14. juli 2017

Springrytter Tina Lund om livet i Dubai: “… den måde de behandler kvinderne på er enormt galant”

Den profesionelle springrytter Tina Lund flyttede til Dubai i 2013, men er hjemme i Danmark på ferie. Torsdag aften var hun gæst i Aftenshowet, for at fortælle om hendes liv i emiratet. Et land med et sharia-baseret retssystem, hvor man praktiserer pisk, stening og eksempelvis har dødsstraf for homoseksualitet og frafald. DR-værten var ikke ukritisk, men Tina Lund havde næsten kun positivt at fortælle om det lokale kvindesyn.

Indslaget kan ses på DR.dk

Mark Stokholm, Aftenshowet: Du er hjemme i Danmark på ferie, og lad os lige slå fast. Hvorfor synes du det er så dejligt, at være i Dubai?

Tina Lund, springrytter: Ja, men det er jo nok at komme fra lille Danmark, og komme ud i den store verden og opleve noget nyt. Og så også at komme ned i Mellemøsten, det er jo noget helt andet end herhjemme, og det synes jeg er enormt inspirerende, også at møde nye forretningskunder, og se nogle nye stævnepladser. Det synes jeg er enormt spændende.

Mark Stokholm: Men der er jo også de her store forskelle, blandt andet på hvordan kvinder bliver behandlet. Hvordan opfatter du det, i din daglig dernede?

Tina Lund: Ja, men, det har jo både været godt og negativt. … Ja, jeg kan jo godt lide at arbejde for nogle forskellige – Jeg har en god chef, som er mand, og lokal, og den måde de behandler kvinderne på er enormt galant. Altså, når man er ude at flyve, skal ud og ride et stævne, så er det businessclass, og når man er ude at spise, så kunne de aldrig finde på, at lade kvinden betale regningen. Det er altid manden der gør det. Der synes jeg egentligt, at man føler lidt, at det er lidt noget andet end herhjemme. De er meget gentlemen(-agtige). De har stor respekt overfor sine ansatte og sine kvindelige ryttere. […]

Mark Stokholm: Hvordan har du det, og med kvindesynet, sådan i det hele taget.

Tina Lund: Ja, men – Jeg tror det er lige meget hvor man er henne i verden, så kan man altså se nogle positive ting, og finde nogle negative ting. Og jeg synes det meste ved at bo i Duabi er positivt. Selvfølgelig er der nogle negative ting, men så længe det meste er godt, så er jeg egentligt godt tilfreds med det. Og som jeg sagde tidligere, så synes jeg det er enormt spændende, at møde en anden kultur. Det har jeg lært rigtigt rigtigt meget af…

Der er jo lidt andre regler. Hvordan man klæder sig, hvordan man begår sig. Det er jo for eksempel også, at man ikke må tale grimt til hinanden… Det synes jeg egentligt er meget rart, for det er ligesom at folk taler pænere til hinanden, og respekterer hinanden bedre, og det synes jeg egentligt er meget behageligt.

(Tina Lund, Dubai)

Oploadet Kl. 11:42 af Kim Møller — Direkte link36 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/85162/trackback

36 Comments »

  1. De kvinder som bliver fængslet for at anmelde voldtægt eller pisket for at dyrke sex uden for ægteskabet er nok ikke enige. De mishandlede og retsløst husarbejderslaver har nok også et par indvendinger mod Tina Lunds påstande.
    Var der nogen der sagde “white privilege”?

    Kommentar by Lukket fest, skrid hjem — 14. juli 2017 @ 11:59

  2. Endnu en naiv vestlig person her en kvinde med defekte hjerneceller.

    Kommentar by test — 14. juli 2017 @ 12:06

  3. Den lille frøken Lund drev for nogle år siden et hestestutteri/rideskole i Nordsjælland sammen med hendes forældre.

    Dengang blev hun stærkt kritiseret for at behandle de ansatte som slaver uden nogen rettigheder.

    Så det der sharia er næppe noget, som generer ridepigen synderligt…

    Kommentar by Korsfarer — 14. juli 2017 @ 12:08

  4. http://www.bt.dk/danmark/loeb-lige-ind-i-nogle-gamle-veninder.-vi-fik-lige-taget-en-selfie-og-snuppede-en

    Kommentar by k.m. — 14. juli 2017 @ 12:12

  5. Hun skal trods alt tilbage og tjene til føden i skønne dubai. Så hvis man er så dyb at penge betyder alt så er det sikkert et fint sted at være.

    Kommentar by Santor — 14. juli 2017 @ 12:38

  6. Machete er det nye gadevåben i Oslo.
    https://www.aftenposten.no/osloby/i/1Lx6G/Machete-er-Oslos-nye-gatevapen

    Kommentar by k.m. — 14. juli 2017 @ 12:43

  7. Er hun konverteret, eller tænker hun på det?

    Kommentar by Ole Madsen — 14. juli 2017 @ 12:50

  8. Det her handler ikke om naivitet men om forretning & penge.

    Hun kan ikke sige noget negativt om shariasystemet, da det ville gøre det forretningseventyret færdigt.

    Det er penge. Samme som med Arla.

    Kommentar by ung konservativ — 14. juli 2017 @ 12:56

  9. Hestepigen flygtede, sammen med sin fallerede fodboldspiller-mand, fra et økonomisk morads i Danmark. Hun flyttede ikke for at blive beriget af MØ-mændenes galante adfærd ift. kvinder og dyr.
    Tina Lund er nok, ligesom admiral Nelson var, god til at sætte kikkerten for det blinde øje – gad vide og hun har set nogle af ’slavefarmene’, hvor “arbejdere” fra Bangladesh, Pakistan, Afghanistan mv. bor…?

    Kommentar by P. — 14. juli 2017 @ 13:14

  10. Alle Golfstaterne er stammer. Saudi-arabien er et konglomerat af stammer hvor saud stammer kom til magten ved, at lederen af Saud stammen giftede sig med en datter af en af stammelederne i de andre stammer. Derfor har de så mange prinser og prinsesser. Whahabismen var et kompromis om hvilken stammelov man ville have. Andre golfstater har lignende lov og det har nok relation til de alle oprindeligt er beduiner. De andre golfstater er bygget på en stamme med en emir/stammeleder som overhoved. De gifter sig alle tæt og arrangeret mod familien og derfor skal kvinden ikke eksponeres eller komme i kontakt med fremmede. Burka og forbud mod, at kører bil alene som kvinder har rod i disse stammebaseret familieværdier. Man kan ikke blive statsborger i en golfstat med mindre man er biologisk relateret til stammen. Dette gælder også andre muslimer. Men de skal sikkert få andre familieværdier og retsfølelser uden islam .

    Kommentar by Thorsted — 14. juli 2017 @ 13:23

  11. …og vores store nationale ikon Michael Laudrup er træner for en fodboldklub i det islamistiske diktatur Qatar, hvor det er forbudt for kvinder, at overvære en fodboldkamp.

    Okay, ved nærmere eftertanke, så har muhammedanerne måske fat i noget rigtigt lige i det tilfælde…

    Kommentar by Korsfarer — 14. juli 2017 @ 13:33

  12. Godt med pudder og øjenskygge, lange øjenvipper samt overdreven rød læbestift, i denne vejledning til den almindelige og simple hverdags hijab, i flere lag og med mange knappenåle:
    https://www.youtube.com/watch?v=ULqoLS8SACs

    Da der skal bedes flere gange om dagen, og al pynt og sminke skal fjernes før hver bøn, så kan man godt forstå hvorfor muslimske kvinder er nød til at være hjemmegående.
    Jeg synes i øvrigt at der stod i en af MSM’erne, at forbuddet mod gymnastik i pigeskoler er blevet ophævet?
    Groteskt at Saudi-Arabien er valgt ind i FN’s kommission for kvinders ligestilling de næste 4 år. FN har for længst overlevet sig selv.

    Kommentar by Birger Jensen — 14. juli 2017 @ 13:39

  13. Hvilken stupid gås😞😞

    Kommentar by BørgeBørgesen — 14. juli 2017 @ 13:49

  14. Fr. Lund er professionel på samme måde som de damer, der annoncerer bagest i Ekstra Bladet. Et professionelt smil og pengene ned i bh’en.

    Kommentar by Crass Børsting — 14. juli 2017 @ 14:00

  15. Her er et andet eksempel på muslimsk elegance:
    http://www.mediaite.com/online/saudi-arabia-arrests-man-who-filmed-womans-public-beheading/

    Kommentar by redneck — 14. juli 2017 @ 14:13

  16. Hvordan kan hun i øvrigt optræde i ridebukser dernede? Eller har hun burka på når hun springer?

    Kommentar by redneck — 14. juli 2017 @ 14:14

  17. Tina Lund er vist godt beskyttet mod den reelle virkelighed, der hersker i Saudi Arabien:

    https://www.document.dk/2017/07/14/saudi-arabien-ophaever-forbud-pigegymnastik-skolerne/

    Hvor ækel kan man være og så stadig holde sig selv ud?

    Men som jeg kan læse i andre kommentarer her, kunne jeg få dem grimme tanke, at hun næstefter slår ind på produktion af piske til Sharia’s tortursystem, efter devisen: Jeg tjener på det og iSlam rammer jo ikke mig (fine, blonde overklasseløg).

    Kommentar by M.S. Carstens — 14. juli 2017 @ 14:19

  18. Hun er lidt i klasse med disse dejlige tyske socialdemokrater:
    https://youtu.be/MpWV1N4V4q0

    Kommentar by Jørgen — 14. juli 2017 @ 14:26

  19. Hvor er Allan blevet af, den lille og den store?

    Kommentar by Menig 442 — 14. juli 2017 @ 14:42

  20. Enormt galant, altså lige indtil du får pisk eller bliver stenet.

    Kommentar by Johnson — 14. juli 2017 @ 14:44

  21. Jeg tror hun ville være ovenud tilfreds hvis hun tog til Riyadh,
    Der har de også en ridestald: Med STOR seng. hahaha

    Kommentar by Sindsro — 14. juli 2017 @ 15:03

  22. mindst 50% af Muskimer er Hedninger-indavl.

    https://wikiislam.net/wiki/Cousin_Marriage_in_Islam#Science_and_Statistics

    Kommentar by Sindsro — 14. juli 2017 @ 15:13

  23. Hun svigter sine medsøstre i Dubai. Ja, M.S.Carstens, hun er et ignorant overklasseløg.

    Kommentar by Liva — 14. juli 2017 @ 15:21

  24. Hvis du er turist i Dubai må du kun drikke alkohol på dit hotel eller på restauranter. Du må ikke kysse offentligt og du må ikke have korte shorts på, da det støder. Badetøj er kun tilladt på strande og ved poolen. Hvis du ikke overholder disse shariaregler, kan du blive fængslet eller udvist.

    Kommentar by Liva — 14. juli 2017 @ 15:35

  25. Man må ikke tage fotos af kvinder i Dubai. Under ramadanen er det ikke tilladt at ryge, drikke eller spise i det offentlige rum. Du skal altid tage skoene af hvis du besøger nogen. Du må ikke vende fodsålerne mod nogen. Kun mod dig selv. Når du bliver tilbudt noget er det uhøfligt at takke nej. Når du er gæst i Dubai skal du undlade at snakke om religion, kvinders status og politik. Således står der på Dubai-info.org

    Kommentar by Liva — 14. juli 2017 @ 15:42

  26. Hun taler pænt om halvmånefolket af samme grund som Løkke & co. gør det. De skal ikke have diplomatiske problemer.

    Kommentar by Sigwar — 14. juli 2017 @ 15:55

  27. Liva — 14. juli 2017 @ 15:21

    Ja, jeg ville have skrevet det, men jeg kom dertil, at hun vist føler sig selv så ophøjet, at hun end ikke kender ordet medsøstre.

    Kommentar by M.S. Carstens — 14. juli 2017 @ 16:06

  28. Ikke mange yallahdamer der rider her! Rid hjem!
    og Hvis yallararbere gerne vil komme her PÅ egen regning, så skal de tage deres mor med! Og vaske alt nakkeost af pikken før de lander i Kastrup- trængsel ved håndvasken æh der står en hesteflyver i forvejen.. ja det er sjovt og det er dig der betaler.

    Kommentar by Hul igennem? — 14. juli 2017 @ 17:04

  29. Hun bliver nød til at være høflig. Det er ikke som i DK, hvor gæsterne bare kan kritisere og brokke sig.

    Kommentar by Martin — 14. juli 2017 @ 18:51

  30. Hun giver ny betydning til begrebet “dum blondine”. Bortset fra, at hun næppe er rigtig dum, men blot pengegrisk, koste hvad det vil.

    Kommentar by Henrik Petersen — 14. juli 2017 @ 19:07

  31. ja bare man lukker øjnene, og slet ikke forholder sig til alle de kvindelige ofre for den religion, skal det nok være godt nok, at bo langt væk højt op over det jordnære niveau. (arrogantafstumpet smatso)

    Kommentar by Michael Unna — 14. juli 2017 @ 19:12

  32. Så for nylig et program, ja, på DR, om en Amalie Sqinezy eller noget. En blonderet realitykvinde, der viste sig at have en ik på 70-75. Sådan ca. negerstyle.

    Hun virkede nu temmelig meget klogere end denne Tina Lund. Kan man være hjernedød springrytterske? Ja, åbenbart.

    Kommentar by Henrik Petersen — 14. juli 2017 @ 19:44

  33. Som professionel giver det ingen mening, at nedgøre andre, når hun repræsenterer sig selv. Hvis jeg blev spurgt om det samme og var afhængig af at komme alle vegne i verden, som del af min profession, så havde jeg også udtrykt mig diplomatisk.

    Man kan sammenligne det med Trump og de europæiske politikere, som nu Anders Samuelsen. I hvilket univers givcer det mening, at begynde at tale nedgørende om den amerikanske præsident, når man er udenrigsminister for en af verdens mindste nationer, som ikke overholder deres forsvarsbudget?

    I modsætning til the Donald, som ikke er dum som snot, ligesom Samuelsen. Som tager til sine værste fjender og rækker hånden ud. Se det er intelligent adfærd.

    Kommentar by Ole — 15. juli 2017 @ 08:14

  34. Ryttere er ikke de skarpeste.

    Kommentar by Bastardo — 15. juli 2017 @ 14:29

  35. Hun skulle bare ikke udtale sig på sit køns vegne. Hun ved (burde vide), hvad der sker i Islamiske ægteskaber i dette land, og nogle af de slaveforhold. Hun kunne tale om flotte bygninger, og at hun personligt jo er privilegeret her, men at begynde at rose dem for Deres behanlding af kvinder generalt, når der er stenningsdødstraf o.a for mindre eller personlige forseelser…..det er groft afstumpet. De andre kan jo ikke råbe op, hvis de har Deres liv kært.(Smatso)

    Kommentar by Michael Unna — 15. juli 2017 @ 19:36

  36. >34 Bastardo
    -Især ikke de der falder af hesten. En vandgrav som DhimmiRadioen turde være til at styre udenom.

    Kommentar by Nielsen — 16. juli 2017 @ 11:07

RSS feed for comments on this post.