28. juli 2017

Multikulti-ideologer adopterede pige fra Burkino Faso: “… er kun hjemme hos os nogle dage hver uge.”

For 10-15 år siden var Malene og Carsten Fenger-Grøndahl en aktiv del af den danske debat om indvandring, solidt placeret på yderste venstre flanke. Hvor den mandlige idehistoriker siden er blevet forlagsdirektør på Aarhus Universitet, så er Malene Fenger-Grøndahl endt som journalist, og kan ofte høres på P1. Hun var medinitiativtager til ‘Danmarks Løver’, der havde til formål at bekæmpe Dansk Folkeparti, og vi befinder os ideologisk set et sted mellem Minoritetspartiet og Enhedslisten.

Set i den optik, så får gårsdagens portræt af familien Fenger-Grøndahl et andet lys. Udgangspunktet er 10-årige Barbara, der indlevende fortæller om sin 9-årige adoptiv-søster Safia. Fra Jyllands-Posten – Det er så hårdt at være sammen med hende, men det er også hyggeligt og godt (ikke online).

Min søster Safia kommer fra Burkino Faso i Afrika. Jeg var med nede og hente hende.

Jeg var tre år, så jeg kan kun huske nogle få ting. På børnehjemmet var der kun kvinder, så hun blev bange, da hun så min fars skæg. Og hun var bange for min mor, fordi hun var helt hvid. Men hun gik lige hen til mig, og så legede vi. Dengang vidste vi ikke, at hun var handicappet. Nu har hun fire diagnoser.

Hun har adhd, tilknytningsforstyrrelser, sproglige og motoriske vanskeligheder, og så er hun udviklingshæmmet.Hun bor et andet sted nu og er kun hjemme hos os nogle dage hver uge. Nu har vi meget nemmere ved at være sammen med hende. Før var det svært, fordi det var så hårdt at være sammen med hende hver dag.

[…]

For en måned siden flyttede hun hen til et sted for børn med særlige vanskeligheder.

Jeg var ret ked af det, da jeg fandt ud af, at hun skulle bo et andet sted og ikke hjemme ligesom andre niårige… Hun har været i aflastning før, så hun havde prøvet det. Men hun reagerede alligevel ret voldsomt. …

Jeg har tænkt ret meget over, hvad der skal ske i Safias fremtid. Jeg ved, at jeg nok skal få en god fremtid. … Med Safia er det lidt noget andet. Jeg er helt sikker på, at hun aldrig kan få et almindeligt job. Måske kan hun være i aktivitetscenter, hvor hun kommer hver dag og laver noget kreativt. Hun skal bo et sted, hvor der er folk, der kan hjælpe hende, men jeg tror, at jeg kommer til at være ret tit sammen med hende, og at vi skal hygge sammen og slappe af.”

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/85665/trackback

36 Comments »

  1. Familielivet og lille Safias fremtidsperspektiv skal nok forblive godt og hyggeligt (så længe hvide danskere går på arbejde og betaler skat i tilstrækkeligt omfang).

    Kommentar by Crass Børsting — 28. juli 2017 @ 10:28

  2. En lille klappe perker. Må jeg anbefale en kanin i stedet? De fås også i sort og kan læses når man bliver træt af dem

    Kommentar by redneck — 28. juli 2017 @ 10:36

  3. Godhederne burde holdes økonomisk ansvarlige for deres ugerning.

    Kommentar by Kuffar and proud — 28. juli 2017 @ 10:38

  4. Humanisme er smukt, men hvad koster disse pæne, rettænkende menneskers humanisme i grunden samfundet bare i den ene sag?

    Kommentar by Jakob — 28. juli 2017 @ 10:43

  5. Så de tog altså til langtbortistan for at hente et barn, istedet for at avle et selv… Jeg husker scenen i Absolutely Fabulous, hvor Edina finder ud af at datteren venter barn med en sort mand, og bliver helt euforisk over at have den vildeste fashion-accessorie, en mulat på sin arm. Den kan ingen trumfe.

