23. februar 2017

Flemming Rose: Bannon mener vi er i krig med Islam, men det er ‘politisk dumt’ at formulere det sådan

Der er intet odiøst i virkelighedsbaseret kritik af Stephen Bannon, og Flemming Rose er en af de tunge drenge, der er værd at høre på. Han anerkender at Bannon er begavet, men mener det er ‘politisk dumt’ at udpege Islam som fjenden, da vi ikke er i krig med ‘Islam som sådan’, men blot i krig med ‘voldelige islamister’, og i kold krig med ‘ikke-voldelige islamister’. En meget teoretisk indvending kan man sige, da Islam jo vitterligt er en ideologi, der i sagens natur ikke blive nemmere at nedkæmpe, hvis man taler uden om sagens kerne.

Den anden indvending, om en for lav ‘tolerancetærskel for volds- og magtanvendelse’ er ligeså teoretisk, når eksemplet er ‘omfattende deportationer eller åbenlys diskrimination’. Jeg tror Rose har forstået situationens alvor, men ikke rigtig har lyst til at tage de naturlige konsekvenser. Det forstår jeg godt, for det er langt nemmere at forsvare liberale værdier på kort sigt, end de konservative værdier i et mere historisk perspektiv. Problemet er bare, at de her flotte liberale værdier, ikke kan eksistere uden en dybt forankret kulturkonservativ ramme.

Fra TV2 – Rose spiste med Trumps toprådgiver kort før valget: – Jeg er bekymret.

“For nogle måneder siden endte danske Flemming Rose til en middag med Donald Trumps chefstrateg Steve Bannon. … Mødet med Steve Bannon gjorde den tidligere kulturredaktør for Jyllands-Posten, Flemming Rose, bekymret.

– Han (Steve Bannon, red.) mener grundlæggende, at vi er i krig med Islam. Og det, mener jeg, er forkert. Og jeg mener, at det er politisk dumt at formulere det på den måde, når man sidder i den position, som han sidder i, siger Flemming Rose til TV 2 NEWS. …

– Den anden ting, der bekymrede mig i vores snak, var Bannons meget lave tolerancetærskel for volds- og magtanvendelse. Han er af den opfattelse, at der grundlæggende kan komme gode ting ud af en krig og voldelige sammenstød, og at det kan have en rensende effekt, fortæller Flemming Rose.

– Der sagde jeg, at jeg synes, at Europa har rigtigt dårlige erfaringer med, så det skal vi undgå på alle mulige måder.

– Det betyder ikke, at demokratiet ikke skal forsvare sig selv mod voldelige islamister, for det skal vi. Men det med omfattende deportationer eller åbenlys diskrimination, synes jeg er den forkerte vej at gå, fortæller Flemming Rose til Søren Lippert.”

(Steven Bannon, chefrådgiver for præsident Trump)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/81065/trackback

31 Comments »

  1. Så er der igen lukket varm luft ud af munden på en fra den kaglende klasse der ikke vil vedgå sig sandheden, at alle normale mennesker kæmper for at bevare demokratiet og friheden i de vestlige lande mod korandyrkende terrorister, der er færre og færre der gider Flemming Roses rablerier, hvorfor vandt Donald Trump præsident valget i USA, fordi hans vælgere stoler på ham, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 23. februar 2017 @ 11:05

  2. Det var alt andet lige nemmere at forholde sig teoretisk til problemet da det fysisk befandt sig flere tusinde kilometer væk. Nu går “problemet” rundt i blandt os og vi bliver nødt til at forholde os pragmatisk til det. Alle de løgne, fortielser og fordrejninger angående “problemet”, skal konstant udfordres.

    Kommentar by FrafaldenModerat — 23. februar 2017 @ 11:10

  3. Rose vil og vil ikke alligevel. Det ville svare til at Churhill havde sagt “vi er kun i krig med dele af Nazismen. Hitlerjugend er der jo som sådan ikke noget i vejen med. De render jo ikke og skyder på folk” Sådan overlever vi ikke. Vi er i krig med islam og dermed med muslimerne. Længere er den ikke. Dem og os. Se nu bare Geert Wilders marokkanske sikkerhedsvagt, der har lækket oplysninger til sine egne. Spørgsmål til Rose: vil du selv være tryg ved en muslimsk sikkerhedsvagt?

    Kommentar by Margrethe — 23. februar 2017 @ 11:34

  4. Er det i grunden ikke mærkeligt, at inden for islam er der langt imellem personligheder, der bekæmper voldelig islamister. Da bekæmpelsen stort set ene og alene er overladt til de vantro, skal man være et meget letsindigt menneske, hvis man ikke kan se, at Bannon har en pointe.

