9. februar 2017

Arrangement på Hovedbiblioteket (Kbhn): “Kan ‘godt humør’ stoppe fremmedhad og nationalisme?”

En ny undersøgelse for tænketanken Chatham House foretaget før Trumps såkaldte ‘Muslim ban’ viser, at der i ti udvalgte EU-lande er et stort flertal for et totalt stop for indvandring fra ‘mainly Muslim countries’. I ingen af landene er mere end 32 procent uenige, og gennemsnitligt støtter 55 procent af de adspurgte udsagnet. Ungarn er blandt hardlinerne, men overgås af både Polen og Østrig. Meanwhile in Copenhagen…

(Hovedbiblioteket i København, 9. februar 2017; Foto: Snaphanen)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/80671/trackback

29 Comments »

  1. Dem som fuppede med Trumps meningsmålinger før valget er nu på banen igen med fup med hans approval ratings:

    http://www.zerohedge.com/news/2017-02-08/what-trumps-approval-rating-it-depends-who-you-ask

    Kommentar by Sigwar — 9. februar 2017 @ 16:28

  2. Til gengæld viser en meningsmåling at Trump er mere troværdig end MSM:

    http://www.zerohedge.com/news/2017-02-08/poll-finds-trump-administration-seen-more-truthful-news-media

    Kommentar by Sigwar — 9. februar 2017 @ 16:29

  3. Undersøgelsen viser også at den yngre generation ønsker et stop, og det er det vigtigste ved den. Hvis ungdommen havde været positivt imdstillet, var kampen tabt på forhånd, og det ved I.

    Kommentar by Arne Torp — 9. februar 2017 @ 16:44

  4. Et stop for indvandring fra den muslimske verden vil ihvertfald løfte mit humør og gøre mig mere tolerant, så ja.

    Kommentar by Lukket fest, tag hjem — 9. februar 2017 @ 17:07

  5. Bibliotekerne har en gammel tradition for den slags rød propaganda. Der står altid tonsvis af naive kunstnere parat

    https://issuu.com/hovedbib/docs/hb_jan_febr_2017_low

    Kommentar by BB — 9. februar 2017 @ 17:08

  6. He he Ja og den polske diaspora er den suverænt største i verden, har flest der ikke ønsker, at vende hjem, er repræsenteret særdeles godt i lande med store muslimske mindretal og endda i overvejende muslimske lande som Tyrkiet, Pakistan, Turkmenistan og Aserbajdsjan.

    Polonia er faktisk bare et andet ord for den polske diaspora, og blandt polakker der ikke bor i Polen, er Polonia et begreb der ofte dækker det, at være polsk uden af den grund nogensinde have lyst til, at bosætte sig i Polen igen. Hvorfor mon, når nu de har så fine protektionistiske love i deres hjemland…hvorfor mon?

    Kommentar by Pedersen — 9. februar 2017 @ 17:13

  7. INTET kan stoppe hadet til venstrefløjen, Obama og perkerne. Prisen for ikke at have en presse, men blot en propagandamaskine som betjener korporative og statslige embedsmænds interesser er ALT LIV PÅ JORDEN

    https://www.youtube.com/watch?v=q-hlUWCxS60

    Kommentar by Plutonium — 9. februar 2017 @ 18:03

  8. Den barnlige letfordøjelige simplificerede tilgang til store politiske problematikker er jeg også blevet fodret med som barn. Det kan have sin berettigelse i forhold til at give børn nogle svar uden at skræmme livet af dem…Men så vokser man op. At fokusere positivt, åbent og fordomsfrit til tilværelsen er jo fine dyder. Men så rammer virkeligheden ind i mellem og det har den jo i den grad jo gjort i vores lille smørhul i disse år. Nu har vi brug for at de voksne træder i karakter og handler. Ikke at voksne mennesker bliver ved med at holde fast i en “All you need is love”-retorik, mens virkeligheden ramler om ørene på dem.

    Kommentar by Frafalden moderat — 9. februar 2017 @ 18:16

  9. 4000 US militær veteraner støtter Sioux stammens sagsanlæg imod Trump og hans administration.

    http://www.cnbc.com/2017/01/30/veterans-raise-funds-for-standing-rock-after-trump-dakota-access-memo.html

    Kommentar by Pedersen — 9. februar 2017 @ 18:22

  10. DIREKTE DEMOKRATI. TAK.– “Kan godt humør” Stoppe landsforrædere,nyhipoer,feltmadrasser???.– Forfatterne til plakaten må være på lykkepiller.

