6. januar 2017

Nytårsfejring II: Odense Rådhus blev angrebet af… ‘ikke beboere fra bymidten’, ‘andre dele af byen’

Fyens Stiftstidende har fået hænderne i en video fra Flakhaven, optaget under angrebet nytårsaften. Personligt kan jeg ikke abstrahere fra det faktum, at vagterne ikke virker synderlig bekymret. Videoen er optaget i festsalen på 2. sal, hvor jeg for tre år siden fejrede fruens genvalg. Vi er blot 500 meter fra byens politistation, og det har ingen konsekvens overhovedet. Fra Fyens.dk – Videobevis: Odense Rådhus usat fyrværkeri-hærværk (sic).

“I mindst 20-30 minutter var Flakhaven foran Odense Rådhus nytårsaften forvandlet til en skydebane, mens der blev affyret bomberør og raketter mod rådhusets facade. Ruder blev knust og rådhusuret blev skudt i stykker. Personale og særlige vagter så fra vinduerne, hvordan der helt bevidst blev sigtet mod rådhuset.

Ifølge øjenvidner var det ikke beboere fra bymidten, som spontant var kommet til Flakhaven for at fejre nytåret. Der kom biler fra andre dele af byen. Familier og unge blev sat af, mens andre ventede på dem i parkerede biler i sidegaderne. Med sig havde de både raketter og bomberør, som omkring midnat blev brugt til en intens beskydning af rådhusets facade. Ruder blev sprængt og uret ødelagt. …

Mange vidner har forklaret både på nettet og personligt, at angrebet på Odense Rådhus ikke var en tilfældighed men var planlagt. Der kom biler til sidegaderne, og både børn og voksne var til stede, da skytset blev rettet mod byens hus.”

(Udsnit af gerningsmændene, lysnet; Mere: Youtube)

“Undersøgelsen viser også, at der rent faktisk kom et opkald til Fyns Politi om beskydningen af rådhuset, selv om det hidtil er blevet afvist.” (Fyens.dk, 5. januar 2017)

Opdate. Så dukkede der en video op optaget på selve pladsen. Den er oploadet af herboende tyrker. Det 135 år gamle rådhusur ses i baggrunden.

(Foto: Facebook)

Opdate II. Kilde fortæller, at Fyens Stiftstidendes video ikke er optaget af vagter, men af folk fra Beredskabsstyrelsen, der kun var på stedet for at imødegå en gentagelse af tidligere års episoder.

Oploadet Kl. 10:34 af Kim Møller — Direkte link12 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/79647/trackback

12 Comments »

  1. Det er utroligt at “politiet” intet gjorde. På sin vis er det lig massegramseriet/voldtægterne i Köln sidste nytårsaften: En magtdemonstration af muslimsk overlegenhed og at “retsstaten” ikke formår at beskytte borgerne eller offentlig ejendom.

    Sagen burde få konsekvenser for politiledelsen på fyn!

    Kommentar by redneck — 6. januar 2017 @ 10:38

  2. ‘Politiet’ havde ikke lige tid, hvorfor patruljere nytårsaften, den mest rolige aften om året ;)

    ‘Politiledelsen’ i Odense har faktisk tilstået, at der var en del patruljer i nærheden. Der må være en citronhalvmånecafé og en kaffebar i nærheden….

    Kommentar by Henrik Petersen — 6. januar 2017 @ 11:12

  3. Selvfølgelig får det ingen konsekvenser for politiledelsen.

    Men det ville sandsynligvis få alvorlige karrieremæssige konsekvenser for den politichef, som måtte følge sin egen sunde fornuft og gribe ind.

    Kommentar by Henrik Wegmann — 6. januar 2017 @ 11:12

  4. Abdol-Hamid var ikke ude for at bygge bro.
    Mon ikke det er hende der dirigerer politiet i Odense?

    Kommentar by k.m. — 6. januar 2017 @ 11:32

  5. Det virker ret tydeligt som om, at politiet godt ved, hvem det er. Men af frygt for det fremtidige arbejde med de kriminelle familier, undlader de at gribe ind. Det kan jo udvikle sig til en alvorlig personlig trussel mod betjentene og deres familier. Hvis lignende skal forebygges næste nytårsaften skal de have udenbys betjente.

    Kommentar by traveler — 6. januar 2017 @ 11:39

  6. Næste år: Håndvåben.

    Kommentar by Bastardo — 6. januar 2017 @ 12:15

  7. Tjaaaa, politiet havde såmænd nok en lumsk mistanke om hvem det reelt var! Og som fakta har vist mange gange hvor den muslimske invasionsstyrke viser sit grimme ansigt, så vurderede politiet nok at det var en opgave de ganske simpelt ikke magtede og ALDRIG kommer til!!! Det er nu også mere trygt med en citronmåne på kontoret, stoppe cyklister uden lys og sidde i en fartkontrol!!!! Og inden nogen siger, at det ikke kan være den menige betjents fejl, så JO, det kan det satme! Hvis de arbejder under utållige forhold, så det deres pligt at melde ud og få ændret deres forhold, men vi hører ALDRIG et pip fra skvadderhovederne!!! F.eks. så er politiet i Tyskland ved at rejse sig og selv den øverste chef er nu stået frem og siger sandheden, hvilket det danske skulle have gjort for 15-20 år siden, for dem vil der blive lyttet til!!!

    Kommentar by Jan Sørensen — 6. januar 2017 @ 12:36

  8. Og politiet forstår ikke, hvorfor deres anseelse blandt lovlydige borgere blot falder og falder…

    Kommentar by na — 6. januar 2017 @ 13:11

  9. Selv oplevede jeg Nytårsnat noget meget farligt, da jeg kom kørende ad motorvejen ind mod Kbh: En stor mercedes kom drønende i inderbanen (overhalingsbanen) med vinduet nede og et gigantisk bomberør ud ad vinduet, som fyrede af! De var dog så ‘betænksomme’, at de fyrede af skråt opad, men lige ind foran bilerne, for de kunne jo ikke kontrollere rakettens udladninger…!! Bilen foran mig slingrede en smule, formentlig af chok over det, der foregik.

    Jeg råbte: “Skide perker-pak!” for jeg var ikke ét sekund i tvivl om, at det var perkere, der gjorde det, og de skulle have været fængslet for det. Det er ikke mærkeligt, at Syrien er ved at blive lagt øde, når dette djævelske rakkerpak elsker sprængstoffer og død og ødelæggelse… Hvad kan de egentlig andet?? Jo, så lige nasse og pule, dét kan de nemlig osse!

    Kommentar by Kuffar — 6. januar 2017 @ 15:01

  10. Hvordan er det lige man agerer, når ens hus bliver invaderet af rotter?

    Kommentar by Holger Madsen — 6. januar 2017 @ 17:31

  11. Vi det sige at folk fra Beredskabsstyrelsen står og griner og sludrer i festsalen på rådhuset, mens det beskydes – med fare for at en raket går gennem ruderne og tænder ild i festsalen?

    Mangler vi både et ansvarligt politi og en ansvarlig beredskabsstyrelse her i landet?

    Kommentar by Niels P. — 7. januar 2017 @ 00:41

  12. Så er det da sørme godt, at Odense nu har fået en ny “handlekraftig” borgmester, som kan rydde op i galehuset!

    En slatten socialdemokrat afløser en slatten socialdemokrat….

    LOL, som de unge siger…

    Kommentar by Al Capone — 8. januar 2017 @ 00:50

RSS feed for comments on this post.