    Så disse to særdeles vellønnede PK kødhoveder hiver en multihandicappet pige med hjem, og nu hvor de ikke har plads til hendes problemer i deres travle hverdag, hvem betaler så for hendes ophold på diverse institutioner resten af livet. De hiver vel ikke penge op af lommen selv?

    Mvh.

    Kommentar by Endnu en Henrik — 28. juli 2017 @ 11:00

  6. pyt. det kastede sikkert nogle gode artikler af og likes.

    Kommentar by Helmuth Kohl — 28. juli 2017 @ 11:00

  7. Stort set hele den vestlige verden lukkede ned for nationale adoptioner i 70erne. Jeg husker et interview med en formand for en international adoptionsforening fortælle i “Information” for 20.år siden, at motivationen også var, at blive en art stor familie på globalt plan. De handlede ikke om barnløs. Det var et ideologisk projekt.

    Det er lidt sjovt, at føle nogle sager om international adoption fordi de fortæller lidt om den menneskelige natur som idealister hævder ikke eksistere men er lært. Vi har sager med koreanske adopteret med danske navne som ender i foreninger hvor de mødes og fejre Koreas nationaldag i nationaldragter. To dansk adopteret koreanere har skrevet vrede bøger mod adoption og har været bosat i Korea fordi de følte sig tomme indvendig som adopteret. Det virker ikke som om, at projektet med, at gøre verden til en familieværdi vil lykkes her.

    Kommentar by Thorsted — 28. juli 2017 @ 11:11

  8. I årevis har danske læger eller psykologer ikke skullet undersøge de børn udlandet frigav til adoption FØR de blev adopteret hertil.Jeg ved ikke hvordan de nugældende regler er. Der er således importeret en del børn til Danmark med tidlige følelsesmæssige skader (psykopatiske træk)og med lav begavelse.Alle statistikker over udenlandske adopterede viser langt dårligere mental sundhed end hos etniske danskere.Det tidligere Socialforskningsinstitut SFI mørkelagde for mange år siden en rapport(på spansk) om herboende adoptivbørn fra Sydamerika (som jeg prøvede at få fat på omkring 1987 hvor jeg også deltog i Nordisk Adoptionskonference).Kender nogen til den og kan citere derfra?

    Kommentar by Kirsten Damgaard — 28. juli 2017 @ 11:38

  9. Synd for Safia at hun blev kidnappet i Burkina Faso. Kunne en familie fra Burkina Faso, som et plaster på såret, ikke tage fadbumsen og Ole Birk Olesen i pleje?

    Kommentar by Nielsen — 28. juli 2017 @ 12:12

  10. Et godt billede på det væmligbosegmentet gør. DE importerer problembørnene, og lader os andre hænge på udgifterne og ansvaret.

    Kommentar by Lukket fest, skrid hjem — 28. juli 2017 @ 12:32

  11. Det bliver vel rundt regnet en million om året, resten af lille Safias liv… I alt vel ca. 70 mio.

    Kommentar by ny kommentator — 28. juli 2017 @ 12:46

  12. Danmarks vej ned i muddergrøften kan ikke beskrives meget bedre.

    Jeg ved ikke hvem der har godkendt forældrene som adoptiv-egnede, men her er også sket alvorlig fejlskøn.

    Kommentar by k.m. — 28. juli 2017 @ 12:53

  13. Hvis så bare familien fenger-grøndahl selv betalte men nej, regningen for deres mislykkede eventyr har de belejligt tørret af på os andre.

    Kommentar by Jesper J. — 28. juli 2017 @ 13:09

  14. Så vi er ude i en variation over trenden med eksotiske kæledyr, som vi kender fra Hollywood-stjerner og russiske rigmænd? Hvor er det dog smagløst og synd for den lille pige. Safia (og de andre børn) havde været meget bedre stillet, hvis familien havde investeret deres ressourcer i børnehjemmet i stedet for muligheden for at kunne vise et vaskeægte negerbarn frem til venner og bekendte, som var der tale om en ny Tesla eller andet luksusgode.

    Kommentar by Dansk - Skatteyder - Frustreret — 28. juli 2017 @ 14:03

  15. Udviklingshæmmet? Næppe i forhold til den gennemsnitlige IQ i Burkina Faso, som er 68 (nej, der er ikke byttet om på cifrene)

    https://iq-research.info/en/page/average-iq-by-country/bf-burkina-faso#

    Kommentar by Jern Henrik — 28. juli 2017 @ 14:11

  16. Åndssvagt at importere folk fra Afrika og Mellemøsten, når der er så mange danske børn, der har brug for at blive adopteret. Det er efter sigende vanskeligere at adoptere et dansk barn, og de bliver i stedet placeret på børnehjem. Verden er simpelthen gal!

    De medbringer ikke blot ofte psykopatiske træk og som regel lav intelligens, nu medbringer den invasive art også ekstremt farlige sygdomme, som forlængst var udryddet på vore breddegrader. En ‘flygtning’ fra Yemen menes at have smittet over 50 børn, fordi nogle tyske væmmeligboer satte ham til at passe børn! Tal om at lade ræven vogte høns….. http://www.barenakedislam.com/2017/07/24/the-so-called-cultural-enrichment-brought-to-germany-by-muslim-invaders-is-dangerous-to-your-health-deadly-in-fact/

    Kommentar by Kuffar — 28. juli 2017 @ 14:25

  17. Bare det var min “søster”.
    Så skulle vi rigtig hygge og slappe af.

    Hun skulle sendes hjem, til hendes naturlige omgivelser.

    Kommentar by XXXXX — 28. juli 2017 @ 14:32

  18. Måske skulle vi skrue ned for aborterne, så der var nogle sunde danske børn at adoptere?
    Det giver sig selv, at udenlandske børn, som er blevet holdt i bur på et børnehjem i Langbortistan de første år af deres liv, er så skadede, at de aldrig bliveri stand til at fungere i et vestligt samfund som vores.
    Vi må jo heller ikke glemme, at Safia helt sikkert har børn om ti år, og så er der en generation mere, som det danske samfund skal tage sig af.

    Kommentar by Hertz — 28. juli 2017 @ 14:47

  19. Et par, som bor i min nærhed, er utrolig meget gode, ja de er ligefrem meget aktive i en sær sekt, har for 20 + år siden importeret et multihandikappet negerbarn. Den kan kun udstøde abelignende brøl og hyl, kan INTET selv, men er til gengældt voldsom og udadreagerende, som det vist så fint hedder.
    For at de kan transportere dette væsen, hjem fra den institution en meget sjælden gang, hvor de blev nødt til at anbringe det, da de måtte erkende at kræfterne ikke rakte til at tæmme uhyret, har de i alle de år jeg kender sagen, haft stillet en minibus med læsserampe til rådighed. (Den eneste bil de så behøver!!!)
    Så vidt vides får de plejetillæg o.m.a. for at belønne dem for denne enestående godhed de har udvist på vores regning, medens vi andre betaler millionbeløb hvert år for institutionspladsen.
    I de rette kredse giver den slags sindssyge vist nok bonuspoint. :-(
    Jeg brækker mig over det, hver gang jeg konfronteres med tilfældet.

    Kommentar by Knud — 28. juli 2017 @ 15:21

  20. Apropos aviser: Den her artikel i JP fik mit pis i kog. Det er længe siden JP kunne kalde sig borgerlig men nu er det da helt kammet over.

    https://jyllands-posten.dk/protected/premium/international/ECE9745386/unge-hoejrenationalister-vil-forhindre-flygtninge-og-migranter-i-at-naa-til-europa

    Missionens hjemmeside er her: https://www.generation-identitaire.com/

    og skibet kan følges på marine traffic https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:748241/mmsi:457381000/vessel:C%20STAR

    Kommentar by Kuffar and proud — 28. juli 2017 @ 15:27

  21. Forbyd adoptioner fra tredjelande. Hvis politikerne ikke vil skrive det direkte ind i loven kan de bare gå frem efter Human Development indekset. Det vil formentlig betyde 90 % europæiske og 10% asiatiske adoptioner, men ingen fra muslimske og afrikanske lande.

    Kommentar by Sigwar — 28. juli 2017 @ 15:30

  22. Min kære onkel har ingen forudsætninger for at opdrage hunde. Alligevel anskaffede han engang er ’sød’ schæferhunde hvalp til sin familie.

    Den voksede op og blev helt umulig og den var ikke længere ’sød’, som den var som hvalp. Tvært imod. Til sidst måtte han som ventet lade den aflive.

    Det lo vi meget af den sommer !

    Kommentar by A-mad — 28. juli 2017 @ 16:00

  23. Velfærdsstaten giver mulighed for, at godhedsnarkomaner kan leve et nogenlunde normalt og velfungerende liv – mens regningen for deres misbrug bliver betalt af andre. Jagten på det næste fix er sikkert allerede i gang.

    Kommentar by BE — 28. juli 2017 @ 16:11

  24. Det er bizart, at denne form for menneskehandel er tilladt. Hvis gifte par ikke kan få børn selv, kan jeg godt forstå, at de gerne vil adoptere et barn, men hvorfor skal ungen hentes så langt væk som Afrika eller Asien? Besøg dog et dansk børnehjem, og giv et etnisk dansk barn en bedre fremtid, end det han/hum er stillet i udsyn med en opvækst på et børnehjem.

    Kommentar by na — 28. juli 2017 @ 16:27

  25. Har vist skrevet om det før på siden. Er selv i branchen med “særlige børn”. Mener at vi skal gribe de børn og de familier som på tragisk vis bliver ramt af et barn, med gennemgribende funktionsforstyrrelser(det er blevet kaldt mange ting gennem historien: idioter, psykostiske børn, multihandicappede…etc).
    Når det er sagt, har jeg absolut ikke en sentimentalt tilgang til mit fag. Det betyder at jeg, ind i mellem, skal veje mine ord på en guldvægt, eller holde mund. Jeg går ikke ind for at vi møffer dem alle sammen ind i et lukket rum under påskud af, aflusning eller bad, for derefter at aflive dem…absolut ikke.
    Men at forherlige mongolisme(undskyld…Downs syndrom), svære hjerneskader, autisme, mm, som flot diversitet, er en perversitet..intet mindre…

    Kommentar by FrafaldenModerat — 28. juli 2017 @ 16:49

  26. De går amok i disse ideologiske propagada børn. Congo nægtede, at sende 50.negerunger til Italien fordi de var bange for, at de kunne blive adopteret af bøssepar. De kom så til Italien og venligboerne og statsminiseren gik helt amok over de små IQ70 neger guf, der kom med flyet. Imens sad 16000 italienske børn på børnehjem eller i anbringelser. De kan ikke adopteres fordi, national adoption er stoppet. Der er ingen signalværdi i, at adoptere et barn fra eget samfund.

    Kommentar by Thorsted — 28. juli 2017 @ 16:55

  27. Og jo, diverse indvandre/flygtninge/tredieverdens-børn, ER overrepræsenteret på det væld af institutioner jeg har været i kontakt med gennem de sidste 30 år. Og gennem mit kendskab til de fortrolige journaler, er en faktor fætter/kusine ægteskaber og de store børnefamilier. Ofte vil fødslen af et handicappet barn, blot give anledning flere af samme slags, da de desperat har brug for at der fødes et raskt barn og derfor vil prøve igen og igen. Ved at genetikken bliver dem forklaret, men kulturen er stærkere…de tager chancen og desuden opnår de så mange sociale ydelser på de handicappede børn, at de kan leve fedt af det.

    Kommentar by FrafaldenModerat — 28. juli 2017 @ 17:07

  28. Så jeg er sikret arbejde i al fremtid, men ærlig talt, ville jeg hellere være arbejdsløs….

    Kommentar by FrafaldenModerat — 28. juli 2017 @ 17:09

  29. @ Thorsted

    Kan italienske par ikke adoptere italienske børn?!

    Danske par kan stadig adoptere danske børn, ikke også?

    Kommentar by Ung Konservativ — 28. juli 2017 @ 20:45

  30. Ingen kvaler dumskerne betaler.
    En stor tak til venstre og de konservative for at afvikle vores land.

    Kommentar by Piphans — 28. juli 2017 @ 23:06

  31. @Ung konservativ

    Jeg ved ikke hvad du mener. Nationale adoptioner er stort set ophørt i hele Europa også i Italien. I DK er tallet for børn til national adoption på omkring 10 om året mens tallet som efterspørger det er 4.gange højere.https://ast.dk/naevn/adoptionsnaevnet/tal-og-statistik/tal-og-statistik-vedr-nationale-adoptioner

    Kommentar by Thorsted — 29. juli 2017 @ 01:24

  32. Sådan noget sker når man flytter barnet fra ens hjemmelige omgivelser til et andet kontinent. Odysseen erkendte også at han skulle hjem ligeså jøderne fra Persien. Landflygtelighed er skizofreni.

    Kommentar by de Hemmer — 29. juli 2017 @ 08:55

  33. Da mine unger var små, gik den ene i børnehave med to syv-årige sigøjner-børn importeret fra et børnehjem i Østeuropa. Der var to fordi forældrene ikke ville skille brødrene fra hinanden og de var adopterede som syv-årige, fordi adoptivforældrene var forholdsvis oppe i årene. Børnene gik på trods af deres alder i børnehave, da de var knap så veludviklede både mentalt som sprogligt. Nå, men, de andre forældre i børnehaven ville jo gerne byde velkommen og på skift kom de to børn med legekammeraterne hjem at lege … dette fik dog hurtigt en ende, da de to børn stjal med arme og ben.

    Siden har jeg hørt, at adoptivforældrene er gået fra hinanden og hvad der er blevet af børnene må guderne vide …

    Adoptivbørn og såkaldte flygtninge er fra mit synspunkt et og det samme – en flok væmmeligboere, der ønsker at klappe sig selv på ryggen og tager hele samfundet med i faldet, når lortet falder fra hinanden. I begge tilfælde havde alle parter fået mere ud af at blive hjulpet i nærområdet, hvor yderligere mange flere kunne have nydt godt af hjælpen.

    Kommentar by Migranter gider ikke telte — 29. juli 2017 @ 09:39

  34. Der er næsten ikke nogle etnisk danske børn til adoption.
    Men folk ,der er ivrige for at blive forældre og “gøre noget for et barn”,kunne overveje at blive aflastningsfamilie for de mange allerede herboende hel- (og halv- med dansk fraskilt mor) tyrkiske, pakistanske,marokkanske,afrikanske børn der lever et understimuleret liv i ghettoerne.Hjernen er plastisk ,den skal stimuleres for at fungere optimalt.Tag børnene med ud og vis dem noget af dansk kultur og diskuter værdier med dem.

    Kommentar by Kirsten Damgaard,kulturpsykolog — 29. juli 2017 @ 12:01

  35. “Hun bor et andet sted nu og er kun hjemme hos os nogle dage hver uge.”

    Længere rakte humanismen altså ikke..

    Kommentar by Liva — 29. juli 2017 @ 18:44

  36. @ 27, FrafaldenModerat

    Overrepræsentationen af ikke-vestlige indvandreres/efterkommeres børn på institutioner og i statistikker er veldokumenteret. Og sådan har det i øvrigt været i årtier (i.e. 2. link).

    http://politiken.dk/debat/debatindlaeg/art5461047/S-politiker-Indavl-i-indvandrerfamilier-belaster-specialskolerne

    https://www.folkeskolen.dk/10362/flere-med-mentale-handicap-blandt-indvandrere

    Kommentar by Dansk - Skatteyder - Frustreret — 29. juli 2017 @ 19:04

RSS feed for comments on this post.