    Kommentar by dansker — 9. februar 2017 @ 18:30

  11. Hold nu din kæft Pedersen!

    Når man citere løgnepressen bør man naturligvis lige konsultere fakta.

    Ud af USA 18.8 millioner veteraner er 0,7% native Americans som giver ca. 130.000.

    Så sølle 4000 forslår som en bønne i en bjørnerøv!

    http://www.infoplease.com/spot/veteranscensus1.html

    Kommentar by Santor — 9. februar 2017 @ 18:35

  12. Jeg tror ikke at man kan gøre muslimer så glade at de dropper deres religiøse had mod ikke-muslimer. Så nej!

    Kommentar by Santor — 9. februar 2017 @ 18:38

  13. Prøv at spørge dem på Hovedbiblioteket i København 9. februar 2017 om de ikke frygter, at islam jihadisterne, der følger med ‘flygtninge’strømmen over Middelhavet og helt op til Danmark, gør kort proces med dem. På billedet man ser hvordan?

    http://newspeek.info/wp-content/uploads/ISISBehead.jpg

    Kommentar by A-mad — 9. februar 2017 @ 19:00

  14. Ligesom skolelærere er det, så er bibliotekarer ofte røde, og nogle få er endda meget rødbrune. Sådan har det altid været.

    For årtier siden stod der f.eks. altid metervis af Rifbjerg-bøger på hylderne.
    Internt var det forhen sådan, at nogle bibliotekarer var ansat under Bibliotekscentralen i Ballerup, til internt at anmelde nyudkomne bøger, anmeldelser som landets øvrige biblioteker brugte som vejledning til at indkøbe bøger efter. Disse fås valg prægede resten af landets bibliotekers indkøb af bøger. Og når disse få anmeldere af en eller anden grund var glade for f.eks. Rifbjerg, så købte alle biblioteker stort ind af Rifbjergs bøger, selv om kun få lånte, og endnu færre få frelste læste hans metervis af bøger der stod og fyldte op på hylderne.
    Jeg har kendt en af disse frelste rødbrune interne biblioteksanmeldere.

    Da jeg stadig selv er flittig bibliotekslåner så må jeg desværre, – ja, ordet desværre kom ud af tastaturet og jeg undskylder, – men jeg må desværre tale til forsvar for nutidens biblioteker. Jeg synes ikke at de generelt, som ellers forventelig, overdriver deres engagement i indvandrerproblematikken.
    Her er f.eks. et link til Ishøj bibliotekers
    børneaktiviter i vinterferien. Indbyggerne i Ishøj er overvejende tosproglige.
    Biblioteksvæsenet har også udlån af gratis film på Nettet, filmstriben.dk, og heller ikke der synes jeg at der er en overvægt af muslimfyldte film.
    Så jeg synes at man specifikt skal rette kritikken mod toppen i Københavns Hovedbibliotek i Krystalgade. Her er man meget rødbrune.

    Derimod ser jeg engang i mellem Netflix, som slet ikke har noget med biblioteker at gøre, og her er alle nyere film og serier, ligesom alt fra DDR er det, altid spækket med afrikanske og mellemøstlige skuespillere i alskens roller.
    Jeg har med dette indlæg erhvervet mig nogle minuspoint. Beklager.

    Kommentar by Birger Jensen — 9. februar 2017 @ 19:06

  15. Kommentar by A-mad — 9. februar 2017 @ 19:00

    Gad vide om ikke det er DET, der gør væmligboerne bløde i knæene og våde i bukserne?
    Jeg er rystet over den grasserende sindssyge, der hersker alle vegne i vestlige lande.

    Kommentar by Holger Madsen — 9. februar 2017 @ 19:10

  16. Kommentar by Birger Jensen — 9. februar 2017 @ 19:06

    Du har helt ret Birger. Netop alt det rifbjerg/brøgger-lort lærte mig at holde snotten ude af bibliotekerne, og siden har jeg ikke orket at genoptage brugen af rødgardisternes hellige haller.

