2. januar 2017

Jesper Larsen om ‘fake news’-tema: “Deadline manipulerede seerne for at fremme en dagsorden…”

Hvis ‘fake news’ blot betød ‘falske nyheder’, så ville mediernes kampagne være en god ting. I praksis er det en kamp, ikke mod opdigtede nyheder, men mod fortolkningsfrihed, et forsøg på at bevare definitionsretten. Før journalisterne forstår det, har de intet forstået.

Skarp analyse af Jesper Larsen på Kommunikationsforum – DR Deadlines forfalskede falske nyheder.

“Den 23. december havde DR Deadline tema om falske nyheder i en udsendelse, der havde følgende programinformation:

I 2016 brød falske nyheder for alvor igennem mediemuren. Det skete med kulørte historier, såsom at Hillary Clinton er satanist. Vi samler de bedste og værste eksempler fra de falske nyheders mediemaskiner. Og Sigge Winther spørger også om falske nyheder kan være med til at ødelægge valgene i Tyskland og Frankrig i 2017?

I studiet var to gæster, henholdsvis lektor David Bundz Pedersen fra Aalborg Universitetet og journaliststuderende på RUC, Caroline Damsgaard Christensen, der blev præsenteret som journalist fra Mandag Morgen.

Studievært Sigge Winther starter med at konkludere ‘der er et våbenkapløb mellem Rusland og USA i forhold til falske nyheder’ og herefter bringes gæsternes bedste/værste eksempler. Præmissen er altså seerne får det mest falske fra hele 2016.

(Deadline, 23. december 2016)

EKSEMPEL 4 – HILLARYS SALG AF VÅBEN TIL IS

Bertel Teilfeldt Hansen, postdoc. på Københavns Universitet, siger i en trailer for Deadline på Facebook at ‘Noget af det værste eller det mest absurde er, at Hillary skulle have solgt våben til IS’

Vi kender ikke Teilfeldts kilde, men det er irrelevant. Vi ved fra WikiLeaks og FBIs frigivelser af Hillary Clintons mails, at hun selv skrev hun vidste Saudi Arabien støttede både Islamisk Stat samtidigt med hendes fond tog imod penge derfra. Derudover godkendte Clinton som udenrigsminister det største våbensalg til Saudi Arabien nogensinde.

Teilfeldt kan læse op på historien på f.eks. 21st Century Wire og Salon. Hvis han ikke bryder sig om disse sites, der beskyldes for ‘fake news’, så har The Independent og International Business Times også historien, der ikke har været bragt i Deadline.

Studievært Niels Kause-Kjær konkluderede i en tidligere Deadline udsendelse, at der ikke var grund til at beskæftige sig med WikiLeaks, til trods for at WikiLeaks aldrig har publiceret falsk materiale. CNN gik skridtet videre og fortalte seerne det var ulovligt at læse Clintons lækkede mails, fordi de var stjålet, så folk skulle i stedet lære om indholdet fra CNN.

[…]

Deadline, der er underlagt public service forpligtelsen, har i udsendelsen klare politiske budskaber til deres seere, som fremføres af gæsterne. Budskabet er, at ‘falske nyheder’ er et problem.

Bertel Teilfeldt Hansen siger ‘det polariserer samfundet og spolerer muligheden for en demokratisk debat’.

David Bundtz Pedersen: ‘Det destabiliserer en masse af de mekanismer vi har været vandt til, f.eks. den tillid der har været mellem forskellige stridende parter og den demokratiske samtale bliver enormt udfordret, når bliver så polariseret, som tilfældet er.’. Ifølge Bundtz er falske nyheder desuden ‘gift for demokratiet’.

Caroline Damsgaard: ‘Problemet med falske nyheder er, at det mindsker det politiske handlerum, så det kan være svært at skabe opbakning til et politisk standpunkt, for det skaber tvivl om den objektive sandhed. Hvis der f.eks. er et problem, så får folk alle mulige forskellige oplysninger’

Deadlines gæster og Deadline legitimerer indskrænkninger af presse- og ytringsfriheden med henvisning til, at det er i demokratiets bedste, til trods for ikke et eneste eksempel omhandler opfordringer til vold eller andre anti-demokratiske tiltag.

