3. april 2017

Efter lørdagens For frihed-demonstration: Hærværk mod aktivisters biler ved privatadresser…

Lørdagens For frihed-demonstration foregik i godt vejr, med relativt få moddemonstranter. Man fornemmer dog desperationen over andres frihedsrettigheder.

Natten til i dag fik en frihedsaktivist hærget sin bil, da den holdt ved privaten i Sydhavnen. Graffiti på ruderne, og en substans i udstødning. Det var i øvrigt en bil, der fik skåret dækkene op efter en For frihed-demonstration i december sidste år.

(Sydhavnen, 3. april 2017)

Det lykkedes AFA/Redox at identificere For frihed-fotografen Anders Bruun i sidste måned, og få dage efter fik han privatbesøg i Kongens Lyngby. Natten til i dag fik han hærget sin blot ti dage gamle bil. Identisk hærværk, og tydeligvis samme ophav. Ved bilen blev der fundet en North Face-kasket.

(Kongens Lyngby, 3. april 2017)

(Kasket fundet 2-3 meter fra bilen)

Oploadet Kl. 09:32 af Kim Møller — Direkte link42 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/82182/trackback

42 Comments »

  1. De får ALT for lang snor, jeg håber den nye ejer af den kasket ved hvordan man finder en adresse ud fra en DNA test!

    Kommentar by Per — 3. april 2017 @ 09:46

  2. Min afsky for dette bundfald af bærmen kender slet ingen grænser.
    Jeg har i årtier afskyet dette psykotiske affald, men nu er det nærmest afgrundsdybt had. Jeg håber virkelig de sindssyge skiderikker må redde sig alle mulige modbydelige dårligdomme.

    Kommentar by Holger Madsen — 3. april 2017 @ 09:54

  3. Det er min bil den øverste. Udover at skulle tåle opskårede dæk, graffiti på ruderne og byggeskum i udstødning, så kunne jeg aflevere to chokerede børn her til morgen. Blev efterfølgende ringet op fra skolen og spurgt ind til det, da hun stod grædende i skolen og fortalte om det.Der bliver heller ikke indbetalt skattepenge fra mit firma til AFA’ernes bistandshjælp idag, da det er svært at overholde aftaler med kunderne i en ødelagt bil. Min foragt er afgrundsdyb for disse stykker menneskeligt affald og de skal være glade for at jeg ikke har haft held til at pågribe dem.

    Kommentar by Jakob — 3. april 2017 @ 10:06

  4. Jeg er begyndt at synes, at de demonstrationer kun tjener til at give AFA lidt livsindhold og pressetid. Og at vise, hvr få der gider møde op.

    Stop dem!

    Kommentar by JB — 3. april 2017 @ 10:12

  5. Hvorfor må Dünger og Pression ikke kigge sig over skulderen af frygt?

    Kommentar by Træt — 3. april 2017 @ 10:24

  6. Politikerne på Christiansborg og borgmestrene i København har ansvaret for de anarkistiske tilstande i Danmark, de oven nævnte hælder penge i vandalernes kasse i håbet om at de kan købe fred, den samme metode anvendes over for korandyrkerne, skatteyderne er de evige tabere i Danmark, på den ene side frigiver man hash på den anden side så forbyder man tobaksrygning, politik er ufattelig fordummende ligesom at gå til undervisning i folkeskolen, forbyd islam i Danmark,

    Kommentar by emmagad — 3. april 2017 @ 10:26

  7. Vold,trusler og hærværk er venstrefløjens normale argumentation.

    Kommentar by Jakob — 3. april 2017 @ 10:32

  8. http://denkorteavis.dk/2017/rystende-video-asylansoger-ydmyger-og-taever-tre-betjente-og-en-vagt-der-sker-ham-ingentingp/

    Se disse 3 kvindelige betjente give op og flygte – sig mig har de ikke skydevåben? Bum – bum – problemet løst!

    Kommentar by Black Watch — 3. april 2017 @ 10:49

  9. Nå rødfacisterne røre på sig. Vigtigt det bliver fremvist hvem de er. Til aktivisterne. Sæt kamera med sender i bilen.

    Kommentar by Michael Unna — 3. april 2017 @ 11:00

  10. Jeg forstår ikke hvordan AFA/Redox overhovedet kan være lovlige. De beskæftiger sig med politisk registrering, der tilmed har en dokumenteret korrelation med hærværk/vold.
    Frihedsrettighederne er vigtige. Også dem, der tillader AFA/Redox at ytre sig som det passer dem og tage billeder på offentlige områder. Måske især dem. Men der må da være en grænse, når visse personer bruger deres frihedsrettigheder til at undertrykke andres på en sådan måde, at det ofte leder til hærværk og voldelige overfald.
    Hvor går politiets, domstolenes og politikerne grænse, og ville man reagere med samme laden stå til, hvis højreorienterede grupperinger benyttede sig af samme metoder? Jeg synes de manglende svar er bekymrende og det undrer mig, at den bekymring ikke deles af samtlige 179 folketingsmedlemmer.

    Kommentar by Dansk - Skatteyder - Frustreret — 3. april 2017 @ 11:04

  11. Ring efter svensk politi:
    http://ekstrabladet.dk/nationen/sverige-gyser-over-video-asylsoeger-taesker-3-kvindelige-betjente/6600181

    Kommentar by redneck — 3. april 2017 @ 11:29

  12. Blev kasketten fundet ved din bil jakob? Pak den ind i en pose og få den DNA testet med det samme, bare så politiet i det mindste ikke kan sige at de ikke ved hvem gerningsmanden er næste gang det sker!

    Kommentar by Per — 3. april 2017 @ 11:47

  13. Altså giv den til politiet og få dem til at teste den mener jeg, og få ham så anklaget for samtlige angreb nogensinde imod “for frihed”, både imod biler/huse og mennesker.

    Kommentar by Per — 3. april 2017 @ 11:51

  14. -> 10. Dansk – Skatteyder – Frustreret.
    Du skriver: “Jeg synes de manglende svar er bekymrende og det undrer mig, at den bekymring ikke deles af samtlige 179 folketingsmedlemmer.”

    Mit svar er, at disse 179 lever op til, og præsterer det yderste af hvad de evner. Og det lykkes jo ganske godt for dem alle. Og mange er jo også succesrige. Se blot på “den store forhandler”. Han har evnet at hage sig fast, valg efter valg, trods fiasko efter fiasko, ved blot at “hælde vand ud af ørerne”.

    Hvad jeg synes der er bekymrende, det er, at der er vælgerforeninger rundt om i landet som opstiller disse, ja, nu må jeg hellere skrive det pænt, “højtbegavede” personer til at repræsentere os alle.
    Det er helt derude derouten starter, og det er der ondets rod skal findes. Skal der ændres noget, så er det derude det skal ske.
    De nuværende folketingsmedlemmer kan ikke ændres – ligesom dumhed ikke kan helbredes.

    Kommentar by Birger Jensen — 3. april 2017 @ 11:58

  15. Godt forslag Michael Unna (11:00). Har du et favoritmærke? Jeg skal bruge et kamera, der kan sende til min PC, jeg har fravalgt smartphone.

    Kommentar by Tommy Jørgart — 3. april 2017 @ 11:59

  16. Kasketten blev fundet ved den anden bil, så i skrivende stund ved jeg ikke om politiet har fået den. I øvrigt kan jeg nu konstatere at samtlige ruder er ødelagt, da der er anvendt en ætsende maling/væske.

    Kommentar by Jakob — 3. april 2017 @ 12:06

  17. Vedrørende #8 og #11: Ekstrabladet spørger læsere, om det er godt politiarbejde, om det er fint ikke at optrappe situationen. Det stemmer 5,08 % for.
    Mon de tre politikvinder kunne finde på at stemme på Sverigs-demokraterne?

    Kommentar by Tommy Jørgart — 3. april 2017 @ 12:07

  18. @ 14, Birger

    Partiernes lokalafdelingers magt er jo temmeligt begrænset i den forbindelse. Gængs procedure er, at spidskandidaterne bliver udvalgt længere oppe i fødekæden. Hvorefter man så lader den lokale afdeling forstå, at hvis anvisningerne ikke følges, så bliver der lukket for det varme vand.
    Det er jo ikke fordi folk som Rune Lund og Jakob Ellemann-Jensen har nogen nævneværdig tilknytning til eller epokegørende visioner for deres respektive opstillingskredse. Ingen af dem bor eller har NOGENSINDE boet i deres opstillingskreds og ingen af dem har, så vidt jeg ved, fremlagt noget politisk udspil eller bedrevet andet, der kan henføres til den lokale afdeling. De er placeret i deres kredse af partitoppen. Med andre ord er det repræsentative demokrati reelt sat ud af spil.

    Det var så et mindre sidespring. Jeg forstår stadigvæk ikke, hvorfor Folketinget ikke har samlet sig om den overordnede problemstilling. Det må da være en åbenlys vindersag, for enhver politiker, at modarbejde politisk repression og vold.

    Kommentar by Dansk - Skatteyder - Frustreret — 3. april 2017 @ 12:34

  19. Politiet kommer vel og tager DNA prøver af den kasket

    eller er det kun når højrefløjen sætter klistermærker op..

    Kommentar by Martin — 3. april 2017 @ 12:41

  20. Som #9 er inde på, kan et kamera i bilen jo desværre blive nødvendigt. Jeg tror ikke politiet gør noget ved det her, før de ved et rent tilfælde falder over gerningsmanden(e).

    Til dem der udsættes for dette politiske hærværk kunne et vildtkamera med bevægelsessensor være en mulighed. Det kan tage billeder og film dag og nat, og så kan det gemme data lokalt, eller det kan sendes hjem til en over det mobile netværk.

    Bryder man loven ved at gøre ovenstående? Ja det gør man sikkert. Kommer man i problemer, hvis det indleveres til politiet? Ja det gør man sikkert også. Kommer man i problemer, hvis man offentliggør data fra sådan et kamera? Ja det gør man helt sikkert.

    Det danske politi ved vi, hvor vi har. De befinder sig bag i en fotovogn, for at sende bøder ud til hr Hansen, der bliver målt til 54 km/t i en byzone…

    Kommentar by na — 3. april 2017 @ 12:55

  21. Det er rystende og en af grundene til jeg ikke tør stå frem og f.eks. deltage i for frihed demonstrationerne.

    Kommentar by PH — 3. april 2017 @ 13:04

  22. #17
    Han angriber med sten og skulle være skudt i benene.

    Kommentar by zatopek — 3. april 2017 @ 13:13

  23. -> 18. Dansk – Skatteyder – Frustreret.
    Her må jeg spørge dumt, for jeg er jo ikke folketingspolitiker. Det er toppen af fødekæden der “motiverer” bunden til at støtte og bakke sig op. Og hvis “bunden” vægrer sig, så bliver den straffet? Måske endnu ikke korporligt – men så dog økonomisk?
    Er det ikke korruption? Og minder det ikke lidt om muslimer og rockere der truer og kræver beskyttelsespenge?

    Er denne råddenskab ikke værd at grave lidt dybere i, trods stanken? For hvor mange penge “flyder” der egentlig fra top til bund, for at de enkelte uduelige politikere kan bevare deres pladser i Folketinget?
    For at spørge direkte, hvor store kan omkostninger f.eks. have været for partitoppen i Venstre, for at kunne ”motivere” Venstre i Køge/Lejre kredsene til at opstille Lars Løkke Rasmussen som kandidat? Og hvem i bunden får direkte glæde af “motivationen”?

    Kommentar by Birger Jensen — 3. april 2017 @ 14:06

  24. @ 23, Birger

    Jeg synes korruption er et for snævert og specifikt begreb. Det står jo i princippet partierne frit for, hvordan de vil udforme opstillingslisterne og fordele ressourcerne. Men det er da helt klart et problem og noget man burde grave i. Vælgerne bliver jo holdt for nar og det rykker ved det repræsentative demokratis grundpræmis, hvis vælgernes eneste rolle i ligningen er at fordele mandaterne mellem de enkelte partier.

    Med til historien hører dog også, at det ikke nødvendigvis er et nulsumsspil for lokalafdelingerne. Sådan en som Lars Løkke trækker trods alt en helvedes masse stemmer og derfor står lokalafdelingerne helt sikkert også i kø for at få lov til at opstille ham.

    Partieledelsens “motivering” behøver i øvrigt ikke være økonomisk. Clement Kjersgaard og Poul Erik Skammelsen ligger jo ikke og ringer rundt til tilfældige politikere, hver gang de skal stable en debat på benene. Den slags bliver klaret mellem folk på redaktionerne og de enkelte partiers presseafdelinger. Og der vil en lokalafdeling have rigtigt svært ved at booke deres kandidat ind til så meget som en hyggelig diskussion over middagsbordet, hvis ikke vedkommende er godkendt af partiledelsen.

    Kommentar by Dansk - Skatteyder - Frustreret — 3. april 2017 @ 14:44

  25. Det er nok muligt man med en masse penge kan en masse, folk der ikke har pengene ikke kan.

    De der ikke stemmer får aldrig en tom stol til rådighed.
    Til Folketinget bliver altid valgt 179 uanset stemmetal og stemmeprocent. Langt den største gruppe folketingsmedlemmer sidder på en stol fordi de blev valgt ind via partistemmer eller andres overskudsstemmer ud fra hvad en stol gennemsnitligt koster, plus deres position på partilisterne.
    Systemet er lavet for dem der i forvejen sidder på systemerne med penge og forbindelser.
    https://www.youtube.com/watch?v=cJr226idrFg

    Kommentar by Peter Buch — 3. april 2017 @ 15:14

  26. Fremad mod nye solbeskinnede højder, sammen med Anders Samuelsen. Ak ja, nogen kommer sku let om ved virkelighedens tumult.

    Kommentar by Menig 442 — 3. april 2017 @ 15:29

  27. #3, Jakob: Sørg for at melde episoden direkte til PET. Jeg har været udsat for det samme, meldte det behørigt til det lokale politi; men PET hørte ikke om Redox’ terror mod mig og min familie før de så den registret i Redox’ enorme arkiv over politiske modstandere.

    Kommentar by Martin Kasler — 3. april 2017 @ 17:03

  28. GRUNDLOVEN paragraf 78, stk 2 lyder sådan her:

    ‘Foreninger, der virker eller søger at opnå deres mål ved vold, anstiftelse af vold eller lignende strafbar påvirkning af anderledes tænkende, bliver at opløse ved dom.’

    Hvad er det, anklagemyndigheden ikke forstår?

    Kommentar by Bastardo — 3. april 2017 @ 18:31

  29. @ 25, Peter

    Ja og når man samtidig har en voldsom “indavl” mellem Christiansborg og medierne, kører den onde cirkel derudaf.

    Folketingsmedlemmerne lever af status quo, journalisterne tør ikke skide i egen rede og ude i lokalafdelingerne holder medlemmerne fromt kæft i det naive håb, at partiets højadel slår dem til ridder af den lokale liste en dag. Systemet er gennemråddent og lægger til grund for et virkeligt ubehageligt spil, der får House of Cards til at minde om et af det mere tamme afsnit af Sigurds Bjørnetime.

    Kommentar by Dansk - Skatteyder - Frustreret — 3. april 2017 @ 18:33

  30. #26 – Anders Samuelsen ved meddelelsen om ministerudnævnelsen

    https://youtu.be/JSwDKDjWjgQ

    Kommentar by PBrad — 3. april 2017 @ 18:56

  31. #27, Martin: Jeg ringede til Københavns politi og insisterede på at få det registreret som politisk hærværk. Så det endte da også med at jeg havde besøg af et par civile betjente, der virkede ganske seriøse.

    Kommentar by Jakob — 3. april 2017 @ 19:10

  32. Jeg beundrer virkelig Jer gæve frihedskæmpere, der sætter liv, helbred og ejendom på spil i kampen for vor alles frihed.
    Desværre er jeg selv forhindret i at kunne deltage, idet jeg ikke ville kunne værge for mig eller flygte.
    Det er virkelig en modbydelig fjende at være oppe imod.
    TAK for Jeres heltemodige og vigtige indsats!

    Kommentar by Holger Madsen — 3. april 2017 @ 19:10

  33. Koncentrationen af radikale, venligboere og do-gooders generelt er tårn høj i Kgs. Lyngby😂

    Så vidt jeg kan se af billederne, så er der max 300 meter til det der i mange år har haft tilnavnet ‘lille istanbul’, det sociale boligbyggeri ved Helsingørmotorvejen.

    Omkring 1980 var der 5-6 muslimer, børn fra 2 eller 3 familier, og et par adoptivbørn på den nærliggende skole.
    For et par år siden så jeg at der var enkelte klasser med tæt på 50% muslimer

    Kommentar by Jesper J. — 3. april 2017 @ 19:29

  34. Indsamling til fordel for ofrene for dette politiske hærværk?

    Kan man sætte en fælde for dem, og fange dem på fersk gerning?

    Kommentar by Nomini — 3. april 2017 @ 20:48

  35. Indsamling til fordel for ofrene for dette stykke politisk hærværk?

    Kan man sætte en form for fælde for forbryderne, så man kan tage dem på fersk gerning?

    Kommentar by Nomini — 3. april 2017 @ 20:49

  36. Tåbelige historieblanke fascister, der gerne støtter Islamiseringen af Kongeriget. Scum of the Earth!

    Kommentar by Sinko — 3. april 2017 @ 23:28

  37. Ærgerligt med den hærværk, op sæt god kvalitet overvågning min. 720p linjer.
    Jo mere voldelig , jo mindre hjerne.
    Disse folk har ingen argumenter.
    det kan undre at det yderste venstre af det politiske , årti efter årti kan mobilisere den en generation efter den anden af udvidende unge. Der ofte smykker sig med en rød stjerne.
    Det må uden tvivl være i uddannelses systemet. (såsom RUC)
    Jeg mener vi” skal skifte focus. Det fører intet at debattere med hverken kommunister (EL), mindre begavet (RV) fantaster (Å) eller personer fra døds kulten Læs : islam.
    Som Mogens Camre udtalte :“Det har været forunderligt at se, at de gamle kommunister og kommunistmedløbere fik lov til at blive siddende i undervisningsystemet, i centraladministrationen og i Danmarks Radio. Deres sympatier skiftede fra ædle kommunister, som talte for frihed, lighed og broderskab og udryddede flere mennesker end nazisterne, til de ædle vilde, som kom for at blive forsørget – og for at omstyrte det dekadente, vestlige demokrati… Den ventreorienterede og kulturradikale elites tolerancekultur angriber Vestens værdier ved at bøje sig i støvet for fundamentalisme, religiøst diktatur, terrorisme og udnyttelse.”

    Alt focus burde være på oplysning af vores næste.
    Jeg er helt overbevist om, at fornuften vil sejre.
    Og det er der denne side, 24nyt, newspeek, snaphanen osv. der er midlet. Og nye tiltag, som jeg arbejder lidt med…
    Jeg ser mange unge 18-25 der har forstået”, og de vokser i antal.
    Men det er jo så i kron Jylland, og ikke i kommunist hippie redden Kbh.

    Kommentar by bjarne — 4. april 2017 @ 01:11

  38. Grunden til at der ikke bliver gjort noget ved den røde terror, som har haft frit spil i årtier, er at venstrefløjen i folketinget holder hånden over terroristerne, fordi de bruger dem til at holde deres politiske modstandere nede. Længere er den ikke. De altdominerende røde statsmedier, DR og TV2 holder også hånden over terroristerne, ved at gøre de fredeligt lovligt demonstrende medskyldige i volden ved at tale om ’sammenstød’ mellem demonstranter og moddemonstranter.

    Det kan blive meget værre. Ved en anti-Trump demonstration forleden sprøjtede de venstreorienterede stormtropper peberspray i øjnene på fredelige pro-Trump demonstranter og gjorde en pro-Trump demonstrant bevidstløs med et skud fra en Tazer pistol.

    Her er svært bevæbnede demonstrerende venstreorienterede i Arizona, USA, der demonstrerer mod regeringen.

    Lefties with guns at AZ Capitol FULL VIDEO, Phoenix New Times, 3/25/2017
    https://youtu.be/Wc_lFjfs068

    Kommentar by A-mad — 4. april 2017 @ 07:44

  39. @38 A-mad

    Og ikke et ord om det i pressen. Det kan også være det samme. Jeg kan ikke længere blive forundret.

    Men hvor finder man information om, at en tungt bevæbnet gruppe protesterer mod Trump? På Fake-news medierne. Men er det så fake or not?

    Kommentar by Arne Torp — 4. april 2017 @ 14:48

  40. det er typisk en gang kujoner der tror det hjælper at gå efter folk i det skjulte, alt hvad de kan er at ødelægge og skjule sig bag hætter tørklæder heldragter at enhver slags og store hansker og brøle et eller andet uforstålig, i mine øjne er det ikke andet end at bevise hvor indsnævret de i virkeligheden er, hvis de virkeligt mener det de siger hvorfor tør de så ikke stå ved deres ord og handlinger og vise deres ansikter. De er ikke bedre end de terrorister der er til her i verden og dem betegner jeg ikke som mennesker på nogle måde.
    Personligt håber jeg virkeligt at de bliver fundet og helst af private i stedet for politiet

    Kommentar by Johnni Melgaard — 4. april 2017 @ 15:33

  41. @ 38, A-mad

    Men det forklarer jo ikke rigtigt apatien på højrefløjen. Jeg kan til nød forstå (ikke acceptere eller være enig i, men forstå) hvorfor medierne holder hånden over de voldelige aktivister. Det er jo i vid udstrækning deres børn, kollegaer, naboer, studiekammerater og venner, der står bag de her voldelige og antidemokratiske angreb. Men hvorfor er højrefløjen ikke længere fremme i skoene her?
    Det handler selvfølgelig også om frygt for repressalier fra medierne. Jeg ville ikke blive overrasket det mindste, hvis pressen begyndte at hænge de enkelte MF’ere ud som fascister og det der er værre, i det øjeblik de f.eks. foreslog oprettelsen af en task force til bekæmpelse af den politisk motiverede vold i disse miljøer. Men ville det ikke være besværet værd? Den gennemsnitlige vælger ville da sagtens kunne gennemskue pressens modangreb.
    Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor det ikke er en oplagt vindersag for alt, der befinder sig til højre for Radikale Venstre (inkl. Socialdemokraterne).

    Kommentar by Dansk - Skatteyder - Frustreret — 4. april 2017 @ 15:49

  42. Det er tydeligvis retarderede analfabeter som står bag hærværket, da de ikke engang er i stand til at stave til “racist” eller “nazist”….

    Kommentar by Revisoren — 4. april 2017 @ 16:36

RSS feed for comments on this post.