29. juni 2017

“Den såkaldt ekstreme udgave af islam er desværre en ganske plausibel fortolkning af teksterne…”

Den har et par uger på bagen, men er værd at læse. Martin Krasnik i Weekendavisen om Ufredens religion (11. juni 2017; Ikke online).

“Religion er et emne, vi har svært ved at diskutere. Sund fornuft og dømmekraft kortsluttes, forstand fortrænges af ønsketænkning. For eksempel har der i årenes løb bredt sig den mærkværdige opfattelse, at islam er ‘fredens religion’. Sådan har det lydt fra alskens vestlige politikere, fra religiøse muslimske ledere, og ikke mindst fra de mange millioner og atter millioner muslimer, der blot vil leve i ro og fred med deres religion. Jo oftere uskyldige civile dræbes med henvisning til islam, islamiske dogmer og islamiske tekster, desto mere afvises det, at religionen har noget med sagen at gøre.

Er islam virkelig fredens religion, må der være noget, det meste af den muslimske verden har misforstået. Her råder nemlig ufred overalt. De fleste muslimsk dominerede stater holdes i et religiøst jerngreb, hærges af religiøs vold, social tvang og ufrihed, elendigheder, der også præger store dele af det muslimske mindretal i Europa. Der bruges uanede mængder af energi på at finde forklaringer: social armod, kriminalitet, kolonitidens arv, vestlig udenrigspolitik. Men der bruges meget lidt tid på at finde svaret der, hvor volden selv henter sin legitimitet.

Godt vil det derfor være at tale klart: Terroristerne har ikke svært ved at retfærdiggøre deres handlinger med islam.

Mindre ønsketænkning er nødvendig. Det vil være en hård opgave at forvandle islam til en fredens religion. Islam påstår at have svar på alle livets spørgsmål og hele samfundets indretning. Islam mener ikke blot at indehave sandheden, men den endelige åbenbaring og det endda givet i en ufejlbarlig tekst til et ufejlbarligt menneske. Angreb på dogmerne er et angreb på denne totalitære, endegyldige sandhed. Det fører ikke til fredelig sameksistens. At undertrykkelse af kvinder, vantro og frafaldne er en del af denne ufravigelige sandhed fører ikke til fredelig sameksistens. Forherligelse af krig, undertvingelse af fjender og den absolutte tro på, at verden går under med én sand sejrherre stående tilbage – det fører heller ikke til fredelig sameksistens.

Islam er mere ufredelig end de to andre monoteistiske religioner. … Er islam ikke en fredelig religion, må man stille spørgsmålet: Kan den blive det? Måske – hvis muslimer helt grundlæggende forandrer deres religion. Den såkaldt ekstreme udgave af islam er desværre en ganske plausibel fortolkning af teksterne, og er man religiøs muslim, er det nærmest umuligt at finde institutionaliserede, dominerende udgaver af islam, der klart lægger afstand til de dele, der er uforenelige med demokrati, frihed og ligestilling. Der findes stort set ingen religiøse ledere med vægt og anseelse, der åbent siger det nødvendige: At muslimer ikke er forpligtet på de religiøse love, ikke skal drømme om et religiøst samfund, ikke er overordnet andre religioner, og at islams påstand om tekstens og profetens totale ufejlbarlighed og deraf følgende fortrængning af fri tænkning er dybt skadelig og må forandres.

Bedst vil det naturligvis være, hvis forandringen kunne ske i god ro og orden. Hvis terrorister og voldsmænd virkelig er forkerte muslimer, må alle de rigtige muslimer jo tage ansvaret for at lade deres religion gennemstråle af oplysning og sekularisering. Problemet er blot, at det har lange udsigter, og hvis denne proces allerede er i gang, må man sige: Det bliver en lang og blodig affære, en historisk værdikamp mellem sekulær frihed og religiøs totalitarisme.”

Oploadet Kl. 23:03 af Kim Møller — Direkte link69 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/84563/trackback

69 Comments »

  1. Hvor er jeg glædeligt overrasket over, at Martin Krasnik nu også langt om længe har læst Koranen og dermed har forudsætninger for at forholde sig til Islam. Dejligt :-)

    Kommentar by Sofie — 29. juni 2017 @ 23:11

  2. Jeg tror ikke, det er realistisk at reformere islam til en fredelig religion. Man vil jo aldrig kunne komme uden om, at Muhammed førte krig og lagde det meste af sin energi i erobring, plyndring og udbredelse af sexslaveri. En religion kan aldrig blive bedre end sin stifter. Islams hovedproblem hedder Muhammed.
    Den bedste hjælp resten af verden kan yde de mennesker, der lider den tort at blive født ind i islam, er at missionere for andre religioner; andre overbevisninger. Det er det, de (og vi) har brug for. Før bliver der aldrig fred på Jord.

    Kommentar by Bageren — 29. juni 2017 @ 23:30

  3. http://www.fyens.dk/nordfyn/Eid-Muslimer-og-kristne-satte-taenderne-i-Bland-dig-prisen/artikel/3163603

    Og landsforræderne arbejder videre med at ødelægge landet ved at lefle for muslimerne – Den skide hættemåge vil når det kommer til stykket altid forsvare og gå islam´s vej…Giv hende lidt modspil og i vil se hendes sande jeg…ondskabens!

    Kommentar by Black Watch — 30. juni 2017 @ 00:01

  4. 2. Bageren
    Med al sin tydelighed viser koranen at, den ikke kan reformeres.!!

    Den eneste måde vi kan blive Islam kvit er: At justitsministeren skal rette sig efter §69 og føre denne ud i livet, inden det er forsent.
    En advarsel:
    Hvis Ikke bliver der borgerkrig, for grænsen er ved at være nået.!
    Og når det sker er folketingsvalg overflødig.
    Og når det sker kommer de skyldige til landsforræderiet til at stå til ansvar for deres uansvarlige handlinger.

    Det er ment som en advarsel og ikke som en opfordring til vold.
    Jeg er bare overbevist om, at det vil ske hvis Regeringen ikke retter ind
    efter Grundloven. Jeg håber selvfølgelig på en fredelig løsning på Islamproblemet. Islam er en pest som regeringen og de udefra kommende konventioner har påført Danmark. Og vi Danskere VIL være herrer i eget hus.