Jeg betragter det som en totalitær og farlig udvikling, hvor målet er at skabe folkelig opbakning til censur. Som jeg har skrevet i artiklen om EU’s propaganda task-force East StratCom på KForum, så ligger der en overordnet plan om at censurere systemkritiske nyheder og informationer, da disse ‘polariserer’. ..

Bundtz påstår i udsendelsen der var ‘russisk indflydelse under Brexit folkeafstemningen’, hvilket er ironisk set i lyset af, at han angiveligt er ekspert i ‘det post-faktuelle samfund’, men sidder i studiet og opfinder nyheder og i øvrigt citerer Hillary Clinton som sandhedsvidne. …

Damsgaard håber at det viser sig at være en ‘falsk nyhed’ at højre populismen vinder frem i Frankrig og at Marie Le Pen ikke bliver valgt i det franske præsidentvalg, for Damsgaard stoler på EU og mener polariseringen i asyl- og immigrationsspørgsmål er Ruslands skyld.

Deadline formåede ikke at levere et eneste eksempel på en falsk nyhed, der i substansen kunne kandidere til at være årets værste. Deadline manipulerede seerne for at fremme en dagsorden om at skride til handling mod indhold på internet man i Deadlines politiske kredse ikke bryder sig om.

Det er skræmmende der over en bred kam i danske massemedier tilsyneladende er opbakning til en kurs vi normalt ville kritisere totalitære systemer for. Medierne burde i stedet kigge indad og reflektere over hvorfor de angiveligt bliver udkonkurreret på troværdighed.”

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/79484/trackback

36 Comments »

  1. http://www.avisen.dk/boligselskab-opgiver-at-videoovervaage-i-vollsmose_423758.aspx

    Kommentar by k.m. — 2. januar 2017 @ 11:33

  2. Tænk, kan man nu også blive ‘journalist’ på Pølsefabrikken RUC?? Fantastisk, går ud fra, at de ’studerende’ sidder i basisgrupper, går til gruppeeksamen og består. Det må være umuligt ikke at bestå på RUC.

    Kommentar by Henrik Petersen — 2. januar 2017 @ 11:43

  3. De etablerede medier, der lider under alvorlige troværdighedsproblemer, er nok ikke det rigtige sted at køre en kampagne mod fake news. Men hvor ellers kunne man spørge?

    Nu følger så nissen med:
    – Mediernes arrogange og manglende lyst til at indrømme egne fejl.
    – Mediernes slet skjulte krig mod andre nyhedskilder.
    – Mediernes tendens til at forenkle komplekse nyheder og skære det ubekvemme bort, som ofte er nøglen til forståelsen.

    Kommentar by traveler — 2. januar 2017 @ 12:02

  4. Det gamle ordsprog:

    “Hvordan kan du se en politiker lyver?

    Svar: “Læberne bevæger sig”

    skal vist udvides til også at omfatte journalister….

    Kommentar by kent — 2. januar 2017 @ 12:21

  5. Det var takket være internetfora, at det blev kendt, at der nytårsaften 2015/2016 i Køln skete omfattende seksuelle overgreb fra hovedsagelig nordafrikanere. Medierne og det tyske politi fortiede det hele i dagevis og udbredte den falske påstand at der var fred og idyl i Køln.
    DR Tekst-tv påstod for nylig, at det var tyske unge, der satte ild til en hjemløs. Skønt der var klokkeklare beviser for at det ikke passede.
    Og sådan i al uendelighed, som påvist næsten daglig og i årevis af bl.a. Uriasposten.

    Kommentar by Niels P. — 2. januar 2017 @ 12:33

  6. MSM=løgnepressen=fake news

    Kommentar by Winged Hussar — 2. januar 2017 @ 12:41

  7. Sluk for DhimmiRadioen, de kommer ikke med andet end løgn.

    Kommentar by Nielsen — 2. januar 2017 @ 13:15

  8. Alle med to hjerneceller ved at ytringsfriheden til at sige hvad fanden man vil og producere de nyheder, man har lyst til og udtrykke præcis de meninger, man har lyst til, som at LL og SP skal dømmes som krigsforbrydere, og have den hårdeste straf der kan udtænkes – overhovedet, er den fundamentale ret på hvilken alle andre civile borgerrettigheder hviler, det er også demokratiets grundpille nummer et, uden hvilken vi slet ikke lever i et rationelt og allermindst frit samfund, som er i stand til at tænke selvstændigt.

