22. februar 2017

Rød NGO: 2016 var året med splittende politikere, Trumps giftige retorik, Ikke set “… siden 1930’erne”

I mine unge år var jeg svært modtagelig overfor NGO’ere såsom Greenpeace og Amnesty International. I dag ser jeg ikke mildt på idealistiske verdensreddere, der under dække af humanistiske floskler, gøder jorden for det modsatte. I seneste årsrapport kan man læse en del om ’splittende politikere’ og ‘Donalds Trumps giftige retorik’, og slår man op på Danmark, så er problemet at vi tager lidt flygtninge ind, og behandler afviste og udviste for dårligt. Det hele serveres med nazi-kortet, omend rapporten er underligt ukonkret i forhold til partipolitik.

Tag ikke fejl. Amnesty Internationals overordnede budskab ligner til forveksling Iben Hjejles famøse takketale, da hun modtog en DR-pris tilbage i 2008: Husk at stemme ‘rigtigt langt til venstre for midten’. Som en naturlig konsekvens: Ingen kroner herfra, nogensinde. Whatsoever.

Omtale af årsrapporten på Amnesty.dk – Årsrapport: Dæmoniserende politikere skaber splid og angst.

“2016 var året, hvor store dele af Aleppo blev jævnet med jorden, hvor hospitaler og skoler i Yemen blev bombet, hvor Rohingya-befolkningen i Myanmar blev udsat for voldsomme overgreb, hvor landsbyer i Darfur blev ryddet med kemiske våben, og hvor kritiske røster blev fængslet og undertrykt i Tyrkiet, Kina og Bahrain. Statsledere i flere dele af verden brugte skræmmebilleder til at dehumanisere hele befolkningsgrupper, udpege syndebukke og skabe splid og utryghed – Trump i USA, Orbán i Ungarn, Erdogan i Tyrkiet og Duterte i Filippinerne.

Mere aggressive og splittende politikere er en tendens, som USA’s præsident Donald Trumps giftige retorik er en markant eksponent for. Ledere verden rundt har opnået eller holdt fast i magten på fortællinger om frygt, skyld og konflikt.

I årsrapporten The State of the World’s Human Rights giver Amnesty International den mest omfattende analyse af menneskerettighedssituationen verden over med fokus på 159 lande. Organisationen advarer om, at den hadefulde retorik, der sætter dagsordenen i både Europa, USA og andre regioner, giver brændstof til et globalt tilbageslag for menneskerettighederne og efterlader et faretruende svagt værn mod de grusomheder, der bliver begået.

‘2016 var året, hvor den kyniske brug af ”os-og-dem’-retorikken bygget på had og frygt fik en prominent global placering, som vi ikke har set siden 1930’erne. Alt for mange politikere anvender en giftig og splittende retorik for at vinde stemmer, når de italesætter legitime økonomiske og sikkerhedsmæssige bekymringer. Politik i dag dæmoniserer hele befolkningsgrupper og falbyder skamløst den farlige idé om, at nogle er mindre værd end andre. Denne tendens truer med at frigøre de mørkeste aspekter af den menneskelige natur’, siger Salil Shetty, international generalsekretær i Amnesty International.

[…]

Danmark får kritik i årsrapporten for at indføre et stop for modtagelsen af 500 FN-kvoteflygtninge årligt og for at udskyde muligheden for familiesammenføring i tre år for mennesker, der har fået tildelt midlertidig beskyttelsesstatus.

‘Den kyniske beslutning om at sætte et stop for kvoteflygtninge kunne ikke være truffet på et dårligere tidspunkt. Det er en katastrofe for de mest sårbare mænd, kvinder og børn, der må forblive under usikre vilkår i flygtningelejre. I en tid, der kalder på fælles, internationale løsninger, sender Danmark et farligt signal ved at trække os fra FN’s velordnede mekanisme til at fordele flygtninge på verdensplan,’ siger Trine Christensen, generalsekretær i Amnesty Internationals danske afdeling. …

Også den politiske aftale om yderligere stramninger for mennesker på tålt ophold og regeringens erklærede mål om at gøre tålt ophold ’så utåleligt som muligt’, møder kritik.”

(Amnesty.dk, 2017: Amnesty International Report 2016/2017 – The State of the World’s Human Rights)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/81017/trackback

18 Comments »

  1. Bare rolig Amnesty, Inger Støjbjerg, smykkeloven, forbud mod barnebrude må bo sammen med deres ægtemænd på asylcentret osv er kun noget vi leger…. det er kun for at tilfredsstille de bekymrede etniske danskere og lulle dem i søvn.

    Husk at fremhæve hvordan Danmark støtter de stolte “Syriens-krigere” både økonomisk mens de er nede og slagte løs og bagefter med psykologhjælp og afstressnings rejser. Det må da give plusser i bogen

    Kommentar by redneck — 22. februar 2017 @ 12:14

  2. I mine helt unge dage syntes jeg også at Green Peace og Amnesty International bestod af retfærdige kloge mennesker som turde melde de diktatoriske lande fra, men senere finder man så ud af at det gælder om at presse demokratiske lande til at støtte NGOerne økonomisk så pamperne kan fede sig på skatteydernes regning, de er snyltere og nasserøve uden samvittighed, privat støtter jeg dem ikke med en eneste krone, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 22. februar 2017 @ 12:21

  3. Helt enig. Greenpeace, Amnesty International, Folkekirkens Nødhjælp, Røde Kors, Dansk Flygtningehjælp og Red Barnet støtter heller ikke.
    De støtter islam og dens mordere f.eks i Gaza striben i “Palæstina” eller i København N, som vil mig vantro til livs.

    Hvis vi havde haft en kritisk presse, ville det have været kendt af flere:

    ZeroHedge by Tyler Durden Dec 4, 2016
    NGOs are smuggling immigrants into Europe on an industrial scale
    For two months, using marinetraffic.com, we have been monitoring the movements of ships owned by a couple of NGOs, and, using data from data.unhcr.org. We have kept track of the daily arrivals of African immigrants in Italy. It turned out we were witness of a big scam and an illegal human traffic operation.
    NGOs, smugglers, the mafia in cahoots with the European Union have shipped thousands of illegals into Europe under the pretext of rescuing people, assisted by the Italian coast guard which coordinated their activities.

    http://www.zerohedge.com/news/2016-12-04/something-strange-taking-place-mediterranean

    Kommentar by A-mad — 22. februar 2017 @ 13:00

  4. I gaden, ned mod Torvet i Køge, står der af og til “Amnesty-værgere”. For nogen tid siden blev jeg igen antastet af en meget aggressiv kvindelig indsamlings-neger af denne “Amnesty-slags”. Hun forfulgte mig, og blev stædigt ved med at fortælle mig om vi danskeres forpligtelser.
    Jeg blev sur og spurgte så hende om hun var døbt Sørensen og var fra Nærum? Og tilføjede at hvis ikke, så skulle hun rejse hjem hvor hun kom fra, og gøre gavn der.
    På et vink fra hende, så kom der pludselig en bistert udseende mellem-øster ilende, så jeg fik hurtigt travlt med at komme ind på værtshuset, der ligger lidt længere oppe ad gaden

    Jeg må dog også tilføje, at disse “indsamlere” jo blot udviser det, som jeg så ofte henviser til: almindelig muslimsk adfærd, nassementalitet og offermentalitet.
    Køge er jo en borgerlig kommune hvor straksopbremseren (vistnok stadig) er opstillet for Venste (Gud hjælpe os!).
    Jeg har i øvrigt tit tænkt på, om al denne straksopbremsning kan give bremsespor i Hugo Boss underbukser?

    Kommentar by Birger Jensen — 22. februar 2017 @ 13:14

  5. Kommentar by Birger Jensen — 22. februar 2017 @ 13:14

    Hvorfor flygtede du?

    En befærdet gade – hvad ville mellemøsteren kunne gøre dig der?

