14. december 2016

P3-vært til Kenneth Berth: “Det er dig der skal skydes” – om bådflygtninge: “Send dem til København”

Fredag morgen opfordrede P3-vært Anders Stegger sine lyttere til at boykotte Den Korte Avis, og måtte efterfølgende beklage. Ekstra Bladet fortæller, at han dagen forinde sammen med programmets anden vært Sara Bro leverede denne public service-finansierede dialog. Indslaget kan høres på DR.dk.

Anders Stegger, P3: Vi har lige et klip vi lige skal høre. Jeg ved ikke rigtig hvad vi lige skal gøre ved det – for det er bare superdupertræls. Det er Dansk Folkepartis EU ordfører, Kenneth Berth, der har været en tur i studiet hos Ole Stephensen ovre på P4 – eller ikke P4, DK4, undskyld. Det er noget der hedder Europamagasinet, og en debat om hvordan man kan sikre EU’s ydre grænser. Og lad os bare sige det som det er Kenneth var i hopla:

[Kenneth Kristensen Berth-lydklip]

Anders Stegger: – Ja, altså – han synes simpelthen at vi skal skyde på, altså bådflygtninge. Det er en god ide.

Sara Bro: – Hold nu op.

Anders Stegger: – Kenneth har så trukket i land igen, kan jeg fortælle, og så gør det jo ikke noget, at man er en fucking spasser nar. Hov undskyld, jeg trækker i land igen, det mente jeg ikke. Din idiot, nej det trækket jeg også i land igen. Det er dig der skal skydes, nej, det mente jeg ikke, det mente jeg ikke. For sådan fungerer verden jo. At man bare kan sige hvad fuck man vil, og så trække i land igen, når folk bliver sure. Men det vil altså mene, at Kenneth mener at ’skyd dem’, men ved du hvad Kenneth, lad være med at skyd dem.

Sara Bro: – Send dem til København

Anders Stegger: – Send dem til København, evt Nørrebro, der bor jeg. Der er dejligt. I kommer bare, Husk julepynt.

Oploadet Kl. 15:19 af Kim Møller — Direkte link28 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/78881/trackback

28 Comments »

  1. Men sådan her hænger verden altså sammen.

    Kommentar by Bob Glitter — 14. december 2016 @ 15:42

  2. Kære Generaldirektør
    Marie Rørby

    Jeg syntes vore veje skal skilles, det er naturligvis ikke med min godevilje, men da jeg både læser Den korte Avis og stemte på Dansk Folkeparti og kan forstå at det ikke er velset i DR. Så er det bedre at jeg stopper min betaling til DR. Mine penge kan jo også være påvirkede af ikke politiskkorrekte holdninger, dette vil jeg ikke udsætte dig for så, hermed min er du orienteret om mit licens stop.

    Kommentar by Anders Nielsen — 14. december 2016 @ 15:45

  3. Er ham værnemageren Anders Stikker i virkeligheden bare ude efter et folketingskandidatur i enten Gøglerpartiet, Radigale eller AFA…nej, jeg mener selvfølgelig Enhedslisten?

    Kommentar by TH — 14. december 2016 @ 15:59

  4. Hvad er der nu galt ?
    Han trak jo uforbeholdent alt det grimme han udtrykte om Kenneth Berth tilbage med det samme.
    Er det forbeholdt DF at trække idiotiske udtalelser tilbage ?

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 14. december 2016 @ 16:13

  5. Han har tidligere måtte undskylde fordi han kaldte Jim Lyngvild for den kendte racist:
    http://www.herognu.dk/kendte/p3-vart-kalder-jim-lyngvild-racist-det-er-kriminelt-at-sige-sadan-noget

    DR har tidligere ført kampgane mod Den Korte Avis:
    https://www.youtube.com/watch?v=bM_vw5dih8Y

    Licensfinansieret morgenradio: DR-vært spillede ‘Fuck dig’ til Trump, ‘Please Don’t Leave Me’ til Obama:
    http://www.uriasposten.net/archives/77866

    DR chef, og tidligere kommunist, Naja Nielsen talte uden om deres venstreorienterede slagside i seneste presselogen.

    Kommentar by Geert — 14. december 2016 @ 16:31

  6. Anders Stegger er åbenlyst syg i sit hoved. Det kvalificerer ham således fint til at arbejde som vært på den venstreorienterede public service propagandaradio DR.

    Kommentar by Allan — 14. december 2016 @ 16:34

  7. PHR…arh…nu er du da indskrænket….”undskyldningen” er bare en del af meningen med udtalelserne – hvorfor overhovedet have emnet oppe og sige sådan…nej du det var helt bevidst med vilje og med fuldt overlæg for at få den første del af den perfide dagsorden ud til “folket”.