    Venstrefløjen, som i dag ejer hele regeringsmagten og hele det Kafkaske embedsmandsvælde og hele dhimmi-idiotstanden af landsforræderiske kommunistjournalister har i de sidste 50 år kun haft et kort de kunne finde ud af at spille, når det kommer til deres egne forbrydelser: skyd skylden på nogle andre/noget andet, eller begynd at tale om noget helt irrelevant eller om modstandernes racisme. For Guds skyld: Indrøm ALDRIG medansvar.

    Og siden Clinton’s har vi så været vant til at Saul Alinsky’s djævlebog står som chefstrategi for det politiske establishment: Beskyld modstanderne for dine egene fejl og brug løgnen som et politisk instrument.

    Den strategi brød så sammen med Donald Trump, men de hjemlige og de europæiske kommunister har endnu ikke evnet at indse det. De kommer heller ikke til at indse det nogensinde, fordi: Om ganske kort tid eksisterer de ikke mere.

    Kommentar by John Mogensen — 2. januar 2017 @ 13:32

  9. Godt man ikke betaler licens til løgnepressen!

    Kommentar by Søren — 2. januar 2017 @ 13:52

  10. Det var min bedste beslutning nogensinde at smide tv-et ud, og at stoppe med at følge med i løgnmedierne. Det blev mit humør meget bedre af.

    Men når sandheden skal siges; jeg kunne kun gøre det, fordi Kim Møller – Uriasposten og dens kommentatorer, sørger for at jeg sagtens kan følge med i de vigtigste sager. Så en ekstra tak til Kim Møller, jeg har få helte, men Kim Møller er én af dem. Og ikke kun tak for at drive Uriasposten, men også et kæmpe ros for den kortfattede men glimrende analytiske kvalitet mange af hans oplæg indeholder. Kim er ikke kun en fantastisk og ihærdig selvopofrende patriot, han er også en glimrende skribent, som evner at sætte fingrene de ømme steder, mens han bevarer den saglige tone på trods af det vanvid han gang på gang må beskrive.

    Godt Nytår!

    Kommentar by Balder — 2. januar 2017 @ 14:04

  11. Vil lige pointere igen hvorfor det er principielt vigtigt at straffe for mandatsvig. I kriminologien har man et begreb som hedder præventiv effekt af straf. Det modsatte gør sig gældende, hvis man ikke straffer Lars Lurendrejer: Den næste statsnarmedister føler endnu mindre trang til at arbejde indenfor grænserne, af det mandat han er blevet tildelt under valghandlingen, som gav ham den ansættelse han nu bestrider: arbejdet som regeringsleder for befolkningen, altså direkte under opsyn af og med ansvar overfor: Vi – Folket.

    Kommentar by John Mogensen — 2. januar 2017 @ 14:16

  12. At 10, Balder

    Jeg tilslutter mig helt ordene om Kim Møller.
    Kim er ‘journalist’ i den bedste betydning af ordet

    Wiki: “”En journalist indsamler, bearbejder, prioriterer og videreformidler oplysninger til offentligheden. Journalister kan enten være ansat på redaktionen ved et medie eller arbejde på egen hånd som freelancejournalist. Journalistens arbejdsområde kaldes under et journalistik.”

    Men hvornår får vi mon lukket de såkaldte journalistuddannelser?

    Kommentar by Bastardo — 2. januar 2017 @ 14:25

  13. Nu, da jeg atter har opnået adgang vil jeg godt lige sige en anden ting vedrørende censur. Selvom jeg er Winston Churchil, Holger Danske, Ole K og mange andre, så er jeg gang på gang blevet forhindret i at skrive fra mit sædvanlige IPnummer af uransagelige grunde, imens superkommunisten og debatterrorister som f.eks. Niels O / Pedersen og hvad alle idioterne hedder, ubesværet kan skrive provokationer i årevis.

    Jeg skriver principielt kun provokerende ting, da folk i Danmark er så retarderede, så de ikke kender kendsgerningerne og deres meninger er generelt så vanvittige, så der kræves modvægt til deres stupiditet. Eksempelvis: Hvis en elefant vejer 1 ton og alle dhimmierne siger den vejer 10 gram, så er jeg nødt til at sige, at den vejer 10.000 ton for at få jer på det rette spor.

    Uanset og i henhold til ytringsfriheden er der intet der taler for at lukke munden på mig. Det eneste man opnår, da man IKKE KAN FORHINDRE ADGANG TIL ET OFFENTLIGT FORUM SOM URIASPOSTEN – er at jeg skriver fra mange forskellige nicks, og man bliver ikke i stand til at se at det er mig og sammenholde med min historik og det mudrer altså bare debatten, nu man ikke ved at det er mig som skriver (igen).

    Godt nytår til jer alle. Alle bør vide at jeg er patriot og at det var faktisk jer andre som var idioter i mindst de sidste to år, men snarere siden Obamas Cairotale i 2008.

    Enhver idiot kan jo se at Obama er landsforræder, men hvornår så i det første gang?

    Kim er en helt og det er i andre også, men lad dog være med at være så dogmatiske og led efter sandheden.

    Jeg er ikke så principielt uenig med jer som i tror, men jeg VED, at i ender alle sammen ved mit synspunkt, blot forsinket: Skyd alle perkere uden undtagelse, det er der det hele ender om kort tid alligevel.

    Kommentar by John Mogensen — 2. januar 2017 @ 14:27

  14. De virkelige falske nyheder er jo alle disse indslag med kulturberigere som rollemodeller.
    20.45 vil jeg se DR1, Patrioten og Vemligboeren. Fiskeren mod forfatteren. Hvis blodtrykket stiger faretruende, så slukker jeg selvfølgelig.

    Kommentar by Menig 442 — 2. januar 2017 @ 14:32

  15. @NIELSEN
    Dimmieradioen skal nedlægges ikke slukkes!
    Nåh nej det er jo censur.
    Dilemma,dilemma.Alt der rammer de andre ,rammer en selv.

    Kommentar by Father — 2. januar 2017 @ 14:43

  16. Ak, ak, ak, nu er der vel kun Kristeligt Dagblad tilbage.

    – Nu, da Martin Krasnik er blevet chefredaktør på Weekendavisen.

    Kommentar by Bastardo — 2. januar 2017 @ 14:48

  17. Jeg kunne give jer hundrede eksempler på at jeg havde ret og i tog fejl, men jeg fryder mig blot over, at min ide om at lukke UN og fyre alle 84.000 overlønnede korrupte snylterparasitter, som jeg lancerede for flere år tilbage, som et helt ekstremt synspunkt som modvægt til alle de skide “menneskerettigheder”, nu reflekteres af kongressen, som er ude og foreslå at smide FN bygningen i East River eller give den til Trump, så han kan lave mondæne lejligheder dér til nyttige New Yorkere i stedet for de dumme syge muslimer der befolker bygningen overvejende, nu..

    Kommentar by John Mogensen — 2. januar 2017 @ 15:08

  18. Ang. det med at fremme en dagsorden, og at få budskabet bragt ud så “folket” ikke opdager at det er fup og svindel

    Læg mærke til Jacob Mark, SF der har et nyt forslag til folkeskolen.

    Efter min mening er folkeskolen ikke længere folkets skole, men et redskab i statens og skiftende regeringers plan om at fylde skolen med importerede børn og unge fra især muslimske lande.

    Danskere er ikke blevet spurgt om den plan, og efterhånden som problemer tårner sig op, danner de stærkeste forældre friskoler.

    Tilbage står en amputeret folkeskole, hvor man kræver danske børn skal være inkluderende og og tolerante over for alt og alle. De er nemme at påvirke fordi de ikke kan overskue konsekvensen.

