19. december 2016

Sverige: Seif blev gymnasiets luciabrud – “Jag gjorde det faktiskt mest för att markera mot rasism”

Det er højsæson for feelgood-historier, og de senere dage har flere medier fortalt hvordan herboende muslimer knuselsker den danske jul. Orientering på P1 interviewede afghanske Popal Naseri, TV2 interviewede familien Pakideh fra Iran og BT interviewede irakiske Ayhan Al Kole. Intet ondt om de pågældende, men det er koncentreret holdningsmassage.

Intet overgår dog niveauet i Sverige. Seif er arabisk for sværd, og det er selvfølgelig racistisk, hvis en mandlig araber ikke kan være luciabrud. Vi lever i absurde tider, som man kan læse hos SVT stockholm – Seif ledde luciatåget på Enskede gymnasium.

“Förra veckan avbröt Åhléns en Lucia-kampanj efter att hundratals rasistiska och hatiska kommentarer riktats mot en pojke som var med i annonsen. Det fick Seif Aldaffai på Enskede gårds gymnasium att själv vilja bli Lucia.

– Det här med lucia är nog min grej, säger Seif Aldaffai, när vi träffar honom efter luciafirandet.

Det var efter Åhlens omtalade Lucia-kampanj som Seif Aldaffai kände att han ville visa att alla kunde vara Lucia. Han sökte upp skolans kör och bad om att få vara Lucia.

– För mig är det här rasism, att många var emot att den här lilla killen blev Lucia. Jag gjorde det faktiskt mest för att markera mot rasism, säger Seif Aldaffai.

Enskede gårds gymnasium delade en film från luciafirandet på sociala medier och Seif Aldaffai är glad för den positiva respons han fått.

– Det känns bra faktiskt att vem som helst kan vara Lucia, det spelar ingen roll vilket kön man har eller vilket land man kommer ifrån.”

(Luciabruden Seif Aldaffai, Enskede gymnasium, 13. december 2016)

Oploadet Kl. 01:36 af Kim Møller — Direkte link34 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/79042/trackback

34 Comments »

  1. Det humanitære er Sveriges nye statsreligion. Offeret og de brune er den nye helligdom og over det almindelige menneske. Det almindelige menneske er en synder og racist, der kan vise og få aflad ved, at sige det er en berigelse. At vi lever i et rationelt og sekulært samfund er det største bedrag.

    Kommentar by Thorsted — 19. december 2016 @ 01:50

  2. Faktisk er der et Sct.Lucia optog med mænd i denne svenske komedie fra i år “NORDIC HILLBILLIES – Lucia”, optoget er fra 1.40:https://www.youtube.com/watch?v=7C8g-gF3yW8

    Kommentar by Thorsted — 19. december 2016 @ 01:59

  3. det er lige meget , hvad man stemmer årti efter årti.
    Der er kun èn ting der er sikker , mindre penge , flere muslimer ,dårligere velfærd, dårligere alt

    Hvad foregår der virkelig.?!
    EU . det er HELT vildt den medie censur/manipalituion- jeg bliver både angrebet af DK CN (UK specielt) og RU.
    Vi ser Danske demonstrere for Daesh i Aleoppo i Danmark-
    det er jo …sort til hvid
    Ham Nagieb Khaja og hans duko-

    Jeg har ledt igen og igen efter den RU soldat lagde den op lige efter befrielsen, der var fyldt med Daesh flag, nettop på det kendte market DDR teamet stod og filmede.
    _Kan ikke genkalde glemte at scr. rec
    Jeg prøver lige xxxxx.
    do not trust google
    måske du finder den Kim

    Kommentar by klaus — 19. december 2016 @ 02:06

  4. Al-Madina Souq

    Kommentar by klaus — 19. december 2016 @ 02:11

  5. Der er meget stærke kræfter på spil, stil spørgsmålet hvem ejer hvad.

    Og Ham Nagieb Khaja “prisvindende” fra Al-Madina Souq …der er det sidste ord ikke sagt.

    Kommentar by klaus — 19. december 2016 @ 02:27

  6. – Klaus

    Jeg har ledt igen og igen efter den RU soldat lagde den op lige efter befrielsen, der var fyldt med Daesh flag, nettop på det kendte market DDR teamet stod og filmede.”

    Gider du omformulere?

    Kommentar by Kim Møller — 19. december 2016 @ 02:35

  7. Den er lige til Rokokoposten, men hvorfor tager DR ikke sådan en julehistorie? Politisk misbrug af en sød og harmløs juletradition. Er jeg i øvrigt per definition racist fordi jeg er albino?
    Hvis Lucia er racisme, så syns jeg da at man skal forbyde det.
    Hvis julen er en kristen hvid magtdemonstration, så forbyd julen, så slipper vi også for alt det fede mad og julehalløj.
    Hvis den racistiske kristne jul skal forbydes så skal jødisk påske og muslimsk eid vel også forbydes?
    Man kunne godt forny Lucia traditionen lidt så både drenge og piger kan gå i optoget, men det kan de vist allerede. Man kunne måske også afskaffe/nedtone bruden da det har en grad af skønhedskonkurrence og det er jo ikke alle som kan få lov at gå forrest.
    Svenskerne skulle hellere demonstrere imod den racisme og diskrimination som islam genererer i Sverige i stedet for, at undergrave deres egne stolte og julesøde traditioner.

    Kommentar by Carsten Thrane — 19. december 2016 @ 05:18

  8. Lilla killen??????
    Det er en voksen mand med fuldskæg.
    Det er slemt nok her men det er rent absurd teater i Sverige.

    Kommentar by Frank Hagmann — 19. december 2016 @ 06:50

  9. Ja det er et absurd teater. Sveriges kulturelle og nationale selvmord fortsætter.

    Kommentar by NulTolerance — 19. december 2016 @ 07:39

  10. “Vem som helst kan være luciabrud” Ja, alle lige med undtagelse af en hvid svensk mand. En af de mænd som betaler for galskaben.

    Det svenske samfund kan vel sammenlignes med en rumfærge med en defekt o-ring i brændstofsystemet. Det er kun et spørgsmål om kort tid inden det siger bang. Den svenske valuta bliver konstant devalueret og når politikerne har tømt de sidste pensionskasser vil de to naive kvinder på billedet, bag den falske luciabrud blive bragt tilbage til virkeligheden.

    Kommentar by Nothingman — 19. december 2016 @ 08:05

  11. Kan man få ham som juletræ?

    Kommentar by Barenej — 19. december 2016 @ 08:16

  12. Bemaerk brudepigen til hoejre for Saif. En spelttype omkring de tredive – det er nok musiklaeren.

    Kommentar by Erling — 19. december 2016 @ 08:36

  13. Forestil jer hvis der for 25 år siden var skrevet en scifi roman eller lavet en film, der beskrev “Sverige i en nær fremtid” – en slags “Fagre nye verden”, bare med elementerne fra det virkelige Sverige anno 2016. Nu med skægget, mandlig luciabrud – tilmed araber og ikke-kristen. Selv som parodi på de “muhamedaner-forskrækkede” (islamofobi var ikke opfundet) ville det ikke fungere, det ville simpelthen være for tykt, for søgt, for useriøst – den lallende debile paranoia.

    Kommentar by davidk — 19. december 2016 @ 09:09

  14. Som 9. NulTolerance rigtigt skriver: Absurd teater.
    Morsomt – hvis det ikke var så alvorligt. “Gud er sort! Ja hun er!”.

    Hvis luciabruden kan være en muslim med skæg, så kan profeten vel også være en hvid kvinde uden tøj, eller som det meget passende er set tegnet: en skabet hund?
    Men så lyder hylekoret “Mens vi andre venter på Godot”!

    Kommentar by Birger Jensen — 19. december 2016 @ 09:19

  15. “Jag gjorde det faktiskt mest för att markera mot rasism,”

    Det inkluderer forhåbentlig også islamisk racisme.

    Kommentar by Liva — 19. december 2016 @ 09:35

  16. “…vem som helst kan vara Lucia, det spelar ingen roll vilket kön man har eller vilket land man kommer ifrån”

    Kan hvem som helst mon føre an i et muhammedansk optog ved eid-festen? Eller i en af de talrige muhammedanske gadedemonstrationer?

    Kommentar by Crass Børsting — 19. december 2016 @ 10:21

  17. Næste bliver vel at julemanden er sort og kvinde.
    Når man tager hvor Jesus stammer fra, er han sådan set brun og perker.

    Kommentar by P — 19. december 2016 @ 10:25

  18. satanister infiltrerer, hvad nyt er der i at satanister taler med to tunger?

    Kommentar by Ole K — 19. december 2016 @ 10:48

  19. Den skæggede dame.

    Kommentar by Bastardo — 19. december 2016 @ 11:11

  20. Kom med en brækspand!

    Kommentar by Menig 442 — 19. december 2016 @ 11:53

  21. Hvorfor er gymnasieeleverne i 30’erne og 40’erne?

    Kommentar by Winged Hussar — 19. december 2016 @ 12:13

  22. Efter “Lucia-optoget” har det langskæggede asylbarn nok fået en ordentligt tur på den klamme feltmadras til højre på billedet!

    Kommentar by TH — 19. december 2016 @ 12:29

  23. Han er vel også vant til at være “brud” i de avancerede numselege Afghanske “unge” har på asylcentrene?

    Kommentar by redneck — 19. december 2016 @ 12:38

  24. #20
    Lige hvad jeg tænkte.Hende speltluderen på billedet har fået ungt brunt kød som belønning.

    Kommentar by benny bomstærk — 19. december 2016 @ 13:27

  25. Årets Luciafest gav svenskerne et godt og vellignende billede af vor samtids historie- og traditionsløse kaos. En fantastisk tabt jordforbindelse, båret oppe af ingenting, overfladiskhed og ligegyldighed…
    Det begyndte med modefirmaet Åhlèns markedschef, som begejstret var faldet for alle tings ligestilling og råbte det ud gennem julekataloget… Resultatet var forudseeligt: Multikultipjattet vakte harme.
    Men en ung araber (-måske et “ensomt kommende barn” (?)) som naturligvis ikke kendte Lucia, fik lyst til selv at være “mångfaltens” Lucia.
    – For mig drejede det her fra Åhlens sig om racisme, mente han. “Jag gjorde det faktiskt mest för att markera mot rasism”, sagde Seif Aldaffai. Jeg kan lide at modsætte mig min egen angst. Han følte sig Fandens modig, sang sig igennem Lucia-sangen og – resultatet blev fint.

    Som det ofte går med islamisering lykkedes den med opbakning fra landets indfødte og statens institutioner. Seif fandt støtte hos lærere på Enskede Gymnasium i Stockholm og SVTnyheterna. Et vellykket angreb på en tradition, som har rødder i de blodige masakre på de kristne i Romerriget på 300-tallet.

    Kommentar by Gertrud — 19. december 2016 @ 14:26

  26. Sverige kommer til at gennemleve tre faser.

    Face 1: De stærkeste svenskere, dem der altid har været imod islamisering, dem der kan se hvor det bærer hen, vil søge væk fra Sverige.

    Face 2: De fattesvage, nyttige idioter blandt svenskere, dem der bad om at få alle muslimerne ind, bliver tvunget væk af de selvsamme muslimer, fordi de fremmede ifølge Islam, ikke tolererer svenskerene i deres ny besatte område.

    Face 3: Muslimer giver sig til at slås indbyrdes i Sverige, hvilket vil føre til de sædvanlige flygtningekatastrofer som vi ser i Mellemøsten.

    Kommentar by k.m. — 19. december 2016 @ 15:13

  27. At 23:
    Fase 4: Håber, at de Danske myndigheder har mineret broen og er villige til at håndhæve sejladsforbud med magt.

    Kommentar by Bastardo — 19. december 2016 @ 17:28

  28. Bastardo
    Der sker ikke en pind så længe Danmark ledes af naive mennesker som “Bossen og Bumsen” (Stine Bosse og Zenia Stampe.

    Kommentar by k.m. — 19. december 2016 @ 17:55

  29. k.m.

    Ikke helt. Sverige har store uberørte områder, hvor modstandsfolk kan organisere sig i ro og mag. Sverige har desuden en kæmpestor blogosfære og særlige intellektuelle organisationer som Red Ice, Motpol etc for ikke at tale om motståndsrörelsen og lign. organisationer, der går mere håndfast til værks. Sverige har også haft personer som Lasermannen og Malmøskytten. Læg dertil din fase 3 og du har ingredienser til en borgerkrig.

    Det er kun et spørgsmål om tid, men der kan sagtens gå lang tid. Svenskerne har aldrig været i eksistenskamp for deres land før. Det bliver en ny erfaring.

    Kommentar by Sigwar — 19. december 2016 @ 20:45

  30. Sigwar
    Der er nok små modstandsgrupper i Sverige, men jeg tror desværre ikke de ændrer udviklingen. Det samme gælder i Danmark.

    Kommentar by k.m. — 19. december 2016 @ 21:07

  31. Billeset siger alt.

    Kommentar by Nielsen — 20. december 2016 @ 06:33

  32. Billedet

    Kommentar by Nielsen — 20. december 2016 @ 06:34

  33. Jeg mistede min barne tro.

    Kommentar by P — 20. december 2016 @ 08:53

  34. Hvor tragi-komisk: Nu er Lucia gået hen og blevet skæg og ballade.

    Kommentar by Lars — 20. december 2016 @ 11:41

RSS feed for comments on this post.