5. august 2017

Nadia Nadim angriber: Hvis danskhed er andet er universelle plusord, “Så vil jeg ikke være dansker.”

Søndag spiller det danske kvindefodboldlandshold EM-finale, og DR & Co. har ihærdigt forsøgt at markedsføre angriberen Nadia Nadim som værende en dansk Zlatan. Et stort opsat interview, interaktiv webdokumentar og et tv-portræt i fire dele. Mindre kan ikke gøre det, selvom det selvfølgelig havde været betydeligt bedre for den løbende holdningsmassage, hvis hun ikke bare var selvbevidst muslim, men også gik med slør.

Afghanske Nadia Nadim er en hel masse, også en del positivt, men desværre/gudskelov ingen Zlatan. Det er svært at sætte ord på danskhed, men hvis man definerer danskhed som ‘medmenneskelighed’, ’solidaritet’ og ‘tolerance’, så har man misforstået det essentielle. De samme plusord kunne man associere med FN, men hvis danskhed er alt, så er det intet. Hendes definition ‘doesn’t cut it’, som de siger i USA, hvor hun bor i disse år.

Fra DR.dk – Debat om danskhed påvirker landsholdsstjernen Nadim: Jeg føler mig mindre dansk (9. april 2017)

“På alle måder en succesfuld dansk integrations-historie. Men midt i glæden er der alligevel en alvorlig mine at spore i Nadims ansigt. Hun har noget på hjerte. En følelse, der er vokset de seneste år.

– Jeg er ikke typen, der bliver påvirket let. Det ved folk, som kender mig. Men debatten og retorikken, der har været de seneste år om udlændinge og den såkaldte danskhed irriterer mig. Og sårer mig, siger hun med alvor i blikket. …

– En af de danske værdier, som betyder meget for mig, er tolerancen… Men de seneste år har det ændret sig ekstremt meget. Jeg følger med i debatten i Danmark og ser, hvor landet er på vej hen. Det er medmenneskeligheden, solidariteten og tolerancen, der definerer danskhed for mig. Men den er slet ikke så tydelig længere. Og det er ærgerligt.

– Når jeg læser artikler og kommentarer, hvor der står, at man aldrig kan blive rigtig dansk, hvis man kommer fra et tredjeverdensland, bliver jeg såret. Det er bare et eksempel på den retorik, der er om folk med anden etnisk baggrund. … al den negativitet om folk med anden etnisk baggrund, holdningen til mennesker i nød, debatten om at være ‘rigtig’ dansk – de konstante slag, man får i hovedet. Det gør faktisk, at jeg ikke vil være 100 procent dansk. For hvis det er den nye danskhed, vil jeg ikke være en del af den. Så vil jeg ikke være dansker.

(Nadia Nadim i landsholdstrøjen: #vierdanskerne; Foto: Instagram)

Apropos: Den næste kvindelige landsholdsspiller?

(Socialdemokraten Jens Joel hos ACFC Gellerup, 31. juli 2017; Foto: Facebook)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/85986/trackback

52 Comments »

  1. Kunne du ikke lave et opslag hvor du definerer danskhed vil rigtig gerne høre din mening, Kim.

    Kommentar by Anders — 5. august 2017 @ 00:58

  2. + hun siger også ” Men jeg har også afghanske rødder. Og det er jeg stolt af – det gør mig, til den jeg er. Det vil jeg aldrig slippe. Det er det, der gør mig speciel.”
    Så kan hun aldrig være dansker ud fra min definition af nationalitetsbegrebet. Man kan kun være en ting. Hvis hun vil betegne sig selv som “dansk-afghaner” er hun netop ikke dansker som os.
    Og ja, jeg er også træt af den der “tolerance, solidaritet” Zenia Stampe-agtige definition af “danskhed” som om det var en fucking venstredrejet ideologi.

    Kommentar by Lukket fest, skrid hjem — 5. august 2017 @ 01:06

  3. Jeg tænker altid på denne passage fra Chesterton, når definitioner som førhen var klare uden at kræve præcis definition, tilskrives alle disse marxistiske plusord:

    But the new rebel is a skeptic, and will not entirely trust anything. He has no loyalty; therefore he can never be really a revolutionist. And the fact that he doubts everything really gets in his way when he wants to denounce anything. For all denunciation implies a moral doctrine of some kind; and the modern revolutionist doubts not only the institution he denounces, but the doctrine by which he denounces it. . . . As a politician, he will cry out that war is a waste of life, and then, as a philosopher, that all life is waste of time. A Russian pessimist will denounce a policeman for killing a peasant, and then prove by the highest philosophical principles that the peasant ought to have killed himself. . . . The man of this school goes first to a political meeting, where he complains that savages are treated as if they were beasts; then he takes his hat and umbrella and goes on to a scientific meeting, where he proves that they practically are beasts. In short, the modern revolutionist, being an infinite skeptic, is always engaged in undermining his own mines. In his book on politics he attacks men for trampling on morality; in his book on ethics he attacks morality for trampling on men. Therefore the modern man in revolt has become practically useless for all purposes of revolt. By rebelling against everything he has lost his right to rebel against anything.

    Kommentar by Frimod — 5. august 2017 @ 01:09

  4. Mange sorte i USA fejre ikke den amerikanske uafhængighedsdag den 4.juli fordi det er en “hvid dag”. Så den samme identitetsdiskussion kører også i USA og man kan heller ikke finde fællesværdier. Det hele har nok rødder i etnocentrisme, som gør mennesker selektive og have en bias mod dem, der ligner dem selv. Det er en dødssejler og det ender ikke godt.

    Kommentar by Thorsted — 5. august 2017 @ 01:28

  5. Den næste kvindelige landsholdsspiller?
    Jai ja: De er alle raklamesøjler for Satan.

    Nadia Nadim selv om de er i landsholdstrøjen, Danskheden et stort + ord.
    Er Nadia Nadim utilfreds med det, kan hun da bare fise ud af landet.
    Smør hængslerne på dit elendige brevsprække.

    Kommentar by Sindsro — 5. august 2017 @ 02:01

  6. Prøv med forestillingen om en hvid på baggrund af to sorte der hævder at kæmpe for Uganda samtidig med at vedkommende demonstrere ubehag ved at være iført denne uniformering.
    Hykleriet og bedraget er himmelråbende.

    Kommentar by River — 5. august 2017 @ 02:02

  7. “Det er medmenneskeligheden, solidariteten og tolerancen, der definerer danskhed for mig”

    Det er jo også noget sludder. Der er ingen kulturer der hylder disse værdier. Stort set alle kulturer har ind-gruppe præferencer som er “medmenneskerne” man er solidarisk med.. Den ind-gruppe kan så være familien, klanen, stammen eller nationen.Folk, der ikke har relation til disse socialiteter er så “fremmede”

    Tolerance begrebet er også bundet af relation. I Albanien eller Eritrea er der klaner og stammer, som både rummer kristne og muslimer. De tolererer hinanden fordi de er relateret.De er ikke tolerante overfor fremmede klaner og stammer med samme religion fordi de ikke er relateret. Jeg kendte en fra Algeriet som havde en ven i det algierske justitsministerium, der fortalte, at der blandt landbefolkningen var en epidemi med incest som man ikke kunne tale om eller gribe ind overfor pga omfanget. Store dele af befolkningen er klan og pigerne må ikke være familien “utro” (tolerance?) med en fremmede, der kan gøre hende uren. Hvis misbruget fandt sted indenfor familien af en relateret så blev pigen ikke “uren” og man “tolererede ” så, at et familiemedlem havde gjort dette.Hvad en kultur tolererer (forsøger af leve med selv man ikke kan lide det) vil ofte vække afsky og forargelse hos en anden kultur .Man bruger alle disse begreber totalt udenfor den menneskelige natur og kulturer som om det er redskaber til, at skabe et omfattede “samfund” hvor folk ikke føler sig relateret men tror man kan leve sammen i et fungerende samfund. Det skal nok ende godt!

    Kommentar by Thorsted — 5. august 2017 @ 02:42

  8. I er alle en flok navive idioter-
    Vores skatte plan rykker hårdt.
    For hver muhammedaner vi skal underholde – vil der være mindre skatte betalere

    Snart venner skal du kun betale 10-15% skat

    ny www. og meget mere .

    INTET stopper en Daner

    Kommentar by peter rytter larsen — 5. august 2017 @ 03:28

  9. Morten Uhrskov: http://jyllands-posten.dk/debat/blogs/mortenjensen/ECE9763903/soerine-gotfredsen-har-ret-hvad-angaar-nadia-nadim/

    og

    Sørine Gotfredsen: https://www.kristeligt-dagblad.dk/debat/et-forbillede-hvad

    kommer med gode kommentarer.

    Kommentar by Michael Jensen — 5. august 2017 @ 05:10

  10. https://www.bt.dk/fodbold/df-politiker-kaldte-dansk-stjerne-en-udlaending-nu-moeder-hendes-udtalelse-kritik

    Kilde BT.dk :
    “Ifølge ugebladet tjente han i 2015 1.374.768 kroner, men valgte at belønne sig selv med et udbytte på hele 1.410.000, så selskabet i dag har en egenkapital på beskedne 82.856.

    Samme stunt lavede han sidste år, hvor han trak 651.600 kroner ud af firmaet og gav sig selv hvad der svarer til en månedsløn på 54.300 kroner.

    Med de godt 1,4 millioner fra seneste regnskabsår er månedslønnen dog mere end fordoblet denne gang, så Anders Breinholt nu kan forkæle sig selv med hele 117.500 kroner om måneden.” citat slut

    Anders Breinholt er er opblæst ..r
    Han må være en af dem David Trads vil have til at betale mere topskat.

    Nadia Nadim ville ikke få samme opmærksomhed hvis hun var Grønlænder eller fra Peru.

    Kommentar by k.m. — 5. august 2017 @ 07:33

  11. Man er hverken værre eller bedre menneske fordi man er dansker….eller ej. At være dansker er en konkret national betegnelse for der hvor man er født, og hvor man har optaget den kultur man er født ind i. Jeg vil først og fremmest forsvare den frihed og det demokrati jeg har arvet igennem min mor og far, og min mor er født i Danmark og kan spore sine rødder herfra langt tilbage (ikke min far, selvom han talte flot rigsdansk), men ellers er det Sønderjyllands accent jeg finder mest charmerende.

    Hvad nadime angår, så håber jeg hun har opdaget hvilke problemer med Islam vi har fået igennem indvandringen fra Mellemøsten, og ærligt Islam det hader jeg som pesten. jeg er ikke islamofob.Jeg er Islamhader. Trods alt god lørdag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 5. august 2017 @ 07:38

  12. En ikke-dansker under hashtagget vierdanskerne? Det er i så ikke. I er jo dem, som vi vil have ud af landet.

    Deporter alle muslimer.

    Kommentar by Celine — 5. august 2017 @ 07:40

  13. Hvordan er bliver hun taget imod i USA i forhold til Hadsten

    Kommentar by P — 5. august 2017 @ 08:36

  14. ” Men jeg har også afghanske rødder. Og det er jeg stolt af – det gør mig, til den jeg er.” Hold op hvor er hun da langt ude !! Så er hun jo netop IKKE dansker. Tag et egetræ med rod ud af en egeskov, plant det i en bøgeskov. Er det så pludselig et bøgetræ ?
    Bliver det så hen ad vejen som tiden går til et bøgetræ ?
    At være dansk er ikke et spørgsmål om følelser eller “værdier” men noget meget konkret fysisk.

    Kommentar by Danskeren — 5. august 2017 @ 09:20

  15. @1.
    Du efterlyser en definition på danskheden. Definitionen er at føle tilhørlighed til etniske danskere. Hvis du søger en politisk eller moralsk/moralistisk eller såkaldt ‘humanistisk’ definition, kommer du til at søge forgæves.

    “Medmenneskeligheden, solidariteten og tolerance” definerer normative krav til at tilhøre den internationale politiske korrekthed.

    Kommentar by traveler — 5. august 2017 @ 09:25

  16. Jeg kunne godt tænke mig at høre Chestertons definition af ‘the old rebel’.

    Kommentar by Ole Madsen — 5. august 2017 @ 09:26

  17. Den anprisning af rollemodeller fra islamiske lande, minder mig om sælgeren af brugte biler, der godt ved, at den vogn han roser har en begrænset levetid.

    Kommentar by Menig 442 — 5. august 2017 @ 09:35

  18. Jeg synes at det kan kaldes danskhed at Nadia Nadim har haft mulighed for at nå så langt som hun har.
    Men det er ikke danskhed at hun så til gengæld trækker offerkortet, for jeg synes ikke hun har noget at beklage sig over.
    Man må håbe at hun bliver boende i USA, og meget gerne tager sin familie med derover, så her er lidt færre munde at mætte.

    Kommentar by Birger Jensen — 5. august 2017 @ 09:37

  19. Islam styrer Nadim. Hun forsøger at narre sig selv og omverdenen ved at strø om sig med Radikale Venstre floskler.
    Det er derfor det hele tiden går galt for muslimer.

    Kommentar by k.m. — 5. august 2017 @ 09:39

  20. -Islammet klæber ved.

    Kommentar by Hul igennem? — 5. august 2017 @ 09:41

  21. Gad vid på hvilken side hun kæmper, når borgerkrigen bryder ud?

    Kommentar by Jan Mølgaard — 5. august 2017 @ 09:47

  22. Kim, jeg har overført støttebeløb til Francis the 3rd Milton Foundation/Knud Brix feriefond. Mon ikke der er til brændstof til et par fugleture.

    Mvh

    Kommentar by Martin — 5. august 2017 @ 10:03

  23. @1. Det er egentligt simpelt nok.
    Hvis du er i tvivl om du er dansk og har brug for at få det beskrevet i ord – så er du ikke dansk.

    Kommentar by Kuffar and proud — 5. august 2017 @ 10:08

  24. At være dansk vil sige at være dansk af sind. Der findes en særlig dansk mentalitet, som styrer alt, hvad vi foretager os. Den er ganske vis på retur efter årtiers opløsning af tidligere normer, men den findes stadig som et ubevidst fællesskab, der får den enkeltes hverdag og landet som helhed til at fungere. Det fællesskab bliver muslimerne aldrig en del af, for de er ikke som os, og de ønsker ikke at blive som os.

    Kommentar by Jan Mølgaard — 5. august 2017 @ 10:14

  25. En dansker er en, som ikke er blevet inviteret herop af skiftende landsforræderiske regeringer siden 1960 fra diverse muslimske lande.

    Muslim = ikke-dansker
    Ikke-muslim = Dansker

    Kommentar by Celine — 5. august 2017 @ 10:37

  26. Man skal oprigtigt føle sig som dansk. Man skal tale dansk. Og så skal man have “ild” for fædrelandet – man skal kære sig om Danmark og danskerne, og man skal kæmpe for det bedste for begge.
    Opfylder man ovennævnte, kan man med rette føle sig dansk.
    Det er ikke sikkert, at man er født i Danmark, men opfylder man ovenævnte,kan man godt føle sig dansk.

    Jeg vil mene, at hvis Nadim opfylder ovennævnte, kan hun med rette føle sig dansk. Også selvom hun er født i Afganistan.

    Det der er problemet hos størstedelen af de muslimske borgere her i Danmark, er, at de ikke føler sig som danskere. De har måske et dansk pas, men føler sig ikke som dansk. De føler sig – for størstedelens vedkommende – som borger af det muslimske land hvorfra de er udrejst. Det er hovedproblemet.
    Det er det som vores ansvarlige politikere endnu ikke har fattet – eller også har de, men bare ikke vil tage alvorligt.

    Kommentar by Erik Skifter — 5. august 2017 @ 10:52

  27. Danskhed er ikke en følelse. Danskhed fanges kun dårligt ind af Grundvigs skamredne sætning om, at “til et Folk de alle høre, som sig regne selv dertil” (fra digtet “Folkeligheden” fra 1848) – i hvert fald ikke, hvis det tages for pålydende i en globaliseret og universalistisk forforståelse som her i år 2017.

    Danskhed er identitet. Danskhed er ikke såkaldte værdier. Danskhed er identitet. Identiteten som dansk bygger på fælles afstamning (familie, slægt og folk), fælles sprog, tilhør til fælles historie og tilhør til fælles landområde her i Danmark. En dansker er altså én, der er født dansk og dermed født ind i den danske historie, som taler dansk som modersmål, og som bor her i Danmark. Land, folk, sprog og historie.

    DERTIL kommer så sindelaget. Men jeg vil i modsætning til Grundtvig faktisk mene, at man sagtens kan være dansk, selvom man ikke FØLER sig dansk. Dansk er nemlig noget, man er, ligesom man fødes som mand eller som kvinde.

    Dette er en IDENTITÆR bestemmelse af danskhed, som jeg har kæmpet for altid. Sådan er jeg faktisk også sikker på, at Grundtvig inderst inde tænkte danskheden i sin samtid, hvor det var utænkeligt, at en syndflod af negre, arabere og asiater skulle skylle ind over landet og pludseligt skulle kunne påstå af være eller kunne være danske.

    Nadia Nadim – mediernes nye kælepot – er ikke dansker. Naser Khader er ikke dansker – han er syrer. Alle de nye danske statsborgere er ikke danskere.

    Derfor: Send de fremmede hjem, og genopret den danske stat og nation som hjem for det danske folk!

    Kommentar by tilfældig — 5. august 2017 @ 11:37

  28. -> Martin

    Helt sikkert, og tak for støtten. Billeder følger, på kommende fridage med acceptabelt vejr.

    Kommentar by Kim Møller — 5. august 2017 @ 11:39

  29. Hun kan vælge, ikke at være dansker. Bundlinien er, at hun ikke ER dansker.

    Kommentar by Nielsen — 5. august 2017 @ 12:05

  30. en afghaner bosiddende i usa, behøver ikke at bekymre sig om irrelevante spørgsmål som fx “er jeg dansker?”. at vedkommende har udnyttet noget juristeri og nogle konventioner til at skaffe sig nogle danske papirer, ændrer ikke på det faktum.

    Kommentar by he will not divide us! — 5. august 2017 @ 12:10

  31. Øøøøhhhh – har Afghanistan ikke et kvindelandshold, hun kan stille op for?

    Kommentar by Bastardo — 5. august 2017 @ 12:13

  32. Hun er jo flygtet med sin familie fra Taliban. Såvidt jeg har forstået. Jeg går ud fra hun ikke selv definere sig som muslim,….hvis det er tilfældet, at hun definere sig selv som muslim, vil jeg da heller ikke mene hun er dansk. Den religion er for modbydelig til at jeg vil lade den dække over definitionen at være dansk.Om hun så er en Zlatan eller Zidane rager mig en papand. Trods alt. Held og lykke med i morgen til landsholdet. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 5. august 2017 @ 12:56

  33. For mig er der noget der er vigtigere end tilvandrede menneskers og efterkommeres mere eller mindre krænkede følelser. Eksempelvis mine egne.

    Kommentar by BE — 5. august 2017 @ 13:39

  34. Jan Mølgaard — 5. august 2017 @ 09:47

    Det er faktisk et godt bevis på om man er dansk: Hvem vil du kæmpe for i borgerkrigen: muslimerene eller danskerne.

    Kommentar by M.S. Carstens — 5. august 2017 @ 14:28

  35. @34 forstår det ikke. Altså, hvis man er afrikaner bosiddende et par uger i Danmark og er imod islam, så er man dansker? Umuligt!