    Kommentar by Menig 442 — 23. februar 2017 @ 11:41

  5. Altså, Rose. Når et stort flertal af danske muslimer foretrækker sharia, må vi anse os selv i en latent krig med dem

    http://denkorteavis.dk/2015/en-rystende-ny-meningsmaling-tyder-pa-at-et-stort-flertal-af-danske-muslimer-onsker-en-islamisk-stat/

    Kommentar by Snaphanen — 23. februar 2017 @ 11:47

  6. Lad os se det i det danske perspektiv.

    Hvem startede og fasttømrede den muslimske invasion? Venstrefløjen godt hjulpet af det meste af folketinget. Hvorfor? I ønsket om at få en lille kopi af Nordkorea. (og det har vi fået).

    Så vi er ikke i krig med islam. Vi er i krig med luddovne, misundelige og ondsindede danskere, der vil gøre hvad som helst, for at ødelægge Danmark.

    Og muslimerne – hvorfor kommer de? For at leve på nas, og få nogle at herske over.

    Kommentar by Svend — 23. februar 2017 @ 11:49

  7. Jeg foretrækker “åbenlys diskrimination” fremfor løgn.

    Kommentar by Vagn Henning — 23. februar 2017 @ 12:03

  8. Det er da muligt at hr. Rose ikke mener, at vi er i krig med Islam, men Islams retarderede tilhængere mener, at de er i krig mod alle vantro, uanset hvad hr. Rose mener!

    Kommentar by Revisoren — 23. februar 2017 @ 12:04

  9. Får Rose ikke snart folkepension så han kan sige hvad han mener lige ud, lige som USAs generaler og efterretningschefer?

    Oh nej, det har jeg glemt. Rose har aldrig været i stand til at tale lige ud af posen, men har altid udmærket sig ved at væve og ubestemmelighed. Måske skulle han have været politiker; der anses det jo som en fordel at man aldrig rigtig siger noget af betydning.

    Måske er det bare hans natur, men måske har Flemming Rose mere i klemme end vi aner. Vi er jo næsten tilbage i den kolde krig, hvor besøg til Rusland anses som suspekt, og ethvert forsøg på at moderere hadet mod Putin og Rusland er nok til at man kommer på PETs særlige liste af mulige udenlandske agenter. Hvem er hvem, og hvem står bag hvem? Ved de i de hele taget selv hvem de er? Hemmelig agent på Mars, frihedkæmper på folkets vegne eller en dobbeltagent / marionetdukke for Vanhagen’s Universal New World Order (Total Recall – Schwartzenegger)

    Kommentar by Balder — 23. februar 2017 @ 12:21

  10. Erdogan har ret: Der eksisterer ikke moderat islam. Der findes islam.

    Så jeg finder det forkasteligt at dele muslimer op i ‘gode’ og ‘dårlige’ muslimer. For muslimer er det hele pakken, uagtet hvor godt de lyver.

    Muligt, at Danmark og andre vestlige lande skal behandle de muslimer, der via krænkelseskrav, familiesammenføring og utallige børnefødsler har bosat sig i Danmark og i vesteuropa, ordentligt. Omend jeg hellere så dem repatrieret.

    Men vi behøver da ikke lade grænserne stå vidt åbne for disse underudviklede klanmennesker og deres yderst tilbagestående shariaideologi, som de kalder religion? Samtidig med at de klamrer sig til bistand og andet, som naturligvis ikke eksisterer i deres svagt udviklede lande.

    Kommentar by Henrik Petersen — 23. februar 2017 @ 12:39

  11. Rose er galt på den. Vi er i krig og har været det længe. Danskerne er ved at vågne op efter det store bedrag/kup som de har været udsatte for. Det gælder for så vidt også resten af EU. Og jeg takker mange gange for at USA/Trump går foran.

    Kommentar by michael K — 23. februar 2017 @ 13:47

  12. For en fjende er det en ubetinget fordel at modparten ikke anser sig i krig med fjenden…. så kan modstanderen nemlig overlistes. Og for at bruge Rose’s ord “har vi dårlige erfaringer med det i Europa”:

    Champerlain: “peace in our time”…. de forklædte tyske soldater der fjernende grænsebommene…. vores egen 9 april for blot at nævne få eksempler hvor “vi ikke er i krig med fjenden” og alligevel bliver orverrent!

    Shame on you Rose!

