19. august 2017

Joachim Nielsen: “Jeg gider ikke det, jeg ikke gider. … hvis det gør mig til et machosvin, er det fint.”

Reklamemanden Joachim Nielsen var manden der i kroniklængde undsagde nationalstaten, men seneste læserbrev i Jyllands-Posten er isoleret set god nok. Hvis ikke mænd mander sig op og siger fra, så stopper feminiseringen ikke før majoritetsmænd er blevet tyndarmede skatteslaver for lesbiske par og tilvandrede patriarker.

Fra JP.dk – Jeg gider godt love min kone, at vi aldrig bliver skilt og hvis vi bliver, er det hendes beslutning.

“Det tager selvsagt tid at finde ud af, hvem man er. Ligesom det tager tid at blive voksen. Men når man når den giftefærdige alder, er det altså ens eget ansvar, at man har fundet sig selv og sine grænser. …

Og dér er jeg endt. Jeg går ikke med til fødselsforberedelse. Jeg gik ikke med Babybjörn. Jeg tog ikke seks måneders barsel med spædbørn. Jeg gider ikke se venner, der ikke er venner men falske pligtbesøg. Jeg gider ikke se Vild med dans. … Jeg gider ikke sommermorgenmad med klassen. Jeg gider ikke vaske tøj. Jeg gider ikke arbejde 8-16. Jeg gider ikke gøre rent. Jeg gider ikke fedte for folk. … Jeg gider ikke smalltalk.

Jeg gider ikke det, jeg ikke gider. … Jeg gider at arbejde. Og tjene penge. Og være en mere end aktiv medforsørger. Jeg gider at være fast i mine værdier overfor mine børn og lære dem, at alle handlinger har en konsekvens. Jeg gider lade dem gå med en smadret telefonskærm et år, hvis ikke de passer på den (og selv har penge til at få den skiftet).

Og jeg gider at lade dem gå rundt i byen i et halvt år, hvis deres cykel er blevet stjålet, fordi de ikke huskede at låse den. Jeg gider at lære dem, at ting ikke falder ned fra himlen…

Jeg er assertiv som beskrevet ovenfor og hvis det gør mig til et machosvin, er det fint.

(Ade Edmondson som ‘tynd mand’ i musikvideoen til Kirsty Maccols Terry, 1983; Foto: Youtube)

Oploadet Kl. 17:19 af Kim Møller — Direkte link24 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/86495/trackback

24 Comments »

  1. Det er psykologisk overraskende at en mand der skriver den citerede kronik, undsiger nationalstaten. Det virker som om han ikke er så ‘assertiv’ i forretningssammenhænge som han er på hjemmefronten.

    Kommentar by Moran ya Simba — 19. august 2017 @ 17:30

  2. Den Gustav Wied type som Joachim Nielsen med stolthed hævder at være, er fortid, og det bliver heller ikke den type der får en renæssance, men der skal nok være nogle der falder for Nielsens “firkantede vås”.
    Joachim Nielsen er stadig en ligegyldighed, der mener lidt i forskellige retninger, udelukkende for at gøre opmærksom på sig selv.
    Gratis reklame – men uden brugbart indhold. Indpakningen var farverig, men æsken var tom.

    Kommentar by Birger Jensen — 19. august 2017 @ 19:14

  3. En skaldet bebrillede beta han og en brokkehoved. Hvorfor forsøge han overhovedet at retfærdiggøre sig selv?

    Kommentar by Santor — 19. august 2017 @ 20:25

  4. Jeps, Moran – du påpegede lige et fejt træk hos ham. Dét, du ikke tør sige til din “overordnede” (kunde, chef m. m.) tør du ikke sige!

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 19. august 2017 @ 22:58

  5. “Kommentarer lukket til Anti-radikalisering: Forskellige indvandringsgrupper relativt i forhold til Danmarks samlede befolkning.”

    Bare nysgerrig; hvorfor?

    Kommentar by William — 20. august 2017 @ 03:22

  6. Hvad angår privatliv er der for meget hysterisk snak med, at kun alfahanner kan gøre lykke hos kvinderne. Beta-, gamma- og omega-hanner er majoriteten og har tidligere kunnet finde kæreste, stifte familie osv. uden det store halløj, og det kan de vel også i dag.

    Hvad angår politik er det rigtigt, at der er for meget dominans af en bestemt slags femi-værdier, men som også mange kvinder er imod.

    Kommentar by traveler — 20. august 2017 @ 06:52

  7. Traveler.

    Hvorfor tror du så at:

    1) skilsmisseprocenterne er så høje?
    2) fertilliteten er så lav og faldende?
    3) flere og flere ( både mænd og kvinder) vælger at være single?

    Der er noget helt galt med forholdet mellem mænd og kvinder i det moderne samfund, og meget få har tænkt over dette. Der er en grim tendens til at acceptere det som noget naturligt, hvilket dit indlæg er et eksempel på.

    Kommentar by Sigwar — 20. august 2017 @ 08:41

  8. I wordpress er der en tjekboks, hvorvidt man må kommentere posten. Den står afkrydset som standard. Det hele er java-genereret, og når java’en halter (sker ofte i Safari) forsvinder auto-afkrydsningen. Ser jeg ikke med mindre jeg tjekker det specifikt.

    Når jeg nørder med en passende længde på overskriften, oploader jeg posten flere gange. Ryger java’en ved sidste rettelse, og jeg ikke får tjekket posten i browseren, så kan der ikke kommenteres.

    Kommentar by Kim Møller — 20. august 2017 @ 08:54

  9. Sigwar
    Det kan jeg ikke svare skråsikkert på. Men jeg vurderer det sådan:

    Ang. 1) og 3) En mulig forklaring er, at mænd og kvinder i det moderne samfund bliver forført af en modeelite til kun at acceptere det perfekte. Modeelite er egentlig bare ude på at sælge deres produkter ved at opfylde folks drømme, men det får for meget succes og dominans, og bagslaget er, at det giver folk griller til kun at acceptere det perfekte på den moderigtige måde.

    Også tidligere har ægteskabet haft begrænset udbredelse. Der har været mange ugifte onkler og tanter. Så det er ikke noget nyt fænomen. Det nye er forestillingen om det perfekte liv og ikke mindst det perfekte kærlighedsliv. Det er en lige svær belastning for kvinder som for mænd.

    Ang. 2) er en anden sag, som jeg ikke har svar på. Blødgøringsstoffer i plastik, de såkaldte ftalater mv., er mistænkt for at skabe hormonforstyrrelser og kunne være årsagen. Og plastik findes overalt i vores hverdag i Vesten. Hormonforstyrrelser kan også influere psyken, og så er vi måske tilbage i 1) og 3).

    Kommentar by traveler — 20. august 2017 @ 10:01

  10. Traveler.

    Både 1, 2 og 3 er resultatet af beslutninger truffet af nogen, og både 1, 2 og 3 peger på en krise i forholdet mellem mænd og kvinder.

    I langt de fleste tilfælde er det kvinder, som beslutter at et forhold skal ophøre og i stort set alle tilfælde er det kvinder som bestemmer, hvor mange børn, som skal være i forholdet. Der kan selvfølgelig ligge mange årsager bag og manden har noget indflydelse, men kvinden har ubestridt det sidste ord. Når flere og flere vælger, at leve alene er det selvfølgelig fordi forhold er besværlige.

    Hormonforstyrrende stoffer er selvfølgelig et problem, men efter min mening ikke en del af forklaringen her.

    Min opfattelse er at forholdet mellem mænd og kvinder er i en total krise, og at vilkår og opfattelser i det moderne samfund er årsagen. Vi er nødt til at begynde at diskutere disse ting.

    Kommentar by Sigwar — 20. august 2017 @ 10:50

  11. Enig med Sigwar. Krisen i forholdet mellem mænd og kvinder er muligvis en af vores kulturs største problemer. En kultur der ikke kan finde ud af at reproducere sig selv er per definition dysfunktionel.
    I et samfund med traditionel kristen seksual- og ægteskabsmoral var der som regel en kvinde (-og mand) til de fleste, fordi ægteskabet blev holdt helligt og havde en meningsfuld funktion, og du ikke bare kunne skifte ud -og der blev født masser af børn. Med den traditionelle kristne morals tilbagegang er seksualiteten sat mere eller mindre frit som vare på et marked (fantastik beskrevet i Michel Houllebeq roman “udvidelse af kampzonen”). Det er statistisk faktum at flere og flere mænd slet ikke opnår at blive fædre, særligt dem fra lavere sociale lag, mens andre mere “succesfulde” mænd kan leve med seriemonagamt og får børn med flere kvinder efter hinanden. Dette er muligt netop fordi den traditionelle moral er brudt sammen og det er blevet så nemt at “skifte ud” både for mænd og kvinder. Det har altid forekommet at nogle mænd fik børn med flere hold kvinder, det er bare mere udbredt nu. Kvinder kan “vente” på at “alfahannen” bliver ledig, frem for at lade sig nøje. Alfahan er dog sikkert i mange tilfælde blot et andet ord for charlatan og skiderik, der bare ved hvad der er hot og nize i disse tider. Læste lige i Eurowoman om fup-kunstneren Tal R. Der nu var i gang med en ny ung kone/ kæreste, som han havde fået et barn med ud over de tre han havde i forvejen. Den unge model-kæreste skulle ihvertfald ikke have flere end det ene barn, der var jo også tre i familien i forvejen. Tal R orkede vel heller ikke flere, men har altså “brugt” to kvinder. Der er to problemer med den nedbrudte kristne ægteskabs- og seksualmoral: dels kommer der slet ikke nok børn ud af dette “alfahannernes serienmonogami” og seksualitetens totale markedesgørelse dels er omkostningerne i menneskelig ulykke og frustration frygtelige.
    Der er stadig gode mænd og kvinder, men trofasthed og loyalitet og respekt for ægteskabet er presset. Vi opnår vel kun et stærkt og livsdueligt samfund ved at vende tilbage og forsøge at rejse det kristendommens og traditonen træ hvis stamme lige nu næsten er hugget over.

    Kommentar by Fra den yderste kyst — 20. august 2017 @ 10:53

  12. https://www.youtube.com/watch?v=aej5-RyTRUA

    Kommentar by nielsen — 20. august 2017 @ 11:44

  13. Fra den yderste kyst og Sigwar

    Jeg er uenig med jer i, at forholdet mellem mænd og kvinder er i en total krise i dag. Det er snarere forventningen om forholdet, der er i krise.

    Sen ægteskabsalder og lave ægteskabsrate har været længe kendt i historien. I Malthus’ teori om befolkningstilvæskten opererede han også med, at datiden kendte fænomener: Sen ægteskabsalder og mange ugifte, kyske kvinder, kunne holde igen på befolkningstilvæksten.

    Men dem som så fik børn i ægteskab dengang, fik mange af dem, så længe børnedødeligheden kunne holdes nede. Moderne prævention og fri abort har stoppet dette.

    Kommentar by traveler — 20. august 2017 @ 12:25

  14. En mulig årsag til, at forholdet mellem mænd og kvinder altid vil føles som i krise, er den indbyggede konflikt, at vi alle er efterkommere af mænd og kvinder, som jo fik børn, men at mange af os ikke nødvendigvis har udsigt til at realisere det samme.

    Kommentar by traveler — 20. august 2017 @ 12:40

  15. traveler m.fl..

    Et par tankevækkende indlæg:

    MGTOW:

    https://www.youtube.com/watch?v=PAKqevrmHYI

    Japanske græsædere:

    https://www.youtube.com/watch?v=PHWUrUox0R4

    Kommentar by Sigwar — 20. august 2017 @ 13:48

  16. Trevler. Mand og kvinde er skabt til at leve sammen og være en hjælp og støtte for hinanden, og i deres liv sammen skabe rammen om næste generations opdragelse og opvækst. Det er smukt og enkelt og udgør den kristne civilisations grundenhed – og livets mening for den enkelte. Sådan er det bare. En sund kultur forstår at støtte og værne om det kristne ægteskab.

    Kommentar by Fra den yderste kyst — 20. august 2017 @ 16:05

  17. Godt Kim, mere af den slags, feminisme hænger uløseligt sammen med indvandring ditto.

    Kommentar by Wojack — 20. august 2017 @ 17:02

  18. Som kvinde vil jeg sige, at han undrer mig – baseret på uddraget her alene. Hvis han ikke gider gøre rent, og ikke gider vaske tøj, hvad gør han så med hensyn til sin bolig og sit tøj? Forventer han, at en anden skal gøre det? Eller vil han bare betale sig fra det? Eller gælder de her ting kun, når han er i et parforhold, hvor den anden så forventes at gøre det? Et eller andet sted er det rimelig ynkeligt, at han ikke vil sørge for egne praktiske opgaver, som bare er en del af livet.
    Det er også en underlig holdning, at han gerne vil have børn (tilsyneladende), men ikke vil gøre de ting, det indebærer, som at passe dem. Fint, at han ikke vil gå med en bæresele, men ungerne skal vel passes?
    Alle de ‘rigtige mænd’, jeg kender, soldater, håndværkere og også akademikere, sætter typisk en ære i at få noget fra hånden. De kan tørre op efter sig og lave noget mad.
    Fint nok, at han ikke gider overfladiske bekendtskaber, men hvad resten angår, er det, som om han har misforstået en manderolle fra 50’erne. Mine svigerforældre har det meget traditionelle ægteskab, hvor han var forsørger og min svigermor var hjemmegående og passede børn, hus og have, og det har fungeret fint for dem. Det var, hvad de begge ønskede. For Joachim, derimod, forventes konen tilsyneladende at være medforsørger. Det rimer ikke, hvis hun også skal have alle husmoderopgaverne. Og så kan han sagtens komme og sige, at det er hende, der vil skilles, hvis hun ikke accepterer alle hans regler og betingelser eller ikke synes om hans ‘konsekvente’ børneopdragelse.

    Kommentar by Nemo — 20. august 2017 @ 18:59

  19. Nå, nu har jeg så alligevel læst hele smøren. Uddraget var ikke helt repræsentativt. Han gider åbenbart godt lave mad. Lad os håbe, konen gider alle de ting, han ikke gider, og gider finde sig i, at det hele skal køre efter hans præmisser.

    Kommentar by Nemo — 20. august 2017 @ 19:08

  20. # 15, Sigwar

    Hvem siger at man ikke kan blive klogere af at læse Uriasposten?

    Jeg har åbenbart været hardcore MGTOW i flere år uden at vide det.

    Tak for tippet!

    Kommentar by 4760 — 20. august 2017 @ 19:17

  21. Fra den yderste kyst.

    Enig, men det er bare ikke specifikt kristent. Alle kulturer har haft noget tilsvarende i form af et traditionelt ægteskab. Det er det moderne samfund, som har lavet disruption her:-)

    Kommentar by Sigwar — 20. august 2017 @ 19:52

  22. #3 Jeg kan ikke udstå JN, men man er vel ikke nødvendigvis beta fordi man går med briller el. er skaldet (skaldethed skyldes jo højt testosteron-niveau).

    Kommentar by Odo — 20. august 2017 @ 20:08

  23. #18/19 Nemo

    Jeg kom også frem til samme konklusion baseret på uddraget. Det der slog mig mest i øjnene var det med at vaske tøj (hvem gider i det hele taget at vaske tøj?) og så barslen. Jeg ser gerne at man har en delt barsel, så manden også kan opbygge et godt forhold til den nyfødte. Skal lige siges at jeg er imod tvungen barsel, folk bør selv kunne bestemme over hvordan de fordeler tiden, hvis de overhovedet vil fordele tiden.

    Kommentar by Lisbeth — 20. august 2017 @ 22:37

  24. -> Nemo

    “Uddraget var ikke helt repræsentativt.”

    Det var en svær tekst at citere, men jeg orker ikke flere copyrightkrav. :-)

    Kommentar by Kim Møller — 20. august 2017 @ 23:47

RSS feed for comments on this post.