13. januar 2017

Minister: Indlæg om Vestens islamisering er et eks. på ‘Kremls narrativ om Vestens moralske kollaps’

Stracoms kalder sig ‘EU Mythbusters‘ på Twitter, og som man kan se på kampagnesitet EU vs Disinfo, så handler det ligeså meget om at forsvare islamiseringen af Merkels Europa, som at bekæmpe propaganda fra Putins Rusland. Udenrigsminister Anders Samuelsen skuffer fælt.

Historien kan læses på Trykkefrihed.dk – EU vil have patent på sandheden.

“I 2015 nedsatte EU en task force ved navn East Stratcom. Task forcens mål er at bekæmpe russisk misinformation og propaganda med oplysning fra EU. Blandt initiativtagerne til East Stratcom var den daværende radikale udenrigsminister Martin Lidegaard. East Stratcom består af ni eksperter fra EU’s medlemslande. Danmark bidrager med Jon Kyst. Hver uge udgiver East Stratcom et nyhedsbrev – Disinformation Review – med eksempler på det, som East Stratcom’s medarbejdere opfatter som russisk misinformation eller propaganda.

Debatten om East Stratcom er for alvor blusset op i kølvandet på Dansk Folkepartis Marie Krarups afsløring af, at den danske debattør, teolog og islamkritiker Iben Thranholm er havnet på East Stratcom’s liste over pro-russisk desinformation på grund af et debatindlæg fra oktober 2015 blandt andet publiceret på Russia Insider. Iben Thranholm kritiserer i indlægget EU for at forråde kristendommen ved at give muslimske flygtninge asyl i Europa. Hun frygter, at flygtningestrømmen kan blive enden på det kristne Europa.

Onsdag i denne uge stillede Marie Krarup i folketingssalen et § 20-spørgsmål til udenrigsminister Anders Samuelsen (Liberal Alliance) vedrørende East Stratcom’s placerering af Iben Thranholm på en liste:

‘Mener ministeren, at det er rimeligt, at en kendt dansk islamkritiker er sat på EU-taskforcen East Stratcoms liste vedrørende russisk misinformation, fordi vedkommende skriver, at Europa svigter sine egne værdier ved at tillade en stor muslimsk indvandring til Europa?’

Anders Samuelsen svarede:

‘Såfremt der er tale om det debatindlæg af debattør Iben Thranholm, der blev publiceret i ‘The Russian Insider’ tilbage i oktober 2015, er jeg enig i taskforcens vurdering af, at det udgør et typisk eksempel på Kremls narrativ om Vestens moralske kollaps.'”

(Grafik: Euvsdisinfo.EU; Se evt. FT.dk)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/79912/trackback

30 Comments »

  1. Iben Tranholm har da fuldstændig ret. Det siger alt historisk erfaring. Men sandheden er selvfølgelig ilde hørt i EU,s bureakratiske elfenbenstårn. EU er heldigvis en selvindbildt papirtiger, som kun har sit bureakrati at holde sig til, men ingen magt til at opretholde sig selv, når de nationale loyaliteter svigter. Kun pamper karriere politikerne med et egohunger holder det samlet.

    Kommentar by Michael Unna — 13. januar 2017 @ 11:54

  2. Anders Samuelsen samt han politiker kollegaer på Christiansborg elsker alt hvad EU står for da det er deres levebrød resten af deres dage og at nedsætte gakkede kommissioner som de så kan lovgive ud fra, til stor frustration for den almindelige befolkning, der gøres alt for at beskytte sværmen af uintegrerbare velfærdshoppere fra Nord Afrika og Mellem Østen, men selvfølgelig vi har selv stemt på dem, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 13. januar 2017 @ 11:58

