13. marts 2017

Socialdemokrat vil have mindre indvandrerdebat: “Vi bør fokusere på integration frem for assimilation”

For halvandet år siden vedtog et bredt flertal i Folketinget at tillade dobbelt statsborgerskab, og det er værd at tænke over, nu hvor tyrkere bosiddende i Holland protesterer over, at Holland ikke ønsker at blive en del af Erdogans valgkamp.

Man skulle tro konkret begivenheder presser multikulturalisterne baglæns, men det gør det ikke. De fortsætter bare, som om ingenting er hændt. Fra Berlingske – Socialdemokratisk politiker: ‘Udlændingedebatten er ude af kontrol’.

“I dag kan du komme tæt på Socialdemokratiets uddannelses-, forsknings- og Christianiaordfører Mette Reissmann. …

12. Hvilken politiker fra et andet parti end dit eget er den bedste debattør i Folketinget?
‘Der er flere, men Pelle Dragsted (Enhedslisten) er skarp, velformuleret og debatterer oftest på et sagligt grundlag.’

13. Hvad er løsningen på samfundets største problem i øjeblikket?
‘Det altafgørende problem er den voksende økonomiske og sociale ulighed, der hersker i vores samfund.’

14. Hvilken beslutning/lov ærgrer du dig mest over at have lagt stemme til?
‘Dagpengeforringelserne og smykkeloven. Med hensyn til sidstnævnte viste det sig, at loven havde meget lille effekt, men en stor symbolpolitisk betydning, der skadede Danmarks omdømme.’

[…]

16. Hvad synes du fylder for meget i den politiske debat?
‘Jeg synes, at udlændingedebatten er ude af kontrol. Vi bør fokusere på integration frem for assimilation.’

(Tyrkiske optøjer i Rotterdam, 12. marts 2017; Foto: The Mirror)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/81587/trackback

50 Comments »

  1. Vedtagelsen af dobbelt statsborgerskab var endnu et søm til ligkisten for den danske nationalstat. Danmark var ganske vist et af de få lande i Europa, som indtil for halvandet år siden havde holdt fast i den gamle helt naturlige regel, at man kun kan være statsborger i eet land. Men hvad skulle objektivt have forhindret os i at blive ved med at fastholde dette, selvom vi muligvis stod (næsten?) alene i Europa med det? Jeg kan kun se det som udslag af komplet idioti at kaste denne, en af de sidste livliner for nationalstaten overbord.

    Kommentar by monse — 13. marts 2017 @ 03:31

  2. OFF TOPIC : Alle husker hvordan George Clooney priste Merkel for at tage 1 million migranter ind. Hans muslimske kone er nok ikke helt enig med ham. Hør hende i FN…Ikke at det bliver vist i MSM: https://www.youtube.com/watch?v=1GAI8Z2ls1s

    Kommentar by Lightmann — 13. marts 2017 @ 06:10

  3. Yes! lad os blive ved med at snakke integration, selv om det ikke har virket de sidste 30 år!

    Kommentar by Dave — 13. marts 2017 @ 06:17

  4. Så kommer tyrkerne nok også på gaderne herhjemme.

    Kommentar by P — 13. marts 2017 @ 07:19

  5. Men skal ikke hverken snakke om integration eller assimilation men i stedet for snakke om hjemsendelser

    Kommentar by Daniel — 13. marts 2017 @ 07:58

  6. Den danske befolkning er sandsynligvis retarderet nok til endnu en gang at stemme på de etablerede partier, selvom man skal have levet under en sten for at have lyst til at stemme på nogen af landsforræderne inde på Christiansborg. Men det gør danskerne jo også. De interesserer sig for madprogrammer og lytter sikkert lidt til hvordan det går med den stalinistiske 10 års-plan, vedrørende år 2025. 2025????????????????????
    Eller også er de bare som mennesker er flest, lidt enfoldige og interesserer sig slet ikke for politik og ved i øvrigt heller ikke rigtigt noget om det.

    Det er den abedumme befolkning, som aldrig skulle have lov til at stemme. Derefter står så hele valgsvindlen og venter på at ødelægge ethvert anti-christiansborg flertal som måtte dukke op.

    Kommentar by Dan Mark Danske — 13. marts 2017 @ 08:18

  7. Ja monse – Nu ser man konsekvenserne af dobbelt statsborgerskab.

    Det burde ikke være så svært at lave den simple logiske sammenkædning, at udlændingedebatten er ude af control, fordi udlændingeproblemet er ude af kontrol.

    Men for mange politikere er det en umulig tanke, at der skulle være en forbindelse mellem det, vi snakker om og selve virkeligheden.

