5. januar 2017

“Jeg er et ligevægtens menneske.”, skrev multikulturalisten, og rablede om ‘hadesiden Uriasposten’

Jeg mener jeg har sat ord på hykleriet tidligere, men benævnte akademiker kalder i dagens Jyllands-Posten nærværende blog for en ‘hadeside’, så det må være på sin plads at gentage. I efteråret 2007 bloggede jeg et citat fra en kronik i Berlingske af Thomas Johannes Erichsen, der påpegede at vi ikke havde et indvandrerproblem, men ‘et muslimsk problem’. Ikke den skarpeste tekst, men dog en klar indikator på at den pæne borgerlighed også rammes af den multikulturelle virkelighed.

November året efter, tog jeg posten offline. Skibenten kontaktede mig, og spurgte om ikke jeg ville slette citatet fra Uriasposten, da han boede i nordvest-kvarteret og havde oplevet problemer desangående. Ingen bør leve i utryghed på grund af muslimers manglende accept af demokratiske principper, og det var ikke en svær beslutning. Thomas er min politiske modstander, ikke min dødsfjende.

Den velmenende gymnasielærer bor ikke mere på Svanevej i Nordvest, og det forstår jeg sådan set godt, men hvis ikke multikulturalisterne selv gider nyde masseindvandringens logiske konsekvenser, hvorfor skulle vi andre så.

Kronik af cand.mag. Thomas Johannes Erichsen i dagens Jyllands-Posten – Følelserne styrer politikken.

“Samtidig må man spørge, hvordan danske politikere kan foreslå at lukke fuldstændig af for flygtninge efter angrebet. Vi befinder os i den største flygtningekrise siden Anden Verdenskrig… Det handler hverken om politisk korrekthed eller berøringsangst, men om at se tingene fra flere sider. Henriksen og Vermund ville ikke komme med den slags udmeldinger, hvis ikke der var stemmer i det. Nu er det nok, det stopper her, alt sammen føles godt at sige, man får luft, men vreden fremelsker det værste, og det dummeste, i os. Det eneste, man opnår, er forstærket had til muslimer, hvilket man ikke skal være længe på de sociale medier for at få det bekræftet.

De seneste terrorangreb mod Europa er skrækkelige, men vreden truer vores evne til at skelne. … Når følelserne bliver vigtigere end fakta, så går vi nye tider i møde. Udviklingen har et faktisk et navn, og man snakker om det postfaktuelle samfund.

Her kan alle få ret. Man opsøger blot den viden eller det fællesskab, man har brug for. Her køber vrede vælgere lette politiske løsninger, og følelserne vinder altid over kedelige data. Således virker det, når Pernille Vermund reducerer islam til en ideologi, der forfølger, undertrykker og dræber kristne og jøder i alle de lande, hvor den har magten. Det er da til at forstå. Og skal man have bekræftet islamofobien, så leverer Den Korte Avis varen, fordi den ikke handler om andet end integrationsproblemer. Det samme gør sig gældende med en af landets mest populære blogs, hadesiden Uriasposten.

Det yderliggående højre siger, at man er folkets stemme. Eliten forstår ingenting og lever i tryg afstand fra den muslimske ghetto. Folkets stemme, javel ja. Mon ikke der er nogen blandt folket, som ikke ønsker at være denne stemme? Og hvor mange blandt ‘folket’ befinder sig selv på behørig afstand af integrationsproblemerne? Flertallet af DF’s vælgere lever som bekendt ikke i storbyerne, men langt fra indvandrerghettoerne. Og henter man bare sin viden om muslimer fra Den Korte Avis, eller Folkets Avis for den sags skyld, så kan det ikke undre, at holdningerne bliver derefter.

Demokratiseringen af viden på internettet bliver til udbredelsen af vrøvl og demagogi.

Jeg er et ligevægtens menneske. Jeg læner mig instinktivt til venstre, når båden truer med at kæntre til højre – og omvendt. Ordene tilhører forfatteren Thomas Mann og beskriver udmærket undertegnedes politiske position. …

Hadet piskes op på de sociale medier, både til højre og venstre, endnu et træk ved det postfaktuelle samfund. Løse påstande og urokkelige overbevisninger er hverdagskost på Facebook og Twitter. Brugerstyrede aviser vinder frem, og man kan få lige præcis de nyheder, der passer ens politiske profil. Borgerjournalistikken vokser, hjemstedet for den politiske ukorrekte sandhed, som de traditionelle medier fortier. Men borgerjournalistikkens ensidighed diskvalificerer den som en kilde til viden. Idéen er egentlig også bizar, som om alle og enhver kunne være kritisk journalist. …”

(Thomas Johannes Erichsen, 2008 & 2017)

Dokumentation. Associationen til Dansk Front stammer pudsigt nok fra en venstreradikal ‘fake news’-artikel.

“bemærkelsesværdigt at danmark mest læste blog er fremmedfjendsk. internettet, her kan alle blive hørt, selv umennesker.

kim møller, dansk front, hvordan var det nu?” (‘tj erichsen’ på Uriasposten, marts 2008)

“Kære Kim Møller

Da jeg har modtaget trusler på baggrund af et citat på uriasposten, ville jeg sætte pris på hvis du kunne stryge dine citeringer fra min kronik i berlingske 16-9 07 (‘ikke et indvandrerproblem, et muslimsk problem’), da denne linje viser sig som det første hvis man googler mit navn. Jeg bor i stueetagen i et udsat kvarter (svanevej), og sætter min sikkerhed højere end mine meninger.

Jeg er stadig kritiker af din post(!), men håber du kan være large..” (Thomas Johannes Erichsen i email til undertegnede, november 2008)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/79604/trackback

26 Comments »

  1. Thomas Johannes Erichsen forstår ikke, at politikerne SKAL få styr på situationen med islams vold og overgreb, inden at privatpersoner gengælder volden. Det kan ingen ønske, men de kommer til det alligevel.

    Kommentar by BB — 5. januar 2017 @ 16:06

  2. Din sans for dokumentation er dine modstandere , forståeligt nok, ikke ret glade for.

    Kommentar by Jakob — 5. januar 2017 @ 16:14

  3. Han reducerer alle indvandringskritikere til at være en flok irrationelle, uvidende bonderøve der er opskræmt af DKA og et terrorangreb i Berlin. Altså, tror en moden cand.mag. anno 2017 stadig på det? Har han virkelig ikke fulgt med i de debatten de sidste par årtier? Hvis han ikke er dum, hvorfor spiller han så dum i fuld offentlighed på JP?

    Kommentar by Lukket fest, tag hjem. — 5. januar 2017 @ 16:51

  4. Sådan en som ham er en af de først der konverterer til islam når muslimerne bliver mange nok!

    Kommentar by ng53717 — 5. januar 2017 @ 17:01

  5. Fantastisk dokumentation af kognitiv dissonans.

    Man kommer til at tænke på Politiken, der sidder i en afsikret fæstning og beretter om, at dem de er beskyttet imod, i virkeligheden er freden selv.

    Kommentar by traveler — 5. januar 2017 @ 17:02

  6. Der er ingen, der tror på det vrøvl som Thomas Johannes Erichsen skriver mere.
    Ikke engang de rødeste røde.
    De håber, det nok skal gå.
    Han virker, som en lille pige der skriver dagbog. For at prøve, at forstå/ undgå.
    Den barske virkelighed.

    Kommentar by XXXXX — 5. januar 2017 @ 17:23

  7. “Og skal man have bekræftet islamofobien, så leverer Den Korte Avis varen, fordi den ikke handler om andet end integrationsproblemer. Det samme gør sig gældende med en af landets mest populære blogs, hadesiden Uriasposten. …”

    Thomas Johannes Erichsen, du kan selv være en hader. Hvordan kan det være at du lægger mennesker for had, der beskæftiger sig med integrationsproblemer, uden at du tager stilling til integrationsproblemerne? For der ér jo integrationsproblemer, ikke sandt. Hvorfor lægge budbringer for had? Hvorfor tager du ikke stilling til problemerne? Jo mere mennesker som du ikke vil tage stilling, jo mere er det jo nødvendigt at andre gør det. Forstår du det? For mig at se er det god integration også at beskæftige sig med brune problemer – og ikke kun hvide, som det lader til at du ønsker. Er du racist?

    Kommentar by Liva — 5. januar 2017 @ 17:33

  8. Kim Møller er et hæderligt menneske.

    Kommentar by Bastardo — 5. januar 2017 @ 17:45

  9. Dette “ligevægtens menneske” er som ham, der balancerede på line mellem WTC-tårnene, men uden at se afgrunden i hans eget godhjertede hykleri og den politiske virkelighed.
    Desværre er der alt for mange af hans slags. Et skoleeksempel.
    Fantastisk dokumentation, Kim.

    Kommentar by Catfish — 5. januar 2017 @ 17:56

  10. Dem kronik hoppede jeg først over, fordi den er så dårligt skrevet.

    Har nu læst den og forstår ikke, at JP bringer den. En kulturformidler, der er dårlig til at formidle, og som virker som et surmulende barn, er både uinteressant og småtragisk.

    Nuvel, den ene opførte sig som en gentleman, og den anden tog det som en selvfølge og mener ikke, at han behøver at gøre det samme.

    Kommentar by denonde — 5. januar 2017 @ 17:59

  11. Kandidatgrad taget i betragtning, er det en temmelig ringe kronik. Både indholdsmæssigt og sprogligt.

    Men tak for dokumentationen af hykleriet.

    Bare nogen skriver til JP med et læserbrev og udstiller ham og flosklerne.

    Kommentar by Superman — 5. januar 2017 @ 18:04

  12. Cand. magelig dummernik Thomas Johannes Erichsen.

    Kommentar by Nielsen — 5. januar 2017 @ 18:24

  13. “Således virker det, når Pernille Vermund reducerer islam til en ideologi, der forfølger, undertrykker og dræber kristne og jøder i alle de lande, hvor den har magten.” Det er præcis hvad det er.

    Kommentar by Khaliffen — 5. januar 2017 @ 19:20

  14. Det er måske på sin plads endnu en gang at påpege, at enhver flygtning, der frivilligt vender tilbage til det land vedkommende flygtede fra, har mistet enhver ret til asyl jævnfør flygtningekonventionen.

    Kommentar by fidibus — 5. januar 2017 @ 20:09

  15. Jeg læste også JP i dag. TJ tilhøre den slags som taler om at skaffe sig viden, og kritisere med- når følelser er vigtigere end fakta- mon den ikke er myntet på ham selv? :-). Fakta holder han sig langt fra, og islamafobi er for ham et skældsord, som tilhøre -højrefløjen- , men han forholder sig overhovedet ikke til Islam og fakta. Men moralisere vil han gerne fra sin indspiste blinde vinkel. Derfor ender hans moralisering også i rådenskab. Sol og vind er lige, bare vi lukker øjnene, og forholder os på akademisk afstand fra virkeligheden.

    Kommentar by Michael Unna — 5. januar 2017 @ 20:45

  16. Lad os da få Erichsens skriv fra 2008 på banen igen.

    Kommentar by Træt — 5. januar 2017 @ 21:16

  17. Hvad mon TJ så vil gøre når båden er ved at synke pga overbelæsningen af uintergrerbare muslimer, der for øvrigt gør hvad de kan for at båden kæntrer…
    Hyklerisk nar det er hvad TJ er, hér fuldt dokumenteret. Først beder han KM vare large, for så at kalde det en hadeside… Håber ikke mine unger skal undervises af ham nogensinde!

    Kommentar by Fighting Falcon — 5. januar 2017 @ 22:55

  18. Gad vide, hvordan det egentlig føles at være så lallenaiv, selvgod og uvidende, selv om manden ghm. er Cand. Mag. og vel egentlig burde formodes at være i besiddelse af en vis evne til at sætte sig ind i disse emner og analysere dem kritisk? ;-)

    Nå, måske burde han bare lære at stave og formulere sig ordentligt først, før han komponerer flere af sine pseudointellektuelle kronikker om had og racisme, hver gang helt almindelige, fredelige mennesker tillader sig den åbenbart helt utilgivelige frækhed at mene noget helt andet end ham og alle hans frelste, venstreflippede og virkelighedsfjerne gloriepudservenner med patent på alle de rigtige meninger og fortolkningsretten – altså typisk netop den type folk som jo naturligvis aldrig kunne drømme om at udsætte sig selv eller deres præmiepoder for konsekvenserne af “kulturberigelsen” for alvor – ? Fx. “yderligTgående” ;-)

    Kommentar by Bjovulf — 5. januar 2017 @ 23:04

  19. … samt ” … lukke fuldstændigT af …” ;-)

    Kommentar by Bjovulf — 5. januar 2017 @ 23:09

  20. Han er nu underholdende, den såkaldte ‘cand.mag.i moderne kultur og kulturformidling’.

    Lad mig gætte på, at den slags vrøvlehoveder udklækkes fra RUC, eventuelt Kaospiloterne. Same-same.

