1. juni 2017

Højesteret: Danmark kan ikke hjemsende kriminelle rumænere, da de risikerer afsoning i små celler…

Torsdag var integrationsminister Inger Støjberg i samråd i næsten fem timer, da det tilsyneladende er hjerteblod for oppositionen, at tilvandrede voksne kan leve som ægtepar med barnebrude på danske asylcentre. Man skulle tro det krænker en eller anden konvention om beskyttelse af børn, men internationale konventioner er efterhånden intet andet end afpolitisering af den sund fornuft.

I dag kom det også frem, at Danmark kan ikke sende kriminelle rumænere til afsoning i EU-landet Rumænien, fordi de risikerer at afsone i et fængsel der kun giver 2-3 kvadratmeter plads til hver indsat. Mere plads end børnehavebørn har krav på.

Fra DR Online – Højesteret: Rumænere skal ikke udleveres til strafforfølgelse i deres hjemland.

“Tre rumænske kvinder og en rumænsk mand skal ikke udleveres til deres hjemland, som Justitsministeriet og Østre Landsret ellers havde afgjort. …

Tilbage i februar bad retten anklagemyndigheden om at indhente flere oplysninger om de rumænske fængselsforhold, før Højesteret kunne tage stilling i sagen.

Højesteret har henvist til, at Menneskerettighedsdomstolen i efteråret udtalte sig om den plads, som et frihedsberøvet menneske skal kunne råde over.

På baggrund af de oplysninger påpeger Højesteret, at der er god grund til at tro, at de fire rumænere ville komme til at afsone en del af en eventuel fængselsstraf i overbelagte halvåbne eller åbne fængsler, hvor de kun var garanteret et personligt rum på to til tre kvadratmeter.

– På den baggrund fastslog Højesteret, at der var en reel risiko for, at afsoning af fængselsstraffen i Rumænien i en del af tiden ville komme til at ske under forhold, der ville være i strid med Den Europæiske Menneskerettighedskonventions artikel 3, står der i kendelserne.”

Oploadet Kl. 23:29 af Kim Møller — Direkte link29 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/83785/trackback

29 Comments »

  1. Højesteret: Rumænere skal ikke udleveres til strafforfølgelse i deres hjemland.
    Selvfølgelig: Så hellere fodre svinene her i Danmark, på skatteydernes bekostning.

    Lidt Trump:
    Hov for fanden. Der var lige een her der ikke ville være medløber til Klimasvindlen.
    Solen, Vulkanerne og Tundraen styre klimaet, og vil gøre det i al evighed.
    Mennesket er en ubetydelig brik i planetens udvikling.
    Jean-Claude Juncker kan rolig klappe de andre EU-leflende rykklappere på kinderne og drikke sig fuld igen sammen med fadbumsen. 🙂
    Merkel og Macronen er jo med til bords.
    Der er ren til grin i fallitboet EU ! Køerne både ræpper og fiser. hahahahahahaha

    Kommentar by Sindsro — 2. juni 2017 @ 00:06

  2. Man kunne håbe det fik EU til at stoppe sigøjnerne og Rumæniens frie bevægelse, men mon ikke de istedet vil have de indsatte overført til vestlige fængsler?

    Kommentar by Byg muren og luk broen! — 2. juni 2017 @ 00:10

  3. En gang imellem bliver man overvældet af følelsen af, at nu gider man sgu ikke at være med mere. Absurditeterne har taget overhånd i en grad så man føler, at udmeldelse af samfundet er den eneste udvej for at bevare sin forstand nogenlunde intakt. Jeg henviser til digtet / sangen Livet er en morgengave af Halfdan Rasmussen. Det er sgu fristende at give sig eskapismen i vold, skråt op med det hele, for mod tåber kæmper selv guderne forgæves og landet ledes af tåber.

