt i et medie, vi ikke ønsker at annoncere i, og det har vi reageret på. Venlig hilsen Pernille”

    Kommentar by Hans Und — 10. december 2016 @ 02:26

  28. Henrik Petersen

    Mit er wifi, 100kr til tlf og 400kr går til internet.

    Kommentar by Jan Huus — 10. december 2016 @ 02:30

  29. GF forsikring hoppe ikke på limpinden.

    http://www.gfforsikring.dk/

    Kommentar by Hans Und — 10. december 2016 @ 05:36

  30. Påfaldende at Abdel ikke tager stilling til den problematik, som Den Korte Avis rejser. Nemlig at der er problemer med dele af islam og at der er problemer med nogle flygtninges og migranters adfærd og indstilling til Vestens værdier. Abdel bliver på den måde en del af problemet, ikke af løsningen. Støt Den Korte Avis.

    Kommentar by Liva — 10. december 2016 @ 06:10

  31. Apropos. Her problemer fra Aarhus.

    lokalavisen.dk/gruppe-af-indvandrerdrenge-skabte-raedsel-i-bus-uddelte-lussinger-og-spark-til-passagerer-og-truede-med-kniv-/Politi/20161209/artikler/161209372?trackid=Jp%20lister%20seneste

    Kommentar by Liva — 10. december 2016 @ 07:20

  32. […] grønne grise, når de bliver kontaktet af diverse pressionsgrupper,’ siger Ralf Pittelkow.“  Uriasposten og DKA: Den Korte Avis er offer for et fuldstændig uhørt angreb på ytringsfriheden i […]

    Pingback by Geert Wilders: “En skandaløs dom” « Snaphanen.dk — 10. december 2016 @ 07:42

  33. […] forsøger at ramme Alison Chabloz økonomisk Venstrefløjen forsøger at ramme det pro-Zionistisk medie Den Korte Avis økonomisk Uriasposten – Liberals start economic war against pro-Zionist anti Muslim immigration news […]

    Pingback by Jewish Censorship Tactics - The persecution of British musician Alison Chabloz » Balder Blog — 10. december 2016 @ 07:49

  34. Læren af ovenstående???? Afpresning virker bedre end nogensinde!

    Kommentar by pseudonym — 10. december 2016 @ 09:21

  35. Tommy Kirkegaards spoergsmaal er lige saa perfidt som foelgende : Naa,
    er du holdt op med at taeve konen? Meget yndet retorisk benspaend hos de roede.Tak for listen til Geert (11) ovenfor , den bliver noteret og kommer med i byen .

    Kommentar by Krassisten — 10. december 2016 @ 10:42

  36. NewSpeek har en underskriftsindsamling i gang med boykot af Nordea og Just Eat’s, hvis de ikke trækker deres annoncer fra Politikken.
    Den burde udvides.
    Skriv under her:
    http://www.newspeek.info/boykot_nordea_og_just_eat?recruiter_id=5747

    Kommentar by Menig 442 — 10. december 2016 @ 12:49

  37. DDRs førende kæleperker Abdel Aziz Mahmoud har mange gange demonstreret, at han er skabsislamist og venstreradikal.
    Og alligevel får han uanede mængder sendetid stillet til rådighed.

    Men vi har jo tidligere set, at det er formålsløst at klage til DDR over deres værters åbenlyse politisering.
    Sidste gang var ved det amerikanske præsidentvalg, hvor en kvindelig vært sad i timevis og jamrede sig over valget af Trump, uden at nogen greb ind, og lukkede kæften på kællingen.

    Hver gang kommer der bare en lam og intetsigende undskyldning fra en anonym mellemleder, og så fortsætter det ellers bare igen og igen!

    Det vil være en klar vindersag i store dele af befolkningen, hvis NB klart melder ud, at de vil gøre noget radikalt ved den kommunistiske møgspreder DDR!

    Kommentar by TH — 10. december 2016 @ 14:34

  38. # 37

    Den kvindelige vært var en feltmadras ved navn Julie Bundgaard.

    Kommentar by TH — 10. december 2016 @ 16:17

RSS feed for comments on this post.