    Det kan ikke siges tydeligere til folketingets medlemmer. Der er 179 af jer og der må da være nogle af jer som kan forstå hvad det handler om.

    Kære venner: et handler om VORES Danmark, VORES børn og børnebørn.

    Kommentar by Sindsro — 30. juni 2017 @ 00:59

  5. @1

    Det er ikke noget nyt hvis man har læst hans bøger. Mange så sig jo bare sure på ham på grund af det famøse Deadlineinterview. Og da han har den baggrund han nu engang har, gav det anledning til at visse folk krøb frem fra skyggerne.

    Et par hurtige citater opslået i diverse af hans bøger:

    “Jeg ville ønske, det var mig selv, der havde fundet på det” har han sagt om Muhammedtegningerne.

    “[muslimer i Europa] er i forhold til andre minoriteter kloden over og gennem historien blevet nurset i hoved og røv for at blive integreret.”

    “Antisemitismen er og bliver en central del af venstrefløjens identifikation og verdensanskuelse”.

    Kommentar by Michael Jensen — 30. juni 2017 @ 01:39

  6. Krasnik er jo ikke dum, men hans angreb på dem, der grundlæggende mener det samme, diskvalificerer ham

    Kommentar by Snaphanen — 30. juni 2017 @ 01:43

  7. Hvis Krasnik har et problem er det, at han alt for ofte har haft skyklapper på, og lige som desværre alt for mange i bund og grund borgerlige mennesker, er panisk angst for at blive slået i hartkorn med “Pia og de andre”. Et andet eksempel er de sidste mange års store problemer internt i de Konservative, som var lige ved at dræbe partiet. Kulturradikalismen har i for mange år forpestet borgerligheden. Heldigvis ser det lysere ud nu end i mange år.

    Kommentar by Michael Jensen — 30. juni 2017 @ 01:56

  8. Man bliver så træt over denne skvalderende langsomhed.

    Hvad vi andre indså for 20+ år siden, kommer nu langsomt til Krasniks erkendelse efter endeløse tirader mod og udskamninger af sandsigerne. Og så tilmed med den latterlige positionering over for dem, som han i virkeligheden er enig med. Det ligner mest forsvarsmekanismer.

    Kommentar by traveler — 30. juni 2017 @ 03:52

  9. “Værd at læse Martin Krasnik” Hmm, jeg tror jeg springer over. Jeg skyder på det passer med en historie om en dreng, som er kommet frem til at kongen af Danmark – bolcher er røde. Hvis man vil vide noget om muhammedanisme, er Bill Warner en af de ypperste formidlere af idiotien nedfældet i krigsmanualen. En af hans bøger er lige kommet på dansk. At læse en “journalists” vrøvl, er som at sparke sig selv i røven.

    Kommentar by Nielsen — 30. juni 2017 @ 04:29

  10. Der er mange gode bøger der er skrevet om Islam. Personligt ville jeg nok anbefale Jess Asmussens om “Islam”. Ja den er også lidt – politisk korrekt- men den fremviser også de paradokser, som vi kan bruge imod den. Ellers er -På koranens vej- med Helle Merete Brix, Lars Hedegaard, Torben Hansen etc også udmærket, men den er ikke konkret om Islam i dens teologi. Frans Buhl også ok.

    Men ellers er Islam ufattelig let at forstå- Muhammedanisme- var faktisk en fabelagtig god betegnelse. Islam i sig selv er jo alene ud fra dens konstruktion en – usekulær diktatorreligion (via profettilbedelse)-. Alene konstruktionen indeholder jo ikke andet end tilbedelse af en diktator (ligesom Maoisme, Hitlers nazisme- hvad den minder mest om-, eller Stalinismen). Det nyeste i forskning (under jorden) bygger på at Muhammed som person nok aldrig har eksisteret, men blot været en titel- Den ophøjede (Apostel)- en kristen-jødisk mix for at retfærdiggøre en røverreligion. Det passer nok med bedst en klanledelse under Uthmann og de andre klanledere. Den er fordummende men desværre effektiv hvad millitaristisk organisation angår.-Dem- og -Os- deles skarpt op i – rene- urene-. Tro-vantro- hvilket giver en flodheste tolerance, som umuliggør fornyelse. Den mindste tvivl på doktrinet gør en eller anden til vantro, og vantro skal….dø, lide, udryddes…etc etc etc. Dog kan – bogens folk- jo betale skat, for på den måde kan den snylte lidt på andre, som så også skal nedværdiges og ydmyges, undertrykkes. Frygten for at blive slået i hardkorn med vantro, gør at muhammedaneren befinder sig i en mental spændetrøje, og den sociale kontrol hjælper til. Ære og skam doktrinet indfinder sig. På denne måde render muhammedaneren igennem livet i en mental spændetrøje, som umuliggør fornyelse eller andre tanker med mindre de isolere sig i Deres egen verden, der hvor de befinder sig. Heldigvis eksistere der også dem som forlader denne modbydelige religion. De skal bakkes op alt det man kan. Men ellers er Islam blot et Jødisk- kristen mix (lidt fra bjergprædiken er inspireret…mit gæt). Jødisk i dens lovtolkning….men ikke jødisk i sig selv- undskyld jøder. Jeres religion er eksklusiv men har aldrig nogensinde lavet så megen ondskab, som Islam.
    Der hvor koranen ikke giver fuldstændig svar på meningen med livet (og det er mange steder). Der har man så Hadith- andenhåndskendskab til hvad Muhammed gjorde dette sted og hint. Men altså. Islam er alene i dens konstruktion en – usekulær diktatorreligion-. Meget mere er der ikke at sige om den sag. God sommerferie. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 30. juni 2017 @ 04:57

  11. PS: For resten fremviser ny forskning også teologisk, at det ikke er 72 jomfruer, som den unge testotonpumpede kærlighedslængende ære og skam hjernevaskede jihadist kan vente når han dør (hvad skal kvinder i paradiset efter? med mindre de er lebber), men 72 rosiner. :-) . God sommerferie. mvh michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 30. juni 2017 @ 05:00

  12. Denne Krasnik har det meste af sin karriere i fjendens tjeneste, nærmere betegnet DanMarx Radio og den Berlingske koncern. At han nu springer ud som en af “de sidste dages hellige” skyldes blot, at han har indset det uafvendelige. Spørgsmålet er så, om hans “omvendelse på skafottet” kan redde ham fra den klapjagt og likvideringsbølge på landsforrædere, som utvivlsomt kommer i allerførste fase af borgerkrigen…?