    Kommentar by redneck — 23. februar 2017 @ 14:06

  13. Det var dog et dybt skuffende, ja nærmest chokerende, statement fra Rose.
    Se dog i øjnene, at vi kommer IKKE uden om et voldsomt og væbnet opgør med djævledyrkerne. Det bliver på liv eller død. Djævledyrkerne giver ikke op før de er fysisk nedkæmpet sammen med deres protegéer og øvrige 5.kolonnefolk. Det bliver grimt.

    Kommentar by Holger Madsen — 23. februar 2017 @ 16:19

  14. Kommentar by Svend — 23. februar 2017 @ 11:49

    Lige på sømmet – Svend – alle ved vel efterhånden hvem de virkelige fjender er…ikke?

    Jeg er i gang med at læse Proff. Bent Jensens mega-værk om Den Kolde Krig og allerede efter få hundrede sider, tegner der sig et billede af hvem der dengang og stadig er Danmarks fjende nr. 1 – De socialistiske og kommunistiske danskere, som gennem de sidste 30-40 år har fået lov til at sætte sig på alt vigtigt i Danmark.
    Det der ikke lykkedes for DKP og alle de andre landsforrædere (bl.a. i 1980´erne) – er for så vidt lykkedes i dag – den samme type danskere sidder i dag på alting, herunder især medierne.

    Der er efter min mening intet nyt under solen – i dag har man desuden også EU, som er totalt inficeret af socialisme, kendetegnet ved at socialisterne nutidigt elsker dette system for magt og udbytning af de førhen frie nationale nationer i Europa.

    Når socialisme og kommunisme bliver den dominerende faktor i samfundene, begynder alting at gå galt – dette forfald ses tydeligt i dag i Europa/EU og det eskalerer via ineffektivitet, bureaukrati, stagnation, korruption på alle planer, og ikke mindst den åbenlyse “brækstang” og “Trojanske Hest” – den muslimske indvandring/invasion og islams krænkelses- og offerideologi – noget som socialister elsker at italesætte og anvende som landsskadelig adfærd.

    Det ser ud til at det vil lykkes for dem…de nationale og højrerettede strømninger vil man gøre alt for at stoppe og man har allehånde midler og magtapparater at anvende for dette!

    Jeg tvivler på at det reele demokrati får en afgørende faktor at spille – man vil gøre hvad som helst for at forhindre befolkningernes reelle stemmepotentiale ske fyldest – Se bare hvordan man har reageret over for valget i USA – ikke mindst her i Europa, selv fra de højeste ledende politikere!

    Hvis Le Pen, Wilders og andre højreorienterede vinder valg, for afgørende magtbetydning, vil deres “plan B” blive iværksat – for nu ved man hvad det vil få af følger med et nationalt baseret “kup” i Europa.

    Alt vil blive taget i brug for at stoppe det – alt!

    Kommentar by Black Watch — 23. februar 2017 @ 16:31

  15. Flemming Rose er faldet til patten, ligesom JyllandsPosten.

    Kommentar by Liva — 23. februar 2017 @ 17:24

  16. Vi er i krig med Islam fordi Islam for 1400 år siden ved sin opståen erklærede krig mod resten af menneskeheden. Beviserne fremgår af Koranen og Sunnah.

    Bortforklaringer er virkelighedsflugt!

    Kommentar by Sigwar — 23. februar 2017 @ 17:28

  17. @ 14 Black Watch

    Tak for at uddybe min kommentar – jeg er enig i alle dine betragtninger. Det lover ikke godt, for at sige det mildt.

    Kommentar by Svend — 23. februar 2017 @ 18:34

  18. Ved de 2 sidste indfødtretsafstemninger i folketinget har DF stemt ja til statsborgerskab til flere tusinder muslimer. Der er selvfølgelig nok at ta`af. Pakistan 1970 60 mill indb. 2017 c200 mill.osv. – Hvad er så forskellen på DF, Rose og Kim Møller??. -Den sidste indfødtretsprøve er simpelthen for devaluerende let. Her: 39 ud af 40 spørgsmål rigtige. PÅ UNDER 3 MINUTER.

    Kommentar by dansker — 23. februar 2017 @ 18:35

  19. Det havde været bedst at islam aldrig var opstået.
    Aldrig havde bredt sig.
    Aldrig var kommet til Europa.
    Eller Danmark.
    Det er udelukkende positivt, at de blev smidt ud af Spanien. Hr. Rose.
    Lad Europa, som en start gøre som Mekka, med omvendte betingelser.
    WARNING: Only Muslims are allowed to enter the city of Mecca. The penalty is deportation from the country.
    http://wikitravel.org/en/Mecca

    Kommentar by Peter Buch — 23. februar 2017 @ 18:38

  20. 14 Svend) De er egentlige ikke socialister eller kommunister.Så burde befolkningen i central og Østeuropa være udskiftet for længst. De er kulturradigale . I dag et sammenrend af nyhipoer og værnemagerarbejsgivere også kaldet tosseliberale fundamentalister.

