7. august 2017

Afrikansk kunstner fik beskadiget skulptur: Vil allerhelst rejse væk fra ‘det her fremmedfjentlige land’

Fra Fyens.dk – Ups: Gæst væltede dyrebar skulptur på kunstudstilling.

“En ellers fornøjelig skulpturworkshop på kunstfestivalen Art Week i Kerteminde udviklede sig tidligere på ugen til lidt af et optrin, da en gæst kom til at vælte en tung stenskulptur, så den faldt ned og blev beskadiget. Nu kræver den afrikanske kunstner Tapiwa Chapo en erstatning på 16.000 kroner. Han er vred over den reaktion, han er blevet mødt med fra arrangørernes side:

– Den her dame drejede på én af figurerne, så den skubbede til en anden figur, som faldt ned. Det gør man bare ikke. Nu er den fuld af huller og ridser, og jeg har været nødt til at reducere den for at reparere den. Jeg blev vred, og jeg har allermest lyst til at rejse væk fra det her fremmedfjentlige land. Jeg føler, at de allesammen går imod mig. De taler ned til mig i stedet for at anerkende mig som den kunstner, jeg er, fortæller Tapiwa Chapo…”

(Lenny Henry i en ‘Because i’am a black man’-sketch’, 1980’erne; Foto: Youtube)

Oploadet Kl. 10:51 af Kim Møller — Direkte link26 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/86072/trackback

26 Comments »

  1. Hvad har vi lært denne sommer? At negere er ligesom muslimerne, evigt krænkede snowflakes.

    Kommentar by Lukket fest, skrid hjem — 7. august 2017 @ 11:07

  2. God rejse. Husk figurerne.

    Kommentar by P — 7. august 2017 @ 11:11

  3. Det, at vil rejse væk, er godt nok en trussel, der kan skade vort omdømme.

    Kommentar by Menig 442 — 7. august 2017 @ 11:13

  4. Skal vi samle ind til en flybillet til den krænkede neger? Jeg giver gerne et par hundrede for en enkeltbillet

    Kommentar by redneck — 7. august 2017 @ 11:19

  5. Det er jo for så vidt glimrende nok. Selv den mest lalleglade multikulturalist kan ikke blive andet end træt af de daglige krænkelseshistorier. Hvis ikke det er formen på lakridser, udklædning til karneval, teenageikoners rastafari-hår eller at en skulptur går i stykker på en udstilling, så er det noget syvogfirstyvende.

    Kommentar by DavidK — 7. august 2017 @ 11:21

  6. Går den, så går den.

    https://youtu.be/PsQi9-LUPZs

    Kommentar by Jan Huus — 7. august 2017 @ 12:27

  7. Det er måske en anden krænket neger der spillede fodbold med en ung mands hovede i weekenden?
    http://ekstrabladet.dk/112/ung-mand-sparket-i-hovedet-paa-aaben-gade/6768906

    Gerningsmanden er stadig ikke blevet fundet, men han beskrives som:

    Østafrikansk af udseende, sort hud
    20-25 år
    195 cm høj, muskuløst bygget
    Sort, kort hår
    Iført sort t-shirt og sorte eller grå bukse

    Kommentar by redneck — 7. august 2017 @ 12:40

  8. Her er noget mere at blive krænket over… der er bla fri mælk i mit arbejdssteds kantine. Firmaet er meget opmærksom på at være politisk korrekt så det bliver sjovt at se om mælkeautomaten nu bliver lukket

    http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE9768977/forskere-om-maelk-et-symbol-paa-den-hvide-magt/

    Kommentar by redneck — 7. august 2017 @ 13:00

  9. Der er formentlig en kontrakt der bestemmer hvem der bærer risikoen, men den har negeren nok ikke læst. Det er noget hvide mennesker gør.

    Hvis negeren selv bærer risikoen, er det nok rimelig sikkert at han ikke har tegnet en forsikring. Det er noget hvide mennesker gør.

    Kommentar by Vagn Henning — 7. august 2017 @ 13:46

  10. +redneck — 7. august 2017 @ 13:00

    Gælder det også kakaomælk?

    Kommentar by Morbus Behcet — 7. august 2017 @ 13:48

  11. Kerteminde fremmedfjendtlig?
    Helledusseda!

    Kommentar by Bastardo — 7. august 2017 @ 13:56

  12. +10 Morbus Behcet, det ved jeg faktisk ikke? Men mon ikke det gælder alle former for mælk? Cacaomælk, specielt Matilde med en kaukasisk udseende pige er jo klart racistisk. For slet ikke at tale om at man i de frygtelige firsere hvor jeg var soldat kunne bestille en “Congobajer” i den lokale pølsevogn i Sønderborg og Holstebro

    Kommentar by redneck — 7. august 2017 @ 14:51

  13. https://youtu.be/0rOY1YDrqbI

    Kommentar by Celine — 7. august 2017 @ 14:51

  14. En sjov ting som Negeren sikket også finder racistisk:

    Når han finder et forsikringsselskab der vil udbetale erstatning afgøres erstatningen udfra PRODUKTIONSOMKOSTNINGERNE og ikke udfra salgsværdien. Og da hans skulpturer tydeligvis er en gang klyt klasket sammen af sort arbejdskraft kan han ikke regne med at få 16000 (som sikkert er udsalgsprisen) men kun materialer + timeløn i erstatning.

    De 16000 er en salgspris hvis nogen er dum nok til at betale overpris for negerens udskejelser

    Kommentar by redneck — 7. august 2017 @ 14:56

  15. – og endnu bedre, han bliver nødt til at dokumentere udgifterne hvilket sikkert pisser ham endnu mere af!

    Kommentar by redneck — 7. august 2017 @ 14:58

  16. Mon ikke også Fætter Guf bør overveje at stikke piben ind?

    http://www.festvognen.dk/laes-vores-polsevognsslang.php

    Kommentar by Mr. Write — 7. august 2017 @ 15:22

  17. …Pølsesnedkeren skulle jo nødigt havne i en shitstorm pga. opfordringer til kanibalisme.
    Og udtrykket “nissearm” kan sikkert få mange op i det røde felt, da det kan være sårende og krænkende overfor en minoritetsgruppe. Og selvom nisser måtte være nok så opdigtede, så er der stadig god grund til at være pikeret, for det er nemlig den bagvedliggende hvide magtstruktur, der er sagens kerne.

    Kommentar by Mr. Write — 7. august 2017 @ 15:32

  18. 16.000 kroner?
    Hvis der er alt hvad der skal til for at sende han hjem, og sikre sig at han bliver hjemme, så burde det være et regeringsforslag der blev vedtaget. Det er helt oplagt.

    Men så enkelt er det ikke, for typen er een af gruppen af kunstnere, raketforskere og læger, som straksopbremseren og Dansk Industri savner, og mener vil være en meget stor gevinst for landet på længere sigt.
    Sådan er det, og vi kan ligeså godt lære det først som sidst: Store ånder støtter store ånder!

    Kommentar by Birger Jensen — 7. august 2017 @ 16:03

  19. Mon ikke Uwe Max Jensen hellere end gerne vil hjælpe den stakkels forurettede neger med at fremstille en ny skulptur?

    Kommentar by 4760 — 7. august 2017 @ 16:25

  20. Hmmm, har vi ikke hørt om alle de der ville rejse væk før? Var Omar Mazouk (beklager hvis stavemåden ikke er korrekt) en af dem? Mon han nu nyder multikulturen i Sverige?

    Hvor bliver vi ensomme :-)

    Kommentar by Migranter gider ikke telte — 7. august 2017 @ 16:37

  21. # Migranter gider ikke telte

    Den såkaldte “komiker” Omar Marzouk “truede” med at flytte til England.

    Men statsstøtten til arbejdsløse “kunstnere” i England er næppe så generøs som i Danmark, så mon ikke vi hænger på islamisten til evig tid?

    Kommentar by 4760 — 7. august 2017 @ 16:46

  22. Jamen, så god tur hjem til lerhytten. Husk at sende postkort når du ankommer, nå nej, jeres samfund er ikke nået til det stadie endnu hvor i har etableret et postvæsen. :)

    Kommentar by NulTolerance — 7. august 2017 @ 17:34

  23. Hvor er det sq da sølle, at netop en ikke etnisk dansker fra den sydlige halvkugle, vil gøre sig store kunstneriske forventninger (hvad har han levet af her, til nu ??) her i et veletableret vestligt land, uden at investere i/forsikre “det stuure stuure nummer”?
    Har han aldrig hørt om egenforpligtelser/selvansvar?

    – Nååå nej, den del af undervisningen blev vist også glemt, under NGO’ernes “store, gloriepudsende indsats derude”, for overbefolkningens videreførelse, til last for danske skatteborgeres åg, af NGO’ernes effektivitet til, at fodre sig og sine herhjemme, uden at måtte indgå fare for “berigelse”, uden for “hjælp mig moder stats” rækkevidde.

    Jeg tror sq jeg vil sætte en omgang stegte ål på, at mindst 3 ud af fire NGO’eres børn i dag er ansat i den danske afdeling af godhedsinsustrien!

    Kommentar by M.S. Carstens — 7. august 2017 @ 22:27

  24. Hmm, dette understøtter vist mit skriv fra kl. 22.27:
    http://jyllands-posten.dk/indland/ECE9770939/etisk-regelsaet-deler-vandene-paa-middelhavet/

    Kommentar by M.S. Carstens — 7. august 2017 @ 22:52

  25. Sådan skal de have det
    https://youtu.be/J8m1OQM0_7I

    Kommentar by Sindsro — 8. august 2017 @ 00:37

  26. Bemærk “kunstneren´s” hadefulde øjne.
    # 25, Enig.
    Såvel som måden samme stat benyttede i kampen mod pirater fra Somalia, herunder indsatsen i samme anledning udført af flådeenheder fra Kina.
    Hårdhændet JA, men det fungerer. ikke noget med Radikal Venstre blødsødenhed.
    I dag traf jeg nogle turister fra København (Nørrebro), det var et ungt par.
    Da jeg nævnte skudepisoderne på Nørrebro og at dette måtte være ubehageligt især fordi parret har en datter i barnevognsalderen, modtog jeg en melding om at jeg er racist.
    Parret er ifølge egne oplysninger “studerende”, hvilket var kodeordet for at begge “studerede til HF.
    Min bare.

    Kommentar by AK JA. — 8. august 2017 @ 19:53

RSS feed for comments on this post.