    Kommentar by tilfældig — 5. august 2017 @ 14:35

  36. Man er dansk når man er opvokset med mindst én dansk forælder og dansk sprog og kultur var jævnbyrdig eller dominerende i hjemmet.

    Karolina Wozniacka er ikke dansk, hvorimod den fra Korea adopterede komiker Simon Juul er dansk, som Anna Mææh Allerslev ligeledes er.

    Kommentar by Træt — 5. august 2017 @ 15:42

  37. Og for at forælderen er dansk kræves naturligvis det samme.

    Alle dem der vrøvler om at de måske ikke er danskere, fordi de har en udenlands forfader, glemmer belejligt at de har en ubrudt kæde af danske forfædre, for hverken kartoffeltyskerne, huguenotterne, hollænderne på Amager eller roepolakkerne har vendt danskerne ryggen, i modsætning til dem som dækkes af fællesbetegnelsen “perkere”

    Kommentar by Træt — 5. august 2017 @ 15:47

  38. Så længe jeg ikke kan fravælge mig at være dansk, kan andre naturligvis ikke tilvælge sig at være danske. Danskhed er derimod en variabel størrelse, til evig diskution. Hendes danskhed rager mig en lysegul sommerhat, men dansker bliver hun aldrig.

    Kommentar by Wazzla — 5. august 2017 @ 16:03

  39. Jeg mener at have set et billede fra Afghanistan taget i slutningen af 60’erne. Dengang kunne piger spille pigefodbold i Kabul i shorts. I dag kan de ikke. Nadia Nadim bør ærligt fortælle hvad hun mener om dette.

    Identitet defineres af afstandtagen og forbehold mere end noget andet. Man kan være i tvivl om hvad man er og hvad man vil. Det er normalt at være søgende, men det du ikke vil er det som på langt sigt vil fortælle dig, hvad du er.

    “Hvad vi ville vidste vi ikke, men hvad vi vidste ville vi ikke” (Ernest von Salomon).

    Kommentar by Sigwar — 5. august 2017 @ 16:12

  40. Nadim har fuldstændig ret i, at det er medmenneskeligheden, solidariteten og tolerancen, der er i højsædet i Danmark. Det er også derfor vi har taget imod hende og hendes familie og reddet hende ud af det islamiske helvede, som Taliban etc. havde skabt i Aghanistan (og som bl.a. danske soldater har ofret deres liv for at bekæmpe). Og det er derfor, at vi i Danmark (bortset fra DR og ligesindede) er negative over for islam, for vi vil ikke have, at vores land havner i de samme umenneskelige forhold, som de muslimske lande byder deres folk.
    Vi er såmænd lige så kritiske over for islam, som hun selv og hendes familie har haft al mulig grund til at være.
    Derfor velkommen, Nadim, og lad dig ikke misbruge af DR.

    Kommentar by Niels P. — 5. august 2017 @ 16:53

  41. Jeg har set halvdelen af første afsnit af dokumentaren med Nadia Nadim. Smuk og kæk, og ret mandhaftig måske, lidt af en bombe. Spøg til side virker hun på mange måder alle tiders, og måske bliver hun et godt forbillede. Men man kan jo ikke sige at indvandring er vellykket fordi der er ganske få som hende.

    Kommentar by Zatopek — 5. august 2017 @ 16:54

  42. Jeg kender ikke det omtalte pigebarn, og er også 100% ligeglad med at lære hende at kende efter de åndssvage udtalelser, jeg forstår, hun har fremsat.
    Hun kan bare smutte tilbage til Muhamedanien, som hun så åbenbart elsker højt. Good bye!
    Hvorfor skal muhamedanere altid ødelægge alt for sig selv og andre ved tåbelig adfærd?

    Kommentar by Knud — 5. august 2017 @ 16:54

  43. Hvorfor er så mange muslimer vrede og utilfredse med de værtslande de søger til?

    Hvorfor skal alt foregå på muslimers præmisser?

    Hvorfor skal vi nærmest undskylde at vi er danskere?

    Hvorfor får de ikke hænderne op af lommen og armene ud fra kroppen, og bidrager til samfundet?

    Hvorfor skal de bringe deres 1400 års kævl om sunni contra shia til vesten?

    Hvorfor har hele Vesteuropa politikere der kun tænker på hvordan man kan undergrave eget land, og så på hvordan vi bedst muligt kan servicere de altid utilfredse og hjernedøde muslimer?

    Skulle vi som danskere ikke snart træde i karakter, slå hælene i, og gøre forræderne på hoppeborgen det begribeligt, at nu er bægeret fuldt, hvis vi vil være herre i eget hus.

    Som bin Laden vist engang sagde, at det er ingen sag at løbe vesten over ende, det er ikke andet end kvinder og kvindagtige mænd.

    Kommentar by der Adler — 5. august 2017 @ 18:17

  44. Det må nu også være vanskeligt at spille fodbold eller noget som helst andet iført blå burka med et lille gitter for øjnene. Som taleban forlanger for kvinder.
    Må jeg foreslå hækkeløb?
    Eller måske snarere forhindringsløb?

    Kommentar by Henrik Petersen — 5. august 2017 @ 18:33

  45. Det har Bin Laden dog nok aldrig sagt.

    Kommentar by Zatopek — 5. august 2017 @ 18:34

  46. I øvrigt helt enig i Kims pointe at hun skulle lade være med at kritisere Danmark og danskere. Afghanistan er mere kritik værdig, og hun burde takke Danmark hver time af sit liv. Minder mig om talemåden “når skidt kommer til ære”, selvom NN som sagt ikke er skidt :-)

    Kommentar by Zatopek — 5. august 2017 @ 19:51

  47. Hun er vel hjernevasket som så mange andre unge mennesker. Hun har lært, at trods danskernes generøsitet og frisind, så ER hun altså et offer fordi hun er muslim. Det bliver forhåbentlig bedre, når hun bliver ældre – eller hun emigrerer til USA, så vi slipper for hende.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 5. august 2017 @ 22:08

  48. Kommer til og tænke på en dansk film, jeg ikke lige kan huske titlen på.
    Her er der en muslimsk pige, der er god til fodbold, men ikke må for faderen. Hun træner og spiller og til sidst ser faderen hende og forbarmer sig.
    Total lykke.

    Kommentar by P — 5. august 2017 @ 22:47

  49. Man kan vende den om for den vante betydning af tolerance til hvilket tolerance i det antikke Rom betød forsvar af egne værdier!!!

    Kommentar by de Hemmer — 6. august 2017 @ 08:17

  50. Tak til Niels P …nummer 40. Godt sagt. Kunne ikke have sagt det bedre. Fuldstændig enig. Held og lykke i eftermiddag. God søndag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 6. august 2017 @ 09:04

  51. Tja, der spiller jo også en totalt talentløs neger på det mandlige Påfodboldlandshold, nemlig “Zanka” fra F(u)CK.

    Denne halvneger fra Gambia er også gennem tiden kommet med en del antidanske udtalelser.

    Kommentar by 4760 — 6. august 2017 @ 12:41

  52. Hold kæft, hvor der er mange af jer der er skudt i hovedet. Undskyld mig. Nadim kom hertil i slutningen af 90’erne som politisk flygtning. Sammen med sin mor. De flygtede fra Taliban, hendes far blev myrdet af Taliban. De er afghanske kommunister. Som så mange af de andre der kom i den tid.
    Når nogle skriver at Islam styrer hende, viser I bare at I er hjernedøde stupide mennesker.
    Nadim og familien er nærmest ateister. At hun føler en tilknytning – også til Afganistan som en kulturnation er da meget almindelig og naturlig. Hun har også erklæret sig klar som dansker. Kan I forhelvede ikke forstå at vores problemer er religiøse og ikke genetiske.

    Kommentar by Niels Christensen — 6. august 2017 @ 21:51

RSS feed for comments on this post.