4. juni 2017

Endnu et islamisk terrorangreb i London – Hørt på direkte tv: “Jeg er mere bekymret for efterspillet.”

Jeg tilbragte lørdag aften i København, og før jeg ramte dynen, nåede jeg lige at høre, at der ikke var sket et terrorangreb i London kl. 22.07. I morges var medierne nåede længere frem i processen, og ja – det var endnu et islamisk terrorangreb.

“One eyewitness spoke of the men shouting ‘this is for Allah’ as they stabbed indiscriminately.” (Daily Telegraph, 4. juni 2017)

Syv døde og mere end 30 såredes, da tre muslimer i en lejet varevogn torpederede fodgængere på London Bridge, og efterfølgende gik til angreb på tilfældige mennesker med knive. Alle tre blev skudt af politiet. Tolv er i dag anholdt i den østlige forstad Barking.

(London Bridge, kort efter terrorangrebet; Foto: Liveleak)

(Foto: Mail Online)

Da jeg bloggede om Westminster Bridge-terrorangrebet, koblede jeg det samme med ‘Bridges Not Walls’-kampagnen, der under Trumps indsættelse lavede bannerdrops fra flere af Themsens broer. ‘No to silence on UK violence’ og ‘Black Lives Matter’ var parolerne på London Bridge, hvad vist var møntet på højreradikalisme og politivold, omend det fint symboliserer den yderste venstrefløjs manglende jordforbindelse.

(‘Bridges Not Walls’-kampagnen, London Bridge, 20. januar 2017)

I morges sendte TV2 News live fra London, hvor de talte med den danske journaliststuderende Niels Jakob Søndergaard Mye. Han var ikke bange for terror, men bekymret over, at det i valgåret nu fik al fokus i stedet for de millioner af sultne børn, og de ‘10.000’ der dør af luftforurening i London hvert år (sic).

Folk var dog ved godt mod, og brød spontant ud i Oasis-sang. Der er tilsyneladende en del der husker Britpop-bandet Oasis, der i 1995 storhittede med ‘Wonderwall’. Pun intended.

(Studerende Niels Jakob Søndergaard Mye)

Jeg er mere bekymret for efterspillet. Der er et parlamentsvalg, og der er en Manchester-ulykke der stadig rumsterer i baggrunden. Jeg er bekymret for hvordan det her påvirker England og englænderne fremover.” (TV2.dk)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/83836/trackback

42 Comments »

  1. Det var i TV2 19-nyheder søndag.

    Men det blev værre endnu, i det forlængede program: Ulla Terkildsen skulle fortælle seerne hvad det der East End område var, når nu politiet havde valgt at ransage en lejlighed der.
    Og sørme, om ikke det var et dejligt sted fuldt af glade mennesker af alle racer, nationaliteter, religioner der levede harmoniske sammen.
    Og det var “dynamisk”.

    Tænk engang, at man flere gange i løbet af mindre en end måned, skal rapportere om islamisk racisme, i et land hvor muslimer i forvejen fylder alle statistikker over indsatte, arbejdsløse osv.
    Og står korrespondenten og lukker floskler ud om den multikulturelle glæde i et område, som hun aldrig selv kunne drømme om at bo i, endsige besøge medmindre hun er iførte kortege af “lokale” og skal lave et tv-indslag.
    Det var lige så grotesk som dengang med Breivik, hvor DR brugte tossen til at italesætte den fantastiske succes som indvandringen til Norge ellers var. Hvor harmonisk og glade alle var. undtagen lige BReivik måtte vi forstå.

    Og nogen undrer sig over mediernes problemer.

    Kommentar by Superman — 4. juni 2017 @ 19:22

  2. Jeg så indslaget med den formentlig kommende DDR-medarbejder Niels Jakob og han siger vitterligt “Manchester-ulykke” (den kunne godt være med fed…)

    “”Don’t look back in anger”, sang gæsterne på den sportsbar, hvor den danske studerende Niels Jakob Mye befandt sig lørdag aften.””

    Det er selvfølgelig en information lille Niels Jakob har følt behov for at komme med til TV2-sjovnalisten – stærkt!

    Kommentar by Johnson — 4. juni 2017 @ 19:39

  3. Hørte DR p4 på morgennyhederne bruge udtrykket- de formodede gerningsmænd- ..De formodede… Altså politiet skød …de formodede ….gerningsmænd. Jeg – formoder- at DR nyhederne ikke sympatisere med terroristeren….Det formoder jeg….men jeg ved det jo ikke…vel? DhimmiRadio (for fejdumme danskere) i en nøddeskal.