    Kommentar by Holger Madsen — 9. februar 2017 @ 19:14

  17. Hvad er dagsprisen på benzin i Vendsyssel?

    Kommentar by Træt — 9. februar 2017 @ 19:58

  18. Designer terrorsikring

    Jeg hørte på P4 København til morgen, og der var et indslag om at lokaludvalget, og flere politikere ønsker at få sat pulleter op i hele København centrum, i stedet for de nuværende betonklodser da de er uskønne og uæstetiske.

    Pullerterne skulle som oplæseren sagde, beskytte imod at lastbiler kører ind i menneskemængder. Hvem føreren af lastbilen kunne være, og hvilken tro denne kunne have, blev naturligvis ikke nævnt med et ord..

    |______________ ¶ ___
    |religion of peace ||l “”|””\ __ , _
    |___________________||||||]
    (@)@)*********(@)(@)(@)

    Kommentar by Geert — 9. februar 2017 @ 20:23

  19. Mon “lidt godt humør” havde reddet Finn Nørgaard og Dan Uzan?

    Kommentar by Al Capone — 9. februar 2017 @ 22:03

  20. Kommentar by Birger Jensen — 9. februar 2017 @ 19:06

    Nej det har du ikke – Jeg er meget enig med dig i dine overvejelser. Jeg er storlåner af bøger og musik og har været det i mange år!!

    Bibliotekerne er med mit kendskab meget altfavnende og jeg mærker ikke nogen rød bias og forsøg på indoktrinering, omend der lige var en “happening” i mit lokale bibliotek omkring det at børn kunne få et godhedsdiplom og jeg har set et par muslimske kvinder i praktik/arbejdsprøvning eller introduktion til biblioteksverdenen. Her var tale om muslimske kvinder alene på biblioteket – i og for sig ok og positivt…ikke?

    Der var ingen problemer med at låne bøger af den tyske Ernst Jünger..you know!

    Det er de mest utrolige bøger og musik de har skaffet til mig og altid beredvilligt og fantastisk venligt og imødekommende!
    Og de har altid tid og lyst til at tale med mig om bøger, musik og kultur!

    Moderne film er nu inficeret med politisk korrekthed og alt er multikulturelt – ofte uden at det er naturligt og befordrende for handling m.m. – Derfor orker jeg bl.a. ikke at se svenske krimiserier.

    I alle film, især fra USA, kører alle i Volvoer – uanset hvad filmen handler om!! Selv dem der er aktuelle nu. Men måske er det fordi filmene er financieret af kinesere og mange filmselskaber er ejet af kinesere, ligesom Volvo også har kinesiske ejere..måske?

    Kommentar by Black Watch — 9. februar 2017 @ 23:11

  21. Kommentar by Holger Madsen — 9. februar 2017 @ 19:14

    Vrøvl Holger…prøv at tage imod og lad være med at køre på autopilot – verden er en anden end i rifbjergs tid..kom dog videre?

    Kommentar by Black Watch — 9. februar 2017 @ 23:12

  22. Kommentar by Træt — 9. februar 2017 @ 19:58

    Ja – man skal som jeg køre til biblioteket – mit ligger 10 km. væk nu, hvor der førhen kun var ca. 600 meter. I dag er mit gamle bibliotek ombygget sidste år for ca. 4 mill. kr. til “flygtningeboliger”. Det står næsten tomt igen. Jeg skrev til samtlige kommunens politikere og skældte ud – på den virkeligt grove måde – tænk jeg fik sgu svar alligevel.
    Da man lukkede biblioteket var det jo af sparehensyn og det skete på trods af store borgerprotester fra en etableret biblioteksforening – lige meget hjalp det. 1½ år før havde man lagt nyt tag og vinder på 2. salen og så stod det ellers tomt i 4-5 år indtil “flygtningene bankede på…så var der sgu ingen pengemangel – sådan er det stadig…de kan få hele tiden.

    Men med hensyn til biblioteksløsningen i dag er det blevet sådan at det bibliotek vi har nu, er et fantastisk sted for al slags kultur og oplevelser for alle aldre – det er simpelt hen blevet et kulturperle, med masser af aktiviteter for enhver smag. Sammenlægningen har betydet at kvantespring i kulturformidlingen – runft om bibliotelet er der også musikskole, ungdomshus…ja det er virkeligt noget som borgerne har fået del i og gavn af for skattekronerne…mit bibliotek er et sted jeg faktisk kommer dagligt på trods af at det ligger 10 km. væk – Benzin og kørsel er en investering i meningsfyldt hverdag – så kan jeg vælge noget andet fra – som at se svenske krimier på tv – kanalerne er skrottet. – og så er en rask cykeltur frem og tilbage også godt for krop og sjæl.