    Kommentar by monse — 2. juni 2017 @ 00:45

  4. Thi kendes for ret, alle dommere i højesteret idømmes lænkning til muren i Blåtorn, straffen gives for at beskytte Danmarks befolkning mod overgreb, for gud, konge og fædreland, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 2. juni 2017 @ 01:04

  5. Sigøjnere skulle afsone i underjordiske celler på 200cm X 70cm X 40cm lavet af krydsfinér.

    Kommentar by Nielsen — 2. juni 2017 @ 01:30

  6. Det er i grunden maerkeligt,personer bryder et samfunds love, i mange tilfaelde paa det groveste.De har faktisk ikke nogen rettigheder til nogetsomhelst,de har jo selv sat sig udover samfundet,saa maa de tage hvad der foelger deraf.Da de saa, ovenikoebet ikke er fra det samfund hvis love de bryder,saa er der vel bare een vej UD

    Kommentar by dunk — 2. juni 2017 @ 02:55

  7. @Kommentar by Sindsro — 2. juni 2017 @ 00:06
    Du kan ta´det helt roligt.
    Trumps udmelding kommer ikke til at betyde noget som helst.
    Stort set samtlige delstater og ikke mindst energi giganten Exxon i USA er uenige med ham.
    Energiproduktion er forlængst blevet overhalet at grøn energi hvad økonomi angår.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 2. juni 2017 @ 04:23

  8. At lande, og juridiske entiteter som eksempelvis EU og Schengen, kan overtræde betingelser sat for medlemskab respektivt tiltræden af diverse viser hvor ensidig virkelighedens verden er.
    Menneskerettigheder er kort beskrevet- fup.

    Kommentar by Peter Buch — 2. juni 2017 @ 04:55

  9. Kan vi få navnene på højesteretsdommerne?

    Kommentar by Ole Madsen — 2. juni 2017 @ 06:19

  10. Menneskerettighedskonventionen skulle aldrig været skrevet ind i dansk ret. Desværre går kun DF ind for at få den skrevet ud igen. Hvis den ikke var en del af dansk ret, kunne FT blot vedtage, at dansk ret stod over konventionen.

    Kommentar by Odo — 2. juni 2017 @ 06:55

  11. Har vi nogensinde hørt kritik af øst-landenes mangel på menneskerettigheder og deres umenneskelige fængsler ?

    De kan da for f….n rydde op i deres egne lortelande, og lade os være i fred, men det er jo typisk at det rige vesten skal undgælde for elendigheden i de gamle kommunistlande.

    De røde AFA tosser kæmper en indædt kamp for at omdanne Danmark til en kopi af de lande de ludfattige tiggere kommer fra.

    Kommentar by k.m. — 2. juni 2017 @ 07:33

  12. Den dag man ikke må “vende ryggen til nogen”, er man blevet slave af dem og deres nyttige idioter.
    Man er nødt til at forstå at hvis nogen ønsker at leve og dø i en rendesten, skal de have lov til det. Be my guest.

    Kommentar by River — 2. juni 2017 @ 07:46

  13. Er det bedre at sigøjnerne “bor” på en bænk i Folkets Park, end i en lille fængselscelle i Rumænien?

    Der kan godt bo et par unge sigøjnerpiger i mit kosteskab…

    Kommentar by Al Capone — 2. juni 2017 @ 08:02

  14. Teksten af den artikel, dommen er faldet efter:

    “Ingen må underkastes tortur og ej heller umenneskelig eller vanærende behandling eller straf.”

    Hvis det er umenneskeligt bør børnehavebørn altså også kunne få mere plads på baggrund af den paragraf.

    Kommentar by Henrik — 2. juni 2017 @ 08:04

  15. Kun en stærk fører som kan rejse en folkestorm kan nu redde fædrelandet!

    Kommentar by Rodina — 2. juni 2017 @ 08:11

  16. Er rumænien ikke et EUSSR land? Hvis ja, så kan alle danske statsborgere blot på en mistanke risikere at sidde i et rumænsk fængsel, uden at Dummark kunne drømme om at hjælpe dem.
    Die dumme dänen bliver bare dummere og dummere.

    Kommentar by Piphans — 2. juni 2017 @ 08:40

  17. Kommentar by monse — 2. juni 2017 @ 00:45

    Nemlig – For mit vedkommende har alt det sortsyn jeg har båret på og hærget Uriasposten med gennemårene, ved at materialisere sig for ikke kun mine øjne og (ringe)forstand!

    Jeg ser stort set aldrig nyhedsudsendelser, talk”shows, socialkonstruktive dokumentarudsendelser og alt det andet manipulerede løgn og bedrag, som hovedparten af danskerne med reel og imaginær indflydelse fylder alt og alle med via medierne.

    Jeg læser på nettet, e-aviser, blogs osv…Og også en masse bøger!

    Jeg prøver at hitte rede i hvad der er ret og vrang, det kan undertiden være svært.

    Men i dag kører alle de væsentlige ting i livet omkring menneskene ud af dumhedens og destruktions akse…og som jeg igen gentager – det sker med vilje, bevidst og med fuldt overlæg – som for eks. det her landsforræderiske opdrag fra de gale kvinder i det andet tema og som her mht. rumæneres forfordeling i forhold til danskerne. Det hele er vendt på hovedet.

    Jeg har en sådan ubærlig foragt for de fleste danskere jeg møder – 80% af dem stemmer vanviddet videre og bidrager dagligt til at ragnarokket kommer nærmere og nærmere – Det kan kun ende sådan nu – det står som et ultrarødt blinkende neonlys og advarer os alle .. men ingen tør og vil ændre på noget – tværtimod!!!!

    Og det kalder man frivilligt ned over dine, mine og alles børn og børnebørn!!!!!!!!!

    Kommentar by Black Watch — 2. juni 2017 @ 08:44

  18. Lav dem om til fiskepiller

    Kommentar by jp — 2. juni 2017 @ 08:59

  19. At 15:
    Du skriver: “det sker med vilje, bevidst og med fuldt overlæg”.

    Hvad får dig til at tro, at det ikke blot er medløberi, opportunisme, dovenskab og manglende evne til at sætte sig ind i virkeligheden? Undervurder aldrig menneskers dårskab og dumhed – især ikke mediemenneskers og “kulturpersoners”.

    Kommentar by Bastardo — 2. juni 2017 @ 09:24

  20. Mennesker må ikke sendes tilbage til deres hjemland, hvis fængselscellerne ikke lever op til danske standarder – ligeledes blev det fornyligt afgjort, at folk ikke kan hjemsendes, hvis deres hospitaler ikke er på niveau med de danske – det næste bliver vel, at hjemlandes kontanthjælp skal være på niveau med eller over den danske – Suk!

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 2. juni 2017 @ 10:21

  21. Er store fængselsceller og top moderne hospitaler en menneskeret, som Danmark skal opfylde for hele verdens befolkning? – Vanvittigt!

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 2. juni 2017 @ 10:22

  22. Løsladelse af Breivik er en god begyndelse.
    De er flere af hans kaliber siddende ude i marken og venter på røgen.

    Kommentar by Sindsro — 2. juni 2017 @ 10:24

  23. Vi må støtte rumænerne/sigøjnerne. Vi må betale så alle Rumæniens fængseler kan laves om til børnehaver for voksne. Hver dag i fængselet skal være som en børnefødselsdag. Der skal serveres lagkage 3 gange om dagen ellers er vi umenneskelige. DET ER VORES PLIGT. I følge konventionerne. (Også selvom vi aldrig er blevet spurgt om vores mening i spørgsmålet).

    Jeg er træt af den evige undskyldning om konventioner. Det er for let bare at bruge den undskyldning. Ligesom når muslimerne undskylder drab og voldtægt med religion.
    Men hver gang en politiker nævner konventionerne, holder journalisterne kæft. Ikke flere spørgsmål. Hvad er meningen med journalister. når de ikke stiller spørgsmål?
    Politikerne kunne lige så godt interviewe sig selv.

    Kommentar by XXXXX — 2. juni 2017 @ 11:02

  24. Det er et sygt, sygt lille land, som regeres af tomme hjerner; marionetdukker for Merkel. Tulle er bare ikke go’ nok, for han råber ikke nok op (ved han overhovedet, hvad der foregår på gadeplan?), og DF får aldrig min stemme igen.

    Vi kan heller ikke sende terrorister hjem, endda terrorister, som truer danskere på livet. Uha nej!

    I UK findes der ca. 23.000 terrorister, og i Frankrig holder de øje med 15.000 ‘potentielle terrorister’. Hvor længe kan økonomien og politiet holde til dét? (I DK ved de sikkert ikke, hvor mange terrorister, der er, for de skal altid advares af andre lande, når terrorister planlægger angreb mod DK).

    Den Store Skøge i Tyskland skulle tvangsindlægges, og nøglen smides væk! Hun er ved at skabe fundamentet til 3. verdenskrig, og måske derfor har myndighederne nu travlt med at afvæbne gæve danskere, ved at give ‘frit lejde’ til dem, som har våben liggende. Det er jo næppe perkerbanderne, der med røde kinder og nedslåede øjne vover sig hen på strisserstationen og lægger hele deres arsenal…

    Kommentar by Kuffar — 2. juni 2017 @ 15:13

  25. Kommentar by Bastardo — 2. juni 2017 @ 09:24

    Jo det er det også for manges vedkommende – jeg mener det er de 80% af befolkningen og ikke kun mediefolk, som med de nuværende 30-40 års muligheder for selv banal viden, ikke kan undslå sig for at vide så meget, at de ville sige fra i langt højere grad.

    Truende og hændte ulykker som er så vedholdende hver dag i DK, burde få mange flere til at sætte sig ind i problemerne, da det allerede nu og i fremtiden vil komme til at præge dem og her især deres børn og børnebørn.

    Medløberi, opportunisme, dovenskab og manglende evne til at sætte sig ind i virkeligheden er ganske plausible grunde for befolkningens reaktioner, eller mangel på samme – men igen 30-40 års historie burde have flyttet væsentligt mere på den sag!

    Du skriver: “Undervurder aldrig menneskers dårskab og dumhed – især ikke mediemenneskers og “kulturpersoners”.

    Mit skriv bærer da netop præg af at jeg ikke gør det – “Men i dag kører alle de væsentlige ting i livet omkring menneskene ud af dumhedens og destruktions akse” – hvor ser du det?
    Du har da helt ret i, at man ikke skal undervurdere menneskenes dumhed og dårskab…Det er en del af problemerne…Men nu man da for fanden da komme videre – det er så nemt og ligetil at få utroligt mange oplysninger, også fra de “alternative medier”.

    Hovedparten af befolkningen har i dag bærbare PC´er og smartphone…så man burde ikke kunne dække sig ind under ovenstående undskyldninger og virkelighedsflugt.

    Kommentar by Black Watch — 2. juni 2017 @ 15:34

  26. @ 15 Enig! Vi mangler politikere af Orbans kaliber. HAN er en Rigtig Mand, ikke som vores leflende, lille klimaidiot, Løkke, som pludselig igår havde en masse at sige – om klimaet og Trumps udtræden af den idiotiske klimaaftale. Ingen aner, om udledning af CO2 har nogen som helst forbindelse til klimaændringer, og de tosser tror, at de kan ‘beslutte’, at jordens klima kun skal øges med 2 grader – hahaha!

    Hvad med, om de begyndte at stoppe fældningen af regnskoven i Brazilien, for dét kan måske nok have en minimal effekt på klimaet, men hvis jorden er begyndt at opvarme indefra, så tør de vel ikke fortælle det… Det kan jo også skyldes solen, eller at jorden er kommet en smule ud af kurs. De aner det ikke, de tosser. Det er afledningsmanøvrer for at få white folks til at tænke på andet end den muhammedanske invasion.

    Trump er en klovn på mange måder, men her siger han faktisk nogle fornuftige ting om klimaidiotien, bl.a. at “kineserne har fundet på det”, og at “det har været skidekoldt i lang tid”: http://globalnews.ca/news/3495239/what-donald-trump-said-global-warming-climate-change/

    Kommentar by Kuffar — 2. juni 2017 @ 15:41

  27. Godt skrevet Kuffar — 2. juni 2017 @ 15:13

    Er der ikke en der kan lave et spektakulært event, med afbrænding af konventioner?
    Jeg tror det ville få rigtig mange til at møde op. Bare læs kommentarsporene i MSM, hvordan folk forbander disse overgreb mod det danske samfund.

    Kommentar by M.S. Carstens — 2. juni 2017 @ 15:45

  28. The German nationalist movement asked for Volksbewaffnung, a militia system according to the Swiss role model, but failed with those requests in the German revolutions of 1848–49. However, possession of guns and weapons was not generally restricted, but regulations about carrying arms in public came into use.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Gun_legislation_in_Germany

    Herfra tilrådes en diktator ikke. Ejheller proletariatets diktatur eller noget som helst andet diktatur.
    Ikke at alle schweizere er engle, for der sker vel også ting dér, jeg hellere havde undværet, men jeg tror nok viden om mulig bevæbning hos naboer, med videre, udbredt holder gemytterne noget i ro og lægger en dæmper på udfoldelserne.

    Teoretisk kunne en diktator have alle de rigtige løsninger, men virkeligheden synes mig i den grad- at mangle eksempler på noget sådan.

    Kommentar by Peter Buch — 2. juni 2017 @ 17:50

  29. Rodina — 2. juni 2017 @ 08:11

    kommentar 28.

    Kommentar by Peter Buch — 2. juni 2017 @ 17:52

RSS feed for comments on this post.