16. februar 2017

JP: Heftig debat om Trumps mentale tilstand – Ikke alle mener, at ‘Trump nødvendigvis fejler noget’

Enhver der fulgte amerikansk politik under valgkampen sidste år vil vide at Hillary Clinton ikke var på toppen. Hun er næppe dødeligt syg, men var synligt afkræftet og alderssvækket. Istedet for at rapportere om sagen, valgte de danske medier at skyde historien ned som højreradikal propaganda. Det gælder eksempelvis Jyllands-Postens Jørgen Ullerup, der den 24. august i en artikel om ‘konspirationsteorier’ påpegede, at Trumps bagland ’spreder rygter’ om at den tidligere førstedame skulle være ‘træt og for syg til at blive præsident’.

Et par uger senere forklarede kronikør Erik Hamre i Weekendavisen, at Alt-Right ‘har udbredt rygter om, at Hillary Clinton er syg’. To dage senere, søndag den 11. september noterede Jørgen Ullerup, at “… det var Breitbart News, der for nyligt søsatte ufunderede rygter om, at Hillary Clinton er syg.” Senere samme dag fik Clinton et ildebefindende under mindeceremonien for terrorangrebet, femten år tidligere.

Herefter fik Hillary Clitons sundhedsmæssige tilstand mere opmærksomhed, men stadig med udgangspunktet, at det hele var en ikke-historie fra ‘de mest konspiratoriske Clinton-hadere’ (Kristian Mouritzen, Berlingske, 13. september). Hele Danmarks Radio supplerede med denne analyse fra DR Nyheders udsendte Stéphanie Surrugue: “Konspirationsteorierne om Clintons helbred har fået frit løb.”

Hvor medierne instinktivt affærdigede postulater om Hillary Clintons sundhedsmæssige tilstand som værende ‘fake news’, så er det helt omvendt med Trump. Pludselig er online-diagnosticering helt okay. Det er ikke falske rygter drevet af ideologi, men sober info: ‘USA debatterer’, ‘Psykiatere advarer’…

(Jørgen Ullerup i Jyllands-Posten, 3. februar 2017: USA debatterer den nye præsidents mentale tilstand)

Fra JP.dk – Psykiatere advarer mod Trumps mentale tilstand.

“‘Vi mener, at den alvorlige mentale ustabilitet, som Trumps taler og handlinger indikerer, gør ham ude af stand til at tjene sikkert som præsident.’

Det er ordlyden i et kontroversielt brev til The New York Times, hvor 35 psykologer, psykiatere og socialrådgivere advarer mod Trump som præsident på baggrund af en vurdering af hans mentale tilstand. …

I USA er der i øjeblikket en heftig debat om Trumps mentale tilstand. Det er nemlig ikke alle, der mener, at Trump nødvendigvis fejler noget.

‘Vi kan ikke blive ved med at blande dårlig opførsel eller forkastelige synspunkter sammen med en psykisk sygdom,’ skriver Holly Baxter, som er redigerende på The Independent i en kommentar.

Hun mener, at det er farligt at sløre grænsen mellem ‘vrede røvhuller’ og psykisk syge personer.”

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/80890/trackback

16 Comments »

  1. Lad os nu se lidt positivt på at så mange åbenbart også Danske psykologer evner at stille langdistance diagnoser af et menneske´s mentale og psykiske tilstand blot baseret på det pågældende menneske´s fremtoning på tv skærmen.
    Såfremt dette blev ført ud i livet på Dansk landsbasis ville det først og fremmest indebære at mange flere psykisk syge danskere ville få stillet en diagnose meget hurtigt og at de dermed kunne få en hurtig behandling.
    Og dermed ville langdistance-diagnoserne af Trump få en lykkelig og positiv udgang for Danske patienter..

    Kommentar by frank mathiesen — 16. februar 2017 @ 11:28

  2. Når man ser vores mediers dækning af Trump skulle man tro at amerikanerne havde trukket en tilfældig skizofren spritter ind fra gaden og gjort ham til præsident uden grund. At manden rent faktisk, frit og fair, er blevet valgt af 63 millioner amerikanere og iøvrigt har drevet en milliardforretning i 46 år, er næsten umuligt at se.

