13. september 2009

Daily Mail fortsætter: Anti-fascister fra Hizb ut-Tahrir (opdateret)

Stop Islamification of Europa (SIOE) demonstrerede fredag aften foran en moské i det nordvestlige London, og blev ligesom English Defence League forleden, også angrebet af muslimer. Daily Mail kører rutinen – Violence flares as right-wing extremists and anti-fascist protesters clash outside new London mosque.

“Riot police stepped in to prevent the rally from going ahead after members of the Stop Islamification of Europe group clashed with more than 1,000 anti-fascist and Muslim demonstrators who gathered to defend the building…

More than 550 police charged at the protesters, largely made up of Muslim men, and corralled them around the mosque.

During one skirmish, a white teenage youth was chased by a mob of up to 200 chanting demonstrators… Muslim supporters – some covering their faces with bandanas – could be seen throwing rocks and bricks while one group trampled a wire fence as the two groups goaded each other.”

(Anti-fascister med Hizb ut-Tahrirs sorte jihadflag)

Times Online fortæller, at SIOE-demonstrationen bestod af omkring tyve personer, og da modparten talte op imod 2.000, så er der vel nærmere tale om et pøbel-overfald på en lovlig demonstration – med politiet som buffere: “skirmishes broke out between police and Muslim youths” (Times Online, 12/9-09).

Opdate. Mediedækningen er grotesk. Gadekampene præsenteres som et opgør mellem to grupper, og det fortælles eksempelvis ikke, hvem det var der blev anholdt med våben. Identiske udgaver på DR og TV2 Online – velsagtens Ritzaus Bureau.

“‘Otte er anholdt, efter det i går kom til sammenstød foran en moské i London mellem unge og en islam-fjendtlig gruppe.

Tilhængere af en organisation, der kalder sig Stop Islamiseringen af Europa, havde samlet sig foran moskeen i Harrow, da 1000 moddemonstranter fra en anti-fascistisk organisation dukkede op.”

TV2 har en fint galleri, hvor man bl.a. kan se en maskeret jihadist med flag,” og en overraskende præcis billedtekst: Islam-fjendtlig organisation angrebet foran moske i London. Sten og flasker blev kastet mod politiet”.

Opdate (fremdateret). Snaphanen har fundet en række islamist-videoer fra moddemonstrationer, de såkaldte antifascister.

“Allah u akbar… Allah… Takbir… Allah u akbar… Takbir… do not be afraid of those kuffar people… they are pigs, they are worse than cattle… westerners, don’t be scared of them, or the police or the cameras. You are only here to please Allah… Takbir… Alah u akbar… Takbir…” (London, 11. september 2009)

Oploadet Kl. 02:09 af Kim Møller — Direkte link44 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/7974/trackback

44 Comments »

  1. Det bliver værre og værre.

    Kommentar by Zepahupcoptimos — 12. september 2009 @ 02:18

  2. […] Muslim mob attack protesters and police in Britain, Mosque Protests Turn Ugly, Violence flares as right-wing extremists and anti-fascist protesters clash outside new London mosque, Huge Islamic presence, sparse few Left-Wingers at Stop Islamisation of Europe’s Harrow Mosque demonstration in London. BBC: Ten arrested over mosque protest + video. Daily Mail fortsætter: Anti-fascister fra Hizb ut-Tahrir. […]

    Pingback by “I don’t want any of my policemen killed” « Snaphanen — 12. september 2009 @ 05:46

  3. Er der nogen der mere er i tvivl om, at de allerede erobrede bastioner vil blive holdt? Med alle midler!

    Kommentar by Purellif — 12. september 2009 @ 08:26

  4. Minister – “communities secretary” John Denham udtaler, at den hvide arbejderklasse forsøges udnyttet af ekstremister og sammenligner nutidens højre-orienterede grupper som EDL og SIOE, med facismen i 30’erne… Og mener demonstrationerne blot er en provokations-taktik. Fra The Guardian.

    Kommentar by Ab initio — 12. september 2009 @ 08:46

  5. Næste parlamentsvalg i England vil vel være noget nær sidste udkald for den oprindelige engelske befolkning for at få bare nogenlunde styr på de dele af landet der stadig kan betegnes som brittiske.

    Sker der ikke et dramatisk skift i den førte politik, vil England være “europas syge mand”.