    Kommentar by Michael Unna — 4. juni 2017 @ 19:43

  4. Det er tæt på at man må tro på konspirationsteorien om at Islamisk Stat ganske som Al Kajda er skabt af de skjulte magthavere i Vesten og Israel, når London-politiet opfylder terroristernes højeste ønske om at dø i kamp mod de vantro styrker.

    Motivationen fra de troendes side er så klart at de kommer direkte i paradiset ved at dø i djihad som lovet i Koranen. Ellers skulle deres gerninger gennem livet afvejes af Allah på dommedag med risiko for at havne i et helvede.

    Altså går teorien på at de egentlige magthavere importerer en masse djihadkrigere til Vesten for at få den oprindelige befolkning til at få mere akutte problemer end spørgsmålet om magtforholdene i landene og i hele verden.

    Kommentar by perhag — 4. juni 2017 @ 19:55

  5. > perhag: Pudsig og dum konspirationsteori.

    Kommentar by Henrik Petersen — 4. juni 2017 @ 20:10

  6. I det hele taget forbløffende, hvor mange idiotkonspirationstosser, der efterhånden er på UP.

    Kommentar by Henrik Petersen — 4. juni 2017 @ 20:11

  7. Jeg fatter det ikke: Islam hader os, hvilket der jo ikke lægges skjul på i koranen og haditherne, men igen og igen ser vi, at vestens ledere og medier groft lyver og fører befolkningerne bag lyset og nægter at se sandheden i øjnene.

    Var det ikke den slags man i gamle dage identificerede som højforrædderi?

    Kommentar by Abdullah Terkelsen — 4. juni 2017 @ 20:13

  8. Nu er alle fimserne ude at pleje omsorg for kujonerne i islam. Det er sku alt andet end et kønt syn. Så forudsigeligt…så forudsigeligt!

    Kommentar by Jette — 4. juni 2017 @ 20:43

  9. 1. Superman — 4. juni 2017 @ 19:22 :
    Jeg så også showet og det faldt mig ind:
    Tak, spids, er Ulla Terkelsen virkelig blevet taget på sengen, til et direkte indslag? Med uskjulte modermærker og nærmest nødtørftig beklædt, 100 meter fra hvor hun bor???
    jaaa, men 20 timer efter, at der var islamisk ramasjang i gaden og efter at TV2 havde 3 andre velbetalte reportere på stedet.
    “på stedet”, som Ulla Terkelsen priser som toppen af multikulti;
    jo, det var tæt på, mennnn ….. (der skal jo også være plads til vore gode udfordringer i vores branche fremover)
    Det var så forlorent, at hun nærmest hyggede sig som nærmeste nabo, 20 timer efter :-((((

    Kommentar by M.S. Carstens — 4. juni 2017 @ 20:48

  10. Øv..hvad fanden hedder vi så i denne uge, jeg er sku ved at være pisse træt af at ændre navn hver uge.

    Kommentar by Piphans — 4. juni 2017 @ 20:58

  11. :
    https://da.gatestoneinstitute.org/

    Kommentar by M.S. Carstens — 4. juni 2017 @ 20:58

  12. Hele artiklen:
    https://da.gatestoneinstitute.org/10478/terrorisme-stearinlys-bamser

    Kommentar by M.S. Carstens — 4. juni 2017 @ 21:04

  13. Som Ulla T sagde i nat “en masse overbevæbnet politi”, mon det var en ord fejl eller for at starte op med var det nu terror vinklen som TV2 slog ind på ca 90 min efter det skete

    Kommentar by Broholm — 4. juni 2017 @ 21:36

  14. “this is for allah..” Betyder det , jvfr. Lars Loekke Rasmussens bizarre udtalelse om den voldtagne “religion” for nogen tid siden , at det denne gang er allah der er blevet voldtaget ?

    Kommentar by Krassisten — 4. juni 2017 @ 22:04

  15. Niels Jakob Søndergaard Mye fik afsendt en FÆNOMENAL jobansøgning til DDR, mens han dansede og pissede på ofre og efterladte.

    Vi lever i en syg-syg-syg verden.

    Kommentar by Polka — 4. juni 2017 @ 22:45

  16. Der er blomster udsalg, og de handlende kan ikke følge med.
    Jeg håner politikerne pga deres handlingslammelse.

    Jeg ser med væmmelse på Jydepotten.:
    http://jyllands-posten.dk/international/ECE9628615/loekke-den-koldblodige-foragt-for-liv-efterlader-os-gang-paa-gang-tomme-for-ord-men-med-styrket-vilje/

    Lars Løkke: »Den koldblodige foragt for liv efterlader os gang på gang tomme for ord, men med styrket vilje«
    Sympati- og støtteerklæringer strømmede søndag til Storbritannien og ofrene for terrorangrebene i London. USA’s præsident Trump benyttede også lejligheden til på Twitter at tale for strengere indrejseforbud i USA.
    —————————————————————————————
    Hvor er handlingen Hr Statsminister. ?
    styrket vilje: Hvad er dette i dette sammenhæng Hr Statsminister.?
    Sympati- og støtteerklæringer: Hvad gør disse ved situationen og terroren Hr Statsminister.

    Tomme ord og floskler. lad os få disse muslimske hedninger ud.

    Den eneste jeg og alle andre ser, der handler Er USA’s præsident Trump.
    Jeg kan brække mig over disse handlingslammede politikere og EU.!

    Kommentar by Sindsro — 4. juni 2017 @ 23:09

  17. Sørgerligt men sandt så ligger den vestlige verden som den selv har redt.
    i 70´erne og 80´erne blev der slået flere mennesker ihjel i Europa p.g.a terrorisme.
    Det var ikke muslimsk terror.
    Der hvor det vender er der hvor den vestlige verden med USA i spidsen med bl.a Anders Fogh som logrende puddel hunde vedhæng mener at de med militær magt kan tvinge korrupt vestlig demokrati ned over især lande i mellemøsten.
    Tjek selv her:
    https://www.statista.com/chart/4554/terrorist-attack-victims-in-western-europe/

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 4. juni 2017 @ 23:21

  18. Og Rambush doktrinen “enten er i med os eller også er i mod os” har gjort at en afballanceret voksen diskussion er stort set umulig.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 5. juni 2017 @ 00:07

  19. Selvfølgelig, sådan er de, Politiken segmentet, det værdipolitiske venstre, the regressive left, den talende, akademisk uddannede klasse. Totale psykopater.
    Ingen medfølelse for folk der får halsen skåret over eller små piger der bliver massakreret til en Ariana Grande koncert. Alt deres had handler om deres meningsløse fjendebillede- “højrefløjen”, alle som ønsker at kæmpe for vores egen overlevelse.
    De er det værste evolutionen har frembragt. Individer som ønsker at udslette sig selv.

    Kommentar by Lukket fest, tag hjem — 5. juni 2017 @ 00:08

  20. Er denne Niels Jakobine Mye en præmenstruel RUC-tøs?

    Kommentar by Al Capone — 5. juni 2017 @ 00:39

  21. # 6

    Jeg er 100 % enig!

    De formerer sig sgu med samme hastighed som muhammedanere….

    Kommentar by Al Capone — 5. juni 2017 @ 01:15

  22. DEt er ligesom mobning i skolegaarden,det var traels,valget var at gi igen for at stoppe det,skulle man saa faa endnu engang stryg,saa skulle den anden ,i alle tilfaelde ogsaa har faaet saa mange knubs ,at tanken om det maaske ikke var det vaerd,meldte sig,religioner ideologier af den ondskab fulde slags stopper kun naar de faar noget rigtigt haardt at bide i,den mentale tilstand hos udoeverne fatter ikke andet,desvaerre

    Kommentar by dunk — 5. juni 2017 @ 01:29

  23. Nå, hr. Møller har været en tur i hovedstaden.

    Han var måske til Distortion, og brække sig om kap sammen med venstreradikale hipstere på Nørrebro og Vesterbro?

    Næste gang vil jeg foreslå hr. Møller et besøg på Spunk Bar, Istedgade 17, som er et gammelt brunt værtshus; 100 % muhammedaner- og hipsterfri!

    Kommentar by Al Capone — 5. juni 2017 @ 01:38

  24. @Kommentar by dunk — 5. juni 2017 @ 01:29

    Har du drukket eller taler du bare russisk

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 5. juni 2017 @ 01:49

  25. >5 Henrik Petersen
    Godt så. Hvem skabte da Al Quaeda?

    Kommentar by Nielsen — 5. juni 2017 @ 01:52

  26. Manchester ulykke? Er det samme type ulykke som World trademark center ulykken hvor to fly ulykkeligvis kolliderede med høje bygninger på samme dag?

    Kommentar by redneck — 5. juni 2017 @ 03:57

  27. Spørger igen, hvad var identiteten på overfaldsmanden ved Tivoli?
    Angreb på politi må være terror!
    Alt for hurtigt nedtonet.

    Kommentar by P — 5. juni 2017 @ 05:26

  28. Automatreaktioner hos kyniske politikere, der ofrer vesterlændinge på det blodige multikultur alter:

    Ifølge TV2 News var Theresa May ude at sige at terrorangrebet i London intet har med islam og koranen at gøre og at der sker en pervertering af islam..

    I Haderslev Domkirke citerer Lars Løkke Rasmussen (V) Merkel: “Der er ikke for meget islam i Tyskland, der er for lidt kristendom.” og derefter “Størst af alt er kærlighed”.. Farisæer.

    Anders Samuelsen (LA) kalder konsekvent Islamisk Stat for ISIL..

    Søren Pape (K) siger om terrorangrebet, at det er en sekterisk gruppe, der misbruger religion..

    Kommentar by Liva — 5. juni 2017 @ 08:25

  29. Islamisterne ser at Vesten er svag, at politikere ikke passer på egne borgere, mænd, kvinder og børn, og at borgere lader som ingen ting (en dansk turist i London sagde i går at man må acceptere, at det sker nu til dags), uden solidaritet med de døde og efterladte. De ser at Vesten begår selvmord.

    Reaktionen er svaghed og ligegyldighed. Islamisterne ser at Vesten ofre egne borgere, og at det er utrolig let at slå vesterlændinge ihjel, uden at det har konsekvenser – ud over koranklodser, blomsterhav, lys, fællessang, balloner, 1 minuts stilhed – og så siger Londons pakistanske borgmester oven i købet at man skal vænnes sig til terror, hvis man bor i en storby. Desuden så siger han at London er en af de sikreste byer i verden.. Han virker ligeglad og går da også med hænderne i bukselommerne, da han viser sig på TV.

    Politikere en masse siger at de er forfærdede over endnu et terrorangreb i Vesten. Men de gør stort set ikke noget – ud over at se passivt på at vesterlændinge dør..

    Men så gør dog noget, der hjælper og skaber respekt:

    Opsig FN konventioner (FN består af mange islamister)

    Opsig Schengen samarbejdet

    Lav permanent grænsekontrol

    Stop familiesammenføring

    Lav asylstop nu

    Lav stram indvandringspolitik

    Udvis islamister – de der ikke kan udvises skal interneres

    Udvis kriminelle udlændinge

    Luk moskeer med hadprædikanter

    Udvis hadprædikanter

    Støvsug koran og hadith for opfordring til had og vold

    Indvandrere skal kunne forsørge sig selv

    Moskeer der er bygget/betalt af Saudi Arabien skal lukkes

    Forbyd islamiske særkrav

    Forbyd hijab, burka og niqab i offentlige institutioner

    Forbyd halalslagtning

    Barnebrude skal ulovliggøres. Ældre mænd skal ikke have ret til at gifte sig med mindreårige, umyndige piger.

    Bedre danskundervisning til ALLE der bor i ghetto

    Stop modersmålsundervisning

    Loft for statsborgerskab

    Assimilation som mål for udlændinge i Danmark

    Stop ghettodannelse og parallelsamfund

    Afbryd TV-kanaler til udemokratiske islamistiske lande

    Personer, der kæmper for Islamisk Stat, skal udvises straks. Hvis det ikke lader sig gøre, skal de interneres

    Kommentar by Liva — 5. juni 2017 @ 08:58

  30. Og det bliver værre endnu.

    I et indslag i aftes på TV2 nyheder kunne man se Natascha Crone interviewe Ulla Terkelsen tilsyneladende som sikkerhedsekspert og sociolog for spørgsmålene gik i retning af ‘hvad kan der stilles op’, hvortil Ulla svarede ‘mere dialog’…..?????!!!!!

    De er totalt i vildrede, og kan ikke forstå, at deres multikultidrøm bryder sammen for øjnene af dem, og derfor går de i fornægtelsestilstand, og forlanger naturligvis, at alle vi andre gør det samme, hvilket naturligvis er en anden af deres våde drømme: mental ensretning.

    Kommentar by Per747 — 5. juni 2017 @ 09:51

  31. -> #29 Liva.

    Det lyder som en løsning. Hvor stor sandsynlighed tror du der er, for at det rent faktisk bliver lov, selvom fx Nye Borgerlige kommmer i folketinget?

    Husk at politikerne altid siger “man skal kunne tælle til 90 mandater”, når de løber skrigende bort fra et valgløfte.

    Så længe EU og Merkel har den reelle magt over Danmark, og regeringen ikke tør/vil påtage sig ansvaret for at vriste os fri, kan se kun sige “brace for impact”!

    Kommentar by Per747 — 5. juni 2017 @ 09:58

  32. TV2 journalist Ulla Terkelsen og andre MSM journalister interviewer aldrig ofre for terror og deres pårørende. Aldrig. MSM journalister finder til gengæld altid borgere der er ligeglade, eller som siger at de vil leve som de plejer, og at man nu må vænne sig til at terror er noget der sker. Eller de siger at terror aldrig sker for dem. En dansk kvindelig turist sagde i går: “Vi skal bare leve videre og nyde det.” Eller også finder MSM journalister, en borger, der siger at han har fundet en trøstesang..

    Hvem interviewer ofre og pårørende? Hvem?

    Kommentar by Liva — 5. juni 2017 @ 10:03

  33. 31/Per

    Så må vi gøre os fri af EU og Merkel. Vi skal kunne bestemme i eget land.

    Kommentar by Liva — 5. juni 2017 @ 10:06

  34. Bornholms Politi har tydeligvis ikke fået memoet om, at vi skal bekæmpe terrorismen ved at fortsætte som om intet var sket:

    http://www.bt.dk/krimi/politiet-indfoerer-indrejsekontrol-til-bornholm

    Kommentar by Ruby Tuesday — 5. juni 2017 @ 10:11

  35. -> #33 Liva.

    Helt enig. Vi trænger i den grad til et Danexit.

    Kommentar by Per747 — 5. juni 2017 @ 10:20

  36. > nielsen

    Jamen dog? Det var naturligvis Bilderberggruppen, Rotschild-familien, jøderne, USA og Illuminato efter din og de andre idioters opfattelse af, at der er nogle få, der styrer hele kloden.

    Christ hvor er du dum.

    Kommentar by Henrik Petersen — 5. juni 2017 @ 10:20

  37. -> #34 Ruby Tuesday.

    Du skal blot lige være opmærksom på, at det er fordi at der kommer en masse POLITIKERE til øen, og de skal jo beskyttes ikke sandt?

    Når de er rejst hjem igen, så overlades befolkningen til business as usual.

    Kommentar by Per747 — 5. juni 2017 @ 10:24

  38. # 36

    Lad os splejse til en rulle sølvpapir til den stakkels Nielsen og de andre Illuminati-tosser, som har indtaget Uriasposten…

    Kommentar by Al Capone — 5. juni 2017 @ 11:02

  39. 24 Per Henrik Rasmussen
    Ingen af delene, men har en ret saa stor praktisk erfaring,med hvisse typer

    Kommentar by dunk — 5. juni 2017 @ 11:49

  40. #37 Per747: Ja, det er den kedelige fornemmelse, man får. Når vor statsminister tordner mod den kyniske foragt for menneskeliv, så behøver han slet ikke at skue mod de muslimske terrorister. Han kan nøjes med at se sig selv i spejlet. Fri bevægelighed frem for alt, undtagen ham selv naturligvis.

    Kommentar by Ruby Tuesday — 5. juni 2017 @ 12:41

  41. 40/Ruby

    I sin tale til Grundlovsdag i dag prioriterede Lars Løkke Rasmussen (V) følgende først, trods islamisk terror mod vesterlændinge:

    “Terrorister er usle mordere, som aldrig vil vinde”
    “Vi skal insistere på åbenhed, som vil sejre”
    “Vi skal tro på at vi kan vinde”
    “Verden er et bedre sted end i går”
    “Det skyldes vores åbne samfund”
    “Danmark er bomstærkt”..

    Lars Løkke Rasmussen (V) prioriterer åbne grænser først.. og placerer koranklodser og hegn over det hele..

    Kommentar by Liva — 5. juni 2017 @ 17:22

  42. ja. Det må virkelig kræve skuespiltalent at fyre så meget lort af uden at komme til at grine.

    Kommentar by Ruby Tuesday — 5. juni 2017 @ 18:13

RSS feed for comments on this post.