  3. “det udgør et typisk eksempel på Kremls narrativ om Vestens moralske kollaps.”
    Så pointen er, at hvis Putin mener noget, er det pr. definition forkert? ‘Taskforcen’ og dens forsvarere brillierer ikke just ved deres intelligens. Deres appel til befolkningen er: ‘Overvej ikke, om det er sandt eller falsk – se kun på, hvem der OGSÅ mener det.’
    Mao. den oldgamle “Breivik-nævnte-islamkritikere-i-sit-manifest-og-alle-ved-Breivik-er-ond-så-behøver-vi-ikke-tage-stilling-til-islamkritik-overhovedet”-taktik.
    Men det afgørende spørgsmål står stadig og blafrer i vinden: Er der, eller er der ikke, et moralsk kollaps til stede i Europa? Giver det mening at se de sammenbrudte fysiske grænser som et udtryk for netop det? HAR IBEN THRANHOLM RET I SIN PÅSTAND, ELLER TAGER HUN FEJL, OG HVORFOR?”
    Vil Anders Samuelsen og “taskforcen” venligst gøre deres EGEN position på dette spørgsmål klar? Vil de også venligst svare på, hvordan en rent filosofisk diskussion om en kulturs ‘moralske tilstand’ overhovedet kan blive til et propagandaspørgsmål? Hvis man ser en diskussion om moral (Christ!) som en politisk trussel, har man så ikke allerede afsløret svaret på spørgsmålet om sit eget moralske styrkeniveau?

    Kommentar by Bageren — 13. januar 2017 @ 12:14

  4. Denne sølle mandsling, Andersdrengen, er nu på min liste over landsforræddere, som jeg på det kraftigste vil advare imod, at have med at gøre. Idioten har vist sit sande jeg, nemlig at han er rendyrket radigal, hvor han også er opvokset, hængende i pulverheksen Helveds skørter.
    LA = RV og skal sparkes ud senest ved førstkommende FT-valg.
    Ministerbilen og de mange gratis luksusrejser er steget fjolset til hovedet.
    (Og jeg har endda, i en kort periode, været med i opstarten af partiet! hvilket jeg græmmer mig over!)

    Kommentar by Holger Madsen — 13. januar 2017 @ 12:18

  5. Morten Uhrskov har så ganske ret, narrehatten Anders Samuelsen er ikke værdig som minister og bør øjeblikkeligt træde tilbage.
    http://jyllands-posten.dk/debat/blogs/mortenjensen/ECE9287517/er-anders-samuelsen-inspireret-af-totalitaere-regimer/

    Kommentar by Islambert — 13. januar 2017 @ 12:31

  6. Hvorfor skulle han også modsige EUrasias Ministerium for Sandhed?

    Kommentar by Lukket fest, tag hjem — 13. januar 2017 @ 12:40

  7. Anders “stålsatte blå øjne” Samuelsen er vel stadig formand for Radikale Venstre For Mænd (LA), og tøsen Rasmine Brygger var tidligere formand for deres ungdomsafdeling.

    Say no more….

    Kommentar by Al Capone — 13. januar 2017 @ 12:44

  8. Smart trick at skamride “Kreml”-metaforen fra Sovjettiden. Skriver man “Kreml”, kan man nemlig ikke hænges op på at have anklaget nogen konkret russisk politiker for at have sagt noget bestemt – og så kan man helt ubegrænset lægge “Rusland” ord i munden. Uden at bekymre sig om kilder. Den taktik anvendes meget i MSM. – Det står også skralt til med kildehenvisninger på ‘EU vs disinfo’-siden:

    https://euvsdisinfo.eu/propaganda-in-demand/
    Denne artikel omtaler en række programmer og påstande, som den anklager for at være ‘fake news’, hvor det ville være naturligt (rettere: påkrævet!) at indsætte links til dem, men hvor det IKKE er gjort. Bare i dette afsnit af artiklen burde der have været links til alle de opremsede konkrete titler:

    “Another Rossiya-1 flagship is the “Vesti Nedeli” show, hosted by Dmitry Kiselev, who is under EU sanctions as a “central figure of the government propaganda supporting the deployment of Russian forces in Ukraine”. This news programme peddles fakes such as “America has legalised terrorism”, “13 year-old Lisa from Berlin held and raped by migrants”, “Europe has banned Christianity from public life”, “the influx of refugees into Germany was planned by the US”, “there is no democracy in France” etc.