    Kommentar by dansker — 23. februar 2017 @ 18:42

  21. Diskussionen ender altid med, vi er selv ude om det. Nemesis.
    Engang drog vi ud i verdenen med kors i den ene hånd og sværd i den anden.
    Verdenen skulle underlægge sig kristendommen. Vi udrydede landes befolkning og tvang dem kristne.
    Nu er det vores tur.

    Kommentar by P — 23. februar 2017 @ 19:00

  22. Kommentar by dansker — 23. februar 2017 @ 18:42

    Du har på sin vis ret omkring at det er de kulturradikale – men der er mange definitioner på den hær af landsforrædere Danmark er belemret med.

    Men Svend, tror jeg, og også mig, anvender betegnelsen socialister og kommunister ud fra at det er disse menneskers grundholdning og baggrund gennem tiden, hjernevasket som de er med paroler, gruppepres og ikke mindst manipulation gennem deres år i det danske børnepasningssystem, uddannelsessystem, herunder universiteter osv. De har ikke lært andet end hvad de har fået fortalt og blevet præget af til hudløshed, gennem mindst 18-20 år af deres liv.
    Socialisterne og kommunisterne har i årtier siddet på magten fra nederst til øverst i det system omkring børneopdragelse og uddannelse – og gør det stadigt.

    Hele dette sammensurium giver sig også udslag i alle samfundets øvrige funktioner og platforme, som du jo nævner.

    Disse her “herskende klasser” har til alle tider udnyttet både reelle fattige, såkaldte arbejderklasser og åbenlyse ofre over hele verden og hvis der ikke var nok til at skabe dette “onde” scenarie, har man selv opfundet disse baggrunde – derfor er man villige til at støtte selv islam og muslimerne, vel vidende, at dette bryder med alt hvad de pr. definition burde stå for(lighed, kvindeundertrykkelse, demokrati osv.). Det er helt vanvittigt at de ikke selv kan se dette skisma.

    Nej – det drejer sig om at få ret for enhver pris, at bestemme og have magten – de elsker at dominere, tilsvine og udskamme alle dem der ikke er enige med dem. En hvilken som helst løgn og bedrag helliger midlet (en egenskab som hele samfundet desværre har taget til sig uanset politisk observans – for sådan virker alting i dag – eller det tror man jo).

    Her på det seneste er de dog alle presset af virkeligheden og derfor ser man nu det ekstreme komme op til overfladen for at holde sig ved magten og opretholde deres dominans og definitionsret til alting. Får de lov at udnytte deres magt til fulde – vil det blive rigtigt grimt at stoppe og ændre.

    Socialister og kommunister og såkaldte kulturradikale er i stand til hvad som helst for at holde sig ved magten – de lider af ansvarsfornægtelse og egenfortalt “godhed” og når det kommer til at spidse virkeligt til og der ingen vej er tilbage, vil de da opdage, at de ikke kan styre det og det hele vil ende i anarki og ragnarok – det er jo set før!!

    De har sået vind og vil få en storm…håber jeg.

    Men enig i at de kommer til at stå til ansvar på den ene eller den anden måde – det er i dag helt indlysende at det må ske på et tidspunkt.

    Lige en ting: De meninger jeg har skrevet her er kun gældende for mig og ikke udtryk for, at jeg projicere disse over på det Svend har skrevet og mener!

    Kommentar by Black Watch — 23. februar 2017 @ 21:34

  23. Dengang der var krig i Tjetjenien og Flemming Rose var Moskva-korrespondent skrev jeg til ham og spurgte hvorfor den krig blev skildret som en krig mellem tjetjenere og russere, når lederen af de militære styrker på tjetjensk side var jordaneren Khattab. Det viste sig i det lange svar Rose skrev til mig at han godt vidste det i høj grad var en djihad-krig, men tror ikke den erkendelse kom i avisens spalter.

    Nu Flemming Rose er blevet fyret fra avisen burde han blive dissident som Ralf Pittelkow og Jeppe Juhl, men måske har han stået i stampe erkendelsesmæssigt og forstår ikke at muhamedanerinvasionen er blodig alvor.

    Kommentar by perhag — 23. februar 2017 @ 21:35

  24. Under OT og som tillæg til mit svar til #Kommentar by dansker — 23. februar 2017 @ 18:42# og det her indlæg fra Frede — 23. februar 2017 @ 16:59:

    Domprovst Anders Gadegaard netop nu i Reporterne på 24syv: Ok at brænde Bibelen, men ikke ok at brænde Koranen. “Vi skal kunne tåle det som de stærke”.

    Se sådan et svin er netop udtryk for, at de er i stand til hvad som helst for at dominere og udskamme andre, om man så skal fravige alt det man burde stå for – ren og skær forræderi mod den kristne religion og vores samfund! En skændsel!

    Måtte ansvaret for sådan et bevidst svigt ramme ham retfærdigt og hårdt!

    Kommentar by Black Watch — 23. februar 2017 @ 21:47

  25. https://www.180grader.dk/Politik/autoritaer-globalisme-er-en-reel-trussel-mod-frihed-demokrati-og-vores-velfaerd#comments

    Et skriv som er lige efter mit hoved – mange gode betragtninger og begrundelser.

    Kommentar by Black Watch — 23. februar 2017 @ 21:54

  26. http://jyllands-posten.dk/debat/blogs/camillaschwalbe/ECE9388252/du-skal-have-samme-respekt-for-en-muslim-som-du-har-for-en-kristen-eller-en-ateist/

    Se endnu en af de åbenlyse socialistiske landsforrædere, som med vilje går islam´s og muslimernes ærinde – helt bevidst og med overlæg – på trods af årtiers overvældende mængder af fakta om alle de frygtelige forhold vedr. islam og dens indflydelse i bl.a. det danske samfund!!

    Vi taler ikke om respekt her …kun om hvor længe sådan et svin kan blive ved med at forråde sit eget folk!

    Man bliver så gal så gal…det er helt ubeskriveligt at være vidne til!

    Kommentar by Black Watch — 23. februar 2017 @ 23:08

  27. Vi har været i krig med islam i ca. 1400 år – er Flemming Rose helt i potten.

    Kommentar by Piphans — 23. februar 2017 @ 23:24

  28. Rettelse til 27.
    Vi har været i krig med islam i ca. 1400 år – er Flemming Rose helt væk i potten. Men omvendt, det er ikke alle muslimer vi er i krig med.

    Kommentar by Piphans — 23. februar 2017 @ 23:26

  29. Vil vi frihed, demokrati, og undgå åndelig undertrykkelse som mænd og general undertrykkelse som kvinder. Vil vi videnskab og udvikling. Vil vi undggå fordummende jura uden menneskelig begrundelse, og slaveri (som bl.a Abramham Lincoln kæmpede imod) og ondskab (Som bl.a Churchill på et tidspunkt alene stod op imod). Jamen så er vi i krig imod Islam. Vil vi overgive alt det til Islam, så vores børn og børnebørn kommer til at opleve alt det ovenstående beskrevne- Jamen så er vi ikke i krig imod Islam. Islam er ondskab og fordummelse i sig selv.

    (Hvad bilder vi os ind at sende millitær ud for at bekæmpe det, som vi ikke tør forsvare politisk????? (Føj for den lede)).

    Trods alt. God weekend. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 24. februar 2017 @ 07:53

  30. Vi har netop brug for omfattende deportationer, og diskrimination.

    Kommentar by Nielsen — 24. februar 2017 @ 08:32

  31. Nielsen: “Vi har netop brug for omfattende deportationer, og diskrimination.”

    Helt enig, og vi har også brug for blot at sige det højt inden det også kommer på forbudslisten. I stedet for at være tilbageholdende og forsøge på at være “human” skal vi vise den principielle side frem, uden at bakke. Det gør ikke noget hvis det fremgår at vi er meget slemme mennesker. Andre folk elsker slemme mennesker bare de kan smile, eller har en god historie. I’m bad, I’m bad, you know it,..er det ikke det den afdøde afblegede pædofile afroamerikaner plejede at synge?

    En anden ting “vi” måske giver for lidt opmærksomhed, at de fremmede muslimer ikke på nogen måder er bevidste om at “vi” vitterligt er mange, som ikke har den mindste berøringsangst overfor problematikken. At vi er mange som hellere end gerne så en grundig udrensning lige nu og her. Hvis de var klar over hvad der bliver skrevet og tænkt af kommentatorer på Uriasposten og masser af andre fora, så ville de måske få en lille fornemmelse af, at det måske snart kan være slut med tålmodigheden.

    Måske enkelte ville dæmpe sig ned efter en sådan erkendelse, mens de fleste vil blive endnu mere pirrelige og aggressive, og derfor tilbøjelig til at skade deres egen sag. Desværre nok også med danske tab.

    Men presset mod politikerne vil blive endnu større i takt med at de fremmedes voldsregime breder sig endnu mere.

    Kommentar by Balder — 24. februar 2017 @ 16:27

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper