25. september 2009

Dårlige og gode journalister

Jeg overså listen i første omgang, men den er stadig aktuel. Ikke mindst fordi journalist Lene Frøslev efterfølgende tegnede et skønmaleri af Kirkeasyl i Berlingske Tidende (Kampen for de udviste, 12/9-09).

Trykt i Ekstra Bladet d. 18. august. – Gode og dårlige journalister (ikke online).

“Et af de mange tiltag fra Kirkeasyls to pressestrateger, Pelle Dragsted og Jakob Hjuler Tamsmark, er en liste over journalister, der er gode at bruge, og journalister, man ikke skal henvende sig til. Ekstra Bladet er i besiddelse af listen, og på den figurerer navne på 30 journalister fra en lang række danske medier. Både fra aviser, tv og radio…

Vi bringer her den uredigerede liste fra Kirkeasyl over ‘de gode’ og ‘de dårlige’ journalister…

‘De gode’
* Berlinske Lene Frøslev… Har bl.a. tidligere skrevet om Ali Al Jarraha
* Ritzau Jacob Stobbe…
* DR Trine Heilman
* DR tv Mediediregent… aktuel, skiftende
* DR tv Christian Brandt… længere sigt
* Politiken Børsting….Matias Seidelin… laver bl.a. soc.dem.-kirke
* TV2 Søren Moon… TV2’s Kirkeasylmand fremover
* EB Bo Elkjær
* TV2 Rasmus Tantholt… korrespondent der nogle gange tager til Irak osv. Vil gerne kontaktes, ‘hvis der sker noget’
* JP Peter Ernstved Rasmussen…
* JP Jens Ehlers… arbejder sammen med Peter Ernstved
* DR P4… den jourhavende
* TV2 Nyhederne Martin Krarup
* Ritzau Leon Andersen… har tidligere lavet noget godt
* Astrid Søndberg
* TV2 Heidi Guldager
* DR Radioavisen Nis Kielgast
* DR Radioavisen Arne Skadhede… holder med os
* Ritzau Esben Olesen…
* Allerød Nyt Peter Klar
* Frederiksborg Amts Avis Tore Rick
* TV2Lorry Hans Nørgaard Joachim Vorting, redaktør tv2 news, brian
* Anne Mette tv2 news… hun er meget positiv og virker til at stole på. Vi kan evt. bruge hende til at få en historie ud, som vi gerne vil have ud
* Anna Gaardslev tv2 nyhederne…

‘De dårlige’
* Ekstra Bladet Miki Mistrati EB’s gravergruppe -og ikke velset
* Peter Schøler pol.dk… han var meget ubehagelig på den første dag og søgte at opstille en konflikt mellem os og menighedsrådet…
* Mærkelige henvendelser, Benjamin Kürstein ekstrabladet… dukkede op lørdag aften og ville gerne have fat i en irakisk familie, som han kunne følge i tykt og tyndt!?…

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/8367/trackback

22 Comments »

  1. Venstrefløjsfascisterne skiver igen lister !!

    Sidst det skete, endte det med mord på en politibetjent og væbnede røverier. Hvad skal vi være vidner til denne gang ?

    Kommentar by Santor — 25. september 2009 @ 20:40

  2. Hehe… en ting man ikke kan være uenig i er at det er en liste over gode og dårlige journalister… hvem der er de gode og hvem der er de dårlige kan man så (næppe) diskutere

    Kommentar by Muldvarpen — 25. september 2009 @ 20:50

  3. Det er da påfaldende, at der kun er 3 dårlige, dvs. kritiske, journalister ud af 30! Men det har kunnet konstateres på dækningen: Vinklingen, de manglende kritiske spørgsmål…

    Men, som Lincoln sagde, man kan ikke narre hele folket hele tiden. Folkestemningen er urokket: Vi vil have lovmæssig forvaltning – ikke tankeløs sentimentalitet uden bekymring for følgerne.

    Kommentar by Gunnar Biering — 25. september 2009 @ 21:33

  4. Det er sørme godt, de selv laver lister over røde utroværdige journalister.

    Så ved vi det!

    Bakker ledelsen de pågældende steder op om skævvridningen? Måske – måske ikke? Hvis ikke, så har de en opgave.

    Kommentar by Sigwar — 25. september 2009 @ 21:51

  5. Kirkeasyls pressegruppe lider af paranoia. Den ene af de kun 3 kritiske journalister, Benjamin Kurstein fra Ekstra Bladet, er ikke engang journalist, men pressefotograf.

    Kommentar by Søren Rasmussen — 25. september 2009 @ 21:53

  6. Fantastisk liste, fantastisk at få indblik i den slags.

    Må være pinligt for DR-journalister at få prædikatet (Arne Skadhede) “holder med os”.

    Kommentar by Frihed — 25. september 2009 @ 22:12

  7. Hmm, ikke en eneste journalist fra Information er nævnt, men det er naturligvis også ganske udnødvendigt, Pelle Dragsted behøver næppe at bokse med personer som:

    Anton Geist
    Marchen Neel Gjertsen
    Julie Hjerl Hansen
    Nina Trige Andersen
    Mette Klingsey
    Georg Metz
    Charlotte Aagaard
    Camilla Stampe
    Etc….

    Kommentar by Poul-Erik Jørgensen — 25. september 2009 @ 22:28

  8. Hvordan er det muligt, på den ene side set at være pressekoordinator for en statslig myndighed, hvor man arbejder for at få lovgivningen overholdt (Arbejdstilsynet), og samtidig være talsmand for en gruppe lovbrydere (Kirkeasyl)? Jeg tænker på Jakob Hjuler Tamsmark.

    Hmmm, skizofreni??

    Kommentar by hp — 25. september 2009 @ 22:29

  9. Bo Elkjær fra Ekstra Bladet er kendt for sin usædvanlige (for nu ikke at bruge et stærkere udtryk) journalistik. Her er et eksempel, som Uriasposten tidligere har bragt:

    http://www.uriasposten.net/?p=1706

    Kommentar by Søren Rasmussen — 26. september 2009 @ 00:15

  10. Ja, det er jo ikke ligefrem noget Ralf Pittelkow blev populær i de kredse på da han konstaterede noget lignende omkring en valgkamp!

    Kommentar by Jens Hansen — 26. september 2009 @ 09:34

  11. # 8

    “Hmmm, skizofreni??” Næ, det udtales; “Femte kolonne”!

    Kommentar by Ab initio — 26. september 2009 @ 11:04

  12. DR kan virkeligt være stolte af, at have så mange journalister på de venstreradikales positivliste.
    Privatisér DR – her og nu
    Og indtil det er sket så afmeld din licens lige her:
    http://www.dr.dk/OmDR/Licens/Privat/Afmelding.htm

    Og er du nervøs for at Licens Lars skal komme efter dig så læs her:

    http://signejtillicens.blogspot.com/2007/12/sdan-undgr-du-at-betale-licens.html

    Kommentar by Nosferatu — 26. september 2009 @ 12:05

  13. Og her er mere om DRs rettigheder (eller mangel på samme) til at kontrollere om du betaler licens:

    http://www.familieadvokaten.dk/search/showresult.asp?src=/breve-100/b100-243.html

    Kommentar by Nosferatu — 26. september 2009 @ 12:07

  14. Det er ganske forbavsende at en dansk virksomhed kører med metoder der er et mafia-fortagende værdigt!

    At intimidere danskerne er blevet deres varemærke – og det var vel oprindeligt ikke meningen.

    I hvert fald er det der DR befinder sig – anvendende mafia metoder.

    Jeg forstår bedre og bedre – bl.a. takket være Kim´s udredning af diverse venstrefløjs foretagender – samklangen mellem dem og DR.

    Det kan ikke være rigtigt at almindelige danere, uden ønsker om at tilslutte sig noget som helst der har præg af venstrefløjen skal tvangsindlægges til dette fordi de ejer f.eks. en mobiltlf., en PC, et TV.

    DRs metodebrug skal stoppes.

    Og vi skal selv kunne bestemme OM vi vil modtage udsendelser fra dette foretagende.

    I så fald skal man betale for det man ser – og ikke en pind andet!

    Kommentar by Vivi Andersen — 26. september 2009 @ 13:35

  15. “* TV2 Rasmus Tantholt… korrespondent der nogle gange tager til Irak osv. Vil gerne kontaktes, ‘hvis der sker noget’”

    Fra TV-kanalen der dresser kvindelige journalister i islam-konservative tørklæder når de laver reportager fra bl.a. Afghanistan og tilsvarende lande.

    Kommentar by Janne — 26. september 2009 @ 15:49

  16. 15.Janne

    Angående Ulla Therkildsen er jeg ikke så sikker på man kan tvinge den Mutti til noget som helst hun ikke vil!

    Faktisk tror jeg at hun fra starten har taget det skide tørklæde på af

    1. for at beskytte sig selv mod evt.overgreb fra de lokale

    og/eller

    2. af høflighed overfor lokalbefolkningen

    Skal vi lede efter nogen TV-journalister, der besidder blot skyggen af integritet ville jeg nok kigge på hende.

    Resten ….bop,bop,bop Bagdad Bob eller noget der snerper derhen ad.

    Kommentar by Vivi Andersen — 26. september 2009 @ 19:36

  17. 16

    Vivi

    Hvilke motiver den kvindelige journalist har spiller ingen rolle, for mig t se. Det, det for mig at se handler om her, er, at en TV-station dresser kvindelige journalister på, så det tilfredsstiller islam-konservative kønsroller og normer. Hermed forsvinder kvindernes integritet og i stedet for fremstår de som reklamesøjler (redskaber) for et religiøst kvindesyn – og TV-stationens (må man tro) tilstræbte objektivisme og neutralitet forsvinder ved samme lejlighed. TV-stationen får i stedet for et tydeligt og dybt konservativt islamisk islæt.

    Kommentar by Janne — 27. september 2009 @ 09:30

  18. 17

    “TV-stationens (må man tro) tilstræbte objektivisme” – med det mener jeg saglighed og upartiskhed.

    Kommentar by Janne — 27. september 2009 @ 09:39

  19. Igen Ritzau:

    “Iraks premierminister vil stoppe Danmarks hjemsendelse af irakere med tvang.

    Premierminister Nuri al-Maliki skriver i et svar til Ritzau, at der ikke findes nogen aftale med Danmark om at tvinge irakere hjem. ”

    http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1229534.ece

    Kommentar by Fritænker — 27. september 2009 @ 16:38

  20. Jeg kan ærligt talt ikke hidse mig op over en sådanne liste – alle organisationer med presse-kontakt laver disse lister og krikkeasyl (AKA enhedslisten) har jo bevist at de spiller meget bevidst på pressen – med sædvanlig stor dygtighed må man indrømme på trods af ens væmmelse overofr budskabet. Men venstrefløjen har altid haft en meget god even til at propagandere deres sager. Faktisk lidt bedre end de borgerlige.

    Jeg er mere interesseret i (og forfærdet over ) de “uafhængige” journalister der bliver nævnt som støttere og sympatisører på listen. Det er jo ganske skræmmende den mændge der trods alt er på “den gode” liste.

    Kommentar by Vantroende — 28. september 2009 @ 09:20

  21. Klart at overkamelrytteren fra Irak benægter en aftale.
    Irakerne ved jo udmærket at det er BUNDFALDET der er kommet til bl. a. Danmar.
    Og dette bundfald ønsker man ikke til Irak.
    Mht. bedsteforaeldreforasyl.dk, har jeg tidligere sende 2 e – mails til denne forenings kontakt e – mail adresse.
    Endnu ingen reaktion, hvilket jeg ej heller havde forventet.
    På foreningens hjemmeside, er oplyst forskellige private e – mail adresse.
    Til disse vil jeg nu fremsende de e – mails jeg oprindeligt fremsendte.
    Det er iøvrigt ret dubiøst at man hos Hostmaster.dk ikke kan få oplysninger om hjemmesider fra disse venstreradikale miljøer.
    Det kan man jo udmærket få fra os der betaler gildet.
    Hvem vil hjælpe til?

    Kommentar by Vagn Jensen — 28. september 2009 @ 11:14

  22. Janne har ret. Fuck Ulla Therkildsen! Hvorfor havde hun ikke sit tørklæde på igår? Vist nok fra Tyskland? Hun skulle sgu tvinges til at gå med det altid! Hun har jo valgt side.

    Kommentar by Frode Fredegod. — 28. september 2009 @ 11:41

RSS feed for comments on this post.