    Kommentar by PB — 12. september 2009 @ 09:34

  6. Det er bestemt ikke godt at se hvor demokratisk underudviklede de er, dem der angriber politiet.

    Kommentar by Janne — 12. september 2009 @ 09:43

  7. PB skriver:

    “Sker der ikke et dramatisk skift i den førte politik, vil England være “europas syge mand”.

    Jeg vil gentage til bevidstløshed: Det sker ikke. Det vil af mange politiske og ikke mindst psykologiske årsager ikke ske. Det er ikke uden grund jeg underskriver mig med “Dommedag”.

    Faktisk er det den rene fascime der er ved at udvikle sig. Nedbrydelse af den sociale orden-hjulpet på vej af pressen og styret af den politiske korrekthed og dens utallige hjælpere.

    Det er ikke pænt at tale ondt om muslimer. Uanset hvad der sker, er det kun en lille gruppe muslimer, der ødelægger det for de andre. Resten – det store massive flertal er gode nok-ofrene som det er inhumant at kritisere.

    Det er selvfølgelig galmatias, men udviklingen vil fortsætte uden ophold. Her tør jeg godt kalde mig profet. Kun borgerkrigen vil afklare situationen.

    Kommentar by fønix. — 12. september 2009 @ 09:58

  8. Det er dommedag og ikke Fønix, der har skrevet indlægget.

    Kommentar by dommedag — 12. september 2009 @ 10:00

  9. @ Janne

    “Det er bestemt ikke godt at se hvor demokratisk underudviklede de er, dem der angriber politiet.”

    Nej, det er ikke just et smukt syn! England er jo selve beviset på, at kombinationen af forholdsvis høj skat og en stor nation altid udmønter sig i korruption og kaos.

    Vi bør forlade EU og blive selvstændige igen.

    Kommentar by Mia — 12. september 2009 @ 10:02

  10. En Labour-minister drager paralleller til britiske fascister fra 1930′erne, de såkaldte sortskjorter ledet af Oswald Mosley. Helt plausibelt og efter bogen, skulle man mene. Problemet er, at han taler om de 12 (!) lovlige demonstranter fra SIOE og ikke om de tilsammen 2000 venstre-ekstremister og islamister, der netop passer perfekt til beskrivelsen. Se i øvrigt også nogle interessante billeder fra begivenhederne på følgende link: http://kortlink.dk/6xxp
    Ellers understreger begivenhederne fra i går aftes i London med al ønskelig tydelighed, at kommunalpolitikerne i København har fuldstændig ret, når de forsikrer, at opførelsen af en stormoské vil få muslimerne til at føle sig mere værdsatte, give dem ro i sindet og forbedre integrationen.
    Hvad mediedækningen i Danmark, England og andre steder angår, overgår den alt, hvad man overhovedet kunne forestille sig. Højre-ekstremister i kamp mod anti-fascister! Ja, hvem skal man mon holde med?

    Kommentar by Jan Christensen — 12. september 2009 @ 10:19

  11. Det er efterhånden sygt at være vidne til de vanvittige ting der foregår, det kræver en umådelig selvkontrol ikke at gå i sort. Ufatteligt medierne ikke ønsker at bringe sandheden, et demokrati skal nødvendigtvis bygge på viden og eksakte oplysninger til borgerne, bragt at fuldstændigt objektive medier. Det ansvar lever medierne åbenlyst ikke op til og demokratiet bygger istedet for virkeligheden, på en falsk drømmeverden lavet af løgnagtige medier som danmarx radio og en lille kulturelite der lallende naivt sælger ud.

    Kommentar by Palle Kristensen — 12. september 2009 @ 10:24

  12. Jeg tager hatten af for SIAD, SIOE og lignende organisationer. De er ikke bange for skrammer og måske endda at blive slået ihjel. De kæmper for det de tror på, og ved i praksis at gøre udviklingen synlig for enhver, har og vil de få stor indflydelse på udviklingen.