    Kommentar by traveler — 13. marts 2017 @ 08:22

  8. § 67
    Borgerne har ret til at forene sig i samfund for at dyrke Gud på den måde, der stemmer med deres overbevisning, dog at intet læres eller foretages, som strider mod sædeligheden eller den offentlige orden.
    Så der er nok i grundloven til at forbyde islam i Dk.

    Kommentar by River — 13. marts 2017 @ 08:29

  9. Om 5-7 år er der forhåbentlig ved at være nok danskere der vil stemme på partier der kan, vil og tør gøre noget effektivt ved dem der ikke vil assimileres. Ellers ser det rigtig slemt ud, så er der næppe politiske løsninger, men lavintense borgerkrige i alle de europæiske lande med stor andel af muslimer.
    Det dobbelte statsborgerskab skal udnyttes til at fratage det danske fra dem der har eks tyrkisk, og så ellers hjem med dem!

    Kommentar by Fighting Falcon — 13. marts 2017 @ 08:50

  10. Fighting Falcon, – ved sidste valg var der rigeligt med vælgere som havde stemt på partier som ville gøre noget, men intet blev gjort.
    Vi er tusinder af skuffede, nu rodløse vælgere som blev svigtet og ved næste valg vil vi se et stærkt svækket DF, samt evt Nye Borgerlige samr Dannsk Samling under etablering, og intet vil ske, – Danmark vil fortsat smuldre.

    Kommentar by Rodina — 13. marts 2017 @ 09:12

  11. Integration … Er det os der skal integreres i tyrkisk kultur, eller hvad tænker Mette Reismann på?

    Et krav om at tyrkere i Tyskland skulle lære at tale tysk, blev af Erdogan betegnet som folkemord. Og den slags vil Mette vel ikke være med til?

    Kommentar by Hr. Naturli' — 13. marts 2017 @ 09:23

  12. Til Tyrkerne:

    Tag hjem og stem.
    Det her er Danmark og ikke Tyrkiet.

    Kommentar by Sindsro — 13. marts 2017 @ 09:39

  13. Der skal ikke herske tvivl om, at hvis A partiet kommer i regering, så starter de sidste 30 års jubel politik igen og Mette F vender på en tallerken og går fuld Hippie igen, hvilket vil betyde at de små positive tiltag Støjberg har lavet, vil blive annulleret hurtigst muligt.

    Kommentar by Tidligerehjernevasketsocialistidiot — 13. marts 2017 @ 09:39

  14. 8. River
    Og så lige §69 som siger: >>>De fra folkekirken afvigende trossamfunds forhold ordnes nærmere ved lov.<<<

    Lovforslaget er ikke stillet.

    Det er en nødvendighed at udføre §69 efter grundloven, og den skal fremføres som lovforslag i §67 regi:
    —————————————————
    Lovforslaget:

    (( Justitsministeren Skal fremlægge lovforslag om ordning af muslimske trossamfunds forhold, og dette lovforslag SKAL indeholde forbud mod at, de dele af Koranen, der strider mod sædeligheden og den offentlige orden, læres i moskéerne i Danmark. ))

    ** Altså § 67 Betingelser Skal forme Lovforslaget. **
    ** Koranen SKAL dermed analyseres og rettes ind efter dansk lovgivning. **
    _____________________

    Koranen er både tyk og fed. Der bliver noget at rette under analysen. Det bedste der kunne ske, er at bruge den til varme.

    Kommentar by Sindsro — 13. marts 2017 @ 09:52

  15. Er Danmark en del af den storm, som kommer?

    The Biggest Scandal In US History Is Ready to Break
    https://youtu.be/tcScwJGv7X4

    Kommentar by Dan Mark Danske — 13. marts 2017 @ 10:00

  16. WHO THE HELL CARES! Forbyd danskere i Danmark, for de er sku for dumme til at have deres eget land.

    Kommentar by Piphans — 13. marts 2017 @ 10:29

  17. Den klamme speltkælling fru Reissmann kan jo invitere sin forhenværende partiformand Gucci-Helle med i et nyt afsnit af “Luksusfælden” på den onde kapitalistkanal TV3.

    Så bliver det måske ikke nødvendigt for Gucci-Gimpen, at foretage groft skattesnyd fremover.

    Og måske bliver det ikke nødvendigt for hendes homofile “mand”, at medvirke i skumle russiske pornofilm, for at få privatøkonomien til at løbe rundt….

    Kommentar by Revisoren — 13. marts 2017 @ 10:39

  18. Håber på et kanonvalg til Geert Wilders… Måske får vi snart et lettere omskrevet frihedsbudskab igen:

    “I dette Øjeblik meddeles det, at Wilders har oplyst, at de Muslimske Tropper i Holland, Nordvesttyskland og i Danmark har overgivet sig. Her er London. Vi gentager: Wilders har i dette Øjeblik meddelt, at de Muslimske Tropper i Holland, Nordvesttyskland og Danmark har overgivet sig”

    Kommentar by redneck — 13. marts 2017 @ 10:51

  19. Vi bør fokusere på at sparke kriminelle indvandrere UD lige på stedet!

    Kommentar by Anonym — 13. marts 2017 @ 11:37

  20. Tra..tra tra… DF “blæser til kamp”

    http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/df-blaeser-til-kamp-mod-dobbelt-statsborgerskab/6571098

    Skal vi vædde på der intet sker og alt forstsætter som hidtil? Altså samme model som Lars Lykkes straksopbremsninger, Inger Støjbjergs utålelige ophold i Ikast og forargelsen over IS krigere får udbetalt kontanthjælp.

    Måske vi skal til at kalde Tulle “den lille hornblæser”?

    Kommentar by redneck — 13. marts 2017 @ 11:37

  21. @1:

    Forkert. Hvor vil du sende migranter hen, når du først har frataget dem deres oprindelige statsborgerskab? Ingen lande er forpligtet til at modtage danske statsbogere. Alle lande er derimod forpligtet til at modtage egne statsborgere. Lad os nu ikke gøre det sværere for os selv end nødvendigt.

    Kommentar by Arne Torp — 13. marts 2017 @ 11:39

  22. Der findes socialdemokrater som ikke er blevet klogere. De vil -integrere- uden at forholde sig til hvad de har med at gøre. Lidt ligesom at blive ved med at tørre vand op i en spand i et badeværelse med en klud, imens vandhanen står åben, og vandet rammer gulvet.
    De forholder sig overhovedet ikke til hvad de har med at gøre i forhold til Islam (som den usekulære diktatorreligion den er). Forholder sig overhovedet ikke til erfaringer. Derfor er og bliver de -idiotnaivister-. Jeg kan kun opfordre dem til at hoppe ud af Socialdemokratiet og melde dem ind hos De Radikale, som alligevel er helt uden for pædagogisk rækkevide.

    Kommentar by Michael Unna — 13. marts 2017 @ 11:51

  23. Hvem er manden på videoen? Og hvad gør han her i landet – nåeh nej, på skolen selvfølgelig

    http://ekstrabladet.dk/112/voldsom-video-vandrer-ind-paa-skole-og-overfalder-13-aarig-hvem-er-manden/6571143

    “Gerningsmanden beskrives som mellem 25 og 30 år og omkring 175 centimeter høj. Han er almindelig af bygning, mellemøstlig af udseende, har kort, sort hår og et sort fuldskæg.”

    Kommentar by redneck — 13. marts 2017 @ 12:11

  24. Det er ikke udlændingedebatten der er ude af kontrol. Det er nogle udlændinge i Danmark, der er ude af kontrol. De truer og slår og stjæler fra svage danskere. De der har mindst i forvejen.

    jyllands-posten.dk/indland/politiretsvaesen/ECE9426923/black-army-afpresser-hjemloese-til-at-blive-pusher-for-banden/

    Kommentar by Liva — 13. marts 2017 @ 12:12

  25. De har brugt mindst 50-60 år på at opnå en effekt og efter tusindevis af milliarder brugt på “projektet” stadigvæk uden nogen nævneværdige resultater og så bliver de ved med at snakke om integration.

    Hvad er det disse personer ikke har forstået efter alle årene som er gået, bare se til Frankrig eller Sverige, der skal ikke en særlig stor gnist til for at det hele eksplodere og ender i borgekrig – og har de ikke gjort “alt det rigtige”, føjet indvandrerene i alle aspekter af livet, være sig religiøst, kulturmæssigt og økonomisk. Vi er 5-10 efter Sverige og de snakker fangalemig stadigvæk om integration her til lands.

    Spørgsmålet er, om man kan stole på Socialdemokraterne, hvis parti har siddet med afgørende mandater i mange år.

    Problemet er at partierne har en eller anden alliance på tværs af hinanden og af forskellige strømninger. Her er det afgørende at de helt overvejende holdninger som det store flertal af befolkningen har, kan manifestere sig i et politisk program som man som borger har indflydelse på.
    Og at få medlemmerne herigennem til at kunne påvirke den politiske proces, i den retning der er præferencer for.

    Kommentar by Jan Huus — 13. marts 2017 @ 12:44

  26. Integration er idioti med kendskab til Mellemøstens kulturer og deres gebærden i fjendelande som Danmark. Assimilation er også risikabelt, hvis danskerne på den måde assimilerer uheldige egenskaber, som det allerede er sket ved kristendommens indtog i Danmark for 1000 år siden.

    Kommentar by perhag — 13. marts 2017 @ 13:41

  27. Det største problem er egentligt at vælgerne ikke har et parti de kan stemme på hvis de vil have nedbragt indvandringen.

    Godt nok lover DF det men i realiteten har de været købt som det 4 ben i Lars Løkkes ministertaburet siden Pia blev salvet til helgen (nåeh nej, formand)

    Nye Borgerlige er måske det eneste reelle alternativt som et parti der sætter handlig bag ordene. Men deres akilleshæl i valgsammenhæng er, at alle vælgere stort set er sovset ind i velfærdsydelser som NB så vil beskære…. og danskerne er jo så dumme at de hellere vil have socialhjælp i morgen og så glemme at kassen bliver tom indenfor en kort årrække hvis ikke der bliver gjort noget ved indvandringen

    Kommentar by redneck — 13. marts 2017 @ 14:08

  28. @ 17.
    Jeg er nysgerrig.
    Hvad er det du omtaler vedr. Helle T – S´s ægtefælle?
    Især hvad angår homofile “mand”.
    Citat begyndt:
    Så bliver det måske ikke nødvendigt for Gucci-Gimpen, at foretage groft skattesnyd fremover.
    Og måske bliver det ikke nødvendigt for hendes homofile “mand”, at medvirke i skumle russiske pornofilm, for at få privatøkonomien til at løbe rundt….
    Citat slut.

    Kommentar by AK JA. — 13. marts 2017 @ 14:15

  29. # 27

    Prøv selv at foretage lidt research på nettet på Gucci-Helles engelske mand Stephen Kinnock.

    Så vil du hurtigt opdage, hvad jeg mener….

    Kommentar by Revisoren — 13. marts 2017 @ 14:56

  30. For at de dummeste danskere skal kunne forstå, hvad integration er for en størrelse har politikerne og bærmen oversat det til, at have et arbejde.
    I virkelighedens verden betyder integration, at gøre landets borgere til en helhed. Hidtil er det foregået på den måde, at de fremmede har ret til at bibeholde deres traditioner, men forventes frivillig over tid at indarbejde vores traditioner i deres hverdag. Modsat så bliver vi tvunget til at vige for deres traditioner og forventes ved frivillig tvang over tid, at indarbejde deres traditioner i vores hverdag.
    Politikerne evner ikke engang at få hovedparten af indvandrende til at overtage vores arbejdstradition. Fremtiden, som vælgerkorpset tegner op, tegnes med sort kridt.

    Kommentar by Menig 442 — 13. marts 2017 @ 15:28

  31. redneck — 13. marts 2017 @ 14:08 :

    Du har fuldstændig ret i, at mange på overførselsindkomst frygter NB af hensyn til deres fremtidige økonomiske situation.
    Det helt himmelråbende er, at de ikke ser, at jo flere muslimske flytninge der kommer her til, medsamt deres efterfølgere, jo mindre bliver der at gøre godt med.
    De ser end ikke, at nedskæringerne og begrænsningerne i kontanthjælp/sygedagpenge/… de sidste år, er en direkte følge af indvandrepolitiken.

    Jeg bliver så stjerne gal, når folk på en og samme tid, vil være åhhh så gode over for de invaderende tropper og i samme åndedrag hyler op om nedskæringer som rammer dem selv.
    Det er en meget stor vælgergruppe, der er svær at få i tale/smidt oplysning ud til, da de sociale medier de hovedsageligt frekventerer ( som f.eks. K10 ) nidkært forsvarer deres væmmeligmageri.

    Kommentar by Carstens — 13. marts 2017 @ 16:29

  32. 14 sindsro
    Altså. Vi behøver ikke 69, 67 er nok. De lærer noget og foretager sig noget. Hvad er problemet? Islam, ud af Danmark.

    Kommentar by River — 13. marts 2017 @ 17:17

  33. @ Kommentar by Arne Torp — 13. marts 2017 @ 11:39

    HOV, du glemmer da lige, at de skal slet ikke have dansk STBS. Så på den måde undgår vi diskussionen om dobbelt STBS!
    I har ret mht at der kun er NB at stemme på, hvis man føler, at vi har fået tilstrækkelig mange muhamedanere ind i landet til evig forsørgelse. Mit råd er, at vi skal til at afæske NB meget klare svar på, hvad de i grunden mener mht. flere muhamedanere. De er meget forsigtige med at tale om det spørgsmål, også internt offentligt. DET bekymrer mig meget.

    Kommentar by Holger Madsen — 13. marts 2017 @ 17:31

  34. Nu snakkes der om at Tyrkiet vil lade indvandringen forsætte og åbne for grænser igen.

    Kommentar by P — 13. marts 2017 @ 19:04

  35. For nogen dage siden, jeg tror det var 08.03, var der en forside artikel på papirudgaven af Jyllands Posten, hvor overskriften lød:
    “Borgerlige kritiserer Samuelsen for at nedtone migration som en udfordring”

    Anders Samuelsen vil hellere snakke globalisering end muslimsk indvandring, og til det svarer Martin Henriksen: “Det er meget kritisabelt og skuffende, at udenrigsministeren nedtoner udfordringen, og at migration ryger længere ned på listen. Men jeg er ikke overrasket. Anders Samuelsen er jo Radikal” siger udlændingeordfører Martin Henriksen (DF).

    ****
    Lars Løkke Rasmussen troede han kunne lukke munden på de små partier, Liberal Alliance og Konservative ved at tage dem med i regering, men Een gang Radikal, altid Radikal – det gælder også Anders Samuelsen, så på det felt er Samuelsen, Margrethe Vestagers forlængede arm i regeringen. Det gør det næsten umuligt at føre en fornuftig indvandrerpolitik.

    Kommentar by k.m. — 13. marts 2017 @ 20:16

  36. “Vi bør fokusere på integration frem for assimilation”

    Desværre er der alt for få, som spørger ind til, hvad integration egentlig indebærer.

    Der kom for årtier siden såkaldte fremmedarbejdere til landet og som siden blev kaldt gæstearbejdere. Som disse betegnelser antyder, så er det mennesker, som er her midlertidigt for at arbejde. Hvorfor skal de integreres?

    Siden fra 80’erne og frem er der kommet mange flygtninge til Danmark. Om dem har vi hørt, at de rejser hjem, når der er blevet fredeligt i deres lande. Så hvorfor skal disse mennesker integreres?

    Kommentar by T. H. — 13. marts 2017 @ 20:28

  37. “Men skal ikke hverken snakke om integration eller assimilation men i stedet for snakke om hjemsendelser”

    Kommentar by Daniel — 13. marts 2017 @ 07:58

    Det er så rigtig. Og jeg vil benytte anledningen til at opfordre til bevidst udnyttelse af projektion som skabende kraft. Vi må gerne se lidt ud i fremtiden, og begynde at diskutere hvad der skal ske efter et systemskifte. Udsagnet “troen flytter bjerge” er ikke helt grebet ud af luften. Man skal hele tiden se begivenhederne i et fremtidsperspektiv. Ord, ideer, visioner, tanker, og også fantasi ændrer virkeligheden. Vi befinder os i den henseende i en enestående tid, hvor store forandringer truer, men også lover…

    Hvorfor den truer, det ved vi alle sammen, men hvad muligheder en ny nationalistisk opblomstring på verdensplan kan tilbyde, det skal vi selv være med til at udfylde.

    Det som Daniel bliver citeret for er et godt eksempel på hvordan man f.eks. i en diskussion eller interview kan være med til at vinkle diskussionen, og undgå at forholde sig til modstanderens pc ordforråd og idekatalog.

    Bryd ud af matrix og gå lige det skridt længere end modstanderen forventer, skip depressionen, og glæd dig over det der ligger foran dig; opgøret med dine plageånder, og en opblomstring af europæiske etnisk selvbevidsthed. Der vil mulighed for domfældelser og “reparations”, beslaglæggelse af formuer og ejendom. Ejendomspriserne vil midlertidigt falde, men ved hjælp af lidt viagra i drikkevandet og lidt økonomisk smøring, og ikke mindst det håb der vil opstå når hjemsendelserne begynder og Merkel og Co er på vejen til skafottet får vi genoprettet danskernes interesse i sunde og naturlige aktiviteter som viderførsel af deres slægter.

    Vi har brug for tænkere, planlæggere og filosoffer. Hvordan skal hjemsendelserne organiseres? Hvor mange skal undtages; kan gamle ikke avlsdygtige indvandrere få lov at blive, kan man lave regler for mennesker som kontraktuelt forpligter sig ikke at sætte afkom i verden.

    Der er mange muligheder, og ting at tage stilling til. Eugenik vil blive tidens store udfordring. Hvordan forhindrer man invasion af fremmedlægemer i DNAets struktur, hvordan forhindrer man sygdomme og andre ulæmper i at brede sig.

    Der er virkelig brug for visionære nationalsindede tænkere til at lede vejen, til at inspirere og provokere, til at skabe den nye verdensUorden som jeg håber vil være det nye mål efter de værste af Wallstreet-Kommunismen og Globalismens trusler er blevet uskadeliggjort og landsforræderne fængslet eller hængt.

    Selvfølgelig ser man også i bakspejlet, men først og fremmest skal blikket være fremadrettet, på baggrund af visionen af en ny Hvid VerdensUorden, hvor ulighed og suverænitet er kerneværdier. Det halve af verdens lande; undtagen Kina, men inklusiv Rusland står og venter på at den Hvide Verden er sig sit ansvar bevidst og tager føringen og viser eksemplet så alle igen sikkert kan udleve deres nationalistiske tendenser og idealer, altid med så meget hensyn som mulig til andres nationalstiske tendenser og idealer.

    Uenighed løses muligvis ved gladiatorkampe mellem opponenternes ledere, men jeg kan ikke nå det hele på én gang, og jeg håber andre fortsætter hvor jeg slap, med at komme frem med deres nye ideer om den kommende fremmedfrygtfrie samfundsindretning.

    Fortsæt kampen med fornyet energi and you will Trump!

    Kommentar by Balder — 13. marts 2017 @ 21:08

  38. >20 Arne Torp
    Det var da et spøjst argument.
    Det fremmede land kan da vælge at nægte at modtage en hjemsendt med dobbelt statsborgerskab med henvisning til at vedkommende (også) er dansk statsborger.
    Dobbelt statsborgerskab er noget meget giftigt stads at have med at gøre. Det der foregår lige nu med tyrkerene i Tyskland og Holland er et godt skræmmeeksempel.
    Naturligvis skal disse labaner slet ikke have dansk statsborgerskab i første omgang, som Holger Madsen (31) siger. Det er den eneste helt rigtige løsning, det er jeg helt enig i.

    Kommentar by monse — 13. marts 2017 @ 21:16

  39. T. H. — 13. marts 2017 @ 20:28 :
    Velkommen her,
    ja det har vi jo netop diskuteret, debatteret og råbt højt om her og mange andre steder, i gennem mange år.
    Spørgsmålet er:
    Hvordan får vi menig mands øjne op, for det som du netop har indset?
    Kan du bibringe os fore, hvor vi kan understøtte dig eller vil du bringe din viden om sittet her videre til dem som du kender?
    Det ville jo være dejligt ;-)
    og da især nu, hvor Tyrkernes Erdogan vil tøjle de “gæstearbejdere” med 2. og 3. generationer i Europa, som ikke forstod, at man pænt vender hjem, efter endt arbejde.
    Jeg vil glæde mig til, at bakke dig op, der hvor du vil tale sagen!

    Kommentar by Carstens — 13. marts 2017 @ 21:54

  40. 15. Dan Mark Danske
    Ja, det er vi.
    Vi er nemlig en del af den storm der kommer, jo før des bedre.

    Kommentar by Sindsro — 13. marts 2017 @ 23:14

  41. 32. River
    “”Altså. Vi behøver ikke 69, 67 er nok.””

    Heri er jeg lidt uenig.
    Fordi: Det skal jo først konstateres at koranen og Islam er uforenelig med grundloven.
    Og det gøres med §69, ved en analyse af Koranens sataniske skrifter.

    Jeg ville da helst have at §67 kunne gøre der alene. !

    Derfor er det yderligere vigtig at Justitsministeren stiller lovforslaget, som §69 påbyder, i §67 Regi.

    Er Danmark en del af stormen, som blæser i Europa lige nu, kan man sige at justitsministerens dage er talte på taburetten, for ikke lige at sige hele regeringen.

    Justitsministeren kan jo nå at redde skindet endnu, ved at udføre !69.!

    Kommentar by Sindsro — 13. marts 2017 @ 23:25

  42. @38 monse

    Nej, det er ikke spøjst. Et statsborgerskab er til enhver tid gældende, indtil det ophæves. Vi skal derfor under ingen omstændigheder opsige deres oprindelige statsborgerskab. Det siger da sig selv. Ellers hænger vi på dem,og det kan du intet gøre ved.

    Kommentar by Arne Torp — 13. marts 2017 @ 23:26

  43. Integration! assimilation!at man kan blive ved ,der er ingen mulighed for nogen af dem ,hvilket jeg synes er tydeligt bevist,fordi modpartne ikke vil. Det underlige er jo at de er i “krig” med os,vi er ikke i “krig” med dem, men vi har for laenge praktiseret “saa lad dog barnet”.I det smaa kunne vi begynde med sende kriminelle ud,det er jo ikke en helt usansynlig tanke ,at de i deres hjemlande er eftersoegte for samme kriminalitet,som de har begaaet her,men de der ser lidt anderledes paa det,Danmark kan ikke vaere hvilehjem for kriminelle.Hvorfor i det hele taget med djaevelens vold og magt og miliarder af danske kroner,proeve,paa at aendre paa nogen der ikke vil ,vores land eller vore skikke, men klumper sig sammen og forlanger deres demokratiske “ret” for ellers !!!!

    Kommentar by Dunk — 13. marts 2017 @ 23:40

  44. > 42 Arne Torp
    Du mener altså, at man kan tage det danske statsborgerskab fra dem igen så længe de har det oprindelige også? Fordi man ikke må gøre nogen statsløs? Det er der jo en international konvention om. Det må være den, du hentyder til, eller hvad?
    Du kan ikke tvinge f. eks. Tyrkiet at tage en person med både dansk og tyrkisk statsborgerskab retur, hvis de ikke vil have ham. Han har jo dansk statsborgerskab, så Tyrkiet kan med samme ret tvinge Danmark til at beholde ham. Hvem tror du går af med sejren i en sådan sag?
    Det vil sige, at den eneste måde dit resonæment går op på er, at man tager det danske statsborgerskab fra ham igen inden man sender ham tilbaget til tyrkiet.
    Tror du selv på, at det nogenside sker?
    Det tror jeg nemlig ikke på. Jeg er ikke er bekendt med, at det nogenside er sket. Nej, Danmark hænger på ham fra det øjeblik han får dansk statsborgerskab uanset om han også har et tyrkisk eller ej.
    Et af problemerne med dobblet statsborgerskab er dets indbyggede illoyalitet mod det nye ”fædreland”.
    Jeg er klar over, at der er flere kilder til illoyalitet mod Danmark blandt mange fremmede med dansk pas, og sågar danskere, ikke mindst religion og ideologi, uanset statsborgerskab, men dobbelt statsborgerskab er i sig selv en væsentlig kilde til illoyalitet i disse grupper.

    Kommentar by monse — 14. marts 2017 @ 06:02

  45. I USAs regering helt op i den øverste top er der rekordmange folk med dobbelte statsborgerskaber.

    Past and Present: – Kilde: American Freedom Party – august 2014

    1. Attorney General – Michael Mukasey
    2. Head of Homeland Security – Michael Chertoff
    3. Chairman Pentagon’s Defense Policy Board – Richard Perle
    4. Deputy Defense Secretary (Former) – Paul Wolfowitz
    5. Under Secretary of Defense – Douglas Feith
    6. National Security Council Advisor – Elliott Abrams
    7. Vice President Dick Cheney’s Chief of Staff (Former) – “Scooter” Libby
    8. White House Deputy Chief of Staff – Joshua Bolten
    9. Under Secretary of State for Political Affairs – Marc Grossman
    10. Director of Policy Planning at the State Department – Richard Haass
    11. U.S. Trade Representative (Cabinet-level Position) – Robert Zoellick
    12. Pentagon’s Defense Policy Board – James Schlesinger
    13. UN Representative (Former) – John Bolton
    14. Under Secretary for Arms Control – David Wurmser
    15. Pentagon’s Defense Policy Board – Eliot Cohen
    16. Senior Advisor to the President – Steve Goldsmith
    17. Principal Deputy Assistant Secretary – Christopher Gersten
    18. Assistant Secretary of State – Lincoln Bloomfield
    19. Deputy Assistant to the President – Jay Lefkowitz
    20. White House Political Director – Ken Melman
    21. National Security Study Group – Edward Luttwak
    22. Pentagon’s Defense Policy Board – Kenneth Adelman
    23. Defense Intelligence Agency Analyst (Former) – Lawrence (Larry) Franklin
    24. National Security Council Advisor – Robert Satloff
    25. President Export-Import Bank U.S. – Mel Sembler
    26. Deputy Assistant Secretary, Administration for Children and Families – Christopher Gersten
    27. Assistant Secretary of Housing and Urban Development for Public Affairs – Mark Weinberger
    28. White House Speechwriter – David Frum
    29. White House Spokesman (Former) – Ari Fleischer
    30. Pentagon’s Defense Policy Board – Henry Kissinger
    31. Deputy Secretary of Commerce – Samuel Bodman
    32. Under Secretary of State for Management – Bonnie Cohen
    33. Director of Foreign Service Institute – Ruth Davis
    34. Federal Reserve Chair – Janet Yellen
    35. Federal Reserve Vice-Chair – Stanley Fischer

    Current (and past) Members of Senate:
    Representative Gary Ackerman (New York)
    Representative John H. Adler (New Jersey)
    Representative Shelley Berkley (Nevada)
    Representative Howard Berman (California)
    Representative Steve Cohen (Tennessee)
    Representative Susan Davis (California)
    Representative Eliot Engel (New York)
    Representative Bob Filner (California)
    Representative Barney Frank (Former) (Massachusetts)
    Representative Gabrielle Giffords (Arizona)
    Representative Jane Harman (California)
    Representative Paul Hodes (New Hampshire)
    Representative Steve Israel (New York)
    Representative Steve Kagen (Wisconsin)
    Representative Ronald Klein (Florida)
    Representative Sander Levin (Michigan)
    Representative Nita Lowey (New York)
    Representative Jerry Nadler (New York)
    Representative Jared Polis (Colorado)
    Representative Steve Rothman (New Jersey)
    Representative Jan Schakowsky (Illinois)
    Representative Adam Schiff (California)
    Representative Arlen Specter (Pennsylvania)
    Representative Allyson Schwartz (Pennsylvania)
    Representative Brad Sherman (California)
    Representative Debbie Wasserman Schultz (Florida)
    Representative Henry Waxman (California)
    Representative Anthony Weiner (New York)
    Representative John Yarmuth (Kentucky)
    House of Representatives:
    Representative Gary Ackerman (New York)
    Representative John H. Adler (New Jersey)
    Representative Shelley Berkley (Nevada)
    Representative Howard Berman (California)
    Representative Steve Cohen (Tennessee)
    Representative Susan Davis (California)
    Representative Eliot Engel (New York)
    Representative Bob Filner (California)
    Representative Barney Frank (Massachusetts)
    Representative Gabrielle Giffords (Arizona)
    Representative Alan Grayson (Florida)
    Representative Jane Harman (California)
    Representative Paul Hodes (New Hampshire)
    Representative Steve Israel (New York)
    Representative Steve Kagen (Wisconsin)
    Representative Ronald Klein (Florida)
    Representative Sander Levin (Michigan)
    Representative Nita Lowey (New York)
    Representative Jerry Nadler (New York)
    Representative Jared Polis (Colorado)
    Representative Steve Rothman (New Jersey)
    Representative Jan Schakowsky (Illinois)
    Representative Adam Schiff (California)
    Representative Allyson Schwartz (Pennsylvania)
    Representative Brad Sherman (California)
    Representative Debbie Wasserman Schultz (Florida)
    Representative Henry Waxman (California)
    Representative Anthony Weiner (New York)
    Representative John Yarmuth (Kentucky)

    Kommentar by Balder — 14. marts 2017 @ 07:02

  46. (((dobbelt statsborgerskab))) og (((Mette Reissmann))) måske?

    Kommentar by HolgerD — 14. marts 2017 @ 08:05

  47. @44 monse

    Det er allerede sket i forbindelse med strafferetssager, at man har frataget indvandrere deres danske statsborgerskab, så det kan sagtens lade sig gøre. Danske statsborgerskaber er tildelt ved lov, og de kan ophæves igen ved lov.

    Jeg kan ikke se, hvorfor mit ræsonnement er så svært at forstå. Det er da indlysende, at det er lettere at sende en tyrkisk statsborger hjem til tyrkiet end en “dansk”, der ikke længere har sit tyrkiske statsborgerskab. Det er da ikke ligefrem raketvidenskab.

    Vi skal med andre ord prise os lykkelige over, at det nu er muligt for dem at have dobbelt statsborgerskab.

    Kommentar by Arne Torp — 14. marts 2017 @ 09:37

  48. Tag lige en kold tyrker.
    Kan det sammenlignes med at vore politikere besøger en dansk koloni i Spanien, USA eller syd for grænsen. Nogle beboere her har også stemmeret i Danmark. Skulle disse nægtes besøg?!

    Kommentar by P — 14. marts 2017 @ 12:00

  49. :47 Arne Torp
    Fratagelse af dansk statsborgerskab er sket een gang, hvilket jeg overså:
    http://politiken.dk/indland/art5625072/Said-Mansour-mister-sit-danske-statsborgerskab
    Men altså, een gang Og det var en ekstrem sag, som måtte hele vejen omkring Højesteret på trods af, at sagen burde være oplagt.
    Det ændrer ikke ved min opfattelse af, at fratagelse af tildelt dansk statsborgerskab er en noget nær utænkelig hændelse.
    Det er derfor absolut ikke indlysende, at det er lettere at sende en tyrkisk statsborger hjem til tyrkiet end en “dansk”, der ikke længere har sit tyrkiske statsborgerskab.
    Det er ren teori.
    Praksis er derimod, at dobbelt statsborgerskab er en kilde til illoyalitet over for Danmark, i mange tilfælde oven i religiøse årsager til illoyalitet over for Danmark.

    Kommentar by monse — 14. marts 2017 @ 21:29

  50. Att. Carstens med indlæg 39

    Tak for velkomsten, men jeg er ikke ny herinde, selvom det måske kan se sådan ud. Jeg har dog ikke skrevet meget det seneste års tid, for jeg har ikke haft meget tid. Jeg dukkede op første gang herinde i et kommentatorspor tilbage i 2009. Før det har jeg interesseret mig for indvandringsproblematikken i flere år og det endda så langt tilbage som til 1991, hvor jeg rekvirerede informationsmateriale fra en indvandringskritisk organisation kaldet “Den Danske Forening”.

    Jeg har også forsøgt at sprede min viden videre til venner og familie og jeg har udover det omdelt løbesedler.

    Kommentar by T. H. — 14. marts 2017 @ 22:29

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper