20. september 2009
På billederne fra Kirkeasyls store demonstration på Rådhuspladsen i sidste måned, kunne man se, hvorledes venstreradikale med BZ-veteranen Martin Sundbøll i spidsen, stod for det praktiske arbejde, som ansatte i Byggefirmaet Logik & Co. Firmaet opstod i 2001 som en københavnsk udløber af Egen Vinding og Datter, et Ringsted-baseret selskab med utallige grene, såsom EVD Ejendomme, EVD Byg og EVD Isolering. De mange selskaber indgår alle i Knud Foldschacks imperium, med militante venstreradikale på centrale bestyrelsesposter, ikke mindst AFA-generalen Balder Bergman Johansen.
Herunder et par screencaps fra Politiken tv, hvor man ser Politikens redaktionschef Peter Mogensen, blive interviewet før og efter han har underholdt Kirkeasyls mange sympatisører. Det 7 minutter lange indslag kan ses på Youtube. Rådhuspladsen, d. 18. august 2009.
(til venstre for Mogensen: EVD-materiel)
(til højre for Mogensen: Logik & Co.-ansat)
Peter Mogensen, Politiken: Jeg vil gerne sige en anden ting. Jeg skulle hilse fra min gode ven og chef Tøger Seidenfaden, der sidder derovre i hjørnekontoret. I virkeligheden, så er jeg her jo lidt på hans vegne.
“… en tværpolitisk moralsk humanitær sag.” (Peter Mogensen, Politiken blogs, 19/8-09)
The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/8205/trackback
31 Comments »
RSS feed for comments on this post.
Leave a comment
Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

imponerende Tøger selv har siddet og filmet fra højrneværelset:
http://www.easy-share.com/1907832870/ScreenShot007
Kommentar by wied — 20. september 2009 @ 02:13
Når Peter Mogensen siger at han er der på vegne af Tøger, så er det jo fordi Politiken godt ved, at organisation og arrangement ikke er sådan helt fint i kanten…
Kommentar by DaLi — 20. september 2009 @ 08:59
Det er meget trist og virkeligt uhyggeligt, at den brede danske presse ikke har samlet op på de mange venstreekstremister der står bag kirkeasyl.
Kommentar by Københavner — 20. september 2009 @ 09:51
Uanset hvad, så betyder det vel bare, at Politiken ikke kan regnes for en avis der leverer saglige oplysninger.
Politiken er en art ideolgisk dagsskrift, der udkommer med en uhyggelig form for kulturrelativistisk ideologisk propaganda.
Alting er lige godt. “Op” og “ned” findes ikke – og de der mener noget andet er racister.
Kommentar by Københavner — 20. september 2009 @ 09:56
Peter Mogensen.
Gab.
Kommentar by intel — 20. september 2009 @ 10:05
Interessant oplysning om advokat Knud Foldschacks imperium.
Kommentar by intel — 20. september 2009 @ 10:06
Jeg har ikke den store tillid til PET’s “kvalitet” i tiden med bonnichsen ved roret, men med den nye chef håber – og tror jeg – at de har godt fat i det syge netværk som foldschack har skabt. evd er nok endevendt og fonden bag ungdomshuset er garanteret kortlagt, men spørgsmålet er, om de kan forhindre en ny blekingegadebande i at begå terror på dansk jord.
Jeg håber det..
Kommentar by Mike — 20. september 2009 @ 10:51
JP/Politikens Hus strikes again!
DaLi skriver: Når Peter Mogensen siger at han er der på vegne af Tøger, så er det jo fordi Politiken godt ved, at organisation og arrangement ikke er sådan helt fint i kanten…
WJ: Nej, det tror jeg ikke at Politiken “ved”, ellers havde Peter Mogensen ikke nævnt Tøger eller overhovedet dukket op.
Kommentar by WilliamJansen — 20. september 2009 @ 10:59
4
“Uanset hvad, så betyder det vel bare, at Politiken ikke kan regnes for en avis der leverer saglige oplysninger.”
Mon ikke du forveksler Politiken med JP der er blevet taget i at forsoege at skjule at Khader oprindeligt udtalte til avisen at han mente at et burkaforbud ogsaa skulle gælde i hjemmene
At en integrationsordfoerer kan komme med en saa idiotisk udtalelse har man tilsyneladende vurderet ville skade VKO saa meget at man har sat helt basale journalistiske principper ud af kraft
Kommentar by Jens — 20. september 2009 @ 11:04
-> #9 Jens
En enkelt svipser fra JP kan ikke sammenlignes med Politkens daglige dybt manipulatoriske ‘journalistik’. Politiken anno 2009 leder jo tankerne hen på det nu hedgangne ‘Land og Folk’, hvor alle almindelige journalistiske princeipper er skubbet til side af hensyn til ’sagen’.
Kommentar by JensH — 20. september 2009 @ 11:22
9. Khader udtalte vist blot et ønske om, at et burkaforbud skulle “gælde herhjemme” – det er vel ikke det samme som “i hjemmene”?
Kommentar by Karen W. — 20. september 2009 @ 11:24
JensH
Du kan være uenig med Politiken redaktionnelle linje og lade være med at læse/koebe avisen men Politiken manipulerer ikke med artiklerne som JP nu er taget i
“saglige oplysninger” maa betyde at der anvendes helt basale journalistiske principper og her maa der være sket en forveksling mellem Politiken og JP
Det er samme bladhus saa fejltagelsen er forstaaelig nok
Kommentar by Jens — 20. september 2009 @ 11:29
Jeg kom igenem youtube-videoen selvom det var svært.
Man må dog beundre Peter Mogensen for en selvbevidsthed i megaegomaniske dimensioner, og som vel slår ‘Zeitungsfadens,’ selvom det i sig selv er en kraftpræstation, for hvordan kan man ellers stille sig op og levere en så pinlig gang ‘underholdning’ for så mange mennesker.
Er det mon med vilje at scenens presenning er ‘dekoreret’ med tags og kruseduller? Skal det absolut være grimt når venstrefløjen demonstrerer?
Han siger han er substitut for Tøger, da denne ikke kan spille guitar, men jeg er sikker på Tøger ville kunne have underholdt masserne ved at få dem til at bryde sammen af grin, nu var det kun pinligt, pinligt!
Kommentar by synopsis-olsen — 20. september 2009 @ 11:30
Karen W: Khader sagde i hjemmene, nemlig i folks haver, men Jyllands-Postens redaktion kom ham til hjølp, så han kunne trække i land.
Politiken ved udmræket, hvad der foregår, de er en del af Foldschacks og Line Barfoeds fan-klub.
Kommentar by Klavs — 20. september 2009 @ 11:55
Læs om Jyllands-Postens redaktions dybt uintelligente håndtering af Burka-udtalelser fra Naser Khader her:
http://www.journalisten.dk/tillidsrepraesentant-pa-jp-uheldig-redaktionsledelse
og her
http://www.journalisten.dk/jp-hjalp-khader
og her
http://www.journalisten.dk/jp-svaekker-sin-trovaerdighed
Kommentar by Klavs — 20. september 2009 @ 12:01
12.synopsis-olsen
Jeg så dette indslag for en måneds tid siden.
Må indrømme jeg fandt det mærkeligt at en mand, der siges at være politisk kommentator tilsyneladende ikke evner selvkritik.
Godt nok har jeg tidligere hørt om, at netop Mogensen ikke besidder denne evne, men at han ville stille op i medierne med et stunt der understreger kritikernes udsagn er næsten for meget !
Kommentar by Vivi Andersen — 20. september 2009 @ 12:37
Peter Mogensen har mistet den sidste rest af troværdighed som politisk kommentator på TV2 News…
Kommentar by Jern-Henrik — 20. september 2009 @ 12:46
15
Hvis dette skulle betyde at PM har “mistet den sidste rest af troværdighed” maa det ogsaa betyde at feks JP forlængst skulle have ophoert med at bruge Ralf Pittelkow som kommentator
Hans ægteskab med en nu tidligere Venstreminister og kendt islamkritiker maa saa diskvalificere ham hvis man skal foelge logikken
Vurder dog kommentatorer paa deres faglighed
Jeg ser jævnligt Mogensen&Kristiansen og det kommer for mig at se meget an paa dagsformen om Mogensen ( og Kristiansen for den sags skyld ) har noget fornuftigt at sige eller om man kan se at ogsaa han er for tæt paa det politiske establishmnet
Det samme gælder for hans blog
Ligeledes med Pittelkow
Thomas Larsen fra Berlingske som enhver ved er pennefoerer for Claus Hjort kunne fyres med det samme hvis en sag som denne skulle rokke ved PMs troværdighed
Kommentar by Jens — 20. september 2009 @ 13:07
Der gik lidt knas i kronologien imedens jeg skrev ovenstaaende
Det er rettet til Jern Henrik kl 12 46
Kommentar by Jens — 20. september 2009 @ 13:10
Off topic:
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2009/09/20/121344.htm
Cyklister overfaldet på Nørrebro
20. sep. 2009 12.18 Kriminalitet
En gruppe indvandrerunge på damecykler standsede sagesløse cyklister og kropsvisiterede dem på Nørrebro natten til søndag, oplyser Københavns Politi.
Tredje gang udviklede det sig til et regulært røveri, da en cyklist blev trukket ind i en port i Griffenfelds-gade, truet med pistol, slået i ansigtet og truet til at udlevere visa- og sygesikringskort.
Få minutter forinden var en anden cyklist blevet trukket ind i en baggård i samme gade og kropsvisiteret.
Tidligere på aftenen skete en lignende episode ved Rantzausgade.
Kommentar by Frihed — 20. september 2009 @ 13:24
#20 Frihed.
Hmm. På damecykler (!)
Helt tragikomisk er det en af flere muligheder, at de der indvandrere/(muslimer?) har haft en “skjult dagsorden” om at begramse folk der kom forbi?
Kommentar by Sigwar — 20. september 2009 @ 13:37
@ Jens, du skriver: At en integrationsordfoerer kan komme med en saa idiotisk udtalelse har JP tilsyneladende vurderet ville skade VKO saa meget at man har sat helt basale journalistiske principper ud af kraft.
…
Du kan være uenig med Politiken redaktionnelle linje og lade være med at læse/koebe avisen men Politiken manipulerer ikke med artiklerne som JP nu er taget i
WJ: Saddhu! Saddhu! Saddhu!
Lige p.t. er Information det største bladhus i Danmark, som jeg ikke tilstræber at boykotte af princip. De danske medier er i sørgelig forfatning, og de fatter ikke at de er lige så meget på valg som politikerne. Vi kan (og vil vil) fravælge de traditionelle medier igennem vores køebmønstre.
Kommentar by WilliamJansen — 20. september 2009 @ 14:50
http://hecklers.wordpress.com/2009/09/19/peter-mogensen-er-neutral-hvis-man-sp%C3%B8rger-ham-selv/
Kommentar by Sønderjyden — 20. september 2009 @ 15:52
Episoden på Nörrebro ser ut som de unga klankrigare på eget bevåg patruljerar sitt område och kontrollerar människor för vapen och värdesakar där sen beslagtas som ”Dhimmiskat”.
Kommentar by alfahannen — 20. september 2009 @ 16:22
@Sigwar
Lyder lidt komisk med de damecykler, men jeg antager at det er en anden måde at skrive, at det var på stjålne cykler.
Absolut uhyggeligt at der er den form for private vagtværn, der tilmed røver folk og visiterer dem/bestemmer hvem der har adgang til ‘deres’ område.
Kommentar by Frihed — 20. september 2009 @ 16:40
@ William Jansen
Måske skulle du engang imellem forsøge at kommentere på Kims postering og ikke kommentarerne til Kims postering.
Kommentar by intel — 20. september 2009 @ 18:00
“Du kan være uenig med Politiken redaktionnelle linje og lade være med at læse/koebe avisen men Politiken manipulerer ikke med artiklerne som JP nu er taget i”
Der er utallige eksempler på manipulationer og bevidste udeladelser fra Politikens side. Der kunne vel nærmest skrives en bog om dette emne.
Kommentar by intel — 20. september 2009 @ 18:04
27
Jeg er fuldstændig klar over at det herinde spiller en kolossal rolle om der i kriminalhistorier staar noget om de paastaaede gerningsmænds etniske baggrund eller ej
Hvis det er det du hentyder til regnes det udenfor den snævre kreds der skriver regelmæssigt herinde ikke for noget der blot er i nærheden af manipulation
Vis mig gerne et eksempel paa at Politiken har udeladt en for sit parti belastende udtalelse fra en politiker (fra feks S) og som en vennetjeneste givet partiet mulighed for at undgaa en belastende historie
Kommentar by Jens — 20. september 2009 @ 19:21
@ intel, du skriver: Måske skulle du engang imellem forsøge at kommentere på Kims postering og ikke kommentarerne til Kims postering.
WJ: Det gør jeg også regelmæssigt, og jeg vil på baggrund af din kommentar overveje at gøre det med endnu større hyppighed. Inden vi når så langt skal vi lige have et citat fra Koranen:
Sura 24:2:
Hvis en kvinde og en mand bedriver utugt, skal I give dem hundrede piskeslag hver! Lad ikke medfølelse med dem gribe jer, når det drejer sig om Guds religion, hvis I tror på Gud og på den yderste dag! Lad en gruppe af de troende være vidne til deres straf!
Kommentar by WilliamJansen — 20. september 2009 @ 19:53
– “en tværpolitisk moralsk humanitær sag”
Hmm…
Hvad med at de selvudnævnte humanister tager et kig på koranen med i hvert fald tværpolitiske og humanitære øjne.
Hvor humanitær er koranen over for anderledes tænkende/troende mennesker og homoseksuelle medborgere?
Kommentar by Janne — 20. september 2009 @ 20:04
@ Jens
Måske du skulle forklare os, hvad “grundlæggende journalistiske principper” er.
Så vidt jeg kan se er det en bestemmelse nogle journalister bruger til at banke andre journalister i hovedet med, fordi disse andre har sagt noget førstnævnte ikke kunne lide.
Samtlige “principper” sættes i øvrigt jævnligt ud af kraft af generalklaulen “den journalistiske frihed”, som betyder at en journalist kan gøre hvad der passer ham, når som helst hvor som helst, og at alle der siger ham imod er undertrykkende mennesker, bu-bæh ….
Du kan jo spørge Tøger, hvordan det er i sammenhæng med journalistiske principper at trykke noget som andre folk har ophavsretten til. Men det ønsker du sikkert ikke, for det er vel ‘noget andet’.
Kommentar by DaLi(gæst) — 21. september 2009 @ 14:29