    Det er sgu noget andet end undertegnede, der bare siger det samme som meningsfællerne på diverse blogs. Ikke for at underkende Kims store og uundværlige arbejde, men for at understrege, at der snart skal handling til, hvis ikke himlen skal falde ned i hovedet på os. Vi, der læser uriasposten og andre kilder på nettet, får jo den uofficielle og ukorrekte sandhed, men vi må huske, at vi er et meget lille mindretal. Det meget store flertal nåes efter min mening først den dag medierne ikke længere kan lyve fakta bort. Fakta kunne være, at et lille gruppe nationale bliver massakreret af venstrefløjen og deres importerede stormtropper.

    Mvh. Børge.

    Kommentar by Børge — 12. september 2009 @ 11:19

  13. Enig med Palle Kristensen. Ja faktisk er kultureliten den nye besiddende klasse som forfører offentligheden. Og forførrelsen går godt. Når moskeen kommer, så vil den blive samlingspunkt for de radikale muslimer som hver dag vil tordne mod den vestlige kultur og forberede revolutionen.

    Så lad blot Islams nyttige idioter være med til forberedelsen – så er vejen til dommedag hurtigere.

    “København har en domkirke, en russisk kirke, en synagoge, og selvfølgelig skal vi også have en ny moské. Jeg håber, det bliver et sted med masser af liv, som inviterer indenfor til besøg og aktivt medvirker til at vise, at København er en mangfoldig by.” (miljø- og teknikborgmester Klaus Bondam; JP 27/8-09)

    3 hjerneceller taler ud.

    Kommentar by dommedag — 12. september 2009 @ 11:26

  14. Det kan være på sin plads at henvise til et af de mange billeder der viser Hizbollah heile:

    h t t p://2.bp.blogspot.com/_QfVWU-2pVL4/ShaRXounE9I/AAAAAAAAGWk/KBSv8yfEgYg/s400/hezbollah-salute1.jpg

    Problemet er selvfølgelig, at det ligger langt ud over journalisters horisont at begynde at reflektere over de floskler de lirer af, og lave lidt undersøgende journalistik.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 12. september 2009 @ 11:38

  15. Lars Findsen På Crack, brug Kortlink.dk, det er meget nemmere. Så kommer dit link til at se ud som følger: http://kortlink.dk/6xxs

    Kommentar by Jan Christensen — 12. september 2009 @ 11:45

  16. Så længe de eksisterende forhold er som de kan konstateres, og større afspærrede arealer af format lig eksempelvis 10.000 km2 ikke eksisterer i de vesteuropæiske lande går det- som Kosovo- ad helvede til. Enhver kan med flere andre forsøge at danne grupper til samlet investering oversøisk, men det er kun et andet alternativ til hvad kunne gøres lokalt. Set herfra.
    http://da.wikipedia.org/wiki/Kosovo

    Kommentar by Peter Buch — 12. september 2009 @ 12:12

  17. @13 dommedag
    “”3 hjerneceller taler ud.””
    Hvorfor overdriver du?
    Der er ingen grund til at skamrose bondam på den måde!
    Idioten Bondam ejer ikke skyggen af EN hjernecelle, og derfor forklaringen på hans underlige adfærd.

    Kommentar by li — 12. september 2009 @ 12:20

  18. En statusrapport fra Göteborg:
    http://www.youtube.com/watch?v=Q0AUK96aD7Q

    Kommentar by Als — 12. september 2009 @ 12:25

  19. #18 Als

    Det er desværre ikke et hak bedre i Danmark. Hvor mange påsatte brande fra muslimer har vi ikke i Danmark, hver måned? Jeg har hørt tallet 1000 (om måneden) fra en brandmand. I et land med kun 5,5 mio. indbyggere. Aviserne skriver ikke længere om det for det er hverdag.

    Her til formiddag talte jeg iøvrigt med en Svensk buddhistisk pige, som nedslået fortalte mig, at de (buddhister) bliver generet af muslimerne i Sverige og Danmark. Det er intet nyt eller overraskende i det, men understreger problemerne. Muslimerne hader hedninge endnu mere end kristne danskere og kristne svenskere.

    Skub, chikane, overfald og nedværdigende tale er hverdag for dem.

    Dette er resultatet af Svensk indvandringspolitik. Svenske mainstream politikere og journalister er KUN tolerante overfor muslimer. Den oprindelige svenske befolkning og de ikke-muslimske indvandrere kastes der møg på.

    Jeg vil gerne hermed solidarisere mig med det stakkels svenske folk, som har min medfølelse, men de fleste svenske politikere fortjener ingen respekt. Sverige er blevet en “sahlinistisk stat” (jvf. den arketypiske svenske politiker Mona Sahlin).

    Kommentar by Sigwar — 12. september 2009 @ 12:59

  20. Det er fandme skræmmende..

    Jeg kan mærke stockholmsyndromet banke på i min hjerne. Trangen til at komme fri af presset fra virkeligheden og lalle ud i Sozi-blindhed.

    Jeg kan mærke forskellem mellem 2000 vilde muslimer og så 2000 vilde muslimer og muslimske terror-slagtninger over hele verden.

    Der er en forskel. Forskellen er at de 2000 virker med en bagvægt på 1,4 millarder… Og faktum er at terror virker, effektivt, nede under bevidstheden.

    Det skal slås tilbage med vold, list og selvindsigt. Vi vinder ikke over islam uden at have vores egen religion i ryggen. Bliv troende!,- måske ikke lige på folkekirkens Sozi-version, men ægte kristen, med sværd og skjold. Man kan også være Buddhi-kristen, buddhismen har den fordel at den ikke forsager andre religioner og kristendommen kan og skal bøjes, hvis den skal overleve i det nye årtusinde.

    Selv under en omfattende annektering, hvor halvdelen af Europas lande er overtaget af muslimer, så kan man gemme sin tro i sit indre for dermed ikke at miste forstanden. Det er en af pointerne ved tro.

    Hvordan kan Mujahedeenerne (?) ellers klare sig med sten og urter, og hjemmelavet AK47 i Afghanistan? = Troens kraft, Troens netværk.

    Noget andet er, hvad det store globaliserede erhvervsliv vil gøre, når parallel-økonomien, islamo-banking, skruer op for magten. Islam-banking er nærmest indbegrebet af korruption. Vil de multinationale selskaber finde sig i overtagelser?

    Husk at verdens økonomiske handels-centrum befinder sig i London!. Man tror det ikke, men det gør det. Delvist overtaget af cyberspace, men..

    Indtil modstanden bliver ordentligt organiseret, er der ikke andet at gøre end at undgå at støtte alt muslims økonomisk, så vidt muligt og at træne og ruste sig til borgerkrigstilstande, både fysisk og psykisk. Der bliver nok ikke stor-krig, det er verden simpelthen blevet for globaliseret til. Underlig ting, den globalisering. Der er ingen der nogensinde har været i den situation før, den er faktisk meget mystisk.

    Men der vil blive en masse små borgerkrige og kultur-krige og grupperings-krige, lige præcis som det foregår på NørreGazaBronx i København. Viden om grupperinger og deres kodeks’er, er essentielt for at kunne orientere sig rundt i “stormen”.

    Alle vil blive ramt, alle vil miste, alle vil lide uhyrlige tab og det vil blive uhyrligt dyrt. Ingen vil tage ansvaret og staten som styrende instans, vil stille og roligt ophøre. Vi er ved at blive klan-samfund igen!

    Islam er en mental-pest. “Den muslimske syge”? .. DMS

    England, engang verdens hersker.. hvil i fred. +-

    Kommentar by Eric Heath — 12. september 2009 @ 14:41

  21. Tilsyneladende har Daily Mail ændret titlen et par gange. Google News kalder stadig artiklen “Violence flares as right-wing extremists and anti-fascist protesters clash outside new London mosque“, ligesom Kim gør det. Men nu lyder overskriften, “Labour minister: Anti-Islam extremists no better than Oswald Mosley’s 1930s fascists“.

    Selve dokument-navnet er derimod Tensions-threaten-boil-right-wing-extremists-anti-fascist-protestors-clash-outside-London-mosque.html, hvilket formentlig er den helt oprindelige titel.

    Kommentar by MartinH — 12. september 2009 @ 15:01

  22. MartinH: Sådan er Daily Mail. Istedet for at skrive flere historier, udbygger de den eksisterende artikel.

    Kommentar by Taffadil — 12. september 2009 @ 15:47

  23. Man er åbenbart og simpelthen højrefløjsagtig når man er imod noget, venstrefløjen er for.

    Besynderlig konstruktion!

    Kommentar by Gyldenmund — 12. september 2009 @ 17:04

  24. Det skal nu retfærdigvis tilføjes, at the Daily Mail nok er den britiske avis der skriver mest utilsløret og uindpakket om islam og politisk korrekthed.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 12. september 2009 @ 17:13

  25. Diverse videoer kan ses på:
    http://vladtepesblog.com/?p=12683

    Kommentar by Peter Buch — 12. september 2009 @ 19:39

  26. #20 Eric Heath

    Jeg er meget enig med dig.

    Alle religioner er en form for kulturelle gruppe evolutions strategier. De spreder sig ved at fastbinde en gruppe til en bestemt Tradition, som så spredes ved at gruppen vokser. “Re ligio” kan oversættes med at binde fast til eller genfinde en Tradition.

    Islam kan kun bekæmpes ved at vi selv har en tro (ikke nødvendigvis i klassisk religiøs forstand), men nok så meget i kulturel/politisk forstand.

    Buddhisme er fin nok. Vore asetroende forfædre i førkristen tid havde også et fint forhold til denne religion.

    Læs evt.:

    http://www.historie.sydfyn.dk/aserne/flemming-rickfors.htm

    Kommentar by Sigwar — 12. september 2009 @ 20:01

  27. 26

    Jeg mener ikke at vi kan vinde kulturkampen ved hjælp af tro, men tværtimod ved hjælp af viden. Dog har jeg ikke problemer med at mennesker tror. Jeg anerkender (om end jeg ikke forstår det) at nogen har behov for at tro på religiøse tankesystemer og konstruktioner – det er i orden med mig, dog kun så længe det ikke skader vores sekulære og dynamiske videnssamfund samt vores frihedsrettigheder.

    Uriasposten bygger f.eks. ikke på tro – men på kritisk sans, analyse og viden. Men som sagt – religion skal ikke skille os ad.

    Kommentar by Janne — 12. september 2009 @ 20:19

  28. England har ligesom f.eks Danmark og Sverige givet opholdstilladelse til tusindvis af lykkesøgere/økonomiske bekvemmelighedsflygtninge(især fra islamiske middelalderstater). Desværre er disse udgiftstunge udlændinge endnu ikke blevet repatrieret.

    Kommentar by Poul — 12. september 2009 @ 21:26

  29. #27 Janne.

    Intet af hvad jeg tror (forstået som det jeg ikke helt kan sætte i ord) ser jeg som en modsætning til et rationelt verdensbillede og til frihedsrettighederne.

    Men der er næppe tvivl om at vi alle har brug for en fast overbevisning for at vinde kulturkampen.

    Kommentar by Sigwar — 12. september 2009 @ 22:09

  30. […] Uriasposten ,Daily Mail og Tv-2 […]

    Pingback by England: Uroligheder ved SIOE demostration (12.09.09) | Altermedia Danmark — 12. september 2009 @ 23:20

  31. #19, 20, 26, 27 og 29

    Forfatteren Howard Bloom har haft den samme idé i bogen: “The Lucifer Principle: A Scientific Exploration into the Forces of History”:

    http://en.wikipedia.org/wiki/The_Lucifer_Principle

    Religioner og kulturer er selvstændige enheder som der evolutionært selekteres på.

    I bogen stiller han spørgsmålet om der findes “dræberkulturer” og nævner Islam som et eksempel!!!

    Dette førte til at han og forlæggeren blev udsat for pres fra Islamiske grupper.

    Kommentar by Sigwar — 13. september 2009 @ 09:37

  32. 31

    Fornuft-, sagligheds- og frihedsdræber er vel ikke for meget sagt.

    Kommentar by Janne — 13. september 2009 @ 10:02

  33. SNAPHANEN præsenterer SANDHEDEN.
    Danske “journalister” bringer den IKKE.
    Det siger jo alt om de mennesker, der kalder sig journalister.
    De er for længst forfaldet til ideologisk nyhedsdækning.
    England er godt på vej til at blive muslimsk.
    SYGT

    Kommentar by ramses-2 — 13. september 2009 @ 15:25

  34. Hvis man betragter menneskeheden som et “legme”, så er det for mig, åbenlyst at islam er en fejl, en virus om man vil.
    Det kan så for troende gives navn af at islam er satans værk, dvs. det var satan der (for)førte muhammed, eller rettere muh. der lod sig forføre, for nu lige at undgå offer retorikken.

    Kommentar by PB — 13. september 2009 @ 17:23

  35. 10.Jan Christensen

    Hvad tror du der får vores hjemlige politikere til at lukke af for erfaringerne fra England, hvor man i flere år har haft stormoskeer OG samtidig massive problemer med muslimerne ?

    Jeg forstår ikke hvordan politikerne kan mene som de gør, jvf. det du skriver.

    For de må jo tro der er forskel på muslimerne i England og de der befinder sig her i landet, siden de her i landet vil føle sig accepterede, få ro i sindet og forbedre integrationen ved at de får deres stormoskee !

    Hold da op hvor politikerne i grunden behandler danerne som småbørn man kan bilde hvad som helst på ærmet ( f.eks. om Julemanden) og slippe godt fra, i hvert fald for en rum tid !

    Berigerne får deres moskeer, ingen tvivl om det og så kan danerne sige og skrive præcist hvad de lyster det vil ikke ændre noget ved projekt moskeer.

    Kommentar by Vivi Andersen — 13. september 2009 @ 21:36

  36. “Hundreder af uromagere gik amok i gaderne efter en alternativ, venstreorienteret gadefestival og angreb fodgængere, øvede hærværk mod biler og smadrede butiksvinduer…

    Aftenen forinden blev 12 politifolk og adskillige demonstranter såret, da tilhængere af det højreekstremistiske NPD kastede med sten og flasker mod den venstreorienterede gadefest i Schanzen-kvarteret. En politibetjent måtte affyre varselsskud, efter at omkring 30 personer bevæbnet med jernrør og træstokke angreb politiet.”

    http://jp.dk/udland/europa/article1815052.ece

    Det er kun et spørgsmål om tid, før der kommer lig på bordet. når de galninge går amok, eller desperate og truede betjente åbner ild.

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 13. september 2009 @ 23:31

  37. –36 ‘Aftenen forinden blev 12 politifolk og adskillige demonstranter såret, da tilhængere af det højreekstremistiske NPD kastede med sten og flasker mod den venstreorienterede gadefest i Schanzen-kvarteret. En politibetjent måtte affyre varselsskud, efter at omkring 30 personer bevæbnet med jernrør og træstokke angreb politiet.’

    At et par snese NPD folk skulle have angrebet tusind krigslystne rødfascister må umiddelbart være en af Ritzaus mange fabler, fordrejninger og løgne:

    Hamborg: Venstreekstremister angriber politiet og Goebbelsarving Ritzaus groteske manipulationer

    Kommentar by Balder — 14. september 2009 @ 10:16

  38. Historien kendes,den hedder “mand bider hund”.

    Sandheden findes ikke i aviserne. Man kan af og til se den dønningerne af den kamp der må foregå internt. Jyllandsposten har, specielt den seneste tid, haft nogle skarpe ledere om islam og klimapopmødet. Dagen efter er der altid flere artikler, der mere er partsindlæg fra en journalist mod lederartiklen, end egentlig journalistik. Det e rmuligt at JP er en borgerlig avis, men dens jourlalister er som de andre: Skulle deres stemmer afgøre regeringen ville SF få flertal alene.
    Det må sg’u være svært at være chef for en virksomhed hvor medarbejderne har en anden strategi end ledelsen, og åbenlyst modarbejder den.

    Kommentar by PeterK — 14. september 2009 @ 10:28

  39. Ja der er også ansat nogen med de helt rigtige meninger på JP, man lærer så efterhånden hvad man kan vente sig fra de forskellige og kan læse med den kritiske sans slået til Feks, Sanne Gram, Thomas Heine, Per Nyholm, Anders Lund Madsen mfl.

    Kommentar by PB — 14. september 2009 @ 11:14

  40. 39.PB

    Det er blot en risikabel vej at gå ad.

    Aviser er også forretningsforetagende, der ikke i længden kan eksisterer med røde tal på bundlinien.

    Og læserne er parate til at straffe ved at undlade at købe aviserne.

    Så JP gør ikke sig selv nogen tjeneste ved at slå ind på samme rute som resten af landets øvrige nyhedsmedier dyrker !

    Som læsere er vi ikke mere afhængige af de hjemlige sprøjter .

    Vi kan hente diverse nyheder fra den store verden på nettet – og de lokale gennem de små lokalaviser.