    Så du synes det samme som Anders Stikker – åhr..undskyld jeg kom til at stave hans navn forkert…undskyld…undskyld…aharharharhar..!

    Har jeg en pointe?

    Kommentar by Black Watch — 14. december 2016 @ 16:34

  8. Danmarks Radios værter er mere barnlige en den gennemsnitlige lokalradio om formiddagen. Den største forskel er DR værternes snøvlende Københavnske accent og det faktum vi er tvangsindlagte til at betale til dem

    Kommentar by redneck — 14. december 2016 @ 16:41

  9. Statsradiofonien slikker staten i røven ;-)

    Kommentar by Nielsen — 14. december 2016 @ 16:42

  10. Og det satans til røde møgdyr er jeg af familiemæssige grunde nødt til at betale til via licens! Jeg brækker mig i lårtykke stråler.
    Jeg vil gå så vidt, at jeg vil ønske alt muligt dårligt, også det man slet ikke må sige, for denne forkælede topidiot. Jeg HADER DdR mere og mere, dag for dag og for hver af disse hæslige historier.
    Jeg fatter ikke, at borgernes repræsentanter i DdR tillader, at der skal sidde et kommunistsvin og sprede sin pest ud i æteren til en formidabel løn.
    Jeg har d.d. skrevet en støtteerklæring til Kenneth, også selv om jeg ikke længere vil stemme DF.

    Kommentar by Holger Madsen — 14. december 2016 @ 16:49

  11. Havde Kenneth Berth sagt det samme fra talerstolen på DF´s landsmøde havde han garanteret fået stående ovationer li´som Cheanne Nielsen fik det

    http://www.dr.dk/nyheder/politik/df-medlem-er-blevet-politianmeldt-omstridt-tale

    ”undskyldningen” er bare en del af meningen med udtalelserne – hvorfor overhovedet have emnet oppe og sige sådan…nej du det var helt bevidst med vilje og med fuldt overlæg for at få den første del af den perfide dagsorden ud til “folket”.

    Som labber det i sig uden forbehold.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 14. december 2016 @ 17:06

  12. Anders Stegger må være kommet ud af røven på sin mor da han blev født!

    Kommentar by Sigwar — 14. december 2016 @ 17:13

  13. Bob Glitters link (#1) forklarer sagen fantastisk godt. Lande og grænser beskyttes med våbenmagt. Uden den ingen beskyttelse, ingen frihed og intet demokrati. Virkeligheden er, at denne bydende nødvendige magtudøvelse nu er de facto suspenderet. Våbenmagt og dens betydning har været skjult så længe, at den ikke længere erkendes og i realiteten har mistet sin folkelige legitimitet. Næste skridt? Skal politi, dommere og fængselsbetjente klare sig overfor voldelige kriminelle med snakkemetoden?

    Kommentar by Tommy Jørgart — 14. december 2016 @ 17:25

  14. Kenneth Kristensen Berth fortalte sig ikke. Hans pointe om at anvende våbenmagt for at sætte en stopper for illegal indvandring blev bevidst misforstået med henblik på at fremstille ham som gennemført ondskabsfuld.

    Anders Steggers bevidste fortalelse om at skyde på en politiker er et associationstrick. Et usmageligt associationstrick.

    Kommentar by BE — 14. december 2016 @ 18:04

  15. Er der en skør forsker der har klonet Pedersen og døbt ham Per Henrik Rasmussen?

    Kommentar by k.m. — 14. december 2016 @ 19:26

  16. Det værste er at der sidder et dumt svin i DR og siger, at danskere og danske virksomheder ikke må reklamere i DenKorteAvis. Det dumme svin burde fyres fra jobbet i Danmark public service kanal, som også finansieres af de mennesker som svinet vil have væk fra DKA.
    Lars Løkke siger han også læser DKA og at han vil se på udtalelserne fra ansatte i Danmarks Radio.

    Kommentar by k.m. — 14. december 2016 @ 19:35

  17. God ide. De kan bo hos Sara Bro. Hun vil meget gerne tage imod dem alle sammen. .-) :-) :-)

    Kommentar by Michael Unna — 14. december 2016 @ 20:16

  18. Nu bliver du fandeme nødt til at sætte din autoritetstro kone stolen for døren, Knud, undskyld Holger.

    Hvis du nu fortæller hende at dit blodtryk ikke kan klare at skulle betale for at blive svinet til af DdR, så holder hun nok op med at brokke sig.

    Gå SELV ind på dr.dk og meld jer fra. Du har naturligvis rådighed over din kones Nem-ID, mens hun ikke har over din, ligesom du kan spore hendes telefon, men hun ikke din. En mand må have sin frihed.

    Kommentar by Træt — 14. december 2016 @ 20:52

  19. Imperiets politik er, at migranterne skal drukne, derfor må ingen nævne skydning.

    Kommentar by Nils — 14. december 2016 @ 21:18

  20. Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 14. december 2016 @ 17:06

    Nemlig… det har jeg mange gange skrevet..du kan roligt juble videre…endnu.

    Kommentar by Black Watch — 15. december 2016 @ 00:06

  21. Black Watch — 15. december 2016 @ 00:06
    Har jeg en pointe?

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 15. december 2016 @ 03:59

  22. Løgnemedierne ‘tvister’enhver udtalelse, der går imod fri indvandring til Danmark af de af verdens 7½ mia mennesker, der rejser til DK. Hvis de siger ordet ‘asyl’ på et sprog, der bliver forstået af de danske myndigheder, får de adgang til bolig og økonomisk støtte af danske skatteborgeres indbetalte skatter. Win-win?:-)

    Her siger Kenneth Berth, at ved forsøg på illegal indvandring til EU med båd/skib over Middelhavet, skal man vende båden ellers bliver man truet med at blive beskudt og om nøvendigt vil Frontex-skibet vende båden og tvinge den tilbage udenfor EU-grænsen. Det er den eneste måde man kan stoppe illegal indvandring til havs på. Altså effektiv grænsekontrol. Alternativet er at mange millioner illegale indvandrere om året illegalt indvandrer i Europa i fremtiden, hvis illegal indvandring ikke må forhindres.

    Grænsekontrol uden mulighed for at sætte magt bag ved at stoppe den ulovlige grænseoverskridelse er ikke effektivt at håndhæve grænsen.

    De ulovligt indtrængende, der overskrider grænsen uden tilladelse, er alle klar over at det er ulovligt, at gøre som de gør. De kan derfor i praksis kun stoppes med trussel om våbenanvendelse.

    Sådan er det altid ved en grænse, hvor der er paskontrol. Det har jeg oplevet ved grænser over hele verden, jeg skulle passere typisk lufthavnenes grænsekontrol, hvor man skal vise pas og nogengange visum for at få lov til at komme ind i landet.

    Man er som rejsende helt obs på, at man vil blive stoppet med magt, hvis man til grænsekontrollen siger ‘fuck you!’ og går videre uden at stoppe, når man bliver anmodet om at vise pas og evt visum.

    Internt i EU har grænsekontrollen imellem landene for EU-borgere været ophævet i en snes år. (Ligesom der f.eks heller ikke længere, som der var engang, er grænsekontrol imellem staterne i USA).

    Har danskerne på så kort tid glemt, hvad grænser og grænsekontrol er? Næppe. Nogen drømmer om, at verden er uden grænser – også når de er vågne! :-)

    Kommentar by A-mad — 15. december 2016 @ 09:37

  23. Hvem hjælper de illegale til at komme ind i EU. Menneskesmuglere?
    Ja, NGO’er (“de røde frelsere”:-) er meget aktive som menneskesmuglere over Middelhavet, viser det sig:

    NGO Ships Caught Smuggling African Immigrants to Italy, providing Shuttle Service from Libyan Coast

    https://www.youtube.com/watch?v=7rgwkS2uAWY

    Kommentar by A-mad — 15. december 2016 @ 09:47

  24. Mere om NGO’ernes heltemodige indsats som menneskesmuglere her:
    https://www.youtube.com/watch?v=46GKJyp9lE8

    Kommentar by A-mad — 15. december 2016 @ 09:51

  25. Det må kunne koste en ubetinget fængselsdom, at true med at skyde et folketingsmedlem.

    Nåh nej, Kenneth Berth er jo en ond postfaktuel populistisk højreorienteret hvid mand, og så er man jo selv ude om det!

    Kommentar by TH — 15. december 2016 @ 13:36

  26. Mig: – Stikkersvinet har så trukket i land igen, kan jeg fortælle, og så gør det jo ikke noget, at man er en fucking spasser nar.

    Kommentar by Nicolai — 15. december 2016 @ 15:18

  27. Hvis denne dialog havde foregået imellem to 0.klasse børn, jamen så kunne den da være morsom og man kunne grine lidt af den mentale tilbagestående udvikling, MEN det er voksne mennesker der rabler disse ord vrøvlerier ud af munden, seriøst!
    Er det et kriterie i ddr, kun at ansætte mentalt tilbagestående forståelses mindrebemidlede i deres tvangsfinanserede “firma” ?.

    Kommentar by li (islamonausea træt amatør DIGTER) — 15. december 2016 @ 15:22

  28. Det fede læs lort af et Stikker-svin skulle halal-slagtes!

    Kommentar by TH — 29. december 2016 @ 18:26

RSS feed for comments on this post.