    Men nej. Det eneste link i afsnittet er på ordene “under EU sanctions”… Nederst i artiklen gives én (med deres egne ord:) “short video” som eneste konkrete dokumentation for “russisk debatkultur”. Cherry picking, anyone?Hvad er det, vi ikke må se?

    Kommentar by Bageren — 13. januar 2017 @ 12:48

  9. Hvad med moralen i Rusland?
    Parlamentet ophæver forbud vold i hjemmet.
    Det er tæt på muslimske tilstande.
    http://www.aftenposten.no/verden/Ikke-lenger-straffbart-a-sla-kone-og-barn-i-Russland-612928b.html

    Kommentar by k.m. — 13. januar 2017 @ 12:51

  10. En eks Radikal som Anders Samuelsen vil altid være tvivlsom

    Kommentar by BB — 13. januar 2017 @ 12:55

  11. EU task force ved navn East Stratcoms LISTE udgør et typisk eksempel på Anders Samuelsens narrativ om Vestens islamisering.

    Kommentar by Liva — 13. januar 2017 @ 13:16

  12. Anders Samuelsen har ikke format til, at være udenrigsminister. Man kommer til, at tænke på admiralens vise.

    Han skulle bare have svaret nej.
    På det simple spørgsmål. Men den ny teknik er at alt er Putins skyld. Hilary tabte præsidentvalget Putins skyld. Krigen i Ukraine Putins skyld. EU lader velfærdsflygtninge strømme ind i Europa Putins skyld. Det hele er bare Putins skyld.

    Kommentar by XXXXX — 13. januar 2017 @ 13:17

  13. Jeg kan ikke vente med at kolossen på lerfødder, kaldet EU falder.

    Det er skammeligt at se at alting vores forfædre og vi selv har bygget op blive kørt i afgrunden af en flok ikke-valgte selvbestaltet “know it all” idioter.

    Ironisk at man bekæmper “Kreml´s misinformation” når EU netop har udviklet sig til et tro kopi ad sovjet-staten og søsterideologien nazi-staten.

    Kommentar by Santor — 13. januar 2017 @ 13:29

  14. 9 k.m.

    Før du æder norske “Aftenposten”s overskrifter råt, så læs hele artiklen. Vold i hjemmet er ikke afkriminaliseret, men strafferammen er ændret fra to års fængsel til bødestraf/samfundstjeneste i tilfælde af vold, der ikke giver helbredsskader.
    Den tidligere strafferamme (hvor forældre kunne komme to år i fængsel på barnets vidneudsagn alene, dvs. uden dokumenterbare skader) var strengere end noget, man har i Danmark. Nu ligner det nok mere forholdene i Danmark.
    Det er selvfølgelig også slemt…

    Kommentar by Bageren — 13. januar 2017 @ 13:44

  15. Hvorfor får jeg sådanne flashbacks….Diktatorparret Nicolae & Elena Ceauşescu – 25. december 1989 – incl. hans danske Elefantorden og hendes 3000 par sko…?? – Når jeg kommer til at tænke på EU og FT…? Er der for mange historiske sammenfald…eller er der ved at blive det?
    Er jeg syg i hovedet…joohh antagelig! Men det er jo en almindelig vidt udbredt tilstand i dag..ikke?

    Kommentar by Black Watch — 13. januar 2017 @ 13:47

  16. En del gange har jeg skrevet
    Liberal Alliance er De Radikales Forlængede Arm.
    Om 4 – 8 år findes der nok ingen politikere. !!

    Kommentar by sindsro — 13. januar 2017 @ 13:56

  17. LA er en blanding af skabsradikale og nationalsindede, ægte borgerlige. Desværre for mange af den første slags.

    Samuelsen og søster Bock er ægte radikale med et tyndt lag borgerlig fernis. Samuelsen skulle skamme sig, Tranholm er en begavet, patriotisk, frihedselskende borgerlig intellektuel.
    Samuelsen en lille, læspende snog med hang til dyre biler. Føj!

    Kommentar by Jern Henrik — 13. januar 2017 @ 13:56

  18. Jeg må anholde Kims vurdering: Anders Samuelsen skuffer fælt. – Nej, tværtimod lever han op til præcis det, man forventer af netop dette segment, EUfemistisk kaldet “De Radigale”. En mennesketype som gennem de sidste godt hundrede år blomstrer op, hver gang landet står i våde. Samuelsen er bare født trekvart århundrede for sent til at blive stikker for Gestapo, og må derfor nøjes med at stikke skikkelige danskere til EUSSR’s kopi heraf – som vi for tydelighedens skyld kan kalde Gestampo – Zenia Stampes Sindelagspoliti i EUSSR-regie.

    Som sådan er den bette Anders ikke den rette at bebrejde. Han er blot en kødelig manifestation af den genetiske åndsdefekt, som gennemsyrer denne minusvariation af menneskeheden. Den rette skyldige er i dette tilfælde statministeren, som – vel vidende, at Anders’ uvidenhed er uden huller – tager et, ganske vist særligt malignt, eksemplar af dette landssviger-segment ind i regeringen – og det ovenikøbet som udenrigsminister. At Danmarks omdømme udadtil skal repræsenteres af en sådan kanalje siger en del om samme statsministers respekt for sit embede…

    Kommentar by Voldposten — 13. januar 2017 @ 14:21

  19. Enig med Morten Uhrskov Jensen der på JP Debat 12.01.2017 skriver:
    ”Er Anders Samuelsen inspireret af totalitære regimer? Udenrigsministerens blåstempling af at sætte debattør Iben Thranholm på en EU-liste er dybt ildevarslende. Det burde være løgn, men er det ikke. Det er uden overdrivelse den mest rystende udtalelse af en dansk minister siden besættelsen 1940-45” (Morten Uhrskov Jensen om LA’s leder, udenrigsminister Anders Samuelsens svar til DF’s Marie Krarup i folketinget)

    Iben Thranholm siger sin mening og mange millioner af europæere er enige med hende.
    Med hvilken ret kaster et EU-organ sig over hende i den anledning?
    Kan vi ikke få en forklaring på det?

    Kommentar by A-mad — 13. januar 2017 @ 14:49

  20. Bageren 13:44
    Overlad til mig at bedømme, hvad jeg har læst eller ikke læst, men indrømmet at jeg har formuleret mig uklart i kommentaren.

    http://denkorteavis.dk/2014/muslimsk-laerd-sadan-skal-du-sla-din-kone-hvis-du-vil-vaere-en-god-muslim/

    Jeg påstår stadig at den russiske beslutning er et skridt i den forkerte retning, lidt i stil med Islams syn på kvinder og mandens ret til afstraffelse.

    Kommentar by k.m. — 13. januar 2017 @ 15:56

  21. Den danske repræsentant i East Stratcom, Jon Kyst, eks-kommunist og “Refugees Welcome”-aktivist, er tidligere omtalt på Uriasposten dengang han skrev skrev, at Pia Kjærsgaard “opildner til had og legitimerer vold ved monotont at oppiske fanatiske synspunkter”. Tænk at den slags røde kommissærer nu sættes til at definere den “objektive sandhed”. Man skulle tro det var fake.
    http://www.uriasposten.net/archives/category/forskere/kyst-jon

    Kommentar by Tintin — 13. januar 2017 @ 17:05

  22. A-mad

    Nej, vi får næppe uddybende, detaljer eller overordnede princippers argumenter for synspunktet at høre. Jeg formoder- sagen- betragtes som afsluttet.

    Der skal dog ikke ses bort fra børnelogikken i at tilgangen, vinklingen, de udganspositioner en russik linje udviser naturligvis kan være tæt op ad, nærmest lig den en dansk kommentator ytrer.

    Kommentar by Peter Buch — 13. januar 2017 @ 17:18

  23. Næste gang der kommer en kampesten ned gennem bilruden, så husk at det bare er et Kreml-narrativ.

    Kommentar by Winged Hussar — 13. januar 2017 @ 17:59

  24. At EU er begyndt at putte (stikker) EU-skeptiske og islamkritiske vesterlændinge på en sort LISTE, viser blot at EU er en rigtig dårlig idé.

    Kommentar by Liva — 13. januar 2017 @ 18:40

  25. Dengang Anders Samuelsen opsøgte Glistrup i 2000 for at udspørge ham om skat, så burde han også have givet sig selv tid til at høre lidt om muhamedanere, et emne han senere har vist sig intet at vide om.

    Med den nævnte udtalelse nu som udenrigsminister har han også placeret sig på forkert side i striden mellem de krigsønskende globalister og de fredelige nationalister. Også i dette tilfælde kunne han have sagt det rigtige ved at forstå baggrunden for følgende Glistrup-udsagn fra 1994:

    “Løjtnant von Buddinges oldebørn har efter 1945 fået i millionvis af milliarder kroner. Fordi den bluffløgn, at USSR’s konventionelle våben var en fare, affødte jordklodens stærkeste lobbybevægelse. Overfor den skal folketinget blot vende tommelfingrene nedad og reducere militærbevillingen til 0 (telefonsvareren til 81,75 kr. årligt blev overflødig, da Kreml strøg det røde flag i december 1991).”

    Kommentar by perhag — 13. januar 2017 @ 19:24

  26. Hvorfor kommer jeg til, at tænke på facisme og Scavenius, tidligt i 40-erne?
    P.

    Kommentar by Piotr — 13. januar 2017 @ 22:54

  27. De er sgu godt nok dygtige de russere..! Så al den utryghed, vold, ballade og terror vi ser udspille sig overalt i Europa, ikke mindst i Frankrig, Tyskland, Belgien og Sverige, er altså slet ikke virkelig..?! Det er alt sammen bare noget Kreml har fundet på for at underminerer kleresiet, EU og NATO..?
    Spørgesmålet er så hvordan de har båret sig ad med det. Har de lavet falske videoer på youtube eller kastet flyverblade ud over ghettoerne om natten..?
    Nå, det må Anders jo lige give os en forklaring på, så vi kan komme på rette tanker.

    Kommentar by Peter Andersen — 14. januar 2017 @ 09:08

  28. 22. Peter Buch.Enig, når du skriver: “Der skal dog ikke ses bort fra børnelogikken i at tilgangen, vinklingen, de udganspositioner en russik linje udviser naturligvis kan være tæt op ad, nærmest lig den en dansk kommentator ytrer.”

    Jeg tror dog det er påtaget naivitet og mod bedre vidende, som begrundelserne i sin tid i Sovjet, at politiske afvigere var betegnet som sindssyge og derfor skulle spærres inde på lukkede afdelinger, hvor de – for at de kunne blive helbredt – blev psykiatrisk behandlet af dygtige psykiatere med psykofarmaka og elektrochok! (Kommer snart i EU?:-)

    Det er Erasmus Montanus logik (a la (RUC/AFA/Redox’propaganda), som både ‘EU Mythbusters‘ og Anders Samuelsen bruger: “En sten kan ikke flyve. Morlille kan ikke flyve. Ergo er morlille en sten!”

    Kommentar by A-mad — 14. januar 2017 @ 12:44

  29. Jeg synes nu det er lidt til grin at være bekymret over at være på en eller anden overvågningsliste. Det var bedre at indstille sig på at ALLE bliver overvåget konstant af mange forskellige instanser (efterretningsvæsner, virksomheder, etc)

    Kommentar by Hovsada — 14. januar 2017 @ 13:36

  30. Jeg kommer egentlig til at tænke på Merkel henvendelse til Fjæsbogens ejer Mark Zuckerberg- om hvornår han ville begynde på at cencurere i fjæsen- det blev vist optaget på mikrofon uden hun vidste det……men det er nok også Putins skyld :-) :-) :-).

    Kommentar by Michael Unna — 14. januar 2017 @ 19:37

RSS feed for comments on this post.