    Kommentar by Henrik Petersen — 5. januar 2017 @ 23:48

  21. På med citatet igen. Manden kan jo som utallige andre bare leve med et alias. Eller han mener jo åbenbart ikke der er et problem med denne fredens religion.

    Kommentar by River — 6. januar 2017 @ 00:28

  22. Ja, hvis han er flyttet i sikkerhed kan du godt bringe citatet igen.

    Kommentar by ph — 6. januar 2017 @ 00:37

  23. Mon ikke, at så klart et lys skinner for de forblændede øjne? Ingen hader som “de gode” og det skulle de gerne blive ved med.
    Denne usle mandsling minder mest om barbarerne, der gerne lader sig fotografere med et afskåret hoved i hånden. Men, så såre at kurderne el. Assads soldater fanger dem, så hyler og klynker de som pattebørn.

    Det var så den “gode” Cand.Medister, som tiggede og bad for sit liv, da han var udsat, men i sikkerhed, dirigerer han hadet og volden mod sin redningsmand.

    Hvorfor tænker jeg i den forbindelse på Bo Lidegård?

    Kommentar by Iznogut — 6. januar 2017 @ 00:50

  24. Henrik Dahl på Facebook:

    Nogle af de mest tåbelige personer, man kan antræffe, er personer med lange videregående uddannelser inden for humaniora og samfundsfag.

    Det betyder ikke det omvendte: at alle personer med disse kendetegn er tåbelige. Men tager man gruppen af tåber ud til nærmere analyse, er der en voldsom overrepræsentation af mennesker, der har en lang, humanistisk eller samfundsvidenskabelig uddannelse.

    Jeg er også enig i, at humanistiske og samfundsvidenskabelige uddannelser ofte udarter til indoktrineringsanstalter. Da jeg for nogle år siden undersøgte begrebet “kritik” inden for sociologien, var der ud af den samlede mængde af indlæg i tidsskriftet Dansk Sociologi gennem tre år kun fire procent, der var kritiske over for staten

    Kommentar by Jens Langkilde — 6. januar 2017 @ 11:17

  25. Stort at Kim på opfordring slettede det oprindelige indlæg om ham. Men jeg troede egentlig du havde en “fuck’em if they can’t take a joke” tilgang til bloggen? Det er jo ikke ligefrem fordi vi skylder venstrefløjen noget?

    Kommentar by Kenny Starfighter — 6. januar 2017 @ 12:18

  26. Når kronikken falder så dårligt ud, skyldes det blandt andet, at der nemt opstår en distraherende mistanke om, at TJE er i konflikt med sig selv.

    Det må der efterhånden være mange i hans branche, der er, og mange flere vil komme til, efterhånden som de forstår, at problematikken ikke handler om, at de selv er bedre og mere klarsynede end deres opponenter. En sådan selverkendelse tager desværre lang tid, hvis den over hovedet opstår.

    Prøv at se det for jer, godhedsindustriens mange mænd og kvinder, der har behandlet deres protegeer som ofre, opdager måske en dag, at de har været til grin og billigt til salg. Fordi de har stivet deres egne svage selvfølelser af med at dele ud til “børnene”, der gang på gang r..rendte dem efter noder og i virkeligheden slet ikke beundrer dem, men bruger dem som gidsler mod deres egne landmænd i en ikke tidligere set gigantisk ågerindustri.

    Dele af godhedsindustrien vil være kvik nok til at opdage, at “børnene”, hvis bedende øjne og racismevrøvl, de faldt for, hele tiden har været i stand til at narre dem med små psykiske “klap” til den svage selvfølelse. De opdager, at ofrene i virkeligheden er dem selv, og de mest kvikke opdager, at Danmark er ved at blive ødelagt, og at deres egen fremtid allerede er ved at være det.

    Derefter vil Anne Lise Marstrand Nielsen og i øvrigt de fleste af dette lands gigantiske forfatterbranche gå en barsk tid i møde, og det samme gælder mange journalister, der allerede kan se tegn i sol og måne til, at de er nødt til at skifte job eller holdning, hvis de vil være med på beatet. Ingen vil have ondt af dem.

    Kommentar by denonde — 6. januar 2017 @ 14:27

RSS feed for comments on this post.