    Kommentar by Lukket fest, tag hjem — 16. februar 2017 @ 11:45

  3. Har Stéphanie Surrugue også fået transporteret en hest til USA på licensbetalernes regning?

    I øvrigt har jeg hørt vedholdende rygter om, at den lille franske delikatesse er en sand nymfoman….

    Kommentar by Revisoren — 16. februar 2017 @ 11:46

  4. Meget af det vi ser i øjeblikket, især lækagerne til Washington Post og New York Times, er desperate forsøg fra den hidtidige magthaverelite på at fælde Trump på samme måde som det i sin tid lykkedes for dem at få bugt med Nixon.

    Vedrørende psykiatritiske diagnoser så ville stort set alle deltagere her på Uriasposten være indlagt for kværulantforrykthed, hvis vi var blevet en kommunistisk lydstat. En enkelt dansk psykiater, overlæge Mogens Jacobsen, forsøgte sig engang med samme fjerndiagnose som nu mod Trump ved i en kronik at påstå Glistrup var psykisk syg.

    Kommentar by perhag — 16. februar 2017 @ 11:52

  5. God gammel Sovjet-politik, intet “forkert” i det. Problemet er bare at argumentet uden bevis kan vendes 180 grader og så er det dem selv der står i mudder til halsen.

    Hvor langt kan den Amerikanske venstrefløj falde? Lad se. Dameblads analyser af succesfulde personer. Politisk vurdering fra talkshows værter/stand-up komikere. En næsten samlet skuespiller stand med flytte planer. Talk shows personligheder der vil have mere indvandring fordi de ikke selv kan finde ud af at gøre rent på deres eget toilet og andet kællingesnak.

    Amerikanerne er i vidt omfang klogere end det. Så “stormen” bliver rutinemæssig redet af nu og i fremtiden. Det virkelige vendepunkt bliver først om 4 år når og hvis Trump bliver genvalgt!

    Kommentar by Santor — 16. februar 2017 @ 12:23

  6. Jørgen Ullerup er ligesom Poul Høi og Kristian Mouritzen fra Berlingske gået full retard i forbindelse med Trump – her en overskrift om Steve Bannon:

    “Kan manden med disse kolde, gådefulde øjne skabe en ny verdensorden?”

    Nogen må have fortalt Jørgen Ullerup, at den form for dæmonisering var for langt ude, så overskriften lyder nu:

    “Steve Bannon vil skabe en ny verdensorden”

    https://jyllands-posten.dk/protected/premium/indblik/International/ECE9360194/trumps-kuglestoeber-steve-bannon-vil-skabe-en-ny-verdensorden/

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 16. februar 2017 @ 12:56

  7. Demokraterne/NWO/Establishmentet/RepublikanskePartiEstablishment/Medierne forsøger at destruere Trump, på en hvilken som helst måde. De forsøger stadig at skabe en borgerkrig:

    Roger Stone: “The Biggest Fight Is Ahead Of Us”
    15.2
    https://www.youtube.com/watch?v=XTfKlTxJnQ8

    Exclusive: Reince Priebus Is The Prime White House Leaker
    13.2
    https://youtu.be/lGKGiqitzUQ

    Kommentar by TRUMP TRAIN — 16. februar 2017 @ 13:00

  8. I øvrigt har jeg hørt vedholdende rygter om, at den lille franske delikatesse er en sand nymfoman….

    Kommentar by Revisoren — 16. februar 2017 @ 11:46

    Det mener jeg som kvindekender også. Og så er det rigtigt.
    Det må blive til Breaking News i ethvert MSM??

    Kommentar by Holger Madsen — 16. februar 2017 @ 14:56

  9. Ikke at min situation i øvrigt minder meget om Trumps…

    http://www.uriasposten.net/archives/5257
    http://www.uriasposten.net/archives/5257#comment-545882
    Forsøget på at få ført overfald sket i 1975 (ind i min medicinske journal), dets konsekvenser og eventuel konsultering om hvad undertegnede opfatter som oplagt PTSD-syndroms følge(r) medførte for få år siden at jeg blev benævnt psykotisk skizofren af flere psykiatere dog ikke af deres nyudnævnte overlæge på afdelingen Dorte Sestoft.
    Jeg havde kort tid efter overfaldet ved sessionen 1975/1976 udfyldt en slags IQ-test der så vidt jeg kan bedømme senere oplagt burde have medført opfølgning i retning af spørgsmål til og eventuel dialog med mig om, hvordan en sådan test kunne besvares så elendigt af en person der jævnfør oplysninger var gymnasieelev.
    Intet skete ingen bemærkede noget og jeg kom igen i gymnasiet 7 år efter jeg skulle være blevet student.
    At jeg opnåede 157 i en IQ-test og blev benævnt uofficel verdensmester i engelsk sprog i en sprogtest hos MIT under alias frejasstjerne begge i år 2003 efter jeg sagde jobbet på postterminalen op da nye procedurer medførte man fik posten i hovedet- og jeg ligesom syntes jeg havde fået nok dér- nævnes sammen med http://hodja.wordpress.com/2007/09/20/deutschland-test/ for at belyse at det ikke er altid forstanden tager skade selv om man forsøges dræbt og hovedet tager skade en stund…
    Mennesker der kan have lidt overblik og kortvarig koncentration og lidt historisk kendskab og sprogkendskab kan selvfølgelig også være psykotiske skizofrene, personlig havde jeg dog aldrig før eller siden hørt det mindste i den retning før jeg traf ovennævnte psykriatiske fagfolk. http://hodja.wordpress.com/2007/10/29/det-er-selvf%c3%b8lgelig-vores-skyld/

    Kommentar by Peter Buch — 30. november 2007 @ 20:17
    (..) aktuelle rettelser, tilføjelser.

    Kommentar by Peter Buch — 16. februar 2017 @ 19:34

  10. Et godt råd til Trump: Grab Stéphanie Surrugue by the pussy.
    Det har jeg haft lyst til i mange år.
    Og nu hører man rygter om, at hun er en sand nymfoman! Fint, men det har jo intet med sagen at gøre.
    Jeg ved snart ikke, om noget som helst har med sagen at gøre. Det hele bliver mere og mere absurd.

    Kommentar by Catfish — 17. februar 2017 @ 05:46

  11. Nu kørte DR i går aftes igen med temaet den grove tone på Facebook. (Uriasposten blev desværre ikke nævnt). – Skulle censuren gribe ind? Skulle folk straffes? Hvor går grænserne for ytringsfriheden?

    Jeg elsker Uriasposten. Her kan man virkelig komme til orde. Der er ingen grænser for grovhederne og den grove humor. Et herligt værtshus, men sgu også en tænketank – hader det ord – samlet om den vigtigste sag i nyere tid. Islam og indvandringen, invasionen.

    Kommentar by Catfish — 17. februar 2017 @ 06:46

  12. En tænketank er ikke andet end et værtshus for de privilegerede.
    Godt at der findes alternative tænketanke som Urias og Snaphanen.

    Kommentar by Catfish — 17. februar 2017 @ 07:02

  13. Gallup har lavet en undersøgelse om amerikanernes holdning til Trumps lederskab. Den viser at 62% af de amerikanske vælgere bakker op om Trump.
    http://www.gallup.com/poll/203915/americans-say-trump-keeps-promises-strong-leader.aspx?g_source=Politics&g_medium=lead&g_campaign=tiles

    Kommentar by Limewoody — 17. februar 2017 @ 09:21

  14. Når psykiatere offentligt fremsætter diagnoser på personer, uden nogensinde at have mødt eller undersøgt dem, så er det så grov en overtrædelse af Autorisationsloven af de kan (og skal!) miste deres autorisation!

    Kommentar by Anonym — 17. februar 2017 @ 10:58

  15. Hvis man bare følger en lille smule med i hvad der foregår over there, vil man vide, at det et en altomfattende KRIG der føres mod Trump i øjeblikket og INTET er helligt.

    Modstanderne bliver mere og mere vanvittige ud i vold og modstand mod Trump, som jo heldigvis blot fortsætter hvor han er startet.

    Han har lige underskrevet resolution 38, som genopliver USAs kulindustri.

    Kommentar by Per747 — 17. februar 2017 @ 14:45

  16. Alle medlemmer af en tænketank skulle neddykkes i en gylletank.

    Kommentar by Catfish — 17. februar 2017 @ 18:58

RSS feed for comments on this post.