    Så biblioteker er noget som vi bør forsvare og hæge om – det hører også til vores identitet som danskere – de har og betyder stadig meget for nationen og alle danskere – brug det og se og oplev selv….

    Kommentar by Black Watch — 9. februar 2017 @ 23:27

  23. Til orientering for ikke-københavnere er der kun 10-20 meter fra Hovedbiblioteket til den jødiske synagoge, hvor terroristen skød og dræbte Dan Uzan.

    Kommentar by MartinH — 9. februar 2017 @ 23:27

  24. @ Kommentar by Black Watch — 9. februar 2017 @ 23:12

    Du har da sikkert ret, men det var den måde, jeg kom ud af den vane. Jeg havde ellers været flittig gæst på biblioteket, men da alt det forkvaklede lort tog over, sammen med myriader af børnebøger, indså jeg, at det var en underlig og dum verden der lukkede sig for mig.
    Så fandt jeg andet og mere positivt at beskæftige mig med. Og nu er jeg for gammel til at begynde på det igen, og mon ikke det stadig styres af rødgardister som denne modbydelige Carsten Jensen og tilsvarende skiderikker?

    Kommentar by Holger Madsen — 10. februar 2017 @ 00:41

  25. At der findes forskellige nationer og sprog i Europa er udtryk for mangfoldighed og diversitet.

    Kommentar by Liva — 10. februar 2017 @ 07:38

  26. Netflix er fyldt med venstreorienterede propagandafilm, der kolporterer myter, som på andre medier er debunkede.

    Kommentar by Hodja — 10. februar 2017 @ 15:06

  27. Kommentar by Holger Madsen — 10. februar 2017 @ 00:41

    Jo – jeg kan da godt følge dig mht. bibliotekernes “bagland” – men de agerer jo ikke som de andre medier, DDR, TV2, osv. Den “licens” via skatten vi betaler til bibliotekerne, har ikke betydet, at det hele er inficeret af rødt hovmod og multikulturelt vanvid. Det er klart, at der selvfølgelig ikke er ekstreme bøger, musik m.m. fra allehånde politiske fraktioner, men jeg tror man kan komme vidt omkring både kulturelt og politisk – men søg hjemmefra på bibliotek.dk – det gør jeg næsten altid – det er det utroligste jeg har kunnet finde – virkeligt meget “smalle” udgivelser for en lille kreds af interesserede og her ikke kun for de røde.
    Jeg har bl.a fået sendt en bog fra Salt Lake city i USA og Southhampton i England – velvilligt skaffet af biblioteket – 2 meget specielle historiske bøger om nogle temaer vedr. WW2. Så jeg får lidt for mine skattekroner.

    Nå – når man bare er glad for det man kan holde ud og lide at beskæftige sig med, er det jo helt ok. Vi er alle et unikum, der findes kun en enkelt af hver især!

    Kommentar by Black Watch — 10. februar 2017 @ 15:55

  28. NETFLIX – Lige nu er der en hel bølge af protester mod et Netflix trailer “A message for all white people en racistisk serie som foregiver at støtte de sorte. Folk melder sig ud af Netflix i flokke og der er vist over en million “thumbs down” på youtube videoen.

    Trailer for ‘racist’ Netflix series Dear White People ‘gets a million dislikes in just ONE day’ – and sparks customer revolt

    http://www.dailymail.co.uk/femail/article-4212850/Racist-Netflix-series-gets-million-dislikes-ONE-day.html

    Kommentar by Balder — 11. februar 2017 @ 07:43

  29. (A message to all white people; yes all!)

    Mexikaner takker hvide mennesker for alt hvad de har gjort for menneskeheden og …. If “Black Lives Matter” undertakes actions like they did in the US and Canada in Mexico,…. så vil de blive fundet næste morgen under et tæppe med et hul i panden, for i Mexiko tolerer vi ikke organiseret vold. (sidst i videoen, frit efter hukommelsen)

    A message for white people; Yes all

    http://www.youtube.com/watch?v=TQiKz-YKBow

    Opløftende og morsom!

    Kommentar by Balder — 11. februar 2017 @ 07:52

RSS feed for comments on this post.