11. august 2017

Fyens Stiftstidende hylder aggressiv sharia-aktivist: Cool tørklæde-mode til muslimske kvinder…

Læste du Uriasposten for ti år siden vil du muligvis huske iranske Helen Latifi og hendes blog ‘Helen Latifis Small Talk’, der hurtigt blev afløst af en fast klumme i gratisavisen Xtra. På nettet var hun en aggressiv sharia-aktivist, og de fleste skriverier fra hendes hånd omhandlede tørklædets lyksageligheder. Det islamiske tørklæde anonymiserede hende, og Islam satte hende på den måde fri. “Jeg føler mig mere som dansker indeni, end jeg føler mig som iraner.”, forklarede hun i et af de første interviews tilbage i 2007.

Siden har hun giftet sig med en pakistaner, og bor nu i Nordnorge, hvor hun arbejder som læge. Langt kælen portræt af Latifi i dagens Fyens Stiftstidende, der gør hendes ‘Helen Latifi Headwear’ til en del af ‘Mipsterz’-bevægelsen, coole muslimske storbykvinder – Vollsmose-kvinde står bag cool tørklæde-mode.

“Langt fra denne uges modeshow i København har Helen Latifi gang i sit eget lille mode-eventyr. Instant headwear kalder hun sin serie af forskellige slør, som har det til fælles, at der er lavet af kvalitetsstof, appellerer til modebevidste muslimer og er lette at tage på. …

– Der er en hel bevægelse af muslimske kvinder, som vil være til og ikke gemmes væk. …

– Hvem siger, at muslimske kvinder skal gemmes væk. Man kan sagtens være en del af modeverdenen, selvom om man er troende og bærer slør. Vi vil ikke gemmes væk i en subgruppe, siger hun.

– Du får det nærmest til at lyde som frihedskamp.

– Det er måske også lidt en feministisk tankegang om tage ansvar for sit eget liv som kvinde…”

(Fyens Stiftstidende, 11. august 2017, Business-Fyn, s. 10-11)

Helen Latifi i citat.

“Når drikkeriet er færdigt, så er det af sted til jagt på kødmarkedet alias nattelivet i byen. Som vilde hyæner snuser man hinanden i rumpen derude og udvælger den med de mest ikke-duftbare ædlere dele. Så er det hjem og gnave løs på knogler og kød. Når nu mættelsen indtræder, er det tid til næste uges jagt, og det sårede dyr smides i et sølle hjørne. Denne gå i byen-kultur fremmer egoismen på bekostning af en positiv selvudvikling og kreativitet. Er der bare mig, der kan se, at der er noget rablende galt med hele de unges såkaldte teenageliv?” (Xtra, 8. marts 2007)

“Jeg har lovet at fortælle, hvorfor jeg efter noget tids overvejelse gik med til at være meddommer i bedømmelsen af Miss Tørklæde 2008… Som jeg forstår sløret ud fra min religiøse overbevisning, så er slørets symbolik blandt andet ærbarhed, ydmyghed og ynde. … For mig har sløret en hel anden betydning. Det giver mig liv og mulighed for at skabe et endnu tættere forhold til min Skaber. Mit slør er ikke en udstillingsvare… Det ville være synd, hvis sløret blev opfattet som et kulturelt symbol, eller hvad der er værre, konkurrence indenfor skønheden. Slørets mening er selvfølgelig religiøst betinget… Sløret taber sin glans, sin renhed og ærbarhed, når det gøres verdsligt og udstilles til skue for andre. … Selv jeg skal være bedre til at huske på, at slør ikke er mode men ydmyghedens symbol.” (Religion.dk, 16. juni 2008)

“Lykken har jeg næsten fundet i dig… Fra at være et objekt for andre mænds blikke har jeg nu den fulde ret over min feminine krop. Den vil jeg ikke dele med alle som den kostbare diamant, jeg er. Jeg gemmer det til min fremtidige mand. Så derfor vil jeg i dag højt og helligt proklamere: ‘Lad mit slør hvile i fred.'” (JP Vest, 7. maj 2017)

Apropos.

“På sin hjemmeside reklamerer Helen Latifi for en støttekoncert for unge palæstinensere i den Hamas-kontrollerede Gaza-stribe. Det er som bekendt ikke kun Hamas’ mål at oprette en palæstinensisk stat, men også at udslette Israel. Samme hede ønske har folkene bag støttekoncerten, for på det landkort, som er påtrykt indbydelsen, eksisterer Israel ikke. Latifi mener selv at være en moderne, oplyst og moderat muslim. Døm selv.” (Michael Sandfort, Nordjyske Stiftstidende, 14. marts 2008)

“Kort efter at jeg i Stiftstidende (22/7) påpegede, at hun konsekvent kaldte sine debatmodstandere på sin hjemmeside for ‘dhimmir’ (undermennesker), ophørte den praksis. Til gengæld benytter hun nu betegnelsen ‘al-islamophobias’ (de islamofobe) og pådutter dermed i stedet sine debatmodstandere at nære en unuanceret og generaliserende frygt for eller had til islam og muslimer – hvilket ligner en racismeanklage.” (Michael Sandfort, Fyens Stiftstidende, 10. august 2007)

Oploadet Kl. 21:04 af Kim Møller — Direkte link15 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/86211/trackback

15 Comments »

  1. “den kostbare diamant” – som det kvæg, hun er

    Kommentar by BB — 11. august 2017 @ 21:33

  2. “– Hvem siger, at muslimske kvinder skal gemmes væk.”
    Ja hvem var det nu det var….

    Kommentar by Per — 11. august 2017 @ 22:16

  3. Da Helen Latifi havde sin klumme i Fyens Stiftstidende var det som at høre en præ-teenager plapre løs med veninderne, og ikke et voksent menneske der på sigt skulle yde lægehjælp til syge.
    Hendes bryllupsballade blev også omtalt på Uriasposten dengang:
    http://www.uriasposten.net/archives/86211#comments

    Én gang Drama-queen, – Altid Drama-Queen.

    Kommentar by liz. — 11. august 2017 @ 22:37

  4. Hvis hun arbejder i Nordnorge kan det tyde på hun havde svært ved at finde/holde et job i DK. Eller hun godt kan lide meget høj løn selvfølgelig..

    Kommentar by Martin — 12. august 2017 @ 06:50

  5. Det er jo diskriminerende! Hvad med os danske mænd? Vi vil jo også være moderigtige!

    Hvor finder man moderigtige elefanthuer, og falske skæg i muslimfacon som signalerer frihed og fred, og som er “muslimsk moderigtige og lette at tage på.”
    Og frisuren? Er det stadig moderigtigt med fritlagte ører og høj top?
    Og hvad med kuløren? Hvilken brun-tanner skal man vælge, eller er det den unævnelige kakkelovnsfarve der er in for tiden?

    Og omskæringen? Hvordan ser den mest moderigtige omskæring ud lige nu? Her må KVINFO have et bud?
    Hvordan vil KVINFO’er selv ”se ud”, og hvordan synes KVINFO at vi mænd skal se ud? Skal vi alle i “den unævneliges navn” klippe et stykke mere af?

    Kommentar by Birger Jensen — 12. august 2017 @ 07:53

  6. “Slørets mening er selvfølgelig religiøst betinget… Sløret taber sin glans, sin renhed og ærbarhed, når det gøres verdsligt og udstilles til skue for andre.” Her kan vi være enige, at selvfølgelig har det islamiske tørklæde aldrig bare været 30 gram stof, sådan som det var for vore vestlige oldemødre, når de tog et tørklæde på for at undgå, at det fedtede hår generede, når de arbejdede. Og tørklædet er ikke bare sådan generelt religiøst betinget, men specifikt islamisk betinget med alt hvad deraf følger af afskyelighederne ved islam.

    Men så falder kæden da helt af:

    “Fra at være et objekt for andre mænds blikke har jeg nu den fulde ret over min feminine krop” Det er rigtigt, at en god gammel vestlig kvindesag er at bekæmpe tendensen til, at kvinder kun betragtes af mænd som sexobjekter. De vil tages alvorligt af mænd og betragtes som personer. Og selvom forskning indikerer, at de i nøjagtig lige så høj grad betragtes som konkurrerende sexobjekter af andre kvinder, så har de rettet vreden mod de tydeligt savlende mænd. Opdragelse af mænd til at skjule/undertrykke/kultivere deres ‘dumme’ begejstring for kvindekroppen har været/er et rigtigt stort emne inden for vestlige kvinders frigørelse.

    Men Helen Latifi forfalsker, som den gode muslima hun er, hele dette emne. Hun har som god muslim alene fokus på kvindehåret, hvilket overhovedet ikke gør nogen forskel, når de betragtes som sexobjekter af savlende mænd og konkurrerende kvinder. Kroppen, dvs. bryster, lår, røv, you name it, er de stærke sex-markører, mens hovedhåret er en sekundær.

    Hvis hele kroppen derimod skal skjules, så ingen kvindekarakteristika er synlige, så bør hun bære en sort heldragt fra øverst til nederst, en burka. Så er hun ikke længere et sexobjekt, men et total anonymiseret objekt, der er udslettet som person. Og det er lige modsat af, hvad vestlige kvindesagskvinder ville.

    Man kan dog følge Helen Latifi så langt, at tørklædet signalerer noget, nemlig dels at muslimaen har et mandligt tæskehold inden for rækkevidde, hvis fremmede mænd viser upassende interesse for hende, og dels at hun har nogle forskruede islamiske holdninger, der gør hende afskyvækkende som person a la hendes nedgøring af ikke-muslimer. Og det har intet at gøre med at ”tage ansvar for sit eget liv som kvinde..” Sikken en klovn.

    Kommentar by traveler — 12. august 2017 @ 08:46

  7. -Nå, nu skal der igen råbes hurra for en rent ud sagt sharialuder.
    Der skal ikke være islamister i Danmark.

    Kommentar by Hul igennem? — 12. august 2017 @ 08:57

  8. Hvad blev der egentlig af hende den anden utåelige, der var meget fremme for år siden…..Gyllen…et eller andet hedder hun ?

    Kommentar by Kent — 12. august 2017 @ 09:03

  9. Værnemagervirksomheden Noa Noa må straks kontakte denne Latifi.
    Der må være nogle gode muligheder for eksport af shariaklude op til fjeldaberne.

    Kommentar by 4760 — 12. august 2017 @ 09:06

  10. Ak ja, selv Søren Pind, som jeg troede havde lidt omløb i hovedet, vil edda have dem dækket helt til. Venstre er indbyrdes i strid om et burkaforbud.

    Kommentar by Menig 442 — 12. august 2017 @ 09:35

  11. Hen over hovedet på alle de kvinder der har mistet livet for at slippe for hendes undertrykkende afstumpede univers. Modbydelig mode Modbydelig holdning.

    Kommentar by Michael Unna — 12. august 2017 @ 09:42

  12. https://youtu.be/7er-8c2JQf8
    09:35 Diskussionen inde på tossehoppeborgen bliver mere og mere inkriminerende for dem alle. Søren Bilderberg er åbenlyst globalistfløjen med McMaster og hele det korrupte etablissement, som skal nationaliseres, monopollovgives imod, retsforfølges og erstattes af vestligsindede, som vil smide perkerne ud.

    Den anden fløj er vel en nationalsindet EUkommunistdiktatursindet fløj, som overvejer hvor meget plads der er ved håndvasken, og hvordan de bedst kan redde deres egen røv, hvis nu Trump skulle vise sig, at vinde hele lortet.

    I WON’T BE AROUND MUCH LONGER
    https://youtu.be/D8HJrr4-7B8

    Ingen af fløjene interesserer sig selvfølgelig det mindste for den etniske danske befolknings fremtid.

    Kommentar by Simone — 12. august 2017 @ 11:37

  13. Helt seriøst, så burde denne Helen Latifis søge om en stand på den kommende Campingmesse i Herning. Hendes collection ville stå sig godt ved siden af alle de andre telte – og hendes kan sågar stå uden brugen af pløkker.

    Kommentar by Erik Skifter — 12. august 2017 @ 11:42

  14. “Vi vil ikke gemmes væk i en subgruppe, siger hun.”

    Så tag dog sharia uniformen af.

    Tørklædet opdeler demonstrativt kvinder i rene og urene, rettroende og vantro. værdige og uværdige.

    Tørklædet viser demonstrativt at man tilhører politisk islam.

    Tørklædet sikrer at man ikke bliver overfaldet: Overfald ikke mig – men de andre.

    Kvinder og piger bliver udsat for vold hvis de tager tørklædet af.

    Tørklædet er et ekstremt negativt signal at sende til danskere.

    Når piger i Danmark tvangspåklædes i tørklædet, klædes de på som barnebrude i Mellemøsten og Afrika.

    Tørklædet signalerer et regeltro islamisk samfundssyn.

    Tørklædet signalerer ønsket om et udemokratisk teokrati.

    Tørklædet signalerer intolerance overfor homoseksuelle.

    Tørklædet signalerer koranregler. I koranen står der 347 gange at ikke-muslimer er vantro.

    Tørklædet er islamismens flag.

    Tag det dog af. Og tørklædet skal forbydes i offentlige institutioner.

    Det er gået alt alt for vidt, når DR klæder små danske piger på som mellemøstlige barnebrude. DR forsøger at normalisere politisk islams sharia normer. Derfor har DR også lavet en koranskole for vores licenspenge.. Licenspenge er noget vi giver til islam. SMS er også slemme til at lefle vildt ukritisk for islam. Det viser oven viste r..slikkende artikel ganske godt.

    Kommentar by Liva — 12. august 2017 @ 15:28

  15. De feministiske og hippe muslimaer (sharia-shamota’er), der hellere vil have en turban på end en hijab, – er hjerteløse og nedladende overfor kvinder der pga. Kemoterapi har mistet håret og derfor har en turban på.

    Kommentar by liz. — 12. august 2017 @ 16:22

RSS feed for comments on this post.