    Du kunne bare bede dem om at skride – de kantakter dig og du afviser – færdig slut.

    Ved truende adfærd og opfordring til vold – slå først!

    Skide være med bagefter…du skal leve med at have bukket dig forover for det pak..resten af livet – hvorimod din standhaftighed uanset følger, ville gøre dig stol resten af livet…Just saying…!

    Kommentar by Black Watch — 22. februar 2017 @ 13:46

  6. Husker disse lede svin så, hvor mange såkaldte flygtninge Saudierne tager ind, nu de har så travlt med Danmark?
    Der tilflyder aldrig nogen sinde en eneste øre fra mig til disse svinske organisationer, som jeg kun har den dybeste foragt for.

    Kommentar by Holger Madsen — 22. februar 2017 @ 14:18

  7. Jeg giver alle Ngo indsamlere fingeren. Når de går hen mod mig, det virker hver gang.

    Kommentar by XXXXX — 22. februar 2017 @ 14:31

  8. Da jeg i min barndom så “reklamer” for at støtte et fattigt barn, købe ulandskalender, så “dokumentar” i børnehøjde om disse glade ukuelige børn som fortjente vores omsorg og ihvertfald en dårlig samvittighed over hvor godt vi havde det, troede jeg at det nyttede noget. Nu prøver de selv samme blodsugere at påvirke mine børn. Det er ulækkert. Kontrakten ER opfyldt. Jeg har hjulpet og problemet er bare blevet større. Ergo hjælper jeg ikke mere.

    Kommentar by Anonym — 22. februar 2017 @ 14:51

  9. Da jeg i min barndom så “reklamer” for at støtte et fattigt barn, købe ulandskalender, så “dokumentar” i børnehøjde om disse glade ukuelige børn som fortjente vores omsorg og ihvertfald en dårlig samvittighed over hvor godt vi havde det, troede jeg at det nyttede noget. Nu prøver de selv samme blodsugere at påvirke mine børn. Det er ulækkert. Kontrakten ER opfyldt. Jeg har hjulpet og problemet er bare blevet større. Ergo hjælper jeg ikke mere.

    Kommentar by FrafaldenModerat — 22. februar 2017 @ 14:52

  10. Ignorer disse ‘facere’, som det hedder i deres provisionslønnede lilleverden.
    På Østerbro ved Trianglen står de på hvert gadehjørne og overfalder verbalt, hvis man ikke lige ønsker at redde den selvskabte overbefolkning i Afrika samt dele af mellemøsten og omegn.

    Eller også vil de ‘tilbyde’ et abonnement på fiskeindpakningspapiret Politiken.

    Hvis de ikke flytter sig hurtigt nok eller verbalt forfølger mig, får de et tilbud om et knæ i skridtet, da det som regel er unge mandlige formentlig studerende. Mit tilbud virker altid.

    Bortset fra det synes jeg, disse ungersvende og -kvinder burde bruge lidt mere tid på deres studier og få sig et meningsfyldt studiejob.

    Desværre gætter jeg på, at nogle af dem er tanketomme naivister, undskyld idealister. Jeg støtter sgu hellere pølsepusheren på Trianglen.

    Kommentar by Henrik Petersen — 22. februar 2017 @ 15:16

  11. For cirka tolv år siden blev jeg ringet op af en ung pige fra Amnesty international, der ville høre om ikke jeg havde lyst til at støtte den gode sag. Næh, sagde jeg, for selvom jeg måske synes menneskerettigheder er en god sag, vil jeg ikke støtte jer, da I er for politiserende. Neeeeej sagde pigen, vi er da ikke politiserende. Hvortil jeg svarede, at jeg godt kunne gætte hvilket parti hun havde stemt på ved sidste valg. Du stemmer garanteret Enhedslisten sagde jeg til hende. Hun blev sku lidt mopset, men primært fordi jeg gættede rigtigt. Hun stemte selvfølgelig på Enhedslisten. Jeg kunne høre det i hver eneste sætning hun ytrede. Kommunister er så rædselsfuldt forudsigelige og de taler udelukkende i klicheer.

