22. juli 2017

Ved Haderslev Domkirke: 15-20 unge, nogle maskerede, sloges med knive, kæder, køller og… brosten

Haderslev er forlængst blevet multikulturel, og masseslagsmål i gaderne er ikke et særsyn. Natten til torsdag inkluderede det 15-20 mænd, flere maskerede, der sloges med alt fra knive, kæder og køller ved Domkirkepladsen og Nørregade. To pullerter ved Domkirken blev væltet, og brosten brugt som kasteskyts.

Vidner forklarer, at indvandrere efterfølgende sad i smadrede biler. Historien kan læses i JyskeVestkysten, der citerer en lokal betjent for at “indehaverne af bilerne er blandt de personer, som har været i tabernakel.” Tabernakel, en spøgende form for ‘larm, morskab og tumult’, jf. Den Danske Ordbog.

Her en øjenvidneberetning fra JyskeVestkysten – Vidne til ballade: Folk løb væk i panik (kræver login).

“En kvindelig beboer i området vågnede på et tidspunkt i løbet af natten og så en kampscene folde sig ud foran sit vindue. Hun blev vækket af en larm, som hun aldrig har hørt lignende.

– Jeg vågnede ved, at folk råbte og skreg. Jeg kiggede ud af vinduet og så folk i panik løbe væk fra Nørregade, og jeg tænkte ‘Hvad sker der?’ …

– Folk løb i alle retninger, som kom de fra en myretue.

Panikken i deres blik var helt vild, siger kvinden, der så fem patruljevogne på stedet, og mens de fleste løb for livet under slåskampen, havde nogle andre planer…

– En time senere, da jeg skulle på arbejde, sad nogle indvandrere i smadrede biler, det hele lignede bare lort dernede, og politiet var stadig tilstede, fortæller kvinden.”

(Domkirkepladsen i Haderslev, brostensbelagt idyl; Foto: Haderslevwiki)

Oploadet Kl. 10:43 af Kim Møller — Direkte link19 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/85483/trackback

19 Comments »

  1. Sproget afspejler, med ord som “drengestreger” og “tabernakel”, fint politiets ydmygende afmagt. Vil de ikke italesætte det bevidst, er de dømt til at gøre det sig selv uafvidende.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 22. juli 2017 @ 11:00

  2. Hvis der skulle sidde en enkelt idiotisk dansker derude og ikke forstå implikationerne af denne udvikling, så er det ret simpelt. Gå kollektivt ud og kræv handlinger i vores samfund ASAP, som Trump udsiger, eller, hvis vi ikke kollektivt gør dette, så er Danmark forbi om kort tid, og du kan godt indstille dig på at flytte, der er kun borgerkrigen tilbage.

    https://youtu.be/Q1j4i5pVt_A

    Kommentar by Alexander — 22. juli 2017 @ 12:02

  3. Jeg kan huske at min mormor brugte ordet tabernakel.
    De må slå knuder på sig selv efterhånden når de skal ud og lyve om islams fortrædeligheder. Jeg er heller ikke helt med på hvilket segment af den danske befolkning det er rettet i mod.
    Måske er det en slags kodesprog for: “i ved hvad vi taler om, vi ved at i ved hvad vi taler om, vi kan bare ikke sige det højt”.

    Kommentar by Frank Hagmann — 22. juli 2017 @ 12:43

  4. Jeg har gået med flytteplaner de sidste par år. Der er alligevel ingen danske politikere, der vil gøre noget for landet. Jeg kan så tilbringe resten af livet med, via internettet at følge udviklingen i et af de europæiske lande, som gjorde alt for at selvdestruere. Jeg deler Fritz’s pessimisme og Falkeøjes vrede. Men jeg vil ikke spilde livet på, at forsøge på at rette op på det. Hellere forlade den synkende skude. Hvis gennemstitsdanskeren ikke ser, at muslimer udgør en fare for voress liv, er der ikke meget at gøre ved det. Hatten af for Lars Hedegaard, Nicolai Sennels, Tania Groth og mange flere, som slår i dynen. Og æret være Mogens Glistrup, der som den eneste i fjolsetinget, var klarsynet nok, til at se hvor Danmark er (og var) på vej hen.

    Kommentar by Nielsen — 22. juli 2017 @ 12:44

  5. Rolig nu.
    Det er nok bare en folkedansk eller tradition fra deres oprindelige hjemland. Så lad dem nu hygge sig , så de føler sig hjemme.

    Kommentar by Anders Nielsen — 22. juli 2017 @ 12:55

  6. Der er generelt ikke noget galt i at give sproget lidt kulør. Men det er jo lige netop sådan noget fis, som betjenten citeres for, der er med til at underminere politiets autoritet. En flok indvandrere opfører sig (igen) som vilde dyr. Og politiets udlægning er, at det bare er nogle tilfældige bilejere, der har “været i tabernakel”. I det mindste kaldte den dorske landbetjent det ikke “drengestreger”.

    Kommentar by Dansk - Skatteyder - Frustreret — 22. juli 2017 @ 13:07

  7. Bare rolig DF fik jo et KANON valg i syddanmark, og det ses tydeligt på viljen til at bruge deres indflydelse (også) i denne sag.

    Det her problem har stået på så længe, at det bør ligge ret højt i bunken af prioriterede sager på den fedladne justitsministers skrivebord! Og gør denne sag ikke det, så må DF jo hjælpe ‘den fine minister’ med de svære prioriteringer – særligt når det gælder importerede kriminelle muslimers bersærkergang.

    Kommentar by P. — 22. juli 2017 @ 13:13

  8. http://www.jv.dk/regionalt/Balladen-fortsaetter-Tre-bilbrande-paa-45-minutter-i-Haderslev/artikel/2524472

    Kommentar by k.m. — 22. juli 2017 @ 13:17

  9. Politiet er jo så totalt latterlige. Og deres skudsikre veste de bærer rundt på, selvom situationen ikke kræver det, mens befolkningen ikke må forsvare sig selv med peber på dåse. 3000 kr i bøde for at tage vare på sit eget liv, som den bødeudskrivende politimand sagtens kunne lade som om intet at kende til, hvis nogen var så uheldig at ryge i nettet. Så ingen tårer fældet herfra, hvis det en dag går sådanne fjolser ilde i embedsmedfør.

    Kommentar by Men dog ! — 22. juli 2017 @ 13:19

  10. Jeg forventer en kommentar fra Haderslevs biskop Marianne Christiansen, der jo i tide og især i utide, udtaler sin glæde over islams tilstedeværelse i Haderslev. At have islam i Danmark, er ifølge hende en berigelse og noget som man med omhu skal værne om!!

    Kommentar by der Adler — 22. juli 2017 @ 13:21

  11. Mon det er taxachaufføren der har kaldt den papirlegende for “en dreng”? Mon ikke det snarere er Jydske Vestkysten der smålyver lidt her, når de fabler om “en dreng ved midnatstide”?

    I fjernsynets barndom var der regelmæssige udsendelser med Mormonernes Tabernacle Kor, sammen med deres store orgel i Utah.
    Når de her synger “Somewhere” så må man håbe at det går i opfyldelse, selv om man er begyndt at tvivle:

    There’s a place for us,
    Somewhere a place for us.
    Peace and quiet and open air
    Wait for us
    Somewhere.

    Kommentar by Birger Jensen — 22. juli 2017 @ 14:21

  12. -> 10.
    Linket skulle selvfølgelig have været med:
    https://www.youtube.com/watch?v=9YStlwOxfXI

    Kommentar by Birger Jensen — 22. juli 2017 @ 14:22

  13. JV har kun refereret, at det handler om unge, så det er ikke megen hjælp fra pressen til dem, der har så svært ved at se faren i multikultur.

    Kommentar by Menig 442 — 22. juli 2017 @ 14:49

  14. http://ekstrabladet.dk/112/norges-statsminister-vi-maa-ikke-glemme-breivik-angreb/6752330

    De hundredevis af muslimske terrorhandlinger fjernes ved at trykke på delete

    Kommentar by k.m. — 22. juli 2017 @ 14:55

  15. At 10:
    Marianne glæder sig garanteret over, at muhamedanerne søger den Danske folkekirke – det kan da ikke være bedre!

    Kommentar by Bastardo — 22. juli 2017 @ 19:15

  16. Multi kulti shariaberigelse. Vel de samme som har beriget Christiansfeld kirke- mit gæt.

    Kommentar by Michael Unna — 22. juli 2017 @ 19:22

  17. Som jeg skrev på OT, så kan dette link:

    https://www.document.dk/2017/07/22/ondskaben-iblandt-os/

    give en del svar
    og måske også argumenter til, at vi, få, må og skal stoppe udviklingen af afviklingen af vores, verdensmisundte, nationale kulturelle fællesskab, – fælles velfærdsforsikring og – hundredeårlig opbygning af et demokrati, der er baseret på EGNE borgeres stemmer.

    Læs “Ondskaben iblandt os”
    Den er lidt mere og fordybende, end en fem minutters MSM-blog, men den sætter sig i de små grå, i forhold til rigtig mange temaer.

    Kommentar by M.S. Carstens — 22. juli 2017 @ 21:44

  18. En time senere, da jeg skulle på arbejde, sad nogle indvandrere i smadrede biler.!!

    Hvad betyder denne sætning:??

    Betyder den at der var nogle bimmere det er blevet smadrt, ??
    Eller er det bare nogle aber der begår indbrud i bilerne. ??

    Alt sammen står jo for regeringens regning.!

    Kommentar by Sindsro — 22. juli 2017 @ 23:29

  19. 23:29 Betyder at selv om dem der havde deltaget i taber nakke lakke mod enden, stadig sad i deres biler, så blev de stadig ikke anholdt af politiet, da de stadig ikke turde nærme sig nogle af ofrene.

    Kommentar by Alexander — 23. juli 2017 @ 08:07

RSS feed for comments on this post.