22. august 2017

“Således er ringen af 34 års bortforklaringer sluttet…”

Læserbrev i gårsdagens Berlingske af Cand. Merc. Michael Thestrup.

34 års bortforklaringer

Da et flertal i Folketinget i 1983 åbnede Danmark for indvandring, ville der kun komme ‘et meget lille antal’. Da antallet af indvandrere voksede kraftigt, var den store indvandring ‘kun midlertidig’. Da indvandringen steg yderligere, ‘betød antallet ikke noget’. Desuden var indvandringen ‘en berigelse som vi slet ikke kunne undvære’ på grund af danskernes lave fødselstal.

Da det ikke længere kunne skjules, at indvandrerne i gennemsnit var underuddannede, underbeskæftigede og overkriminelle, var det, ‘fordi danskerne var for dårlige til at integrere’ de fremmede. Da kostbare integrationsprojekter slog fejl, skulle vi give integrationsprocessen ‘tid til at virke’. Da indvandrerne efter mange års ophold forblev underintegrerede ville ‘2. generation klare sig langt bedre’.

Da 2. generations indvandrerne klarede sig dårligt i skolen, var det, fordi det danske samfund ‘ikke tilbød tilstrækkelig modersmålsundervisning’. Da indvandrerdrengene viste sig lige så kriminelle og underbeskæftigede som deres fædre, ‘var indvandrerpigerne til gengæld en solstrålehistorie’. Da kun en lav andel af indvandrerpigerne afsluttede deres uddannelser og fik et arbejde, blev det tiet ihjel.

3. generation klarer sig ikke væsentligt bedre end 1. og 2., men førstnævnte defineres bekvemt nok som danskere for ikke at virke ekskluderende. Således er ringen af 34 års bortforklaringer sluttet, og indvandringslobbyen kan konstatere med tilfredshed, at flertallet af befolkningen fortsat ikke har opdaget narrespillet. Men indvandringens fortvivlende skyggesider er nu så store, at de ikke længere kan skjules. Så tiden er kommet, hvor kritikere af indvandringen bliver anerkendt som drengen, der siger det, som alle kan se i ‘Kejserens Nye Klæder’, fremfor at blive kaldt for forkvaklet i sit menneskesyn, ikke-stueren, fremmedfjendtlig og racist.

Oploadet Kl. 11:07 af Kim Møller — Direkte link32 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/86626/trackback

32 Comments »

  1. Man kunne måske tilføje, at et stort mindretal – incl mig selv – har opdaget narrespillet og derfor gav DF et kanonvalg i juni 2015. I min landsdel (sydjylland) kunne man tælle een, to, DF’er, een, to, DF’er… når man gik på gågaden lørdag formiddag.

    Desværre blev dette store mindretal totalt snydt og bedraget af DF der misforstod vælgeropbakningen og i stedet lod sig bespise med formandspost til Pia og proforma stramninger af Inger Støjbjerg.

    Hvor skal dette store mindretal gå hen næste gang der er valg?

    Kommentar by redneck — 22. august 2017 @ 11:19

  2. Et af de hidtil bedste læserbreve, måske med den mangel ikke at nævne mange af indvandrernes erobringsreligiøse baggrund.

    Husker dengang jeg læste papirudgaven af Jyllands-Posten før internettets udbredelse i Danmark at det man lærte klart mest af i avisen var at kigge på læserbrevssiderne.

    Kommentar by perhag — 22. august 2017 @ 11:22

  3. Det irriterer mig grænseløst at alle os som har levet med konsekvenserne og påpeget diverse problemer ikke blev hørt før, og når disse problemer er vokset sig gigantiske og også rammer privilligerede danskere skal vi nu til at gøre noget. Det er sgu nærmest uløseligt nu, kun rabiate løsninger kan ændre den negative muhammed-spiral. Også giver de radigale mig endnu engang anledning til at hade dem, som de nu prøver at albue sig hen til historiens håndvask. ADR..siger jeg bare!

    Kommentar by Frafaldenmoderat — 22. august 2017 @ 11:30

  4. Da danskere i stadigt stigende antal, blev dræbt af fremmede, blev det fortiet.

    Kommentar by Nielsen — 22. august 2017 @ 11:39

  5. Udmærket læserbrev bortset fra at jeg måske godt kunne tænke mig en mere klar sondring mellem muslimske og ikke-muslimske.

    Kommentar by kenneth — 22. august 2017 @ 11:40

  6. @redneck

    Jeg har det på samme måde, jeg var faktisk på gaden og propagandere for DF op til sidste valg og jeg er lige så skuffet som dig.

    Min tanke er at stemme på radikale eller alternativet næste gang, afhængigt af hvem af dem som står til mest indflydelse.
    Hvorfor, jo for vil de mennesker have ‘kulturberigelse’ så skal de få det!

    Det her skal blive rigtig meget værre før det bliver bedre

    Kommentar by Jesper J. — 22. august 2017 @ 11:51

  7. Nu vil den ræverøde Københavns kommune opkalde en vej efter den afdøde kommunist Anker Jørgensen.

    Hvornår opkalder de en vej efter hædersmanden Mogens Glistrup?

    Kommentar by 4760 — 22. august 2017 @ 12:02

  8. Artiklen udtrykker klart bedraget om indvandringen. Jeg selv har lige fra fremmedarbejdernes tid omkring 1970 ment, at fremmedarbejderiet burde være på tidsbegrænset kontrakt. Siden da er alt bare blevet værre og værre og bedraget er vokset til bibelske dimensioner. Og nej, man er ikke racist eller islamofob hvis man mener det, men derimod en bekymret dansker!

    Kommentar by HP — 22. august 2017 @ 12:15

  9. Cand. Merc. Michael Thestrup er en helt. Giv ham ridderkorset!

    Kommentar by A-mad — 22. august 2017 @ 12:27

  10. Iran-Irak
    Libanon
    Jugoslavien
    Somalia
    Irak igen
    Afghanistan
    Syrien
    Det Arabiske “forår”

    Der er hele tiden kriser, og vi “bliver nødt til” at åbne vores grænser og vores pengepunge. Og hver forbandede eneste gang er det muslimer der kommer væltende i tusindvis.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 22. august 2017 @ 13:24

  11. Godt udtrykt. Mangler løsningen. Skal udryddes ligesom nazismen, slet og ret.

    Kommentar by River — 22. august 2017 @ 13:41

  12. Jo, narrespillet er gennemskuet. Det eneste vi mangler nu er at nogen lægger pres på Lars Løkke.

    Kommentar by Morten — 22. august 2017 @ 13:44

  13. Det må have været en dejlig tid for bedragerne sådan at kunne udstille sit varmt bankende hjerte og gode menneskesyn, der ikke skelnede mellem mennesker, som de ser ud. De sørgede for et godt omdømme i udlandet, især når de var flove over at være dansker og holdt modstanden dygtig nede med latente trusler, især med at orientere arbejdsgiveren.
    Problemet var bare, at de fuldstændig så bort fra, hvad migranterne havde med i kufferten og deres fjendtlighed mod den vestlige samfundsordning.

    Kommentar by Menig 442 — 22. august 2017 @ 14:02

  14. “at flertallet af befolkningen fortsat ikke har opdaget narrespillet” – fuldstændig rigtigt og mere præcist, at der er Venstre, de konservative, LA, radikale, asocialdemokraterne, SF og einheizlisten(+ CD og de kristelige spassere) samt deres vælgere der har smadret danskerne og Danmark, og fyldt os andre med løgn og lort.

    Kommentar by Piphans — 22. august 2017 @ 14:11

  15. 13. Rettelse “og fyldt os andre med løgn og lort.” skulle have været – og fyldt os med løgn og lort. (Sorry)

    Kommentar by Piphans — 22. august 2017 @ 14:13

  16. Fint indlæg og helt korrekt sagsfremstilling. At de radikale (Jelved) nu prøver på at bilde folk ind, at de er uden skyld i 40 års forkvaklet politik angående muslimer, er bare så typisk radikalt. Alle politiske partier, bortset fra Fremskridts- og Dansk Folkeparti har ført en ryggesløs og ansvarsløs politik overfor egen befolkning. Vi bliver stadig belyvet op i vores åbne ansigter.

    Jeg har siden 1991/1992 skrevet indlæg til diverse medier, hvad andre også har gjort. Men må konstatere, at det ikke har nogle effekt overhovedet, udover at man kommer af med nogle aggressioner. Har siden DF fremkomst stemt på dem til kommune- og folketingsvalg, uden de helt store resultater.
    Jeg begriber bare ikke hvorfor DF holder lille Lars ved magten, uden at kræve noget. Ved valget i 2015 lovede Løkke straksopbremsning hvis han kom til. Hvad så vi så i efteråret 2015! Motorvejene blev blokeret for kørende trafik, så politiet kunne nurse og guide de såkaldte højtuddannede syrere til diverse modtage centre.

    Det er hele tiden løgn på løgn. Et land der ikke forsvarer sig selv går under. Det er logik for perlehøns.
    Da man/jeg ikke har noget parti at stemme på til næste valg, så overvejer jeg meget mod min vilje at stemme venstreorienteret. Så lad os da for pokker lavet Danmark om til en muslimsk enklave, så kan folk måske vågne op, og vi kan give dem kamp til stregen.
    Mange danskere har trods alt fået en militær uddannelse, den kan jo så bruges til kamp for fædrelandet.

    Pungabe Pro Patria

    Kommentar by der Adler — 22. august 2017 @ 14:34

  17. Det skal være: Pugnat Pro Patria

    Kommentar by der Adler — 22. august 2017 @ 14:36

  18. Har ledt efter bloggen med indlægget…kan ikke finde den. Erder nogen der kan linke..Please?..

    Kommentar by jrp — 22. august 2017 @ 14:54

  19. Pungaber er da et fint navn for en væmligbo

    Kommentar by sørensen — 22. august 2017 @ 15:17

  20. Enhedslisten udskriver ny regning til danskerne.

    https://enhedslisten.dk/2017/08/14/enhedslisten-vil-oprette-saerligt-krisecenter-til-lgbtq-personer
    “Enhedslisten foreslår i anledning af Copenhagen Pride Week, at der oprettes et krisecenter særligt målrettet LGBTQ-personer i krise. Det skal tilgodese de særlige behov hos eksempelvis voldsramte homo- og biseksuelle mænd, kvinder og transpersoner og LGBTQ-personer fra minoritetsmiljøer, der udsættes for stærk negativ social kontrol. Der særlige tilbud skal yde både telefonrådgivning, vidensindsamling og fungere som et egentligt krisecenter med døgnpladser og uddannet personale særligt for denne gruppe.” citat slut

    *****
    Etnisk danske i samme målgruppe må klare sig selv.

    De Radikale + venstrefløjen bilder os ind, at de fremmede er som os, men artiklen afslører jo at problemerne er langt større i minoritetsgrupper (pænt navn for Islam). Derfor er der ingen grund til at yde dem særbehandling.

    Kommentar by k.m. — 22. august 2017 @ 15:46

  21. Lad dem få det som i deres hjemlande, der er masser af byggekraner til formålet

    Kommentar by Træt — 22. august 2017 @ 16:37

  22. Jeg savner obs på alle de skabsradikale i hele blå blok?

    Kommentar by M.S. Carstens — 22. august 2017 @ 17:12

  23. Parallelt har vi 34 års forklaringer fra indvandrernes egen mund:

    Den metafysiske forklaring: Allah har åbnet Danmark for islamisk kolonisering.
    Den lodrette løgn: Vi indvandrere har opbygget Danmark efter 2. verdenskrig.

    Kommentar by traveler — 22. august 2017 @ 17:24

  24. Kræver desvære login

    Tor Birk Trads
    https://www.information.dk/debat/2017/08/problemerne-stadig-mere-komplekse-mens-loesningsforslagene-forenkles?lst_frnt
    “Følelsernes politik er glad for enkle og entydige løsningsforslag. Forbyd burkaer! Luk muslimske friskoler! Men de løser ingenting, fordi de ikke ser problemernes rette kontur. Eneste resultat er, at evnen til at håndtere kompleksitet og udholde spændinger falder”

    *****
    Alene navnet på skribenten giver røde knopper. Jeg ved ikke om vedkommende er i familie med David Trads, men når der startes med at skrive “følelsernes politik” om Islamkritikere ! så ved man at afsender er rødradikal.

    Kommentar by k.m. — 22. august 2017 @ 18:44

  25. Et kort kig på hans fjæsbog siger “helt halal”

    Kommentar by Erik — 22. august 2017 @ 20:34

  26. Hatten af for det meget velskrevne og præcise læsebrev. Det polemiserer ikke, det er en ren konstatering, derfor går det rent ind.

    Kommentar by Zatopek — 22. august 2017 @ 21:45

  27. […] A post at Uriasposten has a letter-to-the-editor from on the leading Danish dailies about the previous 34 years of evasive excuses about immigration. The original is below the fold. […]

    Pingback by 34 Years of Evasions | Things to Remember, Things to Cherish — 23. august 2017 @ 00:30

  28. … Da indvandringsfiaskoen efterhånden var åbenlys for selv den mest senil-debile radicoole håndtaskesvinger, blev medierne sendt ud for at udbrede det glade budskab om de mange (= et par enkelte) mønsterbrydende succeshistorier, og da folk efterhånden begyndte at samles i mindre demonstrationer i utilfredshed over den fortsat helt uantastede skattefinancierede invasion af arabere, blev sortklædte Det Radikale Venstre-ekstremister sendt ud i tæskehold for at slå det begyndende oprør ned og for at sprede terror blandt bekymrede borgere, …
    Hvad kan den historie dog ende med?

    Kommentar by Mvjensen — 23. august 2017 @ 00:45

  29. Jesper J. / Redneck
    Er i 5. kolonne ?

    Det har altid været DF mod ALLE andre partier.

    Demokratiets spilleregler.

    se afstemninger på ft.dk

    IKKE msm !
    Der forsøges konstant , at stjæle stemmer fra DF, lige fra NB til de nye partier.
    Dansk Samling undtaget.

    Derfor skal vi styrke DF

    HOLD FOCUS !

    Kommentar by peter rytter larsen — 23. august 2017 @ 01:37

  30. OT
    defend europe aktionen

    Kim stop cencur
    https://www.youtube.com/watch?v=amA9trWHCM8

    Kommentar by peter rytter larsen — 23. august 2017 @ 01:44

  31. -> Peter Rytter Larsen

    Off Topic hører hjemme i OT-tråden. Det er ikke censur, at stoppe link-spam.

    Kommentar by Kim Møller — 23. august 2017 @ 01:56

  32. @Peter rytter

    Nej Peter, jeg er ikke hverken 5. Kolonne eller antifatroll… jeg er bare træt af en pletblødning som ingen forsøger at stoppe!

    Hvis det her skal ‘gøres op’ i min levetid, og det skal det for jeg nægter at overlade opgøret til mine børn, så skal der fart på processen og det kommer der kun ved at det også bliver utåleligt for radikales vælgere, venligboere m.fl.

    Det skal blive meget værre før det bliver bedre

    Kommentar by Jesper J. — 23. august 2017 @ 07:24

RSS feed for comments on this post.