    Kommentar by Mackety — 22. februar 2017 @ 15:31

  12. -> 5. Black Watch.
    Jeg erkender at jeg har nået den alder hvor fysisk modstand ikke er det første der falder mig ind.
    At bo i visse områder her på Østsjælland er betinget af en dukken nakken.

    Kommentar by Birger Jensen — 22. februar 2017 @ 15:53

  13. Kommentar by Birger Jensen — 22. februar 2017 @ 15:53

    Ok – det forstår jeg godt.

    Jeg er nu 66 år og sidste år havde jeg en batalje med en ung etnisk dansker med camuflagebukser, store militærstøvler, strikhue og typisk aggressiv adfærd, da han ville dominere mig i en hundeskov, hvor han mente jeg skulle skrubbe af med min hun-hund, der muligvis var ved at være i “løbetid” og hvor han-hunde kunne blive generet af dette naturlige for en hun-hund, hvis man lod dem løbe i hundeskoven. Hans han-hund var en stor sort “angrebs-hund” med sort tyk hals-læderrem med metalspidser på. Han forlangte at jeg ikke måtte være i skoven hvis min hund bar i “løbetid”, og det gav jeg ham da ret i!! – Men min hund var ikke i “løbetid” på det tidspunkt og jeg havde kun omtalt det, da jeg mødte dem på stien i skoven, at han-hunden kunne få færten og stæse rundt med snuden i røven af min hund – det gjorde hans han-hund ikke!
    Jeg havde min i snor, selv om hunden kunne løbe frit uden snor, og gik ad en anden rute, da jeg mødte dem på stien.
    Pludselig vender fisteren om og går tilbage mod mig på den anden sti og begynder at overfalde mig verbalt og sige at jeg skulle skrubbe af og at han nok skulle sørge for, at jeg aldrig kunne komme i skoven mere (kommunal hundeskov og kendskab via min nr. plade, som han måske havde set på p-pladsen, vi var eneste besøgende i skoven). – Jeg påpegede over for ham, at jeg ikke kom i hundeskoven, når min hund var i “løbetid” og at han da ikke kunne bestemme om jeg måtte komme og lufte min hund i skoven.
    Så tændte han helt af og kaldte mig en spasser m.m. og truede mig.
    Lige som dig valgte jeg at dreje om og gå min vej, medens han råbte efter mig. Han blev ved at råbe skældsord efter mig – og så fik jeg nok og vendte mig om og råbte til ham, at han ingen indflydelse havde på om jeg kunne lufte min hund i den her hunde-skov, som er offentligt tilgængeligt for alle. Jeg gik så videre ud af skoven og ud til min bil og lukkede min hund ind i bagrummet af bilen. – Så kunne jeg høre en person, ham fisteren komme løbende ned ad stien mod p-pladsen – de store støvler -bum bum i skarpt trav ud til mig. Han råbte ad mig, da jeg satte mig ind ved ratten i bilen. – Men så havde jeg også fået nok – han blev ved med at råbe skældsord og gik truende hen mod bilen.
    så steg jeg ud af bilen, lagde mine brille på sædet og gik raskt hen mod ham….Da blev han sgu overrasket, at sådan en gammelt røvhul som mig turde tage kampen op, hvis han ville det. Han skreg til mig og jeg gentog roligt, at han ikke havde noget at skulle have sagt over mig, samtidigt at jeg gik helt hen til ham og pressede mig op mod ham på en aggressiv måde – så trak han sig pludselig tilbage, drejede om og gik lidt tilbage og råbte videre…Jeg sagde så til ham, at jeg ikke gad råbe med ham mere og køre min vej. Satte mig ind igen og kørte derfra – medens han blev ved at råbe ukvemsord. Jeg holdt ind til siden i skjul et stykke ned ad vejen, for at se om han ville følge efter mig. det gjorde han ikke.

    Jeg har senere mødt kvajet i skoven og han er nu helt tam og skal åbenbart ikke have klinket mere.
    Det bedste forsvar kan undertiden være et hurtigt beslutsomt udfald, især fra en som mig, ældre og udslidt image – det forventer man jo ikke hvis man er ung og en fandens karl.

    Havde vi kommet op at slås, havde jeg givet vis ikke have kunnet klare ham – men så var jeg bare gået under, kæmpende for min ret..skidt med det – man skal ikke finde sig i alt der er så personligt åbenlyst urimeligt!

    Sådan en historie er jo også personligt – men nu fik jeg fortalt den…sådan kan det jo gå.

    Kommentar by Black Watch — 22. februar 2017 @ 17:01

  14. Men disse “idealistiske verdensreddere, der under dække af humanistiske floskler, gøder jorden for det modsatte” er vel uvidende om deres bjørnetjenester i de fleste tilfælde?

    Eller måske vælger de at lukke af for kendsgerningerne, fordi personlige motiver til at udføre fx frivilligt arbejde overskygger?

    Kommentar by the_linguist — 22. februar 2017 @ 19:25

  15. Jeg beundrer organisationer som Amnesty, Røde Kors, Læger Uden Grænser, Danida, Greenpeace osv. som rent faktisk gør noget konkret for politiske fanger, krigsofre, fattige og mod miljøsvineri. Det stemmer overens med at hjælpe i nærområder. Så selv om jeg er 100% imod deres syn på indvandring, vil jeg fortsat støtte dem.

    Kommentar by zatopek — 22. februar 2017 @ 19:47

  16. Interessant video fra Australien: Pro Trump Protesters meets Antifa.

    Meget veltalende Australske patrioter! Denne video giver et godt billede af at Australierne har de samme problemer som vi har her.

    @zatopek

    Det vil sikker glæde dig vide at Amnesty har vedtaget ikke at støtte fredelige revisionister. Terroristen Nelson Mandela kunne de oprindelig heller ikke støtte for han var skyldig i vold. Men de lavede reglerne om for hans skyld.

    Røde Kors er en aktiv politisk spiller med kulturradikal slagside.

    Greeenpeace? Mmm. Også et samrend som har fået den værste glorie pillet af. Hvad er deres holdning til klimaløgnen?

    Danida (teoretisk arebejder i Ulande) skyder også i Danmark en masse penge af, og promoverer herhjemme indvandrermusikere og multikultifester. De har eller havde tilsyneladende en del penge at gøre godt med.

    Kommentar by Balder — 22. februar 2017 @ 20:06

  17. Hvornår har man hørt Amnesty kritisere den massive forfølgelse og nedslagtning af kristne og andre religiøse mindretal, som foregår hver eneste dag overalt i Mellemøsten?

    I deres sidste medlemsblad fra februar, blev den militante islamistiske terrorgruppe Boko Haram kun omtalt som en “oprørsgruppe”, og ordet islam blev overhovedet ikke nævnt med et ord.

    Amnesty er notoriske islamapologeter!

    Kommentar by Revisoren — 23. februar 2017 @ 11:08

  18. Hvis Danmark ikke får kritik fra Amnesty internal bræk, Red Barnet, Røde Kors, Refugees Welcome, Mellemfolkeligt Samvirke, Folkekirens nødhjælp, Danida osv. osv., vil jeg for alvor blive bekymret.

    Kritik fra disse latterlige NGO’ere og deres endnu mere latterlige facere er for mig et adelsmærke.

    Forestil dig en klode uden alle disse naive tosser: Ville kloden være et dårligere sted??
    Det var et retorisk spørgsmål. Faktisk ville det være helt udmærket, om store dele af den enorme befolkningstilvækst i Negerstan og Mohammedstan døde hurtigst muligt.

    I fiskeindpakningspapiret Politiken (eller et af de andre lige så velegnede), kan man læse, at i Niger er det glimrende at få 16 børn…..

    Kommentar by Henrik Petersen — 23. februar 2017 @ 18:13

RSS feed for comments on this post.