    Jeg vil da være trist over det om JP forsvandt en skønne dag – hvorimod jeg vil have det det helt fint med om Politiken smuttede ( f.eks. samtidig med de Radikale ikke kom op over spærregrænsen).

    Men endnu mere trist ville jeg blive hvis min yndlingsavis WA skulle gå nedenom og hjem, så det håber jeg ikke sker.

    Kommentar by Vivi Andersen — 14. september 2009 @ 12:37

  41. Jo Vivi, men der er ikke noget alternativ. selv rød stue ved det. I kampsangen Socialisternes March – bedre kendt som “Nu dages det brødre” – lyder den kendte strofe “lad falde hvad ikke kan stå”. Hvis man ikke leverer varen, hvilket langt fra er at give folk hvad de vil have efter laveste fællesnævners princip, så går virksomheden ned.
    Det burde opgså gælde DR. Lad os selv vælge om vi vil betale, og for min skyld gerne pr udsendelse, og det der har kvalitet vil bestå resten glider ud. Jeg vil godt betale et par kroner for en seriøs neutral TV-avis. Hvorfor kun et par kroner når en avis koster 17? Den skal selvfølgelig være væsentligt billigere end en papiravis, for hele distributions- og trykningsleddet er væk.
    Jeg tror frygten for at det hele vil ende i X-factor eller en anden, i min verden fuldstændig ligegyldig, “nu skal vi sg’u stemme dig ud ska’ vi” udsendelse er overdrevet. Der er altid publikum til sladderblade og kongerøgelse. Der er også altid publikum til kvalitet, hvordan kan man ellers sælge en sengeserie der starter ved 25.000 kr.WA eksisterer også, og jeg ville hellere satse sparepengene på den, end på EB. EB stof kan jeg få gratis på nettet.
    DR er ikke på det frie marked, de er garanteret en indtjening så de kan leve fedt og godt. En DR time er dobbelt så dyr at producere som en BBC time, og BBC er sandt for dyden ikke kendt for at benytte “lean” metoder.
    Ikke desto mindre producerer DR ikke kvalitet, nyheds siden er noget tenditiøst juks, og de er en gang mimoser når de kritiseres. Underholdningen er ikke i min smag, men ikke desto mindre tvinges jeg til at betale. Det nytter ikke noget bare at lade være, og sige der ikke er hverken TV eller internet på ejendommen, når pejlevogn og en inkassator fra det i princippet private firma licenskontoret står ude på trappen, for så er man egentlig ikke ret meget anderledes end pastor Ramsdahl og hans medløbere – eller hvem der nu er medløberen i den sag.

    Kommentar by PeterK — 14. september 2009 @ 20:38

  42. “Pejlevognen” findes ikke og Licens kontorets udsending har ikke adgang til dit hjem, så det er muligt at boykotte licensen som ren og skær protest.
    Jeg er enig i at der burde være betaling for det man ønsker at forbruge og jeg ønsker på ingen måde DR’s produkter, derfor betaler jeg ikke.

    Kommentar by PB — 14. september 2009 @ 23:13

  43. @42
    Jeg tror aldrig “pejlevognen” har eksisteret. De havde nogle Volvo stationcar med store antenner på taget, men jeg tror ikke de pejlede noget som helst.

    Det er korrekt, at man bare kan bare bede licensmanden om at futte af eller komme igen med en dommerkendelse. Dommerkendelse til civil søgsmål er lige så sjældne som sne juleaften. Vælger man så bare at lade være, vælger man at tilsidesætte en lov man ikke kan lide – ligesom Kirkeasyl.

    Kommentar by PeterK — 15. september 2009 @ 10:00

  44. Det kan du da ha en vis pointe i men jeg vil så sige at Kirkeasyl vil ha hele samfundet til at betale for deres humanistiske idealisme, ligesom de der vil ha DR ,vil ha hele samfundet til at betale for “deres” medie.

    Jeg vil gerne betale for det medieforbrug jeg har men ikke mere end det, det er der så ikke rigtig nogen politikere/partier der vil tale om og da DR er mig inderligt imod vælger jeg at boykotte licensen, hvilket ikke er en trussel mod samfundet, som Kirkeasyl’s dagsorden ,fri indvandring,er.

    Kommentar by PB — 15. september 2009 @ 11:22

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper