20. april 2017

Jyllands-Posten i leder om Erdogans valgsejr: “Hvad hældte man i tyrkernes babymos, da de var små?”

Journalister har det ofte svært med simple årsagssammenhænge, men det ser ud til at borgerlige aviser efter flere årtiers ideologiseret tomgang så småt er ved at forstå, at ‘multikulturalisme’ betyder ‘eksistensen af flere kulturelle traditioner i samme land’. Jyllands-Posten stiller de rigtige spørgsmål, og så er vi trods alt lidt tættere på svaret.

Fremragende leder i tirsdagens Jyllands-Posten – Hvad hældte man i tyrkernes babymos, da de var små?

“Der er to triste erfaringer at gøre efter folkeafstemningen om forfatningsreformen i Tyrkiet. Den ene er, at landet formentlig de næste mange år vil udvikle sig stadig mere diktatorisk. Den anden er, at den synes at vise, at mange, måske de fleste, tyrkere i Vesteuropa aldrig er blevet integreret.

… store dele af de tyrkiske indvandrere i bl.a. Tyskland, Belgien, Østrig og Danmark ser ud til at leve i en boble. I Tyskland stemte 64 pct. for Erdogans reform, i Belgien var det 75, i Østrig 73 og i Danmark 61 pct. …

Hvordan i himlens navn kan et menneske, der er født i München eller Middelfart, gå ind for diktatur, knægtelse af ytringsfriheden, afskaffelse af retsstaten og forfølgelse af ikkevoldelige kritikere? Hvad hældte man i babymosen, da de var små? Ingen kommer til verden som antidemokrat. Hvad har forældrene lært dem? Lukkede de ørerne i skolen? Hvorfor stemmer de for et totalitært system, men har åbenbart ingen planer om at forlade det frie Vesten?

… Tyrkere i Vesteuropa burde tænke sig om.”

(Harrison & Huntington (red.), Culture Matters: How Values Shape Human Progress, 2001)

Oploadet Kl. 17:34 af Kim Møller — Direkte link34 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/82716/trackback

34 Comments »

  1. Det skyldes helt enkelt, at de er renlivede muhamedanere, og da der ikke findes noget, der hedder, moderate muhamedanere, ja så er de islamister alle til hobe.

    Kommentar by Knud Madsen — 20. april 2017 @ 17:54

  2. Helle Merete Brix har for lang tid siden fortalt, hvordan Milli Gørus i Tyskland, brugte kemal Atatyrk som skydeskive- Det er en tyrkisk islamisk drøm om det storosmaniske rige, som gik under efter 1 verdenskrig- under og efter den armenske slagtning. Det er en eller anden syg drøm om at vende tilbage til Islams diktatoriske rødder.

    Man har pga politisk diplomatisk fejhed (og billig olies skyld) aldrig forholdt sig til at Islam er en- usekulær diktatorreligion (med en Fuhrer profet). Hitlers “Mein Kampg” har i Mellemøsten i lang tid været en bestseller.

    Kommentar by Michael Unna — 20. april 2017 @ 17:56

  3. Kritikken rammer plet. Engang kaldte man dem fremmedarbejdere. Send fremmedarbejderne hjem nu til deres Erdogan, demokratiet har talt, at ham vil de ha’

    Kommentar by Zatopek — 20. april 2017 @ 18:15

  4. “Ingen kommer til verden som anti-demokrat”.

    Nej – men hvis man bliver “kastet” (Heidegger) ind i en muslimsk tilværelse – så er man ligesom mentalt bagud fra starten!

    Kommentar by Sigwar — 20. april 2017 @ 18:26

  5. Der kan man bare se.
    Kender man bare lidt til begrebet hijrah, jeg har hørt det refereret som “udrejse i muhammeds ånd”, ved man vel også at de udrejste tyrkere, selvom de måske kan synes som tabere baseret på objektive kriterier, er vidende om deres islamiske pligter i en demokratisk samfundsorden. Ja til mere islam, dermed kan de blive vindere.
    Hijrah og jihad er de to måder man er garanteret paradis.

    Så vidt jeg læser tallene, var det altså den tyrkiske diaspora, der sikrede Erdogan sejren, med dobbelt statsborgerskab og stemmeret i Tyrkiet. Nu forstår jeg bedre at de tyrkiske ministre var så glade for at komme rundt til valgmøder i Europa.

    Mvh.

    Kommentar by Endnu en Henrik — 20. april 2017 @ 18:28

  6. Selvfølgelig betyder kultur noget. Alt. Det er idéer, der er underordnede.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 20. april 2017 @ 18:31

  7. Hvorfor skal tyrkerne tænke sig om JP?
    Det går jo helt godt – set fra deres synspunkt. De har fået i pose og sæk, kan stemme begge steder.
    DF kæmpede imod dobbelt medborgerskab, men de var selvfølgelig nogle, der lever i fortiden.

    Kommentar by britta due andersen — 20. april 2017 @ 18:35

  8. Det er ikke alt hvad erdogan gør der er galt, jeg fandt lige denne under relaterede artikler i linket: http://jyllands-posten.dk/politik/ECE9518663/erdogan-anklager-dansk-elpolitiker-for-at-stoette-terrorister/

    Ikke engang vores danske medier kan finde ud af at skrive om enhedslistens terrorstøtte, men det tog sikkert kun erdogans folk 2 minutter at finde ud af det.

    Kommentar by per — 20. april 2017 @ 18:46

  9. ‘multikulturalisme’ betyder ‘eksistensen af flere kulturelle traditioner i samme land’.
    Helt rigtigt. Men det som hverken Jyllandsposten eller Uriasposten endnu har forstået er, at forskellige kulturelle traditioner ikke kun drejer sig om indvandrere, men at der er solide og forskellige kulturelle traditioner også blandt etniske gammeldanskere.

    Kommentar by Troels Toftkær — 20. april 2017 @ 18:51

  10. Fake news! Jyllands-Postens leder må være en “smutter”. Man er kommet til at trykke teksten fra nogle forkerte ark papir!
    Så fra i morgen fortsætter David Trads med at hælde sine giftige og stinkende svadaer ud over vort uskyldige folk.
    Den 12. april skrev David Trads på sin Blog i Jyllands-Posten:

    “Lige nu koster indvandring kassen. På lang sigt er potentialet enormt. Ja, der er problemer nu, men tænker vi os om, så bliver det vores fordel.”

    Et så stort og velbegavet geni, en af “elitens” fremmeste personligheder, kan da ikke tage fejl? Så Jyllands-Postens leder er ‘en ommer’!
    Redaktionen må i dobbelt forstand have ‘røde ører’.

    Kommentar by Birger Jensen — 20. april 2017 @ 18:57

  11. Ekstra bladet har også opdaget det nu: http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/praesident-erdogan-peger-fingre-ad-dansk-folketingsmand/6623507

    Det skal nok give enhedslisten lidt omtale, men vil noget dansk medie undersøge hvad PKK egentlig har bedrevet og som nikolaj villumsen støtter Næppe.

    Kommentar by per — 20. april 2017 @ 19:13

  12. Muhamedanismen kommer ind med babymosen. Så forstå det dog!

    Kommentar by Bastardo — 20. april 2017 @ 19:56

  13. Der flere ting at sige til citatet fra Jyllands-Posten.

    For det første er det rendyrket nonsens, at alle mennesker som udgangspunkt er demokratiske. (“Fødes som demokrat” for at bruge Jyllands-Postens primitive sprogbrug). I lang størstedelen af den tid, hvor der har boet mennesker på jorden, har samfundene ikke været demokratiske.

    For det andet har vi ikke fuld ytringsfrihed i Danmark. Hvis vi havde haft det, havde vi ikke haft en racismeparagraf.

    For det tredje styres Danmark ikke fuldt demokratisk. Jeg har fx ikke været med til at stemme på kommissærerne i EU eller på de politiserende dommere ved EU-domstolen eller Den Europæiske Menneskerettighedsdomstol. Jeg har heller ikke været med til at vedtage de såkaldte “menneskerettighederne”.

    For det fjerde er det umuligt for muslimer at integrere sig i de vestlige samfund uden at give afkald på deres muslimske identitet. Og det ønsker de ikke. De har i stedet for valgt at sætte mange børn i verden og indvandre i stort antal til Danmark, således at det til sidst er dem, der bestemmer.

    For det femte har Erdogan sikret økonomisk og social velstand i Tyrkiet i 15 år. Almindelige mennesker har fået det markant bedre under ham, end de havde før, han kom til magten, og der er derfor fuldt forståeligt, at de stemte “ja” til forfatningsændringen den 16. april.

    For det sjette fungerer Demokratiet ad Helvede til i Danmark. Vi fyldes dagligt med løgn af medierne, og vi fører en totalt uansvarligt flygtninge- og indvandrerpolitik, der om ca. 30 år vil gøre Danmark til et muslimsk domineret land. Hver gang jeg kører igennem Nørrebro tænker jeg: “Fy for satan, hvor er politikerne nogle svin.”

    For det syvende kommer de fremmede ikke til Danmark, fordi de kan lide danskerne eller deres kultur, ligesom de ikke synes om det danske klima. DE KOMMER UDELUKKENDE FOR PENGENES SKYLD.

    Kommentar by Søren Andersen — 20. april 2017 @ 20:44

  14. Tyrkere i Vesteuropa tænker sig om, og det er det, der er problemet. Blod er tykkere end vand, og fuldstændig uden møje og besvær kan de kolonisere sig og lade tiden arbejde for sig. Der står plus på bundlinjen for tyrkerne, mens der står minus for os. Tyrkerne tænker sig om!

    Fat for pokker at ikke alle bliver ovenud begejstrede ved synet af vor levevis. Den vækker væmmelse hos størstedelen af jordens befolkning, og jeg begynder efterhånden at kunne forstå dem. Vi er blødsødne, og vi nyder ligefrem at lade os bolle i røven i mascochistisk fryd, mens alle andre end os forstår en eksistenskamps betingelser. Vi er til at lukke op og skide i, og vi nyder det ligefrem, mens vi knokler stadig hårdere for at forsørge alle dem, der ikke kan lide os.

    FAT DET FORHELVEDE!

    Kommentar by Arne Torp — 20. april 2017 @ 20:48

  15. Det meste politik bygger på falske forudsætninger. Bare lige en milliard mere til projekt bedre integration, mindre diskrimination, flere indvandrere i uddannelse og job, væk med besparelser osv., så bliver problemer, der ikke kan løses, løst. At indvandringen medfører endeløse etniske konflikter, vil ingen indrømme.

    Falske forudsætninger kunne man kalde fake commission. Et aktuelt eksempel er EU-kommissionen, som har bedt Erdogan om en transparent undersøgelse af om afstemningen om den tyrkiske forfatning er helt efter bogen. Det er, som at bede en åbenlyst svindler at undersøge sig selv. Fake commission. Hvordan holder vi det ud?

    Kommentar by Niels P. — 20. april 2017 @ 20:57

  16. Tyrkiet blev islamiseret for længe længe siden, og stoffet de (araberne) hælder i skadedyrenes sutteflasker er koranen.
    Muhammed var en pædofil seriemorder. I hvert fald fra han forlod Medina.
    Når tyrkerne vedbliver at fastholde hans ugerninger, som eksempler til efterfølgelse, er de intet andet end fjender, punktum.
    De der vil kende til koranen henvises til David Woods substante betragtninger. Robert Spencer og Bill Warner er ligeledes sørdeles viden om muhammedanernes “tro”.
    Hvis nogrn er interesserede i American Empire, kan de evt. starte her:
    https://www.youtube.com/watch?v=y5UyynjxAyw

    Kommentar by Nielsen — 20. april 2017 @ 21:09

  17. Det samme spørgsmål kunne man stille i retten mod “kundby-pigen”. Hun er tydeligvis naiv og ser op til de stærke muslimer og vil gerne være martyr.

