11. juli 2017

Trads deler fattiges frustrationer over global ulighed, pt. fra ‘Eze-sur-Mar, Provence-Alpes-Cote d’Azur’

David Trads holder i skrivende stund ferie i Éze, en middelalderlig by på den franske reviera, lidt vest for Monaco. Her bor han ifølge eget udsagn på et ‘værelse med udsigt’, og nyder livet med vandreture i bjergene. Der bliver dog også tid til at sympatisere med verdens fattigste…

(David Trads på Facebook, 9. juli 2017; via Ballet Magnifique)

“Det er dekadencen, der altid ender med at slå store imperier ihjel… Opdagede de slet ikke, hvad der skete omkring dem? Var de, der sad på flæsket, så blinde over for deres egen rigdom, at de aldrig så opstanden? Tænkte de aldrig, at de med deres privilegier provokerede alle andre? Forsømte de at se, at deres ragen til sig skete på bekostning af andre?” (David Trads, Politiken, 2017)

(Et værelse med udsigt, ‘Eze-sur-Mar, Provence-Alpes-Cote d’Azur, France’)

Apropos.

“Vi holdt en hurtig pause for at spise frokost. I samme øjeblik, i mindre end en kilometers afstand, smadrede to teenagere fra forstadskvarteret Courtiliéres hovedet på en tresårig mand med baseballbats. Til forret fik jeg makrel i hvidvin. (Michel Houellebecq, Platform, 2001)

Oploadet Kl. 08:56 af Kim Møller — Direkte link39 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/85041/trackback

39 Comments »

  1. Jeg tror oprigtigt talt ikke at han selv kan se det. Han har en brist, og det ville være ubetaleligt morsomt, hvis det ikke var fordi at han tilsyneladende har en eller anden form for klemme på Simon Andersen, der betyder at han til evigt tid vil blive taget alvorligt i medierne som ekspert, uanset hvor meget han skejer ud i sine fejltagelser.

    Kommentar by Ruby Tuesday — 11. juli 2017 @ 09:04

  2. Absolutely fabulous!!

    Kommentar by Erik — 11. juli 2017 @ 09:22

  3. David Trash er ikke andet end et rigt møgsvin forklædt som en syg socialkommunist.

    Kommentar by Piphans — 11. juli 2017 @ 09:23

  4. Citat: “Var de, der sad på flæsket, så blinde over for deres egen rigdom, at de aldrig så opstanden? Tænkte de aldrig, at de med deres privilegier provokerede alle andre? Forsømte de at se, at deres ragen til sig skete på bekostning af andre?”

    Det må være David Trads selv, og hans egne elitære venner, og vore danske politikere, at Trads så rammende her beskriver, set fra det muslimfattige feriested lidt vest for Monaco.

    Kommentar by Birger Jensen — 11. juli 2017 @ 09:32

  5. Hvorfor fanden holder bolsjevikken Trash dog ikke ferie i det kommunistiske paradis Nord-Korea eller Venezuela?

    Må tossen blive kvalt i et stykke foie gras…

    Kommentar by Korsfarer — 11. juli 2017 @ 09:34

  6. Hvorfor holder han ikke aktiv ferie på Lampedusa eller i en italiensk havneby, hvis han er så bekymret for udviklingen? Forbandede hykler.

    Kommentar by BE — 11. juli 2017 @ 09:38

  7. “Urimelig fordeling af klodens goder” Rend og hop din idiot. Først fra i dag får den jævne dansker lov til at beholde de penge han arbejder for! Indtjeningen fra nytår og til nu omfordeles. Og det er end ikke rigtigt men officielt. I praksis betaler vi jævne folk typisk 70% i skatter og afgifter – de flittige 10% mere.

    Lige nu ville jeg gerne have lidt sommerlige temperaturer omfordelt. Den her med det varmeste år nogensinde, får vi sikkert snart stukket op i vor røde løbende snude, men lige her på min lille plet er det skidekoldt. Temperaturer mellem 10 og 15 grader døgnet rundt! Halenegrene som Trash’s radikale bagland har inviteret herop fryser forhåbentlig så meget, at de snart rejser igen – Ja om ikke andet, så er håbet lysegrønt.

    Kommentar by Svend — 11. juli 2017 @ 09:41

  8. David Trads er et fænomen et Reductio ad absurdum, så vi klapper hesten.

    Kommentar by Jeronimus — 11. juli 2017 @ 09:46

  9. Côte d’Azur er skønt! David “ekspert i alt” Trads skruer hykleriet op til hysteriske højder. Han er jo næsten helt filosofisk – uden at ane det. Man kunne kalde hans filosofi for “afstanden som nærvær”. Fra Sydfrankrig føler Trads en omnipræsens – oh, intet sted er for beskidt, for fjernt, for idiotisk, for dejligt, for skønt, for nært – til at Trads kan føle sig helt tæt på – med et glas kølig rosé i hånden, skyggefuldt henslængt med udsigt over Middelhavet. Faktisk føler Trads, at han kommer nærmest på, når han er længst væk. Så ser han tingene klarest. De dumme danskere er racister. Det ser han tydeligt fra sit ophøjede eksil. Han elsker det, han hader, og så elsker han først og fremmest sig selv. Han skal bare tilstrækkelig langt væk.

    Det er en ny variant af Platons hulelignelse. Den ideale opstigen fra hulens mørke til himlens klarhed – i Trads’ tilfælde et charterfly som tankens raket, væk fra det nære, tæt på det fjerne, hvorfra han kan komme nær på det nære, som nu er fjernt.

    Kommentar by tilfældig — 11. juli 2017 @ 09:54

  10. “..De rige, de har kufferter..”

    Denne læresætning er den mest fundamentale i vores tid. I den sætning ligger den største implicitte trussel imod den keynesiansk velfærdsstat.

    David Trads tilhøre selv “de rige”, selvom han ikke ønsker at anerkende dette, men i stedet ønsker han den vestlige kapitalisme ødelagt. Med den førte indvandrings og asyl politik opnår han dette. For før eller siden, når volden og truslerne begynder at virke, og vore samfund langsomt, men sikkert fastlåses i stilstand, ligesom andre islamiske lande, ja så rejser “de rige”, fordi de har kufferter.
    At han ikke kan se hykleriet imellem egne holdninger og egne handlinger er slående.
    De 33 mia. som de tilvandrede koster os om året, er jo en sjat penge. Der kunne sikkert bygges nogle sygehuse, forbedre nogle normeringer, eller helt kættersk, sænkes nogle skatteprocenter(uha).
    David Trads og resten af Politiken er idag
    den bedste Houellebecq´ske parodier i Dannmark.

    Her i avisen, kan de nervøse lektorer der raser over “tonen”, og danskernes opførsel, og disses manglende imødekommenhed, og forståelse af multikulturen. Den ene lange tirade, imod “de sorte præster” og deres manglende accept af LQBT personer, afløser den anden, alt imens æresdrab, barnebrude sættes ind i “den rigtige kulturelle kontekst”. Her er der kun tale om enkeltstående tilfælde, der er intet at kunne konkludere rent sociologisk.

    Neo-liberalismen er blevet en mantra på venstrefløjen, ingen eller kun få vil acceptere liberaliseringerne af verdens økonomien, har medvirken i at hive ca. 1 mia mennesker ud af subsistens fattigdom, primært i Asien. Og desuden repræsentere G-20 ikke kun ”de rige”. Er Indien og Indonesien, Mexico og Sydafrika, ”de rige”. Eller er sandheden at David Trads prædiker for koret.

    Mvh.
    Historyman

    Kommentar by Historyman — 11. juli 2017 @ 09:55

  11. > 6
    “Urimelig fordeling af klodens goder”

    Nemlig. En nar som Trads burde sidde på en sten midt på en øde mark.
    Det ville være retfærdigt.

    Kommentar by Erik — 11. juli 2017 @ 10:19

  12. David hvem?

    Kommentar by Bastardo — 11. juli 2017 @ 10:20

  13. Jeg kan anbefale Trads – og alle jer andre med – at læse “the creative society” af Lars Tvede. Det er spændende læsning og giver ham også svaret på hvorfor “goderne” er så ulige fordelt.

    http://larstvede.com/book/the-creative-society/

    “Western Civilisation has arguably produced more than 95% of all creative achievement through all times”

    ps – den findes også på dansk hvis det udenlandske er for svært for David

    Kommentar by redneck — 11. juli 2017 @ 10:26

  14. Vi lever i tider som minder om den lige før den franske revolution for over 200 år siden.

    Trads er som Marie-Antoinette, der angiveligt (formentlig opdigtet) sagde “Jamen – hvorfor spiser de så ikke kage” da folket klagede over mangel på brød.

    Hele den globalistiske kreative klasse er i dag som aristokratiet før den franske revolution!

    Kommentar by Sigwar — 11. juli 2017 @ 10:34

  15. Overklasseungerne kommer af med deres frustrationer.
    Arbejderne får brændt deres biler af.
    Kioskejerne får smadret deres forretninger.
    Politibetjentene skal bruge deres sommerferie på hospitalet.
    Kapitalismen består uforandret.
    Trads drikker et glas rødvin ved rivieraen og er fuld af forståelse.

    Kommentar by Lukket fest, skrid hjem — 11. juli 2017 @ 10:58

  16. David Trads er lige så syg at høre på, som Margrete Auken og Jens Rohde tilsammen.

    Kommentar by Nielsen — 11. juli 2017 @ 11:38

  17. Afrika har aldrig har nogen betydning for vestlig velstand. Afrika står for 1% af den globale verdenshandel. Dette er stort set kun naturresourcer fordi Afrika med en gennemsnitlig IQ på 70 er befolket af grænseretaderet, der ikke kan skabe humankapital og værdier. Et “land” som Eritrea har stort set ingen samhandel med oververden. Vesten skal afkoloniseres totalt fra disse kulturer. Vi skal ikke dele fællesskab og ansvar med dem, da det vil ødelægge os.

    Kommentar by Thorsted — 11. juli 2017 @ 12:11

  18. #16. Nielsen.
    Der overdriver du. Rohde og Auken kan ingen slå. De har begge markeret grænsen, og sat bunden langt under mudderet, langt forbi hvor afsky og væmmelse hører op.

    Personlig synes jeg, at Trads’ skribleri er konstrueret, bestilt, leveret, og betalt. Trads er ganske vist dum, endog usædvanlig dum, men så dum, at han ikke forventer en voldsom kritik, efter at have skrevet noget sådant vås, endog fra et u-muslimsk rigmands-feriested ved den franske Riviera, er han ikke.
    Trads er blevet betalt, måske endda feriebetalt, af ”de røde”, for at skrive en provokation, og det har han så leveret. Trads er til salg for “hvem som helst”, ligesom den øvrige venstrefløjs elitære.
    At Trads så også selv tror på det vås han selv skriver, er en helt andens sag. Holdning i nogen retning har Trads ikke tidligere vist sig at have.

    Kommentar by Birger Jensen — 11. juli 2017 @ 12:21

  19. Jeg søgte lidt på David Trash og hans firma David Trash Manegement.

    Et af stederne fik man en liste over firmaer i samme branch. Nummer et var BP støjmåling.

    Kommentar by Hans Und — 11. juli 2017 @ 12:39

  20. https://www.youtube.com/watch?v=4-MCDm1uaVI

    Kommentar by stopdog — 11. juli 2017 @ 13:22

  21. > 18 Birger Jensen
    Det er svært at beskrive nuancerne i den lortebrune farve alle tre’s mentalitet har.

    Kommentar by Nielsen — 11. juli 2017 @ 13:22

  22. Jeg kender ikke i detaljer til DT’s holdninger.

    Immigration er jeg naturligvis imod.

    Derimod går jeg ind for mere økonomisk lighed i verden. G20 skal hjælpe Afrika til at udvikle deres økonomier. Hellere import af varer fra Afrika end import af mennesker. Handelshindringer skal væk. Støtte og våbensalg til negerkonger skal stoppes konsekvent.

    Hans ferie i Frankrig er problematikken underordnet, den er ham vel undt!

    Kommentar by Zatopek — 11. juli 2017 @ 13:44

  23. Man kan vel betragte David Trash som en slags professionel troll, som er betalt af kommunistiske/muhammedanske interesser, med det formål at afspore den offentlige debat.

    Som andre kommentatorer har nævnt, er tossen parat til at indtage et hvilket som helst standpunkt, bare beløbet på checken er stort nok…

    Kommentar by Korsfarer — 11. juli 2017 @ 14:13

  24. De gamle øst-lande var Europas fattigård.
    Kommunister hele bundtet.

    Venstrefløjen er vild med det grænseløse verdenssamfund, og det var også venstrefløjen der jublede højest da muren faldt. Nu skulle de gamle kommunister ind i varmen, være en del af det rige vesten.

    Nu brokker Trads sig over at de rige pisser på de fattige.

    Manden er dum som våd bølgepap. Det er utrolig at nogen mennesker kan fordreje virkeligheden så voldsom.

    Kommentar by k.m. — 11. juli 2017 @ 14:19

  25. Jeg anser mig selv som social konservativ. Jeg er faktisk enig med Trads at vi er offer for neoliberalismen.
    Den fører kun ulykke med sig.
    Derfor er jeg lidt forvirret når jeg er inde på denne blog. Er udgangs punktet ikke konservatisme?

    Kommentar by Jesper springer — 11. juli 2017 @ 15:05

  26. – Jesper

    Her påpeger jeg Trads’ hykleri, men jeg er bestemt ikke ’socialliberal’. Økonomisk liberal (tænk JBO) værdipolitisk konservativ, selvfølgelig med et nationalt konkret blik.

    Kommentar by Kim Møller — 11. juli 2017 @ 15:32

  27. Normalt ønsker jeg mine medennesker det bedste, men lige med hensyn til Trads er jeg villig til at gøre en undtagelse: Skulle han skvatte ned fra et bjerg med høj hældning på sin vandretur, bliver mine tårer begrænsede.

    Kommentar by Henrik Petersen — 11. juli 2017 @ 16:02

  28. David Trash er mange gange afsløret som affald.
    Desværre er han hver gang blevet afleveret på genbrugsstationen og ikke på forbrændingen.

    Kommentar by bjarne Binee — 11. juli 2017 @ 16:57

  29. # 22 Zatopek
    “Jeg kender ikke i detaljer til DT’s holdninger”
    Du må være et lykkeligt mennesker Zatopek.
    Jeg tror vi er mange der gerne vil vide hvordan man kan undgå at blive opmærksom på David Trash og hans holdninger.
    Hvad vil du anbefale? 25 år på en øde ø eller på den lukkede afdeling?

    Kommentar by bjarne Binee — 11. juli 2017 @ 17:10

  30. # 28

    Man hører ellers, at der bliver stjålet massivt på genbrugspladserne.

    Men ikke engang sigøjnerne vil røre Trash med en ildtang…

    Kommentar by Korsfarer — 11. juli 2017 @ 18:06

  31. – Kim
    Kan man være national og liberall? Jeg synes det er hinandens modsætninger.
    Men hvad, alt er jo i spil i dag. Der er ingen hellige køer mere.
    Det konservative Folkeparti kan man vel næppe heller kalde konservativ mere, hvis her som du og jeg tænker på den nationale blik.
    ;)

    Kommentar by Jesper springer — 11. juli 2017 @ 18:30

  32. # 29

    Zapotek har nok heller aldrig hørt om Stine Bosse og Zenia Stampe.

    Hvor fanden bor han?

    Nord-Korea?

    Kommentar by Korsfarer — 11. juli 2017 @ 18:34

  33. #29 Næh, men jeg kan i første omgang anbefale at du finder dig et arbejde.

    Jeg har ikke nogen speciel interesse i DT’s holdninger, hvorfor skulle jeg læse side op og ned om dem! Folk der elsker indvandring spilder jeg ikke meget tid på, de er deprimerende, men derfor kan nogle af deres andre holdninger og bedrifter være OK.

    Husk, jeg hader eller misunder ikke andre.

    Kommentar by Zatopek — 11. juli 2017 @ 19:57

  34. Zatopek er ligeglad med David Trads’ holdninger, men kloger sig alligevel på hvad Trads foretager sig.

    Kommentar by k.m. — 11. juli 2017 @ 20:38

  35. #34 Jeg forholder mig til blog posten, og det gengivne indlæg af David Trads. Det er helt i orden ikke at have dybere kendskab til hans holdninger for at kommentere på dette.

    Kommentar by Zatopek — 11. juli 2017 @ 21:02

  36. #34 og i øvrigt er du en løgnhals..

    http://www.uriasposten.net/archives/84995#comments

    Jeg har ikke tjekket hele listen, men hverken borgmesteren i Birmingham eller Leeds er muslimer.

    Kommentar by Zatopek — 11. juli 2017 @ 21:14

  37. Fødselsdagsselfie fra hr. Trads.

    https://twitter.com/DavidTrads/status/885177866920624129

    Kommentar by Dansk - Skatteyder - Frustreret — 12. juli 2017 @ 18:06

  38. Og lidt interessant ser blandt gratulanterne. journalisten Heste Johannes. KLAMT! :-(

    Kommentar by Knud — 12. juli 2017 @ 19:21

  39. # 38

    Hesteluder, Johannes du er en hesteluder…

    Kommentar by Korsfarer — 12. juli 2017 @ 19:53

RSS feed for comments on this post.