5. maj 2017

En tur til Marsken, 5. maj 2017

Der er langt til Marsken fra Odense, men jeg stod tidligt op, og ankom lidt i 9 her til morgen. Jeg startede ved Magisterkog, og hørte hurtigt den første Sydlig blåhals. Lydbilledet langs Vidåen var mangfoldig og havde jeg bedre styr på stemmerne, så kunne jeg have afkrydset flere sangere. Dagen gav tre nye arter, men var ikke en ligefrem en succes. Vejret klarede ikke op, og trods et virvar af spændende arter, fik jeg aldrig de ønskede billeder. Blåhalsen lod sig ikke forevige.

Langs digekronen ved Magisterkog så jeg Sivsanger og Sortterne – nye arter for undertegnede. Derudover sås blandt andet Isfugl, Tinksmed, Rørhøg og Rørspurv. Årets første Gøg hørtes. Grænseboderne Fleggaard og Calle kunne ses i Aventoft på den anden side.

Derefter kørte jeg til Rudbølkog, og håbede lidt på en synlig blåhals med gule rapsmarker som baggrund. Her kom jeg relativt tæt på Brushøns, og så Gul vipstjert (hele fire par) samt en enlig Bynkefugl, han. Virkelig en god lokalitet.

På vejen hjem kørte jeg forbi landsbyen Smedager (Bolderslev), hvor storkeparret netop er blevet forenet. Håbløse dokumentationsfotos, men trods alt dagens tredje kryds.

Oploadet Kl. 21:05 af Kim Møller — Direkte link12 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/83082/trackback

12 Comments »

  1. Skønne billeder.

    Ødelægger lige stemningen ved at rapportere, at Brian Arly Jacobsen netop har fået 5,5 mio for over de næste 3 år at udføre apologetisk forskning om moskeernes magt i Danmark: http://ufm.dk/forskning-og-innovation/tilskud-til-forskning-og-innovation/hvem-har-modtaget-tilskud/2017/bevillinger-fra-det-frie-forskningsrad-xx-til-dff-forskningsprojekter-1-og-2-maj-2017

    SPOILER ALERT: Efter tre års forskning vil resultatet blive, at majoritetssamfundet skam intet har at frygte ved moskeer. Derimod vil moskeerne – ifølge rapporten – være vigtige institutioner til at skabe sammenhæng internt i muslimske kredse og i forhold til det omgivende samfund. Mere eller mindre implicit vil det af rapporten fremgå, at politikere der modsætter minareter og bønnekald er “muslimhadere” uden forstand. Jeg garanterer det!

    (Det siger i øvrigt alt om et forskningsprojekt, at man i ansøgningen skriver, at det vil blive “sober”, “balanceret” og “retvisende”. Det er en ligeså stor løgn, som at den Deutsche Demokratische Republik var demokratisk)

    Kommentar by Tipster — 5. maj 2017 @ 21:25

  2. Fin tur Kim, checkede du også grænsekontrollen ude vestpå? Da jeg var der i efteråret var der nada…. kun i Padborg & Kruså

    Kommentar by redneck — 5. maj 2017 @ 22:02

  3. @Kommentar by redneck — 5. maj 2017 @ 22:02
    Ja redneck Møller er ret ferm med fugle paparazzi apparatet.
    Ang. grænsekontrol så er og bliver det et temmeligt dyrt stunt for at tilfredsstille naive vælgere.
    Har lige set Jersil minus spin hvor Rulle Grabow så ganske rigtigt udtaler at spørger du en politi M/K så er svaret næsten entydigt at den grænsekontrol vi har i dag ikke er mere effektiv end den kontrol i baglandet de udførte før denne ligegyldige lov blev indført var ligeså effektiv.
    Dengang skulle anholdelser så ikke indrapporteres som de skal med den nuværende grænselovgivning.Så rent kosmetisk ser det bedre ud men det er spild af tid admistrationsmæssigt og pengene fosser ud af statskassen til ingen verdens nytte

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 5. maj 2017 @ 23:05

  4. Så meget om grænsekontrollen. Velbekomme siger jeg bare.

    Kommentar by Nielsen — 6. maj 2017 @ 02:20

  5. @ Kommentar by Nielsen — 6. maj 2017 @ 02:20
    Hvad med et par pæne ord om de bevingede der ikke har problemer med grænser ?

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 6. maj 2017 @ 03:32

  6. Tusind tak for de smukke billeder fra naturen kim. God weekend.

    Kommentar by Michael Unna — 6. maj 2017 @ 07:59

  7. De udemokratiske svin i EU vil have et EU uden interne grænser, og påstår vi kan klare os med effektiv ydre grænse rundt om hele EU.

    Den fungere ikke, og Macron har sat skilt op til “åbent hus” arrangement. Alt hvad vi hører fra EU et løgn og manipulation.

    Kommentar by k.m. — 6. maj 2017 @ 08:01

  8. 5 Per Henrik Rasmussen.

    De bevingede har præcis samme problemer med grænser som alle andre. Hvorfor tror du, de “synger”? Benhård territorieafmærkning: “Her hersker jeg – hold dig væk eller tag konsekvensen!”
    Alle deres zoner er strengt opdelte, og overskrider nogen dem, er der voldelig afregning øjeblikkelig.

    Kommentar by Bageren — 6. maj 2017 @ 08:08

  9. # 1

    Er denne såkaldte forsker Arly Jacobsen mon konvertit?

    Kommentar by Knights Templar — 6. maj 2017 @ 09:20

  10. @Kommentar by Bageren — 6. maj 2017 @ 08:08
    Ja selvom vi ikke alle synger er det nok nærmere at sidestille med den private ejendomsret.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 6. maj 2017 @ 12:25

  11. @Kommentar by Bageren — 6. maj 2017 @ 08:08
    SKulle du enterere min lejlighed uden en invitation ville du som minimum få en opsang.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 6. maj 2017 @ 12:30

  12. Det er altid en fantastisk følelse at se en stork. Desværre vil multikulturen betyde at berigerne vil skyde efter dem når de overtager landet. Præcis som de gør i deres egne jordhuller i f.eks Libanon.

    Kommentar by Søren — 7. maj 2017 @ 07:00

RSS feed for comments on this post.