    Kommentar by Voldposten — 30. juni 2017 @ 05:14

  13. Krasnik har på ingen måde bidraget positivt til debatten… Han laver lige en helgardering en gang imellem og så tilbage til de kulturradigale, pudse glorien og fremstå som objektiv… Han er en hykler..!

    Kommentar by ny kommentator — 30. juni 2017 @ 06:32

  14. I aftes så jeg undtagelsesvis DR, en interesant udsendelse om Napoli’s skjulte undergrund. Der har boet mennesker i mindst 2500 år og store dele af byen er bygget af klippeblokke hugget ud i undergrunden.

    Disse mennesker boede i samme klimazone som mellemøsten. De var teknologisk på samme niveau for et par tusind år siden, alligevel har deres historie udviklet sig forskelligt. Muslimerne har brugt tiden på at hugge hovedet af hinanden i evig kamp om hvem der har den stærkeste usynlige ven, Napolitanerne har hugget sten ud af undergrunden og bygget en imponerende by.

    Forskellen? Ret tydelig

    Kommentar by redneck — 30. juni 2017 @ 07:21

  15. Selvom det er mange år siden husker jeg krystalklart et interview med Krasnik i – ved jeg nu – egen usle person. Han blev interviewet til Deadline. Han spurgte meget retorisk, frit fra hukommelsen, men essensen var krystalklart:” Hvorfor er det lige, det er unge muslimske mænd, der skaber så mange problemer i UK og ikke unge mænd fra andre etniske grupper?”…
    Ingen tvivl om, han selv kendte svaret. Det glemte han så alt om, da karrieren skulle plejes under karaktermordet på Lars Hedegaard.
    Nej. Han har endegyldig diskvalificeret sig selv. Der burde ikke være nogen vej tilbage for den slimede karriereål og andre karrierevendekåber.

    Kommentar by Margrethe — 30. juni 2017 @ 07:52

  16. Krasnik skyder løs på alt og alle. Islam og islamkritikere i lige mål. Man må spørge hvilken linje der er i hans journalistik? Er han mon skizofren?

    Kommentar by Sigwar — 30. juni 2017 @ 08:01

  17. Den slimede hugorm kommer jeg aldrig til at interessere mig for.
    Han er lige så meget ramt af mental AIDS, så rammende benævnt af Johan Nord, som flertallet af politisk korrekte idioter.

    Kommentar by Knud — 30. juni 2017 @ 08:46

  18. Jeg er efterhånden så træt af muslimsk religion – ideologi – mindreværdsforsøg på voldsherredømme – den evige kompensation for egen intellektuel og kulturel underlegenhed – en opblæst dumhed som verdens sande religion, den tredje og endegyldige åbenbaring af en analfabetisk kameldriver. – Hvor absurd kan det blive?

    Kan Özlem Cekic og det tilhyllede, lettere vanskabte dukkebarn Abdol i Odense ikke forklare mig det. – Hvor meget skal vi stå model til?

    Alt det har Krasnik vist også forstået. Nej, han er ikke dum. Han mangler bare lidt mod. Og så er der jo noget jødisk i baghovedet (og pikken), som han skal tage hensyn til. Forståeligt!

    Den samlede muslimske dumhed kunne til nød accepteres nede i den arabiske ørken, men i Europa, i Danmark! Anno 2017! NEJ!

    Den største gåde er, at langt de fleste af vores folkevalgte politikere tillader dette. Og vælgerne er selvfølgelig også en gåde, deres dumhed. Men vi er desværre opdraget til at være “ordentlige folk”.
    Og Holocaust ligger hele tiden i baghovedet. Det skal ikke gentage sig. Selv om invasionen af muslimer og afrikanere intet har med Holocaust at gøre. Det kan kun få se, men mange kan trække holocaustkortet. – Tænk på de jøder, vi sendte tilbage til Tyskland.

    Og hele Tysklands Holocaustkompleks. Et meget for forståeligt kompleks, som tyskerne på mange måde har håndteret ret godt i de seneste år. Men altså med den enorme slagside, at de ser ”jøder” alle vegne – enorme flokke af muslimer ved grænserne, mængder af negre i gummibåde over Middelhavet, osv. osv. – Der er virkelig nok at engagere sig i for alle gode mennesker.

    My God! Hvor er der dog mange små og selvgode hjerner og hjerter i Europa. Hvor mange af dem kan politiet og militæret tillade?
    Måske en dum bemærkning. Jeg orker ikke flere ord – ikke lige nu. Vil hellere høre Gustav Mahler, mens vi venter på skybrud og torden over Sjælland.

    Kommentar by Catfish — 30. juni 2017 @ 09:23

  19. Fra Alternativets hjemmeside :
    https://altivisten.dk/terror-skal-bekaempes-med-tillid/

    “Muslimer er ikke fjenden. Det er Islamisk Stat og kriminelle fanatikere, der i vanvidshandlinger kæmper for en tabt sag. En fuldstændig urealistisk sag. I det mindste var der et spinkelt håb for et frit Nordirland. Det er intet håb for et kalifat noget sted i Europa – eller i Mellemøsten for den sags skyld. For befolkningerne ønsker det ikke. De vil bare have fred og fremgang.”

    *****
    Sander Jensen og Martin Krasnik tager ikke stilling til, hvorfor det er os her i den fri vestlige verden, der skal rydde op i Islams rækker og lære dem at være gode mennesker.

    Sander Jensen snakker en del om hjernevask. Han selv er ikke kun hjernevasket, hans kranium er så tom som er den behandlet med en sandblæser.

    Muslimer har fra start bevist at de ikke vil fred og fremgang, ellers har de haft langt over 1000 år til at gøre det.