    Samtdig mangler hun sandsynligvis basal viden om at fremtille bomber og har købt kemikalierne i fortyndet udgave. At tro en 9-klasses pige der har flyttet skole flere gange og tydeligvis er skoletræt vil være i stand til at blande en virksom gødningsbombe lyder for mig ret hypotetisk

    Altså ret beset en ynkelig terroist-wannabe, alligevel kræver anklageren hende forvaret på ubestemt tid.

    Burde samme dom – forvaring – ikke overgå alle andre mindrebegavede muslimer der mere eller mindre åbentlyst opfordrer eller sympatiserer med Jihad? Der er nok at tage af, f. eks de omkring 150 personer der med sikkerhed har været i Syrien som “krigere” og har øvet sig i våbenbrug og afskæring af hoveder

    Kommentar by redneck — 20. april 2017 @ 21:20

  18. 13 -> Kommentar by Søren Andersen — 20. april 2017 @ 20:44
    100% enig.
    Jeg er aldrig blevet stillet over for et demokratisk valg om islamiserinen af Danmark.
    Eller om jeg ønsker, at følge de tossegode menneskerettigheder.
    Jeg bliver bare tvunget til, at betale til forbryderorginationerne FN, EU og Amnesty, røde kors og alle de andre NGO’er, som lever af organiseret kriminalitet, Korruption og nepotisme. Politikerne har solgt Danmark og den danske befolkning til Globalisternes ‘hemmelige’ regering, som jo aldrig har haft et land. Noget sted og derfor besluttet at skabe en ny stat Eurabien. Medierne dækker over politikerne, politikerne dækker over medierne.

    Kommentar by XXXXX — 20. april 2017 @ 22:26

  19. Yderst interessant! for 2-3 mndr siden gik en højlydt diskussion på hvorvidt alle disse (ja undskyld mig, mit bedste udtryk) perkere var danske? det kan vi så se/måle på nu, GoDaw DO!!!
    De venstreRadigale og globalisterne hylede i kor: OH-hadadada: de er skam da sandelig danske! (rend mig) de er 5.kolonne.
    Hvis en af disse tyrkere er født Danmark, kan den så være tyrkisk statsborgere, altså have tyrkisk pas?
    Om jeg fatter hvad de vil i DK hos os? nå-joh, som Søren A skrev:
    DE KOMMER UDELUKKENDE FOR PENGENES SKYLD!
    P.

    Kommentar by Piotr — 20. april 2017 @ 22:52

  20. Kim.. En tanke sniger sig ind konstant…

    “There is some ting rotten in Denmark”

    DU er i hjertet radikal ikke, den bagage slipper man ikke let.

    Den danske vågner, ikke mere snak – handling !

    Tro mig med vores nye patriotiske platform.

    Slut med at holde den DAnske hen EXPOSED

    Der er ikke plads til radikale ! nazister marxisme osv. osv.

    DANMARK !

    PATRIOT ! OPRÅB !

    Kommentar by John the One — 21. april 2017 @ 02:57

  21. Hvis tyrkere har ret til at stemme i Tyrkiet har de forhåbentlig ikke ret til at stemme i Danmark. Det vil jo betyde at en tyrker har dobbelt demokratisk vægt.

    Kommentar by River — 21. april 2017 @ 04:35

  22. ‘Hvad man hældte man i tyrkernes babymos, da de var små’ bliver også synlig når man ser deres kørselstil. Se https://www.youtube.com/watch?v=Qx77z8cUYzg eller andre ‘Mobese’-videoer. Ordet forklares i tr.wikipedia.org (og så Google Translate). Misforstå mig ikke: Det er ikke særlige begivenheder der vises her, men deres typiske, daglige stil.

    Kommentar by Michael Laudahn — 21. april 2017 @ 04:39

  23. Hvorfor stemmer de for et totalitært system……
    De stemmer til venstre når de går de til valg i danmark.

    Kommentar by Frank Hagmann — 21. april 2017 @ 05:10

  24. Og hvorfor har yallaher, GrådigCarler, Aukener og Helveger og Johanner så travlt med at rage til sig?

    -Det er fordi kassen snart er tom.
    De plyndrer kassen med arme og ben for de sidste kroner!

    Og hvad skal du så gøre? Du skal aldrig betale noget til dem og du skal aldrig betale til kassen.
    Først når den ER tom er vi lige..

    Kommentar by Hul igennem? — 21. april 2017 @ 07:07

  25. Når muhamedanerne i nær fremtid har overtaget EU kan tyrkernes kalif, ligesom en dirigent efter en stille generalforsamling, lukke og slukke med ordene: “Tak til forsamlingen fordi I gjorde mit hverv så let”.

    Kommentar by Menig 442 — 21. april 2017 @ 07:29

  26. Hvad mon disse fodboldspillere har fået i pausen:
    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/drama-i-serie-4-haetteklaedte-personer-med-kniv-afbroed-kamp/6623869

    Der nævnes ikke direkte etnicitet men indikatorerne er klare: Flere om een, maskerede, kniv og “relateret til byens grupperinger” – jeg regner ikke med det er uenighed i Landboungdom angående traktortræk der hentydes til?

    Kommentar by redneck — 21. april 2017 @ 07:34

  27. “Fy for satan, hvor er politikerne nogle svin”. Må jeg på svinenes vegne anmode Søren Andersen (#13) om at undlade at sammenligne politikere med svin, som jeg anser for nogle dejlige og velsmagende dyr. Kan vi evt. blive enige om at bruge det neutrale fuldt dækkende udtryk “skiderikker”?

    Kommentar by Tommy Jørgart — 21. april 2017 @ 10:32

  28. -stem Nye Borgerlige- Og jeg mener Borger..

    Kommentar by Hul igennem? — 21. april 2017 @ 17:25

  29. Tværtimod! ALLE kommer til verden som antidemokrater, og små babyers fokus er jo netop: Mig-Mig-Mig. Hos mange fortsætter den mentalitet desværre helt op i alderdommen, eller til man ligger med snuden i vejret…. Demokrati er noget, der skal læres.

    Mht Tyrken, så bliver han aldrig demokrat, for han fik koranen ind med modermælken: Derfor!

    Kommentar by Kuffar — 21. april 2017 @ 22:41

  30. @ 25 Godt sagt! Desværre har du helt ret.

    Kommentar by Kuffar — 21. april 2017 @ 22:43

  31. @ 23 Det er fordi, de er snu nok til at vide, at stemmer man mange venstrefløjsere til magten, så baner man dermed nemmere vejen for kaliffen…

    Kommentar by Kuffar — 21. april 2017 @ 22:45

  32. Diktatur er Danmarks eneste redning, hvis antallet af udlændinge skal sænkes og islamiseringen tilbagerulles. Demokrati kan ikke løse den nuværende situation, uanset hvem der får flertal. Så ingen grund til at håne diktatur – vi trænger den rigtige diktator for Danmark, hvis Danmark endnu, som navnet fortæller, skal være danskernes land, og et sted der er værd at sætte børn i verden for os danskere.

    Mange er ikke klar til at høre dette, men det vil blive klart for jer i de kommende årtier.

    Kommentar by Habard — 22. april 2017 @ 03:58

  33. fremragende leder???

    Imo er lederen hovedrystende naiv, den viser kun hvor langt journalister er fra virkeligheden.
    Hvis man er chokeret over at tyrkere generelt ikke bliver omvendt til demokrater har man været intellektuelt doven i årtier.

    Kommentar by poul sørensen — 24. april 2017 @ 02:29

  34. Hvad er Kundby-pigens navn?

    Kommentar by Anonym — 8. maj 2017 @ 07:22

RSS feed for comments on this post.