    Nu er det Jacob Mark, men 1/3 gulerod og 2/3 pisk foreslår at give forældre endnu mere indflydelse på folkeskolen for at forhindre flugten fra folkeskolen og over i friskolerne. Han forbeholder sig bare retten til fortsat at udskifte danske børn med børn fra den 3. verden.

    Kommentar by k.m. — 2. januar 2017 @ 15:17

  19. Medierne, som brøster sig af at være den 4. statsmagt, unddrager sig selv kontrol og kritik. Medie-kritikere holdes ude af det gode selskab og får som hovedregel ikke mulighed for at blive hørt i debatten.

    Kommentar by Niels P. — 2. januar 2017 @ 17:18

  20. Det er svært at fake interesse for DRś forløjede og fordrejede agenda.

    Kommentar by Jakob — 2. januar 2017 @ 17:35

  21. “Intet nyt under solen”-Det er også public service, at vise et program som ovennævnte.- Men DF er for dårlig til at få DR ændret i national dansk retning. En ” privatisering” af dele af DR vil aldrig komme til at gavne DFs politik.

    Kommentar by dansker — 2. januar 2017 @ 17:53

  22. http://www.fyens.dk/odense/Knuste-ruder-oedelagt-ur-Odenses-raadhus-under-raketbeskydning-/artikel/3111271

    Øjenvidner på pladsen har fortalt, at raket- og bomberør helt bevidst blev rettet mod rådhuset. Omkring midnat var der drøn fra store bomber, og biler kom til gaderne omkring pladsen. Der var både voksne, børn og formentlig hele familier, som dukkede op for at fornøje sig med at beskyde rådhuset.

    Et øjenvidne beskriver det således over for Fyens.dk:

    – Det var et tilløbsstykke, og der var endda masser børn, som var kørt med ind i bilerne for at kigge på, fra tæt hold.

    – Der herskede anarki. Raketter og fyrværkeri blev bevidst og målrettet rettet mod og kylet mod rådhuset. Noget eksploderede mod murværk og vinduer. Det var ude af kontrol og respektløst. Det virkede, som om man udnyttede det “frirum”, som fyrværkeri-traditionen rummer, siger øjenvidnet, som foreslår at afspærre eller kontrollere Flakhaven næste år.

    Kommentar by Thomas — 2. januar 2017 @ 18:11

  23. Jeg ser winston er tilbage, lad os se hvordan det udvikler sig.
    Indtil videre er jeg meget enig i, at en “Pedersen” får alt for lang snor herinde. Han får skrevet så mange grimme ting at han burde være sat i karantæne for længe siden.

    Kommentar by k.m. — 2. januar 2017 @ 18:25

  24. Gør vi dissidenter nok for at fremme vore synspunkter i MSM? Jeg indrømmer blankt, at jeg gør for lidt, men mit nytårsforsæt er at sende et par bidrag til Weekend-avisen og Politiken og se, hvad der sker.
    Jeg skal også i gang med noget overvågning. Det, der holder mig tilbage er meget i familie med det, k.m. oplyser om hærværk på kameraer i sit indlæg om Vollsmose(#1). Findes der ikke kamera-modeller, som sender billeder eller videoer af de forbrydere, der stjæler og ødelægger dem, INDEN de når frem til selve ødelæggelses-akten? Har nogen information herom? Det kræver måske, at Kim laver en tråd med fokus på emnet?

    Kommentar by Tommy Jørgart — 2. januar 2017 @ 19:44

  25. Falske nyheder er udelukkende et nyt harraord for det politisk korrektes censur over for højrefløjen og andre, som de er uenige i.

    Kommentar by Revser — 2. januar 2017 @ 20:10

  26. Hvem er det vi skal være rigtig bange for og frygte…???

    Nej det er ikke i første omgang muslimerne og islam!

    Det er hele de ledende, lovgivende og bestemmende dele af befolkningen, medierne, myndighederne og politikerne – ingen nævnt ingen glemt – man skal frygte mest!

    Det er dem som bevidst skaber forudsætningerne for, at islam kommer til at stå så stærkt og at landet i dag er dybt korrupt på alle planer!!

    Løgn og bedrag er i dag så tydeligt og bør kunne erkendes af alle med en smule omløb i hovedet!

    Det er faktisk så alvorligt, at det er lige så farligt som det der foregik i 1930´erne og senere i 1950´erne for at genstarte i slutningen af 1960´erne og nu kulminerer, hvor næste handlingsforløb vil være mere vold og terror, ufred, anarki og ragnarok!

    Vi er lige startet på begyndelsen til enden for den moderne vestlige civilisation, som vi har kendt den i hvert fald de sidste 60 år.

    Aldrig har så mange, bevidst fornægtet så mange omfattende faktuelle vidnesbyrd om vores egen undergang!

    Aldrig har så få søgt at stoppe det og aldrig har så få været mere sikre i deres sag og aldrig har så få måttet erkende, eller følt, at de har tabt kampen og at det hele er/var forgæves!

    Fremtidens verden vil være de manges dominans, mindretal vil miste deres grund og ret til at være imod og komme med andre løsninger.

    George Orwells “1984” fremtidsgyser, er i hastig fremmarch og er nu i færd med at overhale alle former for demokrati, ytringsfrihed, medmenneskelighed.

    Ordet respekt bruges nu i alle sammenhænge som et mantra – uanset om det er fortjent eller relevant – forfaldet og dekadencen på alle planer er i rivende udvikling – Dumhed, sorgløshed, ligegyldighed, underholdningssyge, forbrugervanvid, griskhed, egoisme, fanatisme af enhver art, manipulation, løgnagtighed, undertrykkelse, overbefolkning og miljøudskejelser i enhver retning.. osv. har kronede dage…!

    Det hel stopper af sig selv, når der ikke er mere planke ad gå ud af – når man når den sidste ende af rebet – og der kun er det frie fald tilbage…Måske er det ikke så skidt, at det ikke er godt for noget…Alt har sin tid…også mennesket.

    Kommentar by Black Watch — 2. januar 2017 @ 20:25

  27. Hvornår begynder kampen.

    Kommentar by Sindsro — 2. januar 2017 @ 20:58

  28. velkommen winston

    Kommentar by Sindsro — 2. januar 2017 @ 21:01

  29. Ødelagte kameraer i Vollsmose viser hvor dybt Danmark er sunket.
    Firmaerne bag kameraerne giver op, og politiet har uden tvivl fået ordre på ikke at gøre noget videre i sagen.

    En mand har indbrud i sin firmabil, røveren forsøger også at komme ind i privaten mens familien sover. Det hele filmes af overvågningskamera. Politiet gider næsten ikke efterforske, selv om gerningsmanden er rimelig let genkendelig på videoen.

    Det er det slatne system der gør, at befolkningen mister tilliden.

    Hvis vi sammenligner Danmark med et hus der brænder, smider regeringen/landspolitikere en dunk benzin ind i bålet. Det har vi bevis på ved det opslag Jens Rohde bragte i Fyens Stiftstidende.

    10 millioner videokameraer på gaden i Danmark løser ingenting, så længe Det Radikale Venstre indrykker store velkomstannoncer på arabisk.

    Kommentar by k.m. — 2. januar 2017 @ 21:08

  30. Førhen kunne danske fagforeninger stå sammen og lamme samfundet ved generalstrejker. Nu er det som om både fagforeninger og befolkningen generelt har mistet kampånden.

    Vi står over for en katastrofe, men alt er jo tabt på gulvet når man ser unge piger på 12-14-16 år udtale sig om samfundet. De har lært/er hjernevasket til at sige: “Det gør os glade at gøre en forskel.” GØRE EN FORSKEL !!!

    De ved ikke hvad det går ud på, men hjernevasken virker.

    Kommentar by k.m. — 2. januar 2017 @ 21:33

  31. http://jyllands-posten.dk/nyviden/ECE9256582/danskernes-holdninger-til-muslimer-aendres-ikke-med-fakta/

    Fakta…Ha…4,1% muslimer i DK eller 15%…

    Vi bliver garanteret manipuleret..og hvordan kan 4,1 % dog stå for hovedparten af al kriminalitet, misbrug, snyd og bedrag osv. osv.

    For mig er det nok at se og vide, at jeg er med til at gøre det muligt for dem at leve økonomisk godt i Danmark, uden at bidrage med ret meget (få i job – få selvstændige osv.). At se at der gælder helt andre regler for dem end for os (f.eks. kontanthjælp, førtidspension m.m. på 10-20´ende år)! De fleste etniske danskere syge eller raske uden job, bliver jaget rundt og fluekneppes for den mindste uregelmæssighed, mistænkes og forfølges konstant (bevares der er sikkert også mange etniske danskere der snyder og bedrager hvor de kan komme til det).

    Alene disse forhold er nok til at jeg er rasende på systemet – dertil kommer så alt det andet som skismaet medfører…

    Kommentar by Black Watch — 2. januar 2017 @ 21:51

  32. Hvordan de selvstændige muslimer burde være blevet behandlet inden de fik den syge ide at de havde lov at bo her kan man se i byen Ełk i Polen.
    En hooligan blev stukket ihjel af en tuneser fra en kebabbiks mens en anden nordafrikaner fra biksen holdt ham fast. Forinden havde polakken stjålet to sodavand og smidt et kanonslag.

    Kebabbiksen blev dagen efter totalsmadret og udlejeren vil ikke forny lejekontrakten.Tuneseren og hans medskyldige risikerer livsvarigt fængsel – ikke som Mads Skjoldsøges morders to muslimske medskyldige, der gik helt fri.

    Kommentar by Træt — 2. januar 2017 @ 22:58

  33. >15 Father
    Det der skal nedlægges er skattevæsenet. Skatter og afgifter burde være forbudt ved en paragraf i grundloven. Andre forbud er der stort set ikke brug for, og de er kun lavet for at fylde politikernes lommer og begrænse danskernes frihed.

    Kommentar by Nielsen — 3. januar 2017 @ 05:37

  34. Vi så jo alle at Politiken, JP, Berlingeren, TV-2, DR osv. alle uden undtagelse undlod at fortælle om frigivelsen af “the Podesta email files”, “the DNC leaks”, “the Hillary Clinton Hacked Server Releases” osv osv .. med alt indholdet i den fortløbende saga om demokraternes kæmpemæssige forræderi af os, folket – deres korrupte måde at drive “demokratisk” kampagne på, deres fuldstændige sammenfiltring og helt uhørte aftalte spil med alle mediakoncerner af betydning osv osv, som man let kan finde den fulde historie om på youtube, udover Wikileaks med deres ubrudte række af pinagtigt korrekte, sande leaks – hvor ingen af de talløse leaked emails er blevet afvist som værende falske og ikke hidrørende fra de faktiske angivne kilder, så var der jo også Project Veritas og alt det andet som venstrefløjen aldrig svarede på:

    Barack Obama EATS HIS WORDS In Front American Public Team DONALD TRUMP
    https://www.youtube.com/watch?v=ipxVVg98XF8&feature=youtu.be&t=112

    Kommentar by Chi — 3. januar 2017 @ 10:29

  35. Sigge Winther virker mere saglig og måske derfor også mere kedelig end tidligere Deadline-værter som Connie Hedegaard og Martin Krasnik.

    Det går dog galt, hvis Deadline-redaktionen bruger Washington Post, New York Times og CNN som sandhedskilder, men i et af programmerne om falske nyheder med Sigge Winther som vært blev påstanden om at Pizzagate i sin helhed er falske nyheder i det mindste afvist af en af de indkaldte eksperter, Anders Søgaard, som formodentlig selv havde kigget i Podasta-mails og dermed opdaget at der rent faktisk er noget lusk om pizza og hot dogs.

    Kommentar by perhag — 3. januar 2017 @ 15:09

  36. Ham der “journalisten” Sig-Sag (tidligere Politiken, hvad ellers?) Han ser mig en kende ung ud!

    Har han fået hår på pjorten?

    Må han overhovedet blande sig, når de voksne taler?

    Kommentar by TH — 3. januar 2017 @ 17:08

RSS feed for comments on this post.