    Sander Jensen kan og vil ikke forholde sig til Islam uden det uundgåelige MEN. Halalhippier trækker altid IRA og Rote Arme Fraktion af stalden for at vise at der også er problemer i ikke-islamiske rækker.
    De to grupperinger er jo bagateller i forhold til Islam som er en global trussel. Der findes ikke et land fra Norge til Indonesien som ikke er plaget af muslimsk terror og afpresning.

    Alternativet er en sørgelig samling dagdrømmere, tydelig hjernevasket af dygtige sektledere.

    “Terror skal bekæmpes med tillid” kan kun siges af mennesker som er uden for pædagogisk rækkevidde.

    Kommentar by k.m. — 30. juni 2017 @ 09:24

  20. Et sidste “guldkorn” fra det politiske overdrev
    Tre forvirrede tøser beretter fra Roskilde Festival :
    https://altivisten.dk/vi-skal-droemme-koen/

    “Vi bliver allerede kønnede fra barnsben med Disney-prinsesser og Toy-story dukker. Vi forventer stærke drenge og blide piger, og vi farver børneværelser lyserøde og lyseblå.
    “Den første opgave vi får, er at lege ”frugtsalat”, som er en leg, hvor man rækker hånden op, hvis man er enig i det oplæste udsagn. I aftenenes frugtsalat, skal vi forholde os til gængse opfattelser af køn, som at ”piger går mest i kjoler” og ”drenge går mest i bukser”. Et af de sidste udsagn lyder ”der findes kun to køn”, og det er det spørgsmål, hvor deltagerne er mest i tvivl. Efter lidt småsludren i tippien og opsamling på frugtsalaten, udbryder en deltager: ”Det er altså virkelig interessant at vide, at der er flere end to køn. Det anede jeg ikke,” hvorefter hun bliver bakket op af anerkendende nik fra hendes sidekammerater. På den måde nuancerer en simpel leg en af de mest grundlæggende opfattelser af køn.”
    “til at blande sig i debatten. For normerne for køn er ikke naturlove, men noget, der bliver skabt i vores samfund, og derfor skal vi sætte fokus på, at det ikke er alle, der er heteroseksuelle og dermed nuancere hele opfattelsen af køn.”

    *****
    Dem der har smurt sig ind i frugtsalat forsøger at ændre naturen ved at sige der er mere end to køn. De tager seksualitet og visse menneskers “alternative tankegang” på det område som bevis for at der måske er 25 forskellige køn, alt efter hvordan man betragter sig selv.

    Kommentar by k.m. — 30. juni 2017 @ 09:42

  21. Det er den ufredelige ideologi/religion som DR nu er begyndt at fejre i DR’s koncertsal. Eid fest. Gratis adgang. (Når der er fejret jul i DR regi, har det altid kostet flere hundrede kroner for os andre at deltage, hvilket jeg ikke forstår) Licens går nu til kritikløs islamisering. Licenspengene går til fejring af intolerant krigsherre, der var gift med en lille pige. Plus flere andre koner. Hvorfor bragte Krasnik ikke dette til debat, mens han var ansat i DR?

    Kommentar by Liva — 30. juni 2017 @ 09:58

  22. Jeg mindes Martin Krasnik for noget positiv:
    Hans interview med den gale doktor fra Norge, som arbejdede som læge i Gaza, da Hamas havde sine raketaffyringer fra hospitaler og skoler mod Israel.

    Kommentar by Sindsro — 30. juni 2017 @ 10:24

  23. Kommentar by k.m. — 30. juni 2017 @ 09:42

    Rolig nu…det er “bare” piger/kvinder der “kloger” sig…you know!

    Kommentar by Black Watch — 30. juni 2017 @ 10:38

  24. http://jyllands-posten.dk/indland/ECE9689496/antallet-af-nye-danske-statsborgere-steg-voldsomt-i-2016/

    Fra artiklens tekst:
    Antallet af udlændinge, der i 2016 fik tildelt et dansk pas, var tre gange højere end året før. Det viser en ny rapport fra OECD.
    I alt fik 15.000 personer sidste år tildelt et dansk statsborgerskab, og blandt dem – som nu med rette kan kalde sig danskere – kommer flest fra Irak, Afghanistan, Somalia og Tyrkiet.

    De er og bliver aldrig danskere!!! De er muslimer og de skal ud af landet – deres pas skal inddrages og ud med sig – fuck af!

    Kommentar by Black Watch — 30. juni 2017 @ 10:47

  25. Apropos Eid festen.

    Under ramadan var det forbudt at spise i dagtimerne. Men under eid-fejringen er det så forbudt ikke at spise i dagtimerne. :-)

    Og hvem er den idiot, der kalder ramadanen en faste-periode, når muslimer jo bare bytter om på dag og nat med at spise og drikke. Med samme logik kunne vi andre hævde, at vi faster hele året rundt ved ikke at spise om natten (altså medmindre man ikke spiser natmad) :-)

    At bruge ordet faste om ramadanen ødelægger hele faste-ideen. Som med utallige andre muslimske begreber, er der tale om begrebsmæssig korrumpering:

    Ligesom f.eks. begrebet ”fredens religion”. Hvem helvedet kan være så korrumperet i hovedet at forbinde krigsreligionen islam med fred. Det kan da kun være fordi, de tænker på gravens/dødens fred.

    Ligesom f.eks. at muslimerne til Eid skal give almisser til de fattige. Det går selvfølgelig ikke til fattige i almen forstand, men til egne trofæller.

    Osv. osv.

    At det hele er så gennemført begrebsmæssigt korrumperet vidner også om den omtalte lave IQ.

    Kommentar by traveler — 30. juni 2017 @ 10:47

  26. Hvorfor diskuterer så meget. Det drejer sig om at få islam ud af Danmark.

    Kommentar by William — 30. juni 2017 @ 10:58

  27. Man burde måske fjerne Øresundsbroen?
    http://www.expressen.se/nyheter/skracksiffran-tusentals-radikala-islamister-i-sverige/

    Kommentar by Nordsjælland — 30. juni 2017 @ 11:18

  28. Bevogtes grænsen mon godt nok:
    http://mreast.dk/dansk-menneskesmugler-fanget-i-flensburg/

    Kommentar by Nordsjælland — 30. juni 2017 @ 11:21

  29. Black Watch
    Det er pænt af dig at mane til besindighed, men jeg går snart i sort over de svagt begavede unge piger, der kommer til at forme Danmarks fremtid.

    Kommentar by k.m. — 30. juni 2017 @ 12:08

  30. Jeg husker tydeligt, hvordan Martin Krasnik havde Lars Hedegaard inkvisitorisk i Deadline. Men i dagens Weekendavis vil jeg anbefale “Flere stramninger, mere humanisme”. Ja du læste rigtigt, og det er endda skrevet af en cand. mag, uden at være ironisk fornemmer jeg. Michael H. Jørgensen hedder han.
    Han ser på psykologien, der ligger bag strammer og slapper begrebene.
    Da vi er udstyret med en stenalderhjerne, er vi programmeret til at møde det fremmede med frygt og angribe eller flygte. Det sidder i den inderste del af hjernen. Den fornuft som slapperfløjen påberåber sig, sidder i hjernens frontlapper. Alt efter styrken af frontlapperne kan de overtrumfe den grundlæggende frygt for det fremmede, med fornuft og åbenhed.

    Kommentar by Menig 442 — 30. juni 2017 @ 13:56

  31. Krasnik burde studere sit eget folks religion lidt også. Meget af det han skriver, navnlig det religionskritiske, passer lige så godt til Jødedommen. Hvorfor er han så uvidende? Jeg tvivler mere og mere på det der med Jøders påståede høje gennemsnitsintelligens. Manden er én stor forvirring. Er ateist, men kønslemlæster sit barn – vil gerne blive betragtet som “en Københavnerdreng”, men gør alt for at vise sit had mod danskere, især dem der vifter med korsflaget og sin egen religiøs nationalistiske forælskelse i røverkulen Israel og sin egen “jødiske identitet”. Han nægter stadigvæk at forstå at der ikke døde hverken 6, 4, eller 1 million Jøder i Auschwitz, at der slet ikke blev brugt gas til at aflive Jøder og er vild optaget af holocaust. Det her vil han ikke kunne lide; rygtet om at der i alle dele af det israelske samfund men ikke mindst i toppen er infiltreret masser af Nazister, som vil forsøge at lokke Jøderne i en fælde. Der er flere Nazister i Israel end i Danmark, og jeg mener ikke Netanyahu og co., men alvorlige Hitler-elskende Horst Wessel Nationalsocialister hvis had til Jøderne har fået dem til at udgive sig som Jøde for at infiltrere og spionere. Jøderne har haft det hårdt siden Putin kom til magten! Mossad er også ved at rådne op indenfra. Der er for mange antisemitter der. Selv Jøder bliver antisemitter. God weekend.

    Kommentar by Balder — 30. juni 2017 @ 13:59

  32. Kommentar by k.m. — 30. juni 2017 @ 12:08

    Enig – jeg var nu bare ironisk…piger og kvinder har jeg opgivet for flere år siden – de er en del af problemerne og ikke løsningerne!!!!

    Sorry to say!

    Kommentar by Black Watch — 30. juni 2017 @ 15:51

  33. Hmmm… Har han mon flere konkurrende personligheder? Det han skriver der minder jo om “Zions vises protokoller”

    Kommentar by Winged Hussar — 30. juni 2017 @ 16:11

  34. Det er til at brække sig over at angribe Krasniks på hans jødiske herkomst og ikke på hans holdninger.

    Men meget pudsigt, at hans identitet som rødhåret passer til, at hans efternavn betyder noget rødt på russisk.

    Kommentar by traveler — 30. juni 2017 @ 16:11

  35. http://www.mynewsdesk.com/dk/rigspolitiet/pressreleases/aarsrapport-om-omfanget-af-registrerede-hadforbrydelser-i-2016-2043092?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=Subscription&utm_content=current_news

    Rigspolitiet registrerede i 2016 274 hadforbrydelsessager i modsætning til 198 registrerede sager i 2015, hvilket vil sige, at der har været en stigning på 76 sager. Den mest udbredte motivkategori i 2016 var racistisk motiverede sager med 140 registrerede sager.

    Det kan ikke udelukkes, at de seneste års terrorangreb i Europa kan have påvirket antallet af hadforbrydelser i Danmark. I årsrapporten påpeges en sammenhæng mellem terrorangreb og racistisk og religiøst motiverede hadforbrydelser.

    140 Sager ?
    Troede der blev citeret oftere fra Koranen
    end 140 gange
    men okay der er jo nok et mørketal

    Kommentar by Henrik Sass på Nas — 30. juni 2017 @ 16:14

  36. Black Watch
    Jeg vil ikke, og kan sikkert heller ikke tage dit sortsyn fra dig,
    men uanset hvad der sker er der ikke noget bedre end sidde ude på terrassen en stille sommeraften og høre solsorten fløjte.
    “Blackbird singin´ in the dead of night”

    Kommentar by k.m. — 30. juni 2017 @ 16:28

  37. I takt med at Islam breder sig, breder halalhippiernes anmeldelser af såkaldte hadforbrydelser. Det er jo et af deres midler til at pacificere befolkningen så ingen tør sige eller gøre noget ved besættelsesmagten.

    Kommentar by k.m. — 30. juni 2017 @ 16:31

  38. 32/Black Watch

    Jeg forstår dig egentlig godt. Der er f.eks. forsvindende få kvinder, der deltager i debatten på Uriasposten.. og Snaphanen..

    Kommentar by Liva — 30. juni 2017 @ 16:55

  39. Ja Liva, det er i sandhed et mysterium at kvinder ikke har lyst til at debattere med forbenede gamle mandschauvinister, der mener at det modsatte køn er skyld i alle verdens ulykker. De må være dybt ubegavede alle som een, anden forklaring findes simpelthen ikke.

    Spøg til side. Folk som de ovenstående debattører skader deres/vores sag med deres sexistiske kommentarer. De er med til at tegne et billede af den nationalkonservative fløj som noget, som ingen kvinde med respekt med sig selv gider at beskæftige sig med. En masse potentielle meningsfæller bliver jaget væk. Det er en stor skam. Men det er som om at deres behov for at få bekræftet deres fordomme om kvinder, om de så selv skal fremstille beviserne, er større end deres trang til at kæmpe for Danmark.

    Det indgroede kvindehad er grunden til at jeg selv har forladt højrefløjen.

    Kommentar by Ruby Tuesday — 30. juni 2017 @ 17:21

  40. Krasnik er en troløs medieluder!

    Kommentar by Tilfældig — 30. juni 2017 @ 17:28

  41. 39/Ruby Tuesday

    Det går mig ikke på at der er mænd her der nedrakker kvinder. Lad dem om det. Det er Uriaspostens projekt og udsagn, der tæller. Og Snaphanens.

    Kommentar by Liva — 30. juni 2017 @ 17:31

  42. 40/Tilfældig

    Krasnik skulle have kommet med sin islamkritik, da han var ansat på DR, som islamiserer for vores licenspenge.

    Kommentar by Liva — 30. juni 2017 @ 17:33

  43. Der er rygter om, at tyskere hemmeligt annoncerer med billige gaskamre til aflivning af lokale, umulige muslimer.
    Men det er nok fake news.

    Det er desværre ikke fake news, at muslimske grupper planlægger aflivning af os europæere, alt fra spædbørn til oldinge.

    Ville deres terrormord vække større opsigt, hvis de foregik i gaskamre?
    Jeg tror det. Millioner af mennesker kan jo kun forstå det, det er skåret ud i pap – og hvis de selv lugter gassen og ligstanken.

    Kommentar by Catfish — 30. juni 2017 @ 17:48

  44. Krasnik er jøde. Han har læst hvad der står i “bogen” om jøderne.
    “Bogens folk” gælder primært kristne, der under visse betingelser kan leve som dhimmmi. Jøder skal bare dø (i følge koranen altså). Det skal kristne sådan set også – bare i et lidt langsommere tempo. Islam er helt sikkert fredens religion. Det er bare en skam at vejen til fred går gennem at slå alle (vantro) ihjel.

    Kommentar by Satan — 30. juni 2017 @ 18:06

  45. Folkeskolen for danske børn er ved at uddø.
    https://jyllands-posten.dk/protected/premium/indland/ECE9694119/foraeldre-forsvarer-danske-foraeldremoeder/

    Kommentar by k.m. — 30. juni 2017 @ 18:20

  46. Krasnik er jøde og zionist, det er heller ikke fredens religion.

    Kommentar by Zatopek — 30. juni 2017 @ 18:31

  47. Det er en sand fornøjelse at læse dine kommentarer på uriasposten, balder. Du er en indsigtsfuld og dygtig skribent – god weekend

    Kommentar by Andreas — 30. juni 2017 @ 18:45

  48. “Krasnik burde studere sit eget folks religion lidt også. Meget af det han skriver, navnlig det religionskritiske, passer lige så godt til Jødedommen. Hvorfor er han så uvidende?”

    Og jeg siger igen – Læs hans bøger. De er fuld af det du netop efterlyser. Men det er nok for meget forlangt. Man er jo ikke forpligtet ud over sin evne. Hvorfor er du så uvidende? Er det bevidst fordrejning af tingene?

    Og jeg vil bare citere mig selv fra tidligere: “Og da han har den baggrund han nu engang har, gav det anledning til at visse folk krøb frem fra skyggerne.”

    Det er igen bevist.

    Kommentar by Michael Jensen — 30. juni 2017 @ 18:48

  49. Ud over en begrundet ret til staten israel kan jeg ikke se at zionismen udgør et problem for ret mange ud over de arabere, der bor i Israel. Og selv de har det vel ok. Betydeligt bedre end de ellers ville have det i deres egne arabiske lande. Araberne skal vel til Danmark eller Sverige for at få det så godt som de har det i Israel. Men det kommer de jo så også kan man sige.

    Kommentar by Satan — 30. juni 2017 @ 20:22

  50. traveler: “hans efternavn betyder noget rødt på russisk”

    Kraśnik [ˈkraɕɲik] is a town in eastern Poland with 35,602 inhabitants (2012)

    https://en.wikipedia.org/wiki/Kra%C5%9Bnik

    traveler: “Det er til at brække sig over at angribe Krasniks på hans jødiske herkomst og ikke på hans holdninger.”

    Hvis han havde været Muslim ville du så også have ment at hans baggrund var ligegyldig? Desuden skilter og provokerer Krasnik med jævne mellemrum og i den bedste sendetid, og på grænsen af det tilladelige, med sin jødiske herkomst og sin store kærlighed til Jøder og Israel. Martin “Motti” Krasnik siger selv at han føler at han har mere tilfælles med en tilfældig Jøde fra Azarbejdjan han møder på en lufthavn i Rusland, en med en tilfældig dansker. Jeg synes det er rigeligt legitimt at inddrage Martin Krasniks vigtigste hobby; sit virke som “professionel Jøde” (også efter eget udsagn!) når man vurderer hans gerninger og udtalelser.

    Kommentar by Balder — 30. juni 2017 @ 21:03

  51. traveler: “hans efternavn betyder noget rødt på russisk”

    “Kraśnik is a town in eastern Poland with 35,602 inhabitants (2012)”

    http://en.wikipedia.org/wiki/Kra%C5%9Bnik

    traveler: “Det er til at brække sig over at angribe Krasniks på hans jødiske herkomst og ikke på hans holdninger.”

    Hvis han havde været Muslim ville du så også have ment at hans baggrund var ligegyldig? Desuden skilter og provokerer Krasnik med jævne mellemrum og i den bedste sendetid, og på grænsen af det tilladelige, med sin jødiske herkomst og sin store kærlighed til Jøder og Israel. Martin “Motti” Krasnik siger selv at han føler at han har mere tilfælles med en tilfældig Jøde fra Azarbejdjan han møder på en lufthavn i Rusland, en med en tilfældig dansker. Jeg synes det er rigeligt legitimt at inddrage Martin Krasniks vigtigste hobby; sit virke som “professionel Jøde” (også efter eget udsagn!) når man vurderer hans gerninger og udtalelser.

    Kommentar by Balder — 30. juni 2017 @ 21:06

  52. Black Watch — 30. juni 2017 @ 15:51

    Hvordan kan du udlede, at kun få kvinder deltager i debatten her på Urias, når langt de fleste skriver under nickname, som du selv?

    Kommentar by M.S. Carstens — 30. juni 2017 @ 21:55

  53. Det er totalt irrelevant, om Krasnik er jøde. Og det er totalt irrelevant hvor mange kvinder, der deltager i debatten.
    De der fremfører den slags “argumenter” er godt i gang med et latterligt og håbløst identitetspolitisk projekt, som afleder opmærksomheden fra det relevante, nemlig ideologi. Og i stedet retter fokus på religiøst eller kønsligt tilhørsforhold. Latterligt og dumt!

    Kommentar by Sofie — 30. juni 2017 @ 22:36

  54. 32/Black Watch – Jeg forstår dig egentlig godt. Der er f.eks. forsvindende få kvinder, der deltager i debatten på Uriasposten.. og Snaphanen..
    Kommentar by Liva — 30. juni 2017 @ 16:55

    Kommentar by M.S. Carstens — 30. juni 2017 @ 21:55

    Black Watch — 30. juni 2017 @ 15:51 – Hvordan kan du udlede, at kun få kvinder deltager i debatten her på Urias, når langt de fleste skriver under nickname, som du selv?

    Det har jeg ikke skrevet noget om – det er Liva der står for den tekst – Se selv!

    Kommentar by Black Watch — 30. juni 2017 @ 23:20

  55. Kommentar by k.m. — 30. juni 2017 @ 16:28

    Fin Beatles sang og fortolket af utallige i utallige versioner!

    Mit “sortsyn” får måske nogen til at blive eftertænksomme og måske sige: “Nej det skal han ikke have ret i og det skal være løgn…sååee måske kan det føre til handling…og så har man da opnået lidt…til en start…ikke??

    Kommentar by Black Watch — 30. juni 2017 @ 23:24

  56. >53 Sofie
    Ideologi er noget poliyikere og andre der ikke har forstået økonomi, beskæftiger sig med.

    Kommentar by Nielsen — 1. juli 2017 @ 01:36

  57. 52/M.S. Carstens

    God pointe.

    Kommentar by Liva — 1. juli 2017 @ 07:22

  58. -Yallah bør i øvrigt udslettes.

    Kommentar by Hul igennem? — 1. juli 2017 @ 08:15

  59. -Glæder mig til når Hr. Krasnik fortæller om sin aftjening af værnepligt i den israelske hær.. Han har vel ikke bare kontrolleret beholdningen af papirclips?
    Kunne i det hele taget være interessant at se hvor mange (danskere) der har aftjent deres værnepligt i henholdsvis Israel og USA gennem de sidste 69 år.
    Og hvorfor jeg skal tvangsfodre på landsforræddere fra Islamisk stat som nu er tilbage i mit land for at nasse videre? Hamperebet er opfundet.

    Kommentar by Hul igennem? — 1. juli 2017 @ 08:24

  60. Kommentar by Liva — 1. juli 2017 @ 07:22

    Hallo Liva – det var dig der skrev – Citat:” 32/Black Watch – Jeg forstår dig egentlig godt. Der er f.eks. forsvindende få kvinder, der deltager i debatten på Uriasposten.. og Snaphanen..
    Kommentar by Liva — 30. juni 2017 @ 16:55″.

    M.S.Carstens skriver – Citat:” Black Watch — 30. juni 2017 @ 15:51. Hvordan kan du udlede, at kun få kvinder deltager i debatten her på Urias, når langt de fleste skriver under nickname, som du selv? Kommentar by M.S. Carstens — 30. juni 2017 @ 21:55″.

    Så Skriver du Liva: Citat:”52/M.S. Carstens. God pointe. Kommentar by Liva — 1. juli 2017 @ 07:22″.

    Sig mig..Er det mig i kommenterer, eller er det bare jer to internt?

    Hvis ikke – forstår jeg ikke kommentarerne – da det ikke er mig der har skrevet noget om hvor mange kvinder der optræder på Urias m.fl. Det er dig Liva.

    Hvad er formålet?

    Kommentar by Black Watch — 1. juli 2017 @ 09:00

  61. Kommentar by Ruby Tuesday — 30. juni 2017 @ 17:21

    Spøg til side. Folk som de ovenstående debattører skader deres/vores sag med deres sexistiske kommentarer. De er med til at tegne et billede af den nationalkonservative fløj som noget, som ingen kvinde med respekt med sig selv gider at beskæftige sig med. En masse potentielle meningsfæller bliver jaget væk. Det er en stor skam. Men det er som om at deres behov for at få bekræftet deres fordomme om kvinder, om de så selv skal fremstille beviserne, er større end deres trang til at kæmpe for Danmark.

    Det indgroede kvindehad er grunden til at jeg selv har forladt højrefløjen.

    Det er til dels den gamle om, hvad kommer først ægget eller hønen?

    eller årsagssammenhænge mao.

    I slutningen af 60’erne og særligt i 70’erne vandt den såkaldte feminisme frem. Udover at tage enkelte indlysende urimeligheder op, så indebar det også en pålægning af skyld på mænd og undertiden også en nedrakning af mænd. Det reagerer “den slags” naturligt nok på.

    Men dermed være skrevet, så tænk på om muhammedanernes kvindesyn er bedre? Jeg tror nok, at du kender svaret!

    Kommentar by T. H. — 1. juli 2017 @ 09:20

  62. Hvorfor hører vi aldrig noget om massakren af Smyrna i 1922?
    Brug søgeordene ‘Smyrna massacre 1922’ på google.

    Kommentar by William — 1. juli 2017 @ 09:38

  63. Black Watch.
    Du skriver, at du har opgivet piger og kvinder for år tilbage; det er jo en kategorisk afvisning af alle de kvinder der skriver på Uriasposten, som allierede. Så det er vel det, de andre kommenterer på?

    Liva.
    Der er da pænt mange faste kvinder på Uriasposten: Kuffar, li (digteren) og Løsriv Jylland, for eksempel, plus (off the top of my head) Margrethe, Ruby Tuesday, Lisbeth, Janutte og dig selv. På Snaphanen ser der ud til at være endnu flere. En drengenavnsmoniker er sikkert heller ikke altid kønsægte. Kunne forestille mig, at nogle kvinder for at slippe for at blive mål for misogynien ville kalde sig ‘Peter’ i debatten. Men det medvirker selvfølgelig til at bestyrke fordommen om, at kvinder ikke er mod islam. Så kom glad, piger.

    Alle m/k.
    Det ville være rigtig dejligt, om man kunne undgå at koble sig på kønshadet og fokusere på at danne en fælles front mod islam. Kønshad er kun vand på islams og feminismens mølle.
    De lever helt og holdent på kønskonflikt.
    Falder den, vil det tilintetgøre dem begge.

    Kommentar by Bageren — 1. juli 2017 @ 10:55

  64. Outch…auuu…smack…så fik jeg den og den og den…donk!

    Tak for sangen…men nu har jeg hele mit liv hørt på alt det onde man som mand er ansvarlig for (ja da, det er man osse i meget!).
    Men mange gange har mændene været nødt til at være onde og dø, for at stoppe kvindernes ofte naive indflydelse på historiens gang…det er det jeg mener man er vidne til i disse tider…

    Så ok.. Jeg må så leve med at jeg hermed er udnævnt til forbenet gammel (gammelt røvhul passer godt nok), mandschauvinist (joo måske), kvindehader (båb båb), kønshadende (a´hva´?), feministhader (en hel del ja), sexist (nul putte), fordomsindehaver (ja som alle andre), debatødelæggende (don´t think), højrefløjsskadende (måske?) og ikke mindst dybt ubegavet (arh klart nej)!!

    Sikke mange superlativer – jeg er beæret og skal prøve at leve op til det på godt og ondt. Jeg vil prøve at leve op til at være den onde hvide mand, man elsker at hade så meget!

    Man kan jo også bare springe over mine stinkende indlæg!

    Er kvinder altid uskyldige gode og søde mennesker?
    Med de dejligste følelser og blændende forstand?
    Må man ikke krumme et hård på dem?
    Må man ikke sige dem imod?
    Må man ikke pille dem ned fra deres naive følelsesbaserede piedestal?
    Må man ikke være lige så grov som de er over for mænd?
    Vil de have ligestilling, må de tage hele “pakken” – og altså også en over nakken!

    Tryk avler modtryk..sådan er det bare – lev med det..det er en del af livet, som man må finde sig i…også for kvinder…De skal fanme ikke være fredet og må forvente at få af grovfilen også!

    Jeg har sikkert ikke altid ret og vil have det sidste ord (det får jeg nok aldrig og godt for det)…men når jeg ser så mange danske kvinder helt åbenlyst er en del af problemet med deres allestedsnærværende promovering og fortale for mere islam og bifalder invasionen af muslimer…så skal det fanme fortælles – den mening har jeg ret til at have…uanset hvad i så kalder mig…det kan jeg kun smile lidt sørgmodigt af – men det må jeg finde mig i – men ok helt fint!

    Ignorer mig – eller overfald mig bare..I skal være så velkomne – men jeg orker nok ikke at svare..ok?

    Så mon ikke jeg skal modsige mig selv og stikke piben ind et stykke tid…jeg forstår godt en halvkvædet vise om at jeg er uønsket i debatten…I kan ånde lettet op…jeg tager en pause…

    Der må jubles!!

    Kommentar by Black Watch — 1. juli 2017 @ 12:51

  65. Black Watch — 30. juni 2017 @ 23:20

    Jeg undskylder mange gange!

    Og spørger I stedet og rettelig Liva — 30. juni 2017 @ 16:55 ?

    Kommentar by M.S. Carstens — 1. juli 2017 @ 12:57

  66. Ps.
    MVH
    Fru Carstens

    Kommentar by M.S. Carstens — 1. juli 2017 @ 21:24

  67. Når kvinder bliver klandret for tingenes tilstand, er jeg altid nødt til at påpege, at jeres tidshorisont er for kort. I glemmer at medregne forudsætningen for tingenes tilstand:

    – Det er ikke kvinder, men mænd, som har opfundet islam
    – Det er ikke kvinder, men mænd, som har opfundet kommunismen
    – Det er ikke kvinder, men mænd, som har opfundet nazismen

    Verdenshistoriens mest ødelæggende og massudryddende ideologier er mænds opfindelser. Jeg har aldrig hørt det som argument for, at mænd skal fratages stemme- og ledelsesretten. Men I himler op om de konsekvenser skal gælde for de kvinder, der blot tilslutter sig jeres banebrydende ideologiske opfindelser. “Hvad er det mænd vil?” kan jeg spørge i samklang med Freud.

    Kommentar by Margrethe — 1. juli 2017 @ 23:30

  68. Via det nævnte netsted, kan man få et indblik i massakrens brutalitet og nådesløshed: billeder af lig spredt rundt omkring,hængte, trillebøre fulde af afhuggede hoveder, torterede lig,udsultede børn spærret inde i for små buer, rækker af korsfæstede kvinder…
    Venlig hilsen
    William.

    Kommentar by William — 2. juli 2017 @ 09:23

  69. @Margrethe 1. juli 2017 @ 23:30

    Nu kan det jo være, at mænd alligevel godkendes til at have stemmeret pga. opfindelser som penicillin, flyvemaskiner, P – piller, radioer og mange andre ting. :)

    Men jeg vil gerne medgive de fornuftige nationalsindede kvindelige debattører, at det en gang imellem går for vidt.

    Jeg mener for eksempel engang at have læst herinde, at det gik nedad af bakke efter 1915, hvor kvinder fik stemmeret i Danmark.

    Denne begivenhed og kvinder i al almindelighed er komplet uden skyld i følgende sket langt senere.

    1. Import af fremmedarbejder i slutningen af 60’erne og begyndelsen af 70’erne godkendt af hovedsageligt mænd i toppen af danske erhvervsliv.

    Det hed sig ellers, at disse fremmedarbejdere ville rejse hjem i tilfælde af udbredt arbejdsløshed. Det skete ikke i større omfang.

    2. Udlændingeloven af 1983 – som en mand Hans Gammeltoft-Hansen medvirkede kraftigt til at få gennemført.

    Kommentar by T. H. — 2. juli 2017 @ 12:28

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper